Det roliga är att han bara kommit med information som redan står i tråden...Men kan du läsa en gång? Du verkar mest bara vilja bråka för sakens skull. Stora skärmar är det som är inne just nu på de senaste mobiltelefonerna. Kolla bara in det senaste från Sony Ericsson, Samsung, Nokia och Htc t.ex.
Kanske man borde ignorera dig som kingcool föreslog.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 01 december 2009 - 14:20
Postad 01 december 2009 - 14:39
Mainstream kan även ses som det som är populärt just nu. Så som svenska ordet "hett". VI konsumenter är de som styr utvecklingen åt de håll det går åt. Vill vi konsumenter ha stora skärmar så kommer det att bli så.
Förövrigt finns det även en hel värld därute. Inte bara vi i Sverige.
2. Det är bra att du skriver upp de mindre modeller du hittar. Dessa kunde du tagit bort. Kanske borde ta en titt på t.ex HD2? (4,3") Toshiba TG01 (4,1") Omnia II (3,7"). Alla moddeller runt 4", även fler finns där ute och även bland de du nämner.
Förstår inte vad du vill ha sagt med din andra punkt här? Utvecklingen har lätt till större skärmar på mobiltelefoner fortfarande.
Är det allt handlar om? Försök att ha rätt till att börja med då. Nu tar jag mig ur detta iaf då det är offtopic men det tycks ju vara lugnt bara man har rätt eller?Du kan ignorera mig om det får dig att må bättre, men du kan inte ignorera att jag har rätt...
Redigerat av Unregistered0354d681, 01 december 2009 - 14:39.
Postad 01 december 2009 - 15:00
http://www.dustin.se...5010369747.aspx
Drygt två månader kvar...känns oändligt långt. Då börjar det ju snart bli vår... Får flasha min X1 med ny ROM så den känns som en nyare telefon så länge

Postad 01 december 2009 - 15:50
Dustin har X10 på sin sajt.... Schysst pris utan abonnemang på 11000 spänn:
http://www.dustin.se...5010369747.aspx
Drygt två månader kvar...känns oändligt långt. Då börjar det ju snart bli vår... Får flasha min X1 med ny ROM så den känns som en nyare telefon så länge
Oh, som hittat då! Det blir förresten 13 748,75 kr inkl moms.
Spring o köp, alla barn!
Postad 01 december 2009 - 15:52
Edit: Jag vet.Nu ser jag att du lider av någon form av ADHD/Dyslexi och det blir därför glasklart varför du skriver som du gör och varför du har så svårt att göra dig förstådd. Ska tänka på det framöver.
Nej, mainstream betyder bara en sak. Det ord du letade efter är i så fall "inne" eller "hett" som du själv sa.
Ok, du vill ha jätteskärmar och jag är nöjd med 3,5 tum. Vi kan nog sluta där.
Priset borde landa runt 5500 - 6000 kr.
Redigerat av Unregisteredaa85384d, 01 december 2009 - 15:58.
Postad 01 december 2009 - 17:30
Postad 01 december 2009 - 17:47
Tack! Så Barilla, sluta smutsa ner tråden med en massa Offtopic, ta det via PM istället!Jobbig tråd att följa. Föreslår att alla bara ignorerar Barillas attityd (som redan påpekats) och fokar på sak istället så kanske det kommer lite vettigt ut av tråden.
Är du en besserwisser får du gärna vara det, bara vi slipper din attityd här i forumet!
Folk läser tråden för att läsa om X10an inte om hur rätt du har hit och dit...
Finns säkert andra forum som uppskattar din attityd bättre, här tillför du dock ytterst lite!
Ontopic igen!
http://www.gsmarena....-review-423.php
Postad 02 december 2009 - 00:03
Tack! Så Barilla, sluta smutsa ner tråden med en massa Offtopic, ta det via PM istället!
Är du en besserwisser får du gärna vara det, bara vi slipper din attityd här i forumet!
Folk läser tråden för att läsa om X10an inte om hur rätt du har hit och dit...
Finns säkert andra forum som uppskattar din attityd bättre, här tillför du dock ytterst lite!
Ontopic igen!
http://www.gsmarena....-review-423.php
Ja tar man personangrepp som ren fakta utan att veta hur jag är som person så vet jag inte vad längre. Det brukar väl vara utvägen när argumenten tar slut.Vad jag har eller inte har tillför ingenting i tråden.
För att klargöra så har jag varken ADHD eller dyslexi.
Ontopic: Tack för länken. Kameran tycks vara väldigt bra enligt gsmarena och touchfocus i videoläget är en välkommen bonus. Skärmen syns även bra i solljus men det är de flesta SE telefoner bra på.
Postad 02 december 2009 - 07:39

Storleksmässigt så är ju inte iphone speciellt liten och smidig jämfört med HD2 eller X10, däremot så kan jag hålla med om att skärmen är liten på iphone om man jämför med storleken på telefon i övrigt
edit: texten hamnade på fel ställe??
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistereda34e3e24, 02 december 2009 - 10:37.
Postad 02 december 2009 - 09:50
Postad 02 december 2009 - 11:12
Ja tar man personangrepp som ren fakta utan att veta hur jag är som person så vet jag inte vad längre. Det brukar väl vara utvägen när argumenten tar slut.Vad jag har eller inte har tillför ingenting i tråden.
För att klargöra så har jag varken ADHD eller dyslexi.
Ontopic: Tack för länken. Kameran tycks vara väldigt bra enligt gsmarena och touchfocus i videoläget är en välkommen bonus. Skärmen syns även bra i solljus men det är de flesta SE telefoner bra på.
Har du visst. Sen var det du som tog upp det när du ansåg att man ska förstå att du inte menar det du faktiskt skrev utan något helt annat. Vilket bara ännu mer bevisar att du har dyslexi eftersom du tror att du skriver något men i själva verket skrev något helt annat. Nu lämnar vi detta ok?
Postad 02 december 2009 - 11:15
Intressanta bilder. Hade gärna sett HD2ans skärm på X10an. Men fullt tillräckligt med 4" iofs.
Varför hade du sett det? För att den är liiiiiiite större eller är det något annat som gör att du vill ha den?
Postad 02 december 2009 - 11:23
Jag skrev "fel" i ett inlägg och skrev om det så du skulle förstå. Jag talade om Samtalsnivå rent allmänt då mina tidigare telefoner inte varit bra på detta. Jag svarade även inlägget över mig som handlade om högtalaren i telefonen där jag skrev: "Hoppas de fixar ljudnivån".Har du visst. Sen var det du som tog upp det när du ansåg att man ska förstå att du inte menar det du faktiskt skrev utan något helt annat. Vilket bara ännu mer bevisar att du har dyslexi eftersom du tror att du skriver något men i själva verket skrev något helt annat. Nu lämnar vi detta ok?
Du och andra sidan går det inte att föra en vettig argumentation med.
När du sedan kastar ur dig att jag har dyslexi under själva argumentationen påvisar ju bara en sak. Att argumenten börjar ta slut. Ja vi kan lämna det men jag förstår inte hur man kan ha denna attityd på ett öppet forum. Det passar inte in här. Inte bara jag som tycker det.
Postad 02 december 2009 - 12:40
(BILDER)
Storleksmässigt så är ju inte iphone speciellt liten och smidig jämfört med HD2 eller X10, däremot så kan jag hålla med om att skärmen är liten på iphone om man jämför med storleken på telefon i övrigt
Gillade HD2 stenhårt när den kom och tycker fortfarande den har en läckrare design och grymmare skärm. Gillar den stora skärmen och dess proportioner (större och bättre än X10:an som är mer smal). X10:an är aningen för kantig och de silvriga knapparna är inte så snyggt på den svarta modellen (HD2 är i min mening betydligt mer stilren). Det som gör att jag ändå väntar på X10:an är Android och bättre kamera...
Redigerat av jlarsson1978, 02 december 2009 - 12:41.
Postad 02 december 2009 - 12:48
Det håller jag med dig om. X10ans skärm ser väldigt slimmad ut. Dock är Xperia x10 betydligt mer stilren enligt mitt tycke.Gillar den stora skärmen och dess proportioner (större och bättre än X10:an som är mer smal).
Postad 02 december 2009 - 13:49
Du och andra sidan går det inte att föra en vettig argumentation med.
Man skriver "å andra sidan". Men är man ordblind så förstår man inte skillnaden på å samt och.
Sen är argumentation helt fel ord i detta sammanhang, en argumentation är när man lägger fram argument för eller emot en tes och en tes är ett påstående som ska bevisas eller motbevisas. Dvs inte det vi gör nu. Detta är snarare en diskussion. Där man söker efter kunskap eller konsensus.
Slut på dagens språklektion.
Det håller jag med dig om. X10ans skärm ser väldigt slimmad ut. Dock är Xperia x10 betydligt mer stilren enligt mitt tycke.
Slimmad? Hur menar du. Slimmad betyder mindre eller tunnare. Hur ser denna skärm som är enorm jämfört med konkurrenterna mindre eller tunnare ut? Bara för att en annan skärm är större så betyder det inte att den näst största skärmen är liten.
Redigerat av Barilla, 02 december 2009 - 13:51.
Postad 02 december 2009 - 13:57
Man går in på denna tråden för att men vill se argument för och emot X10 och för att få information om den.
Postad 02 december 2009 - 14:20
Kan ni inte bara sluta bete er som barn och märka ord!!
Man går in på denna tråden för att men vill se argument för och emot X10 och för att få information om den.
Håller med, kan ni inte bara lägga ner detta!!!
Postad 02 december 2009 - 14:47
Kunde inte hålla med mer. Hade jag skrivit"å" hade han väl klagat på det. Därav att jag skrev "och".Håller med, kan ni inte bara lägga ner detta!!!
Finns många personer där ute som tror sig veta allt.
Jag skulle ha lagt ner det tidigare men eftersom han säger att jag ADHD eller dyslexi så ville jag bara klargöra att så inte är fallet.
Är väl ingen som skulle vilja bli kallad något man inte är eller har? Eller?
Nej folket förvånar en här ibland.
Edit* Skickade ett pm till en mod nu och bad honom rensa upp.
Ursäktar för all nedskräpning i tråden. Har inte varit min mening.
Redigerat av Unregistered0354d681, 02 december 2009 - 15:01.
Postad 02 december 2009 - 14:57
Sant.
Postad 02 december 2009 - 15:24
Kan ni inte bara sluta bete er som barn och märka ord!!
Men jag förstår ju inte vad människan menar. Han slänger ju ur sig saker som inte stämmer och som kan tolkas fel, vill bara inte att folk ska få fel uppfattning om produkten i fråga.
Postad 02 december 2009 - 15:47
Kunde inte hålla med mer. Hade jag skrivit"å" hade han väl klagat på det. Därav att jag skrev "och".
Finns många personer där ute som tror sig veta allt.
Jag skulle ha lagt ner det tidigare men eftersom han säger att jag ADHD eller dyslexi så ville jag bara klargöra att så inte är fallet.
Edit* Skickade ett pm till en mod nu och bad honom rensa upp.
Ursäktar för all nedskräpning i tråden. Har inte varit min mening.
Jag förstår dig. Man ska ju inte behöva försvara sig för sitt sätt att skriva. Det är dålig stil!
Bra Idé...
Men jag förstår ju inte vad människan menar. Han slänger ju ur sig saker som inte stämmer och som kan tolkas fel, vill bara inte att folk ska få fel uppfattning om produkten i fråga.
Jag har inte haft något problem att förstå "Sonic". Så försår inte vad du pratar om.
Postad 02 december 2009 - 16:11
Stäng av Barilla nu, han tror han är världens språkpolis och går fan bara en på nerverna!Man skriver "å andra sidan". Men är man ordblind så förstår man inte skillnaden på å samt och.
Sen är argumentation helt fel ord i detta sammanhang, en argumentation är när man lägger fram argument för eller emot en tes och en tes är ett påstående som ska bevisas eller motbevisas. Dvs inte det vi gör nu. Detta är snarare en diskussion. Där man söker efter kunskap eller konsensus.
Slut på dagens språklektion.
Slimmad? Hur menar du. Slimmad betyder mindre eller tunnare. Hur ser denna skärm som är enorm jämfört med konkurrenterna mindre eller tunnare ut? Bara för att en annan skärm är större så betyder det inte att den näst största skärmen är liten.
Tur man inte vet vem du är IRL, jag hade inte stått ut med ditt barnsliga beteende.
Kan du inte bara koncentrera dig på att tillföra tråden lite istället för att titta ner på folk som skriver här?
Som vanligt, lite matnyttigt
"Tutorial: Messaging on X10"
http://www.youtube.c...h?v=XI12M-32qik
Postad 02 december 2009 - 17:36

Postad 02 december 2009 - 19:34
Verkar inte som att man kan få upp sifferknappar ist med bokstäver på då. Minus enligt mig, gillar inte "vanligt" tangentbord på sms skrivande
fast vem vet kanske går.
Med största sannolikhet så kommer man kunna byta mellan olika om man vill så visst ska du kunna skriva med siffror om du vill som på en vanlig knappsats.
Postad 02 december 2009 - 19:36

Postad 02 december 2009 - 20:25
Skulle det stämma så skulle iaf jag bli glad
Detta går ju tex inte på en Iphone därav att jag tvekat på att köpa en sån.
Har för mig att jag sett det på en Satio eller om det var HTC Hero, men folk får gärna rätta mig om jag har fel.
Postad 02 december 2009 - 20:49
Rikard på Produktbloggen skrev såhär idag:Skulle det stämma så skulle iaf jag bli glad
Detta går ju tex inte på en Iphone därav att jag tvekat på att köpa en sån.
"Regarding å,ä,ö in the default keyboard in X10 (yes it is possible to switch between different keyboards in Android, lots of them available on Android Market already).
The default keyboard in X10 has specific buttons får å,ä and ö if you set you phone to swedish. The Android standard keyboard is also included and there you get accented characters by long-pressing on a letter and then choosing the right one in a pop-up. Both methods seems to give you suggestions including words with accented characters though, when the phone is set to swedish."
Alltså finns det flera keyboards att välja emellan:)
Postad 02 december 2009 - 20:58
OnT: Ser väldigt trevligt ut, jag blir bara mer och mer sugen på X10. Har redan nu bestämt mig till 100% att "en sån ska jag ha".
Postad 03 december 2009 - 08:59
Rikard på Produktbloggen skrev såhär idag:
"Regarding å,ä,ö in the default keyboard in X10 (yes it is possible to switch between different keyboards in Android, lots of them available on Android Market already).
The default keyboard in X10 has specific buttons får å,ä and ö if you set you phone to swedish. The Android standard keyboard is also included and there you get accented characters by long-pressing on a letter and then choosing the right one in a pop-up. Both methods seems to give you suggestions including words with accented characters though, when the phone is set to swedish."
Alltså finns det flera keyboards att välja emellan:)
Nu beskrev han iofs bara olika versioner av samma typ av qwertybord. Men det finnas ett vanligt 1 till 9 tangentbord med tillhörande bokstäver per nummer. Jag föredrar dock en vanligt tangentbord.
Postad 03 december 2009 - 09:23
Nu beskrev han iofs bara olika versioner av samma typ av qwertybord. Men det finnas ett vanligt 1 till 9 tangentbord med tillhörande bokstäver per nummer. Jag föredrar dock en vanligt tangentbord.
Det är sant det du säger. Han nämner inget om att det kommer finnas ett "nr. tangenbord". Utan att det finns qwertytangentbord som går att få å, ä, ö på.
Jag får allt ta och hålla med dig Barilla. Jag älskar qwertytangentbord! Är helt underbar att skriva sms och så!
Redigerat av Unregistered03c5c048, 03 december 2009 - 09:31.
Postad 03 december 2009 - 11:17
Det är sant det du säger. Han nämner inget om att det kommer finnas ett "nr. tangenbord". Utan att det finns qwertytangentbord som går att få å, ä, ö på.
Jag får allt ta och hålla med dig Barilla. Jag älskar qwertytangentbord! Är helt underbar att skriva sms och så!
"(yes it is possible to switch between different keyboards in Android, lots of them available on Android Market already)"
Så som jag uppfattade det så fanns det olika keyboardlayouter, han specificerade inte om det var qwerty eller inte:) Så ett nummerkeyboard är ingen omöjlighet eftersom man på bilder på nätet kan se en nummerlayout:)
Tex på bilderna här http://betterandroid.wordpress.com/
Eller här t ex: http://www.allshadow...owtogetthe5.png
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 03 december 2009 - 11:18.
Postad 03 december 2009 - 11:44
"(yes it is possible to switch between different keyboards in Android, lots of them available on Android Market already)"
Så som jag uppfattade det så fanns det olika keyboardlayouter, han specificerade inte om det var qwerty eller inte:) Så ett nummerkeyboard är ingen omöjlighet eftersom man på bilder på nätet kan se en nummerlayout:)
Tex på bilderna här http://betterandroid.wordpress.com/
Eller här t ex: http://www.allshadow...owtogetthe5.png
Oj måste missat läsa den meningen Sorry =p...
Men det ser ju lovande ut för dom som inte gillar qwerty =p.
Postad 03 december 2009 - 11:58

Postad 03 december 2009 - 12:00
Lugnt:)Oj måste missat läsa den meningen Sorry =p...
Men det ser ju lovande ut för dom som inte gillar qwerty =p.
När vi ändå snackar om tangentbord:
http://www.swedroid....inte-ett-finger
Ja så kan det också vara:)Jag tolkar det han skrev som att det inte kommer att finnas i mobilen vid lansering men att det finns apps som löser det. Jag skiter i vilket då jag inte använder numeriskt.
Och jag använder inte numeriskt tangentbord iheller, kör standard qwerty på min sega Omnia!
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 03 december 2009 - 12:02.
Postad 03 december 2009 - 12:43
Lugnt:)
haha ser helt underbart ut... frågan är om det är jobbigt att skriva med det eller om det är sjukt smidigt =)....
Postad 03 december 2009 - 14:09
Och jag använder inte numeriskt tangentbord iheller, kör standard qwerty på min sega Omnia!
Tackar för dina bilder lite längre upp, då verkar det som att det kommer finnas iaf. Alla gillar vi olika saker

Postad 03 december 2009 - 19:45
Ser bra ut. Det är en inlärningsperiod som går lite segt, men efter ett tag - när man lärt/vant sig så borde det gå snabbare, ja

Postad 03 december 2009 - 21:01
Det där såg lite coolt ut faktiskt.

Redigerat av Unregistered0354d681, 03 december 2009 - 21:02.
Postad 04 december 2009 - 14:47
December 4th, 2009
Even though there are quite some videos out there showing Timescape already I’ve made this tutorial to walk you through parts of it from a user perspective. It should also give a bit of an intro as to how it can be customized and chosen as default home screen.
As always, this is prototype HW and pre-release SW so expect general performance to improve and also other things might change on the way to launch.
Your feedback and questions is as usual highly appreciated, fire away in the comments section! :-)"
http://www.youtube.c...player_embedded
Källa: http://blogs.sonyeri...n.com/products/
Postad 04 december 2009 - 15:42
"Tutorial: Timescape
December 4th, 2009
Even though there are quite some videos out there showing Timescape already I’ve made this tutorial to walk you through parts of it from a user perspective. It should also give a bit of an intro as to how it can be customized and chosen as default home screen.
As always, this is prototype HW and pre-release SW so expect general performance to improve and also other things might change on the way to launch.
Your feedback and questions is as usual highly appreciated, fire away in the comments section! :-)"
Jag kommer så älska den funktionen.

Är nog en av dom jag kommer använda som mest. Nu får jag ju gå ut på flera olika sidor för att se vad folk har för sig

Postad 04 december 2009 - 15:53
"Tutorial: Timescape
December 4th, 2009
Det blir bara mer och mer VILL HAAA!!
Postad 04 december 2009 - 17:07

http://www.phonearen...iew-r_2340.html
Ny preview av phonearena, dom verkar riktigt positiva!
Postad 04 december 2009 - 18:24
Postad 04 december 2009 - 19:05
Alla filmer jag sett hittills har visa på kraftig laggning. Hoppas VERKLIGEN det beror på att det är en tidig release. Annars är det big no no.
Som det är nu så sköter processorn all grafikhantering, dom har inte kopplat på grafikchippet ännu, det är därför det det inte flyter på. Lagg är något helt annat, det är när du har en dålig latens eller "pingtid".
Postad 04 december 2009 - 19:35
Som det är nu så sköter processorn all grafikhantering, dom har inte kopplat på grafikchippet ännu, det är därför det det inte flyter på. Lagg är något helt annat, det är när du har en dålig latens eller "pingtid".
Haha, du är en besserwisser utan dess like! Här gäller det att vara övertydlig och överkorrekt. Men ok...
Jag vet vad lagg är, och jag tycker filmerna visar på både lagg och hack. Om det beror på det du säger så, ok. Då får vi avvakta och se hur det blir i senare versioner.
Postad 05 december 2009 - 00:58
1) Skitat ned nämnd tråd med fler värdelösa inlägg än jag sett på länge från en och samma person
2) Ägnat dig åt personangrepp
3) Lekt språkpolis (vilket kan vara försvarbart i vissa lägen när MSN-fjortisarna går lite väl långt, dock inget jag sett här än)
4) Gjort det övertydligt för samtliga forummedlemmar att du är, och med största sannolikhet kommer förbli, ett troll.
Och vad gör man då med troll? Jo - man matar dom INTE!
Dont feed the troll!
/ignore
Postad 05 december 2009 - 10:07
Edit: aha, efter tips hittade jag var man kunde göra det. Hade ju föredragit att man haft tillgång till det direkt i tråden. Men men, man kan inte få allt ^^
Redigerat av deezel, 05 december 2009 - 13:29.
Postad 06 december 2009 - 00:48
http://www.youtube.c...h?v=9i7xm3CkVXk
http://www.youtube.c...h?v=W2GjDqAgpCk
Kolla speeden i menyerna!

Postad 06 december 2009 - 01:11
Ja den var ju inte seg iaf!Nya videos:
http://www.youtube.c...h?v=9i7xm3CkVXk
http://www.youtube.c...h?v=W2GjDqAgpCk
Kolla speeden i menyerna!

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar