Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E72 *

504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E72 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 7.166666 (29) Inga priser

Postad 28 November 2009 - 18:32

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Jag bytte från en Xperia X1 men hade en P1i innan X1an.
Det enda jag har märkt att jag försöker göra det är att trycka på skärmen nån gång ibland när jag ska göra något. Men annars är jag sjukt nöjd att slippa använda skärmen så fort man ska göra något. Nu kan jag använda telefonen med en hand om jag vill. Är det något du undrar över så är det bara att fråga körde endå P1an i ett år.

Ok, det var ju lite kul att höra.

Du upplever inte att det är svårare att skriva på E72:an jämfört med P1:an ?
Iofs är inte knapparna stora på P1:an men jag upplevde dom som väldigt små
på E72:an. Dom var iofs ganska lätta att hitta eftersom dom inte var platta
men troligtvis handlar det om vana. E71 är väl en av dom mest sålda smartphones
som tillverkats och så många människor kan ju inte ha fel :)

Postad 28 November 2009 - 20:56

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Ok, hur gör jag nu med GPS och kartor. Det kommer ju med nån slags "Nokia-maps" som man kan installera. Är det nån skillnad (pris, prestanda osv) jämfört med t.ex Google maps som jag antar är gratis? Helst vill jag man väl ha nån variant där man laddar ner alla kartor lokalt på telefon för de områden/länder man tänkt vara i.

Finns det nåt sätt att använda GPS som inte drar så mkt datatrafik (tänker ffa om man är utomlands)

Nån som kan rekommendera nån sida där man kan lära sig lite mer om alla extraprogram osv som man kan tänkas vara intresserad av att ladda ner?

Tack på förhand

För övrigt tycker jag mig märka en aning seghet när man bläddrar runt i menyerna. Kan dock bero på att jag är ovan vid menyerna och Naviknappen.

Edit. Och 5min efter jag skrev det här så hängde sig telefonen när jag håll på att dribbla med w-lan sökning. Den kom igång av sig själv efter ca 1min - dvs innan jag hann testa reboot

Redigerat av erik h, 28 November 2009 - 21:33.

Postad 28 November 2009 - 22:41

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Jag kollade på en svart E72 idag, den hade samma fel som en del E52, dvs plasten och metallen håller inte ihop på undersidan.
Den öppnar sej om man trycker in tumnageln emellan. Det var dock inte lika extremt som på E52:an jag såg på MediaMarkt, som var ungefär som på bilden.

Nån mer som har märkt detta på E72?

Såg denna bild på ett annat forum, tagen av någon i Holland. Ser ju inte speciellt kul ut, E-serien ska ju ha premium byggkvalité men inte är det där premium. Hoppas verkligen inte jag kommer ha samma problem med min E52 när jag får den.
Postad bild

Detta är ett vanligt fel på åtminstone den grå modellen, svarta E52:or har det inte vad jag vet.

Postad 28 November 2009 - 23:06

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Ok, hur gör jag nu med GPS och kartor. Det kommer ju med nån slags "Nokia-maps" som man kan installera. Är det nån skillnad (pris, prestanda osv) jämfört med t.ex Google maps som jag antar är gratis? Helst vill jag man väl ha nån variant där man laddar ner alla kartor lokalt på telefon för de områden/länder man tänkt vara i.

Finns det nåt sätt att använda GPS som inte drar så mkt datatrafik (tänker ffa om man är utomlands)

Jorå, fördelen med Ovi/Nokia Maps är att det går att använda utan uppkoppling, dvs ingen strömning av kartor då alla kartor ligger på minneskortet, en klar fördel jämfört google maps som jag skarpt ogillar pga just den anledningen. .
Gps kan användas helt utan datatrafik om man stänger av A-GPS.

Postad 29 November 2009 - 11:55

Sebastiank
  • Sebastiank
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Ok, det var ju lite kul att höra.

Du upplever inte att det är svårare att skriva på E72:an jämfört med P1:an ?
Iofs är inte knapparna stora på P1:an men jag upplevde dom som väldigt små
på E72:an. Dom var iofs ganska lätta att hitta eftersom dom inte var platta
men troligtvis handlar det om vana. E71 är väl en av dom mest sålda smartphones
som tillverkats och så många människor kan ju inte ha fel :)

En stund sen jag skrev på P1an men skulle säga det är en vanesak ungefär samma svårighet, fast på ett annat sätt. med tanke på att du måste flytta fingrarna mer på E72 än på P1an.

Postad 29 November 2009 - 12:01

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Tjena, ngn som har försökt få Nokia Sportstracker att lira på e72? Jag har läst lite på nätet och sett att det tydligen inte är anpassat för e72 än, är det så? Kan man inte köra med sportstracker för e71 istället då?

Postad 29 November 2009 - 16:07

Gooogle
  • Gooogle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag kollade på en svart E72 idag, den hade samma fel som en del E52, dvs plasten och metallen håller inte ihop på undersidan.
Den öppnar sej om man trycker in tumnageln emellan. Det var dock inte lika extremt som på E52:an jag såg på MediaMarkt, som var ungefär som på bilden.

Nån mer som har märkt detta på E72?

Detta är ett vanligt fel på åtminstone den grå modellen, svarta E52:or har det inte vad jag vet.

På min e72a så glappade bottendelen under knappsatsen så jag gick tillbaka med den och bytte ut den mot en ny (som inte glappar :))

var en metal grey btw

Postad 29 November 2009 - 20:58

Unregistered28abc51d
  • Unregistered28abc51d
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hur får jag bort tidsangivelsen som lagt sig mellan meny och kontakter på startsidan?

Postad 01 December 2009 - 16:04

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag har snart haft min E72 i ca. två veckor, är extremt nöjd. Jag har ett litet problem dock, vill se ifall andra användare lider av det som jag.

Mellanslagsknappen/ficklampknappen verkar glappa lite. Ibland funkar det inte att skriva med mellanslag när jag skriver SMS/e-mail. För att få problemet ur världen måste jag starta om mobilen.

Skumt?

Postad 01 December 2009 - 18:33

Unregistered3ba5120f
  • Unregistered3ba5120f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag har snart haft min E72 i ca. två veckor, är extremt nöjd. Jag har ett litet problem dock, vill se ifall andra användare lider av det som jag.

Mellanslagsknappen/ficklampknappen verkar glappa lite. Ibland funkar det inte att skriva med mellanslag när jag skriver SMS/e-mail. För att få problemet ur världen måste jag starta om mobilen.

Skumt?

Mitt problem är att ibland fungerar inte ficklampan och ibland fungerar den, aldrig probbs med mellanslag.

Postad 01 December 2009 - 22:30

DannyO
  • DannyO
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag blir tokig snart..
Det ploppar upp en ruta där det står "Välj WLAN-nät" den kommer upp ganska frekvent, har trixat o letat efter inställningar men måste tydligen missat en.. tex när jag bläddrar bland mina foton så kommer rutan upp, när telefon en är i standardskärmen osv..

Inlägg angående konstigt beteende på telefonen som ni ovan. Flickvännens E72a uppförde sig lite roligt igår, nämligen när hon pratade i telefonen så lät allt som om hon pratade med kalle anka ;) vi trode högtalaren hade pajjat men efter omstart var allt som vanligt igen :)

Postad 01 December 2009 - 23:24

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Jag blir tokig snart..
Det ploppar upp en ruta där det står "Välj WLAN-nät" den kommer upp ganska frekvent, har trixat o letat efter inställningar men måste tydligen missat en.. tex när jag bläddrar bland mina foton så kommer rutan upp, när telefon en är i standardskärmen osv..

Inlägg angående konstigt beteende på telefonen som ni ovan. Flickvännens E72a uppförde sig lite roligt igår, nämligen när hon pratade i telefonen så lät allt som om hon pratade med kalle anka ;) vi trode högtalaren hade pajjat men efter omstart var allt som vanligt igen :)

Gissar att du har WLAN på men inte valt något standardnätverk, förslagsvis slår du av WLAN om du inte tänker använda det. Har för mig det finns under inställningar => anslutningar

Postad 02 December 2009 - 08:35

Unregistered3ba5120f
  • Unregistered3ba5120f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
vad heter programmet som kan visa adress info om nr som inte finns inlagda i tfn boken?

Postad 02 December 2009 - 09:02

Unregistered3ba5120f
  • Unregistered3ba5120f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

vad heter programmet som kan visa adress info om nr som inte finns inlagda i tfn boken?

den som söker finner.

Postad 02 December 2009 - 16:12

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Mitt problem är att ibland fungerar inte ficklampan och ibland fungerar den, aldrig probbs med mellanslag.

Det problemet lider även jag av. Det, och att mellanslagsfunktionen slås av. Enda som hjälper är att man startar om mobilen. Jag börjar fundera på ifall de är glapp i luren, eller ifall de kan vara något annat... om någon har någon annan idé, hojta gärna till!

Postad 02 December 2009 - 18:47

Unregistered3ba5120f
  • Unregistered3ba5120f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
har en annan sak jag märkt, när jag trycker ner kalender knappen, meddelande knappen osv längre stund fungerar de som jag begärt att de skall göra, men när jag trycker ner adressboken händer det samma sak på kort och lång knapptryckning =(

ang truecaller, vet nån hur länge trial gäller innan ma måste börja betala? såg inget på sidan eller under faq.
vh

Postad 02 December 2009 - 19:22

DannyO
  • DannyO
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Gissar att du har WLAN på men inte valt något standardnätverk, förslagsvis slår du av WLAN om du inte tänker använda det. Har för mig det finns under inställningar => anslutningar

Mitt WLAN är av (Visa WLAN-status = Aldrig) "Test av internetanslutning = kör aldrig" Jag har två kopplingspunkter för internet som är mitt egna trådlösa nätverk

Är det en Ny kopplingspunkt jag skall göra? För jag har två trådlösa nätverk sparade som sagt men dessa står under databärare :/

Postad 02 December 2009 - 21:04

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Då har man köpt en E72 black...allt är nytt och häftigt...men så märker man att plasten nedanför knapparna GLAPPAR!?. Som att just den plastbiten inte är ihoptryckt med telefonen, hör klickande ljud när man trycker lätt med tummen. Måste vara nåt måndagsexemplar, aldrig hört talas om någon som köpt en ny mobil där det är glapp i skalet...blir galen nu.

Får väl ta mig till NetOnNet imorgon och kräva en ny telefon. Hatar detta...typiskt att det ska vara nåt att störa sig på...

Jag måste väl ha rätt till en ny telefon när det är glapp i skalet? FAN om de börjar tjafsa om att det inte är nåt fel på produkten, kommer slå ner nån...

Postad 02 December 2009 - 22:17

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Då har man köpt en E72 black...allt är nytt och häftigt...men så märker man att plasten nedanför knapparna GLAPPAR!?. Som att just den plastbiten inte är ihoptryckt med telefonen, hör klickande ljud när man trycker lätt med tummen. Måste vara nåt måndagsexemplar, aldrig hört talas om någon som köpt en ny mobil där det är glapp i skalet...blir galen nu.

Får väl ta mig till NetOnNet imorgon och kräva en ny telefon. Hatar detta...typiskt att det ska vara nåt att störa sig på...

Jag måste väl ha rätt till en ny telefon när det är glapp i skalet? FAN om de börjar tjafsa om att det inte är nåt fel på produkten, kommer slå ner nån...

Även jag köpte min mobil på NetOnNet. Uppdatera gärna hur det gick; funderar på att reklamera min med med tanke på glappet i mellanslags/ficklampknappen!

Postad 02 December 2009 - 22:20

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Japp, jag hör av mig imorgon. Ångrar att jag inte köpte min på Elgiganten, de byter varan DIREKT om det är nåt konstigt fel som detta. Får aldrig höra nåt tjafs de få gånger jag bytt nåt hos de.

Postad 03 December 2009 - 00:40

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Det problemet lider även jag av. Det, och att mellanslagsfunktionen slås av. Enda som hjälper är att man startar om mobilen. Jag börjar fundera på ifall de är glapp i luren, eller ifall de kan vara något annat... om någon har någon annan idé, hojta gärna till!

Det där med att spacebar strular verkar tyvärr vara vanligt förekommande:

http://www.allabouts...ead.php?t=90264

Har dom slarvat när dom byggt denna lur eller är det ett mjukvarufel? Om jag köper den här luren så vill man ju att tangentbordet fungerar felfritt, spacebar använder man ju liksom ganska frekvent..

Postad 03 December 2009 - 15:53

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det där med att spacebar strular verkar tyvärr vara vanligt förekommande:

http://www.allabouts...ead.php?t=90264

Har dom slarvat när dom byggt denna lur eller är det ett mjukvarufel? Om jag köper den här luren så vill man ju att tangentbordet fungerar felfritt, spacebar använder man ju liksom ganska frekvent..

Med tanke på att problemet är ur världen efter att jag startat om luren så kanske de rent av är ett mjukvarufel?

Redigerat av HicoL, 03 December 2009 - 16:11.

Postad 03 December 2009 - 16:54

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Med tanke på att problemet är ur världen efter att jag startat om luren så kanske de rent av är ett mjukvarufel?

Okej, så det är inget återkommande problem alltså utan det hände bara en och endast en gång? Dvs, att det glappar och att man får starta om titt som tätt?

Postad 03 December 2009 - 17:11

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Då var man iväg hos NetOnNet som bytte till en ny E72, bad de ta ut telefonen ur paketet så jag kunde se att där inte var nåt glapp. Den nya verkar OK, inget klickande när man trycker runt på knapparna / kanterna.

Allt som allt är jag nöjd nu med min E72, men rätt patetiskt att såna saker kan hända. Plasten inte sitter åt som den ska :S

Postad 03 December 2009 - 17:45

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Okej, så det är inget återkommande problem alltså utan det hände bara en och endast en gång? Dvs, att det glappar och att man får starta om titt som tätt?

Nej, problemet sker lite då och då. Men för att få bort problemet just för stunden - måste man starta om nallen. ###### irriterande!

Postad 03 December 2009 - 20:26

davex
  • davex
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Man kan växla till musikspelaren och använda dess EQ för att justera ljudet även i Spotify. Ett litet tips då Spotify saknar egen EQ. Dock är ljudet E72 levererar inte det allra bästa. Men helt acceptabelt efter lite tweakande med EQ:n.

Min spacebar har lagt av en gång på tio dagar. Fick starta om då. I övrigt tickar luren på fint, och batteritiden är ju outstanding fanimej. En synnerligen prisvärd, mångsidig lur.

Postad 03 December 2009 - 20:40

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Nej, problemet sker lite då och då. Men för att få bort problemet just för stunden - måste man starta om nallen. ###### irriterande!

Ok, det är ju lite surt om man är mitt uppe i ett mail och spacebar lägger av :rolleyes:..

Postad 04 December 2009 - 15:42

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Ok, det är ju lite surt om man är mitt uppe i ett mail och spacebar lägger av :)..

Ja, det är väldigt irriterande. Ett annat men dock mindre problem är att metalhöljet på baksidan sitter liiite löst om man tar på sidorna... men de är bara att leva med. Har hört att de flesta verkar vara så(?)

Postad 04 December 2009 - 16:08

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Störmoment nr 2 upptäckt

Hur upplever ni anslutningen till WLAN? Funkar JÄVLIGT kasst vad jag sett hittils, den verkar inte ens söka ordentligt då den inte hittar mitt eget WLAN hemma utan 2-3 av grannarnas bara. Medans en annan mobil SE W990 hittar 20-tal WLAN i huset.

Sen förstår jag inte hur det är tänkt att fungera, när den väl hittat mit WLAn står det bara mitt WLAN´s namn hittades, trodde den skulle ansluta till det automatiskt då det är valt i inställningarna.

Nån som har mer erfarenhet av WLAN och E72an?

PS. Ni som skriver om lösa delar på mobilen, hade aldrig accepterat det utan bett om att få en ny telefon eller pengarna tillbaka. Det är ingen 500kronors mobil vi har köpt.

Redigerat av Cantstandya, 04 December 2009 - 16:11.

Postad 04 December 2009 - 16:58

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Störmoment nr 2 upptäckt

Hur upplever ni anslutningen till WLAN? Funkar JÄVLIGT kasst vad jag sett hittils, den verkar inte ens söka ordentligt då den inte hittar mitt eget WLAN hemma utan 2-3 av grannarnas bara. Medans en annan mobil SE W990 hittar 20-tal WLAN i huset.

Sen förstår jag inte hur det är tänkt att fungera, när den väl hittat mit WLAn står det bara mitt WLAN´s namn hittades, trodde den skulle ansluta till det automatiskt då det är valt i inställningarna.

Nån som har mer erfarenhet av WLAN och E72an?

PS. Ni som skriver om lösa delar på mobilen, hade aldrig accepterat det utan bett om att få en ny telefon eller pengarna tillbaka. Det är ingen 500kronors mobil vi har köpt.

Jojo, absolut. Om någon knappsats, skärm, eller metaldel suttit kasst hade även jag reklamerat. Men det är baklucklan... och jag har för mig att den faktiskt, sitter så? För de är rätt många som haft just det problemet. Rätta mig gärna om jag har fel. För i sådana fall reklamerar jag direkt!

Postad 04 December 2009 - 22:10

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Inga problem med w-lan för min del. Jag har inställt på "w-lan scanning av" och kopplar upp manuellt när jag är hemma och vill kolla nåt. Jag har inte heller nåt problem med varken strulande spacebar eller glappande delar

...

Inlägg angående konstigt beteende på telefonen som ni ovan. Flickvännens E72a uppförde sig lite roligt igår, nämligen när hon pratade i telefonen så lät allt som om hon pratade med kalle anka :) vi trode högtalaren hade pajjat men efter omstart var allt som vanligt igen :lol:

Exakt det där har jag råkat ut för en gång. Löstes med omstart och har inte återupprepats

Jorå, fördelen med Ovi/Nokia Maps är att det går att använda utan uppkoppling, dvs ingen strömning av kartor då alla kartor ligger på minneskortet, en klar fördel jämfört google maps som jag skarpt ogillar pga just den anledningen. .
Gps kan användas helt utan datatrafik om man stänger av A-GPS.

Jag måste göra nåt fel för jag kan inte tänka mig att Nokia Maps fungerar så uselt som det gör för mig. När jag går in för att söka på en adress så måste jag skriva "land", "stad", "gata" och "nr". Om jag hoppar över nåt fält så raderas samtliga fält och jag måste börja om från början (!) - rätt frustrerande när man sitter i bilen... Hittills har jag nöjt mig med hitta.se och "live-bilden" i GPS men det känns rätt suboptimalt...

Postad 05 December 2009 - 10:35

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Då har man precis kommit hem ifrån NetOnNet där de bytte ut nallen direkt! Inga konstigheter alls! Nya baksidan sitter som gjuten i jämförelse med den gamla!

Postad 05 December 2009 - 10:37

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jojo, absolut. Om någon knappsats, skärm, eller metaldel suttit kasst hade även jag reklamerat. Men det är baklucklan... och jag har för mig att den faktiskt, sitter så? För de är rätt många som haft just det problemet. Rätta mig gärna om jag har fel. För i sådana fall reklamerar jag direkt!

Har inte mkt mer att säga än att det är INGET som glappar på min E72 jag har nu, den första hade glapp på palstdelen nedanför tangenterna. Trist att måna verkar ha råkat ut för glapp på olika delar av mobilen.

Postad 05 December 2009 - 10:45

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Har inte mkt mer att säga än att det är INGET som glappar på min E72 jag har nu, den första hade glapp på palstdelen nedanför tangenterna. Trist att måna verkar ha råkat ut för glapp på olika delar av mobilen.

Haha, verkar som att jag fick de problemet nyss. Man hör inget när man trycker på knapparna... men när man trycker på själva plastdelen under knapparna hör man ett litet clickljud! Verkar som Nokia blivit sämre på att göra lurar!

Postad 05 December 2009 - 13:52

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Haha, verkar som att jag fick de problemet nyss. Man hör inget när man trycker på knapparna... men när man trycker på själva plastdelen under knapparna hör man ett litet clickljud! Verkar som Nokia blivit sämre på att göra lurar!

Reklamerat och klart. Byter modell... E72 var en stor besvikelse!

Postad 05 December 2009 - 14:42

Unregistered28abc51d
  • Unregistered28abc51d
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Internetradion,var hittar jag den? Ser bara FM-radion!

Postad 05 December 2009 - 19:01

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Ehh vad menar du med Internetradion? Det är snarare nån länk från din operatör än ett program på telefonen.

Postad 05 December 2009 - 21:29

Unregisteredb62c681f
  • Unregisteredb62c681f
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Min flickvän har precis köpt en E72 i Norge o skulle byta språk o så fanns det bara engelska, norska, danska och isländska... Hur får man fler språk till telefonen..? Har aldrig varit med om att man inte kan välja svenska som språk när man köper en skandinavisk telefon... Vad har ni för språk i era svenska telefoner..?

Postad 05 December 2009 - 22:17

Unregistered28abc51d
  • Unregistered28abc51d
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Ehh vad menar du med Internetradion? Det är snarare nån länk från din operatör än ett program på telefonen.

Kolla här:
http://europe.nokia....-internet-radio

Postad 06 December 2009 - 20:38

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Störmoment 3 :)

Kan inte få igång mailen på mobilen. Väljer att skapa nytt, väljer windows live mail, anger adress+lösen sen hoppar den tillbaka till menyn där man väljer typ av mail igen. Testat flera gånger även omstart av mobilen, den hoppar bara tillbaka till listan över mail-typer när jag anget lösen och trycker OK.

F*N är det så buggigt för? Har haft mail i mobilen på mina 3 föregångare utan minsta problem, sonyericsson dock. Har snart fått nog av den här modellen och Nokia för den delen...börjar med skal som glappar, sen verkar WLAN värdelöst och nu kan man inte ens lägga till sitt Windows Live Mail-konto...

Uppdatering:
Hittade denna infon http://discussions.n...i...ding&page=1

Snart spiller bägaren över...måste jag formatera skitet och/eller uppdatera firmware för att aktivera en så enkel funktion. GRRRRRRRRRRRRRRRR

Redigerat av Cantstandya, 06 December 2009 - 20:41.

Postad 06 December 2009 - 20:51

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Störmoment 3 :)

Kan inte få igång mailen på mobilen. Väljer att skapa nytt, väljer windows live mail, anger adress+lösen sen hoppar den tillbaka till menyn där man väljer typ av mail igen. Testat flera gånger även omstart av mobilen, den hoppar bara tillbaka till listan över mail-typer när jag anget lösen och trycker OK.

F*N är det så buggigt för? Har haft mail i mobilen på mina 3 föregångare utan minsta problem, sonyericsson dock. Har snart fått nog av den här modellen och Nokia för den delen...börjar med skal som glappar, sen verkar WLAN värdelöst och nu kan man inte ens lägga till sitt Windows Live Mail-konto...

Uppdatering:
Hittade denna infon http://discussions.n...i...ding&page=1

Snart spiller bägaren över...måste jag formatera skitet och/eller uppdatera firmware för att aktivera en så enkel funktion. GRRRRRRRRRRRRRRRR

Haha, ja det var ju därför jag valde att byte modell. Kändes för buggig! Kanske därför Nokia ändrat releasedatumet xantal gånger? Hursom, jag valde att byte modell samt serie. Valde N-serien och N97 mini... den funkar kanon, hittills!

Postad 06 December 2009 - 21:11

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Haha det gjorde du rätt i men FAAAAN :) jag gillar den här modellen, utseendet och att den sitter bra i handen. Måste kämpa lite till innan jag ger upp pga att deras mjukvara är sämre än Windows ME till PC.

Postad 06 December 2009 - 21:13

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Haha det gjorde du rätt i men FAAAAN :P jag gillar den här modellen, utseendet och att den sitter bra i handen. Måste kämpa lite till innan jag ger upp pga att deras mjukvara är sämre än Windows ME till PC.

Absolut. Modellen är skitsnygg och passar perfa i handen. Batteriet är världsklass etc. Men, för de pengarna man lägger ut förtjänar man en viss kvalite vilket inte jag tycker E72 levererar! :)

Postad 06 December 2009 - 21:19

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
HA! nu fick jag hotmail att funka. Startade om den för 7de gången och försökte lägga till mitt konto så gick det genom.

Får se om jag klarar av att hitta en till bugg, hoppas det dröjer i alla fall :)

Postad 06 December 2009 - 21:42

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

har en annan sak jag märkt, när jag trycker ner kalender knappen, meddelande knappen osv längre stund fungerar de som jag begärt att de skall göra, men när jag trycker ner adressboken händer det samma sak på kort och lång knapptryckning =(

ang truecaller, vet nån hur länge trial gäller innan ma måste börja betala? såg inget på sidan eller under faq.
vh

Hej, det är 14 dagars trial.

Postad 07 December 2009 - 00:06

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Haha, ja det var ju därför jag valde att byte modell. Kändes för buggig! Kanske därför Nokia ändrat releasedatumet xantal gånger? Hursom, jag valde att byte modell samt serie. Valde N-serien och N97 mini... den funkar kanon, hittills!

Är n97 mini så mkt bättre? Hur är batteritiden, det måste ju vara milsvid skillnad jämfört med e72 :P? n97 mini är väl "endast" en mer stabil version av n97 (som haft massor av problem tidigare) så det är ju inte så konstigt att den har hunnit bli ganska genomtestad då :).
e72 borde ju iofs också vara det då det är en uppföljare till e71 men den har ju iofs ny processor och lite annat tingeltangel medans n97 mini i princip är samma lur som n97 med typ samma hårdvara.

Postad 07 December 2009 - 01:01

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Är n97 mini så mkt bättre? Hur är batteritiden, det måste ju vara milsvid skillnad jämfört med e72 :P? n97 mini är väl "endast" en mer stabil version av n97 (som haft massor av problem tidigare) så det är ju inte så konstigt att den har hunnit bli ganska genomtestad då :).
e72 borde ju iofs också vara det då det är en uppföljare till e71 men den har ju iofs ny processor och lite annat tingeltangel medans n97 mini i princip är samma lur som n97 med typ samma hårdvara.

Den har ju modifierats lite. Framför allt är den ju mindre (därav namnet), QWERTY-tangentbordet är uppdaterat. Det är lite förändringar i mjukvaran och OS. Den funkar fint fint faktiskt. N97:an var ju en trubbellur tills de uppdatera dess OS etc.

Batteritiden är ju en skillnad, självfallet. Detsamma gäller nog processorn. Har för mig att N97 mini har lite svagare. Men den är helt klart prisvärd. :P

Postad 07 December 2009 - 01:21

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Den har ju modifierats lite. Framför allt är den ju mindre (därav namnet), QWERTY-tangentbordet är uppdaterat. Det är lite förändringar i mjukvaran och OS. Den funkar fint fint faktiskt. N97:an var ju en trubbellur tills de uppdatera dess OS etc.

Batteritiden är ju en skillnad, självfallet. Detsamma gäller nog processorn. Har för mig att N97 mini har lite svagare. Men den är helt klart prisvärd. :)

Okaj, nu går tråden OT men hur länger räcker batteritiden ungefär med normalt användande på en n97 mini, en dag, två dagar, mer?

Postad 07 December 2009 - 01:22

HicoL
  • HicoL
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Okaj, nu går tråden OT men hur länger räcker batteritiden ungefär med normalt användande på en n97 mini, en dag, två dagar, mer?

Alltså, jag har haft den i två dagar. Men har pillat på den konstant, och då har den hållt i sammanlagt två dygn. Men med normalt användande bör den hålla betydligt längre.

Redigerat av HicoL, 07 December 2009 - 01:23.

Postad 07 December 2009 - 08:17

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Alltså, jag har haft den i två dagar. Men har pillat på den konstant, och då har den hållt i sammanlagt två dygn. Men med normalt användande bör den hålla betydligt längre.

Okaj, låter bra. Annars så har ju n97 mini en slöare processor än e72 och borde därmed va lite segare, men det kanske man kan leva med?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.