Nja, inte riktigt. Det är snarare så att dom inte skickat några 32:or. Om du stegar upp lite till hittar du en massa 16-giggare som är skickade.Min är inte skickad.. Jag sökte oxå, och fick fram att 7001-nummer efter 700100163002 "Väntar på leverans"
/R
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 06 augusti 2010 - 10:26
Postad 06 augusti 2010 - 10:40
Postad 06 augusti 2010 - 11:51

Felia verkar ha skickat 16-giggarna. Jag har provat att ändra 7001-numret och alla 16-giggare är märkta med skickade, alla 32:or är märkta med "väntar på leverans". Fan att man skall vara så prylbögig och alltid ha det värsta.
Postad 06 augusti 2010 - 13:52
Vid nästa inleverans kommer du vara en av de kunder som hanteras.
Hoppas det blir snart...
Postad 06 augusti 2010 - 13:59

Fick precis nu SMS från Telia:
Vid nästa inleverans kommer du vara en av de kunder som hanteras.
Hoppas det blir snart...
Postad 06 augusti 2010 - 14:55
fick också det på mail för en liten stund sen... betyder väl tidigast måndag och det litar jag verkligen inte på
Så ni har fått ett besked iaf. Min order står kvar på "väntar på leverans" som den har gjort sedan i tisdags. För att ytterligare spotta mig i ansiktet har dom skickat ut ett SIM-kort till mig. Fy fan för äckliga Telia. De har säkert låst upp mitt abonnemang också så att jag inte kan beställa från andra och få mitt abonnemang flyttat även om någon annan skulle ha den på lager.
Gå med du också
Redigerat av nosslo77, 06 augusti 2010 - 14:57.
Postad 06 augusti 2010 - 15:09
skulle gärna bojkotta telia, tyvärr är dom de enda som fungerar där jag rör mig inom jobbet

Så ni har fått ett besked iaf. Min order står kvar på "väntar på leverans" som den har gjort sedan i tisdags. För att ytterligare spotta mig i ansiktet har dom skickat ut ett SIM-kort till mig. Fy fan för äckliga Telia. De har säkert låst upp mitt abonnemang också så att jag inte kan beställa från andra och få mitt abonnemang flyttat även om någon annan skulle ha den på lager.
Gå med du också
Postad 06 augusti 2010 - 15:32
Beställde min Iphone igår och fick besked idag om att den skickas i början av nästa vecka, gött! Snabba puckar på Tele2
Hej. Hur lyckades du beställa iphone4?? Beställde du från www.tele2.se??
För när jag går in där så står det att tillfälligt slut. det går inte beställa.
Annars har en snabb fråga till de andra grabbarna. Kan man köpa iphone kontant, om man redan har abonnemang hos tele2??
Postad 06 augusti 2010 - 15:42
tele2 hade en sändning till salu (16gb/32gb) runt eftermiddastid igår men som väntat tog de raskans fort slut..Hej. Hur lyckades du beställa iphone4?? Beställde du från www.tele2.se??
För när jag går in där så står det att tillfälligt slut. det går inte beställa.
Annars har en snabb fråga till de andra grabbarna. Kan man köpa iphone kontant, om man redan har abonnemang hos tele2??
du kan köpa den kontant men låst på comviq.se
Redigerat av godissugen, 06 augusti 2010 - 15:43.
Postad 06 augusti 2010 - 15:53
tele2 hade en sändning till salu (16gb/32gb) runt eftermiddastid igår men som väntat tog de raskans fort slut..
Köpa kontant men låst till Comviq. Det blir ju perfekt för mig. Min tele2 kort borde väll funka till den??
Tele2/Comviq är väll samma??
För jag använder bara tele2 inget annat operatör.
Vart köper jag då?? På comviqs hemsida eller??
Postad 06 augusti 2010 - 16:00
japp comviq å tele2 är samma företagKöpa kontant men låst till Comviq. Det blir ju perfekt för mig. Min tele2 kort borde väll funka till den??
Tele2/Comviq är väll samma??
För jag använder bara tele2 inget annat operatör.
Vart köper jag då?? På comviqs hemsida eller??
comviq.se - kontant tele.se - abb
så du kan använda simkortet precis som idag så beställ lugnt på comviq.se när de får in nya leveranser.
Postad 06 augusti 2010 - 16:08
japp comviq å tele2 är samma företag
comviq.se - kontant tele.se - abb
så du kan använda simkortet precis som idag så beställ lugnt på comviq.se när de får in nya leveranser.
tack för snabb svar. undra när compiq får in nya leveranser. någon som har pratat me de??
EDIT: godissugen kan du länka iphone4 från comviqs hemsida till mig? för jag hittar nämligen inte:(
EDIT2: NU har jag hittat. Får vänta tills de får in nya så man kan beställa.
Redigerat av Unregistereddf947b5b, 06 augusti 2010 - 16:16.
Postad 06 augusti 2010 - 16:39
tele2 hade en sändning till salu (16gb/32gb) runt eftermiddastid igår men som väntat tog de raskans fort slut..
Precis som godissugen skriver fanns Iphone tillgänglig några timmar. Till skillnad från andra operatörer verkar Tele2 endast skicka när dom har bekräftade leveranser. Man får helt enkelt gå in några gånger om dagen och kolla.
Postad 06 augusti 2010 - 21:36

Postad 06 augusti 2010 - 21:54
Postad 06 augusti 2010 - 22:19
Leveransstatus Apple iPhone:
iPhone 4 16 GB: ordrar lagda fram till 30 juli kl 22 levereras till kund vecka 32. Senare ordrar, inget besked från Apple.
iPhone 4 32 GB: ordrar lagda fram till 30 juli klockan 03.00 levereras till kund veckan 32. Senare ordrar, inga besked om kommande leveranser från Apple.
Detta besked är preliminär uppskattning just nu och ersätter alla tidigare uppskattningar.
Postad 07 augusti 2010 - 11:49
"Detta besked är preliminär uppskattning just nu och ersätter alla tidigare uppskattningar."
Så en ny "uppskattning" ersätter de tidigare uppskattningarna då?

Pratade med tre igår iaf och min order las den 31:a kl 14.30. De sa att min lur skall komma med i leveransen runt den 12:e aug iaf iom att den beställdes så pass tidigt.
Men men, man får väl se vad som händer. Den kommer när den kommer och den som väntar på nåt gott. Tur man hann beställa den kontant iaf och kan låsa upp den sen innan de tog bort det alternativet från webshopen.
Postad 07 augusti 2010 - 14:32
du har ju iaf fått sim-kortet .) har inte fått något öht jag förutom mail om att dom uppdaterat statusen där på ordern...
skulle gärna bojkotta telia, tyvärr är dom de enda som fungerar där jag rör mig inom jobbet
Men nu fick jag ett SMS om att jag inte längre väntar på leverans utan att jag istället kommer med nästa leverans från Apple... Äckliga Telia! Precis som om de läser mina inlägg här. =/
Postad 07 augusti 2010 - 16:05

det man skulle vilja veta nu är ju när nästa leverans är... men det lär väl ingen kunna svara på

Men nu fick jag ett SMS om att jag inte längre väntar på leverans utan att jag istället kommer med nästa leverans från Apple... Äckliga Telia! Precis som om de läser mina inlägg här. =/
Postad 07 augusti 2010 - 16:42
Källa på det där?
"Detta besked är preliminär uppskattning just nu och ersätter alla tidigare uppskattningar."
Så en ny "uppskattning" ersätter de tidigare uppskattningarna då?![]()
Pratade med tre igår iaf och min order las den 31:a kl 14.30. De sa att min lur skall komma med i leveransen runt den 12:e aug iaf iom att den beställdes så pass tidigt.
Men men, man får väl se vad som händer. Den kommer när den kommer och den som väntar på nåt gott. Tur man hann beställa den kontant iaf och kan låsa upp den sen innan de tog bort det alternativet från webshopen.
Har tyvärr ingen källa på det. En kille från Macworld skrev det iallafall. Och det stämmer ju överens ganska med bra med leveransen som kommer den 12:e augusti. Jag tror att det är sant iallafall, sen om Tre lyckas hålla "löftet" är en annan femma

Postad 07 augusti 2010 - 19:59
Postad 08 augusti 2010 - 11:42
Sa att jag beställde i måndags, men han kunde ändå inte lova att den skulle komma till mig i denna veckan...
Fast dom hade fått in ett parti telefoner...

Postad 08 augusti 2010 - 12:20

Nån annan som beställde runt den 1 aug och har annan status än "väntar på leverans"?
Postad 08 augusti 2010 - 16:10
Fick precis ett mail från Telia som säger att min beställning nu ligger i kö för leverans
Äntligen!
Nån annan som beställde runt den 1 aug och har annan status än "väntar på leverans"?
Jag beställde 30juli..
Status - Nästa leverans.
Din iPhone finns nu med i en planerad leverans till Sverige så vi hoppas kunna skicka den till dig inom 5-7 dagar.

/R
Postad 08 augusti 2010 - 16:14
Jag beställde 30juli..
Status - Nästa leverans.
Din iPhone finns nu med i en planerad leverans till Sverige så vi hoppas kunna skicka den till dig inom 5-7 dagar.
/R
Samma för mig, hoppas den dyker upp nästa vecka...

Postad 09 augusti 2010 - 10:22
Postad 09 augusti 2010 - 14:12
Postad 09 augusti 2010 - 14:54
Och så kom den då från Telenor tom en dag före utlovad leverans!
när beställde du den?
Postad 09 augusti 2010 - 15:02
Tele2 hävdar just nu att dom har två veckors leveranstid... Beställde nyss en, får se om dom håller vad dom lovar.
Jag beställde av Tele2 i tordags och den skickades iväg i fredags. Väntar på postens avi. Hoppas du har samma "tur"
Postad 09 augusti 2010 - 17:18
Jag har numera chattat med v-a-r-e-n-d-a Telenoroperatör som finns att tillgå.
Svaret den här gången blev kort och gott att min lur inte var skickad och att det i dagsläget var 3 veckors väntetid på telefonen. Fr.o.m. idag...
Jag dog lite grann och kramade min w995:a lite hårdare i handen eftersom vi kommer spendera halva hösten tillsammans....
J..la Telenor!!
Postad 09 augusti 2010 - 17:24
Då var det officiellt!
Jag har numera chattat med v-a-r-e-n-d-a Telenoroperatör som finns att tillgå.
Svaret den här gången blev kort och gott att min lur inte var skickad och att det i dagsläget var 3 veckors väntetid på telefonen. Fr.o.m. idag...
Jag dog lite grann och kramade min w995:a lite hårdare i handen eftersom vi kommer spendera halva hösten tillsammans....
J..la Telenor!!
när la du din order då?
Redigerat av kafferast, 09 augusti 2010 - 17:24.
Postad 09 augusti 2010 - 17:28
Postad 09 augusti 2010 - 17:28
när la du din order då?
För en vecka sen....jag vet att det var i senaste laget men tyvärr så velade jag mellan flera telefoner....
Postad 09 augusti 2010 - 17:46
För en vecka sen....jag vet att det var i senaste laget men tyvärr så velade jag mellan flera telefoner....
okej. Ja la också en order förra måndagen och kontaktade idag telenor och det fanns fortfarande ingen skickorder på den...
Pratade med en annan försäljare (ej teleonor) som sa att telefonerna köps av säljbolag till operatörerna och att Telenor hade "störst" säljbolag (kommer inte ihåg vad det hette) och troligen också på så sätt störst tillgång till nya skippningar.
Observera att detta är säljarens egna spekulationer=)
Redigerat av kafferast, 09 augusti 2010 - 17:47.
Postad 09 augusti 2010 - 17:49
okej. Ja la också en order förra måndagen och kontaktade idag telenor och det fanns fortfarande ingen skickorder på den...
Pratade med en annan försäljare (ej teleonor) som sa att telefonerna köps av säljbolag till operatörerna och att Telenor hade "störst" säljbolag (kommer inte ihåg vad det hette) och troligen också på så sätt störst tillgång till nya skippningar.
Observera att detta är säljarens egna spekulationer=)
Ok!
Det låter ju lite betryggande iallafall.
Tråkigt att man har så dåligt tålamod när man väl beställt nåt. Har man haft sin gamla telefon i 75 veckor, så kanske man klarar vänta några till

Postad 09 augusti 2010 - 21:59
Jag beställde den 30/7 från telia.. Har fortfarande ej fått en orderbekräftelse.. Kändes lagom kul när man läser på deras blogg/svarsforum att de räknar med att alla ska få sin levererad innan jul.. WTF.. de sa inte vilket år dock..
Var har du läst det någonstans, källa tack?
Jag pratade med telia i fredags då sa dom att dom som beställt från den 3/8 har 5-6 veckors leverans tid.
Jag beställde den 2/8 så man får väl se när den kommer.
Har inte heller fått nåt sms.

Postad 09 augusti 2010 - 22:07
Var har du läst det någonstans, källa tack?
Jag pratade med telia i fredags då sa dom att dom som beställt från den 3/8 har 5-6 veckors leverans tid.
Jag beställde den 2/8 så man får väl se när den kommer.
Har inte heller fått nåt sms.
Det där stämmer bra med vad jag hört själv från Telia när jag frågat dom. Till mig sa dom att de som beställt efter den 1:a aug kommer att ha en leveranstid på ca 3-4 veckor.
Jag beställde förövrigt min den 1:a aug och räknar med att få den tidigast nästa vecka.
Sen läste jag också nånstans att Telia precis fått en ny batch med telefoner och skickar nu ut dessa. Frågan är bara hur många dom fått och hur mycket dom kan beta av på kön?
Postad 10 augusti 2010 - 00:54
Själv stod jag tre timmar i kö på lanseringsdagen och beställde slutligen i butik. Av någon anledning fick jag inget avtal att skriva under i butik och via diskussion med kundtjänst ett par dagar senare fick jag reda på att avtal skulle skickas ut samtidigt som telefonen levererades (allt enligt vad butiken hade förmedlat till kundtjänst). Nu visade det sig att deras påstående var totalt felaktigt, både enligt vad Telia sagt på dess webbsida och utifrån det faktum att avtal levererades dagen efter.
Skickade in det förra onsdagen och fram till idag har jag inte ett hört ett ord.
Faktum är alltså att har inget avtal skrivits under så är beställningsdagen det datum då de orderlägger ett ärende med nyinkommet avtal, oavsett vad ärendenummret säger. Ett ganska dåligt system måste sägas, nåt som även de jag talat med på telias kundtjänst håller med om. Köplatserna borde prioriteras efter när ärendenummret registrerades oavsett om avtal skrivits under eller inte (Borde ju egentligen inte heller behöva skriva på avtal när man sedan tidigare är teliakund ).
Man lärde sig iallafall en värdefull läxa här som man inte lär göra om i första taget.
Postad 10 augusti 2010 - 10:18
Postad 10 augusti 2010 - 10:18
Köpte ja tel kontant skulle den kosta någonting på 7000kr (vilket var tänkt från början) sedan då teckna abonemang efter det komplett699kr/mån. Vill själv bara ha högst 12 månader abtid, och telia knyter inte lägre än 12 mån.
Till min förvåning kunde ja ge 5895kr för telefonen om jag knöt abonemang direkt med komplett.
Så jag känner mig nöjd och nu e det bara att invätna 15 år innan den kommer

Postad 11 augusti 2010 - 13:10

Postad 11 augusti 2010 - 13:23
Jag beställde min 16 gigare från TRE i fredags, och jag kan ju säga att jag fick en mindre chock efter att läst alla inlägg om hur långt det skulle dröja att få den, särskilt när man beställt den så "sent" som jag gjorde. Då plötsligt dimper ett sms ner och väcker mig ur min skönhetssömn, bara för att bekräfta att ett DHL-paket har infunnit sig vid våran lokala DHL-servicebutik. Och visst nu ligger den här och spinner. Hade ju ställt in mig på att det skulle ta en månad
Jag är glad för din skull men detta gör mig bara så ###### arg. Jag beställde 16GB:aren den 30:e och det är inte ens säkert att jag får telefonen nästa vecka. Jag har för övrigt inte tappat plats i kön eller nåt.
Postad 11 augusti 2010 - 20:22
Idag dök en ny förmåga upp. Med nya svar.
3 veckors väntetid. Fr.o.m. idag. Don't like it? - buy Android!
Det sista sa hon visserligen inte, men det kändes lite som det....
3 veckor till alltså. Från extremt säkra källor....
Postad 11 augusti 2010 - 21:22
Postad 11 augusti 2010 - 22:35
All den infon fick jag förra veckan. Idag blev jag positivt överaskad då DHL levererade en Iphone4 32 Gig till mig. 3 skulle bekräfta leverans när den var påväg, men att de inte gjorde det gjorde föga. Ganska starkt jobbat av 3, trots allt!
Postad 12 augusti 2010 - 12:47
Har nu pratat mer med dem och misstänker att det var rent tomt säljsnack, för nu säger dem 4-6veckor !
Någon annan som beställt från 3 igår kan väl säga till när ert paket är på väg.
Postad 12 augusti 2010 - 12:48
2010-08-12 - Avslutad/Levererad
2010-08-07 - Nästa leverans
2010-08-03 - Väntar på leverans
Nu får man bara hoppas att posten skyndar lite med min leverans. Synd bara att jag åker bort i eftermiddag och kommer hem på måndag kväll. Skulle vara lite surt att få ett sms imorgon om att telefonen är levererad och jag inte har någon möjlighet att hämta ut den.. Men telias vana trogen så kommer det väl snart ett sms om att den väntar på nästa leverans och att detta bara var ett felaktigt utskick. =/
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar