Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX 6600 *

925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 December 2009 - 08:37

michipich
  • michipich
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
du får gärna länka till sidan där man laddar ner så man kan läsa lite om firmwaren först :huh:
tycker inte om att bara ladda ner en fil och installera den

Postad 25 December 2009 - 10:31

henkeboy77
  • henkeboy77
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
http://www.mpcclub.c...ead.php?t=22364
här är sidan dom har hämtat nya FW i från

Postad 25 December 2009 - 23:29

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
någon som installerat å provat den nya FW??
funkar det eller?

Postad 25 December 2009 - 23:45

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

någon som installerat å provat den nya FW??
funkar det eller?

Jag har iaf blåst in den, och den fungerar. :(

Postad 26 December 2009 - 01:25

demi
  • demi
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Jag har iaf blåst in den, och den fungerar. :(

Ja har bara provat you tube funktionen, och den funkar!

Postad 26 December 2009 - 13:27

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
jag har lagt in den med, funkar bra!!

Postad 27 December 2009 - 01:24

Unregistered29fddce7
  • Unregistered29fddce7
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
är det nån som har provat cover art funktionen? ja lade in 2 st cover och döpte om dom till folder och det fungerade faktist... tyckte det hade varit snyggt med att välja film med omslagen framme. men när ja fixade cover på alla filmer som jag har på min 1 tb hd så orkade inte tvixen med en bara startar om så fort ja ska gå in i film mappen. det står iofs att covers funkar bäst om dom är i storleken 138x182 lr nått sånt men orka re siza alla covers.. är det enda alternativet? är det nån som har provat?

Postad 27 December 2009 - 01:28

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
nån mer än jag som har strul med bild efter den nya FW?
min bild försvinneribland men ljudet e kvar ändå.....

Postad 28 December 2009 - 16:58

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
får inte covers saken att funka...
skall man döpa om bilderna till nåt eller?

Postad 28 December 2009 - 17:59

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

får inte covers saken att funka...
skall man döpa om bilderna till nåt eller?

Döp jpg-bilden till folder.jpg och lägg i samma katalog som film-filen så ska det funka.

Postad 29 December 2009 - 12:28

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Ny Firmware från tomten 1.9.34b4

Från MPC club :

Fix the video resetting problem on some TVs or HDMI switchers
- Some TV or switcher send wrong EDID HDMI information, then TVIX will be reset to 480p mode before. This problem is fixed.

Enables You-tube again

Körde precis in denna FW efter lite julledigt från Tvixen.

Yep, äntligen kan den spara 1080P inställningen när den är kopplad mot min Sony receiver. Var lite trött på att ändra tillbaka inställningen varje gång jag startade TVIX.
Yep, Youtube funkar.

Postad 01 January 2010 - 19:24

atr
  • atr
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

...

Redigerat av atr, 04 March 2017 - 16:45.

Postad 02 January 2010 - 12:29

demi
  • demi
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Hej!

Är det någon av de nya uppdateringarna som fixar avsaknaden av att bli skickad till rätt ställe under "rooten" i sin nätverksdisk när man trycker MOVIE(->Video), MUSIC(->Audio) och PHOTO(->Photo) om man enbart använder nätverksdisk och ej har en intern hdd?

Du måste göra nya mappar i nätverksdisken som heter MOVIE MUSIC PHOTO lägg sedan film, musik och dina foton i respektive mapp, så ska det fungera.

Postad 03 January 2010 - 11:33

atr
  • atr
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

...

Redigerat av atr, 04 March 2017 - 16:46.

Postad 03 January 2010 - 11:42

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Nej!
Det fungerar inte med ver 1.8.7.

Nej men det fungerar med något av beta-firmwaren som är släppt. Kolla här: http://www.mpcclub.c...ead.php?t=22364

Postad 03 January 2010 - 12:25

atr
  • atr
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

...

Redigerat av atr, 04 March 2017 - 16:46.

Postad 07 January 2010 - 18:59

mikaelhede
  • mikaelhede
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej
Tänkte ev lämna tillbaka c-200 mot en tvix 6600.
Gör jag RÄTT??

Om man kör musik från datorn, kan men se spellistorna då i displayen så man slipperr starta tv.n bara för att lira musik?

Någon annan för/nackdel mot c-200

/Daniel

Postad 07 January 2010 - 19:01

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Hej
Gör jag RÄTT??

Om man kör musik från datorn, kan men se spellistorna då i displayen så man slipperr starta tv.n bara för att lira musik?

/Daniel

Vad har du anledning till att lämna tillbaka c-200an?

Postad 07 January 2010 - 21:15

mikaelhede
  • mikaelhede
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Vad har du anledning till att lämna tillbaka c-200an?

Eftersom jag inte är super hemma på datorer och man har läst att det ät massor av buggar och klödd med c-200, så kanske tvixen är bättre och enklare och med samma prestationer,eller?
Jag hoppas att här är någon som kan ge mig ett gott råd.

Postad 07 January 2010 - 21:20

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Du ska nog inte hoppas för mycket på displayen. Jag vet att man kan se mappar och filer, spellistor vet jag faktiskt inte.

Men jag kan ju säga att jag skulle inte vilja navigera via displayen.....

I övrigt tycker jag tvixen e super. Visst finns en del buggar men inget som stör i det stora hela

Postad 07 January 2010 - 21:30

mikaelhede
  • mikaelhede
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Ok.
känns som om jag kommer att byta,Kan du inte kolla om man kan se spellistor genom displayen, jäkla jobb att behöva starta tv:n varje ggr man ska lira musik.

Passar en SATA 3,5 disk?

Postad 07 January 2010 - 21:39

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Ok.
känns som om jag kommer att byta,Kan du inte kolla om man kan se spellistor genom displayen, jäkla jobb att behöva starta tv:n varje ggr man ska lira musik.

Passar en SATA 3,5 disk?

Försökte göra en playlist men visste inte hur man gjorde, använder bara till film och hade bara en låt.

Ja den disken ska det va. Kolla annars på deras hemsida där borde finnas ganska mycket info.

Kommer nog snart nån som svarar bättre....

Postad 08 January 2010 - 00:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Hej
Gör jag RÄTT??

/Daniel

Ska du spela musik på ett smidigt sätt är varken tvix eller popcorn något att hänga i granen. Du bör kika åt andra håll.
Sonos, Squeezebox typ.

Postad 08 January 2010 - 09:05

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Hej
Gör jag RÄTT??

/Daniel

Det går att stega sig fram i displayen för att spela musik utan att slå på TV. Men det är bökigt och i slutändan går det snabbare att slå på TVn.
Nackdel för TVIX vs C-200 är att man inte kan ansluta en Blueray spelare direkt i TVIXen. Men däremot så fungerar Blueray rippar utmärkt i TVIXen.
Fördelar med TVIXen är att den är mycket stabilare än C-200 i mjukvaran och även mycket snabbare att starta upp. Den är även i pricip helt ljudlös även med hårddisk installerad.

Postad 08 January 2010 - 10:51

mikaelhede
  • mikaelhede
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Det går att stega sig fram i displaushyen för att spela musik utan att slå på TV. Men det är bökigt och i slutändan går det snabbare att slå på TVn.
Nackdel för TVIX vs C-200 är att man inte kan ansluta en Blueray spelare direkt i TVIXen. Men däremot så fungerar Blueray rippar utmärkt i TVIXen.
Fördelar med TVIXen är att den är mycket stabilare än C-200 i mjukvaran och även mycket snabbare att starta upp. Den är även i pricip helt ljudlös även med hårddisk installerad.

Ok
Usch va man blir velig, lutar kanske att jag behåler c-200 den verkar vettig när det gäller musik hantering.
Undrar om man kan köra XBMC på datorn och sen dra musiken genom c-200 :an.
Har iofs PS3 så jag är inte behov av att ha en stationär blueray spelare.

Postad 08 January 2010 - 13:46

mikaelhede
  • mikaelhede
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Nä veti fan om jag inte köper en xtreamer till film och en philips streamium np2500 till radio och musik, måste ju vara idealet

Postad 08 January 2010 - 14:09

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
mikaelhede:

Vill inte säga något ont om Philips... men... När det gäller dessa "större spelare" så är en stor nackdel de inte behöver vara på tårna lika mycket med sin mjukvaru-utveckling... De största märkena inom Mediaspelare brukar defintivt vara att föredra, tex Squeezebox, Sonos osv... Jag har själv några äldre Streamium som ligger i källaren!

Philipsen kan säkert vara jättebra, men hade jag varit i din situation hade jag ändå övervägt!

Postad 08 January 2010 - 16:59

mikaelhede
  • mikaelhede
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

mikaelhede:

Vill inte säga något ont om Philips... men... När det gäller dessa "större spelare" så är en stor nackdel de inte behöver vara på tårna lika mycket med sin mjukvaru-utveckling... De största märkena inom Mediaspelare brukar defintivt vara att föredra, tex Squeezebox, Sonos osv... Jag har själv några äldre Streamium som ligger i källaren!

Philipsen kan säkert vara jättebra, men hade jag varit i din situation hade jag ändå övervägt!

ok vilken box för radio+lira musik från datorn hade du rekomenderat? vill gärna ha en skärm som np2500 har,slipper man starta tv:n varje ggr man ska lyssna på radio eller streama musik

Postad 08 January 2010 - 17:47

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
mikaelhede:

Har lagt mitt svar som PM istället... så vi inte pajar Tvix tråden!

Postad 09 January 2010 - 03:24

Loeken
  • Loeken
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

ok vilken box för radio+lira musik från datorn hade du rekomenderat? vill gärna ha en skärm som np2500 har,slipper man starta tv:n varje ggr man ska lyssna på radio eller streama musik

Skulle ju aldrig någonsin i dagsläget rekommendera M-6600 för musikspelande, men -Vad har jag hört så går det utmärkt att spela upp en länk som du skapar via datorn på tvixen, tex via tversity kan du öppna en strömmning från valfri internetradiostation, och spela upp denna. Problemet är ju att man måste ha på datorn, och att man inte kan byta så enkelt ( om man inte använder så många olika stationer så är ju detta inget problem ). Med denna lösningen kan man även använda typ spotify el liknande, och jag skulle vilja säga att de går utan att starta tv:n.

Jag har inte riktigt fattat allt med moderna mediaspelare än, som gammal xbox moddare med xbmc och allt vad det betyder, så är jag riktigt besviken, och förvånad över hur lite features nutida mediaspelare har, hade min xbox haft stöd för hdmi och 720p/1080p hade den fått stå kvar i biorummet och slått PH, Tvix och hela gänget på näsan 10 ggr om.

Sen är det en sak till jag inte fattar, internetradio är väl bara ett litet program som strömmar från en länk? Känns inte som några problem för ett team programmerare att fixa på typ en arbetsdag. I annat fall är det väl bara att låna/pröjsa en slant för en färdigutvecklad version som typ xbmc teamet har skapat? Det är väl inte omöjligt med tanke på att det är opensource? Känns inte kul att ta 20 steg tillbaka när man "uppgraderar" till en maskin som kostar 3k och släpps 8år senare och på 95% av funktionerna är i stenålders klass i jämförelse med xboxen.

Postad 09 January 2010 - 13:57

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jag har inte riktigt fattat allt med moderna mediaspelare än, som gammal xbox moddare med xbmc och allt vad det betyder, så är jag riktigt besviken, och förvånad över hur lite features nutida mediaspelare har, hade min xbox haft stöd för hdmi och 720p/1080p hade den fått stå kvar i biorummet och slått PH, Tvix och hela gänget på näsan 10 ggr om.

Sen är det en sak till jag inte fattar, internetradio är väl bara ett litet program som strömmar från en länk? Känns inte som några problem för ett team programmerare att fixa på typ en arbetsdag. I annat fall är det väl bara att låna/pröjsa en slant för en färdigutvecklad version som typ xbmc teamet har skapat? Det är väl inte omöjligt med tanke på att det är opensource? Känns inte kul att ta 20 steg tillbaka när man "uppgraderar" till en maskin som kostar 3k och släpps 8år senare och på 95% av funktionerna är i stenålders klass i jämförelse med xboxen.

Jag kan förstå din frustration, men du tror inte att det finns någon anledning (hårdvaru, mjukvaru etc. osv.) till att INGEN av de företag som utvecklar media extenders idag gör det som XBMC har gjort? Är alla programmerare i alla de företagen idioter och inkompetenta? Eller, kan det finnas andra skäl tror du? Jag är lite ironisk nu samtidigt som jag alltså håller med dig. Under min tid då jag jobbade med att sälja TViX runt om i Sverige så skickade jag tillsammans med input från mina kollegor långa listor på vad vi hörde och läste att konsumenter och de som sålde produkterna ville ha. Det fanns många gånger tekniska skäl till varför en del inte kunde realiseras. Chippet från SigmaDesign och deras SDK tillät bara vissa saker osv. Bara en reflektion.

Postad 09 January 2010 - 14:30

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

OT, men om du saknar XBMC får du ju en Nvidia ION-burk för samma pris som en tvix6600 idag.. Saknar iofs display, men med fördelen att man kan köra spotify också

Postad 09 January 2010 - 20:05

Loeken
  • Loeken
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag kan förstå din frustration, men du tror inte att det finns någon anledning (hårdvaru, mjukvaru etc. osv.) till att INGEN av de företag som utvecklar media extenders idag gör det som XBMC har gjort? Är alla programmerare i alla de företagen idioter och inkompetenta? Eller, kan det finnas andra skäl tror du? Jag är lite ironisk nu samtidigt som jag alltså håller med dig. Under min tid då jag jobbade med att sälja TViX runt om i Sverige så skickade jag tillsammans med input från mina kollegor långa listor på vad vi hörde och läste att konsumenter och de som sålde produkterna ville ha. Det fanns många gånger tekniska skäl till varför en del inte kunde realiseras. Chippet från SigmaDesign och deras SDK tillät bara vissa saker osv. Bara en reflektion.

Självfallet begär jag inget omöjligt...

Missförstå mig inte, jag har ju ändå gått och köpt denna mediaspelare, och jag är inte direkt den som impulshandlar, hade jag haft tiden, så hade jag byggt en htpc med xbmc. Det jag ville diskutera var mer saknaden av funktioner som t.ex. internetradio, funktioner som jag tycker borde kunna implementeras helt mjukvarumässigt. Saknas hårdvarustöd så klagar jag självklart inte, tekniska problem kan ju också finnas, som du nämner, och i så fall kanske det inte finns någon lösning. Det är inte det jag saknar, jag klagar tex inte på att den inte har stöd för blu-ray skivor då blu-ray spelare saknas, utan jag eftersöker funktioner som går att få, med lite programmering.

OT, men om du saknar XBMC får du ju en Nvidia ION-burk för samma pris som en tvix6600 idag.. Saknar iofs display, men med fördelen att man kan köra spotify också

OT? Du gillar uppenbarligen inte att jag skrev nån mening om en jämförelse mellan M-6600 (samt liknande) och xbox. Då förstår jag inte varför du kommenterar det jag skrev. Din kommentar är ju också "OT" i så fall...Förutsatt att OT betyder off topic, och inte on topic, då de har samma förkortning. ( Missförstå mig inte, jag är inte arg eller så, förstår inte riktigt anledningen till att skriva OT bara...)

Postad 09 January 2010 - 22:25

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

OT? Du gillar uppenbarligen inte att jag skrev nån mening om en jämförelse mellan M-6600 (samt liknande) och xbox. Då förstår jag inte varför du kommenterar det jag skrev. Din kommentar är ju också "OT" i så fall...Förutsatt att OT betyder off topic, och inte on topic, då de har samma förkortning. ( Missförstå mig inte, jag är inte arg eller så, förstår inte riktigt anledningen till att skriva OT bara...)

Heh, lugn o fin nu :D Menade att min kommentar var OT.. Tänkte mest att jag kanske ska ligga lågt med XBMC-diskussioner i TViX-trådar, TViX-användare kanske inte är så intresserade av sånt. Gillar ju XBMC själv, har faktiskt kvar min gamla xbox än. Är ju först nu som det börjar finnas hyffsade alternativ, men vet inte ifall jag ska byta den mot en ION eller en billig hårdvaruspelare typ xtreamer (och välja en dedikerad lösning för ljud). Tycker personligen att 6600an är för dyr när den ändå (imho) är sämre än en PC-lösning med xbmc (japp, detta inlägg var nog än mer OT från mig, slutar nu)

Postad 10 January 2010 - 03:43

Loeken
  • Loeken
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Heh, lugn o fin nu :D Menade att min kommentar var OT.. Tänkte mest att jag kanske ska ligga lågt med XBMC-diskussioner i TViX-trådar, TViX-användare kanske inte är så intresserade av sånt. Gillar ju XBMC själv, har faktiskt kvar min gamla xbox än. Är ju först nu som det börjar finnas hyffsade alternativ, men vet inte ifall jag ska byta den mot en ION eller en billig hårdvaruspelare typ xtreamer (och välja en dedikerad lösning för ljud). Tycker personligen att 6600an är för dyr när den ändå (imho) är sämre än en PC-lösning med xbmc (japp, detta inlägg var nog än mer OT från mig, slutar nu)

Jag håller med ang. pris osv på 6600:an, men den gör sitt jobb för mig iaf, jag lär mig nya saker att göra med den fortfarande (har haft den i några veckor) och får ändå säga att jag är nöjd, då jag inte hade förväntat mig mer, (möjligtvis att den skulle klara "killa sampla", men men...). Vanligtvis gillar jag att ordna egna lösningar, (tex köpa delar, bygga en htpc och pilla med linux/xbmc och justeringar osv osv, men har ingen tid då jag börjat plugga). Med 6600an kan man bara: 1-> koppla in. 2-> njuta av film.

Du menar alltså att du har en 6600a och ska byta den mot typ Nvidia ION OCH typ squeezebox?
Förutom att det blir jobbigt att byta ljudkälla så innebär det extra tid och pengar. Annars låter det som en bra lösning. Vad är det främst du saknar i tvixen som du kommer fixa med en typ ION då? Ljudmässigt fattar jag...

Postad 12 January 2010 - 14:32

Bobban79
  • Bobban79
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hejsan är inte superhaj på detta men pryltokig som jag är har jag köpt mej en 6600. Har försökt använda den trådlösa nätverks funktionen mot min Netlink DIR-655 men utan lycka. Tar jag bort säkerhets funktionen i den funkar det, men lösenords skydd släpper inte in den, nån som har nått tips på vad jag ska göra? Som sagt inte superhaj på detta.

Tack på förhand.

Postad 13 January 2010 - 03:54

Loeken
  • Loeken
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hejsan är inte superhaj på detta men pryltokig som jag är har jag köpt mej en 6600. Har försökt använda den trådlösa nätverks funktionen mot min Netlink DIR-655 men utan lycka. Tar jag bort säkerhets funktionen i den funkar det, men lösenords skydd släpper inte in den, nån som har nått tips på vad jag ska göra? Som sagt inte superhaj på detta.

Tack på förhand.

Hej Bobban,

Om du menar en Dlink DIR-655 så har jag en likadan, menar du att det funkar utan lösenord, men när du lösenordsskyddar så får du ingen anslutning? Menar du att det inte funkar när du kör krypterat?

Det finns ett antal saker som kan vara fel, för att utesluta:
Är du säker på att du skrivit in lösenordet helt rätt? Funkar det när du kör trådbundet? Har du kollat i routerns logg efter anslutningsförsök?

Postad 13 January 2010 - 06:43

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Tack på förhand.

Vilken kryptering använder du ?
WPA är rekomenderad för TVIX. Dock med en limit av 29 tecken. Den fixar inte 64 tecken.

Postad 13 January 2010 - 09:12

Bobban79
  • Bobban79
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vilken kryptering använder du ?
WPA är rekomenderad för TVIX. Dock med en limit av 29 tecken. Den fixar inte 64 tecken.

Den är inställd på WPA

Hej Bobban,

Om du menar en Dlink DIR-655 så har jag en likadan, menar du att det funkar utan lösenord, men när du lösenordsskyddar så får du ingen anslutning? Menar du att det inte funkar när du kör krypterat?

Det finns ett antal saker som kan vara fel, för att utesluta:
Är du säker på att du skrivit in lösenordet helt rätt? Funkar det när du kör trådbundet? Har du kollat i routerns logg efter anslutningsförsök?

Ja sorry är en Dlink DIR-655. Utifrån vad jag kan se är den ansluten men icke tilldelats något IP.

I loggen står det som följer.

Wireless system with MAC address 000000000000 disconnected for reason: Authentication Failed

Postad 13 January 2010 - 12:31

FigiMon
  • FigiMon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Den är inställd på WPA

Ja sorry är en Dlink DIR-655. Utifrån vad jag kan se är den ansluten men icke tilldelats något IP.

I loggen står det som följer.

Wireless system with MAC address 000000000000 disconnected for reason: Authentication Failed

Bobban, jag hade hade exakt samma problem med den routern. Ändrade varenda inställning fram och tillbaka men det enda som fungerade var att stänga av WPA helt och hållet. Med WPA på fungerade varken tvix eller sonos. Dessutom kastade den ut alla datorer och telefoner i storleksordningen var 30e sekund.

Jag höll på att bli tokig och tog tillbaka routern efter en vecka och köpte en billigare Netgear i stället. Nu fungerar samtliga nätverksanslutningar helt utan problem med WPA.

Postad 13 January 2010 - 17:28

Puckelsnook
  • Puckelsnook
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Dela med er om ni kommer på en lösning med Dlink DIR-655. Har en likadan router och funderar på ersätta min 4100 med en 6600 just för att streama HD trådlöst. Är det just 655:an som är problemet eller Dlink?

Kollade på Dvicos hemsida på senaste beta-firmware (1.9.4 B4) och på Known issuses står:
"If you have problem to get the I.P. address of wireless AP, please use WEP 64bit mode or WPA mode."

Redigerat av Puckelsnook, 13 January 2010 - 17:38.

Postad 13 January 2010 - 17:45

Puckelsnook
  • Puckelsnook
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Om jag har förstått rätt är det bara Xstreamer och klarar av HD-ljud, och det genom att skicka ljudet till stärkaren för avkodning? Om jag har förstått rätt har 6600 HDMI Pass through för ljudet. Borde det inte Tvixen kunna använda samma lösning och skicka allt ljud till stärkaren för avkodning, eller är det jag som inte begriper mig på tekniken...

Postad 14 January 2010 - 11:52

Bobban79
  • Bobban79
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Bobban, jag hade hade exakt samma problem med den routern. Ändrade varenda inställning fram och tillbaka men det enda som fungerade var att stänga av WPA helt och hållet. Med WPA på fungerade varken tvix eller sonos. Dessutom kastade den ut alla datorer och telefoner i storleksordningen var 30e sekund.

Jag höll på att bli tokig och tog tillbaka routern efter en vecka och köpte en billigare Netgear i stället. Nu fungerar samtliga nätverksanslutningar helt utan problem med WPA.

Typ vilken? :)

Postad 14 January 2010 - 13:50

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Har beställt en TViX 6600 nu. :) Det verkar som att de flesta här är nöjda med den, så jag hoppas att även jag blir det.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 14 January 2010 - 13:51.

Postad 14 January 2010 - 16:44

FigiMon
  • FigiMon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Typ vilken? :)

Ledsen, det var inte alls netgear utan den här:

https://www.prisjakt...ukt.php?p=74148

Mycket bättre och mycket billigare :P

Postad 15 January 2010 - 00:26

Puckelsnook
  • Puckelsnook
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Kollat om ny firmware till 655:an hjälper? Finns en nyare firmware på HÄR (1.30EUb08).

Postad 15 January 2010 - 08:14

Grodman
  • Grodman
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
En fråga åt min förtvivlade kamrat.

Han har valt digitalt ljud ut från tvixen och får då dolby digital när han kikar på film, men inget ljud på t.ex musikvideor eller mp3.

När han väljer analogt ljud får han ljud på musikvideor och mp3 men inget på film med dolby digital eller DTS.
Han har samma inställningar som i sin 4100 och där fungerar allt som det ska.

Tack på förhand.

Redigerat av Grodman, 15 January 2010 - 08:17.

Postad 16 January 2010 - 12:08

Oomen
  • Oomen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej. Finns det någon som vet om det går att lägga till låtar i en mp3 playlist medan man spelar samma playlist?
Enligt ett dokument jag hittade här: http://www.tvix.co.k...x?act=RD&id=354 så startar playlisten när man lägger till första låten, och sedan är det bara att fylla på, står inte till vilken maskin men det verkar vara 6500. Detta verkar inte fungera på 6600.

Postad 16 January 2010 - 14:47

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har nu släppt en ny version av TViXiE, finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/ :D

/joma

What's new in version 1.3.0
- Added: Support for FanArt (backdrops) [joma]
- Added: New tool window - FanArt for applying FanArt (backdrops) to current movies [joma]
- Added: Tools->Options->Providers->FanArt in TViXiE [joma]
- Added: Saves/Restores window Position, Size and State (Minimized, Maximized or Normal) [joma]
- Fixed: Folder Width and Height values in Models.xml are now being used when creating folder.jpg [joma]
- Added: Support for Mede8er media player, now listed in Models list [joma]
- Added: Support for TViX 6600 media player, now listed in Models list [joma]
- Added: Support for Dune media players, now listed in Models list (experimental) [joma]
- Added: Support for Dune image format AAI [joma]
- Fixed: Changing Model (Tools->Options->General) is now taking effect at once, without need of restarting TViXiE [joma]
- Added: Tools->Options->Language is now showing Version and Author of each language file [joma]
- Fixed: Paste from context menu in Edit Movie Information - Plot window [joma]
- Fixed: Issue with Open Dialog not showing mapped network drives in the list under Computer [joma]
- Added: Support for new %MEDIAFORMATTEXT% variable in templates [joma]
- Added: Support for new %SOUNDFORMATTEXT% variable in templates [joma]
- Added: Support for new %RESOLUTIONTEXT% variable in templates [joma]
- Added new Standard 1080p template [joma]
- Updated: "Standard 720p" template to support FanArt [joma]
- Updated: "Standard 720p Swedish" template to support FanArt [joma]
- Updated: "Standard 720p" template with a darker rounded box behind the text, better looking when using FanArts as backgrounds [joma]
- Updated: "Standard 720p Swedish" template with a darker rounded box behind the text, better looking when using FanArts as backgrounds [joma]
- Fixed: Issue with application restart from update manager [dolu]
- Fixed: Issue with RegExp_Countries in "MyMp" library [dolu]
- Fixed: Trouble with DragDrop function for cover [dolu]
- Added: Now creates a new folder cover image when selecting a new cover in "Edit Movie Information" dialog window [joma]
- Added: Arabic language file [سين]
- Updated: Polish language file to comply with v1.2.2 release [BONO]
- Updated: Slovak language file to comply with v1.2.2 release [Norton]
- Added: Holding down Ctrl key when selecting an item in the Search Result window now selects all the items from the same provider and title [joma]
(eg. Click on "Jumper" cover from IMDB and at the same time holding down the Ctrl key selects the "Jumper" title from IMDB in Movie Info list, Cast & Director list and the Rating list)

* MIP Updates *
- Added: TMDb (http://www.themoviedb.org) provider, supports all movie information + new FanArt [joma]
- Added: IMPAwards provider, supports high-resolution covers [joma]
- Fixed: MovieMaze.de movie provider [dolu]
- Changed: MyMovieProvider to work with filmweb.pl and be compliant with more encoding types [dolu]
- Added: KoreanMovieInfo.dll
- Updated: Beyazperde.mynet.com.xml to version 0.2 [dolu]
- Added: mtime.com.xml [Henry Ou]
- Added: Sinemalar.com.xml [Sorunsal]

Postad 16 January 2010 - 22:15

Unregisteredaeae9511
  • Unregisteredaeae9511
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kör med 6600n fw 1.8.7 och D-link dir-655 fw 1.20eu. Säkerhet Wpa/wpa2 och fast ip. Funkar klockrent att streama 1080p.

Mvh/Micke

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.