Fråga butiken: Media Markt i Göteborg
Postad 09 October 2009 - 15:17
Postad 13 October 2009 - 12:53
Dessa finns tyvärr inte i lager och sortimentet på projektorer är väldigt tunt.Hej Daniel,
Har ni
eller
på lager i Göteborg (bäckebol/högsbo) och vad tar ni för dem isåfall?
Mvh
Daniel
Postad 13 October 2009 - 13:04
Vi har bland annat:Hej!
Vad har ni för högtalare inne?
Audio Pro och Jamo t.ex.
Audio Pro
Canton
BOSTON ACOUSTIC
Bose
D Feldt
INFINITY
Harman/Kardon
Jamo
JBL
KEF
Mvh
Daniel
Vi har den inne i både svart och blått för 2990.-Hur är det med denna, Canon PowerShot SX200 IS.
Har ni den? pris?
Mvh
Daniel
Hej,Kommer ni få in FIFA 10 till PS3 nu på torsdag eller fredag? Pris?
Vi har spelet inne för PS3 till ett pris av 599.-
Mvh
Daniel
Hej,
Ni hade denna på annons förra veckan. Vad är priset på den nu?
Den ligger på 5290.- i dagsläget.
Mvh
Daniel
Hej,Hej!
Köpte en Panasonic VIERA 46g10E hos er för några dagar sedan för 13995:- med 2v leveranstid. Ser att netonnet sänkt till 13495:- nu, hur går jag till väga för att utnyttja er 30-dagars prisgaranti och få mellanskillnaden?
/ Ulf
Ta med kvittot in till vår butik och be en säljare kolla upp priset. Stämmer det så får Ni mellanskillnaden direkt i butiken, även om inte tv:n är levererad.
Mvh
Daniel
Postad 13 October 2009 - 13:18
Hej,HEJ!!
Hur kommer det sig att ni har ett så oerhört litet utbud av Blu-Ray filmer i Bäckebol samt inte en film under 200 kr i stort sett förutom de billiga som Noble, Scanbox osv??!!
Var där idag senast och allt gick på 229 till 249 kr i princip!!
Kampanjer och prissänkningar finns inte på kartan och hela tiden hör man om Sthlm.s butikerna, Norrköping, Växjö you name it som har filmer för 99 kr-149 kr och bra titlar från de större bolagen samt bra pris på boxar mm!!
Den butiken är ett skämt i mina ögon när det gäller detta, vet inte hur det ser ut i Högsbo numera då jag inte pallrar mig ut dit när ja bor 10 min ifrån bäckebol.
Jag står inte och faller med detta utan bara en ren påpekan och förundran för många BD filmer lär inte vandra ut från den butiken!! Även om man inte ska jämföra med nätet så ligger mkt runt 100 kr över nätpriser!!
Jag ringer till den ansvarige inköparen i vår butik ute på Hisingen och ser så att allt står rätt till med prissättningen. Jag talade precis med Roger som köper in här i Högsbo och han ser över allt de närmaste dagarna.
Mvh
Daniel
Hej,Har ni några mediaexternders i sortimentet? Som tex TviX eller Popcornhour...
Idag lagerför vi bland annat:
Popcorn Hour
HDX
Trekstor
Freecom
Lacie
Western Digital
Netgear
Mvh
Daniel
Postad 13 October 2009 - 14:03
Postad 13 October 2009 - 19:28
Jag fick tag på den när MM reaade ut den för 4444:-
Ni hade denna på annons förra veckan. Vad är priset på den nu?
Kalaskamera till kalaspris, äntligen kampanj på något jag ville ha
Redigerat av e3henri, 13 October 2009 - 19:28.
Postad 16 October 2009 - 05:35
Redigerat av RedGuard, 16 October 2009 - 05:36.
Postad 16 October 2009 - 10:41
Vi har en bundle hemma med 360 elite, lego batman och Pure för 2690.-hej, vad tar ni för Xbox 360 elite?
Mvh
Daniel
Postad 16 October 2009 - 10:50
Hej,Är det inte dags och ha 30 månaders räntefria lån igen, så vi alla kan köpa extra mycket hårda klappar till oss själva?
Man vet aldrig vad vi drar upp ur trolleri hatten framöver, så håll ögon och öron öppna
Mvh
Daniel
Postad 16 October 2009 - 11:06
Hej,
Man vet aldrig vad vi drar upp ur trolleri hatten framöver, så håll ögon och öron öppna
Mvh
Daniel
Vilken tease! Jag hade inget behov an inköp senast, men nu finns det produkter på inköpslistan så jag håller mina fingrar korsade...
EK
Postad 16 October 2009 - 13:02
Dessa finns tyvärr inte i lager och sortimentet på projektorer är väldigt tunt.
Mvh
Daniel
Tack för svar, det var som jag misstänkte har bara sett någon enstaka modell då och då.
Mvh Emil
Postad 17 October 2009 - 16:11
Pris/färger
Antal % av telefonerna som kommit tillbaka pga fel.
Om man kan få byta ut den direkt, eller om den skickas in till service.
Har läst om en hel del problem med omstarter, mottagare som inte hör, osv på gsmarena och minhembio. Har ingen lust att köpa en ny mobil för att den ska va på service i 1-4månader vid flera tillfällen.
Redigerat av ping84, 17 October 2009 - 16:12.
Postad 19 October 2009 - 08:50
Hej,Jag undrar också om Nokias E52.
Pris/färger
Antal % av telefonerna som kommit tillbaka pga fel.
Om man kan få byta ut den direkt, eller om den skickas in till service.
Har läst om en hel del problem med omstarter, mottagare som inte hör, osv på gsmarena och minhembio. Har ingen lust att köpa en ny mobil för att den ska va på service i 1-4månader vid flera tillfällen.
Vi kommer få in svart, metall och vit för ett pris till dig på 2690.-, vi har idag inget bekräftat leveransdatum för denna telefon.
I och med att telefonen inte har släppt ännu så har jag inga % på hur mycket av den som kommer tillbaka kontra vad som är sålt.
Har telefonen av någon anledning ett fabrikationsfel så byts den ut direkt mot en ny inom 7 dagar efter Ert köp. Där efter går den via vanliga servicehanteringen med en reparationstid om max 3 veckor från inlämning. Under servicetiden kan får Ni självklart låna en telefon.
Mvh
Daniel
Redigerat av Media Markt Göteborg, 20 October 2009 - 14:36.
Postad 22 October 2009 - 10:15
Undrar om ni har mobiltelefonen "Sony Ericsson T715" att köpa olåst/utan abonemang? i silverfärgen. Och vad kostar den hos er isåfall??
Mvh Mikael
Postad 26 October 2009 - 22:49
EK
Postad 01 November 2009 - 21:56
Pris?
Postad 02 November 2009 - 15:42
Hej.
Undrar om ni har mobiltelefonen "Sony Ericsson T715" att köpa olåst/utan abonemang? i silverfärgen. Och vad kostar den hos er isåfall??
Mvh Mikael
Hej Daniel.
Är det så att ni inte har denna mobilen att köpa olåst på MM?
Om så är fallet vet du när ni kan tänkas köpa in den till era butiker i Göteborg?
Annars får det bli inköp i någon annan butik.
Tack på förhand.
Mvh Mikael
Postad 06 November 2009 - 00:33
Har ni den till nåt bra pris i gbg? Om inte har ni någon motsvarande Canon produkt?
Tack
/Henke
Postad 08 November 2009 - 23:29
Hej Daniel.
Är det så att ni inte har denna mobilen att köpa olåst på MM?
Om så är fallet vet du när ni kan tänkas köpa in den till era butiker i Göteborg?
Annars får det bli inköp i någon annan butik.
Tack på förhand.
Mvh Mikael
T715 är i Sverige iallafall en 3 exclusiv model. så nej den finns ej olåst
Postad 09 November 2009 - 18:56
T715 är i Sverige iallafall en 3 exclusiv model. så nej den finns ej olåst
Den finns att beställa på komplett.se och är enligt dem olåst.
Kan det vara något skumt med deras telefoner om de bara skall finnas för 3 i sverige?
Postad 09 November 2009 - 19:02
EK
Postad 10 November 2009 - 22:57
Den finns att beställa på komplett.se och är enligt dem olåst.
Kan det vara något skumt med deras telefoner om de bara skall finnas för 3 i sverige?
Komplett tillhör Dixonkoncernen som bland annat äger Elgiganten. Dom köper alltså in sina varor från Dixon/elgigantens huvudlager i Jönköping som tillhande håller varor för EG/Elköp (norge)/ Komplett.se osv
Elköp i norge säljer T715 olåst och troligen är det samma telefoner som Komplett säljer
Postad 11 November 2009 - 17:48
Komplett tillhör Dixonkoncernen som bland annat äger Elgiganten. Dom köper alltså in sina varor från Dixon/elgigantens huvudlager i Jönköping som tillhande håller varor för EG/Elköp (norge)/ Komplett.se osv
Elköp i norge säljer T715 olåst och troligen är det samma telefoner som Komplett säljer
Ok,det är så det ligger till, tack för den infon!
Postad 12 November 2009 - 10:56
Jag vill ha en Android-telefon. Hade en HTC Magic som jag sedan sålde när jag fick firmatelefon. Nu undrar jag lite om Acer och Motorola.
Acer A1
Motorola Droid (?)
Är detta något ni kommer ta in? När och till vilket pris?
Annars supernöjd med butiken i Högsbo. Köpte mig en Samsung Galaxy för två veckor sedan som jag sedan lämnade tillbaka. Kom på att jag ville vänta till Acer och Motorola släpper sina i Europa. Inga problem att få in pengarna direkt på kortet igen.
Tack!
Redigerat av DirkDigglerGBG, 12 November 2009 - 10:56.
Postad 20 November 2009 - 18:47
Postad 03 December 2009 - 11:13
Hej,Antar att Media Markt inte längre finns här för oss. Det var ju jäkligt synd.
Då är vi online igen.
Jag har varit borta från jobbet ett tag som Ni kanske har lagt märke till
Men nu är jag tillbaka och tar gärna i mot Era frågor.
Mvh
Daniel
Postad 03 December 2009 - 15:22
- Pris på SONY 40W5500 (40W5710) och har ni den i lager hos Er i Bäckebol?
- iPhone 3GS 16gb utan abonemang och har ni den i lager hos Er i Bäckebol?
EK
EDIT: Var inne på Högsbobutiken igår och kollade själv.
Redigerat av Unregisteredcec18524, 06 December 2009 - 14:35.
Postad 04 December 2009 - 00:25
Vad är det för några ni har nu?
Postad 08 December 2009 - 19:46
Postad 09 December 2009 - 13:07
Har ni något paketpris på Xbox 360 Arcade/Elite och NHL10? Eller på PS3 120GB/250GB med NHL10?
Ha det!
Postad 09 December 2009 - 17:49
Postad 11 December 2009 - 22:06
Ofta är dom dyra eller priset är "normalt".
Kampanjer går ofta bara ut på att det är 0% i ränta.
Värdelös hemsida som inte säger särskilt mycket om sortiment och pris.
Helt omöjligt att komma i kontakt med butikerna (i alla fall här i Göteborg)
Men det kanske bara är jag som är grinig så här nära jul...
Postad 16 December 2009 - 13:22
Idag har vi inget sortiment alls på projektorer.Varför har ni på mediamarkt bara tunnt utbud på projektorer?
Vad är det för några ni har nu?
Jag vet tyvärr inte hur det ser ut för nästa år, men jag skall tala med inköparen för dessa produkter och han vet något om nästa års sortiment.
Mvh
Daniel
Vi tar 3290.- paret för både de vita och de svartaHej jag undrar över hur ni har det med Dfledt Audioengine 5 om ni har dom i sortimentet och vad dem isf kostar?
Mvh
Daniel
Tyvärr har vi inte 1240 i vår sortimentet.Undrar vad ni tar för
Garmin Nüvi 1240 Europa
Men vi har Garmin Nüvi 265WT för 1690.- på lager som skall vara ett bra alternativ.
Mvh
Daniel
Postad 16 December 2009 - 13:27
Hej,Hallå!
Har ni något paketpris på Xbox 360 Arcade/Elite och NHL10? Eller på PS3 120GB/250GB med NHL10?
Ha det!
Tyvärr har vi inte paket ihop med NHL 10 på någon av plattformerna.
XBOX Elite kostar 2590.- med Pure och LB
Och NHL 10 tar vi 479.- för.
Mvh
Daniel
Postad 16 December 2009 - 13:35
Jag skall göra mitt bästa för att komma ikapp Junkan.Lite förakt för kunder när man 3/12 säger satt man är online igen och sedan inte svarar på en vecka...
Mvh
Daniel
Postad 16 December 2009 - 13:47
Hej och tack för din åsikt.Jag har personligen väldigt svårt att förstå vitsen med MM. Enda fördelen är att man kan se på det mesta uppackat, men det är ju allt!
Ofta är dom dyra eller priset är "normalt".
Kampanjer går ofta bara ut på att det är 0% i ränta.
Värdelös hemsida som inte säger särskilt mycket om sortiment och pris.
Helt omöjligt att komma i kontakt med butikerna (i alla fall här i Göteborg)
Men det kanske bara är jag som är grinig så här nära jul...
Det är väldigt nyttigt med kritik, negativ som positiv.
Så därför vill vi alltid höra från Er hur Ni upplever våra butiker, personal, priser, annonser osv för att vi skall kunna utvecklas och bli ännu bättre.
Jag svarar Er här för våra butiker i Göteborgs räkning och här gör vi dagligen kontroller och ser över de priser som gäller på vår marknad. Vi vill och har ambition att alltid har rätt pris på vårt sortiment och därför justerar vi vår prissättning mot ALLA med butiksverksamhet på vår lokala marknad, vare sig det har den i lager vid tillfället eller inte.
Mvh
Daniel
Postad 16 December 2009 - 19:29
Skall ha uttag för koppla in packard bellen:) hdmi eller dvi.
Har ni Packard Bells imax mini? hur mycket kostar den isåfall? har ni några inne?
Tack i förhand/Robin
Redigerat av Robbban77, 16 December 2009 - 19:30.
Postad 17 December 2009 - 00:20
Jag råkade se detta... komplett ingår inte i dixon group, utan de är ett norskt bolag (komplett ASA) som handlas på olso börs (ticker KOM) med ett marknadsvärde av ca 570 MNOK. störste ägaren med 56% är Canica Invest AS som är ett familjeföretag
jag tror du blandar ihop dem med PC City, som liksom elgiganten är en del av Dixon (eller var). Elköp Norge däremot köptes av dixon för 6000 MNOK 1999.
-sunqan
Postad 17 December 2009 - 12:28
Hej,Jag råkade se detta... komplett ingår inte i dixon group, utan de är ett norskt bolag (komplett ASA) som handlas på olso börs (ticker KOM) med ett marknadsvärde av ca 570 MNOK. störste ägaren med 56% är Canica Invest AS som är ett familjeföretag
jag tror du blandar ihop dem med PC City, som liksom elgiganten är en del av Dixon (eller var). Elköp Norge däremot köptes av dixon för 6000 MNOK 1999.
-sunqan
Kommer detta lilla sidospår att leda till en fråga som har med denna tråds egentliga syfta att göra?
Om inte, så vore jag tacksam om Ni kunde flytta ämnet till en egen tråd så vi kan håla denna öppen för frågor direkt riktade till oss på Media Markt Göteborg.
Tack
Mvh
Daniel
Postad 17 December 2009 - 12:40
Hej,Hejsan! jag söker just nu en ny LCD tv, hälst i 40 - 42", vilka är bland era billigaste och bästa? alltså runt 6000kr. kanske tom lägre?
Skall ha uttag för koppla in packard bellen:) hdmi eller dvi.
Har ni Packard Bells imax mini? hur mycket kostar den isåfall? har ni några inne?
Tack i förhand/Robin
Vi har idag 2009-12-17 skickat ut en annons med:
LG 37LF2500 för 5990.-
(http://nordic.lge.co..._37lf2500.jhtml)
PANASONIC TX-P42X10Y för 5790.-
(http://www.panasonic...6754/index.html)
De har bytt namn på Packard Bell imax till imedia, den har fått ett ansiktslyft och är faktiskt riktigt snygg nu.
Den finns i lite olika varianter, men jag skulle rekommendera:
iMedia B6640
Intel Core Quad Q8300
4 GB RAM
1 TB Hårddisk
nVidia GT 230 grafik med 1 GB dedikerad grafik
HDMI
Denna kostar 6990.-
Mvh
Daniel
Postad 17 December 2009 - 15:12
EK
Postad 17 December 2009 - 15:15
Vi har ett KIT hemma i olika färger:Hej!
Säljer ni Pentax K-x? Hur mycket kostar den i sådana fall?
KX KIT 18-55MM
Finns inne för 6190.- i rött, vitt, blått och svart.
Mvh
Daniel
Postad 17 December 2009 - 15:19
Hej EK,Köper ni Era tv:ar från Samsung Sverige/Nordic respektive Sony Sverige/Nordic?
EK
Ja, vi köper alltid från svensk distribution.
Bla Samsung´s tv apparater från den svenska filialen och från Sony´s svenska filial.
Mvh
Daniel
Postad 17 December 2009 - 16:56
Hej,
Kommer detta lilla sidospår att leda till en fråga som har med denna tråds egentliga syfta att göra?
Om inte, så vore jag tacksam om Ni kunde flytta ämnet till en egen tråd så vi kan håla denna öppen för frågor direkt riktade till oss på Media Markt Göteborg.
Tack
Mvh
Daniel
sorry, men det är nog sånt man får stå ut med i ett publikt forum :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
119 bilder
179 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?