Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 september 2009 - 20:45

sczcz
  • sczcz
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har inte upplevt några sådana problem med undertexter, tvärtom, den hittar alla möjliga inbäddade undertexter som jag inte kan se på datorn.

Men en tråkigt sak är att bokstaven Å inte visas på rätt sätt. Blir istället "`l" eller något liknande...

Postad 30 september 2009 - 09:00

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Är det nån av Er som kör 390:an med Mac när Ni streamar? Tänkte om någon hade förslag på mjukvara att streama med.

/Matte

Postad 01 oktober 2009 - 21:15

mikasand
  • mikasand
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
är sugen på tysklandsimport för att spara ca 1000 kr MEN hur funkar det med garantin ifall man köper den i tysk web-butik? Måste man skicka tillbaka den till tyskland eller kan man få garntiservice utfört i sverige?

funkar det att streama ISO filer (DVD material) från en DLNA server?

Postad 02 oktober 2009 - 20:27

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1 053 inlägg
  • 0

är sugen på tysklandsimport för att spara ca 1000 kr MEN hur funkar det med garantin ifall man köper den i tysk web-butik? Måste man skicka tillbaka den till tyskland eller kan man få garntiservice utfört i sverige?

funkar det att streama ISO filer (DVD material) från en DLNA server?

Jag tror du får ringa LG-sverige och höra med dom.
Det kunde ju vara rätt intressant att höra vad dom säger.

Postad 02 oktober 2009 - 23:26

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Men de är väll typiskt norden de.
Hit kommer aldrig såna dära vettiga tjänster.
Så undrar antipiratbyrån varför folk sitter och laddar film?
Kan de vara för att såna hära smarta lösningar icke vill bli impleterade i sverige.

Samma sak med xbox.
Där tror ja oxå usa har så dom kan ladda ner filmer till boxen och kolla i hd.
Sverige? nä vi får nå tattiga amatörinspelade värdelösa filmklipp.

Kraftigt off topic men video marketplace eller zune hd som det kommer att heta ska lanseras i år i Sverige.
Det innebär stream och/eller nerladdning av 1080p filmer.
Godis :lol:

Postad 03 oktober 2009 - 18:32

Gamle1964
  • Gamle1964
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hämtade en bd390 på netonnet igår, 3995:- gick den på........

Har streamat trådlöst och tycker att DVD filmer funkar bra, känns nästan som att bilden är bättre än när jag bränner ut filmen.
Men jag har problem att få fram texter och 5.1, det blir bara 2 kanal och utan text!!!

Är det någon som har en aning om vad jag gör för fel??

Postad 04 oktober 2009 - 09:01

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
För oss som vill streama med mac ska tydligen denna mjukvara funka stabilt. Återkommer när jag testat- :)

http://www.elgato.co...Connect.en.html

Postad 04 oktober 2009 - 13:01

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
När jag kör Neros mjukvara på servern och streamar över till LGn så får jag också DD2.0 utan undertexter.

Rippade av en dvd för att kolla och behåller man video_ts och audio_ts strukturen så verkar inte BD390 riktigt förstå utan man får spela varje individuell fil för sig med tillhörande ladd-tid mellan varje fil

Eller är det någon annan som fått det att funka?

.mkv funkar finfint verkar det som. Tog hem lite samples och provade med och det ser helt okej ut, även om jag tycker att färgerna är bättre med mer tryck ut från min HTPC.

Postad 04 oktober 2009 - 18:26

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Läser man i manualen till BD390 så står det i klartext att undertexter inte fungerar i Nero essentials (vilket är det programmet som de skickat med), hurvida detta gäller dvdundertexter vet jag ej. Men det funkar inte med .srtfiler i alla fall. Inte heller på .mkvfiler med tillhörande .srtfiler.
Har även testat med TVersity, inte heller där får jag till det med undertexter.
Känns som lite missvisande information när de skriver att det ska gå. Iofs med USBansluten disk så hittar den .srtfilen och allt fungerar. Men jag är ju ute efter möjligheten att streama via nätverket och få full funktionalitet. Inte behöva köra via USBdisk eller USBsticka för att få till undertexterna.

Redigerat av Berggren, 04 oktober 2009 - 18:36.

Postad 04 oktober 2009 - 19:24

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Lite luddigt i manualen för den rankar ju i vilken ordning den väljer subtitles, men att det endast gäller via usb är lite mindre info på.

Berggren har du fått till 5.1 uppspelning av dvd? Min rapporterar multi-channel in på .mkv men bara dd2.0 för dvd?

Postad 04 oktober 2009 - 21:20

yamahafj
  • yamahafj
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Kraftigt off topic men video marketplace eller zune hd som det kommer att heta ska lanseras i år i Sverige.
Godis :D

Låter wunderbart. Var hittar man mer info om detta?

Postad 04 oktober 2009 - 23:54

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Godis :D

Är inte detta ämnat enbart för dem med en xbox 360?

Postad 05 oktober 2009 - 07:40

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Läser man i manualen till BD390 så står det i klartext att undertexter inte fungerar i Nero essentials (vilket är det programmet som de skickat med), hurvida detta gäller dvdundertexter vet jag ej. Men det funkar inte med .srtfiler i alla fall. Inte heller på .mkvfiler med tillhörande .srtfiler.

Undertexter fungerar bra för mig, det som står i min manual angående Nero Essentials är att om man lägger till en undertextfil i ett redan indexerat bibliotek så kommer inte den att plockas upp. Så man måste ta bort det från indexeringen och lägga till igen. Då funkar det, detta stämde för mig. Jag vet inte hur det är då man lägger till en helt ny filmfil samtidigt som undertextfil.

Det trådlösa nätverket fungerar fint att kolla på youtube med. Har inte testat att streama filmer ännu. Har på andra sidor läst att vissa dlink dir 655 ägare har haft problem med internetåtkomst. Detta har jag inte märkt något av men det kan bero på att jag tilldelade spelaren manuell ip, gateway, dns osv.

Detta problem har jag (och jag har en dir 655), jag får bara lokal nätverksåtkomst (förutom första gången jag kopplade in, så jag fick firmware uppdateringen). Väljer du manuellt IP i LG:n, eller sätter du det manuellt i routern? Vore väldigt tacksam om det löser det, då jag har samma problem med min iphone.

Postad 05 oktober 2009 - 08:39

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Låter wunderbart. Var hittar man mer info om detta?

Är inte detta ämnat enbart för dem med en xbox 360?

Här och ja.

Postad 05 oktober 2009 - 10:18

Gamle1964
  • Gamle1964
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hämtade en bd390 på netonnet igår, 3995:- gick den på........

Har streamat trådlöst och tycker att DVD filmer funkar bra, känns nästan som att bilden är bättre än när jag bränner ut filmen.
Men jag har problem att få fram texter och 5.1, det blir bara 2 kanal och utan text!!!

Är det någon som har en aning om vad jag gör för fel??

Efter att ha lagt hela helgen på att få undertexterna att funka och inte lyckats blev jag så trött på det hela så jag for bort till netonnet och lämnade tillbaka strulmaskinen, orkade inte se fanskapet längre.....

Postad 05 oktober 2009 - 13:54

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Efter att ha lagt hela helgen på att få undertexterna att funka och inte lyckats blev jag så trött på det hela så jag for bort till netonnet och lämnade tillbaka strulmaskinen, orkade inte se fanskapet längre.....

Och det gick bra, att lämna tillbaka den alltså?

Känns som att maskinen inte är färdig, hoppas på många FW-updates.

Postad 05 oktober 2009 - 19:27

dretlef
  • dretlef
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det är ju lustigt jag har stremat ca:10 mkv filmer med sub och det har funkat kanon med 5.1ljud och text, men det kanske bara gällde dvd? jag använder inte nero es eller nåt annat

Postad 05 oktober 2009 - 20:15

vet
  • vet
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Någon som beställt och fått sin BD390 hos Sekvencia?
Har själv beställt en och väntat en vecka. (trots att de ska ha den på lager enligt hemsidan...)
Tror ni jag ska beställa någon annanstans för en tusing mer.
Någon med erfarenhet?

Postad 05 oktober 2009 - 20:19

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Någon som beställt och fått sin BD390 hos Sekvencia?
Har själv beställt en och väntat en vecka. (trots att de ska ha den på lager enligt hemsidan...)
Tror ni jag ska beställa någon annanstans för en tusing mer.
Någon med erfarenhet?

Jag har beställt och fått min ifrån Sekvencia.
Tog ca 3v men då stod det inte att de hade den i lager.

/D

Postad 05 oktober 2009 - 20:31

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
.mkv funkar finfint och min Denon AVR-3806 rapporterar multichannel PCM in precis som den skall. Det är dock när jag försöker streama en dvd som jag bara får dd 2.0?

Postad 05 oktober 2009 - 20:40

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Det är ju lustigt jag har stremat ca:10 mkv filmer med sub och det har funkat kanon med 5.1ljud och text, men det kanske bara gällde dvd? jag använder inte nero es eller nåt annat

Jag testade precis med Nightmare before Christmas och Sagan om Ringen, båda funkar med Dolby Digital 5.1 och svenska undertexter. Jag kör med HDMI ut till förstärkare och sen HDMI till TV. Firmware BD8.08.498.B

Edit: jag sätter in dvdn i spelaren, förstod inte att det gällde streaming

Redigerat av FabianPK, 05 oktober 2009 - 20:44.

Postad 06 oktober 2009 - 05:57

biex
  • biex
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jäkla maskin, igår när jag skulle starta upp den så hänger den sig efter ungefär 10sec och sedan stänger den av sig, varje gång man startar utan undantag.
Drog igårkväll ur alla kablar för att den skall "reseta" så får vi se om de löser, har jag fått det enda måndagsexet måntro?
Andra tips på att "nolla" maskinen? Factory reset i settings menyn hinner man generellt inte till innan maskinen hänger sig, dock lyckades jag till slut med det och resetade den, men problemet kvarstår.
/BiEX

Postad 06 oktober 2009 - 09:19

Gamle1964
  • Gamle1964
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Och det gick bra, att lämna tillbaka den alltså?

Känns som att maskinen inte är färdig, hoppas på många FW-updates.

Det var inget problem alls att lämna tillbaka den, var bara lite bestämd när jag stegade in till reklamationsdisken....

I vissa lägen hände det dessutom att den låste sig så att det bara var att bryta strömmen.

Det är inte rimligt att man måste vara datahacker eller liknande för att få en sån simpel sak att funka som en sketen datauppspelare...

Redigerat av Gamle1964, 06 oktober 2009 - 09:26.

Postad 06 oktober 2009 - 09:24

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Verkar vara lite problem med vissa serier av dem, kan ni som har problem skriva ´vilka revisions ni kör med på både hw och sw?

Postad 06 oktober 2009 - 12:33

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Även min har hängt sig ibland, står och tuggar på någon fil, för att sen bara svartna. Har tänkt i banorna att det kan vara filerna som är lite korrupta eller svårare på något sätt för maskinen.

Ska kolla mina nummer sen och posta här.

Postad 06 oktober 2009 - 13:55

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Bra,tänkte att vi kunde se om vi hittar något samband

Postad 07 oktober 2009 - 06:34

biex
  • biex
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
LGs support var inte mycket att hänga i granen, "skicka in" och sedan sa han att jag kunde prova att starta maskinen, hålla on/off knappen intryckt 5sec (då skall den slockna) och sedan starta igång den och i den sekunden den startar dra strömkabeln och vänta 30min.. de skulle generera en hardreset.

MEN, när jag kom hem efter min "nu drar vi ut alla kablar och väntar 18h" åtgärd så startade maskinen fint och fungerade bra.. mycket märkligt.. men men.. problem solved (right now)
BiEX

Postad 07 oktober 2009 - 08:20

vet
  • vet
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har noterat att det saknas stöd för FLAC-filer. Tror ni det finns möjlighet att detta åtgärdas i framtida mjukvaruuppdateringar, eller är det kört?

Postad 08 oktober 2009 - 15:20

Unregistered01f73c6d
  • Unregistered01f73c6d
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är lite sugen på denna spelare, men undrar hur anslutningen mot nätverket funkar, ansluter man mot en utdelning eller måste man ha något speciellt program som delar ut filerna från servern ?
Har den stöd för isofiler i streamingdelen ?

Postad 08 oktober 2009 - 17:42

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Nu har jag ett ex hemma.

Återkommer med reflektioner.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 09 oktober 2009 - 12:54.

Postad 09 oktober 2009 - 18:07

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
De skickar ju med NERO som dlna-server men tversity verkar också funka (någon som kan bekräfta)

Jag kämpar vidare mot bristen av dd 5.1 via strömmad dvd.

Postad 09 oktober 2009 - 20:12

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Allt funkar prima, själv har jag bara nytta av 2.1 så avsaknaden av dd 5.1 är inget som stör mig.

Har inget att tillägga, kanon rakt av...eller nja, fjärren kunde varit bättre, blir många onödiga knapptryck innan spelaren uppfattar rätt.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 09 oktober 2009 - 20:12.

Postad 09 oktober 2009 - 20:23

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

De skickar ju med NERO som dlna-server men tversity verkar också funka (någon som kan bekräfta)

Jag kämpar vidare mot bristen av dd 5.1 via strömmad dvd.

Får jag fråga varför det är intressant att strömma DVD? En fysisk DVD kan man ju lägga i spelaren och är den rippad så är det väl bättre att rippa till avi eller liknande?

Postad 10 oktober 2009 - 01:07

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Fick hem min ikväll.

Tversity funkar fint. Vill man spela .flac kan man låta tversity transcoda om det till lpcm. Detta buggade dock då jag spelade genom förstärkaren (i dess spelare). Ska testa genom 390 senare.

Tversity hittar inte igen .iso dock.

Att strömma .iso kan vara intressant om man har backupat många dvd's och inte orkar göra om dom till annat format.

Postad 10 oktober 2009 - 01:39

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
På tal om det förresten. Går det att få igång .iso's?

Har testat lite olika varianter nu men hittar hittills inget sätt.. Någon?

Postad 10 oktober 2009 - 21:37

greggit
  • greggit
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Undrar om nån har testat att streama spotify? vet att det går bra med youtube, men kanske nån har lyckats med spotify, är på väg att skaffa mig en 390 o det väljs mellan en sådan och oppo 831.
Har ni nån tips isf....

Postad 11 oktober 2009 - 11:35

Unregisteredd8ec328f
  • Unregisteredd8ec328f
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hej!

En kompis ringde och han är och skall handla en 390, dock kom han på att han vill kunna ställa högtalaravstånd och nivå i LG spelaren (han kommer att köra analogt ut från spelaren), går det? De kan inte svara på Mediamarkt.

Tacksam för ett snabbt svar som jag kan vidarebefodra.

Med vänlig hälsning
at

Redigerat av Unregisteredd8ec328f, 11 oktober 2009 - 11:50.

Postad 11 oktober 2009 - 12:34

Unregisteredd8ec328f
  • Unregisteredd8ec328f
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Enligt manualen verkar man kunna ställa nivå. Det står dock inget om avstånd. Någon som kan kolla?

Tack på förhand
at

Postad 11 oktober 2009 - 14:39

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Det står om "storlek" och "nivå" i manualen iaf.
Storleken borde väl ändå ha med avståndet att göra väl!? :)

Postad 11 oktober 2009 - 15:08

Unregisteredd8ec328f
  • Unregisteredd8ec328f
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Det står om "storlek" och "nivå" i manualen iaf.
Storleken borde väl ändå ha med avståndet att göra väl!? :unsure:

Tyvärr, skulle jag tro att storlek har att göra med inställningen för hur stort frekvensområde högtalarna är gjorda för, i.e man kan tala om de skall spela lågfrekvent ljud.

Postad 11 oktober 2009 - 20:15

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1 469 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla mig längre och köpte en på MediaMarkt i Västerås idag. Fick ge 3990 för den.

Angående storlek är det mycket riktigt frekvensområde som avses. Man kan välja mellan stor eller liten för de olika högtalarna. Nivåerna kan man ställa mellan hög, medium och låg. Vad detta innebär rent praktiskt vet jag inte då jag inte kopplat in den analogt ännu. Kommer förmodligen att göra detta så småningom.

Postad 12 oktober 2009 - 00:19

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0
Hur bra fungerar den här BD-spelaren att streama filmer med från datorn? Tar den MKV-filer och undertexter? Är sugen på att köpa en Tvix och en ny BD-spelare, men fungerar LG:n bra som mediaspelare kanske det blir den istället. Smidigt att ha allt i samma apparat.

Postad 12 oktober 2009 - 07:04

Unregisteredd8ec328f
  • Unregisteredd8ec328f
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Kunde inte hålla mig längre och köpte en på MediaMarkt i Västerås idag. Fick ge 3990 för den.

Angående storlek är det mycket riktigt frekvensområde som avses. Man kan välja mellan stor eller liten för de olika högtalarna. Nivåerna kan man ställa mellan hög, medium och låg. Vad detta innebär rent praktiskt vet jag inte då jag inte kopplat in den analogt ännu. Kommer förmodligen att göra detta så småningom.

Tack Zvedberg!

Postad 12 oktober 2009 - 11:30

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Var förbi Sekvencia och hämtade mitt ex igår. 2,5kkr känns helt OK! B)
Att fira Guinness 250år hade prioritet igår så hann bara packa upp och kolla att den
startade.
Helgen är tjock med aktiviteter och kortare affärsresa nästa vecka men återkommer
med mina intryck när jag fått möjlighet att insamla dem.

/D

Du beställde typ din dagen före mig eller nåt liknande. Väntar fortfarande på min. Får den förhoppningsvis i veckan. <_<

Hunnit använda den något? Nöjd so far?

Postad 12 oktober 2009 - 12:02

mikasand
  • mikasand
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Jag vill huvudsakligen streama filmer från min NAS genom DLNA genom trådlöst nätverk.
De filmer som jag oftast ser, är XVID filmer med SRT undertexter, samt ISO filmer (DVD), med texter.

Jag undrar, klarar denna apparat av detta?
Jag frågar här eftersom informationen på LGs hemsida är knapphändig.

Postad 12 oktober 2009 - 12:25

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Du beställde typ din dagen före mig eller nåt liknande. Väntar fortfarande på min. Får den förhoppningsvis i veckan. <_<

Hunnit använda den något? Nöjd so far?

Surt sa räven att fortfarande vänta..

Jo, jag är nöjd. Inte använt den så extremt mycket men har testat Blu-Ray, DVD, youtube och stream:a divX ifrån
min laptop som kör Fuppes som DLNA server. Skivan med Nero Home Essentials saknades för mig. Oklart om
de missat att packa den eller om den inte skall levereras men den version jag fick (står dock omnämnd i instr. bok).

Stream:a HD-material funkar inte (hackar p.g.a. dålig bitrate) men då kör jag /g trådlöst nätverk både mellan 390 och till laptop:en.

Allt annat funkar som förväntat tycker jag.

Något som skulle vara negativt då är väl fjärrens plastighet men kan ju lösas med multifjärr.

Jag har inte testat att visa bilder via den (något jag hade tänkt använda den till) eller spela musik (varken streama eller CD) något jag inte tänkte använda den till så det struntar jag i.

Något speciellt som undras så kan jag kanske testa det lite snabbt.

/D

Postad 12 oktober 2009 - 15:39

kallekronhamn
  • kallekronhamn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,
jag och min bror köpte varsin 390 på NetOnNet i Malmö för två dagar sedan och vi är båda två ganska
missnöjda med våra spelare. Ljud och bild synkar väldigt dåligt på nästan alla filer vi har testat.
Vi kör senaste softwaren ( BD.8.08.498.B )och har testat att koppla ljudet både analogt och
digitalt (testat både koaxialt och optiskt). Vi har även testat med både HDMI och analog bildöverföring till TVn.
Kan tillägga att jag och min bror har olika TV och förstärkare så den felsökningen är ju redan gjord.
Listan nedan gäller för både streamat innehåll samt uppspelning från USB-minne.

Såhär har det sett ut för oss:

DVD: synkar bra verkar det som

BluRay: har inte kunnat testa eftersom det är min första BD-spelare (borde dock funka eftersom DVD gör det)

YouTube: verkar funka bra men det är svårt att veta eftersom många YouTube-videos alltid synkar fel

DivX/Xvid: någon enstaka fil funkar men de flesta har en fördröjning på ljudet (ca 0,5 sekunder)

MKV: alla filer vi har testat har fördröjt ljud precis som på DivX-/Xvidfilerna

Är det någon annan som har haft liknande problem eller? Jag har sökt som fan på nätet och endast hittat
någon enstaka person som upplevt liknande problem men att det hade löst sig efter SW-update, men jag
kör ju den senaste updaten och ändå så är det meta skit enligt mig.

Både jag och min bror har bestämt oss för att lämna tillbaka spelarna till NetOnNet, förutsatt att ingen
här i forumet känner till någon lösning på detta problem.

Tack!
/ Kalle

Redigerat av kallekronhamn, 12 oktober 2009 - 15:42.

Postad 12 oktober 2009 - 15:40

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hur bra fungerar den här BD-spelaren att streama filmer med från datorn? Tar den MKV-filer och undertexter? Är sugen på att köpa en Tvix och en ny BD-spelare, men fungerar LG:n bra som mediaspelare kanske det blir den istället. Smidigt att ha allt i samma apparat.

Mkv med undertexter funkar fint, och att streama över nätkabel. Däremot fungerar inte mer obskyra format som ogm.

Det funkar med youtube eftersom de skrivit en speciell applikation för det, så spotify är nog inte aktuellt om de inte öppnar upp för att man får skriva egna applikationer till den.

Någon som vet någon vettig mediaserver? Den enda som har något som liknar genre, årtal osv som jag hittat är twonky men den verkade så instabil. Nero och tversity är ju i princip samma som att bara dela ut mapparna ensamt över nätverket.

Postad 12 oktober 2009 - 15:53

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Är det någon annan som har haft liknande problem eller? Jag har sökt som fan på nätet och endast hittat
någon enstaka person som upplevt liknande problem men att det hade löst sig efter SW-update, men jag
kör ju den senaste updaten och ändå så är det meta skit enligt mig.

Tack!
/ Kalle

Hej,

jag har haft lite liknande problem fast det har jag haft med _alla_ mediaspelare jag testat. Stor variation mellan olika filer men visst fasiken har problemet dykt upp titt som tätt. Själv löser jag det med Lip Sync i förstärkaren.

Blu-Ray och DVD har jag ännu inte upptäckt det på med 390:an men som sagt.. Ju mer elektronik man pillar in i signalkedjan ju mer liknande problem kan man nog förvänta sig.
Bra att skaffa sig kalibreringsmöjligheter för så många parametrar som möjligt, du vill ju helst kalibrera högtalare med avseende på avstånd till lyssningsplatsen också...

/D

Postad 12 oktober 2009 - 16:09

kallekronhamn
  • kallekronhamn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

....Själv löser jag det med Lip Sync i förstärkaren.

Har ingen sådan funktion i min stärkare och även om jag hade haft det så hade jag väl
ändå inte kunnat tidigarelägga ljudet Jag tycker att det är uruselt att mediaspelarna
inte har en manuell "audio-time-offset" inställning eftersom detta, som du säger, nog
tyvärr är ett vanligt problem i de flesta spelare.

Min brorsa uppgraderade till 390:an från sin gamla Xbox med XBMC i. I XBMC finns det en
funktion för just audio-offset (och kanske t.o.m. för video, är dock ej säker) men inget
sådant finns i den kritikerrosade BD390.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.