"me-me" Hjulben, helikoptern som dyker efter dig , knightrider eller kanske "f_n vad jag vill ha diablo".
Redigerat av Unregistered1659, 14 October 2011 - 00:02.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 13 October 2011 - 23:31
Mycket bra Kniff. Vet inte när jag skrattade som mest.
"me-me" Hjulben, helikoptern som dyker efter dig , knightrider eller kanske "f_n vad jag vill ha diablo". Redigerat av Unregistered1659, 14 October 2011 - 00:02. Postad 14 October 2011 - 19:03
Riktigt bra film! Så sant det där med defib, hände ungefär 90% av gångerna jag skulle reviva ngn.
Gråben Hjulben startade en rejäl skrattattack för mig! Knight Rider och The Hoff var mysrolig. Postad 17 October 2011 - 19:41
Någon som har funderat på att köra Joystick för flygplan/Helikopter?
Va inte helt lätt med mus Har kickat lite på denna: https://www.prisjakt...kt.php?p=136265 Postad 17 October 2011 - 20:26
Det vore nått ja,hade vart coolt att gå över till en sån när man hoppar in i helikoptern
Postad 17 October 2011 - 20:30 Funderat?? För mig är det självklart att köra iaf jets med joystick, allt annat är en styggelse imo och klart underlägset. Postad 17 October 2011 - 22:48 Har haft en sådan sedan bf2 och varit nöjd. Vet dock inte hur den står sig mot dagens joysticks. Postad 18 October 2011 - 00:27 Har en sådan som jag använder i BF-spelen just för flygning. Fungerar bra, även om den inte går att jämföra med en HOTAS Cougar som jag också har, men en HOTAS Cougar fungerar INTE i bf då flygmodellen är på tok för enkel då det primärt är ett FPS. Dock reagerar inte throttle i BC2 t.ex. likadant som i 2142 och BF2. Och i BF3 beta så var controller-custom-prylarna grovt trasiga så varken axlar eller en del knappar annat kändes igen. Men med stickan medföljer ett program så det går att mappa mot tangenter vilket fungerade för planen i betan, dock var det jobbigt i helin då man måste ha variabel throttle. Men jag hoppas verkligen de fixar det för releasen. Men vi får se. I BC2 använder jag två av knapparna på ovansidan för throttle vilket var rätt ok. Men som slit och släng sticka för BF fungerar den stickan kanonbra. Postad 24 October 2011 - 14:59
Då har man uppgraderat burken inför BF3!
Paket från Komplett har just anlänt med 2 st EVGA GTX580 samt 1 st Corsair AX1200W. Här ska liras! Postad 24 October 2011 - 15:02
Din jädrans gris... må du se fienden sämre för att du har för mycket textures/detaljer på! Postad 24 October 2011 - 15:23 Hehe, ja du kanske får mer rätt än du tror. Med allt påslaget är det mycket skit som far runt på skärmen så man ser ju lede fi överallt ( tror man) Hälsningar en mycket glad gris Postad 24 October 2011 - 15:33
Javisst e det så... för mycket detaljer så ser man för mycket saker som förvirrar en.-.. har fienden detaljer low, så ser han en fortare.... men man vänjer sig efter ett tag vad man ska kolla efter, när man får mer rutin. Redigerat av Garrett, 24 October 2011 - 15:35. Postad 24 October 2011 - 15:40
Fast det där har ju varit en grej i många år och för många spel att man ställer ner skuggor etc för att se folk bättre i MP. Allt från CS till BF2, Dock har jag alltid tyckt det varittråkigt att inte spela med all grafisk prakt påslagen som ju bidrar till njutningen. Så jag tar hellre det för att njuta av världen och kanske får lite sänre k/d osv.
Speciellt just med detta spel som ju är något av ett milakliv grafiskt i branschen. Postad 24 October 2011 - 16:14
Precis... i CS/CSS körde jag alltid Low+tweaks... i bf körde jag alltid så högt att jag hade 70-80plus i FPS, höjde alltså textures etc när jag bytte dator... men dom få gångerna jag va med på match så ställde jag ner grafikrunket, då gällde det ju, och adrenalinet pumpade, då ville jag ha det så "cleant" som möjligt. Postad 25 October 2011 - 06:14
Nu räcker det med att köra med IR-siktet så är det som att köra med skinmod i counterstrike https://www.minhembi...c_id=398938.jpg Redigerat av novaland, 25 October 2011 - 06:18. Postad 25 October 2011 - 10:37
Nu har jag skickat lite förfrågningar till några här i tråden på origin
Ska bli kul å köra lite dock är man väl lite väl Rambo ibland för å köra team..... Postad 25 October 2011 - 11:16
Spelar egentligen bara på PS3, men jag måste nog bygga mig en PC för BF3 så jag kan spela på båda plattformarna, på äldre dar har jag blivit lat och vill gärna ha lite hjälp, så snälla ni HJÄLP. Ska kunna köra på högsta upplösning (Ultra settings?).
Det enda som finns på plats är denna HD (OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB) resten vill jag gärna ha hjälp och plocka fram. Skärm finns redan då den kan ni också räkna bort. Postad 25 October 2011 - 11:30 Rekommenderar dig att söka på sweclockers forum. Där har samma fråga ställts otaliga gånger redan. Länk till forumdelen "köpråd": http://www.sweclocke...datorer-koprad/ Exempel på tråd specifik för BF3: http://www.sweclocke...ultra-settings/ Lycka till! Postad 25 October 2011 - 11:34
Tack det lär behövas. Postad 25 October 2011 - 11:37 Enligt Dice själva så har dom ju sagt att för att kunna köra med Ultra settings att det då krävs GTX580 SLI. Så 2 st GTX580 i referensdesign är ju en bra bas att utgå ifrån. Sen för att få dom att inte gå för varma bör du även kika på ett moderkort som har lite mer space mellan pci-e platserna. Så en bra början skulle kunna se ut så här: http://www.inet.se/k...8579/2011-10-25 Sen utöver det skulle jag rekommendera ett nätagg runt 1000W eller mer för att vara på säkra sidan. Samt en CPU-kylare som passar plånbok och smak (luft/vatten) och en rymlig och praktisk låda som har bra luftflöde etc. Kan ge mer konkreta tips om du vill men börjar man i den änden så har man mycket vunnet för ett system med topprestanda. Redigerat av masse70, 25 October 2011 - 11:39. Postad 25 October 2011 - 11:41
Hejsan! Du får hemskt gärna hjälpa mig, kör gärna med luftkylning. Som jag sa innan, det enda jag har just nu är SSD disken, skärm och en Win7 X64 licens. Jag är helt lost på pc marknaden numera, har enbart haft bärbara arbetsmaskiner de senaste 12 åren Postad 25 October 2011 - 11:52
Du har inte funderat på vattenkylning alls?
Jag har nu lagt ihop en kylarkandidat av varje sort i kundvagnen så får du själv välja. Sen bara så du vet har jag nu bara tagit sånt som jag själv skulle valt och det går ju att snåla in på vissa saker osv, men detta är det jag själv gillar och om man inte behöver tänka allt för mycket på prislappen. Så ta hänsyn till att jag här har fläskat på lite och inte snålar bara för att. Finns säkert nån lusing att spara in på men är man ute efter en topprigg utan att kompromissa så blir det lite åt detta håll. Nätagget ger också gott om utrymme till att kunna klocka både CPU och GPU utan problem om man så skulle vilja. Lådan är bara samma som jag själv har då jag gillar den, men det är ju en smaksak. Finns lite byggbilder på den i mitt galleri för övrigt dock tagna innan min senaste uppgradering: http://www.inet.se/k...8627/2011-10-25 Redigerat av masse70, 25 October 2011 - 12:01. Postad 25 October 2011 - 12:02
Ser bra ut, jag hade nog någon bild av att vattenkylning skulle kosta extremt mycket mer. Ser ingen låda med i korgen, men prislappen har jag inget problem med än så länge. Postad 25 October 2011 - 12:03
Sorry lådan försvann visst:
http://www.inet.se/k...8636/2011-10-25 Samma låda finns även i vitt utförande med svarta detaljer samt en variant med galler/plexi på sidan där man kan sätta extra fläktar vilket iofs nog vore rätt bra med dessa kort då de lätt går väldigt varma. Deras Obsidian lådor är annars väldigt populära bland datorbyggare och är full tower samt gott med plats och svala osv. Dock har jag väldigt svårt för utseendet på dessa. Redigerat av masse70, 25 October 2011 - 12:06. Postad 25 October 2011 - 12:12
arrghh nu är det nära till släpp..hoppas verkligen cdon får ut spelet itid.
Postad 25 October 2011 - 12:35
För er som har handlat genom Origin så kan man börja lira redan nu! Jag körde hårt igår och längtar redan tillbaka!
Hur gör man då? http://www.youtube.c...h?v=KAOJmPioZOg Handlar om att gå genom proxy så att man lurar Origins koll att man är på en plats där BF3 är släppt. EA har sagt själva att dom inte kan göra något för att hindra det (de förbjuder det inte). Lycka till! P.s. Glöm inte att ta bort proxyn efter att spelet är aktiverat (det blir grymt dålig ping) Redigerat av Unregistered50fe2819, 25 October 2011 - 12:36. Postad 25 October 2011 - 13:39
Tackar för förslaget, är detta optimalt för att spela BF3? Tyckte du lämnade lite utrymme för att kanske köra någon bättre komponent någonstans. Jag valde att köra vätskekylningen iaf. Jag tror nog jag även följer din rek rörande chassie då det var riktigt fint. Lär bli en beställning iag skulle jag tro om jag känner att allt är precis i sin ordning. Postad 25 October 2011 - 13:51
Nja, snarare mer så att jag passade på att "fläska" på lite i mina val, dvs tvärtom
Grafikkorten är ju de vassaste singelkorten på marknaden idag, bortsett från vissa överklockade varianter. CPU är ju också den just nu vassaste multicoren och som också klockar utmärkt. Moderkortet är också en höjdare som fått väldigt fina betyg. Minnena är också dom lovordade men visst finns det minnen med högre Mhz och lägre latenser men där blir skillnaderna i slutändan (dvs fps i spelet) högst marginell. Som tex 1866 el 2000Mhz minnen med CL8 istället för CL9 osv. Möjligt att du skulle "bara för att" kunna köra mer minne än 8, dvs köra på det dubbla. Nätagget är ju också topptestat och är ju såvitt jag vet det mest strömstarka du kan köpa idag. H80 är också lovordad och är en mycket bra kylare. SSD hade du ju redan dessutom. Så det hänger mer på tycke och smak samt prislapp om man ev ska kapa något i pris mer än nåt annat. Vet heöt ärligt inte hur mycket värre du kan eller ens behöver få. Möjligtvis om du ska ha 3 el 4 vägs SLI eller köra med dubbla dubbel-gpu-kort osv. Går ju att bygga hur dyrt som helst också Redigerat av masse70, 25 October 2011 - 13:56. Postad 25 October 2011 - 13:56
Men dåså! Är det så att EVGA har de vassaste GTX 580 korten eller kan man välja något från en annan tillverkare och ändå uppnå denna nivå? Går det att kontakta dig på något annat sätt än i tråden? Känner att jag smutsar ned den, kunde ej skicka pm till dig. Redigerat av Ola Thomasson, 25 October 2011 - 13:58. Postad 25 October 2011 - 14:00
Njae, jag menade att GTX580 är vassast, dvs Nvidias referensdesign. Det enda som normalt skiljer alla andra märken åt är att vissa har klockat GPU och/eller minne sammt ev slängt på en eftermarknadskylare. Dessa brukar som regel bli lite tystare och svalare än referensvarianten men också kosta mer samt inte lämpa sig för SLI då dom vispar runt varmluften i lådan istället för att kanalisera ut den i bakkant på kortet/lådan.
Detta samt att som i EVGA´s fall kör dom med 10 års garanti samt en upgrade garanti att om dom skulle släppa ett kort som var bättre än det du köpte inom 90 dagar så bjuder dom på mellan skillnaden eller nåt likn. Så det är lite som dom sa i Göta Kanal, det är mest tröjor och dekaler Alltså det som skiljer alla GTX580 år är dekaler, logga, ev annan kylare och ev överklock, samt garantier resten är default Nividia design. Redigerat av masse70, 25 October 2011 - 14:02. Postad 25 October 2011 - 15:40
Det blev två st ASUS GEFORCE GTX 580 DIRECTCU II 1536MB PCI-E DVI/HDMI +BATTLEFIELD 3 PC och 2 st CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) totalt 16GB I övrigt så blev det komponenterna du rekommenderade. Postad 25 October 2011 - 16:24
Tack tack, lyckats spela lite mP med... ska testa mer och ställa in kontroller lite sen när ungarna somnat... fasen att man ska jobba natt! Postad 25 October 2011 - 16:45
Bara att ringa och säga att du tyvärr har fått en jädra halsfluss! Postad 25 October 2011 - 16:51
hur funkar det där är det bara å köpa via origin?
går ju inte att ladda ner det där? Redigerat av Unregisteredc17c0c25, 25 October 2011 - 16:55. Postad 25 October 2011 - 17:17 JAg skulle INTE ha köpt just dom korten då dom tar upp 3 platser vardera och har en kylare som inte pytsar ut luften bakåt. Just dessa är det många som avråder för att köra i just i SLI även om det går, men risken är att dom går för varma. De flesta rekommenderar att man kör kort med referensdesignen, vilket inte CUII är. Postad 25 October 2011 - 17:26
Uhms, spännande, kanske hinner avbryta ordern till imorgon. Kan du kolla dustins sortiment och se vad som skulle passa bättre? Postad 25 October 2011 - 17:34
Ledsen, men jag kunde inte se nåt GTX580 som var i referensdesign där alls till vettigt pris och i lager.
Fanns iofs ett men det var ett rätt dyrt överklockat sådant. Visserligen ingår nya Batman spelet då också: http://www.dustinhome.se/zotac-geforce-gtx-580-amp!-1536mb-pci-e-dvi-hdmi-batman-game/product/5010543903 Postad 25 October 2011 - 17:45
Skiljer inte mkt i pris ändå, men är det ett fullgott kort? Postad 25 October 2011 - 18:33
Om man säger såhär, i stort sett alla Nvidia kort produceras av Nvidia själva enligt deras referensdesign. De flesta märkeskort såsom tex Zotac, MSI, PNY, EVGA etc är byggda av Nvidia själva.
Det som oftast skiljer är ENBART dekaler med företagslogo och sånt, de ser identiska ut och använder samma pcb-board och samma komponenter och är byggda i samma fabrik. Möjligt att det finns avsteg där men det vet jag inget om. Korttillverkarna tar alltså Nividias OEM/reference-design och boxar om det till sitt "eget". Den enda stora skillnaden bortsett från dekaler är att vissa företag väljer att smacka på sin egen kylardesign och att överklocka, thats i typ.. Så det och eventuell garanti är det som skiljer, nothing more. Svaret är på din fråga, ja alla kort som har referensdesignen funkar för dig och är "lika" bortsett från överklock, dekaler garanti och ev bundling med spel etc. Vet inte hur mer tydlig jag kan bli Redigerat av masse70, 25 October 2011 - 18:39. Postad 25 October 2011 - 18:35
Skulle köpa två st http://www.inet.se/a...b-twin-frozr-ii
Postad 25 October 2011 - 18:45
Själv skulle jag avråda till det pga av kylardesignen, det är att tigga om värmeproblem i onödan.
Dock är detta kort väldigt bra i sig, men alla kort som inte skyfflar värmen bakåt är mindre lämpade i SLI. Visst vissa har tom rapporterat att dubbla CUII funkat i SLI, men den allmänna uppfattningen är att såna kylardesigner är mindre lämpade för att köra i SLI. Man kan ju alltid chansa, men jag skulle inte ha gjort det. Möjligtvis om man hade en låda med superb kylförmåga och luftcirkulation, något av ett krav om man kör sån variant. Sen var det Dustin som gällde som jag förstod det och då blev urvalet lite mindre? Redigerat av masse70, 25 October 2011 - 18:55. Postad 25 October 2011 - 19:07
Vet inte om denna redan finns i tråden, Men om inte, så kolla denna rigg!
Världens fetaste Battlefield 3-setup http://www.youtube.c...player_embedded#! Postad 25 October 2011 - 19:22
Ja, det blir lättast via dustin Sedan har jag läst en hel del nu och jag förstår problematiken, såg att några/någon rekommenderade att man tog bort plåten på det övre kortet när man kör i SLI. Får se om jag hinner stoppa upp ordern i tid, så får man fundera lite till. //Ola Postad 25 October 2011 - 19:28
Tja om man säger såhär, kör man på annat än referensdesign på grafikkorts-kylaren ställer det klart högre krav på lådans allmänna kylning.
Så länge man ser att tempen är ok så funkar det såklart oavsett vad. Frågan är bara hur mycket man vill chansa innan man vet i praktiken. ps. att stoppa en order brukar inte vara svårt alls? Redigerat av masse70, 25 October 2011 - 19:30. Postad 25 October 2011 - 20:05
64players är väääldigt rörigt på dom maparna jag testat, förutom Caspian Boarder... testat 4 inkl Caspian då...
40-50 pers max tror jag blir rätt lagom på servrarna i CQ läget... 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |