Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Mede8er MED500X/MED400X Mini *

533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mede8er MED500X (Mediaspelare) 6 9.499998 (17) Inga priser
Mede8er MED400X (Mediaspelare) 4 7.166666 (5) Inga priser
Mede8er MED500X 1TB (Mediaspelare) 6 (0) Inga priser
Mede8er MED500X 2TB (Mediaspelare) 6 (0) Inga priser
Mede8er MED500X2 (Mediaspelare) 1 8.874998 (7) Inga priser
Mede8er MED400X2 (Mediaspelare) 2 9 (4) Inga priser
Mede8er MED1000X3D (Mediaspelare) 6 7.25 (3) Inga priser
6 relaterade trådar

Postad 16 February 2011 - 14:26

kimcarlsson
  • kimcarlsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Svarar på de frågorna jag kan :)

- 24hz problemfritt ?

Nej, när jag spelar bluray-skivor på min PS3 rapporterar projektorn 23.976 fps, men spelar jag samma material (23.976) genom mediaspelaren med 24 fps aktiverat så spelar i exakt 24 fps och projektorn rapporterar 24fps. Alltså kommer bilden hacka till var ~41 sekund.

- Kompatibel med OSX formaterade USB Diskar ?

Ja, enligt forumet hos Mede8er ska det vara så, inte provat själv.

- Laddar den själv ner Fan Art till filmerna och det enda man behöver lägga in är Omslagsbilden ?

Nej, du får skapa allt själv och lägga i samma katalog som filmen/serien.
Själv använder jag programmet "Thumbgen", för att skapa en "folder.jpg" som är filmfodralet egentligen och en "about.jpg" som när den skapas hämtar information från bla IMDB om betyg, typ av film och information om filmen.

- Ändra på subtitles upp och ner i BD rippar ?

Ja, går finfint.

Postad 17 February 2011 - 13:41

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Efter senaste uppdateringen så fungerar inte funktionen som visar att man sett filmen dessa två ögon, är det en bugg eller vad?

Jag har gått in på Misc---Watched Indicator--- On
Har jag missat något, jag kan endast se dessa två ögon om jag går in på filmen och menu?????

Men som det fungerade förut så kom dessa två ögon upp automatiskt och man såg dem i rullmenyn efter varje film man sett.

Västman eller Kanelbullen är det ingen av er som känner till vad problemet kan vara? :(

Postad 17 February 2011 - 21:08

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Västman eller Kanelbullen är det ingen av er som känner till vad problemet kan vara? ;)

Det verkar vara snack om en "watched indicator" bugg på mede8erforum.com men jag har inte fått grepp om det.

Är det på en intern hårddisk du har problem och/eller via USB och/eller en nätverksenhet?
Kan du kopiera en (liten) fil till hårddisken för att se att du har skrivrättighet på disken du har problem med?

V-man

Postad 17 February 2011 - 22:37

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Det verkar vara snack om en "watched indicator" bugg på mede8erforum.com men jag har inte fått grepp om det.

Är det på en intern hårddisk du har problem och/eller via USB och/eller en nätverksenhet?
Kan du kopiera en (liten) fil till hårddisken för att se att du har skrivrättighet på disken du har problem med?

V-man

Jag har problemet på båda mina 2 externa hårddiskar (Lacie o Maxtor) och den interna hårddisken också (WD caviar green).

Ibland fungerar "watch indicatorn" men för det mesta så fallerar den på alla enheterna.
Detta problem existerade inte före senaste uppgraderingen då fungerade "watch indicatorn" perfekt men inte nu.
Tråkigt när man upplever att enheten blir "sämre" efter en uppgradering
Hoppas det kommer en uppdatering som fixar till problemet!

Förstår inte riktig vad du menar och i så fall vilken fil? (Kan du kopiera en (liten) fil till hårddisken för att se att du har skrivrättighet på disken du har problem med?) Fungerar att lägga in nya filmfiler och avsett format.

Postad 18 February 2011 - 12:56

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
"Watch indicatorn" fungerar så att när du har sett en film så läggs det till en .t fil i katalogen som filmen ligger i.
Om det inte finns skrivrättighet på hårddisken så kan filen inte läggas in.

Jag tänkte att du via Mede8ern skulle kopiera en fil, vilken som helst, för att se om du har rättighet att skriva till disken. På mede8erforum.com verkar dom vara inne på att det är en rättighetsfråga som har ändrats i V4.

Jag ska försöka hinna testa själv men jag ligger redan back vad gäller Mede8er testande...

/V-man

Postad 18 February 2011 - 16:16

Thxsen
  • Thxsen
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Hur står sig 400an emot AC Ryan mini spelare?
Vad är skillnaden?

Eftersom jag står och funderar på AC Ryan mini2 och Mede8er 400x mini

Postad 18 February 2011 - 17:46

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

"Watch indicatorn" fungerar så att när du har sett en film så läggs det till en .t fil i katalogen som filmen ligger i.
Om det inte finns skrivrättighet på hårddisken så kan filen inte läggas in.

Jag tänkte att du via Mede8ern skulle kopiera en fil, vilken som helst, för att se om du har rättighet att skriva till disken. På mede8erforum.com verkar dom vara inne på att det är en rättighetsfråga som har ändrats i V4.

Jag ska försöka hinna testa själv men jag ligger redan back vad gäller Mede8er testande...

/V-man

Skulle det vara så svårt att ändra tillbaka denna rättighetsfråga som verkar ha blivit fel i V.4?
Att dom fixar denna bugg!

Postad 18 February 2011 - 21:43

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Hur står sig 400an emot AC Ryan mini spelare?
Vad är skillnaden?

Eftersom jag står och funderar på AC Ryan mini2 och Mede8er 400x mini

Se mitt inlägg i AC Ryan-tråden.
Summering, Mede8er verkar vara flera år före AC Ryan vad det gäller firmware.

Postad 21 February 2011 - 23:13

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Jag har precis gjort ett "3D-experiment". Jag ville se om det gick att se 3D från mediaspelaren till Sammy 685:an (3D Ready). Allt kopplas via receivern Pioneer VSX-1025. Jag började med iso-filen och konverterade till 3D-mkv via senaste versionen av DVDFab. Den slutliga filen blev bra mycket mindre än originalet. Tyvärr tog processen lång tid trots rapp dator. Räkna med minst en timme för konverteringen.

Uppdatering: DTS HD-MA hackade rejält, vanlig DTS fungerar dock utmärkt. Om ursprungsfilen endast har engelsk undertext får man nöja sig med detta. Jag har inte lyckats lägga in en separat svensk srt-fil (ser konstigt ut på skärmen).

Redigerat av Kung67, 23 February 2011 - 01:59.

Postad 23 February 2011 - 08:17

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hur blev resultatet på bilden? Lika bra som en 3d Bluray?

Postad 23 February 2011 - 10:18

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
menks13:

I och med att våra "lite äldre" Mediaspelare kör med HDMI 1.3 så är det omöjligt att det kan blli "lika bra" som en vanligt 3D Bluray. De nya 3D Bluray spelarna har ju HDMI 1.4 som har bättre dataprestanda för att skyffla bildinformation.

Som jag förstått det så klarar Mediaspelare o tex PS3 720p eller 1080i när det gäller 3D.

Men det kan ju bli "tillräckligt bra".

Postad 23 February 2011 - 15:51

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Har gått igenom denna tråden och det verkar som de flesta kör med en 500 med intern disk eller en 400 med usb disk.

Hur smidig är denna om man enbart kommer streama från en server eller en NAS?
Testa en POHD mini 2 och den var super omständig, man fick klicka sig fram i en evighet innan man kom till sin NAS.
Har idag en HDX-1000(som ju inte har någon support mer) och där kan man skapa genvägar till sina nätverksenheter direkt på startsidan så man snabbt kommer åt allt, funkar det med dessa 2 eller framförallt med 400an då för den verkar minst och smidigast. Vill inte ha någon disk som står och brummar i tv-bänken eller vara tvungen att kopiera saker dit.

Postad 23 February 2011 - 17:33

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Hej! 3D-resultatet är 1080p MKV och vanlig DTS. Filstorleken är klart nerskalad från originalet. Trots detta ser det riktigt bra ut. Nöjd! :-)

Redigerat av Kung67, 23 February 2011 - 17:34.

Postad 24 February 2011 - 07:27

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Har gått igenom denna tråden och det verkar som de flesta kör med en 500 med intern disk eller en 400 med usb disk.

Hur smidig är denna om man enbart kommer streama från en server eller en NAS?
Testa en POHD mini 2 och den var super omständig, man fick klicka sig fram i en evighet innan man kom till sin NAS.
Har idag en HDX-1000(som ju inte har någon support mer) och där kan man skapa genvägar till sina nätverksenheter direkt på startsidan så man snabbt kommer åt allt, funkar det med dessa 2 eller framförallt med 400an då för den verkar minst och smidigast. Vill inte ha någon disk som står och brummar i tv-bänken eller vara tvungen att kopiera saker dit.

Du markerar alla kataloger du vill ha tillgång till i din video wall och sedan kommer du åt dom med en (1) knapptryckning. Inget mer klicka runt. :rolleyes: MED400 och MED500 fungerar likadant men eftersom du ska köra utan intern hdd så passar 400:n perfekt.

/V-man

Postad 24 February 2011 - 09:19

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Ahh det låter ju precis som jag vill ha det och frugan med för den delen :rolleyes:
Att den sen kostar under tusenlappen gör ju inte saken sämre.

Postad 24 February 2011 - 09:30

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

• 1318 inlägg
  • 0

Du markerar alla kataloger du vill ha tillgång till i din video wall och sedan kommer du åt dom med en (1) knapptryckning. Inget mer klicka runt. :rolleyes: MED400 och MED500 fungerar likadant men eftersom du ska köra utan intern hdd så passar 400:n perfekt.

/V-man

Är ute efter samma sak. Funkar Video Wall även om man inte har någon lokal lagring alls? Kan man ange var den ska spara informationen (databasen)?

Postad 24 February 2011 - 22:08

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Är ute efter samma sak. Funkar Video Wall även om man inte har någon lokal lagring alls? Kan man ange var den ska spara informationen (databasen)?

Informationen om "genvägarna" i Video Wall lagras internt utan krav på någon påkopplad lagring.

/V-man

Postad 24 February 2011 - 22:15

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Gjorde slag i saken och åkte och köpte en 400x mini.
Måste säga att video wall är skitsmidig.

Ägnat eftermiddagen/kvällen åt att fixar cover art :lol:

Postad 24 February 2011 - 23:26

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Har i dagsläget en Playon HD men ska köpa en Mede8er nästa vecka. Komer endast att streama från min Nas (qnap TS-219p). Räcker det med mini-modellen då? Är hårdvara och mjukvara exakt samma ? Enda som skiljer e diverse utgångar/ingångar och storlek va?

Postad 25 February 2011 - 08:30

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Har i dagsläget en Playon HD men ska köpa en Mede8er nästa vecka. Komer endast att streama från min Nas (qnap TS-219p). Räcker det med mini-modellen då? Är hårdvara och mjukvara exakt samma ? Enda som skiljer e diverse utgångar/ingångar och storlek va?

Köpte en igår och enligt den info jag fick är det samma hw men att 500an har plats för en hd.
Är ett perfekt komplement till en NAS.

Den äter allt det är huvudsaken :lol:

Postad 25 February 2011 - 20:14

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Har nu köpt en Mede8er 400 x mini. Fan, e ju sjukt lik PlayonHD i allt. Får hoppas att man märker en del positiva skillnader i alla fall när man börjar köra för fullt. Har bara uppdaterat FW än så länge.

Postad 25 February 2011 - 20:43

nukie
  • nukie
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Har nu köpt en Mede8er 400 x mini. Fan, e ju sjukt lik PlayonHD i allt. Får hoppas att man märker en del positiva skillnader i alla fall när man börjar köra för fullt. Har bara uppdaterat FW än så länge.

Är inte bara sjukt lika utan i princip identiska. Kommer en uppdaterad firmware till mede8er nästa vecka. ;)

Postad 25 February 2011 - 21:42

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
FAn, har försökt få igång YAMJ men får inte igång de. Har laddat ner det senaste, lagt det på c/program, skapat en genväg. Men när jag kör exe-filen så säger den bara att YAMJ settings is invalid. Vad gör jag fel?

Postad 26 February 2011 - 04:44

Unregistered1768e76d
  • Unregistered1768e76d
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Här är en länk till YAMJ user guide.Mede8er Y2M user guide

Postad 26 February 2011 - 10:11

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Hej igen. Har följt guiden men får det ändå inte att funka riktigt. Har kört YAMJ och sen fått över allt till min NAS. Har en mapp som heter film i min NAS. I den mappen ligger alla filmmappar och där har jag även en mapp med namnet YAMJ. I den mappen finns en html fil och en jukebox-mapp. Klickar jag på html-filen så får jag ju upp all info och omslag på filmerna.
Men problemet är när jag ska kolla detta via spelaren. Då går jag in i film-mappen, väljer en film, klickar menu, lägger till den i video wall. Men när jag sen går in i video wall så e där en vanlig mapp som heter likadant som filmen, och går jag in i den så e där inget förutom filmnamn längst upp typ. Men jag ser inget omslag, kan inte starta filmen osv.

Jag kör med NFS till Nasen förresten.

Redigerat av zitzo, 26 February 2011 - 10:14.

Postad 26 February 2011 - 14:07

nukie
  • nukie
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hej igen. Har följt guiden men får det ändå inte att funka riktigt. Har kört YAMJ och sen fått över allt till min NAS. Har en mapp som heter film i min NAS. I den mappen ligger alla filmmappar och där har jag även en mapp med namnet YAMJ. I den mappen finns en html fil och en jukebox-mapp. Klickar jag på html-filen så får jag ju upp all info och omslag på filmerna.
Men problemet är när jag ska kolla detta via spelaren. Då går jag in i film-mappen, väljer en film, klickar menu, lägger till den i video wall. Men när jag sen går in i video wall så e där en vanlig mapp som heter likadant som filmen, och går jag in i den så e där inget förutom filmnamn längst upp typ. Men jag ser inget omslag, kan inte starta filmen osv.

Jag kör med NFS till Nasen förresten.

Hej, kanske har jag missuppfattat något men det känns som om du inte kört hela "vägen". Först så kör du "Run YAMJ" och när det är klart finns de filer du beskriver. Efter detta skall du köra "Run YAMJ to Mede8er" Knappen längs ner till höger. Om allt är rätt inställt kommer nu filerna "about.jpg" och "folder.jpg" att skrivas till respektive film-mapp. Har du dessa filer i de mappar där filmerna ligger?

Sen skall du lägga till hela filmmappen i videowall. Inte som jag uppfattar det film för film som du verkar gjort. men kanske var det jag som missuppfattade det du skrev.

Redigerat av nukie, 27 February 2011 - 15:34.

Postad 26 February 2011 - 21:17

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Ok, tackar. Men menar du att jag ska ta hela den stora mappen med alla filmer och lägga till? Eller mapp för mapp? Lade till varje filmmapp för sig men det blir det resultatet hela tiden.

Redigerat av zitzo, 26 February 2011 - 21:51.

Postad 27 February 2011 - 15:33

nukie
  • nukie
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Ok, tackar. Men menar du att jag ska ta hela den stora mappen med alla filmer och lägga till? Eller mapp för mapp? Lade till varje filmmapp för sig men det blir det resultatet hela tiden.

Jag lade bara till den stora mappen vilken sedan innehåller en mapp för varje film.

Postad 27 February 2011 - 19:58

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Det ordnade sig innan. Jag kör från NAS och där har jag några mappar direkt i roten som heter film, tv etc . Jag var tvungen att göra en mapp i mappen som heter film och sen i den fick jag lägga alla filmmappar. Då funkade det.

Tack i alla fall för era svar. Funkar bra nu, enda jag kan klaga på om de nu ska va nåt så e det att det går mycket segare att bläddra sig fram till filmerna nu. Har ändå bara ett par st där just nu. Men man kan inte få allt här i världen.

En fråga till: När man kör hd-material så laggar det jättelite. Det syns när dom "sveper" med kameran typ. Vilken inställning ska man köra för att minimera detta? Jag kör mest 720p och 1080p mkv´s från en NAS.

Lägger till en fråga, på min gamla playon hd så kunde man hoppa fram i filmer genom att hålla inne högerpilen och släppa när man var framme. På denna tycker jag det går väldigt segt att spola. Finns det nåt bra sätt att spola fram förutom att använda "go to" ?

Nu tror jag att jag fått med alla frågor. :(

Redigerat av zitzo, 01 March 2011 - 17:07.

Postad 03 March 2011 - 21:23

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Ny firmware ver 4.04 - 3 March 2011

Changelog from V4
1. Bootloader updater not working - should update to #26 - fixed
2. Large size FAT32 USB Hard Drive not working - fixed
3. HFS Volume link to Video Wall not working - fixed
4. No audio .mov container has H264 codec + PCM audio - fixed
5. Video Wall image quality folder.jpg & about.jpg - fixed
6. Video Wall Navigation bug - one movie on last page - fixed
7. Video Wall increased max folder.jpg size to 100k
8. Video Wall speed "next page" - fixed
9. Watched Indicator on root of HDD - fixed
10. HDD Format no name - fixed
11. IR Interference from other remotes - fixed
12. File Manager copy to protected folder - fixed
13. Web Remote enabled by default - fixed
14. Slidshow Playlist Option - fixed
15. HFS Volume mask System files ie .fseventsd .Trashes .Spotlight-V100 - fixed
16. Video Wall MAC - .AppleDouble folder problem - fixed
17. Ken Burns ettect in Picture Slide Show not working - fixed
18. m3u Playlist not working with "Umlauts" characters - fixed
19. Focus / Unfocus Series View Video Wall hard to see the focus - fixed
20. Screensaver artwork changed
21. Screensaver movement not smooth MP3 play - improved
22. Screensaver during slideshow - fixed
23. Screensaver shows when playing multiple short video in a folder - fixed
24. Screensaver appears in picture slideshow - fixed
25. Older DD hardware cannot switch MED500x off with front on/off button - fixed
26. Open image and press Zoom+ and image zooms to 16x - It should start with 2x - fixed
27. File Manager "Move" function not working - fixed
28. Protected folder in Media Library not protected in Video Wall - Fixed
29. MP4 not working from video wall "www123" profile Sony PSP Codec ID: MSNV. Works from Media Library - fixed
30 No audio .mov container has H264 codec + PCM audio - fixed

Finns att hämta på mede8erforum.com

/V-man

Postad 03 March 2011 - 21:40

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Redan lagt in den, verkar funka fint.
Segt att den inte spar ens inställningar bara om man följer de instruktioner som de ger.

Postad 03 March 2011 - 21:46

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Jag drog ner firmwaren till 400-modellen men den funkar fan inte att packa upp. Nån som vet varför? Står att den är skadad.

Edit: Nu funkade det. Tidigare idag var den bara 29mb stor men nu var den ju 47. :)

Redigerat av zitzo, 03 March 2011 - 21:49.

Postad 04 March 2011 - 01:45

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Verkligen en efterlängtad firmware nu fungerar Watched Indicatorn igen!

Postad 04 March 2011 - 23:24

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Hämtat från AC Ryans senaste firmware.
Vad ska man tro om detta?
http://www.acryan.co...ile.php?id=1545

Postad 04 March 2011 - 23:27

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Haha ja du man kan ju undra hur de förklarar det :)

Postad 04 March 2011 - 23:47

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Dock bara surt att de inte behöll alla smarta grejer Mede8er tagit fram!
(Schysst moviewall + spara genväg till network shares)

Postad 05 March 2011 - 21:50

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Det är ju kul att även utvecklarna på AC Ryan gillar mede8ers firmware.
Snart kanske dom "utvecklar" en Video Wall också :)

/V-man

Postad 06 March 2011 - 10:27

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Finns det nåt annat sätt att spola i en film förutom det vanliga 2,4,8,16,32x och Go to?? Hade en playonhd innan och det ENDA som var bättre med den var att det gick att hålla inne navigationspilarna så att man kom dit man skulle. Tycker det borde finnas nåt liknande på denna. Har en 400x mini förresten.

Redigerat av zitzo, 06 March 2011 - 10:27.

Postad 06 March 2011 - 13:30

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Jag brukar trycka på valfri siffra på fjärrkontrollern och sedan trycka antal minuter in i filmen.
T.ex. tryck "5" och sedan "50" för att hoppa till 50 min in i filmen.

/V-man

Postad 09 March 2011 - 21:22

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken krypteringsnivå spelaren klarar om man har WLAN dongel?

Postad 10 March 2011 - 09:45

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Någon som vet vilken krypteringsnivå spelaren klarar om man har WLAN dongel?

WEP, WPA och WPA2.

/V-man

Postad 10 March 2011 - 10:34

bolak_jr
  • bolak_jr
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om spelaren ändrar automatiskt till 24p om filen är 24p?

Postad 10 March 2011 - 10:45

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om spelaren ändrar automatiskt till 24p om filen är 24p?

Finns en inställning för det om jag inte minns fel.

Postad 10 March 2011 - 18:42

bolak_jr
  • bolak_jr
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Finns en inställning för det om jag inte minns fel.

Jo det fanns det, köpte en idag! Spelaren väljer automatiskt 24hz om videofilen är kodad i 24hz :)

Postad 10 March 2011 - 19:59

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

WEP, WPA och WPA2.

/V-man

Tackar.

Postad 10 March 2011 - 20:34

jimmy1975
  • jimmy1975
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Tackar.

Fungerar det trådlösa nätverket bra eller kan det bli hackigt? När jag sitter med min bärbara dator i tv soffan har jag full signal kommer jag få det med Mede8er också? Jag hatar sladar så dett är mkt viktigt för mig att dett funkar med trådlöst vid upp spelning!

Postad 11 March 2011 - 10:18

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Någon som stött på en en film i vanligt filmformat som inte spelats upp? tänkter mig MKV MP4 WMP etc?
eller klara Mede8er alla filer med glans och åk på röda rosor?

Postad 11 March 2011 - 12:50

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Någon som stött på en en film i vanligt filmformat som inte spelats upp? tänkter mig MKV MP4 WMP etc?
eller klara Mede8er alla filer med glans och åk på röda rosor?

Enda jag i dagsläget stött på som inte funkar så smidigt är Bluray iso annars kör jag mest MKV och där har jag inte stött på några problem ännu.

Postad 11 March 2011 - 17:05

kimcarlsson
  • kimcarlsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jo det fanns det, köpte en idag! Spelaren väljer automatiskt 24hz om videofilen är kodad i 24hz :)

Enda tråkiga är att den spelar i 24 och inte i 23,9xx fps.
Det blir ett litet hack var 41'e sekund, då spelaren dubblar en bildruta för att kompensera, men jag märker det bara för att jag vet om det :D

Fungerar det trådlösa nätverket bra eller kan det bli hackigt? När jag sitter med min bärbara dator i tv soffan har jag full signal kommer jag få det med Mede8er också? Jag hatar sladar så dett är mkt viktigt för mig att dett funkar med trådlöst vid upp spelning!

Har testat lite med planet earth avsnitt, och det har funkat hur bra som helst, men då står spelaren 3 meter från routern, och ingenting mellan, så väldigt optimal placering :blush:

Postad 11 March 2011 - 17:31

jimmy1975
  • jimmy1975
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.