Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 Slim (CECH-2000)

1021 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9.380768 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9.430378 (78) Inga priser
30 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 8 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 10 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 11 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 12 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 12 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 12 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 14 år sedan
Ny på PS3 (26 inlägg) 15 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 15 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 15 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 15 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 15 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 15 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 16 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 16 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 16 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 16 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 16 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 16 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 16 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 16 år sedan

Postad 20 August 2009 - 21:28

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

Precis, varför inte? :(
Har satt ut min gamla pärla på tradera.

Vad har du satt för pris på din 60-gigare på blocket så man vet vad man skall rikta in sig på få i pris?

var någon här som trodde man kunde få 5000 för en 60giggare så jag provar på det, har iof bytt till en 120giggs hdd i den också men det struntar jag i.

Postad 20 August 2009 - 22:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ska ni verkligen byta bort skönheten mot odjuret ? :lol: B)

Postad 20 August 2009 - 22:26

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Nej, vi byter bort prettot mot "no bullshit"-killen B)

Postad 21 August 2009 - 05:34

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Cell-processorn kommer att produceras i 45nm. Rykten om att även RSX kommer att tillverkas i samma process.

Postad 21 August 2009 - 06:58

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Ska ni verkligen byta bort skönheten mot odjuret ? :lol: B)

F*CK YEAH!!!!

Tyvärr så är skönheter svåra att underhålla. Inte räcker det med att städa och damma 2ggr/vecka, nej man måste damma av skönheten varje dag också.
Typ som att ha en katt, tömma lådan, göra rent lådan, mata aset osv osv. Sen så låter den rätt högt också (katten och Ps3an). Plus att jag är intresserad av Bravia Sync så jag kan styra odjuret med min harmony 1000.

Postad 21 August 2009 - 07:28

mrBunny
  • mrBunny
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har läst genom lite information angående frågan jag själv har med Bravia Sync. 1.3a frågan och HDMI stödet etc.

Talar emot stöd för Bravia på gamla:

Den nya slim kommer inte innehålla systemuppdateringen 3.00 från start utan man får bundle uppdatera den typ.
(Alltså kan det betyda att stödet är hårdvara?)

Talar för: Stödet för funktionen Bravia Sync har funnits sen ett tag i alla sonys produkter, iallafall de nyare systemen som kan kopplas till. Ej grundat undersökningen riktigt på det, HDMI versionerna skall stödja funktionen tekniskt som jag förstår det, liknande uppdateringar av firmwaren har gjort att funktioner som fjärrkontroller etc har fungerat.
Produkterna är tros allt Sony och varför hoppa över kompabili8tet.

**** vad jag gräver hela tiden om detta, tycker bara det vore skit att sitta med snyggburken och bravian utan funktionen hehe. Återigen, den nya är ful! Ser ut som målad frigolit och har inte touchknappar som är läckert ^^ shiny shiny...

Redigerat av mrBunny, 21 August 2009 - 07:30.

Postad 21 August 2009 - 07:36

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Har läst genom lite information angående frågan jag själv har med Bravia Sync. 1.3a frågan och HDMI stödet etc.

Talar emot stöd för Bravia på gamla:

Den nya slim kommer inte innehålla systemuppdateringen 3.00 från start utan man får bundle uppdatera den typ.

Talar för: Stödet för funktionen Bravia Sync har funnits sen ett tag i alla sonys produkter, iallafall de nyare systemen som kan kopplas till. Ej grundat undersökningen riktigt på det, HDMI versionerna skall stödja funktionen tekniskt som jag förstår det, liknande uppdateringar av firmwaren har gjort att funktioner som fjärrkontroller etc har fungerat.
Produkterna är tros allt Sony och varför hoppa över kompabili8tet.

**** vad jag gräver hela tiden om detta, tycker bara det vore skit att sitta med snyggburken och bravian utan funktionen hehe. Återigen, den nya är ful! Ser ut som målad frigolit och har inte touchknappar som är läckert ^^ shiny shiny...

Du vet väl att du inte måste sälja din ps3:a och köpa en slim?

Postad 21 August 2009 - 09:52

mrBunny
  • mrBunny
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Du vet väl att du inte måste sälja din ps3:a och köpa en slim?

det var ju inte det som det handlade om men, okej...

Postad 21 August 2009 - 09:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Det i sig betyder nog bara att konsollen som sådan tillverkades innan FW 3.0 var färdigutvecklad.

Men ja, Bravia Sync kan väl tänkas vara en hårdvaru-grej ja. Pressreleasen säger ju "The new PS3 system is also equipped with the BRAVIA® Sync™ feature" vilket iaf jag tolkar som att det bara är Slimmen som kommer få det.

Postad 21 August 2009 - 10:04

Unregisteredf01a5c15
  • Unregisteredf01a5c15
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
PS3 Slim bitsreams Dolby TrueHD and DTS-HD MA audio, at last

Postad 21 August 2009 - 11:37

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

PS3 Slim bitsreams Dolby TrueHD and DTS-HD MA audio, at last

F yeah! Trodde jag icke! Så grymt! Nu är man sugen på en slim helt plötsligt.. B)

Postad 21 August 2009 - 13:29

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

det var ju inte det som det handlade om men, okej...

Nej men vafan, om du tycker slimen är ful, ge fan i att köpa den då och behåll din gamla. Ingen som tvingar dig.

Postad 21 August 2009 - 13:45

barpappan
  • barpappan
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Lugnt och fint nu
:lol:

Tänkte på det som morlok skrev att slimmen är tyst som f*n...
hmm...med 45nm. processor teknik så borde den ju vara något svalare (mindre komponenter) så för att spara plats (och ström, och pengar), kan man tänka att SONY rationaliserat bort fläkten?
B)

Postad 21 August 2009 - 13:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0

F yeah! Trodde jag icke! Så grymt! Nu är man sugen på en slim helt plötsligt.. B)

Ja nu är PS3 en fullgod Blu-ray spelare :lol:

Postad 21 August 2009 - 13:51

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Lugnt och fint nu
:unsure:

hmm...med 45nm. processor teknik så borde den ju vara något svalare (mindre komponenter) så för att spara plats (och ström, och pengar), kan man tänka att SONY rationaliserat bort fläkten?

Det skulle vara fantastiskt isåfall B)

Postad 21 August 2009 - 14:55

mrBunny
  • mrBunny
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Nej men vafan, om du tycker slimen är ful, ge fan i att köpa den då och behåll din gamla. Ingen som tvingar dig.

så åsikten att den är ful stör dig, jag försökte mer framhäva funktionernas vara eller icke kontra den gamla/nya men du gjorde en sån sak av det. lugna ner sig lite. bara sig lite... har inte haft en sekunds avsikt att köpa den. den jag har är Ny så ser inget skäl om de kommer fungera med samma funktioner. gör ju marknaden för konsoller opålitlig som datavärlden.

föreslår att den döps om till Ps4 om den skall vara snabbare och bättre med mer hårdvarufunktioner egentligen. Att byta hårddisk är ju en sak men förbättra teknologin och göra de gamla obsoluta.

Är som sagt personligen mest intresserad av Bravia Sync funktionen... som sagt...

Redigerat av mrBunny, 21 August 2009 - 14:58.

Postad 21 August 2009 - 14:56

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Inte så troligt dock, inte ens PS2 Slim klarar sig utan fläkt.

Postad 21 August 2009 - 16:36

mrBunny
  • mrBunny
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Får väl vara überaktiv i tyckandet, ursäkta för de som stör sig B)

Om de hade gjort den nya i samma högglans (matchar teven) behållt loggan (PLAYSTATION 3) som faktiskt var konkret fräcsh men i högsilver (bling bling) och touchknapparna som gör att produkten känns 2000-talet så hade den varit rätt skön att se på.

Men nu har de ju gjort en produkt som (möjligtvis innehåller som jag ovanstående menar, en bättre produkt) känns billig, ser billig ut och troligen ÄR väldigt billig, någon ska ju göra vinst.

Känns mer som skalet på en bil (detaljerna är dolda bilder) eller produkt som de ej ännu designat men visar att utrymmet finns för deras nya teknologi. Och som sagt, när man köper en dator så vet man att månaden efter kommer en ännu finare och bättre produkt, kommer detsamma hända här (250gb är ju redan tilltänkt) så man ska nog inte stressa upp sig och få köpfeber.
Fläkten är ju faktiskt mkt tyst på 80gb och den funkar ju och är en härlig produkt.

Heja Ps3 oavsett för skönare konsoll har inte funnits IMO.

Postad 21 August 2009 - 16:41

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Ja nu är PS3 en fullgod Blu-ray spelare B)

Tja men den saknar ju en display...

Postad 21 August 2009 - 16:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Tja men den saknar ju en display...

Är det något man behöver för att spela en film?

Postad 21 August 2009 - 16:45

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Nej det behöver man inte men det är en nackdel att den saknar display eller hur?

Postad 21 August 2009 - 16:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Nej det behöver man inte men det är en nackdel att den saknar display eller hur?

Om du behöver något som inte behövs så är det väl en nackdel antar jag...

Postad 21 August 2009 - 16:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Vad för burk tänker du på? Kör mkv bra som jag har det nu.

Då saknar man blu-ray, och vill man det så går en billig arcade fetbort.

Så PS3 klarar mkv på engen hand? en för mig nyhet. Menar att du måste ha någon annan apparat som streamar och muxar om MKV.

Sluta nu vänd på varje mening jag skriver och försök acceptera att PS3 ingen är den ultimata media spelaren.

Visst BluRay i all ära men har svårt att se någon som kör hårt på mkv också äger en större BluRay samling. i Mina kretsar är där inga BluRay idag, lika lite som DVD filmer. Utan att ta upp piratdebatten så är det de format som används som piratformat som difinierar vad en bra media spelare är, i alla fall i mina ögon.

Och utan direkt mkv stöd är man ingen bra media spelare idag. punkt.

Redigerat av PalmiNio, 21 August 2009 - 16:55.

Postad 21 August 2009 - 16:55

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Du behöver inte ta det så personligt.
Tycker det finns bra standalone Blu-ray spelare idag som klår PS3:an.
Fast det är bra om det nu stämmer att slim inter låter som en hårtork.
Ganska tråkigt att höra fläktljud i tysta partier när man ser på film.

Postad 21 August 2009 - 16:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ifråga sätt inte PS3s kapacitet som media spelare när morlock läser!

Vill du ha display är du en ******** själv och är det inte bäst att streama mkv via en datorså kommer du inte till himlen.

Redigerat av PalmiNio, 21 August 2009 - 16:57.

Postad 21 August 2009 - 17:15

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Så PS3 klarar mkv på engen hand? en för mig nyhet. Menar att du måste ha någon annan apparat som streamar och muxar om MKV.

Har jag aldrig påstått, sluta dra dumma slutsatser.

Skaffa burk måste du göra om du ska ha mkv.

Menar du allmänt med detta eller? För jag behöver då inte skaffa någon burk då jag som jag sa redan har en burk som fixar det.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 August 2009 - 17:16.

Postad 21 August 2009 - 17:38

najs
  • najs
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Ful chipet är utbytt! PS3 slim har bitstream!

http://www.engadget....-audio-at-last/

Postad 21 August 2009 - 18:01

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Ps3 är en dator det med.... :lol:

www.skrivihop.nu <- kom igen!!

Postad 21 August 2009 - 18:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Har jag aldrig påstått, sluta dra dumma slutsatser.

Menar du allmänt med detta eller? För jag behöver då inte skaffa någon burk då jag som jag sa redan har en burk som fixar det.

Fan va dryg du är nu. Kolla var snacket börja istället för att helst tiden vända nya argument som inte har med det jag tog upp från början.

Jag sa att utan direkt mkv stöd är PS3 långt ifrån en grymt media spelare men då var det någon som sa att sånt löser man men att streama och då svarade jag att det kräver en PC och den PC kan man då lika bra koppla in direkt till TVn då en PC tar en PS3 alla dagar i veckan som media spelare, med lite kraft i. Och även om man envisas om att använda en extender / mellanhand så är många apparater bättre samt billigare än PS3.

Visst BluRay i all glans men det finns en anledning varför nästan ingen HTPC lösning kommer med det, ingen större efterfrågan för de som sysslar med mkv/xvid/divx (egen slutsats).

Så än en gång, fram tills bättre format stöd så är det ingen bra media spelare, allra minst om man tänkt att köpa den som det. Att media funktionerna är en trevlig bonus köper jag men rent funktionellt är den inte bättre än någon annan lösning på marknaden utan snarare bland de längre bak.

Så mkv stöd + bra media funktion på PS3 kräver en dator som streamar
En dator som streamar är till stor sannolikhet bättre som media spelare
Envisas man om att ha en mellanhand är t ex WD HD bättre.
osv.

Min tanke från grunden var bara att PS3 slim hade varit den ultimata media spelaren om bättre stöd hade funnits sett till pris, ljud, utgångar, kraft och storlek.

The End :lol:

Postad 21 August 2009 - 18:23

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Ful chipet är utbytt! PS3 slim har bitstream!

http://www.engadget....-audio-at-last/

Flera timmar sen ringde och ville ha tillbaka dina ögon. Vi alla vet ju att du inte använder dom för att läsa tråden :lol:

Postad 21 August 2009 - 18:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
"As new information is in addition to the 3.00 firmware, the sound settings] in the [Output Simultaneous Voice added. HDMI output, optical digital output, AV output makes it possible to output multiple simultaneous audio. In addition, the audio output settings] voice channels are output to other terminals in the set is limited to 2ch."

Antar man då kan få ut ljudet på alla utgångarna samtidigt, max 3 på grund av fysiken?

Inte världens mest nödvändiga men coolt.

Postad 21 August 2009 - 18:36

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Fan va dryg du är nu.

Dito, jag har bara gett min syn på varför JAG inte kopplar PCn direkt till bildvisaren utan använder PS3an tillsammans med datorn för att enkelt se på det jag har på datorn, mkv inkluderat - och ja, jag kör både blu-ray och mkv-filer. Sen att du tycker att alla är idioter som tycker en sådan lösning är en bra lösning trots att man kan köpa andra, billigare burkar för att göra samma sak får stå för dig.

The end.

Postad 21 August 2009 - 18:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Dito, jag har bara gett min syn på varför JAG inte kopplar PCn direkt till bildvisaren utan använder PS3an tillsammans med datorn för att enkelt se på det jag har på datorn, mkv inkluderat - och ja, jag kör både blu-ray och mkv-filer. Sen att du tycker att alla är idioter som tycker en sådan lösning är en bra lösning trots att man kan köpa andra, billigare burkar för att göra samma sak får stå för dig.

The end.

Och du köpte den uteslutande för att ha den som media spelare? LÄS VAD JAG SKRIVER!

Sa att det är idiotiskt att köpa en PS3a bara för media spelar funktionen. Att du har den vid sidan av spelandet, som jag vet att du gör, är en HELT annan femma-.......................PRECIS som jag skrev.

Du ställde frågan varför köpa ytterliggare en burk varpå jag menar att om man ska välja någon burk som media spelare så står knappast PS3 först i kön. Att det passar bäst i ditt hem och dina behov är en personlig sak men som sagt, sett till pris och stöd så finns där andra som är bättre på media spelare området.

Och interfacet är knappast bättre än XBMC som du akn ha på PC, eller något annat interface på andra media spelare.

Postad 21 August 2009 - 19:03

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Och du köpte den uteslutande för att ha den som media spelare? LÄS VAD JAG SKRIVER!

Sa att det är idiotiskt att köpa en PS3a bara för media spelar funktionen.

Nej, det är funktionen som spelar media :lol:

Postad 21 August 2009 - 19:03

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Nej, interfacet är tyvärr knappast att hänga i granen, en jobbig mappstruktur som mest är meckig att bläddra i när man har mkt skit på datorn, även om man sorterar allt så finns det ingen möjlighet att browsa på annat sätt än så som PS3an känner till.

Postad 21 August 2009 - 19:19

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 544 inlägg
  • 0

är det bara jag eller är folk på minhembio lite mer naiva och okunniga när det gäller rekommenderat pris?

Sonys nya rekommenderade pris (prissänkning) till slutkund är 299 $ i USA, 299€ i Europa. Detta pris är ALLTID inklusive alla kostnader och moms! SLUTKUNDspris!
Att en mellanhand sätter ett pris som ligger över 100$ över den nya prissänkningen är inget annat än ett hemskt och patetiskt försök att blåsa svenskarna på.

Det är nog du som är okunnig...

De rekommenderade priset i Euro är knappast inklusive moms eftersom momssatsen varierar mellan olika EU-länder. Även mellan olika delstater i USA varierar sales tax, så detsamma kan sägas om priset i i dollar. I USA anges för övrigt alla priser alltid EXKLUSIVE sales tax i varuhyllorna - när man kommer till kassan och ska betala får man således betala mer än vad som stått på prislappen!

Postad 21 August 2009 - 19:21

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Garanterat en missuppfattning. Det är bara den sedvanliga krypmingen av tillverkningsprocessen antagligen.

Det är möjligt att det kanske går att klocka den högre (det brukar följa med en krympning), men det är mycket troligt att Sony ligger kvar på gamla frekvensen.
Cell.processorn sitter ju i andra hårdvarorn än PS3 så IBM vill väl självklart erbjuda mer prestanda i nya utgåvan

Postad 21 August 2009 - 19:38

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
webhallen har gått ner lite i pris:3549:-

http://www.webhallen...d.php?id=101754

Postad 21 August 2009 - 19:40

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
J*vla mycket snack om att ha ps3an som media spelare!
Man köper väl knappast ett ps3 för att ha den som enbart en media spelare! Man köper den för att spela spel o kolla på BR! Man köper väl inte en Ferrari för ha den som familjebil.

Om man vill ha en media spelare kan man köpa en WD-TV.
Mkv är ett hot mot Blu-ray och det är väl ganska glasklart att Sony inte kommer att tillåta ps3 att få mkv stöd! Då kan dom lika gärna släppa en HD-DVD addon.

Själv så föredrar jag att använda PMS, då man slipper en massa extra kablar.

Redigerat av ROCA, 21 August 2009 - 19:43.

Postad 21 August 2009 - 19:40

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

De rekommenderade priset i Euro är knappast inklusive moms eftersom momssatsen varierar mellan olika EU-länder. Även mellan olika delstater i USA varierar sales tax, så detsamma kan sägas om priset i i dollar. I USA anges för övrigt alla priser alltid EXKLUSIVE sales tax i varuhyllorna - när man kommer till kassan och ska betala får man således betala mer än vad som stått på prislappen!

EU priser för de flesta teknikprylar inkluderar alltid moms, vilken moms som ingår i priset vet jag inte men det är inte det svenska utan kanske det brittiska eller nått. Det är iaf för att priset innehåller moms som det ligger högre än i USA.

Om du inte förstår detta så kan du väl bevisa varför priserna för de flesta teknikprylar ligger på det satta priset i Sverige och resten av EU (+- den extra procenthalten för respektive land).

Postad 21 August 2009 - 19:52

gudas
  • gudas
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Nej, det är funktionen som spelar media :lol:

:) Det var en riktigt kul replik!
(Dessa särskrivningar upphör aldrig att förvåna... )

Postad 21 August 2009 - 20:13

mrBunny
  • mrBunny
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

J*vla mycket snack om att ha ps3an som media spelare!
Man köper väl knappast ett ps3 för att ha den som enbart en media spelare! Man köper den för att spela spel o kolla på BR!

Jag köpte min för att se på BR och spela sköna spel med bra grafik...
Sen fick jag för 3 dagar sen min nya Bravia Tv, som jag vill se om min halvnya 80gb Ps3a kan funka kompatibelt med gamla ps3an och 3.00 firmwaren.

Tror många är "experter" eller vill vara men wikipediar skiten ur sig, men jag vill bara vara vanlig användare som tycker till och letar på google efter svar. Forum*oror kan ta sig hårt, lev med öl på en fredag inte Gta ^^

Så heer heer på ditt citat som du får nu^^ *ps öl är gotta*

Postad 21 August 2009 - 20:13

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

EU priser för de flesta teknikprylar inkluderar alltid moms, vilken moms som ingår i priset vet jag inte men det är inte det svenska utan kanske det brittiska eller nått. Det är iaf för att priset innehåller moms som det ligger högre än i USA.

Om du inte förstår detta så kan du väl bevisa varför priserna för de flesta teknikprylar ligger på det satta priset i Sverige och resten av EU (+- den extra procenthalten för respektive land).

Ja precis, det är ju därför SRP för usa är 299 dollar + skatt och i eu 299 euro MED skatt, +- för lokala variationer.

Postad 21 August 2009 - 20:19

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

Postad 21 August 2009 - 20:53

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Om du kollar på datorsidan så brukar riktpriset inklusive moms hamna på dollar priset gånger 10. Så varför skulle inte detta också stämma för en PS3? Jo du har en mellanhand som inte kör med öppna kort. Att NF kan få fortsätta så här är ta mig sjutton helt sjukt, inte undra på att priset på Sonys konsoler varit relativt höga gentemot dess konkurrenter.

Redigerat av Jack of all trades, 21 August 2009 - 20:54.

Postad 21 August 2009 - 21:21

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Kul att det här med PS3 slim har fått alla Ps3-användare att bli ovänner å "slåss" mot varandra i ett "PS3 Phat vs Ps3 slim"-krig :lol:

Postad 21 August 2009 - 21:21

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0
PS3 är en bra spelkonsoll men ska man bara köpa en spelare för Blu-ray så finns det mycket bättre spelare att köpa, de kostar också mycket mindre.
Kommer själv att köpa en PS3 slim när priset är under 3000kr men kommer att använda den som spelkonsoll har redan en Blu-ray spelare med "display" som inte ger ett ljud ifrån sig d.v.s som är ljudlös...

Postad 21 August 2009 - 22:00

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Säg en spelare som är "mycket bättre" för mindre pengar än en PS3...

Postad 21 August 2009 - 23:17

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Så skönt att 80% av inläggen i denna tråd fortfarande handlar om priset. Ge upp!
Eller använd iallafall pristråden...

Postad 22 August 2009 - 07:49

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Naturligtvis.
Det vet ni väl att PS3 ALDRIG varit och aldrig kommer att bli en en bra Blu-ray spelare.
Är det inte BD-live 2.0 eller bitstream så är det displayen. :lol:
Blu-ray haha, det är MKV som gäller.
Och nu senast bitstream, men det vet man ju att PS3 kommer kladda ner sin bitstream på nåt sätt så det låter skit.
Förresten har Sony gått med förlust och kommer så att fortsätta och det är det viktigaste.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.