* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *
708 svar till detta ämne
Postad 17 April 2010 - 07:34
higgis
-
higgis
-
Rookie
-
4 inlägg
Fundera på att byta mobil och titta på denna.
Hur upplever ni att bilderna blir inomhus (smidigt med en bra kamera man alltid ha med sig)
Hur är menyerna är dom sega? (läste någonstans att folk tyckte det)
Funkar program till tex 5800 på denna telefon?
Hur är den att skriva på är det svårt att hitta knapparna, kan man kalibrera in skärmen för hur man trycker?
Kan man ställa in flera återkommande alarm, är det lätt att "råka stänga av larmet när man vill snoza?
Någon som lyckats installera Garmin på denna telefon?
Era åsikter allmänt om telefonen.
Postad 17 April 2010 - 13:29
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Hur upplever ni att bilderna blir inomhus (smidigt med en bra kamera man alltid ha med sig)
Hur är den att skriva på är det svårt att hitta knapparna, kan man kalibrera in skärmen för hur man trycker?
Kan man ställa in flera återkommande alarm, är det lätt att "råka stänga av larmet när man vill snoza?
Det är S60v5 (Symbian) i Vivaz. Precis samma som i Nokia 5800. Så i grund & botten är det ungefär samma system med lite modifieringar så klart.
Redigerat av Yobo1987, 17 April 2010 - 13:30.
Postad 17 April 2010 - 14:11
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Man kan kalibrera in hur man trycker. Resterande frågor kan jag ännu inte bedöma. Att menyerna är sega tycker jag emellertid inte, men det är min upplevelse och detta är första erfarenheten av en touchtelefon.
Spotify: jag har spotify (gratisversionen) via datorn. Hur gör jag för att använda spotify genomen Vivazen?
Postad 17 April 2010 - 15:11
userapan
-
userapan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Man kan kalibrera in hur man trycker. Resterande frågor kan jag ännu inte bedöma. Att menyerna är sega tycker jag emellertid inte, men det är min upplevelse och detta är första erfarenheten av en touchtelefon.
Spotify: jag har spotify (gratisversionen) via datorn. Hur gör jag för att använda spotify genomen Vivazen? 
Du måste ha premiumversionen (betala alltså) något annat sätt tror jag inte går
Postad 17 April 2010 - 16:04
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
1. Fotar tyvärr inte med den, har dock testfilmat på krogen, funkar ok. 2. Jag upplever inte menyerna sega men kanske lite ologiska (för mig  ). Har inte lagt in så många program men använder tre webbläsare beroende på vad jag vill se. Tex använder webbläsaren som var med nallen till svtplay, Opera till text typ nyheter mm och Skyfire för tv4play och tv3play. 3. Vet ej. 4. Jag använder använder Miniräknaren ofta på jobbet. Jag upplever att den inte svarar direkt på knapptryckningarna, stör mig. Skriva sms är inte så lätt heller, om man tex vill skriva Tåg så blir det Väg, ändrar med * så det blir Tåg men sätter jag punkt efter blir det "Väg." 5. Det är väldigt lätt att slå av Snooze eftersom tangentlåset inte skyddar det. Har dock inte testat flera larm än. 6. Vet ej. Mitt betyg 6/10
Postad 17 April 2010 - 16:54
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Du måste ha premiumversionen (betala alltså) något annat sätt tror jag inte går
Aha, ja det låter ju rimligt..
Postad 17 April 2010 - 17:01
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
2. Jag upplever inte menyerna sega men kanske lite ologiska (för mig ). Har inte lagt in så många program men använder tre webbläsare beroende på vad jag vill se. Tex använder webbläsaren som var med nallen till svtplay, Opera till text typ nyheter mm och Skyfire för tv4play och tv3play.
4. Jag använder använder Miniräknaren ofta på jobbet. Jag upplever att den inte svarar direkt på knapptryckningarna, stör mig. Skriva sms är inte så lätt heller, om man tex vill skriva Tåg så blir det Väg, ändrar med * så det blir Tåg men sätter jag punkt efter blir det "Väg."
Mitt betyg 6/10
2. Varför använder du olika webbläsare? Finns det fördelar med att använda skyfire till tv3play och tv4play tex? Skyfire är lätt att ladda hem eller? Har inte använt det.. 4. Nä det är lite störande, man måste "avsluta" ordet innan man sätter punkt, men man vänjer sig efter ett tag :-) Jag tycker knapptryckningarna svarar bra när man skriver sms.
Redigerat av sutcher, 17 April 2010 - 17:18.
Postad 17 April 2010 - 18:08
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
2. Varför använder du olika webbläsare? Finns det fördelar med att använda skyfire till tv3play och tv4play tex? Skyfire är lätt att ladda hem eller? Har inte använt det..
Jag använder Skyfire för att tv3play och tv4play inte fungerar med den medföljande webbläsaren. Det fungerar iallafall inte för mig, har jag missat nån inställning kanske..? Enkelt att ladda hem: http://www.skyfire.com/
Redigerat av BempaS, 17 April 2010 - 18:09.
Postad 17 April 2010 - 20:21
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Jag använder Skyfire för att tv3play och tv4play inte fungerar med den medföljande webbläsaren. Det fungerar iallafall inte för mig, har jag missat nån inställning kanske..? Enkelt att ladda hem: http://www.skyfire.com/
Aha, ok, då ska jag testa om det funkar bra med opera annars ska jag ladda hem skyfire. Tack!
Postad 17 April 2010 - 21:48
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Alltså..när jag ska kolla på svtplay/tv4play så kommer det upp "för att kunna se play rekommenderar vi flash player 9 eller senare. Men...när man ska ladda ner så måste man välja operativsystem och Symbia finns ju inte med där. Hur gör jag?
Sen undrar jag hur programmet "equaliser" används. Har laddat hem det men..måste jag verkligen sätta igång det varje gång innan jag använder mediaplayern?
Det är verkligen en helt annan värld att gå från en Ericsson G502 till en Vivaz ;-)
Postad 17 April 2010 - 22:20
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Alltså..när jag ska kolla på svtplay/tv4play så kommer det upp "för att kunna se play rekommenderar vi flash player 9 eller senare. Men...när man ska ladda ner så måste man välja operativsystem och Symbia finns ju inte med där. Hur gör jag?
Sen undrar jag hur programmet "equaliser" används. Har laddat hem det men..måste jag verkligen sätta igång det varje gång innan jag använder mediaplayern?
Det är verkligen en helt annan värld att gå från en Ericsson G502 till en Vivaz ;-)
För att se på SVT gå till adressen http://svtplay.se/mobil med webbläsaren som ingick. För att se TV4 gå till http://www.tv4play.se med Skyfire. OBS! Glöm inte att datatrafiken kostar ifall du inte har nåt "surfabonnemang". jo.. och med Opera fungerar det inte.
Redigerat av BempaS, 17 April 2010 - 22:21.
Postad 17 April 2010 - 22:57
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
För att se på SVT gå till adressen http://svtplay.se/mobil med webbläsaren som ingick. För att se TV4 gå till http://www.tv4play.se med Skyfire. OBS! Glöm inte att datatrafiken kostar ifall du inte har nåt "surfabonnemang".
jo.. och med Opera fungerar det inte.
Aha, great! Då gick det bättre :-), fram till att jag skulle ansluta då den påstod att jag inte har tllräcklig bandbredd (??) men det är ju ett annat problem.
Redigerat av sutcher, 18 April 2010 - 09:02.
Postad 18 April 2010 - 21:21
Unregistereda5afe3f2
-
Unregistereda5afe3f2
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej
Var i inställningarna man kan ända skärmens standard tema till pekvänligt?Har ni nån tips på hur man kan förlänga batteritiden?
tack
Postad 18 April 2010 - 23:23
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Jag kör oxå med både opera och skyfire. Jag läste ett test mellan olika mobilbrowsers, och dom grejerna som skiljer dom båda åt, är att på Opera så kan man gå in på i stort sett vilken sida som helst utan problem, men den stödjer inte Flash. Skyfire däremot har fullt flashstöd, men inte lika kompatibel med olika sidor. Personligen gillar jag Opera mer.  Men Skyfire är bra pga flash, som sagt.
Att skriva sms är ju lite bökigt om man är van vid vanliga knappar, men jag vande mej snabbt. Jag skriver i stort sett alltid med fullskärms qwerty.. Funkar riktigt bra, speciellt om man har lite halvlånga naglar.
En sak som jag gillar, är att man kan dra ut program i huvudmenyn om man vill. upptäckte det av misstag, när jag skulle flytta ett program längst upp i den menyn, så hamnade det längst upp i huvudmenyn ist..  Det var programmet Device Info, som jag postade länk till tidigare i tråden. Det är nog det bästa programmet jag laddat ner.
Sen fanns det ingen timer från början heller.  Men det är fixat med ett program som heter EggTimer.  Thank god for apps.. haha
Postad 20 April 2010 - 08:07
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Aha, tack för den infon!
Device info: ett program man bör ladda hem då alltså? Orkar du med en förklaring vad det är för program?
Eggtimer, var hittar man den appen?
Vad gör jag för fel? När jag surfar hemma på mobilen fungerar det bra men så fort jag ska försöka surfa nån annanstans så hittar den ingen anslutning (jag gissar att den då försöker hitta mitt trådlösa bredband hemma). Har inte lyckats klura ut hur jag gör för att få anslutningen att fungera utanför bostaden
Ett annnat problem är att jag inte kan titta på svtplay (inte ens i bostaden) då den klagar på för dålig bandbredd??
Postad 20 April 2010 - 10:45
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Aha, tack för den infon!
Device info: ett program man bör ladda hem då alltså? Orkar du med en förklaring vad det är för program?
Eggtimer, var hittar man den appen?
Vad gör jag för fel? När jag surfar hemma på mobilen fungerar det bra men så fort jag ska försöka surfa nån annanstans så hittar den ingen anslutning (jag gissar att den då försöker hitta mitt trådlösa bredband hemma). Har inte lyckats klura ut hur jag gör för att få anslutningen att fungera utanför bostaden
Ett annnat problem är att jag inte kan titta på svtplay (inte ens i bostaden) då den klagar på för dålig bandbredd??
Deviceinfo är ett program som visar i stort sett allt om mobilen. Hur mycket plats som finns kvar på telefon+minneskort, hur mycket RAM som används och hur mycket som finns totalt, hur många procent batterinivån ligger på, IMEI-nummer, MAC Adress för wlan, Firmware version mm. Så jag tycker programmet är klockrent att ha. EggTimer hittade jag genom att söka på google via mobilen, så laddade jag ner direkt till den. Edit: EggClock heter det så klart. Länk finns härNär jag ansluter till internet, via Opera och skyfire iaf, så frågar den alltid om jag vill ansluta via 3G, eller söka efter wifi-nät, om jag inte är nära nåt av dom som ligger inlagda i listan.
Redigerat av Unregistered4f69794e, 20 April 2010 - 10:49.
Postad 21 April 2010 - 01:53
Roxx09
-
Roxx09
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Någon som vet hur man ser på film i sin vivaz? Jag har testat att överföra en .avi fil från min PC och laggt den i telefonen i movie mappen men får inte upp den i telefonen. Någon som har koll?
Postad 21 April 2010 - 12:21
Pudde
-
Pudde
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hejsan på er.!!!
Har en vivaz sen en tid tillbax.
Tycker att den funkar rätt bra är första pek mobilen så de blir lite omställning mot knappar...
Men har ett bekymmer. Volymen när jag pratar med någon tycker jag är väldigt låg alltså jag hör den jag pratar
men väldigt dåligt även fast volymen är på max.!
Är de någon annan som upplever samma problem eller är de nå vajsing på min lur helt enkelt!?!?!
MVH//Pudde
Postad 21 April 2010 - 13:37
userapan
-
userapan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Någon som vet hur man ser på film i sin vivaz? Jag har testat att överföra en .avi fil från min PC och laggt den i telefonen i movie mappen men får inte upp den i telefonen. Någon som har koll?
Kör över filmen med mediaGo... tar lång tid, men det är för att programmet gör om filmen till rätt format... Blir kanonbild iaf
Postad 21 April 2010 - 21:55
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Deviceinfo är ett program som visar i stort sett allt om mobilen. Hur mycket plats som finns kvar på telefon+minneskort, hur mycket RAM som används och hur mycket som finns totalt, hur många procent batterinivån ligger på, IMEI-nummer, MAC Adress för wlan, Firmware version mm. Så jag tycker programmet är klockrent att ha.
EggTimer hittade jag genom att söka på google via mobilen, så laddade jag ner direkt till den. Edit: EggClock heter det så klart. Länk finns här
När jag ansluter till internet, via Opera och skyfire iaf, så frågar den alltid om jag vill ansluta via 3G, eller söka efter wifi-nät, om jag inte är nära nåt av dom som ligger inlagda i listan.
Det lät ju som ett vettigt program! Nice. Tack för infon. Den ska jag ladda hem! :-) Den gör det alltså, fan, när jag går in via Opera så frågar den inte, bara när jag går genom Skyfire men då visar den bara wifi-nät och teliaonline :S (jag har tele2). Måste gå att lösa på nåt sätt.. Det skulle ha funnits en svtplay app som det gör till iphone.
Postad 21 April 2010 - 22:56
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Kör över filmen med mediaGo... tar lång tid, men det är för att programmet gör om filmen till rätt format... Blir kanonbild iaf 
Eller handbrake
Postad 22 April 2010 - 09:55
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Det lät ju som ett vettigt program! Nice. Tack för infon. Den ska jag ladda hem! :-)
Den gör det alltså, fan, när jag går in via Opera så frågar den inte, bara när jag går genom Skyfire men då visar den bara wifi-nät och teliaonline :S (jag har tele2). Måste gå att lösa på nåt sätt.. Det skulle ha funnits en svtplay app som det gör till iphone.
Kolla hur opera vill ansluta. öppna opera. Gå in på inställningar (den lilla skiftnyckeln), gå vidare in på avancerade och där finns det inställningar för anslutning som man kan ändra mellan olika sätt. Själv har jag satt den på Fråga Alltid. Har dock inte ändrat den, men ändå.. Testa det.
Postad 22 April 2010 - 13:36
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Kolla hur opera vill ansluta.
öppna opera. Gå in på inställningar (den lilla skiftnyckeln), gå vidare in på avancerade och där finns det inställningar för anslutning som man kan ändra mellan olika sätt. Själv har jag satt den på Fråga Alltid. Har dock inte ändrat den, men ändå.. Testa det.
Tack för att du engagerar dig i mina nätverksproblem! Hmm när jag går in på avancerade så finns inga inställnignar för anslutningar, bara Protokoll, Nätverkstest (den är det inte för den har jag testat ändra på men när jag trycker på opera frågar den ändå inte), Välja mapp för sparade sidor, Opera-tangentbord och Länkar på startsidanJag ska testa avinstallera och installera om igen, jag vet att det stod "hämtningen misslyckades" när jag skulle hämta Opera, men ändå fanns den under program :S För att svara på tidigare inlägg i tråden så har jag inte några problem med ljudet från min telefon, det funkar bra!
Postad 22 April 2010 - 21:14
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Tack för att du engagerar dig i mina nätverksproblem! Hmm när jag går in på avancerade så finns inga inställnignar för anslutningar, bara Protokoll, Nätverkstest (den är det inte för den har jag testat ändra på men när jag trycker på opera frågar den ändå inte), Välja mapp för sparade sidor, Opera-tangentbord och Länkar på startsidan
Jag ska testa avinstallera och installera om igen, jag vet att det stod "hämtningen misslyckades" när jag skulle hämta Opera, men ändå fanns den under program :S
För att svara på tidigare inlägg i tråden så har jag inte några problem med ljudet från min telefon, det funkar bra!
Haha så lite så.  alltid kul att hjälpa till.. Hmm.. Min fundering nu är, har du Opera Mobile, eller Opera Mini? Dessa är nämligen två olika webläsare, om du nu inte visste det redan.  Mobile på min iaf. Men ominstallation kanske kan hjälpa. Lycka till.
Postad 23 April 2010 - 11:02
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Haha så lite så. alltid kul att hjälpa till..
Hmm.. Min fundering nu är, har du Opera Mobile, eller Opera Mini? Dessa är nämligen två olika webläsare, om du nu inte visste det redan. Mobile på min iaf. Men ominstallation kanske kan hjälpa. Lycka till. 
Jahaaa, det förklarar ju saken!! Jag har ju mini, trodde det var den som gällde, visste inte ens att det fanns en annan. Då ska jag testa den. Tack! Jag har för övrigt upptäckt en bugg. När man skriver långa sms så slutar vibrationstouchen efter ett tag att fungera på knapparna längst ner till höger och vänster och så förblir det tills man startar om telefonen.
Postad 23 April 2010 - 21:35
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
SNÄLLA SVARA PÅ DET HÄR!!!
Tänkte köpa en vivaz häromdagen ni som har haft den kan ni säga saker som kan vara kluriga eller saker man måste vara försiktigt med och vilka dåliga punkter hittar ni i mobilen.
Postad 27 April 2010 - 08:28
1994
-
1994
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag tycker absolut inte att du ska köpa en Vivaz, jag köpte själv en för inte så länge sen och stötte på en massa krångel med telefonen och dess funktion bara efter 2-3 dagar. Jag tycker du borde satsa på någon bättre telefon, och absolut inte någon från Sony Ericsson, men kanske en HTC Desire?
Postad 27 April 2010 - 11:00
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Jag tycker absolut inte att du ska köpa en Vivaz, jag köpte själv en för inte så länge sen och stötte på en massa krångel med telefonen och dess funktion bara efter 2-3 dagar. Jag tycker du borde satsa på någon bättre telefon, och absolut inte någon från Sony Ericsson, men kanske en HTC Desire?
Vad var det för krångel du stötte på ?
Postad 27 April 2010 - 14:53
1994
-
1994
-
Rookie
-
3 inlägg
Det är krångel med hela telefonens funktion. Grejer stängs av av sig själva. Telefonen stänger av sig själv. Skärmen funkar inte alltid...ja, listan kan göras väldigt lång.
Postad 27 April 2010 - 16:43
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
sorry 1994 men du missförstådd mig för jag uttryckte mig inte tillräckligt. Jag ska köpa vivaz deta var därför jag frågade så jag frågar dom som redan har köpt den nåt klurig eller saker man måste vara försiktigt med och vilka dåliga punkter hittar ni i mobilen.
Postad 27 April 2010 - 21:14
chrilleo
-
chrilleo
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Eller handbrake
Det måste väl finnas nåt bättre o snabbare än MediaGo. Det tar ju onödigt lång tid. Går inte vlc till vivaz eller nåt liknande??
Postad 28 April 2010 - 14:43
1994
-
1994
-
Rookie
-
3 inlägg
Förlåt om du missförstod mitt svar, men grejen är att jag har köpt en vivaz, och om det är dess svagheter som du vill veta så är det ju som sagt skärmen som funkar lite dåligt eftersom man måste trycka hårt för att det ska funka, telefonen laggar ofta, grejer stängs ner av sig självt samt att hela operativsystemet är rent ut sagt värdelöst.
Postad 29 April 2010 - 09:15
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Jag har haft min telefon i 3 dagar nu.
Inte ett enda problem av det som många av er pratar om har hänt mig.
Visst, skärmen är inte som en Iphone, men vad tror man?
Iphone har haft över 10 år på sig att utveckla telefonen..
Dock så saknar jag smilys när jag skriver SMS. Varför glömma en sådan sak?
Bara för att det är en Nokia i grunden så behöver man inte köra Nokia racet fullt ut..
Kan även tycka att det är lite småpilligt att använda touchen ibland när det är smått...
Men ingen telefon är fulländad om man ska ha det ena som den andra inte har..
Iphone saknar en bra kamera, Vivaz har en bra kamera, Iphone har en bra touch, det har inte Vivaz på samma sätt... etc...
Någon som har lite trevliga teman?
De 3 som ligger på telefonen är väl sådär?
Kanske en bra app sida att dela med sig av?
Kan man verkligen inte byta "Twitter" till "Facebook"??? Du kan ju trots allt ändra de olika bakgrunderna, men bara till de valda som finns..
Postad 29 April 2010 - 11:26
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Det som jag undrar över, är varför man alltid ska jämföra telefonerna med just iphone.. Gör som jag, och jämför med eran gamla lur, som ni byter upp er ifrån.  Då får man en mycket bättre inställning till mobilen från första början.  En bra sida med teman är denna, http://gallery.mobil...z-themes_2766/1. Där finns det mycket snygga teman. Personligen använder jag ett tema som heter Midnight, som finns på sidan 9 där. Det som är bra med den där sidan, är att det inte är .zip-filer som man laddar ner, utan .sis, vilket gör att man kan gå ut på sidan med t.ex opera mobile, och ladda ner direkt till mobilen och installera direkt.
Postad 29 April 2010 - 12:30
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Upptäckte igår när jag skulle lägga mig att det luktade lite typ bränd elmotor och konstaterade att det var laddaren till nallen som luktade när jag hade nallen på laddning. Nog för att den blir lite varm men det ska väl inte lukta bränt..
Bara min eller luktar era så?
Postad 29 April 2010 - 16:56
Vivaz
-
Vivaz
-
Rookie
-
6 inlägg
En märklig sak bara. Varför syns bara mina 20 senaste skickade sms? Har originalinställningar...
 EDIT! SVAR PÅ MIN EGNA FRÅGA:
Meddelanden > Alternativ > Inställningar > Annat > Antal sparade medd. (där kan man ställa in antal!)
Btw så i dag hade jag kört min mobil tills den dog. Alltså tvärurladdad. Sen när jag laddade den (lyste röd lampa) så gick det inte att få i gång den. Anslöt via datorn nu igen några timmar senare, och nu funkade det äntligen. De på mobilbutiken fattade noll heller. Men nu funkar den.
Redigerat av Vivaz, 29 April 2010 - 17:04.
Postad 30 April 2010 - 08:56
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Det som jag undrar över, är varför man alltid ska jämföra telefonerna med just iphone.. Gör som jag, och jämför med eran gamla lur, som ni byter upp er ifrån. Då får man en mycket bättre inställning till mobilen från första början. 
En bra sida med teman är denna, http://gallery.mobil...z-themes_2766/1. Där finns det mycket snygga teman. Personligen använder jag ett tema som heter Midnight, som finns på sidan 9 där. Det som är bra med den där sidan, är att det inte är .zip-filer som man laddar ner, utan .sis, vilket gör att man kan gå ut på sidan med t.ex opera mobile, och ladda ner direkt till mobilen och installera direkt. 
Jag jämförde med Iphonen då den har funnits på marknaden ett tag, och dom flesta som ska ha eller har en touch mobil, har provat Iphonenen. Där är touchen exemplarisk.. Svårt att jämföra med en HTC mobiltelefon då det inte är många som känt och klämt på en sådan.. Men du har självklart helt rätt! Jämför med din gamla telefon, så märker du egentligen hur bra Vivaz är! Jag skulle gärna vilja ha svar på följande fråga: " Kan man verkligen inte byta "Twitter" till "Facebook"??? Du kan ju trots allt ändra de olika bakgrunderna, men bara till de valda som finns.."
Postad 30 April 2010 - 16:47
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag har nu laddat ner Sony Ericsson Theme Creator från Sony Ericsson´s hemsida för att kunna skapa teman för min Vivaz. Men tyvärr finns inte Vivaz i menyn på programet att välja som telefon. Jag kollade upp vilka andra telefoner som har en skärm på 3,2 tum för att få någolunda exakta teman efter skärmens storlek. Den enda mobilen med 3,2 tums skärm (förutom Vivaz) är Sony Ericsson X2. Men där är upplösningen på skärmen 480x800 (istället för 480x640 som på Vivaz). Gör det nån större skillnad eller? Ska man gå på upplösning eller skärmstorlek? Finns det nån annan SE mobilmodell som är mer lik Vivaz när man ska göra teman eller ska man bara vänta tills den läggs till av SE i programet?
Redigerat av Yobo1987, 30 April 2010 - 16:48.
Postad 30 April 2010 - 17:59
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Jag har nu laddat ner Sony Ericsson Theme Creator från Sony Ericsson´s hemsida för att kunna skapa teman för min Vivaz. Men tyvärr finns inte Vivaz i menyn på programet att välja som telefon. Jag kollade upp vilka andra telefoner som har en skärm på 3,2 tum för att få någolunda exakta teman efter skärmens storlek. Den enda mobilen med 3,2 tums skärm (förutom Vivaz) är Sony Ericsson X2. Men där är upplösningen på skärmen 480x800 (istället för 480x640 som på Vivaz). Gör det nån större skillnad eller? Ska man gå på upplösning eller skärmstorlek? Finns det nån annan SE mobilmodell som är mer lik Vivaz när man ska göra teman eller ska man bara vänta tills den läggs till av SE i programet?
Använd Satio då. Bör fungera.
Postad 01 May 2010 - 09:31
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Har haft telefonen ett par dagar nu och är väldig nöjd med den, kommer från en Nokia N86.
Har två frågor;
Kan man göra Opera som sin default browser?
Kan man ex. ta bort twitter och lägga till opera eller annat program i startskärmen exempelvist?
Postad 01 May 2010 - 15:03
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Tror faktiskt att det funkar bättre om du skaffar nåt motsvarande program till Nokia istället, då vivaz bygger på Symbian, likt många Nokiatelefoner. 5800 tror jag har samma upplösning som Vivaz.
Postad 01 May 2010 - 15:09
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Tror faktiskt att det funkar bättre om du skaffar nåt motsvarande program till Nokia istället, då vivaz bygger på Symbian, likt många Nokiatelefoner. 5800 tror jag har samma upplösning som Vivaz.
Då är det, som jag skrev tidigare, bättre att använda Satio då SE har ändrat somliga delar i S60v5 användargränssnitt.
Postad 01 May 2010 - 19:41
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Jag har nu lagt en beställning på en Vivaz Cosmic Black.
Dock har jag vissa frågor som tillkommer:
1. Hur är läget på hackningsfronten idag?
Jag tänker på om Hello0x fungerar på den.
2. Finns det några intressanta moddar man kan göra efter att ha hackat den?
Iövrigt har jag inte annat än goda förväntningar då jag anser mig vara helt införstådd med vad som beställts. Därför väntar jag mig ingen iPhone eller annat. Jag väntar mig S60 + pekskärmsstöd = S60v5 och ingenting annat. D.v.s ett handhavande som liknar S60v3.1 men med annan inmatningsmetod i.o.m pekskärmen.
Edit: Valet av Vivaz är enkelt för min del.
1. Jag tål inte Windows Phone 7.
2. 720p HD-videoinspelning + bra stillbildskamera. Smidigt format.
3. Ersätter äldre S60-lur i samlingen och därför vill jag ha commonality med företrädaren.
Resultatet är enkelt: Touch Pro 2 får leva länge som handdator tills någon klar roadmap finns på den fronten och Vivaz tar hand om mediaskapandet.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 01 May 2010 - 19:45.
Postad 02 May 2010 - 08:03
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
Då är det, som jag skrev tidigare, bättre att använda Satio då SE har ändrat somliga delar i S60v5 användargränssnitt.
Men den finns inte heller med i Themes Creator...
Postad 02 May 2010 - 08:31
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Har haft telefonen ett par dagar nu och är väldig nöjd med den, kommer från en Nokia N86.
Har två frågor;
Kan man göra Opera som sin default browser?
Kan man ex. ta bort twitter och lägga till opera eller annat program i startskärmen exempelvist?
Ingen som har svar på ovan?
Postad 02 May 2010 - 22:33
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Var gång som jag ska ut på nätet och surfa, så vill den koppla upp på "mobilsurf" och inte fråga efter Wi-fi.. Aningen störigt om jag får säga det. Någon som har vetskap om hur man gör?
Sitter jag på ett ställe som har tex gratis Wi-fi och vill använda mig av tex Facebook applikationen så vill den då koppla upp sig på "mobilsurf". Hur kopplar man bort detta?
Postad 02 May 2010 - 22:41
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Ingen som har svar på ovan?
Tror inte man kan sätta den som default webbläsare.. Vill du byta någon av de 5 alternativen som finns som bakgrunder så går du inte på "Inställningar", "Personligt", "Teman" och sedan "Bakgrund". Det verkar dock bara finnas dessa att välja på som du kommer att få se. För övrigt så lyckades jag precis svara på min egen fråga ang "Mobilsurf"  Det var bara till att trycka på "internet" ikonen. Överst stod sedan "Mobilsurf" och då var det bara till att välja "Alternativ" och sedan ställa in Fråga alltid på Inställningen.
Postad 03 May 2010 - 00:42
OvE_mw
-
OvE_mw
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Varför har dom tagit bort den gamla hederliga funktionen med att man trycker på "volym" knapparna på sidan av luren för att få upp statusen på telefonen, så som hur mycket batteri och minne man har kvar i på telefonen. Någon som vet om den går att aktivera eller vart man kan se denna status?
Redigerat av OvE_mw, 03 May 2010 - 00:43.
Postad 03 May 2010 - 00:52
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Varför har dom tagit bort den gamla hederliga funktionen med att man trycker på "volym" knapparna på sidan av luren för att få upp statusen på telefonen, så som hur mycket batteri och minne man har kvar i på telefonen. Någon som vet om den går att aktivera eller vart man kan se denna status?
Detta är ju ett helt annat operativsystem än OSE som inte är något "smartphone-OS". Varpå det inte finns eller inte har funnits tidigare. Hur mycket batteri du har kvar i Luren kan du väl se. Bara att trycka på någon av knapparna när telefonen är låst så dyker startskärmen upp för några sekunder. Vet nu inte riktigt hur det just är på Vivaz dock.
Postad 03 May 2010 - 01:09
OvE_mw
-
OvE_mw
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Detta är ju ett helt annat operativsystem än OSE som inte är något "smartphone-OS". Varpå det inte finns eller inte har funnits tidigare.
Hur mycket batteri du har kvar i Luren kan du väl se. Bara att trycka på någon av knapparna när telefonen är låst så dyker startskärmen upp för några sekunder. Vet nu inte riktigt hur det just är på Vivaz dock.
Aha ja det förklara ju saken. Men det är ju just det jag vill ha reda på, exakt hur mycket batteri som finns kvar. På dom gamla fick man upp exakt hur många procent man har kvar, jag vill inte försöka lista ut med att just bara titta på batteriet och gissa mig fram hur mycket det kan vara. Någon som har lite mer koll på detta tro? Tack för det snabba svaret
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|