Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 June 2010 - 17:16

Lauregos
  • Lauregos
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hade plats 30 på Katshing nu inför releasen.

Meh, man var visst tvungen att använda bankdosan från Handelsbanken för att verifiera sin kortbetalning, så jag kunde inte betala den från jobbet. Betalade den när jag kom hem 15:51 istället, men det var nog för sent. Eller så beror det på att jag beställde med abonnemang (visserligen förlängning, men ändå).

Blir en lång helg. :wub:

Postad 17 June 2010 - 17:26

wolfpack
  • wolfpack
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Då var den beställd med förlängning från Katsching (hoppas deras lagerstatus stämde).

Är det nästa vecka än? :wub:

Postad 17 June 2010 - 17:42

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Hur är det med bilhållare/billaddare och hållare för skrivbordet(sk docka ) Är lite skadad från SE som brukar inkludera sådana.
De verkar inte finnas med när man sett folk som packat upp sakerna, men var kan man få tag på sådana som passar?

sitter just nu och funderar på abb, men förbannar telia att de inte ha vett att subventionera telefoner längre; varför skall man betala hundra lappar mer för att man binder upp sig än köper den kontakt? blir nog ett refill kort med årskort för surf hos telia. (och hoppas att telia har vett nog att öka hastigheten och gränsen till 1 GB/mån ist 0.5)

Postad 17 June 2010 - 17:47

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Synd att vi inte får den amerikanska modellen, AT&T säljer Galaxy S i det här utseendet

http://www.engadget....xy-s-launching/

Postad 17 June 2010 - 17:50

Lauregos
  • Lauregos
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
En docka har annonserad iaf:
Postad bild
Den ingår dock inte.

Nog kan du väl beställa med abonnemang utan att betala mer totalt sett? 200:- i 24 månader + 549 kontant (vid förlängning) på Katshing blir 5349:-. Vilket är något lägre än priset utan abonnemang. För kortare bindningstider blir det dock något dyrare. Om du istället porterar blir det ytterligare ett par hundra billigare.

Postad 17 June 2010 - 18:16

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Min är beställd hos mobilgiganten.com men tyvärr får de inte in den förrens i morgon och skickar då ut. Ja har dock skrivit mail till dem om att jag bor 45 min från helsingborg där de ska ha sin order där jag ber om att få hämta den istället för att den ska ligga och skräpa i någon jäkla sunkig postterminal en hel helg, vad fan spelar det egentligen för roll om man kan hämta telefonen istället? de kan ju tillochmed få behålla de 79kr jag betalt för frakten och kanske kan ha en smarrig vetelängd på fikan.
Hoppas de går med på det annars kommer jag ha en jäkligt lång helg och måndag :wub:

Redigerat av Unregistered3dd10574, 17 June 2010 - 18:17.

Postad 17 June 2010 - 19:24

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Herregud vilka I-landsproblem ni har, mobilen kommer väl när den kommer ;-)!

Postad 17 June 2010 - 20:03

UHz
  • UHz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

sitter just nu och funderar på abb, men förbannar telia att de inte ha vett att subventionera telefoner längre; varför skall man betala hundra lappar mer för att man binder upp sig än köper den kontakt? blir nog ett refill kort med årskort för surf hos telia. (och hoppas att telia har vett nog att öka hastigheten och gränsen till 1 GB/mån ist 0.5)

Jag beställde hos Halebop (vänner med surfplus, 3gb/mån), bindningstid 24 månader med förhöjd avgift på 150:-, 699:- direkt, ingen fraktkostnad. Om jag inte räknat fel blir det ett pris på 4299:- vilket känns som ett mycket bra pris.
Det är ju Telias nät, om det är en faktor för dig.

Postad 17 June 2010 - 20:48

Unregistered06ba5753
  • Unregistered06ba5753
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Synd att vi inte får den amerikanska modellen, AT&T säljer Galaxy S i det här utseendet

Undra varför dom har 4 knappar på den och 3 (med en mekanisk) på de andra. Vill inte google ha 4 knappar till Android?

Postad 17 June 2010 - 20:53

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

WTF...?

In addition, the Samsung Captivate is designed with a six-axis sensor that combines the smartphone's accelerometer and gyroscope to provide a smooth, fluid gaming experience when the user is tilting the device up or down or panning the phone to the left or right. The Captivate's user interface also supports a series of advanced touch screen gestures capabilities including multi-touch pinch, long tap and zoom and vertical and horizontal swiping. This series of versatile gestures provide easier and quicker access to many applications including location-based services, Web browsing and digital photos.

HAR GALAXY S OCKSÅ EN 6AXIS SENSOR???
rättning, det kommer en ny design inom några månader. Detta var en sak man inte vill veta kvällen då man tänkte beställa... den heter Captivate.(hade den haft blixt skulle jag varit riktigt irriterad... men förhoppningsvis så kommer den inte till europa, så mn inte behöver ånngra sig om man lägger en beställning på S)

Redigerat av Megaman2, 17 June 2010 - 21:14.

Postad 17 June 2010 - 21:13

tidelipop
  • tidelipop
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Undra varför dom har 4 knappar på den och 3 (med en mekanisk) på de andra. Vill inte google ha 4 knappar till Android?

Fan vad mycket snyggare den var! Kan man inte köpa den istället? (olåst så klart)
Här finns bilder på baksidan också: http://www.slashgear...tivate-1790362/

Redigerat av tidelipop, 17 June 2010 - 21:15.

Postad 17 June 2010 - 21:39

UHz
  • UHz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ja, den ser bättre ut. Men någon gång måste man ju köpa, jag orkade iaf inte vänta längre :wub:

Redigerat av UHz, 17 June 2010 - 21:40.

Postad 17 June 2010 - 21:49

tidelipop
  • tidelipop
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ja, den ser bättre ut. Men någon gång måste man ju köpa, jag orkade iaf inte vänta längre :wub:

Nä, jag vet... har väntat över ett år nu. Har en gammal Nokia just nu som knappt håller ihop och det är glapp i kontakten till laddaren. Förutom utseendet som är klart snyggare så verkar de ha lagt till ett gyroskop, för det har inte vanliga Galaxy S väl? Är det något mer som skiljer dem åt? Konstigt att de fortfarande inte lagt till en LED-lampa.

Den kommer säkert ändå inte till Sverige och det blir säkert enbart en modell för AT&T.

Redigerat av tidelipop, 17 June 2010 - 21:50.

Postad 17 June 2010 - 22:32

attaturk
  • attaturk
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
http://www.halebop.s...34-fa89e9c07f1b

Ja ni Nu finns den på Halebop. Telias egna nät och 3gb mobil surf..
man kunde gå ner på en månadskostnad på 229 kronor/mån och betala runt 2500 för mobilen,
vilket inte verkar helt fy skam.

Hade varit schysst att veta om Galaxy S verkligen kommer få Gingerbread, eller
om det bara är ett löst löfte från Samsubg för att lugna blivande köpare..
Skall bli kul att höra hur ni användare från tråden tycker om mobilen =)

Postad 18 June 2010 - 07:52

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Samsung bekräftar att man jobbar med Froyo till Galaxy S och andra nya mobiler.

http://www.swedroid....a-pa-tur-rykten

Postad 18 June 2010 - 08:23

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag vill påminna alla om att ni kan ställa frågor till Samsung på mobil.se idag kl. 14.00

Sätt igång och grilla dom ordentligt :wub:

Redigerat av Xet, 18 June 2010 - 08:24.

Postad 18 June 2010 - 12:23

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Fick mail från Dustin att min är på väg :wub:

Postad 18 June 2010 - 13:20

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Fick mail från Dustin att min är på väg :wub:

Samma här. Alltid lite retsamt när saker skickas på en fredag men ändå en positiv nyhet då de sade att de inte skulle få in telefonen förrän på måndag. :wub:

Postad 18 June 2010 - 14:32

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Finns lite folk på Swedroid som har fått sina redan.

Lite tråkigt att Samsung inte fått iväg sina telefoner ännu, och verkar inte som de kommer skicka ut dem förrens efter midsommar :(

Postad 18 June 2010 - 14:39

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Finns lite folk på Swedroid som har fått sina redan.

Lite tråkigt att Samsung inte fått iväg sina telefoner ännu, och verkar inte som de kommer skicka ut dem förrens efter midsommar :(

Dom har skickat ut till ett antal olika återförsäljare i både Sverige och Norge...

Svar ifrån Samsung i chatten på mobil.se:

"Självklart dyker Galaxy S inte upp i alla butiker omgående. Men inom den närmaste veckan bör den finnas hos de flesta välsorterade återförsäljarna. Hälsningar Michael."

Postad 18 June 2010 - 15:45

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Verkar vara Katshing som skickat ut den först av alla känns lite surt nu :(
Varför är dem andra så sega.

Postad 18 June 2010 - 16:01

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Dom har skickat ut till ett antal olika återförsäljare i både Sverige och Norge...

Svar ifrån Samsung i chatten på mobil.se:

"Självklart dyker Galaxy S inte upp i alla butiker omgående. Men inom den närmaste veckan bör den finnas hos de flesta välsorterade återförsäljarna. Hälsningar Michael."

Var kanske lite otydlig i mitt inlägg, jag ska få min telefon skickad till mig från Samsung, ej via någon återförsäljare... känns ju lite surt att man ska vänta längre än ni andra här, nåja... ser iaf fram mot telefonen :(

Postad 18 June 2010 - 16:04

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Verkar vara Katshing som skickat ut den först av alla känns lite surt nu :D
Varför är dem andra så sega.

Kan i vissa fall ha att göra med när de får telefonerna. Dustin var inte lovade att få sin leverans förrän på måndag. Uppenbarligen fick de dem idag ändå och började skicka ut men de hade inte tillgång till dem igår.

Var kanske lite otydlig i mitt inlägg, jag ska få min telefon skickad till mig från Samsung, ej via någon återförsäljare... känns ju lite surt att man ska vänta längre än ni andra här, nåja... ser iaf fram mot telefonen :(

Ja, det är ju trist att ni som lidit med Galaxyn får vänta lite extra nu. Jag antar att de hade utlovat alla telefoner som kom med första leveransen och det kanske är därför de inte kan skicka förrän den andra kommer efter midsommar. Men oavsett anledning är det ju trist att vänta.

Postad 18 June 2010 - 16:32

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
shit vad jag kommer skaffa denna skönhet, har fått nog av min iphone, den har verkligen gjort sitt syfte, men en en "kung" är på väg att ta över tronen, sappa prestanda (om inte bättre) än IP4 men inte tjafs om att vara låst till itunes m.m. me like :(

Postad 18 June 2010 - 16:48

Unregistered35805
  • Unregistered35805
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla mig längre, var först inne på en desire eller den nya iphonen. Men efter att ha läst igenom den här tråden så kunde jag bestämma mig, la en beställning på Galaxy S =) Hos Katshing....det roliga i kråksången att det blev nästan på dagen 4 år sedan jag köpte ny telefon...Från katshing då också, upptäckte jag när jag kollade orderhistoriken =)

Min SE w810i (som jag var tvungen att googla namnet på för att kolla om det var så den hette) har tjänat mig mycket väl. Två displayer senare så får han gå i pension.

Nu är det bara väntan över helgen samt hoppet att få telefonen innan midsommar!!

Tack alla =)

Hej zippiz förresten. Red från gon här btw =P

Postad 18 June 2010 - 21:10

Unregistered06ba5753
  • Unregistered06ba5753
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Fick mail från Dustin att min är på väg :(

Inte jag :D Då måste Dustin haft mer förbokningar är exemplar dom fick....

EDIT: Hade fått mailet från Dustin 00:36 inatt. Jobbar dom sent eller är mailservern väldigt slö?

Redigerat av Unregistered06ba5753, 19 June 2010 - 09:18.

Postad 18 June 2010 - 22:11

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det kommer gå att uppgradera Galaxy S till Android 2.2 Froyo, och därefter till Android Gingerbread?

Postad 18 June 2010 - 22:21

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det kommer gå att uppgradera Galaxy S till Android 2.2 Froyo, och därefter till Android Gingerbread?

FroYo kommer definitivt att komma, det är officiellt bekräftat från Samsung. Ingenting är sagt om Gingerbread.

Postad 18 June 2010 - 22:31

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

FroYo kommer definitivt att komma, det är officiellt bekräftat från Samsung. Ingenting är sagt om Gingerbread.

Men om man inte är intresserad av Samsungs egna applikationer eller skins, finns det då något hårdvarumässigt hinder för att installera en ren version av Gingerbread? (den släpps ju ändå i Q4 så känns ju ganska relevant).

Postad 18 June 2010 - 23:23

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Men om man inte är intresserad av Samsungs egna applikationer eller skins, finns det då något hårdvarumässigt hinder för att installera en ren version av Gingerbread? (den släpps ju ändå i Q4 så känns ju ganska relevant).

Nej, från vad jag hört från moddarna ser det inte ut att bli några problem att fixa egna ROM:ar till den (Gingerbread måste iaf anpassas till telefonen). Det hänger ju dock såklart på att det finns folk som vill skapa dem, vilket det dock borde göra då telefonen verkar vara ganska populär.

Redigerat av Evil Peter, 18 June 2010 - 23:29.

Postad 19 June 2010 - 09:21

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

de har släppt källkoden med bl.a. drivare till kameran vilket borde underlätta, men trots det så kommer det krävas mycket jobb för att få allt att fungera utan buggar.
nu tycker jag inte touchwiz 3(eller dan den heter) verkar inkräkta för mycket på vanliga android, så det borde vara relativt enkelt för samsung att porta saken till froyo. det stora problemet är att få hårdvaran att flyta på vid uppgraderingar. (om man bara stoppar in vanilla android så blir den oerhört seg, enligt min uppfattning - jag kan ha fel dock, men tyvärr tror jag det inte "bara" är att uppgradera)

Postad 19 June 2010 - 11:06

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Till alla Samsung ägare vill jag rekommendera den här länken:

http://samsung-firmware.webs.com/

För att kolla vilket firmware ni använder: *#1234#

Instruktionsvideo: http://www.youtube.c...layer_embedded#!

Har ni aldrig gjort någonting liknande och vet vad det handlar om så läs på först!!!!

Remember the Boot and FFS of Europe or Asia is different!
So use your own region firmware!
NOTE: This way is more risky!
Do not flash if you have a simlock!

Är ni osäkra, då är det bättre att inte göra någonting! Tänk på att garantin inte gäller efter man har gjort en flash. En sak till för att var extra tydlig, mobilen får INTE vara operatörs låst!!!

Redigerat av Xet, 19 June 2010 - 11:33.

Postad 19 June 2010 - 11:45

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Till alla Samsung ägare vill jag rekommendera den här länken:

http://samsung-firmware.webs.com/

För att kolla vilket firmware ni använder: *#1234#

Instruktionsvideo: http://www.youtube.c...layer_embedded#!

Har ni aldrig gjort någonting liknande och vet vad det handlar om så läs på först!!!!

Remember the Boot and FFS of Europe or Asia is different!
So use your own region firmware!
NOTE: This way is more risky!
Do not flash if you have a simlock!

Är ni osäkra, då är det bättre att inte göra någonting! Tänk på att garantin inte gäller efter man har gjort en flash. En sak till för att var extra tydlig, mobilen får INTE vara operatörs låst!!!

Landskoden för sverige är XB, så om det inte finns någon ny firmware som innehåller XB så ska ni med andra ord inte försöka med någon annans lands firmware. Ganska uppenbart, men jag vill bara vara tydlig så att ni inte förstör era fina mobiler :(

Postad 20 June 2010 - 12:32

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Liten jämförelse mellan Galaxy o Desire, inget nytt direkt men kanske kan hjälpa någon av er som har svårt med att bestämma er? :P

http://journal.zenye...ally-desirable/

Hej zippiz förresten. Red från gon här btw =P

Tjenare... länge sedan jag var inne på gon (playing), hänger mest på loading nu för tiden... kul att du kände igen mig B)

Postad 21 June 2010 - 07:28

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Ni som fått tag i en , hur bra klara de sig utomhus. (gärna med jämförande bilder på era gamla telefoner)

Postad 21 June 2010 - 08:27

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Ni som fått tag i en , hur bra klara de sig utomhus. (gärna med jämförande bilder på era gamla telefoner)

Kan svara om några timmar när jag fått min :blink:
Av nån anledning så har posten skickat min från Stockhom till Örebro istället för direkt till Västerås :)

Postad 21 June 2010 - 10:26

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Kan svara om några timmar när jag fått min :blink:
Av nån anledning så har posten skickat min från Stockhom till Örebro istället för direkt till Västerås :)

Det är väl pga att Örebro har centralsorteringen för den postregion där Västmanland ingår.

Postad 21 June 2010 - 10:48

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Det är väl pga att Örebro har centralsorteringen för den postregion där Västmanland ingår.

Då vet man de :) Har hämtat ut den från posten nu och har testat den utomhus i direkt solljus och skugga. Skärmen är väldigt bra och jämfört med touch hd:n som jag hade innan så är den bättre i direkt solljus och mycket bättre i skugga och den känns väldigt snabb :blink: Vill ni veta något så är det bara att fråga.

Postad 21 June 2010 - 10:58

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
pratade med tre nyss och nu gick det att beställa galaxy s. Skulle kanske redan skickas ut i morgon. Hoppas hoppas på det så man hinner få den innan helgen. De hade ett riktigt bra pris på den. 24x299 och inget extra för telefonen. Men ville egentligen ha 18 månader men då ville de ha 299+149 för luren.

Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 21 June 2010 - 11:01.

Postad 21 June 2010 - 11:07

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Skärmtest i direkt sollju mellan X10, Desire och Galaxy Ss...

http://www.youtube.c...layer_embedded#!

Tyckte att det var lite svårt att dra några slutsatser av filmen... förutom att Desiren är lite sämre än X10 och Galaxy S

Postad 21 June 2010 - 11:23

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Vill ni veta något så är det bara att fråga.

Tjenare och grattis till nyförvärvet *ler*

En fråga, fungerar SWYPE på svenska?
Dvs. kan du använda SWYPE med svenskt tangentbord och med svenska ordförslag när du skriver med Galaxy S ?

Ha det gott,
//arcspin

Postad 21 June 2010 - 11:25

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Dvs. kan du använda SWYPE med svenskt tangentbord och med svenska ordförslag när du skriver med Galaxy S ?

Ha det gott,
//arcspin

Nej, tyvärr har kollat bland tillgängliga tangentbord, men det ska komma i en uppdatering under sommaren.

Postad 21 June 2010 - 11:29

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Ha det gott,
//arcspin

Swype fungerar inte svenskt tangentbord och svensk ordlista, det kommer en uppdatering under sommaren som kommer att möjlig göra det.

Urklipp ifrån Facebook:

3 Sverige: "Förhandsbokningen har tyvärr blivit framflyttad till onsdag. Om allt går som det ska kommer Galaxy S till vårt lager nästa vecka. MVH/Malin"

Postad 21 June 2010 - 11:53

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Skärmtest i direkt sollju mellan X10, Desire och Galaxy Ss...

http://www.youtube.c...layer_embedded#!

Tyckte att det var lite svårt att dra några slutsatser av filmen... förutom att Desiren är lite sämre än X10 och Galaxy S

Min slutsat blir att Galaxyn reflekterar ganska mycket mindre än Desire, vilket ju också är en av de saker som Samsung lovat med Super AMOLED, riktigt trevligt tycker jag iaf :)

Postad 21 June 2010 - 12:25

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

pratade med tre nyss och nu gick det att beställa galaxy s. Skulle kanske redan skickas ut i morgon. Hoppas hoppas på det så man hinner få den innan helgen. De hade ett riktigt bra pris på den. 24x299 och inget extra för telefonen. Men ville egentligen ha 18 månader men då ville de ha 299+149 för luren.

Enligt 3:s facebook sida är dom säkra på att det är Wave det handlar om som du nänvisar till när det gäller pris och lev. Har du gjort en beställning av en Galaxy S ska du kanske kolla upp så att du inte får en Wave istället...

Postad 21 June 2010 - 13:37

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Då vet man de :) Har hämtat ut den från posten nu och har testat den utomhus i direkt solljus och skugga. Skärmen är väldigt bra och jämfört med touch hd:n som jag hade innan så är den bättre i direkt solljus och mycket bättre i skugga och den känns väldigt snabb :D Vill ni veta något så är det bara att fråga.

Det var kvalificerad gissning då jag precis flyttat från lägenheten i Västerås till sommarhuset utanför Fagersta och jag såg också att den var sorterad i Örebro. :blink:

Har hämtat ut min också men har tyvärr inte hunnit längre än att sätta den i laddaren. Skärmen imponerar dock redan där eftersom svärtan på skärmen är väldigt nära den svarta plasten. Hoppas laddningen går snabbt nu... ;)

Postad 21 June 2010 - 13:45

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Bara en fundering... till er som är vana att köpa telefon...

Fick min galaxy S idag, ligger på laddning. Jag köpte från katshing med telenor-abonnemang. Har dock inte sett röken av abonnemangen och har alltså inget SIM-kort att sätta i. Någon som vet när de brukar dyka upp, är det Telenor som skickar ut dem?

Någon som vet om det kommer fungera att köra ut SIM-kort. Surfa på WiFi ikväll och hoppas abonnemanget kommer imorgon. Annars riktigt surt, eftersom vi åker på semester på onsdag...

Redigerat av kleinis, 21 June 2010 - 13:45.

Postad 21 June 2010 - 13:52

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Bara en fundering... till er som är vana att köpa telefon...

Fick min galaxy S idag, ligger på laddning. Jag köpte från katshing med telenor-abonnemang. Har dock inte sett röken av abonnemangen och har alltså inget SIM-kort att sätta i. Någon som vet när de brukar dyka upp, är det Telenor som skickar ut dem?

Någon som vet om det kommer fungera att köra ut SIM-kort. Surfa på WiFi ikväll och hoppas abonnemanget kommer imorgon. Annars riktigt surt, eftersom vi åker på semester på onsdag...

Jag är egentligen inte rätt person att svara eftersom jag bara köpt telefoner med abonnemang direkt från operatören men om du inte fick något med kan man nog anta att Telenor skickar ut SIM-kortet separat.

Du har inget gammalt SIM-kort att sätta i? Ingen Android-telefon är ju operatörslåst i Sverige. Har inte koll på om man kan köra Android-mobiler utan SIM-kort men det går med min Nokia N95 8GB, som är min förra telefon (och den första jag ägt där det fungerar) så chansen är nog god.

Man får hoppas att Telenor skickar ut kortet till dig tills imorgon då.

Redigerat av Evil Peter, 21 June 2010 - 14:00.

Postad 21 June 2010 - 14:01

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Jag är egentligen inte rätt person att svara eftersom jag bara köpt telefoner med abonnemang direkt från operatören men om du inte fick något med kan man nog anta att Telenor skickar ut SIM-kortet separat.

Du har inget gammalt SIM-kort att sätta i? Ingen Android-telefon är ju operatörslåst i Sverige. Har inte koll på om man kan köra Android-mobiler utan SIM-kort men det går med min Nokia N95 8GB, som är min förra telefon (och den första jag ägt där det fungerar) så chansen är nog god.

Man får hoppas att Telenor skickar ut kortet till dig tills imorgon då.

Pratade med telenor-chat (smidigt!) och de hade skickat sim den 18:e. Så imorgon borde jag absolut få det...

Postad 21 June 2010 - 15:31

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0

Enligt 3:s facebook sida är dom säkra på att det är Wave det handlar om som du nänvisar till när det gäller pris och lev. Har du gjort en beställning av en Galaxy S ska du kanske kolla upp så att du inte får en Wave istället...

Mycket riktigt hade det blivit fel, de trodde de att det var wave jag ville ha men det vill jag ju inte.
de hade ännu inga priser på galaxyn men det skulle komma nu under veckan.

Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 21 June 2010 - 15:31.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.