Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som har Asus RT-N56U?

638 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 november 2011 - 20:17

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man skall göra om man har två stycken USB-diskar?

Jag menar, om jag kopplar in dom och skriver angivna \\USB i valfritt utforskarfönster så kommer jag bara till en disk, är det omöjligt att lira två diskar samtidigt?

Tänkte ha en disk för backup och en för slit och släng..

EDIT: Kör firmware 1.0.1.7c

Redigerat av Unregistered2c834d1b, 01 november 2011 - 21:34.

Postad 01 november 2011 - 20:59

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Riktigt lack på denna router nu!

När jag kör webbradio på min bärbara dator och sedan laddar upp en bild (ca 4Mb) från en stationär dator så stannar webbradion efter ett par sekunder. Under tiden bilden laddas upp kan jag inte helelr surfa på den bärbara datorn. Uselt!

Ska det vara så dåligt så är ju min gamla sunk-router bättre.

Postad 12 november 2011 - 13:17

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Lösningen om din Usb-hårddisk inte går ner i viloläge, ett litet tips för dom som kanske missat! :)

Postad bild

Klicka dig fram till:

1. "USB-Applikation"

2. "Blandade inställningar"

3. "Aktivera nedladdningshanteraren", klicka i "no"

4. "iTunes medietjänst", klicka i "no"

5. "Tillämpa"

Och Häpp! :) så går hårddisken ner i viloläge efter en stund.

Redigerat av Thomas S, 12 november 2011 - 15:46.

Postad 12 november 2011 - 16:57

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Lösningen om din Usb-hårddisk inte går ner i viloläge, ett litet tips för dom som kanske missat! :)

Postad bild

Klicka dig fram till:

1. "USB-Applikation"

2. "Blandade inställningar"

3. "Aktivera nedladdningshanteraren", klicka i "no"

4. "iTunes medietjänst", klicka i "no"

5. "Tillämpa"

Och Häpp! :) så går hårddisken ner i viloläge efter en stund.

Och jag har undrat i några månader nu om in router var sönder.
Tack Thomas. Det fungerar fint nu.

Postad 12 november 2011 - 22:24

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
klauzer,

Gött att kunna hjälpa till! :)

Postad 12 november 2011 - 23:43

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Bra tips Thomas, men min går ner i viloläge ändå.
Men det kan vara bra att veta om den inte går i viloläget i framtiden :)

Postad 20 november 2011 - 14:25

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Vad jag förstår så funkar denna med DLNA? Har nämligen en TV som stödjer DLNA så då är det bara å köra va? E lite noob på det så jag frågar hellre en gång extra... hehe

Postad 20 november 2011 - 14:31

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Vad jag förstår så funkar denna med DLNA? Har nämligen en TV som stödjer DLNA så då är det bara å köra va? E lite noob på det så jag frågar hellre en gång extra... hehe

Det ska fungera fint

Postad 20 november 2011 - 14:35

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Det ska fungera fint

Alla typer av filer? Såg på nått forum att nån bara kunde kolla avi å att den slog av i filmen å återvände till början.

Man kanske trots allt ska ta en netgear 3700?

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 20 november 2011 - 14:37.

Postad 20 november 2011 - 14:37

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Du kan se dom filer som din tv/media spelare stödjer. Om dom fungerar och sedan stängs av så är det något fel.

Postad 20 november 2011 - 23:28

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
En fråga till. Kan man komma åt tex om en hårddisk sitter i routern och nå grejjerna i disken från internet (tex från jobbet)?

Postad 20 november 2011 - 23:54

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

En fråga till. Kan man komma åt tex om en hårddisk sitter i routern och nå grejjerna i disken från internet (tex från jobbet)?

Detta stöds men du måste ha ip adressen till ditt nätverk. Hos dom flesta internet leverantörer så har man en så kallad Dynamisk Ip adress och då byts Ip nummret lite då och då. Man får använda en tjänst som ger ens ip adress en mer traditionel webadress och som även uppdaterar detta automatiskt när en operatör byter ens ip adress. Har inte koll på om det sitter nån sån inbyggd funktion men det bör det göra. leta i inställningarna efter DynDNS eller nåt likande så får man regga ett konto.

Postad 21 november 2011 - 08:14

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Asus tillderlar dig en FTP sharing. SÅ du kan nå dina grejer från vilken dator som helst.

Postad 21 november 2011 - 09:14

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Oki och tack för svar! Står mellan denna och netgear 3700 eller 37Av. Så svårt att välja och alla säger olika på omdömena på alla sidor :/

Postad 21 november 2011 - 16:15

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Jag har läst mycket om routers på sista tiden. Och alla har sina för och nackdelar men jag skulle aldrig välja någon annat router före denna efter allt jag läst. Det är denna eller Linksys 4200 som är bäst på marknaden. Asus verkar lite ha lite bättre styrka på längre avstånd än linksys.

Jag skulle ha köpt denna (rt56) för en månad sedan men råkade läsa att asus har en ersättare på gång. Så jag har flitigt suttigt och väntat på den här ersättaren som aldrig verkar komma. Jag har varit nära att ge upp ett pat ggr men det käns surt att köpa 56:an nu när man har väntat så länge.

Iof kommer rt66 kosta nästan det dubbla. Men då vet jag att jag har det senaste och kommer att behålla den så länge jag kan... :)

Bara lite input, jag sitter här och väntar vidare så länge...

Postad 24 november 2011 - 10:15

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Har kommit en ny mjukvara till routern igen.

Postad 26 november 2011 - 22:15

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Man kanske skulle uppdatera fast det funkar utan problem.
För det går väl att lägga in en gammal mjukvara igen om det inte funkar lika bra?

Postad 27 november 2011 - 10:48

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Tycker inte det är till ondo.

Version 1.0.1.7f Description ASUS RT-N56U Firmware version 1.0.1.7f
1. add GUI site survey feature on WDS page
2. add GUI usb modem pin code code setting
3. add GUI VPN passthrough page
4. add GUI automatic LAN DHCP pool range adjustment ot match current netmask
5. restore GUI wireless authentication WPA-Auto-Enterprise option
6. fix 2TB+ usb storage support
7. fix LAN to WAN filter cross midnight issue
8. fix AiDisk permission and dos attributes issues File Size 7,71 (MBytes) 2011.11.21 update Download from Postad bild Global (DLM) | Postad bild Global | Postad bild China | Postad bild P2P

Version 1.0.1.7c Description ASUS RT-N56U Firmware Version 1.0.1.7c
Support language: English / Traditional Chinese / French / German / Czech / Polish / Russian / Turkish / Thai / Malaysian / Simplified Chinese / Brazil / Dansk / Finsk / Norsk / Svensk
Fixed bug:
1. add 3G/4G dongle support
2. add more ISP IPTV support
3. add EPSON AcuLaser series printer support
4. improve media server robustness and interoperability
5. dns server update
- seperate sockets for incoming and outgoing requests
- remove the use of 53 port for outgoing requests
- handle hostnames with – symbol
- improve cache lookup speed
- improve DNS request handling speed
6. fix WPS radio band switching issue
7. lots of Web GUI bug fix File Size 7,81 (MBytes) 2011.09.10 update

Postad 29 november 2011 - 15:22

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Försöker i denna tråden och hoppas på svar. Har precis beställt denna routern när jag såg Swec's erbjudande på Netgear's WNDR4500 för samma pris (1000kr). Vilken router ska jag ta? Är ganska okunnig på sånt här men jag vill ha mest prestanda trådlöst till min ps3a som är ca 8m bort i ett annat rum (g-standard). Vilken av ASUS lr Netgear kommer vara bäst där?

Snälla hjälp :)

Postad 01 december 2011 - 15:26

FAMOUSSAS
  • FAMOUSSAS
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej, Är novis på detta område...

Försöker få min Lacie-disk att dyka upp i nätverket utan framgång, det står "Hitachi HDS721010CLA332
Omonterad" på nätverkskartan.
Under AiDisk står det "Du har inte kopplat in en USB-disk eller så har du tagit bort den. Koppla in den och använd guiden igen."
Är det någon som vet vad jag behöver göra för att få det att fungera?

Tack på förhand!

Jag har samma fel här och lyckas inte lösa det... Har dock en Western Digital
Sitter med både Mac och PC med lyckas inte hitta min externa hdd på någon av dessa. Provade att formatera den ena partionen till FAT, via Macens skivverktyg. Då hittades just den partitionen men jag kunde inte ansluta till denna.
Vore väldigt kul om allt funkade som det skulle utan att behöva formatera om hela min externa hdd!

Någon som känner att de har en lösning på mitt problem?

Tackar på förhand

Redigerat av FAMOUSSAS, 01 december 2011 - 15:27.

Postad 01 december 2011 - 15:31

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Jag har samma fel här och lyckas inte lösa det... Har dock en Western Digital
Sitter med både Mac och PC med lyckas inte hitta min externa hdd på någon av dessa. Provade att formatera den ena partionen till FAT, via Macens skivverktyg. Då hittades just den partitionen men jag kunde inte ansluta till denna.
Vore väldigt kul om allt funkade som det skulle utan att behöva formatera om hela min externa hdd!

Någon som känner att de har en lösning på mitt problem?

Tackar på förhand

Prova att starta routern om via admin sidan när hdd är inkopplad.

Postad 01 december 2011 - 22:13

FAMOUSSAS
  • FAMOUSSAS
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Prova att starta routern om via admin sidan när hdd är inkopplad.

Routern hittar den om jag är inloggad i webb GUI, men jag lyckas inte hitta disken på Macen (inte testat PCn än - prio 1 på Mac)
Kringla+k fungerar inte, alltså att ansluta till en server...

Lagom frustrerande!

Postad 02 december 2011 - 08:25

ejorris
  • ejorris
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag har fått min utbytt en gång när WLANet började strula. Dilemmat är att det strular även med den nya, har en LevelOne i reserv och den funkar klockrent. Ett aber är att jag har en massa olika prylar i huset, upp mot ett 10-tal som vill köra mot WLANet och det är blandat Apple, WinXp, Win7, GalaxyTab, PS3 och diverse telefoner. Symptomet är att nätvärken syns men den lyckas inte etablera förbindelse utan timar ut. Vissa enheter funkar hur bra som helst (Ericsson telefoner och GalaxyTaben). Det luriga i kråksången är att den första funkade klockrent i 4månader. Jag börjar misstänka att routern och mina enheter inte lyckas "handsakaka" upp förbindelsen. Satt hela kvällen igår och labbade med en HP-Win7 (tyvärr bara 2,4G kompatibel) och det var lögn i h-vete att få en IP-adress tilldelad. Jag slog av routern och pcn över natten och nu på morgonen var det inga problem. Dock en annan PC med WinXp funkade inte. Under mina försök igår så tvärkollade jag ena dotterns Apple och det gick hur bra som helst att ansluta, men en timme senare (när jag egentligen inte gjort annat än startat om och provat andra terminaler) så då fick man reject igen (i själva verket säger MacOSet att det timar ut).

Jag har givet testat fabriksåterställlning, testat olika firmware, avslagen security mm. Skall jag verkligen vara den enda med liknande problem på två stycken routrar? Har haft massor av routrar och även om jag inte är nån routerexpert så ligger jag nog över genomsnittet och brukar få hjälpa andra med deras trassel..... aaarrrrgggghhhh.

Hur fasen kan den enkla LevelOne routern funka så klockrent och inte denna.... tyvärr så saknar den en del features som jag vill ha.

Postad 02 december 2011 - 22:06

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Efter jag uppgradera mjukvaran så vill inte den externa hårddisken gå ner i viloläge. Har testat allt jag kommer på, omstart av router, rycka ut strömkabeln och USB-kabeln till den externa hårddisken. Även testat tipset från Thomas S att avaktivera iTunes medietjänts med mera.
Provade även att nedgradera den igen till 1.0.1.7c, men inte då. Den snurrar på hela tiden.
Mycket märkligt.
Jag får testa lite mera imorgon.

Kollade in i tvrummet igen, nu har den gått ner i viloläget :=)

Redigerat av Mazak, 02 december 2011 - 23:57.

Postad 02 december 2011 - 23:42

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0
Precis köpt den här och är riktigt nöjd hittills med prestandan. Web-GUIet blir jag dock inte riktigt klok på. Hur sätter jag fasta ipn på mina enheter? Måste man verkligen skriva in mac-adresserna manuellt?
Min dir-655 var ju ljusår bättre i detta avseende.

Postad 03 december 2011 - 23:50

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Det verkar inte bättre, jag har inte hittat nåt annat sätt.

Postad 04 december 2011 - 10:25

ejorris
  • ejorris
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har sannolikt löst mina WLAN problem, eller i alla fall fungerar det plötsligt betydligt bättre. När jag manuellt switchar om nätet till kanal 3 så funkar det klockrent. AUTO inställningen gav mig 6. Det luriga är att i rangen 1-5 så har jag flera andra grannnät. 6-9 är i princip tomma medan det finns lite andra nät på 10-12, bla min egna backup.

Detta förklarar ju oxå antagligen varför det har funkat ibland. ...

Grämer mig bara att jag inte kollade detta tidigare..... men jag har bara provat att sätta kanal där det sett ledigt ut, dvs så som routern gör själv.

Postad 08 december 2011 - 09:01

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
får hem en rt-n56u idag troligen. Ska bli skoj å se om den funkar bra :D

Postad 09 december 2011 - 13:21

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
mitt 5ghz syns inte i wifilistan... hur gör man? Tvn hittar inte heller...

Postad 09 december 2011 - 13:23

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

mitt 5ghz syns inte i wifilistan... hur gör man? Tvn hittar inte heller...

Stödjer din tv 5Ghz?

Postad 09 december 2011 - 13:47

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Stödjer din tv 5Ghz?

Japp jag har Samsung wifiadapter som stödjer dualband i tvn

eller man kanske ska connectable och sen styra i router att TV adaptern ska köras på 5Ghz?

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 09 december 2011 - 13:55.

Postad 09 december 2011 - 13:55

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Är 5Gz aktiverad i routern? Det kan vara flera saker varför du inte kan hitta den. Prova dig fram lite.

Postad 09 december 2011 - 13:56

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Är 5Gz aktiverad i routern? Det kan vara flera saker varför du inte kan hitta den. Prova dig fram lite.

Japp aktiverat. Ska kolla mer när jag kommer hem

Postad 09 december 2011 - 16:23

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
uppkopplad men hur ska man veta att den är på 5ghz och inte ligger på 2.4? Eller det kanske man inte kan se eller ska se? EzQos man ska kolla nått på?

Kollar man på EzQos på 5ghz traffic counter händer det iaf inget när man streamar film men på 2.4 får jag staplar.

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 09 december 2011 - 16:26.

Postad 09 december 2011 - 17:10

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Du väljer själv i tv vilken du vill använda.
För att 5gHz ska vara på så är det nog "Trådlös radio" som ska vara aktiverad.

Försök söka automatisk i tv efter 5gHz, du måste dock veta vad den har för SSID.

Postad 09 december 2011 - 17:40

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
kommer bara upp 2.4 ghz namnet på SSID. Enligt samsung ska ju adaptern vara anpassad för 5ghz så de måste vara nått med routern jag ska kolla efter. Vet dock ej vad haha. En härlig fredagkväll framför datorn då... ;D
Det skumma är att min galaxy s2 hittar 5ghz

En sak till.... password på ftpn? Var ställer man sånt? Polaren kan komma in på min med min adress (testade bara)

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 09 december 2011 - 21:22.

Postad 09 december 2011 - 23:27

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Gå in på avancerade inställningar - USB-applikation - FTP-delning. Välj där att modifiera ditt konto, då får du valet att sätta ett lösenord.
Sen kan du ju skapa ett konto för en vän och välja vilka mappar han ska få tillgång till, även sätta ett lösenord.

Postad 10 december 2011 - 10:52

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Gå in på avancerade inställningar - USB-applikation - FTP-delning. Välj där att modifiera ditt konto, då får du valet att sätta ett lösenord.
Sen kan du ju skapa ett konto för en vän och välja vilka mappar han ska få tillgång till, även sätta ett lösenord.

Misstänkte att det var där jag skulle göra nått. Tackar :)

Idag har jag fortfarande problem och hitta 5ghz med tvn.

Postad 10 december 2011 - 22:04

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag har en ipad och en mobil som funkar med 5 GHz. Så routern klarar det fint här
Fungerar det inte alls hos dej?

Postad 10 december 2011 - 23:26

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
nä adaptern i tv ser inte ett skit. Nu har jag även fått random nerkoppling när jag kollar på film på hårddisken som är kopplad till routern :/

Postad 11 december 2011 - 19:27

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Vart kan man få experthjälp? Ska man ringa samsung och asus?

Postad 11 december 2011 - 21:56

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Vart kan man få experthjälp? Ska man ringa samsung och asus?

Om du har möjlighet att testa adaptern hos någon annan så prova det först.

Postad 11 december 2011 - 22:32

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
"To get the Samsung adapter to work at 5GHZ, you have to turn off SWL, which stands for Samsung Wireless Link. (It's unlikely that you use the SWL feature, but check the TV's manual to confirm.) To turn off SWL, go under the TV's network settings and select the option "SWL (Samsung Wireless Link)." You likely have it set to "on." Turn it off. Now rescan for wireless networks. Your modem's 5GHZ band will show up!" Tack google.... Många timmar som gått åt nu haha. Nu hittar den men "kan ej ansluta" haha Aja nu e vi en bit på väg iaf.

Postad 12 december 2011 - 09:20

Unregistered822d95be
  • Unregistered822d95be
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Precis köpt den här och är riktigt nöjd hittills med prestandan. Web-GUIet blir jag dock inte riktigt klok på. Hur sätter jag fasta ipn på mina enheter? Måste man verkligen skriva in mac-adresserna manuellt?
Min dir-655 var ju ljusår bättre i detta avseende.

I listan på LAN där de anslutna enheterna listas (UI´s startsida) så framgår mac:adresserna om man för markören över IP-adressen. Om den går att klipp&klistra vette tusan men smidigare än, som jag gjorde, körde ipconfig i cmd-prmpt på varje enhet. Dessutom kanske det inte är så enkelt att få fram macadressen på en del andra nätverksenheter, där man saknar möjlighet att få fram det rent grafiskt.

edit. man måste klicka på klienter för att få upp klientstatus. (Inte startsidan, men nästan)

Redigerat av Unregistered822d95be, 12 december 2011 - 09:30.

Postad 12 december 2011 - 10:15

Horace76c
  • Horace76c
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hmm.
Är mäkta sugen på att köpa denna Router, men få olika budskap på olika sidor om den. Hur är det egentigen...stöder den bredband via mobilnätet??

Postad 12 december 2011 - 10:49

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Har precis fått hem denna routern och har ett par frågor.

Har kopplat in en gammal extern hårddisk direkt i routern som nu lyser och låter som den arbetar oavbrutet. Går det att få den externa hårddisken i vila när den inte används?

Har läst mycket om att man kan ställa in sin router i olika kanaler (1-13). Hur vet man vilken man ska välja? Vad använder man för program för att kolla vilka kanaler som är mest upptagna?

Postad 12 december 2011 - 11:06

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Har precis fått hem denna routern och har ett par frågor.

Har kopplat in en gammal extern hårddisk direkt i routern som nu lyser och låter som den arbetar oavbrutet. Går det att få den externa hårddisken i vila när den inte används?

Har läst mycket om att man kan ställa in sin router i olika kanaler (1-13). Hur vet man vilken man ska välja? Vad använder man för program för att kolla vilka kanaler som är mest upptagna?

Vad gäller hårddisken så finns det någonstans en inställning där du ska stänga av Itunes. Den går då i viloläge.

Postad 12 december 2011 - 11:12

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Vad gäller hårddisken så finns det någonstans en inställning där du ska stänga av Itunes. Den går då i viloläge.

Ok tack, klickade ur Itunes Media Server, får se om den går ner i vila sen när jag är klar med den :)

En annan fråga också förresten. När jag överför saker från min laptop (2m från routern, kopplad trådlöst via 5GHz-bandet) vilken överföringshastighet kan man förvänta sig? Testade just en mkv på 4,4Gb och det tog 20 min, är det rimligt?

Postad 12 december 2011 - 12:06

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Ok tack, klickade ur Itunes Media Server, får se om den går ner i vila sen när jag är klar med den :)

En annan fråga också förresten. När jag överför saker från min laptop (2m från routern, kopplad trådlöst via 5GHz-bandet) vilken överföringshastighet kan man förvänta sig? Testade just en mkv på 4,4Gb och det tog 20 min, är det rimligt?

För mig tar det ca 5 min med 2,4gHz. Men vissa gånger kan det ta längre tid vet ej vad det kan bero på.
Men 20 min med 5gHz är ju fel.

Postad 12 december 2011 - 12:27

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Fick ihop det nu! Resetade routern och ändrade 5ghz Verifieringsmetod WPA-Auto-Personal och då kunde jag connecta både tvn och mobilen till den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.