* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *
1319 svar till detta ämne
Postad 09 June 2010 - 13:48
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Som sagt, se till så att förslaget kommer in till Samsung så får vi hoppas de gör det bästa av det.
Det är gjort... Lite lustigt, jag fick som svar att mitt önskemål har registrerats vid en ev. framtida uppdatering... WTF! Eventuell!? Vet de inte säkert att de ska vidareutveckla Bada? Hoppas det var en felskrivning av personen i fråga...
Postad 09 June 2010 - 14:11
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Det är gjort... Lite lustigt, jag fick som svar att mitt önskemål har registrerats vid en ev. framtida uppdatering... WTF! Eventuell!? Vet de inte säkert att de ska vidareutveckla Bada?
Hoppas det var en felskrivning av personen i fråga... 
Hehe säg inte det, det skulle ju inte bli första telefonen de gör så med. Hade det inte blivit mer utveckling så hade jag ändå klarat mig ganska bra på så som den är.
Postad 09 June 2010 - 14:15
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Hehe säg inte det, det skulle ju inte bli första telefonen de gör så med. Hade det inte blivit mer utveckling så hade jag ändå klarat mig ganska bra på så som den är.
Vilken antiklimax om de skulle meddela nästa vecka att all vidareutveckling av Bada läggs ner, och Appstoren stängs...  Går det att hitta några försäljningssiffror någonstans? Skulle vara intressant att se hur den sålt den första tiden....
Redigerat av ztevie, 09 June 2010 - 14:16.
Postad 09 June 2010 - 14:20
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Hehe ingen aning, men de valde en dålig tidpunkt. De kommer lite i skuggan av nya IPhone och SE X10 mini. Och saken blir inte bättre av att Samsung inte marknadsför produkten något vidare i Sverige. Man får väll hoppas att det är bättre pådrag i Japan eller något.
Det som gör att folk tvekar på denna är så klart BADA.
Postad 09 June 2010 - 15:19
mJusik
-
mJusik
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hejsan!
Är en Wave-ägare sedan en knapp vecka tillbaka. Är super-nöjd än så länge. Har dock ett problem.
Surfa, kolla mail och hämta apps osv funkar fint på 3g-nätet. Dock så har jag problem med widget-uppdateringar. Verkar funka när jag kör på WiFi. Just nu är det Aftonbladets widget som strular. Har även haft strul med Feeds & Update-widgeten. Jag har Tele2.
Någon som har någon aning om varför?
Postad 09 June 2010 - 15:21
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hejsan!
Är en Wave-ägare sedan en knapp vecka tillbaka. Är super-nöjd än så länge. Har dock ett problem. Surfa, kolla mail och hämta apps osv funkar fint på 3g-nätet. Dock så har jag problem med widget-uppdateringar. Verkar funka när jag kör på WiFi. Just nu är det Aftonbladets widget som strular. Har även haft strul med Feeds & Update-widgeten. Jag har Tele2. Någon som har någon aning om varför?
Var har du hittat aftonbladets widget?  EDIT: såg nu att den fanns på samsungapp. NICE! Det händer saker EDIT: dagens tips till er andra. ni kan sortera om flikarna som finns lite överallt, t ex mail, kontakter etc. Håll bara inne på en flik så går det att flytta den sedan.
Redigerat av xarfez, 09 June 2010 - 15:23.
Postad 09 June 2010 - 16:34
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Det är gjort... Lite lustigt, jag fick som svar att mitt önskemål har registrerats vid en ev. framtida uppdatering... WTF! Eventuell!? Vet de inte säkert att de ska vidareutveckla Bada?
Hoppas det var en felskrivning av personen i fråga... 
Skulle säga att det är att automatiserat svar
Postad 09 June 2010 - 16:57
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Skulle säga att det är att automatiserat svar
Nix, hade en konversation med en på supporten.
Postad 09 June 2010 - 17:00
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Nix, hade en konversation med en på supporten.
Haha okej Men är ju ganska mycket bekräftat att det redan är en uppdatering på G Wow kollade just appstore Fin ökning 1000 appar på en 6 dagar nu, Känns lovande
Redigerat av Blomkungen, 09 June 2010 - 17:20.
Postad 09 June 2010 - 17:45
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Postad 09 June 2010 - 19:15
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Wow kollade just appstore Fin ökning
1000 appar på en 6 dagar nu, Känns lovande
1000? Du menar 100, va? Hur som helst, hoppas det börjar gasa på nu... Helst lite annat än kaloriräknare, språkkurser och spel också.. Lite mer Utilities hade suttit fint. Bra att Aftonbladet kom, det tyder ju på att vi har svenska utvecklare som börjat med Bada också? Hoppas de fixar till appstoren lite innan den växer sig större. Vad gör t.ex. Battery Check under "Hälsa & Livsstil"?
Redigerat av ztevie, 09 June 2010 - 19:16.
Postad 09 June 2010 - 19:21
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
1000? Du menar 100, va? Hur som helst, hoppas det börjar gasa på nu... Helst lite annat än kaloriräknare, språkkurser och spel också.. Lite mer Utilities hade suttit fint. Bra att Aftonbladet kom, det tyder ju på att vi har svenska utvecklare som börjat med Bada också?
Hoppas de fixar till appstoren lite innan den växer sig större. Vad gör t.ex. Battery Check under "Hälsa & Livsstil"?
Nej jag menar 1000 Min app store är nu på 1024 stycken och när jag köpte den var min app store på runt 60
Postad 09 June 2010 - 19:28
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Nej jag menar 1000 Min app store är nu på 1024 stycken och när jag köpte den var min app store på runt 60
Alltså, nu får du förklara dig? Jag ser exakt 158 st på den svenska sidan... På den engelska sidan har de 980 st men bara 156 är för Samsung Wave. Resterande är för Omnia-lurar...
Postad 09 June 2010 - 20:35
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Ja, den anpassar zoomen, men jag vill att när jag zoomar in, t.ex pinch to zoom, så ska texten radbryta för att passa in(OM jag har valt autofit på vill säga)utan att behöva scrolla i sidled... Dvs texten anpassas till zoomen istället för tvärtom.
Som det är nu måste man ju scrolla i sidled för varje rad man läser, vilket kan bli jobbigt i längden... Obs, att detta gäller sidor med rätt liten text
Tror säkert Samsung med lätthet kan lägga in den här inställningen, den finns redan på Android, med denna Dolphin läsare. VALFRIHET TILL FOLKET! 
Var någon som skrev i kommentarerna på GSMArena att det skulle finnas och att det fanns en video på youtube som visade detta, den telefonen hade en annan version än den GSMArena hade. Läste även att någon inte hade google maps men det verkar folk i den här tråden ha.
Postad 09 June 2010 - 20:42
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Feber.se gör en review av telefonen http://feber.se/mobi...n_samsung_wave/
Snyggt att han säger att den är för dyr och att dom kan rekommendera den om den kostar strax under 4000kr, är det inte precis vad den gör?
Postad 09 June 2010 - 22:07
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Alltså, nu får du förklara dig? Jag ser exakt 158 st på den svenska sidan... På den engelska sidan har de 980 st men bara 156 är för Samsung Wave. Resterande är för Omnia-lurar...
My bad Förut fanns det bara för wave i app storen, Var enda telefonen som hade stöd då
Postad 09 June 2010 - 22:38
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Google maps finns inte som gps navigator. Däremot finns en google app där google maps finns med. Men det är väl bara den där du kan kolla kartor över hela världen? Inte köra som gps?
Postad 10 June 2010 - 06:44
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Snyggt att han säger att den är för dyr och att dom kan rekommendera den om den kostar strax under 4000kr, är det inte precis vad den gör?
Sen när tar man upp rek. pris (5000kr) på en produkt som redan kommit ut på marknaden? Det är väl ändå det verkliga priset som är intressant... du kan få denna mobil för 3500 kr, vilket är billigt om man ser till vad man får för pengarna. Sen börjar han jiddra om iphone och ipad, men dom är ju inte i närheten av att vara i samma prisklass. Nya iphone 4 ligger på 9000 spänn (priset lär sjunka en aning) och då blir jämförelsen lite skev i mina ögon. Det är som att jämföra en Ferrari med en Volvo... (då ser jag bara till priset). Det är en skam om iphone 4 INTE krossar allt motstånd sett till priset!
Postad 10 June 2010 - 08:02
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Stämmer det verkligen att IPhone4 har ett rekommenderat pris på 9000 kr?
Jag har stött på ett problem med min Wave. Jag hade en SonyEricsson W880 tidigare och jag valde vid bytet av telefon att kopiera alla kontakter till SIM kortet och sen läsa tillbaka dem i Waven.
Detta fungerade bra, MEN namnen blev lite konstiga, ett par bokstäver av efternamnet hamnade förre namnet så förnamnet på en kontakt blev "Nils;Johan/1" och då inget efternamn. Jag antog att detta var ett kompatibilitets problem och valde att knyta mina kontakter med facebook (manuellt genom kontakt boken). Efter som det inte verkade finnas något vis att använda namnet från facebook utan den tog alltid det från telefonen så fick jag skriva om för och efternamn.
Det som är konstigt med detta är att när jag får meddelande så står avsändaren fortfarande som "Nils;Johan/1" och du utan foto medan i kontaktboken står det korrekt namn samt foto?
Hur har ni gjort?
Postad 10 June 2010 - 08:23
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Nä, det är inte ett rekommenderat pris, jag syftar bara på de priser som finns på prisjakt. Iphone 4 kostar i dagsläget 8999kr för 16GB och 9999kr för 32GB på mobil lagret. Men som jag även skrev så kommer priset gå ner...
Postad 10 June 2010 - 08:27
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Nä, det är inte ett rekommenderat pris, jag syftar bara på de priser som finns på prisjakt. Iphone 4 kostar i dagsläget 8999kr för 16GB och 9999kr för 32GB på mobil lagret. Men som jag även skrev så kommer priset gå ner...
hehe tänkte väll de, jag tyckar annars jag har hört något runt 3000-4000 kr
Postad 10 June 2010 - 09:13
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Jag har stött på ett problem med min Wave. Jag hade en SonyEricsson W880 tidigare och jag valde vid bytet av telefon att kopiera alla kontakter till SIM kortet och sen läsa tillbaka dem i Waven.
Detta fungerade bra, MEN namnen blev lite konstiga, ett par bokstäver av efternamnet hamnade förre namnet så förnamnet på en kontakt blev "Nils;Johan/1" och då inget efternamn. Jag antog att detta var ett kompatibilitets problem och valde att knyta mina kontakter med facebook (manuellt genom kontakt boken). Efter som det inte verkade finnas något vis att använda namnet från facebook utan den tog alltid det från telefonen så fick jag skriva om för och efternamn.
Det som är konstigt med detta är att när jag får meddelande så står avsändaren fortfarande som "Nils;Johan/1" och du utan foto medan i kontaktboken står det korrekt namn samt foto?
Hur har ni gjort?
Från engadget  så 6000-7000 skulle jag tippa på. Jag fick samma sak som dig när jag bytte från SE till Nokia, men bara på nummer som jag hade sparat med min SE, nummer jag hade sparat med min tidigare Nokia var fortfarande som dom skulle. SÅ problemet ligger nog hur SE väljer att spara nummer.
Postad 10 June 2010 - 09:27
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Från engadget

så 6000-7000 skulle jag tippa på.
Jag fick samma sak som dig när jag bytte från SE till Nokia, men bara på nummer som jag hade sparat med min SE, nummer jag hade sparat med min tidigare Nokia var fortfarande som dom skulle. SÅ problemet ligger nog hur SE väljer att spara nummer.
Aha, alltså jag kan köpa att namnen blir konstiga och numren inte hämnar helt rätt på kontakterna, men man tycker ju att om jag ändrar namn och flyttar rätt nummer så att det ser bra ut i kontaktboken så ska det se lika dant ut på samma kontakt i ex meddelande applikationen? I mitt fall så visas den gamla texten på kontakten i meddelande applikationen och i kontakt applikationen visas det korrekta(dessutom med foto).
Postad 10 June 2010 - 11:38
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Jag hade samma problem när jag gick från SE till Nokian också. Riktigt störigt att behöva ändra MÅNGA (inte alla) namn manuellt.
Postad 10 June 2010 - 12:49
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag hade samma problem när jag gick från SE till Nokian också. Riktigt störigt att behöva ändra MÅNGA (inte alla) namn manuellt.
Ja alltså jag kan leva med problemet att få fixa till namnen manuellt men när jag får ex meddelande så står det att det är från Nils;Jimmy/1 utan foto trotts att i min kontakt bok står det Jimmy Nilsson med foto? Jag har kontaktat Samsung om detta så vi får se vad de säger. Jag vet inte hur det ska lösas.
Postad 10 June 2010 - 13:01
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Ja alltså jag kan leva med problemet att få fixa till namnen manuellt men när jag får ex meddelande så står det att det är från Nils;Jimmy/1 utan foto trotts att i min kontakt bok står det Jimmy Nilsson med foto? Jag har kontaktat Samsung om detta så vi får se vad de säger. Jag vet inte hur det ska lösas.
Har du kvar kontakten sparad i simkortet? Simonkortet går över kontaktlistan i vissa fall Alltid varit så Och namnen sparas cp på en ericsson ja Men för över dom via bluetooth så är det som det ska vara
Postad 10 June 2010 - 13:14
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Har du kvar kontakten sparad i simkortet? Simonkortet går över kontaktlistan i vissa fall Alltid varit så
Och namnen sparas cp på en ericsson ja Men för över dom via bluetooth så är det som det ska vara
Ja alla kontakterna finns fortfarande på sim kortet och det kan ju vara så att den tar därifrån av någon anledning trotts att jag kryssat i att endast visa från telefonen. Kanske jag bör sätta tillbaka SIM kortet i gamla telefonen och föra över via blue tooth efter det att jag taget bort alla kontakter i waven. Det blir bara sjukt mycket jobb med tanke på att jag redan länkat och ändrat namnen i den befintliga.
Postad 10 June 2010 - 13:59
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Ja alla kontakterna finns fortfarande på sim kortet och det kan ju vara så att den tar därifrån av någon anledning trotts att jag kryssat i att endast visa från telefonen.
Kanske jag bör sätta tillbaka SIM kortet i gamla telefonen och föra över via blue tooth efter det att jag taget bort alla kontakter i waven. Det blir bara sjukt mycket jobb med tanke på att jag redan länkat och ändrat namnen i den befintliga.
Det Eller ta bort kontakterna från simkortet
Postad 10 June 2010 - 14:04
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Det Eller ta bort kontakterna från simkortet
Ja jag kan tänka mig radera kontakterna från simkortet men det kommer inte störa något annat i telefonen? kontakterna kommer ändå fungera som det är tänkt?
Postad 10 June 2010 - 19:09
carlhenrik82
-
carlhenrik82
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ni som har Wave, tv-out funktionen är det bara med composit bild? gul/vit/röd 3,5mm kabel?
Tittat länge på Desire, men skärm mässigt är Desiren en besvikelse..
Postad 11 June 2010 - 07:43
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ni som har Wave, tv-out funktionen är det bara med composit bild? gul/vit/röd 3,5mm kabel? Tittat länge på Desire, men skärm mässigt är Desiren en besvikelse..
Ja, det tror jag. Jag har inte prövat ännu, men i handboken står det något om olika färger på kablarna till TVn. Jag undrar om fler har problem med Kies? Jag har Windows 7 med 32 bit och Kies säger att det inte finns enhetsdrivrutin för MTB USB Device. Vidare har jag funnit ett meddelande som säger att Samsung Programbutik finns enbart för länderna GB, F och I.
Postad 11 June 2010 - 07:52
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Ja, det tror jag. Jag har inte prövat ännu, men i handboken står det något om olika färger på kablarna till TVn.
Jag undrar om fler har problem med Kies? Jag har Windows 7 med 32 bit och Kies säger att det inte finns enhetsdrivrutin för MTB USB Device. Vidare har jag funnit ett meddelande som säger att Samsung Programbutik finns enbart för länderna GB, F och I.
Jag kör inte alls Kies utan använder den som masslagring. Samsungs appstore fungerar hur bra som helst tycker jag.
Postad 11 June 2010 - 08:03
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
1. Jag har nu raderat alla kontakter och skickat över dem via Blue tooth, jag kan dock inte hitta någont vis att radera alla kontakterna på SIM kortet? Iallafall fungerar detta mycket bättre, rätt bild och namn dyker nu upp även i meddelanden.
2. En annan sak jag uppmärksammat är att när jag får meddelanden så står det att det skickade igår? Ex i går kväll fick jag ett meddelande som jag vet skickades min innan jag fick det och det stod att det inkom igår trotts det borde stå idag eller kanske även klockslaget? Nu när jag tittar idag så står det fortfarande igår men nu stämmer det iallafall.
Har ni andra också stött på detta problem?
2. I morse reagerade telefonen först inte på att man tryckte på låst knappen för att låsa upp så skärmen förblev helt svart och jag fick trycka flera gånger innan det hände något. När den väl vaknade till och visade skärmen så reagerade den inte när jag drog fingret över displayen för att låsa upp? Det tog ett par försök innan något hände? När telefonen väl var upplåst så var den väldigt långsam i början den reagerade inte alls och sen helt plötsligt öppnades det jag tryck på för en 1/2 min sen? Kanske är det något om mina widgets som drar sjukt mycket kräm? Jag har 1: History, 2 : Google / snabbhandbok, 3: Kalender/Födelsedag, 4: Feed & Update, 5: Aftonbladet, 6: Nytt om vänner.
3. När jag tittade som hastigast på telefonen i morse så stod det 06:20 så jag tänkte att jag skulle sova vidare, jag var dock fundersam och väckte den en gång till och då stod det 07:20 istället? Jag är ganska säker på att jag inte såg fel.
4. Ta ett foto, starta Media applikationen, tryck på fotot du tog, Tryck på de 3 punkterna, Överför > Facebook och skicka över bilden dit. Kvalitén blir riktigt dålig!?
Redigerat av Unregistered30026, 11 June 2010 - 08:16.
Postad 11 June 2010 - 12:11
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
4. Ta ett foto, starta Media applikationen, tryck på fotot du tog, Tryck på de 3 punkterna, Överför > Facebook och skicka över bilden dit. Kvalitén blir riktigt dålig!?
Lite tveksamt faktiskt om bilden blev så dålig. Nu tog jag visserligen inte den mest optimala bilden men ändå. Jag har upplevt en gång att telefonen inte svarade först men det är ju en dator och de behöver skakas till ibland  . angående tiden så har jag märkt att klockslaget stod på en framtida tid innan sms skickades  . Apropå ingenting. Samsung har ju gett oss möjligheten att välja teckensnitt i telefonen. En av dem är comic sans och jag förstår verkligen inte hur de tänkte där.....
Postad 11 June 2010 - 13:15
chrlek
-
chrlek
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
mitt samsung app, slutade att fungera, det gjorde en uppgradering och efter installation går det inte igång
Postad 11 June 2010 - 15:34
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jag har just testat musikspelaren, och den låter ju riktigt bra!
Men, jag vill fråga någon som vet:
Hur får jag omslag kopplade till album? Går det inte att leta online och få ner dem automatiskt? Även om jag har dem nedladdade på telefonen så hittar jag ingen inställning där man kan ange vilket omslag som hör till vilket album....
Det verkar inte heller gå att ange vilka mappar som albumen i själva musikspelaren ska hämtas ifrån? Jag vill t.ex. bara hämta från mappen Musik på minneskortet. Nu får jag allt... Samsungs exempelalbum, ringtoner som jag lagt in själv osv...
Det måste ju gå? Jag skulle ju kunna göra en spellista, men det känns lite B, för då måste jag väl ange att spellistan ska komma upp varje gång jag startar? Eller kommer den ihåg det?
Redigerat av ztevie, 11 June 2010 - 15:36.
Postad 11 June 2010 - 15:45
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
2. En annan sak jag uppmärksammat är att när jag får meddelanden så står det att det skickade igår? Ex i går kväll fick jag ett meddelande som jag vet skickades min innan jag fick det och det stod att det inkom igår trotts det borde stå idag eller kanske även klockslaget? Nu när jag tittar idag så står det fortfarande igår men nu stämmer det iallafall.
Detta beror på att operatören har fel på sin server, de fungerar utmärkt när jag skickar meddelande till mig själv. 3. När jag tittade som hastigast på telefonen i morse så stod det 06:20 så jag tänkte att jag skulle sova vidare, jag var dock fundersam och väckte den en gång till och då stod det 07:20 istället? Jag är ganska säker på att jag inte såg fel.
Detta problemet ska man kunna lösa genom att nollställa telefonen(ingen data eller kontakter försvinner). Detta gör man på Inställningar > Nollställ > Välj alla > Nollställ. Standard koden ska enligt Samsung vara 8 st 0:or detta funkar inte på min, den säger att lösenordet är felaktigt? Ni får gärna prova och vill ni inte köra nollställning så kan ni prova lösenordet så här istället : Inställningar > Säkerhet > Kryssa i Stöldspårning, ni måste då ange Telefonlösenord prova att ange 8 st 0:or och se så att er stämmer. I mitt fall så måste jag skicka in den på service för att få detta fixat.
Postad 11 June 2010 - 16:36
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag har två datorer. En med Win 7, 64 bit och en med Win 7, 32 bit. Jag installerar Kies på dem. Jag ansluter Wave men på båda datorerna sker ingen installation av drivrutinen MTP USB Device. Vilket har till följd att Wave inte syns i Kies.
Det måste väl finnas fler här som har Windows 7?
Postad 11 June 2010 - 19:48
carlhenrik82
-
carlhenrik82
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Tack för infon om tv-ut kabeln. Hur är den att surfa med? msn osv?
Smidig att smsa med? Gillar att den har in / ut korg i sms. Har inte funnit det på android, någon som sett det?
Postad 11 June 2010 - 23:02
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jag har just testat musikspelaren, och den låter ju riktigt bra! Men, jag vill fråga någon som vet:
Hur får jag omslag kopplade till album? Går det inte att leta online och få ner dem automatiskt? Även om jag har dem nedladdade på telefonen så hittar jag ingen inställning där man kan ange vilket omslag som hör till vilket album....
Det verkar inte heller gå att ange vilka mappar som albumen i själva musikspelaren ska hämtas ifrån? Jag vill t.ex. bara hämta från mappen Musik på minneskortet. Nu får jag allt... Samsungs exempelalbum, ringtoner som jag lagt in själv osv... Det måste ju gå? Jag skulle ju kunna göra en spellista, men det känns lite B, för då måste jag väl ange att spellistan ska komma upp varje gång jag startar? Eller kommer den ihåg det?
Ingen?
Postad 12 June 2010 - 03:12
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag har två datorer. En med Win 7, 64 bit och en med Win 7, 32 bit. Jag installerar Kies på dem. Jag ansluter Wave men på båda datorerna sker ingen installation av drivrutinen MTP USB Device. Vilket har till följd att Wave inte syns i Kies. Det måste väl finnas fler här som har Windows 7?
Jag har win 7 64-bit Funkar helt perfekt Bara koppla in och allt går bra Ztevie Måste kodas i mp3 filerna, Som med alla mobiler jag haft hitills tyvärr :/ Ska dock ta upp det med samsung då jag ringer om nedanstående problem på måndag som rent ut sagt gör mig förbannad Upptäckte just att under 10% batteri får jag itne fota eller lyssna på musik Dåligt samsung, Väljer jag att bränna mitt batteri är det ditt val, Vänta er ett samtal om det på måndag
Postad 12 June 2010 - 03:42
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jag har win 7 64-bit Funkar helt perfekt Bara koppla in och allt går bra
Ztevie Måste kodas i mp3 filerna, Som med alla mobiler jag haft hitills tyvärr :/ Ska dock ta upp det med samsung då jag ringer om nedanstående problem på måndag som rent ut sagt gör mig förbannad
Upptäckte just att under 10% batteri får jag itne fota eller lyssna på musik Dåligt samsung, Väljer jag att bränna mitt batteri är det ditt val, Vänta er ett samtal om det på måndag
Ok, tack! Finns det taggar för det i standard mp3-taggning eller är det nåt special? Varför kan de inte lägga in sökväg till valfri bild på telefonen under album inställningar? Låter galet att de stänger vissa funktioner så där!? Va fan ska de lägga sig i det för?
Redigerat av ztevie, 12 June 2010 - 03:46.
Postad 12 June 2010 - 08:26
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Har nu fått rätt på mobilen =), troligen hade jag skrivit in ett lösenord i all hast (1234)
Hur upplever ni bilderna från kameran? Jag tycker att de bilder jag sett har inte ens varit i klass med IPhone 3Gs? Ändå säger testerna att kvalitén på denna kamera ska vara ganska bra?
Postad 12 June 2010 - 09:58
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Har nu fått rätt på mobilen =), troligen hade jag skrivit in ett lösenord i all hast (1234) 
Hur upplever ni bilderna från kameran? Jag tycker att de bilder jag sett har inte ens varit i klass med IPhone 3Gs? Ändå säger testerna att kvalitén på denna kamera ska vara ganska bra?
Mina bilder är verkligen toppen för en mobilkamera Försöker hitta en bild jag inte måste censurera för närvarande annars får jag gå ut och knäppa lite bilder då vädret blir bättre Jämförde också med en klasskompis iPhone i tisdags och hans bilder var MYCKET sämre och det märks också nu efteråt att man laddat upp på facebook, Suddiga och alldeles för låg upplösning för en riktig storlek Edit: Okej hittade några som inte var helt supertråkiga som inte behövde censureras sönder Nästan bara bilder på personer nu iom studentveckan http://img810.images...g=foto0040n.jpg
Redigerat av Blomkungen, 12 June 2010 - 10:07.
Postad 12 June 2010 - 16:18
carlhenrik82
-
carlhenrik82
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Tycker bilderna ser helt okej ut. Hur är skärmen i solljus?
Även om det bara regnar hela tiden....
Postad 12 June 2010 - 16:36
carlhenrik82
-
carlhenrik82
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Förresten är det någon som vill lägga upp en bild på hur tagentbordet ser ut i sms läge? Finns där åäö som standard?
Postad 12 June 2010 - 16:55
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Förresten är det någon som vill lägga upp en bild på hur tagentbordet ser ut i sms läge? Finns där åäö som standard?
ÅÄÖ finns inte i standardläge utan man gör precis som på många andra, håller inne a och då kommer det upp en meny med å och ä. Mycket smidigt fungerar det tycker jag. Har du T9 på så trycker du bara en gång på tangenten ändå, om du kör qwerty dvs. Dock ryktas det om ett nytt tangentbordslayout i nästa uppgradering. Invigde mobilen på första festen igår, man blir tårögd hur bra och lätthanterlig den är. Fick flera kommentarer om hur snygg den var. En annan gäst hade HTC desire uppe och jag tyckte waven slog den med hästlängder.
Postad 12 June 2010 - 17:01
carlhenrik82
-
carlhenrik82
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Okej, låter bra om åäö kommer i nästa uppdatering. Hoppas att appstoren kommer igång lite bättre, ser dock att det dyker upp några nya dag för dag. Gillar inte att android inte har in /ut korg i sms. Är alla widgets lika stora? Eller man kan ställa in storleken på dom?
Postad 13 June 2010 - 09:16
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Okej, låter bra om åäö kommer i nästa uppdatering. Hoppas att appstoren kommer igång lite bättre, ser dock att det dyker upp några nya dag för dag. Gillar inte att android inte har in /ut korg i sms. Är alla widgets lika stora? Eller man kan ställa in storleken på dom?
well i bada har du diverse sortering bland sms. tyvärr är widgetsen förutbestämda i storlek och alla har sin egna storlek. tyvärr.
Postad 13 June 2010 - 10:52
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag har nu köpt Wave på PC CITY för 3.790 kr. På baksidan finns en tunn plastfilm över kameran. I handboken står det ingenting om denna, skall den tas bort? Den skyddar ju kameralinsen och när jag tog ett kort så tycktes det bli ett bra kort. F.ö. stod där heller inget om filmen som skyddade pekskärmen i handboken. Men den filmen var tjockare och lätt att ta av.
Jag låter filmen över kameran sitta kvar t.v.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|