Redigerat av letmefly, 14 November 2011 - 08:29.
Elder Scrolls V: Skyrim | 11/11/11
The Elder Scrolls V: Skyrim (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(15)
|
159:- | |
The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)
(PC-spel)
|
7
|
(32)
|
Inga priser | |
The Elder Scrolls V: Skyrim - Collector's Edition (PC)
(PC-spel)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Edition (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
7
|
(6)
|
1 395:- | |
The Elder Scrolls V: Skyrim (Switch)
(Nintendo Switch-spel)
|
7
|
(1)
|
555:- |
The Elder Scrolls V: Skyrim [Switch] (5 inlägg)
|
8 år sedan |
The Elder Scrolls V: Skyrim (35 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 14 November 2011 - 08:28
Postad 14 November 2011 - 09:16
Kan folk lista lite vad ni kor som och hur ni spelar? Vet att det finns miljoner olika satt att spela pa.. men lite snabbt vad hur ni tar er fram i skyrim
Postad 14 November 2011 - 09:23
Nagon som kor dual wield? Kan man inte blocka?
Kan folk lista lite vad ni kor som och hur ni spelar? Vet att det finns miljoner olika satt att spela pa.. men lite snabbt vad hur ni tar er fram i skyrim
Edit: IStallet for att sitta har och vara lat sa letade jag fram att man inte kan blocka med dualwield. Men att man kan hinna sla motstandaren sa att man avbryter deras attacker, typ som parry.
Sa jag omformulerar min fraga till "dualwield VS 2 handed" vad tro/tycker ni ar bast och varfor?
Postad 14 November 2011 - 11:11
Edit: IStallet for att sitta har och vara lat sa letade jag fram att man inte kan blocka med dualwield. Men att man kan hinna sla motstandaren sa att man avbryter deras attacker, typ som parry.
Sa jag omformulerar min fraga till "dualwield VS 2 handed" vad tro/tycker ni ar bast och varfor?
Jag har en närbesläktad fråga...i Oblivion så kunde man sätta ut points i akrobatik och därmed kunna göra bakåtrullningar etc för att undvika slag. Går det fortfarande att göra i Skyrim?
Postad 14 November 2011 - 11:27
Postad 14 November 2011 - 12:23
Tycker magi fungerar grymt bra! Kör en en kombination av destruction och conjuration och vid level 8 hade både drakar, en jätte, snötroll och ett par draugr deathlords rykt. Ena deathlorden tog en stund dock iom att ett träff från hans armborst skickade min klänningprydde magiker till de sälla jaktmarkerna... Fina ebony-drops dock
(om jag då inte hade varit magiker alltså lol)
Lvl 8 ja. Magi skalar dock dåligt med lvl. Jag är lvl 25 och spells räcker inte så jag måste använda vapen också.
Min starkaste spell kapar kanske 25% på en isbjörn eller en svår fiende och då är 2/3 av manan borta. Sen är det att dra fram svärdet som gället. Jag måste nog se till att skaffa en bra summon så man slipper få fienderna på sig. Ikväll blir det att levla conjuring och destruction.
Tycker lvlsystemet är sämre än Oblivion. Nu har man inte längre ngn kontroll över sitt levlande. I oblvion kunde jag toklevla en skill till max utan att gå upp i karaktärslvl. Det går inte längre. Saknar den möjligheten.
Sen kan man inte längre få souls av sina summons vilket också suger.
Känns som jag gjort 2 stora fel hittills. Skulle inte lämnat tillbaka skeleton key och skulle skaffat black star istället för white. Får se om man orkar spela om det senare och göra tvärtom istället
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 November 2011 - 12:37.
Postad 14 November 2011 - 13:06
Jag har fem olika shouts var av två är med två ord.
Postad 14 November 2011 - 14:56
Medans ett svärd skalar bättre både för att man får högre initial dmg på bättre vapen, plus dina perks, plus dina enchant's, så t.o.m. på en jätte kan man skala av halva baren (jättar levlar förresten inte upp har jag läst, de är super mobs i början, senare, not so much, medans drakar tydligen har hur mycket HP som helst senare).
Spells får inte lika mycket plus senare som vapen.. kanske behövs balanseras lite bättre.
Postad 14 November 2011 - 17:15
Postad 14 November 2011 - 17:26
Eller inte märkte jag nu man levlar upp ändå fast i bakgrunden
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 November 2011 - 17:48.
Postad 14 November 2011 - 17:31
Hah. Det går att toklevla skills utan att gå upp i karaktär lvl. Ge bara tusan i att välja level up i menyn utan fortsätt levla er skill så kommer skillen levlas upp men man får ingen ny karaktär lvl
Dock så fort du går in på "skills" måste du lägga ut alla poäng i antingen magi/health eller stamina och då går du upp XX antal LVL:ar.
Postad 14 November 2011 - 17:44
Postad 14 November 2011 - 17:57
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 November 2011 - 17:59.
Postad 14 November 2011 - 22:15
På detta får man Smithing, Enchanting, Illusion, Onearmed samt Speech. Tror jag levlade 3 nivåer per runda.
Postad 15 November 2011 - 00:55
2 summons samtidigt skulle det stå. Thralls är permanenta tills de dör.
Mest irriterande igår är alla jävla drakar som envisas med att attackera mig i mage college hela tiden. Ligger 4-5 skelett där nu
Ngn som vet vad som är maxlvl och när man slutar få perks? Är lvl 45 eller så nu.
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 November 2011 - 09:11.
Postad 15 November 2011 - 10:58
Postad 15 November 2011 - 11:55
Jag kör som en krigare, rakt igenom! Har bara lagt perks och levels på combatskills. Är nu lvl 24 efter en helgs spelande. Kör one hand (svärd) med sköld. Att blocka funkar bra och bashningen man kan göra med skölden är användbar! Dock drar det mycket stamina. Som radiozo skrev tidigare så är werewolf riktigt tufft. I min mening kanske lite OP för man slaktar verkligen allt i sin väg
Jag har fem olika shouts var av två är med två ord.
Har du tagit några perks i sköldträdet? Deadly bash ökar ju skadan en hel del vad det verkar.
Kör också sword n board, funkar bra hittils (lvl 5)
Hoppas att bashen blir riktigt mäktig med rätt perks!
Postad 15 November 2011 - 12:30
Lvl 81 är tydligen max så man kan mao få 80 perk poäng totalt.
Kan man pa nagot satt borja om fran noll? Eller ar det permanent?
Postad 15 November 2011 - 12:32
Enligt den här så finns det en softlimit på lvl 50. Sen blir det rejält svårare och svårare för varje ny level tills du når den 'teoretiska' maximumet någonstans vid lvl 70. Vad nu det innebär... Behöver man slå ihjäl hela skyrim efter Lvl 70 för varje ny level?
Postad 15 November 2011 - 12:39
Japp, det har jag! Den som jag gillar mest är att man får 50% resistent på frost, fire och shock när man blockar. På så sätt har man ett bra försvar mot mages. Har nått lvl 29 nu. Av de träd jag har ökat i är one-hand, heavy armor, blocking och smithing.Har du tagit några perks i sköldträdet? Deadly bash ökar ju skadan en hel del vad det verkar.
Kör också sword n board, funkar bra hittils (lvl 5)
Hoppas att bashen blir riktigt mäktig med rätt perks!
Postad 15 November 2011 - 12:44
Kollade upp det lite mer än att lyssna på min kollega.
Enligt den här så finns det en softlimit på lvl 50. Sen blir det rejält svårare och svårare för varje ny level tills du når den 'teoretiska' maximumet någonstans vid lvl 70. Vad nu det innebär... Behöver man slå ihjäl hela skyrim efter Lvl 70 för varje ny level?
Gammal info det där. Det har tydligen blivit ändrat. De hade cap på 50 men ändrade det. Om man använder console commands så kan man se att maxlvl 81. Har inte provat själv men det är folk som testat.
Kan man pa nagot satt borja om fran noll? Eller ar det permanent?
Du kan ta bort och lägga till perks med console command. Kolla gamefaqs för kommandon.
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 November 2011 - 12:43.
Postad 15 November 2011 - 12:58
Du kan ta bort och lägga till perks med console command. Kolla gamefaqs för kommandon.
Men det ar val "cheat" Sant vill jag inte halla pa med.. forstor ju hela grejen tycker jag!
Aja, man far val vara forsiktig nar man satter ut sina poang
Postad 15 November 2011 - 13:00
Postad 15 November 2011 - 13:07
Finns ju enkelt sätt för tex archery (sneak och göm dig och skjut Jarlen i Whiterun tills du ledsnar han kan inte dö).
Gå till High Hrothgar och ställ dig där det blåser (man får konstant skada) och samtidigt kör healing. När magin är slut vilar du en timme och fortsätter. Finns massa andra saker som smithing genom att köra massa daggers och massa annat.
Men detta är ju inte naturligt spel och det blir nog lite för lätt också.
Postad 15 November 2011 - 13:20
Men som sagt man gör som man själv vill. Skyrim är en enda stor sandlåda
Själv så använder jag inte dem än men kommer kanske göra det senare om jag känner behov av att omfördela lite perks.
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 November 2011 - 13:21.
Postad 15 November 2011 - 13:35
Ok jag lirar på 360 så dom kommandona kan jag inte göra. Skulle dock vilja ha möjligheten då en quest blev "broken" för mig och går nu inte att avsluta trots att den egentligen är avslutad.Tycker det är bra att man kan göra det om man vill. Tex så kan man fastna i lägen där en NPC råkar bli dödad av ett random event. Det går då med console command att få tillbaka npcn. Om man fastnar i quests så man inte kan komma vidare så finns det kommando för att hoppa förbi dem osv.
Men som sagt man gör som man själv vill. Skyrim är en enda stor sandlåda
Själv så använder jag inte dem än men kommer kanske göra det senare om jag känner behov av att omfördela lite perks.
Den handlade om att kill Kematu som man får av en redguard kärring på Bannered Mere i whiterun. Jag dödade honom för fort och nu är han död men spelet har inte insett det :-( gick dock bara miste om 500guld men irriterande att se questen i listan hela tiden.
Men det jag snarare tänkte på var fusklevlingen för att bli överlägsen det mesta alldeles för tidigt.
Men jag är som sagt kluven, lite levlande/grindande försöker man ju alltid göra men blir det för lätt som 40levlar på 1 timme som du sa så tycker jag det nog är snudd på fusk.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 15 November 2011 - 13:36.
Postad 15 November 2011 - 14:18
Om de inte hade velat att man skulle kunna levla så här så hade de haft ett exp-system istället.
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 November 2011 - 14:18.
Postad 15 November 2011 - 14:34
Postad 15 November 2011 - 14:51
Postad 15 November 2011 - 14:53
Postad 15 November 2011 - 15:25
http://www.lensoftru...hot-comparison/
Det är ganska tydligt att 360:n har bättre grafik (igen) och blurrigheten som vissa hänvisat till tidigare i tråden troligtvis berodde på texture-problemet vid hårddiskinstallation (som nu ska vara patchat).
Känns lite som skillnaden mellan Dragon Age då PS3:an hade snäppet vassare grafik än 360:n. Däremot var Dragon Age så pass fantastiskt att jag struntade i att någon skugga saknades här och där eller att texturerna var mindre detaljerade. Väljer 360 versioner PS3 i 90% av fallen pga att handkontrollen passar mig bättre på 360:n.
Däremot struntar jag nog i Skryrim för tillfället och ser istället fram emot att få spela Zelda på mitt Wii. Grafik är inte allt
Redigerat av Walkir, 15 November 2011 - 15:31.
Postad 15 November 2011 - 15:31
Skyrim, Battlefield 3, COD MFW3, Zelda SWS, AC: Revelations, Batman AC, Uncharted 3, Gears 3, FIfa 12, NHL 12.
Zelda får bli ett julspel för mig tlilsammans med COD MWF3
Postad 15 November 2011 - 15:35
Tror inte dom räknar med att majoriteten gör så dock utan det är väl ett fåtal.Vad menar du med det? Jag har 100 i 3 skills och 91 i en. Har inte märkt att det blir långsammare.
Men iaf du som kört itag tycker du det blir för lätt nu när du har 100 i några skills eller är det fortfarande en utmaning?
Appropå ingenting så fick (kämpade mig till) jag en trippelenchantad amulet igår 30+ på stamina, magic, health:)
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 15 November 2011 - 15:37.
Postad 15 November 2011 - 15:41
Postad 15 November 2011 - 16:13
Ok jag gör inget annat än questar och det kan bli svettigt ganska ofta så både potion lagret och vissa scrolls ryker fort.Har inte hunnit prova. Ska questa lite idag. Det var jävligt svårt på lvl 25 iaf. Hade stora problem på näst lägsta svårighetsgraden. Fick köra på lägsta ibland för att ha en chans. Då hade jag inte så höga skills iofs.
Tack och lov för pilbågen och sneak iaf annars skulle jag inte ha en suck mot dessa 3-4 mages som jag möter då och då. Och min follower måste man ju också hålla koll på så han/hon inte dör då den ofta släpar en jävla massa saker som man vill behålla.
Nu kör jag med Lydia frågan är dock om hon fortfarande följer med ut och questar om man gifter sig med henne?
Såg nu att frun får följa med och questa om man vill.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 15 November 2011 - 16:18.
Postad 15 November 2011 - 18:21
Postad 15 November 2011 - 19:59
Jag är bara level 10, kör med 2hand och heavy armor, men kompenserar lite med lite magi för healing osv. Har några timmar framför mig ikväll.
Postad 15 November 2011 - 20:58
Mina destruction spells kostar ingen magica alls nu med mina enchantade items equippade så jag kan spamma mina spells som fan
Nog dags att skruva upp svårighetsgraden ett par steg.
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 November 2011 - 22:00.
Postad 15 November 2011 - 21:13
kan man levla upp allt till max? alla skills då alltså, antar att man inte kommer kunna fixa alla perks,
kör på two handed och just nu blandat heavy/light armor. byts nog ut till heavy efterhand.
Postad 15 November 2011 - 21:24
Postad 15 November 2011 - 23:21
Vilket spel!! Helt otroligt, har spelat 32 timmar, och gjort 4 uppdrag av main quest, finns så mycket att göre!!
Instämmer, riktigt bra spel. Har spelat 19 timmar och 4 mainquests. Håller på med Brotherhood questen men det dyker upp nya quest hela tiden som man vill göra klart.
Postad 15 November 2011 - 23:35
Tycker som andra att spelet är väldigt kul, dock kan jag tycka att det blir lite enformigt ibland. Lirar en stor jävla barbar med tvåhandssvärd och en tung rustning. Satsar på Smithing, 2h-vapen, 1h-vapen, block, heavy armor och archery. En krigarkaraktär med andra ord, har funderat lite på att slänga in restoration för att kunna heala mig själv utan pots. Eller att levla upp alchemy för att kunna göra mina egna men änsålänge har det inte blivit av. Är medlem i companions och med i deras inre cirkel(woff woff).
Några andra som skippar woo woo och kör 100% blod, svett och tårar?
Postad 15 November 2011 - 23:56
Postad 16 November 2011 - 09:00
Hejsan!
Tycker som andra att spelet är väldigt kul, dock kan jag tycka att det blir lite enformigt ibland. Lirar en stor jävla barbar med tvåhandssvärd och en tung rustning. Satsar på Smithing, 2h-vapen, 1h-vapen, block, heavy armor och archery. En krigarkaraktär med andra ord, har funderat lite på att slänga in restoration för att kunna heala mig själv utan pots. Eller att levla upp alchemy för att kunna göra mina egna men änsålänge har det inte blivit av. Är medlem i companions och med i deras inre cirkel(woff woff).
Några andra som skippar woo woo och kör 100% blod, svett och tårar?
Jag kör mer el mindre ungefär som dig använder healing magi och firebolt ibland men oftast är det svärd/yxa/mace och pilbåge som gäler plus dragonshouts såklart (7 olika varav en som är full)
Postad 16 November 2011 - 09:22
Ja, 100 är ju max för en skill. Och när du går upp i en skill går du även framåt med levlandet. Om du har 100 på många av de skills du använder kommer de inte hjälpa dig att levla.Vad menar du med det? Jag har 100 i 3 skills och 91 i en. Har inte märkt att det blir långsammare.
Postad 16 November 2011 - 10:08
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
The Elder Scrolls V: Skyrim [Switch]
5 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?