Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Legend *

920 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC RC E100 (Hörlurar) 1 6 (1) Inga priser
HTC HS U350 (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
HTC Legend (Mobiltelefoner) 9 8,48 (106) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 22 mars 2010 - 21:14

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
HTC Tattoo sämre batterikapacitet!??

Det tror jag minsann knappast. Tattoon har visserligen ett sämre batteri, men samtidigt en mindre skärm, mindre saker att dra batteri ifrån osv osv. Min tanke är att ha ALLT avstängt, kanske använda GPSen då tillfälle krävs samt surfa nångång då jag känner för det. Då tror jag HTC Tattoo håller bättre prestanda vad gäller batteriet.

Postad 22 mars 2010 - 21:35

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Jag testade Legend på Mediamarkt idag, och med ett engelskt tangentbord var det väl okej, men det tror jag inte att det blir med svenskt, eftersom alla tecknen blir lite smalare. Bredvid den fanns en Touch HD, som har 3,8" skärm och mått nära Desire. Den var mindre än jag hade trott, men skärmen var ju rätt mycket högre.
För de som väljer mellan Legend och Desire kan jag säga att för min del är skärmhöjden viktigare än vad jag trodde innan jag såg Legend på riktigt.
De har 3,2" och 3,7" respektive, men de har dessutom olika format, Legend har 3:2 och Desire har 16:9.
Skärmarnas mått är:
Desire: 82 x 46 mm
Legend: 67 x45 mm

Jag fick ett väldigt bra intryck av Legend, men den korta skärmen gör mej tveksam. Jag måste inte ha stor skärm för att kolla på filmer mm, men jag vill nog kunna känna att den är lätt att skriva sms med, eftersom det är en sån sak man gör väldigt ofta.

Men, jag har inte bestämt mej än, väntar på att Motoroi ska lanseras nu i veckan för västvärlden, för Xenonblixt vore ju fint!

Motoroi? vad är det för telefon...

Postad 22 mars 2010 - 21:40

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
En motorola Milestone utan tangentbord men med 8 MP, Xenon och HDMI.
Folk klagar på att den är ful, antagligen för att den är femkantig eller nåt.
Jag tycker nog inte det, fast jag har inte sett den i verkligheten.
Ryktet säger att den ska lanseras den här veckan på CTIA, men det är inget bekräftat

http://www.gsmarena....otoroi-3090.php

Postad 22 mars 2010 - 21:58

Unregistered6a726621
  • Unregistered6a726621
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Två frågor till er som äger en HTC Legend och har erfarenheter utav en iPhone 3G/3Gs.

Tänkte fråga er ifall surfandet med en HTC Legend känns smidigare än med en iPhone och hur fungerar det med Flash på HTC Legend?

Har förövrigt redan bokat en HTC Desire men själva formen och designen på HTC Legend tilltalar mig lite mer än Desire:n.

Tacksam för svar.

Redigerat av Unregistered6a726621, 22 mars 2010 - 21:58.

Postad 22 mars 2010 - 22:08

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Ryktet säger att den ska lanseras den här veckan på CTIA, men det är inget bekräftat

Den var inte skit ful, det finns potential även om det finns snyggare telefoner ;) Men jag gillar bakstycket.. och xenon blixt tackar man aldrig nej till då det är väldigt få telefoner som kommer ut med en sådan...
Läste någonstans att motorola droid telefonerna har dålig touch disp... aja nu kanske man går lite off-topic :).

Redigerat av Unregistered1232, 22 mars 2010 - 22:10.

Postad 22 mars 2010 - 22:21

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Legendens webläsare är bra och snabb men jag föredrar nog Iphonen ändå för att surfa med faktiskt. Även skriva sms tycker jag är enklare och en del annat. Touchskärmen på Legenden känns lite "stirrigare" på något vis och inte lika jämn och sömlös som iphonens. Dock tycker jag HTC:n skalar om text mkt fint så det blir läsbart. Minns faktiskt inte att det var så bra på iphonen. Det var lite "ahaa, vad bra" känsla över det.

Många saker som t.e.x Facebook är mkt bättre och snyggare i iphonen än androids variant. Lite så känns det här och var tyvärr. ifånen är rätt svårslagen "användarmässigt" så sett.

Frågan är ju egentligen vad man skall ha flash-stödet till, det är ju någon enklare variant i Legenden och jag kan t.e.x inte se på "riktiga" svtplay eller liknande utan det hackar som synden. En massa rörlig reklam här och var kan man ju faktiskt vara utan egentligen. Beror väl på lite vilka sidor man gillar och brukar besöka iofs..

Postad 22 mars 2010 - 22:29

Unregistered6a726621
  • Unregistered6a726621
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Legendens webläsare är bra och snabb men jag föredrar nog Iphonen ändå för att surfa med faktiskt. Även skriva sms tycker jag är enklare och en del annat. Touchskärmen på Legenden känns lite "stirrigare" på något vis och inte lika jämn och sömlös som iphonens. Dock tycker jag HTC:n skalar om text mkt fint så det blir läsbart. Minns faktiskt inte att det var så bra på iphonen. Det var lite "ahaa, vad bra" känsla över det.

Många saker som t.e.x Facebook är mkt bättre och snyggare i iphonen än androids variant. Lite så känns det här och var tyvärr. ifånen är rätt svårslagen "användarmässigt" så sett.

Frågan är ju egentligen vad man skall ha flash-stödet till, det är ju någon enklare variant i Legenden och jag kan t.e.x inte se på "riktiga" svtplay eller liknande utan det hackar som synden. En massa rörlig reklam här och var kan man ju faktiskt vara utan egentligen. Beror väl på lite vilka sidor man gillar och brukar besöka iofs..

Tackar så vänligt för dina utförliga svar som besvarade allt jag ville veta och lite till :) Uppskattar det.
Det med flashstödet var lite allmänt med sajter som har videoklipp och annat i Flash, vet dock inte hur "fint" dom fungerar i en Desire trots hårdvaruskillnaden. Får ta och avvakta och se..
Tack återigen.

Redigerat av Unregistered6a726621, 22 mars 2010 - 22:31.

Postad 22 mars 2010 - 22:45

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag testade Legend på Mediamarkt idag, och med ett engelskt tangentbord var det väl okej, men det tror jag inte att det blir med svenskt, eftersom alla tecknen blir lite smalare. Bredvid den fanns en Touch HD, som har 3,8" skärm och mått nära Desire. Den var mindre än jag hade trott, men skärmen var ju rätt mycket högre.
För de som väljer mellan Legend och Desire kan jag säga att för min del är skärmhöjden viktigare än vad jag trodde innan jag såg Legend på riktigt.
De har 3,2" och 3,7" respektive, men de har dessutom olika format, Legend har 3:2 och Desire har 16:9.
Skärmarnas mått är:
Desire: 82 x 46 mm
Legend: 67 x45 mm

Jag fick ett väldigt bra intryck av Legend, men den korta skärmen gör mej tveksam. Jag måste inte ha stor skärm för att kolla på filmer mm, men jag vill nog kunna känna att den är lätt att skriva sms med, eftersom det är en sån sak man gör väldigt ofta.

Men, jag har inte bestämt mej än, väntar på att Motoroi ska lanseras nu i veckan för västvärlden, för Xenonblixt vore ju fint!

Har inte Desire 15:9?
X10 har 16:9...

Kände att jag behövde vara lite petig..:)

Postad 22 mars 2010 - 23:41

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Fungerar det att ladda upp videon på youtube för er?
Får alltid "misslyckades" när jag försöker.

Postad 23 mars 2010 - 01:09

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Nu ligger en HTC Tattoo samt en HTC Legend (bekants) bredvid varandra med 100% batteri. Allt lull lull är avstängt, inget extra krims krams, inga samtal kommer tas emot eller utföras. Nu skall vi se vilken mobil som håller längst!

Postad 23 mars 2010 - 05:24

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
The struggle continues...

HTC Legend 79%
HTC Tattoo 87%

Ser att Tattoo tagit ledningen, verkar lovande :-).

Postad 23 mars 2010 - 08:02

mmm
  • mmm
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Intressant batteri-test. :D
Men har Legend alltså tappat 21% på 4 timmar trots att allt extra är avstängt och den inte används.
Låter ju väldigt, väldigt dåligt.
Specen säger väl 440/560 timmar standby-tid? Nu vet jag att de siffrorna inte brukar motsvara verkligheten riktigt, men den verkar ju inte ens hålla en tiondel av den tiden...

Blir i alla fall intressant att se hur det slutar (hur länge de håller).

Postad 23 mars 2010 - 08:13

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Intressant batteri-test. :D
Men har Legend alltså tappat 21% på 4 timmar trots att allt extra är avstängt och den inte används.
Låter ju väldigt, väldigt dåligt.
Specen säger väl 440/560 timmar standby-tid? Nu vet jag att de siffrorna inte brukar motsvara verkligheten riktigt, men den verkar ju inte ens hålla en tiondel av den tiden...

Blir i alla fall intressant att se hur det slutar (hur länge de håller).

Tror inte batteriet i Legenden är optimerat förrän du laddat det kanske 15-25ggr. Antar att du tagit nästan direkt ur lådan och kör testet? Blir inte riktigt rättvisande då...

Postad 23 mars 2010 - 09:38

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Men asså det är galet dåligt om den går ner så snabbt under natten på standby med alla app avstängda :S

Postad 23 mars 2010 - 11:51

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Har följt tråden en stund och jag vill gärna se nästa uppdatering av batteritestet där. Jag är sugen på en Legend pga en massa anledningar, men med allt avslaget, inga telefonsamtal eller något fipplande förutom att kolla batteriet så ska väl telefonen ändå klara av åtminstone 1½-2 dygn i min bok.

Postad 23 mars 2010 - 11:57

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Jag har också läst att batteriet inte fungerar som det ska förrän efter ett antal laddningar, varför vet jag dock inte. Det känns därför väldigt dumt/ointressant att döma ut telefonen innan man laddat den ett antal gånger eller att någon batterikunnig kan förklara om det ligger någon substans i att batteriet inte uppnår full effekt förrän efter flera laddningar.

Redigerat av b_lindahl, 23 mars 2010 - 11:57.

Postad 23 mars 2010 - 12:05

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Min Hero blev betydligt bättre efter nästan två veckors användande!

Postad 23 mars 2010 - 12:09

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Having an AMOLED screen has another advantage: it uses far less power than a standard TFT, and this is reflected in the Legend's battery life of over 20 hours in our light usage test. This is a first for an Android phone, and means that you needn’t worry if you forget to plug it into the mains for a night - depending on how heavily you use the GPS, wireless and Bluetooth.

Källa: http://www.expertrev...6880/htc-legend

Så, enligt den källan håller den i över 20 timmar med lätt användande tillochmed, vilket jag antar är några sms och telefonsamtal? Vilket låter bättre än Daniels batteritest, men själv tycker jag det är rätt kasst ändå.

20% på 4 timmar med allt avslaget låter alltså otroligt, det borde isåfall resultera i totalt 16 timmars batteritid.

Postad 23 mars 2010 - 14:18

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Har följt tråden en stund och jag vill gärna se nästa uppdatering av batteritestet där. Jag är sugen på en Legend pga en massa anledningar, men med allt avslaget, inga telefonsamtal eller något fipplande förutom att kolla batteriet så ska väl telefonen ändå klara av åtminstone 1½-2 dygn i min bok.

Jo jag vill också ha lite updates, eftersom det är väl mer eller mindre det enda som hindrat mig från att redan beställa en ...

Jag har funderat lite på det här, och om man stänger av ALLT så att det enda som är på är 2G funktionen, alltså i princip samma funktion som min K810(som har ett 950 mAh batteri och klarar 3-4 dagar än fast det är gammalt). Vad är det då som skiljer Legenden från min K810? Förutom större display givetvis, men vi antar att den inte används så mycket (ex. om man är ute på fjällvandring och dyl), så borde ju detta 1400 mAh batteri sopa mattan med min 2½ år gamla K810?

Eller är det helt enkelt så att fastän man stängt av "allt" så är det fortfarande en massa processer som tar ström?

Men sen låter det ju också rätt troligt (eftersom det verkar komma från flera källor?) att batteriet blir bättre efter några uppladdningar? Detta kommer ju antagligen visa sig rätt fort med tanke på batteritiden som verkar gälla :D.

Postad 23 mars 2010 - 16:07

Unregistereda9643921
  • Unregistereda9643921
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Helt ny här!

Ett par kvicka frågor bara;
Jag gjorde ett montage i Photoshop med upplösningen 320 x 480 för att ha som bakgrund, men det fungerade inget bra, då telefonen ville att jag skulle 'croppa' bilden till oigenkännlighet istället för att använda hela bilden. Finns det - detta är förmodligen en väldans dum fråga - något sätt att få hela min bild som bakgrund?
Och så en sak till. Om man råkat välja fel ord vid SMS-skrivning, går det att redigera till rätt ord i efterhand eller måste man radera ordet och skriva om det igen? Jag måste totalt ha missat det isåfall.

Angående batteriet höll det två dygn för mig första laddningen med moderat användande. Är nu inne på andra laddningen och är uppe i två dygn och har ändå femtio procent kvar av batteriet. Jag är ingen jätteanvändare, men det ser åtminstone ut att gå åt rätt håll. Jag har dock alla liveuppdateringar avstängda och sätter endast på dessa när jag önskar. Vad jag förstått tar det några laddningar innan Li-Ion-batterier når sin fulla förmåga, vilket stämmer med mina tidigare telefoner som ökat väsentligt efter några laddningar.

Detta är för övrigt min första mobil med full-touch, och är jag väldans imponerad. Denna lär man ju inte tröttna på i första laget. Snabbt, snyggt och smart!

Redigerat av Unregistereda9643921, 23 mars 2010 - 16:10.

Postad 23 mars 2010 - 16:51

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Har inte Desire 15:9?
X10 har 16:9...

Kände att jag behövde vara lite petig..:D

Du har rätt, Desire är 80,6 x 48 mm.

Postad 23 mars 2010 - 16:52

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Det hade varit grymt om XT720 (eller motsvarighet) hade släppts på bred front !
Hoppas att den slår genom också pga.:
1) Den är värd att slå genom/sälja bra
2) Den hade utmanat andra tillverkare och snabbat på utvecklingen av kameror i smartphone telefoner.

Postad 23 mars 2010 - 16:56

Kattsing
  • Kattsing
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har tele 2 och har försökt få datapaketet att fungera. Någon som har tele2 som det fungerar för?? fattar inget. har dock rätt inställningar.

edit: jag hade inte rätt inställningar, det funkar nu.

Redigerat av Kattsing, 23 mars 2010 - 17:14.

Postad 23 mars 2010 - 17:35

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Det där testet är fullständigt fel.
Jag tog ut min mobil ur laddaren runt 7 imorse. Lyssnade på musik (ca en kvart) på väg till högskolan och vid 12 var den på runt 98%.
Är den på 100% och jag inte använder den samt att allt är avslaget så håller den i sig sådär i några timmar.

Postad 23 mars 2010 - 17:38

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Kul att höra positivt om batteritiden!

Har nu beställt en Legend hos tre (pott 399/mån), och lyckades faktiskt snacka till mig en månad gratis hos kundtjänst.

Postad 23 mars 2010 - 18:16

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Jag har fixat en tråd för Motoroi.

Postad 23 mars 2010 - 18:26

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Lite komiskt att man nu efter en massa ändringar av bakgrundsbilder m.m slutat med en helt svart en och tycker det är skitsnyggt och alla ikoner ser kalasfina ut :) Drar ju mindre ström med då displayen är "död" vid svart färg och lyser bara där det behövs..

Apple är helt rätt ute med sin layout och svart bakgrund men det är skoj att iaf kunna byta den :blink:

Postad 23 mars 2010 - 18:30

Unregistered6a726621
  • Unregistered6a726621
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är displayglaset gjort utav plast på en Legend?

Postad 23 mars 2010 - 19:27

Raketostkostym
  • Raketostkostym
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Är displayglaset gjort utav plast på en Legend?

Det är gjort av glas. HTC har svarat officiellt på det, kommer inte ihåg var jag såg det bara.. :)

Postad 23 mars 2010 - 19:31

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
kan man ladda ner google's turn by turn till Legend?

Postad 23 mars 2010 - 19:36

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

kan man ladda ner google's turn by turn till Legend?

Det ska finnas inbyggt i maps, men jag hittar inte funktionen.

Postad 23 mars 2010 - 22:24

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Kan inte förstå att alla kritiserar kameran. Jämför detalj och skärpa mellan min N95 och Legend.
N95 överst.
Jag kanske fått ett ovanligt bra exemplar?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  n95.jpg   137,62K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  Legend.jpg   116,41K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av ritte88, 23 mars 2010 - 22:25.

Postad 23 mars 2010 - 22:41

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

HTC Tattoo sämre batterikapacitet!??

Det tror jag minsann knappast. Tattoon har visserligen ett sämre batteri, men samtidigt en mindre skärm, mindre saker att dra batteri ifrån osv osv. Min tanke är att ha ALLT avstängt, kanske använda GPSen då tillfälle krävs samt surfa nångång då jag känner för det. Då tror jag HTC Tattoo håller bättre prestanda vad gäller batteriet.

I mitt användande tyckte jag Tattoon var mycke sämre i batteritid,lyssnar dock mycke på musik.Men smaken är som baken delad.

Det är gjort av glas. HTC har svarat officiellt på det, kommer inte ihåg var jag såg det bara.. :)

Tror det är gorilla glas

Postad 23 mars 2010 - 23:08

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Kan inte förstå att alla kritiserar kameran. Jämför detalj och skärpa mellan min N95 och Legend.
N95 överst.

Får man fråga vad du sågat för något? är det där torkade blodfläckar? :) haha

Redigerat av Unregistered1232, 23 mars 2010 - 23:08.

Postad 23 mars 2010 - 23:10

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Får man fråga vad du sågat för något? är det där torkade blodfläckar? :) haha

Plus att man ser en gömd fot bakom gardinen...

Fogsvansar rostar vääldigt lätt!

Postad 23 mars 2010 - 23:17

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

N95 överst.

Jag har ju redan visat att den tar bra bilder på nära håll men det var inte det jag klagade på. Ta lite jämförelsebilder ute istället och på långt håll. Legenden har ganska trista, bleka, orealistiska färger m.m Kikar du på gräs/träd m.m så ser du att det inte ser så skoj ut. Visserligen gör det inte det med en n95 heller med dess bildbehandling men bilden borde vara skarp iaf över hela.

Kan vara jag som fått en dålig och du en bra iofs men jag betvivlar det, inte sett några toppenbra utebilder än från en Legend. Ojämn skärpa m.m

t.o.m iphone 3Gs smiskar Legenden totalt när det gäller utebilder, färger, skärpa m.m men inne i dåligt ljus så dominerar ju Legenden.

Postad 23 mars 2010 - 23:33

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Jag har ju redan visat att den tar bra bilder på nära håll men det var inte det jag klagade på. Ta lite jämförelsebilder ute istället och på långt håll. Legenden har ganska trista, bleka, orealistiska färger m.m Kikar du på gräs/träd m.m så ser du att det inte ser så skoj ut. Visserligen gör det inte det med en n95 heller med dess bildbehandling men bilden borde vara skarp iaf över hela.

Kan vara jag som fått en dålig och du en bra iofs men jag betvivlar det, inte sett några toppenbra utebilder än från en Legend. Ojämn skärpa m.m

t.o.m iphone 3Gs smiskar Legenden totalt när det gäller utebilder, färger, skärpa m.m men inne i dåligt ljus så dominerar ju Legenden.

Får väl ta och testas då imorgon.
Betvivlar starkt att iphone piskar legend gällande skärpa även om bilderna tas utomhus.

Postad 23 mars 2010 - 23:44

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1 201 inlägg
  • 0

I mitt användande tyckte jag Tattoon var mycke sämre i batteritid,lyssnar dock mycke på musik.Men smaken är som baken delad.

Tror det är gorilla glas

Såg nån film om GorillaGlas vid lanseringen av HTC Hero. Googla och finn - det finns en fantastisk film därute om specialhärdat glas.

Postad 23 mars 2010 - 23:52

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Får väl ta och testas då imorgon.
Betvivlar starkt att iphone piskar legend gällande skärpa även om bilderna tas utomhus.

Ja prova lite och se. 3gs:en är rätt rapp faktiskt. http://www.flickr.co...57623105125465/

Jag har inte den skärpan över hela bilden med Legenden som sagt. Kan ju vara ett linsproblem på min eller nåt iofs

Postad 23 mars 2010 - 23:57

Rallanand
  • Rallanand
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Var och klämde på legenden idag och måste säga att suget efter en inte blev mindre.
Det som oroar mig mest är batteritiden. Många har klagat över den så är nyfiken på att höra mer från er som äger en hur länge det håller under olika typer av användande.

Läste gizmodos recension av luren och de ger godkänt till batteritiden.

http://gizmodo.com/5...feels-expensive

"Respectable Battery Life
The Legend ran 36 hours before it died on me. Not too bad, considering I had an hour-long call plus about five shorter ones, sent and received around 20 text messages, and spent almost a whole day browsing the web, checking Twitter, and showing it off to my friends. After the horror of seeing my G1's battery deplete in half a day when I first bought it, the Legend's 1300mAh battery ran to my satisfaction."

Postad 23 mars 2010 - 23:58

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja se lite mer omdömen om svenskt qwerty-tangentbord på Legend, blir det för trångt på skärmen?

Postad 24 mars 2010 - 07:10

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Ja prova lite och se. 3gs:en är rätt rapp faktiskt. http://www.flickr.co...57623105125465/

Jag har inte den skärpan över hela bilden med Legenden som sagt. Kan ju vara ett linsproblem på min eller nåt iofs

De där bilderna av iphone var imponerande. Är de redigerade eller något?
De brukar inte se ut sådär bra. Men som sagt, jag gör en liten jämförelse utomhus idag om jag nu kommer ihåg det.

Postad 24 mars 2010 - 07:39

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med om utomhusfoton. Hämtade min Legend igår och har tagit en del foton och jämfört med min 3GS och utomhus bilderna från min iPhone ser mycket trevligare ut än de från min Legend. Plus att iPhonen har ju överlägsen videoinspelningskvalité. Men Legenden känns ganska trevlig annars men inte så mycket snabbare än Heron jag hade några veckor. Man skulle kanske ha väntat på en Desire :)

Postad 24 mars 2010 - 08:18

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

De där bilderna av iphone var imponerande. Är de redigerade eller något?
De brukar inte se ut sådär bra. Men som sagt, jag gör en liten jämförelse utomhus idag om jag nu kommer ihåg det.

Nej de är helt oredigerade direkt från luren. Ser man till skärpa m.m över hela bilden så är de i en helt annan liga än Legenden. Mer så jag menar. Är det bara bra ljus så brukar 3Gs:en funka fint.

Postad 24 mars 2010 - 10:04

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Var och kollade på boll igår (ja det gick ju bra) och tog lite bilder.
Jag förstår vad Micke menar med ofokus i kanterna, men färgerna på gräset tycker jag inte det är något större fel på.

Bifogad fil  IMAG0010.jpg   1,58MB   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMAG0013.jpg   1,26MB   1 Antal nerladdningar

Postad 24 mars 2010 - 10:11

Milbot7
  • Milbot7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja se lite mer omdömen om svenskt qwerty-tangentbord på Legend, blir det för trångt på skärmen?

I början tyckte jag det var lite knepigt att pricka rätt, men man lär sig rätt snabbt. Kan tillägga att detta är min första touch-mobil så är man van sedan tidigare ska det nog inte vara några problem. I många lägen kan man ju dessutom vända på luren så tangentbordet lägger sig på längden, vilket helt klart underlättar.

Testade ett tag den kompakta qwerty-varianten med två bokstäver per knapp, men det var jobbigt. Tog mkt längre tid att skriva.

Postad 24 mars 2010 - 10:13

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Download_04.jpg   1,48MB   0 Antal nerladdningar

Hur får man favoriterna att visa 2 rader?

Postad 24 mars 2010 - 11:16

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Hur får man favoriterna att visa 2 rader?

Lägg dit 2 stycken singelraders?

Redigerat av Unregisteredd8f31aef, 24 mars 2010 - 11:16.

Postad 24 mars 2010 - 11:18

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Jo, men förstår inte hur. Hittar ingen inställning för detta

Postad 24 mars 2010 - 11:27

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Tror jag löste det, man var tvungen att byta tema tydligen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.