*Officiell tråd - LG P990 Optimus 2X*
LG Optimus 2X P990 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(89)
|
Inga priser |
Postad 16 March 2011 - 15:06
Postad 16 March 2011 - 17:27
Nästan så jag funderar att köpa en till tjejen imorrn..
Så jag iaf får leka med en :-)
Nu förväntar jag mig en massa bilder i tråden och att ni skriver massor om hur ni upplever telefonen :-)
Postad 16 March 2011 - 19:20
Väskor/Skydd till Mobilen vet någon om det finns att köpa än?? Länk önskas
Ja, jag undrar också vart det finns! Man ser ju lite skärm-skydd på tradera iaf men har inte hittat något annat optimalt
Nu förväntar jag mig en massa bilder i tråden och att ni skriver massor om hur ni upplever telefonen :-)
Jo tack, vem gör inte!
Postad 17 March 2011 - 08:57
Postad 17 March 2011 - 09:24
Men åh va d jag vill ha en ny telefon..
Kamui
Ge mig den ena
Postad 17 March 2011 - 17:17
Postad 17 March 2011 - 17:31
Är ju första telefonen med 2 processorer, men det är fler på ingång, beror vad man ska ha den till. Kameran har väl inte fått strålande kritik, medan sony xperia arc ex. som kommer om ett par veckor har sämre hårdvara men bättre kamera
Postad 17 March 2011 - 17:46
Har mina ex hemma nu och den ligger så sjukt bra i handen att det finns inte. Lagget som det snackas om i recensionerna har jag inte märkt, den är ruskigt rapp! Stor skillnad mot min Nexus One som ju faktiskt kör 2.3.3.
Har inte testat LauncherPro än men då blir den väl ännu snabbare.
GALET bra telefon, LG har fått in en fullträff. Skärmen är helt underbar, äntligen slipper jag pentile! Byggkvaliteten är mycket mycket bra, ungefär 986 gånger bättre än SE:s byggkvalitet. Det är en del bloatware, men inte överväldigande som tur är - men det finns. Jag kommer förmodligen ge mig på att roota den till helgen. Men hittills är betyget 5/5. Enda minuset är bloatwaren, men det har jag inte störts så mycket av ÄN.
Postad 17 March 2011 - 20:22
Många som verkligen gillar byggkvaliteten och skärmen på den .
Så den känns bra i handen.
Känns inte för stor?
Av vad jag sett så tycker jag de kunde minskat lite på ytan under skärmen så att säga..
Men det bara av vad jag sett på bilder och det är ju inte hela sanningen kanske
Testa med en annan launcher sen..
Ska som du säger göra rätt stor skillnad..
Sen tror jag att den ska va rätt lätta att låsa upp bootloadern på.
Motför Motorola atrix som verkar toklåst
Installera tegra zone eller vad de nu heter å dra hem nå spel å testa
Postad 17 March 2011 - 21:24
Har märkt att när man väljer att lägga till genväg och sedan appar, då hackar det till i den lite. En trist detalj, men det är det enda jag märkt hittills som laggar.
Atrix har väl pentile också?
Ska köpa det där RPG:et för 95 spänn tänkte jag, det verkar coolt.
Postad 17 March 2011 - 21:35
Sitter ju också och funderar på Nexus S.
Åsikter? Vilken tror ni är bäst/skönast? Nexus S eller LG 2X?
Postad 17 March 2011 - 22:01
Bäst hårdvara: LG 2 X, helt klart
Skärmen: LG (slipper pentile)
Byggkvalitet: LG
Hade Nexus haft dual core och skippat pentile matrix hade jag haft en sån. Jag hade Nexus One och var mycket nöjd när man äntligen fick Android 2.3. Byggkvaliteten på Nexus S är dock mycket sämre än på N1.
Redigerat av Kamui, 17 March 2011 - 22:02.
Postad 17 March 2011 - 22:02
http://www.pocketlegends.com/ ?
Verkar ju hur ballt som helst
Jag är inte alls avundsjuk
edit
vad blir nästa steg nu när du både har tv och mobil av LG ?
Deras fina Blu-Ray spelare BD390 som är identisk med NAD M56 invändigt.
LG kostar 1790 spänn och NAD 13498 kr
Redigerat av moparman, 17 March 2011 - 22:05.
Postad 17 March 2011 - 22:04
Kamui
http://www.pocketlegends.com/ ?
Verkar ju hur ballt som helst![]()
Jag är inte alls avundsjuk
Nej jag tänkte på detta: https://market.andro...e=search_result
Det du länkade var ju online? Det orkar jag inte!
Edit: Vill inte bli någon LG-fjant (
Redigerat av Kamui, 17 March 2011 - 22:06.
Postad 17 March 2011 - 22:07
Jopp de ja länkade är online...Men verkar smått coolt ändå
edit
De är väl bäst
Redigerat av moparman, 17 March 2011 - 22:08.
Postad 18 March 2011 - 00:26
Postad 18 March 2011 - 08:14
Har LG gått ut med när 2.3 kan tänkas komma till O2X´n?
Det snackas ju om april, men på elektronikföretagsspråk betyder väl det september?
Men april tror jag faktiskt på, 2.3 sägs ju vara i princip helt klar.
Det blir nog fan en LG 2x alltså. Men fan om inte phonehouse i nordstan får in den imorn! aaargh! >=|
Vi håller tummarna! Jag har testade den på MM Högsbo efter tips på Swedroid, de kanske har den inne iaf?
Postad 18 March 2011 - 08:57
Redigerat av Hitman TheSwede, 18 March 2011 - 08:57.
Postad 18 March 2011 - 10:09
Upp med lite bilder nu
Glömde helt bort det igår, jag satt med mobilen konstant hela kvällen! Ska försöka få upp ikväll
Va å kände på jobbarkompisen lg optimus i dag trode den skulle vara tyngre.Blir MM idag dom hade 24 i lager i går.
Jag hade inte haft något emot om den var tyngre, den är sjukt lätt.
Postad 18 March 2011 - 11:43
http://www.corninggo...atured-products
Postad 18 March 2011 - 11:54
Bifogad fil(er)
Postad 18 March 2011 - 20:52
Nu finns den i andra butiker, så får la bli där. MM i högsbo säger du? ja de säljer ju med TRE så där kan jag också skaffa då. Blir att ta bilen till jobbet imorn så man kan ta sig snabbt fram när man slutat!
Vart finner ni displayskydd, case eller liknande för denna lur då? Måste skaffa mig en god hållare till bilen också, så man kan ha den där, nyttja GPS (sällan) men även köra spotify in i bilstereon!
Postad 19 March 2011 - 00:48
Går ju slött som tusan med edge jämförelsevis med 3g =(
EDIT: Det löste sig. Var tvungen att starta om nätverket av någon anledning. Skönt =)
Redigerat av Belsebubnoone, 19 March 2011 - 09:35.
Postad 19 March 2011 - 11:16
Mycket trevlig telefon min första android.
Postad 19 March 2011 - 14:10
Ps. Gärna fler bilder och omdömen ni som har fått era..
Postad 20 March 2011 - 13:51
kamera-lampan är jävligt stark... på gott och ont får jag väl säga. försökte få en bra bild på nyllet på en polare inomhus. även med taklampan tänd så vart det svårt att få det bra. med lampan igång så blev han kritvit... så fick pilla lite på inställningarna för att få en OK bild i det läget. men annars är den suverän. skall hem och ta lite kort på familjens hundar nu om en stund här
Postad 20 March 2011 - 14:14
En polare på som jobbar på phonehouse säger att det ska komma in inom 2 veckor.Någon som vet man kan köpa skyddsfilm till skärmen?
Postad 20 March 2011 - 15:18
Jag har tele2, nytt kort men märker att ibland har jag max mottagning och ibland ingen alls då jag sitter på samma ställe.
Ibland visar telefonen ingen mottagning (ett x)fast jag pratar i den. Efter avslutat samtal så vill inte den koppla ner samtalet.
Postad 20 March 2011 - 18:22
Någon som vet man kan köpa skyddsfilm till skärmen?
En polare på som jobbar på phonehouse säger att det ska komma in inom 2 veckor.
Varför vill ni ha skyddsfilm till en LG:n? http://www.youtube.c...h?v=mt4hi_lIfmI Det förstör ju bara känslan...
Hej, Har någon av er som har telefonen problem med mottagningen ?
Jag har tele2, nytt kort men märker att ibland har jag max mottagning och ibland ingen alls då jag sitter på samma ställe.
Ibland visar telefonen ingen mottagning (ett x)fast jag pratar i den. Efter avslutat samtal så vill inte den koppla ner samtalet.
Det låter som hårdvarufel?
Postad 20 March 2011 - 19:35
Jag upplevde ett litet lagg i luren när jag höll på att växla mellan startskärmarna??? Speciellt under den animering från att man såg alla skärmarna som miniatyrer och man valde en. Inte vackert! Gör era så?
Postad 20 March 2011 - 19:51
Ajajaj... Nu kliar det i fingrarna. Var på Elgiganten idag i Uddevalla och där på väggen hängde den! Så nu har jag fått känna lite på den och tyckte den verkar riktigt skön den lilla stunden jag hann med. MEN!
Jag upplevde ett litet lagg i luren när jag höll på att växla mellan startskärmarna??? Speciellt under den animering från att man såg alla skärmarna som miniatyrer och man valde en. Inte vackert! Gör era så?
Alla Androider gör så, det försvinner när 2.4 släpps då GPU:n kan avlasta. Märkligt nog har jag bara sett det en enda gång sen jag bytte till LauncherPro, men den lär ju inte kunna utnyttja GPU:n på något annat sätt än vad LG:s launcher gör?
Postad 20 March 2011 - 20:40
Flash i ny version på Market – stöd för dubbla kärnor
http://www.swedroid....tis/#more-34442
Smider vist fint på LG
Testa å skriv om ni märker skillnad på tunga flashsidor
Hel*ete vad jag vill ha en dual core mobil..
Sååå skriv nu om hur den är att surfa med...
Nästan prio 1 för mig som alltid har prisjakt..swedroid.sweclockers..flashback å div andra sajter uppe...
Försöker jag surfa på aftonbladet eller mmanytt.se så blir min N900 helt störd å måste startas om
Redigerat av moparman, 20 March 2011 - 20:41.
Postad 20 March 2011 - 21:48
Jag brukar ofta bli störd när jag hamnar på aftonbladet. Sämre nyhetssida finns ju inte...Försöker jag surfa på aftonbladet eller mmanytt.se så blir min N900 helt störd å måste startas om
Postad 20 March 2011 - 22:01
Nu tog jag mest den sidan som exempel på hur min mobil säckar ihop å sen vägrar ladda nya sidor..
Kanske är nån inbyggd försvarsmekanism ?
Postad 21 March 2011 - 13:01
Ett tips
Flash i ny version på Market – stöd för dubbla kärnor
http://www.swedroid....tis/#more-34442
Smider vist fint på LG![]()
Testa å skriv om ni märker skillnad på tunga flashsidor
Hel*ete vad jag vill ha en dual core mobil..
Sååå skriv nu om hur den är att surfa med...
Nästan prio 1 för mig som alltid har prisjakt..swedroid.sweclockers..flashback å div andra sajter uppe...
Försöker jag surfa på aftonbladet eller mmanytt.se så blir min N900 helt störd å måste startas om
Lg 2x har en makalös browser. bättre än nått jag testat tidigare.
Redigerat av NisseGurra, 21 March 2011 - 13:05.
Postad 21 March 2011 - 14:10
Lg 2x har en makalös browser. bättre än nått jag testat tidigare.
Är det inte Androids stock-browser? Den fungerar mycket bra iaf! Märkte ingen skillnad efter uppdateringen av Flash. Det flöt på bra även med min Nexus One.
Hör du det Steve Jobs?
Postad 21 March 2011 - 15:36
Är det inte Androids stock-browser? Den fungerar mycket bra iaf! Märkte ingen skillnad efter uppdateringen av Flash. Det flöt på bra även med min Nexus One.
Hör du det Steve Jobs?
Ska inte Dolphin-browsern vara snabbare än den inbyggda browsern? Kanske inte är så länge med denna lur?
Någon som gjort något test mellan dolphin hd + adblock och den inbyggda browsern? Skulle vara kul och se om dom skiljer sig åt i att ladda sida, mjuk rullning osv.
Redigerat av Belsebubnoone, 21 March 2011 - 15:37.
Postad 21 March 2011 - 16:06
Ska inte Dolphin-browsern vara snabbare än den inbyggda browsern? Kanske inte är så länge med denna lur?
Någon som gjort något test mellan dolphin hd + adblock och den inbyggda browsern? Skulle vara kul och se om dom skiljer sig åt i att ladda sida, mjuk rullning osv.
Inbyggda är betydligt bättre. En sak som imponerar: zoom och scrollning på sidan r smooth medans sidan laddar. Aldrig sett det på nån annan browser.
Postad 21 March 2011 - 20:04
Postad 21 March 2011 - 21:54
Någon som vet var eller hur man stänger av/avaktiverar denna funktion?!
Postad 22 March 2011 - 15:44
Åhhhh vill ha en nu!!!!!!
Men är ändå hyffsat nöjd med min N900.
Men jag är så j*vla pryltokig så det blir många impulsköp... Tänkte försöka dra ner lite på det..
Men jag är j*vla sugen på denna värsting alltså! Tror detta kan bli LGs vändning!
Postad 22 March 2011 - 17:01
Men efter lite läsning HÄR så kan jag bara hoppas att det är mindre problem med Arc:en än LG:en!!
Verkar vara massor av mjukvaruproblem.
Nyttig läsning om man inte bestämt sig redan......
Redigerat av quattromaniac, 22 March 2011 - 17:01.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
1 bild

24 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?