Eran dröm anläggning? :)
597 svar till detta ämne
Postad 16 September 2010 - 11:31
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Ok, varför inte högtalare som väger ett ton då?
Jag har inte tyvärr plats för att en truck skall kunna köra in hos mig, samt att bärigheten i golvet antagligen ställer till det. Men i moduler så varför inte?
Postad 16 September 2010 - 11:41
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Personligen så vill jag ha så stabila högtalare så dom inte påverkar återgivningen. Mer än så vill jag helst inte ha, enligt mig är det onödigt för det skapar problem när man ställer in dom, flyttar dom mm. Plus det kostar antagligen en hel del extra.
Postad 16 September 2010 - 11:51
Unregistered1452
-
Unregistered1452
-
Användare
-
-
241 inlägg
Personligen så vill jag ha så stabila högtalare så dom inte påverkar återgivningen. Mer än så vill jag helst inte ha, enligt mig är det onödigt för det skapar problem när man ställer in dom, flyttar dom mm. Plus det kostar antagligen en hel del extra.
Detta tror jag säkert att tillverkarna av mina favorithögtalare (B&W 800D) tänkte på också!
Postad 16 September 2010 - 18:12
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Min sub väger 50kg, det tycker jag är tillräckligt tungt när man ska flytta den
Är vikten verkligen över 400kg per högtalare? Hur ska man då kunna flytta de, om man inte råkar ha 5-6 kompisar på besök? Följer det med en lyftkran?
Postad 16 September 2010 - 18:32
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Är vikten verkligen över 400kg per högtalare? Hur ska man då kunna flytta de, om man inte råkar ha 5-6 kompisar på besök? Följer det med en lyftkran?
Japp, det ingår spikes, dämpfötter och lyftkran.
Postad 16 September 2010 - 18:59
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Nu citerar jag ifrån deras hemsida Full stack 700kg Half stack 475kg Monitor 180Kg Moduler mao, men underlättar nog om man är 2-3 gubbar när man skall ställa dom på plats
Postad 16 September 2010 - 21:41
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Ja, det blir ju ett ******** problem när man ska laborera med invinklingen, t ex. Sen så blir den dyrare. Hade den vägt hälften så kanske priset kunnat sänkts med 75 papp eller dyl.
Postad 16 September 2010 - 21:56
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag hade ju två basmoduler som vägde ca 250 kilo styck.
Jag anser att är man en jävvla tunnis kan man välja en annan hobby.
Redigerat av Bakerman, 16 September 2010 - 21:56.
Postad 16 September 2010 - 22:16
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Ja, det blir ju ett ******** problem när man ska laborera med invinklingen, t ex. Sen så blir den dyrare. Hade den vägt hälften så kanske priset kunnat sänkts med 75 papp eller dyl.
Ser verkligen inte problemet, jag har nog sagt detta 4-5 gånger nu. Dom är MODUL uppbyggda. Jag skulle nog inte ha problem att få ett par polare att komma hem till mig för att ställa in heller om jag frågar lite snällt. Tror du på största allvar att den som köper ett par högtalare för 380.000kr bryr sig om att OM dom hade vart lite lättare så kunde han/hon köpt som för 305.000kr. I denna ligan så är det knappast någon svensson som handlar, pengar spelar ingen större roll för dom som handlar här "uppe" Jag hade ju två basmoduler som vägde ca 250 kilo styck. Jag anser att är man en jävvla tunnis kan man välja en annan hobby. 
Underbar kommentar Föresten, nu när jag tänker efter så låter det som något som SDX kunde ha sagt. Har han snott ditt konto?!
Postad 16 September 2010 - 22:34
Unregistered9d9405bb
-
Unregistered9d9405bb
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Tror du på största allvar att den som köper ett par högtalare för 380.000kr bryr sig om att OM dom hade vart lite lättare så kunde han/hon köpt som för 305.000kr.
I denna ligan så är det knappast någon svensson som handlar, pengar spelar ingen större roll för dom som handlar här "uppe"
Det där tror jag faktiskt inte alls på, bara för att man har tagit sig råd med den här prisklassen så tror inte jag att pengar har mindre betydelse. Känner folk som köpt bilar för betydligt mycket mer pengar, ändå är dom sjukt noga med att dom ska få valuta för dessa pengar.. Spelar ingen roll hur mycket pengar jag än hade så skulle jag inte placera ett par högtalare á 700 kg st i mitt hem.. Eller ja, OM man hade så pass mycket pengar så man absolut inte brydde sig om något alls kanske man kunde spendera presentkortet på ett gäng killar som får agera "högtalarflyttarpojkar" i några veckor innan man känner sig nöjd..
Redigerat av Unregistered9d9405bb, 16 September 2010 - 22:35.
Postad 16 September 2010 - 22:49
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Ser verkligen inte problemet, jag har nog sagt detta 4-5 gånger nu. Dom är MODUL uppbyggda. Jag skulle nog inte ha problem att få ett par polare att komma hem till mig för att ställa in heller om jag frågar lite snällt.
Tror du på största allvar att den som köper ett par högtalare för 380.000kr bryr sig om att OM dom hade vart lite lättare så kunde han/hon köpt som för 305.000kr.
I denna ligan så är det knappast någon svensson som handlar, pengar spelar ingen större roll för dom som handlar här "uppe"
Underbar kommentar
Föresten, nu när jag tänker efter så låter det som något som SDX kunde ha sagt. Har han snott ditt konto?!
Nope. Det är Bagarn själv. Och jag är helt med på din linje. Det där tror jag faktiskt inte alls på, bara för att man har tagit sig råd med den här prisklassen så tror inte jag att pengar har mindre betydelse. Känner folk som köpt bilar för betydligt mycket mer pengar, ändå är dom sjukt noga med att dom ska få valuta för dessa pengar..
Spelar ingen roll hur mycket pengar jag än hade så skulle jag inte placera ett par högtalare á 700 kg st i mitt hem..
Eller ja, OM man hade så pass mycket pengar så man absolut inte brydde sig om något alls kanske man kunde spendera presentkortet på ett gäng killar som får agera "högtalarflyttarpojkar" i några veckor innan man känner sig nöjd..
Amen shit förfan asshole och hela skiten... Lägger man 380 lök på ett par talare för att man tycker att det är det bästa man har hört, då är väl för fan inte det största problemet hur man ska få in dom och justera in dom vettigt ??! Har du inga kompisar ?? Du borde kanske skippa att investera varenda liten peng i talare och elektronik, och hänga på polarna och ta en bira ibland ? Jag vet att mina polare skulle garva och tycka att jag var så FRUKTANSVÄRT dum i huvet om jag köpte ett par talare för 380 lök som vägde 700 kilo, att dom mer än gärna skulle hjälpa till att bära in dom om dom fick sätta sej ner och lyssna en stund när skiten var inkopplat.. Resonemanget du och subben för, låter som två snoriga skitungar som är avundsjuka för att grannungen har fått en större glass...
Postad 16 September 2010 - 23:00
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Underbar kommentar
Föresten, nu när jag tänker efter så låter det som något som SDX kunde ha sagt. Har han snott ditt konto?!
SDX använder aldrig punkt eller storbokstav  Jag är nog mer åt "vil ha lättare högtalare". Tycker minna förra stativare på 30kg var jobbiga att flytta runt, vinka in osv!
Postad 16 September 2010 - 23:04
JesperA
-
JesperA
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Sjukt intressant att läsa om logistiklösning :S
Iaf, funderar på att byta ut min B&W drömanläggning mot ett par Focal Scala Utopia + Krell 402e, fast det beror på, någon som jämfört B&W med Focal? Utopia verkar vara bra på rytmisk långsam plingande musik men hur är dom för lite snabbare musik tro?
Postad 16 September 2010 - 23:21
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Ser verkligen inte problemet, jag har nog sagt detta 4-5 gånger nu. Dom är MODUL uppbyggda. Jag skulle nog inte ha problem att få ett par polare att komma hem till mig för att ställa in heller om jag frågar lite snällt.
Det hjälper ju föga när du ska testa massa olika invinklingar. Ska du ringa polarna varje gång du ska testa någon ny? Tror du på största allvar att den som köper ett par högtalare för 380.000kr bryr sig om att OM dom hade vart lite lättare så kunde han/hon köpt som för 305.000kr
Nej, för vissa så spelar inte pengar någon roll men för dom flesta så finns det begränsningar. Och jag var nog snäll, mer vanlig MDF eller dyl i snygg fanér kanske skulle sänka priset ganska rejält utan det blir en hörbar försämring. Du kanske är ointresserad att få ut så mycket av pengarna som möjligt, men jag vill helst få ut så mycket det går.
Postad 16 September 2010 - 23:26
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Resonemanget du och subben för, låter som två snoriga skitungar som är avundsjuka för att grannungen har fått en större glass...
På vilket sätt är man avundsjuk om man tycker det är oekonomiskt och man hellre betalar för mer kvalité än "yta"?
Postad 17 September 2010 - 07:13
Unregistered9d9405bb
-
Unregistered9d9405bb
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Amen shit förfan asshole och hela skiten... Lägger man 380 lök på ett par talare för att man tycker att det är det bästa man har hört, då är väl för fan inte det största problemet hur man ska få in dom och justera in dom vettigt ??!
Har du inga kompisar ?? Du borde kanske skippa att investera varenda liten peng i talare och elektronik, och hänga på polarna och ta en bira ibland ?
Jag vet att mina polare skulle garva och tycka att jag var så FRUKTANSVÄRT dum i huvet om jag köpte ett par talare för 380 lök som vägde 700 kilo, att dom mer än gärna skulle hjälpa till att bära in dom om dom fick sätta sej ner och lyssna en stund när skiten var inkopplat..
Resonemanget du och subben för, låter som två snoriga skitungar som är avundsjuka för att grannungen har fått en större glass...
Oj, det här var ett inlägg med kraft i.. Om mitt inlägg visar att jag inte har några kompisar eller dylikt så får det vara så. Att jag är ett asshole om jag tycker att 700 kg för ett par högtalare är alldeles för mycket så får det vara så också. Varför är jag avunsjuk för att jag tycker dom är för tunga? Det förstår jag inte? Förlåt om jag klev någon på tårna eller gjorde någon upprörd. Edit: Högtalarna i sig kan vara bland som bästa ivärlden, det har jag inte sagt något om, att priset kanske är relevant kan också vara, dock skulle JAG inte vilja ha dessa klossar pga vikten. Edit2: Gaah, Asshole? :S
Redigerat av Unregistered9d9405bb, 17 September 2010 - 07:16.
Postad 17 September 2010 - 08:35
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
På vilket sätt är man avundsjuk om man tycker det är oekonomiskt och man hellre betalar för mer kvalité än "yta"?
Är det väsentligt vad högtalaren väger ? Är det det bästa man har hört är det väl det bästa man har hört, oavsett om talaren väger 35 eller 350 kilo ?? Tror du på fullaste allvar att det inte andas kvalitet om en högtalare som väger 350 kilo ?? Tror du på fullaste allvar att det inte finns en anledning till att dom väger 350 kilo ?? Det finns ju faktiskt andra högtalarkonstruktörer än Ingvar, som bygger sina talare efter vad dom tycker är absolut nödvändigt för att uppnå det för pengen bästa ljudet. Hade i64s vägt 300 kilo hade du inte sagt något, utan då hade tungt varit bra... Oj, det här var ett inlägg med kraft i..
Om mitt inlägg visar att jag inte har några kompisar eller dylikt så får det vara så. Att jag är ett asshole om jag tycker att 700 kg för ett par högtalare är alldeles för mycket så får det vara så också.
Varför är jag avunsjuk för att jag tycker dom är för tunga? Det förstår jag inte?
Förlåt om jag klev någon på tårna eller gjorde någon upprörd.
Edit: Högtalarna i sig kan vara bland som bästa ivärlden, det har jag inte sagt något om, att priset kanske är relevant kan också vara, dock skulle JAG inte vilja ha dessa klossar pga vikten.
Edit2: Gaah, Asshole? :S
Jag menade inte att DU är ett asshole. Det var mer som en svordomsramsa... Nej, men alla jävvlar ska jämt racka ner på högtalare med stor prislapp. Är det inte det ena så är det det andra.. För stora, för små, för lätta, för tunga, för fula, man kan få en Ferrari för samma peng... Jag är ju förmodligen på g att snart köpa ett par av Inos större skapelser. Men bara för att jag köper ett par såna behöver det inte nödvändigtvis vara det bästa jag har hört ? Däremot tycker jag att det är det bästa jag har hört i den prisklassen. Skulle inte tveka en sekund om jag fick välja mellan Ino i56 och TAD R1... Sen finns det folk som prompt måste tycka en massa bara för att dom inte har råd med en viss grej, och då måste dom börja leta fel för att kunna hävda sej...
Postad 17 September 2010 - 08:49
Unregistered1452
-
Unregistered1452
-
Användare
-
-
241 inlägg
Är det väsentligt vad högtalaren väger ? Är det det bästa man har hört är det väl det bästa man har hört, oavsett om talaren väger 35 eller 350 kilo ?? Tror du på fullaste allvar att det inte andas kvalitet om en högtalare som väger 350 kilo ?? Tror du på fullaste allvar att det inte finns en anledning till att dom väger 350 kilo ??
Det finns ju faktiskt andra högtalarkonstruktörer än Ingvar, som bygger sina talare efter vad dom tycker är absolut nödvändigt för att uppnå det för pengen bästa ljudet.
Hade i64s vägt 300 kilo hade du inte sagt något, utan då hade tungt varit bra...
Nej, men alla jävvlar ska jämt racka ner på högtalare med stor prislapp. Är det inte det ena så är det det andra.. För stora, för små, för lätta, för tunga, för fula, man kan få en Ferrari för samma peng...
Jag är ju förmodligen på g att snart köpa ett par av Inos större skapelser. Men bara för att jag köper ett par såna behöver det inte nödvändigtvis vara det bästa jag har hört ? Däremot tycker jag att det är det bästa jag har hört i den prisklassen. Skulle inte tveka en sekund om jag fick välja mellan Ino i56 och TAD R1...
Sen finns det folk som prompt måste tycka en massa bara för att dom inte har råd med en viss grej, och då måste dom börja leta fel för att kunna hävda sej...
Hatar egentligen när folk skriver +1, men nu gjorde jag det för första och sista gången! Bra talat!
Postad 17 September 2010 - 08:52
Unregistered9d9405bb
-
Unregistered9d9405bb
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Jag menade inte att DU är ett asshole. Det var mer som en svordomsramsa...
Nej, men alla jävvlar ska jämt racka ner på högtalare med stor prislapp. Är det inte det ena så är det det andra.. För stora, för små, för lätta, för tunga, för fula, man kan få en Ferrari för samma peng...
Jag är ju förmodligen på g att snart köpa ett par av Inos större skapelser. Men bara för att jag köper ett par såna behöver det inte nödvändigtvis vara det bästa jag har hört ? Däremot tycker jag att det är det bästa jag har hört i den prisklassen. Skulle inte tveka en sekund om jag fick välja mellan Ino i56 och TAD R1...
Sen finns det folk som prompt måste tycka en massa bara för att dom inte har råd med en viss grej, och då måste dom börja leta fel för att kunna hävda sej...
Aha då är jag med  Att jag drog parralellen med bilar var bara för att jag jag känner ingen som spenderat dessa pengar på ett par högtalare, men dock på andra hobbys och dom har då inte haft så mycket pengar att dom inte bryr sig, utan bara haft andra prioriteringar.  Dessa högtalare kanske är det bästa som finns, vad vet jag? Men dock avskräcks jag av dess vikt... Om jag förstår det rätt så skulle du inte vilja ha PA hemma heller? Det pga att dom är fula. Dessa väger för mycket för mig (jag är inte så stark  ) för att det ska kännas värt det för MIG. (Priset på dessa högtalare är alltså för mig inte viktigt)
Postad 17 September 2010 - 08:54
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
bakerman22: Nu har du ju inte hört dem, så det var ju en fånig kommentar.
Postad 17 September 2010 - 09:07
Unregistered2141
-
Unregistered2141
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Min dröm anläggning, det varierar lite från dag till dag  Först var det Peak Consult anläggningen och sen var det den Hellbit har, men nu måste jag nog säga att det är Fabio Lanzonis Martin Logan / Krell anläggning, den som visades i avsnitt nr 3 första säsongen i serien High Chaparall med Filip och Fredrik. Fast jag tycker nästan att Fabios semester i Sverige var bättre haha  i säsong 3 avsnitt nr:1, inte så mycket Krell den gången........men ändå det roligaste på länge.......Jag säger som Fabio "Det man önskar det får man, det är bara en fråga om inställning"  Sen kan man ju säga vad man vill om den saken men det var iaf det han sa och jag tyckte att den var rätt bra
Postad 17 September 2010 - 09:21
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
bakerman22: Nu har du ju inte hört dem, så det var ju en fånig kommentar.
Varför ??! Min kommentar handlade ju inte om just DOM talarna, utan rent generellt. Det finns så mycket avundsjukt folk som bara MÅSTE hitta fel och snacka en massa skit bara för att dom inte har råd med en viss pryl... Likt förbannat tycker jag inte att det spelar någon roll vad en talare väger, om det är det bästa man har hört. Har man dessutom dom pengarna, kan man nog ombesörja placering också. Kan man inte det, köper man dom inte. Det skulle vara ungefär lika dumt som att stå på den lokala industrin och spara och gneta ihop en miljon, och sen köpa sej en Ferarri för alla pengar.. Att man bara tjänar 15 lök i månaden tänks inte på, så det finns inte pengar till att betala skatt, försäkring, soppa, och reparationer för ett sånt åbäke.. Om jag förstår det rätt så skulle du inte vilja ha PA hemma heller? Det pga att dom är fula.
Visserligen, men nu vet vi ju alla att just PA-högtalare inte är högdynamikens godingar... Jag tycker att Ino i56, som jag är sugen på, också är skitfula. Häftiga, men fula. Men där anser jag ändå att det är det bästa jag kan få för pengen.
Postad 17 September 2010 - 09:47
Unregistered9d9405bb
-
Unregistered9d9405bb
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Men jag förstår inte vart avundsjuka kommer in i bilden?
Jag har tidigare i tråden sagt vad min drömanläggning är, den slutade på ca 95k, det är för att jag inte har lyssnat på några högtalare eller elektronik som är dyrare än så och som jag faktiskt drömmer om. Jag skriver inte heller att jag vill ha ett par rejäla Ino, B&W, Canton osv, för dessa har jag inte hört.
Jag gillar små högtalare, det tilltalar mig. Köper någon dessa högtalare, fine.
Så på vem eller vilket sätt är jag avundsjuk när jag säger att jag inte skulle köpa dessa pga av vikten?
Postad 17 September 2010 - 12:16
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
700kg låter lite mesigt....tycker ni inte?
800kg o jag hade gått till banken och klarar man inte av att vinkla dom själv får man ta ett par rundor till lokala gymet.
Postad 17 September 2010 - 12:17
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Postad 17 September 2010 - 12:23
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Om jag hade avskyvärt mycket pengar och kände mig fullständigt tvingat att köpa hifi för en stooor summa pengar hade jag nog valt Burmester. Det finns säkert det som lirar lika bra och kanske bättre men just filosofin bakom märket och jag gillar den något pimpiga designen gör att det blir mitt val
Jag har dom senaste tre mässorna på Arken blivit sittande en lång stund framför en Burmester-rigg och bara njutigt...
Postad 17 September 2010 - 12:29
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Alla har ju inte samma smak när det gäller design, men tycker att Burmeister har misslyckats totalt. Allt crome får det att se ut som det är inhandlat ifrån biltema. Men kan hålla med om att dom spelar snyggt det lilla jag har hört dom.
Eller nej föresten, i år spelade dom helt ok. Men i fjol så tyckte jag att dom lät burkigt på mässan. Men det är ju mässljud så man skall väl inte dömma allt för hårt.
Postad 17 September 2010 - 12:38
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Är det väsentligt vad högtalaren väger ? Är det det bästa man har hört är det väl det bästa man har hört, oavsett om talaren väger 35 eller 350 kilo ?? Tror du på fullaste allvar att det inte andas kvalitet om en högtalare som väger 350 kilo ?? Tror du på fullaste allvar att det inte finns en anledning till att dom väger 350 kilo ??
Jag snackar inte om kvalité utan vad som behövs. Anledningen varför dom väger 350 kg får man nog fråga tillverkaren, men chansen är stor att det är för dom ska dra till sig folk som tror att vikten är ett bevis på kvalité, vilket man ständigt ser bland andra saker som förstärkare mm. Men min motfråga är: Vad väljer du helst? Samma ljudkvalite, fast hälften så tunga och 100 000 kr billigare, eller samma ljudkvalité fast 350 kr och 100 000 kr dyrare? Varför ??! Min kommentar handlade ju inte om just DOM talarna, utan rent generellt. Det finns så mycket avundsjukt folk som bara MÅSTE hitta fel och snacka en massa skit bara för att dom inte har råd med en viss pryl...
Exakt VART finner du denna avundsjuka?
Postad 17 September 2010 - 12:53
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Problemet med Burmester i år var att dom spelade över sin förmåga flera gånger. Vore bättre med ett mindre rum för dom.
Postad 17 September 2010 - 13:20
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag snackar inte om kvalité utan vad som behövs. Anledningen varför dom väger 350 kg får man nog fråga tillverkaren, men chansen är stor att det är för dom ska dra till sig folk som tror att vikten är ett bevis på kvalité, vilket man ständigt ser bland andra saker som förstärkare mm. Men min motfråga är: Vad väljer du helst? Samma ljudkvalite, fast hälften så tunga och 100 000 kr billigare, eller samma ljudkvalité fast 350 kr och 100 000 kr dyrare?
Exakt VART finner du denna avundsjuka?
Jag väljer den som låter bäst inom min givna budget. Varken mer eller mindre. Det absolut första du skrev när dessa talare kom på tal var "snacka om onödigt tunga". Det var din första tanke. En negativ sådan. Om det inte är avundsjuka, vad är det då ? Är det helt enkelt bara så att du är en tjurig, tråkig, och pessimistisk person allså ?
Postad 17 September 2010 - 14:06
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Ja, men om du kan få bättre kvalité billigare bara på grund av mindre "bling bling", är inte det en bra grej?
Du funderar ju på Ino, fast monteringssats. Det är ju mer för pengarna. Varför inte köpa färdiga då, om inte valutan är viktig? Eller varför inte köpa TAD R1 då, om valutan inte är viktig?
Nej, så skrev jag inte. Jag var mycket mer försiktig än så, jag skrev "Lite onödigt tungt tycker jag". Det står jag för. För det påverkar både priset och hur smidigt man kan hantera det. På vilket sätt skulle det vara avundsjuk?
Ordet avundsjuk betyder: "som mår dåligt eller är arg eftersom någon annan har eller får göra någonting man själv önskar och ej kan få".
Exakt VART framstår det som jag vill HA dom högtalarna? Det vill jag inte.
Vad får dig att tro jag är negativ? Istället för att svälja allt möjligt som många gör så är jag mer kritiskt mot branschen. Hellre ifrågasätta en del än svälja allt som sanningar.
Redigerat av MKarlsson74, 17 September 2010 - 14:07.
Postad 17 September 2010 - 15:20
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Ja, men om du kan få bättre kvalité billigare bara på grund av mindre "bling bling", är inte det en bra grej? Du funderar ju på Ino, fast monteringssats. Det är ju mer för pengarna. Varför inte köpa färdiga då, om inte valutan är viktig? Eller varför inte köpa TAD R1 då, om valutan inte är viktig?
Nej, så skrev jag inte. Jag var mycket mer försiktig än så, jag skrev "Lite onödigt tungt tycker jag". Det står jag för. För det påverkar både priset och hur smidigt man kan hantera det. På vilket sätt skulle det vara avundsjuk? Ordet avundsjuk betyder: "som mår dåligt eller är arg eftersom någon annan har eller får göra någonting man själv önskar och ej kan få". Exakt VART framstår det som jag vill HA dom högtalarna? Det vill jag inte. Vad får dig att tro jag är negativ? Istället för att svälja allt möjligt som många gör så är jag mer kritiskt mot branschen. Hellre ifrågasätta en del än svälja allt som sanningar.
Var har jag skrivit att valutan inte är viktig ? Citera gärna och feta det stycket.
Postad 17 September 2010 - 15:25
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Verkar ju vara det eftersom när jag ifrågasatt vikten och priset p g a det så sa du "Det finns så mycket avundsjukt folk som bara MÅSTE hitta fel och snacka en massa skit bara för att dom inte har råd med en viss pryl..."
Vet inte hur jag annars ska tolka det som valuta inte är så viktigt och jag/vi är bara avundsjuka på dessa prylar.
Postad 17 September 2010 - 15:30
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Du menar att du inte kan hitta NÅGOT positivt om just dom talarna allså ?
Postad 17 September 2010 - 15:37
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Nja, jag lyssnade inte så länge men jag kan tänka mig dom kan flytta en del luft. För egen del är dom tämligen ointressanta men för andra så kan det vara intressant.
Postad 17 September 2010 - 18:11
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Det har kommit ut ett nytt manifest, där det slås fast att en optimal högtalare bör väga över 400kg för att kunna spela så fritt ifrån egenresonanser som möjligt. Kommer komma en ny topp modell ifrån *** för dom som vill ha absolut referens.
Postad 17 September 2010 - 23:18
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Kul att se att vi kan ha så olika uppfattningar. Jag tycker Burmester är snygga jag
Fast i ärlighetens namn skulle jag nog aldrig komma på tanken att köpa en sån rigg eftersom jag kan få lika bra ljud hemma hos mig för en bråkdel av priset. I alla fall hör inte mina öron skillnad i mitt rum i alla fall
Postad 17 September 2010 - 23:19
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Kul att se att vi kan ha så olika uppfattningar. Jag tycker Burmester är snygga jag 
Fast i ärlighetens namn skulle jag nog aldrig komma på tanken att köpa en sån rigg eftersom jag kan få lika bra ljud hemma hos mig för en bråkdel av priset. I alla fall hör inte mina öron skillnad i mitt rum i alla fall 
Dom burmesterhögtalarna som spelade på Arken var ohyggligt snygga!
Postad 17 September 2010 - 23:43
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Jag formulerade mig dåligt, högtalarna tycker jag med är snygga som få.
Det jag menade med biltemastilen är deras elektronik, är det förförstärkarna som är helt plana och blanka, stegen ser lite bättre ut med lite "taggar" eller hur man nu skall säga.
Postad 17 September 2010 - 23:48
JesperA
-
JesperA
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Jag formulerade mig dåligt, högtalarna tycker jag med är snygga som få. Det jag menade med biltemastilen är deras elektronik, är det förförstärkarna som är helt plana och blanka, stegen ser lite bättre ut med lite "taggar" eller hur man nu skall säga.
Audionet är ännu mer biltema då?  Tycker dock Audionet är riktigt snyggt, cleant, inte en massa onödig lullull utan funktion
Postad 18 September 2010 - 06:37
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Jag ändrar mig, min drömanläggning är: Transparent Opus MM SC OMM12  Sony MHC-EC79  Runt 500kkr
Postad 18 September 2010 - 07:12
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Hur går det för er egentligen? Har ni glömt bort hur man drömmer?
Ganska kul att tjafsa om drömmar.
Postad 18 September 2010 - 07:20
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Min dröm anläggning, det varierar lite från dag till dag Först var det Peak Consult anläggningen och sen var det den Hellbit har, men nu måste jag nog säga att det är Fabio Lanzonis Martin Logan / Krell anläggning, den som visades i avsnitt nr 3 första säsongen i serien High Chaparall med Filip och Fredrik. Fast jag tycker nästan att Fabios semester i Sverige var bättre haha i säsong 3 avsnitt nr:1, inte så mycket Krell den gången........men ändå det roligaste på länge.......Jag säger som Fabio "Det man önskar det får man, det är bara en fråga om inställning" Sen kan man ju säga vad man vill om den saken men det var iaf det han sa och jag tyckte att den var rätt bra 
Det var ett stort reportage om Fabios prylar i ett nr. av Audio video interiors för ett bra tag sen, Krell och Martin Logan i husets alla rum. Utöver det en studio av mycket hög klass. Hittar jag tidningen kan jag posta ett par bilder vid intresse.
Postad 18 September 2010 - 07:33
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Kommer ihåg Fabio's anläggning från H&M från mitten av 90-talet. Klinkers i rummet bådar ju "gott"
Postad 18 September 2010 - 07:39
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Har inte läst det, Men har svaga minnen av klinkers, Har även för mig att en hel vägg var av glas i Fabios musikrum.
Redigerat av Sidelakebob, 18 September 2010 - 07:45.
Postad 18 September 2010 - 08:13
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Audionet är ännu mer biltema då? Tycker dock Audionet är riktigt snyggt, cleant, inte en massa onödig lullull utan funktion
Finns ju inte en likhet mellan dom två tillverkarna, Audionet är RÅSNYGGT! Rakt enkelt, lite industri över det hela. Burmeister cd,förförstärkarna är BLINGBLING, kan tänka mig att en gangster rappare skulle älska dom
Postad 18 September 2010 - 09:15
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Kommer ihåg Fabio's anläggning från H&M från mitten av 90-talet. Klinkers i rummet bådar ju "gott" 
Haha, japp, jag minns det reportaget också. Och minns att jag då som osnuten tonåring tänkte samma sak redan då: blankpolerade klinkers...
Redigerat av shifts, 18 September 2010 - 09:15.
Postad 20 September 2010 - 00:32
Unregistered2141
-
Unregistered2141
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Hmm  Undra vad det kan vara? Jag och fabio har en sak gemensamt i våra anläggningar 
Postad 20 September 2010 - 09:11
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Hmm Undra vad det kan vara? 
Jag har googlat men inte hittat bilder på hans ställe, om du hittar så hojta till så kan jag visa dig
Postad 20 September 2010 - 10:22
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Jag har googlat men inte hittat bilder på hans ställe, om du hittar så hojta till så kan jag visa dig 
Annars så kan du alltid ladda ner programmet och kolla på det, underhållning på hög nivå, och samtidigt får du se delar av hans system... Filip (Philip?) och Fredrik rules
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|