Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 4S

1754 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

Procent av omröstning: 25.08%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.86%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

Procent av omröstning: 13.62%

4. Inget märkvärdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.24%

5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

Procent av omröstning: 21.98%

6. Sämst! (33 röster [10.22%] - Visa)

Procent av omröstning: 10.22%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 11 August 2011 - 11:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Sen kanske Apple väljer att slänga med en adapter från deras standard till micro-USB istället för att sätta den direkt på enheten? Eller följer man inte standarden då?

Tror inte det finns nått hinder direkt. Är ju iaf lättare att bära runt på en adapter än en laddare. Och som framförts ovan så finns det ju massor med tillbehör för den gamla anslutningen, så det skulle ha motsatt syfte om allt det skulle slängas

Postad 11 August 2011 - 15:40

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
När kommer Apple ha nästa "konferens"? Jag menar liknande WWDC som de har i början av sommaren?

Postad 11 August 2011 - 15:41

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
nu i augusti sas det tidigare i sommras iaf

Postad 12 August 2011 - 03:32

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
De brukar ha sina höstkeynotes under den första veckan av september.

Postad 12 August 2011 - 03:40

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Micto USB, inte mini-usb
Och varför är det en dålig kontakt? Det är väl snarare apples kontakter som fått mkt kritik pga av dess storlek som medför att damm lättare samlas.

Det är en dålig kontakt eftersom den är begränsad till att bara vara en USB kontakt, de är svårare att sätta in och de sitter dåligt när de är inkopplade.
Sen brukar det vikta stålet alltid hamna fel så man lyckas repa enheten man sätter in dem i.

Damm eller inte, det är en betydligt mer expanderbar kontakt än USB. Dammet är bara att blåsa bort eftersom det finns mkt luft runt stiften.

Postad 12 August 2011 - 22:45

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

När kommer Apple ha nästa "konferens"? Jag menar liknande WWDC som de har i början av sommaren?

Såg ett rykte på Twitter att det skall vara ett media event den 7 sept. Då brukar de köra nyheter kring iPods!

Postad 13 August 2011 - 15:03

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
1 okt skall ni hålla koll på istället, då fyller Sony Ericsson 10 år :)

Postad 13 August 2011 - 15:25

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Får Iphone 5 samma design som bilderna några inlägg upp visar, så blir det garanterat ett köp för min del. :) Me like!

Postad 16 August 2011 - 10:38

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
På Apples schweiziska hemsida skall det tydligen läkt ut info om ny iPhone 5. Kolla själva här (youtube).
Fejk eller inte....?

Postad 16 August 2011 - 10:41

blaxx
  • blaxx
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

På Apples schweiziska hemsida skall det tydligen läkt ut info om ny iPhone 5. Kolla själva här (youtube).
Fejk eller inte....?

Ska tydligen vara fake enligt Macrumors.

http://www.macrumors...5-website-leak/

Dock gillar jag utseendet på telefonen. Hoppas den liknar den slutgiltiga produkten ;)

Postad 16 August 2011 - 10:44

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
florerar det inte rykten om att hemknappen skulle tagits väck och ersatts av touchfunktion? I så fall ter det sig ju rätt lustigt att folk laddar upp fejk 5or med hemknapp på?

Postad 16 August 2011 - 20:21

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

florerar det inte rykten om att hemknappen skulle tagits väck och ersatts av touchfunktion? I så fall ter det sig ju rätt lustigt att folk laddar upp fejk 5or med hemknapp på?

I en av utvecklarsversionerna av iOS som kom ut i jan-feb (osäker på datum) så fanns hemknappen plötsligt emulerad genom att swipa med tre. Det försvann i versionen därefter. Det kan vara något som Apple testat för en framtida iPad eller iPhone - eller bara provat och förkastat. Däremot så tror jag att Apple inte kommer att ta bort den. Så det ryktet härrör därifrån och är inget jag hört om på senare tid.

Postad 16 August 2011 - 20:30

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

I en av utvecklarsversionerna av iOS som kom ut i jan-feb (osäker på datum) så fanns hemknappen plötsligt emulerad genom att swipa med tre. Det försvann i versionen därefter. Det kan vara något som Apple testat för en framtida iPad eller iPhone - eller bara provat och förkastat. Däremot så tror jag att Apple inte kommer att ta bort den. Så det ryktet härrör därifrån och är inget jag hört om på senare tid.

Ok tack för upplysningen ;)

Postad 19 August 2011 - 10:50

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Det är en dålig kontakt eftersom den är begränsad till att bara vara en USB kontakt, de är svårare att sätta in och de sitter dåligt när de är inkopplade.
Sen brukar det vikta stålet alltid hamna fel så man lyckas repa enheten man sätter in dem i.

Damm eller inte, det är en betydligt mer expanderbar kontakt än USB. Dammet är bara att blåsa bort eftersom det finns mkt luft runt stiften.

Vad menar du "begränsad till att vara en usb kontakt" har du spåkula nu också?
Att den behöver adapter för att fungera till annat exempelvis HDMI, är det d du menar?
jesus christ, kabelkunskap 101...
Låt oss spekulera, "OM" den nu var begränsad på ngt sätt så kan man även argumentera med att det är irrelevant då du har fulltständiga stöd att skicka information trådlöst, vilket tyvärr saknas hos iOS enheter.

-du har förmågan att använda Bluetooth "FULLT UT"
-du har förmågan att använda DLNA på många android enheter

Så vad behöver du kabeln till förutom vid laddning? Du har trots allt FRIHET!

Jag har haft 3 android telefoner och ALDRIG haft problem med att den sitter dåligt eller att man repar enheten, däremot har jag haft problem med min iphone som dammade så in i ****.

Redigerat av Seriouz, 19 August 2011 - 10:51.

Postad 19 August 2011 - 15:17

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Vad menar du "begränsad till att vara en usb kontakt" har du spåkula nu också?
Att den behöver adapter för att fungera till annat exempelvis HDMI, är det d du menar?
jesus christ, kabelkunskap 101...
Låt oss spekulera, "OM" den nu var begränsad på ngt sätt så kan man även argumentera med att det är irrelevant då du har fulltständiga stöd att skicka information trådlöst, vilket tyvärr saknas hos iOS enheter.

-du har förmågan att använda Bluetooth "FULLT UT"
-du har förmågan att använda DLNA på många android enheter

Så vad behöver du kabeln till förutom vid laddning? Du har trots allt FRIHET!

Jag har haft 3 android telefoner och ALDRIG haft problem med att den sitter dåligt eller att man repar enheten, däremot har jag haft problem med min iphone som dammade så in i ****.

Det finns apier i iOS som låter dig skicka vilken data du vill, vissa appar använder manschetter med dockkonktakt för att ta blodtryck och puls, du har gps-moduler du kan koppla in, alarmklockor, ljudsystem etc, listan är lång och det är upp till tredjepartsutvecklare att expandera om de vill. Det är såna möjligheter som tar en bra produkt och gör den fantastisk.

Sluta se ditt behov som en mall för vad alla andra behöver, förstår verkligen inte den attityden, bara för att USB är en standard behöver den inte vara bäst, jag har ALDRIG stött på en bra micro-USBkontakt, de tål ingenting.

En USB-kontakt försämras snabbt, efter drygt 1500 i och urtagningar så kan de ha försämrats så mkt att de inte funkar längre, å andra sidan använder jag fortf min första ipodkabel som jag fick med när jag köpte min första iPod i 2005, den kabeln är numera på jobbet och blir in och urkopplad av drygt 5 personer dagligen, och det enda felet på den är att ena låshaken har satt så den inte tar, men funktione har öht inte försämrats.

En ipodkontakt sätter sig ordentligt, vem bryr sig om damm när det finns en millimeter utrymme runt kontakten som gör det pissenkelt att få bort? Det är en nackdel som mest låter som ett svepskäl, jag känner ingen som inte har en ipodkabel liggande hemma, extra laddare har jag på jobbet eftersom det är många av oss som har iphones där.
Du kan nog hitta en du med om du skulle fråga runt, så inte heller "usb finns överallt" är ett vettigt skäl, jag har kuskat runt mkt på resor och allmänna äventyr och aldrig saknat laddningsmöjligheter. proprietär kontakt eller inte.

Dessutom har jag heller aldrig stött på en vältillverkad microUSB-kontakt, de känns cheapo och kontakten förfular utseendet, och ja, jag bryr mig om hur mina saker ser ut.

Redigerat av simulacra, 19 August 2011 - 15:38.

Postad 20 August 2011 - 18:43

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
jag har verkligen aldrig sett damm varken i hanen eller honan i kontakterna till min telefon som jag haft 2 år snart. Sen ligger visserligen telefonen för det mesta i fickan och inte på vindsvåningen också :)

Postad 20 August 2011 - 18:52

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Det finns apier i iOS som låter dig skicka vilken data du vill, vissa appar använder manschetter med dockkonktakt för att ta blodtryck och puls, du har gps-moduler du kan koppla in, alarmklockor, ljudsystem etc, listan är lång och det är upp till tredjepartsutvecklare att expandera om de vill. Det är såna möjligheter som tar en bra produkt och gör den fantastisk.

Sluta se ditt behov som en mall för vad alla andra behöver, förstår verkligen inte den attityden, bara för att USB är en standard behöver den inte vara bäst, jag har ALDRIG stött på en bra micro-USBkontakt, de tål ingenting.

En USB-kontakt försämras snabbt, efter drygt 1500 i och urtagningar så kan de ha försämrats så mkt att de inte funkar längre, å andra sidan använder jag fortf min första ipodkabel som jag fick med när jag köpte min första iPod i 2005, den kabeln är numera på jobbet och blir in och urkopplad av drygt 5 personer dagligen, och det enda felet på den är att ena låshaken har satt så den inte tar, men funktione har öht inte försämrats.

En ipodkontakt sätter sig ordentligt, vem bryr sig om damm när det finns en millimeter utrymme runt kontakten som gör det pissenkelt att få bort? Det är en nackdel som mest låter som ett svepskäl, jag känner ingen som inte har en ipodkabel liggande hemma, extra laddare har jag på jobbet eftersom det är många av oss som har iphones där.
Du kan nog hitta en du med om du skulle fråga runt, så inte heller "usb finns överallt" är ett vettigt skäl, jag har kuskat runt mkt på resor och allmänna äventyr och aldrig saknat laddningsmöjligheter. proprietär kontakt eller inte.

Dessutom har jag heller aldrig stött på en vältillverkad microUSB-kontakt, de känns cheapo och kontakten förfular utseendet, och ja, jag bryr mig om hur mina saker ser ut.

miniUSB är överlägsen kvalitetsmässigt microUSB, sämsta kontakten man kunde standardisera! buuu

Postad 20 August 2011 - 19:10

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Macrumors har ju några bilder ute på 5:an enligt läckta ritningar från skal tillverkare. Ser riktigt läcker ut tycker jag och så här får den gärna se ut för min del :)

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Ser nästan precis ut som ipad 2, så mycket talar för det här kan vara "the final" product. Märker också att baksidan får samma färg på både vita och svarta varianten?

Redigerat av Unregistered1232, 20 August 2011 - 19:12.

Postad 21 August 2011 - 02:26

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Ser nästan precis ut som ipad 2, så mycket talar för det här kan vara "the final" product. Märker också att baksidan får samma färg på både vita och svarta varianten?

Om de tänker efterlikna designen på iPad 2 så kommer de att ha ofärgad aluminium på baksidan, är inte säker på om Apple ngnsin färgar sina aluminiumprodukter, tror inte de har det.

Postad 21 August 2011 - 09:19

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Om de tänker efterlikna designen på iPad 2 så kommer de att ha ofärgad aluminium på baksidan, är inte säker på om Apple ngnsin färgar sina aluminiumprodukter, tror inte de har det.

Precis vad jag tänkte.

Efter erfarenhet från iPhone 1 så är jag är lite skeptiskt till ljus aluminium skal men vi får vänta och se.

Postad 21 August 2011 - 18:25

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0
Någon som vet ungefär hur långt tid det brukar ta från lansering av Iphone till att produkten går att köpa i Sverige? Jag behöver telefon så snabbt så möjligt och skulle helst vänta in 5:an men om det inte dröjer förren framåt november, december så är det för långt tid.

Postad 21 August 2011 - 21:47

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Jag kommer vänta minst 5 månader efter att iphone 5 släppts,så man inte får ett slöare minne,eller vänta nej blir inge mer apple produkter för min del! :o

Postad 22 August 2011 - 00:29

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Jag kommer vänta minst 5 månader efter att iphone 5 släppts,så man inte får ett slöare minne,eller vänta nej blir inge mer apple produkter för min del! :o

De komponenter din applemaskin består av, liksom för alla andra hårdvaror du köper som tillverkas i stora upplagor är ett lotteri, man köper in komponenter, inte en viss komponent, 2 telefoner som är tillverkade under samma veckan oavsett hur gammal produkten i kan ha komponenter från ett flertal olika tillverkare, och ibland finns skillnader.

Postad 22 August 2011 - 09:31

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Ja o det suger speciellt om man får den sämre

Postad 22 August 2011 - 13:17

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Men skulle du upptäcka problem så är det bara att byta ut den på garantin, om det bara är en artikel du läser på nätet utan att du har haft ngra problem så låter det mest larvigt att rasa om det imo.
Det är ju som de där minneskillnaderna mellan MBA 11 och 13 tum, visst 13 tummarn hade långsammare minne, men INGEN hade märkt ngn skillnad eller haft ngt att klaga på förrän nyheten uppdagades.

Det finns tillfällen då en tillverkares komponenter har varit av betydligt sämre kvalitet, men då har man alltid fått göra ett garantibyte, och då har det handlat om att en viss batch av maskiner har uppvisat felet, inte alla med den typen av komponent.

Postad 22 August 2011 - 16:37

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Komponenter brukar inte vara något större problem, Samsungs panel-lotteri på TV och bildskärmar är värre när samma apparat kan ha paneler från upp till 5 olika tillverkare med högst varierande egenskaper.

Postad 22 August 2011 - 20:29

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Någon som vet ungefär hur långt tid det brukar ta från lansering av Iphone till att produkten går att köpa i Sverige? Jag behöver telefon så snabbt så möjligt och skulle helst vänta in 5:an men om det inte dröjer förren framåt november, december så är det för långt tid.

Det beror på vilken våg av lansering som Apples väljer att plocka med Sverige i. Men har för mig att Sverige fanns med i första vågen för iPhone 4 lanseringen.

Postad 23 August 2011 - 19:22

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0

Det beror på vilken våg av lansering som Apples väljer att plocka med Sverige i. Men har för mig att Sverige fanns med i första vågen för iPhone 4 lanseringen.

Tack! Beställde i 4:a igår iaf då jag behöver den ganska omgående. Men det verkar ju mycket rykten på gång nu om efterföljaren.

Postad 23 August 2011 - 21:09

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Rykten säger att det kommer att släppas 2 modeller, iPhone 5 den dyrare och en billig variant iPhone 4 8gb. Billig nämns det, frågan är då hur billig...

Redigerat av Unregistered1232, 23 August 2011 - 21:15.

Postad 23 August 2011 - 21:23

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Samma som de gjorde med 3GS som kom ut i en 8GB-variant när 4:an släpptes. Den ligger på 4995:- En tusenlapp lägre än iPhone 4 - 16GB. De lär nog behålla prisnivåerna.

http://store.apple.c...mco=MTgxNTgzMzY

Postad 24 August 2011 - 09:05

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Samma som de gjorde med 3GS som kom ut i en 8GB-variant när 4:an släpptes. Den ligger på 4995:- En tusenlapp lägre än iPhone 4 - 16GB. De lär nog behålla prisnivåerna.

http://store.apple.c...mco=MTgxNTgzMzY

Det blir ju ingen skillnad isf, media har ju blåst upp att Apple försöker ta marknadsandelar från tillväxt marknader som Indien .. där anses den nuvarande prissättningen allt för hög. Så rykten säger att det blir 2 modeller, en high end och sedan en som har lite billigare komponenter där telefonen bör kosta runt 200-300 dollar kontant... jag hade räknat då med en riktig budget men sen läser man att det kanske blir en iPhone 4 med 8gb. Vi får vänta och se hur det blir men om det blir som så att iphone 4 hamnar på drygt 3000 från 7000 då den lanserades så kan man ju undra om dom där extra 8gb kostade hela 4000 mer :blink:.

Jag är nog mer hypad på att se hur budgete varianten kommer att se ut än iPhone 5 då man mer eller mindre fått allting bekräftat när det gäller design och komponenter på den.

Redigerat av Unregistered1232, 24 August 2011 - 09:07.

Postad 24 August 2011 - 09:12

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Jag är nog mer hypad på att se hur budgete varianten kommer att se ut än iPhone 5 då man mer eller mindre fått allting bekräftat när det gäller design och komponenter på den.

Allt från att den kommer att se precis ut som 4an till en teardrop design till att den inte kommer alls? Jodå, ganska bekräftat :blink:.

Postad 24 August 2011 - 10:05

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Finns ju bilder på komponenter som säger att det blir 8mpix kamera sen tar man för givet att det blir en A5 processor dvs samma processor som i iPad 2.. och senaste design bilden som postats tidigare ser ut att vara äkta vara... att apple släpper en ny telefon i år måste man ändå ta för givet.

Redigerat av Unregistered1232, 24 August 2011 - 10:07.

Postad 24 August 2011 - 22:20

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
AatmaStudio.com har gjort en riktigt skön koncept video på iPhone 5 features, räkna dock inte med att någon av dessa kommer att finnas i 5:an men kul att drömma om i alla fall :blink:

iPhone 5 Concept Features

Redigerat av Mentos, 24 August 2011 - 22:20.

Postad 24 August 2011 - 22:57

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Ganska irrelevant med alla dessa apier då apple i slutändan väljer vad som ska godkännas och inte, (vilket nödvändigtvis inte är ngt dåligt)
men de kommer aldrig att tillåta dig skicka "vilken data du vill" - lägg av! Du vet vad jag menar också.

Har aldrig sett mitt behov som en mall för vad andra behöver. Jag gillar apples produkter men tycker bara om att diskutera saker som de skulle kunna göra ännu bättre, ( bl a DLNA-stöd, fullständigt BT-stöd med exv. mp3 filöverföring etc etc). Du verkar tycka att sånt är..... onödigt?? Eller menade du ngt annat då du inte bemötte mitt argument??

jag känner ingen som inte har en ipodkabel liggande hemma, extra laddare har jag på jobbet eftersom det är många av oss som har iphones där.

Vad har det med saken att göra?
Så hög popularitet=bäst? Det var det sämsta argumentet ngnsin.
Då måste Britney Spears varit den bästa popartisten under sina gyllene år?? Hon va ju mest poppis, betyder inte det bäst också?
Att de flesta av mina vänner har android laddare hemma då de kör android lurar skulle jag aldrig dra som argument, så jag förstår inte vad du menar?

Eeeh va?? Förfular utseendet?
De syns ju knappt, for christ sakes! Har du sett ett micro-usb uttag ens? Sett storleken?
Jämför du verkligen det med iPod/iPhone uttag som ser gigantisk ut i jämförelse?
Och det tycker du INTE förfular utseendet alltså? En hajtand som täcker hela underdelen av din lur?

Jag har inga problem med att du argumenterar/diskuterar med mig, men kom med ngt vettigt....
I övrigt hoppas jag apple leverar en riktigt bra produkt, jag är trots allt väldigt nyfiken på att se vad de har att erbjuda... :D

Postad 25 August 2011 - 09:15

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Simulacra>>> Ja o jag har köpt MBA o gissa vilken jag fick... Den med Toshiba Ssd eller den med Samsung Ssd;? Man märker nog ingen skillnad det skiljer ju bara 80mb/s o det är ju ingenting.

Postad 25 August 2011 - 09:20

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Ganska irrelevant med alla dessa apier då apple i slutändan väljer vad som ska godkännas och inte, (vilket nödvändigtvis inte är ngt dåligt)
men de kommer aldrig att tillåta dig skicka "vilken data du vill" - lägg av! Du vet vad jag menar också.

Att skicka data via ipodkontakten är ETT api, inte flera, det som begränsas skulle vara att ta viss data från telefonen, t ex en låt eller en hyrfilm från iTunes och skicka över den som en kopia, men Apple hindrar i nuläget inga utvecklare att utveckla ett tillbehör som kan skicka och ta emot en mängd data parallellt.

Har aldrig sett mitt behov som en mall för vad andra behöver. Jag gillar apples produkter men tycker bara om att diskutera saker som de skulle kunna göra ännu bättre, ( bl a DLNA-stöd, fullständigt BT-stöd med exv. mp3 filöverföring etc etc). Du verkar tycka att sånt är..... onödigt?? Eller menade du ngt annat då du inte bemötte mitt argument??

Argumentet är att allt som görs med en smartphone idag inte alltid har med folks musiklyssnande eller filmtittande att göra, en bra kontakt kan expanderas för att täcka en mängd områden, ja DLNA skulle kunna ersätta musikfunktionaliteten som kabeln annars skulle tagit hand om, men det täcker inte andra mer professionella områden.

Vad har det med saken att göra?
Så hög popularitet=bäst? Det var det sämsta argumentet ngnsin.
Då måste Britney Spears varit den bästa popartisten under sina gyllene år?? Hon va ju mest poppis, betyder inte det bäst också?
Att de flesta av mina vänner har android laddare hemma då de kör android lurar skulle jag aldrig dra som argument, så jag förstår inte vad du menar?

Jag sa aldrig populär, jag sa vanlig, Apples iPodkontakt har i det närmaste blivit en kabel som var människa har i sitt hem, alltså är inte USB per automatik en bättre lösning när det gäller laddning av enheten.
Jag täcker in mina baser eftersom argumentet "USB finns ju överallt" dras fram som den största fördelen med att ha USB istället för proprietära kontakter, vilket stämmer i de flesta fall, men nu är den oerhörda spridningen av enheter med iPodkontakter så stor att det argumentet som bäst blir akademiskt.

Eeeh va?? Förfular utseendet?
De syns ju knappt, for christ sakes! Har du sett ett micro-usb uttag ens? Sett storleken?
Jämför du verkligen det med iPod/iPhone uttag som ser gigantisk ut i jämförelse?
Och det tycker du INTE förfular utseendet alltså? En hajtand som täcker hela underdelen av din lur?

En micro-usbkontakt är standardiserad så de ser likadana ut på alla telefoner, vad har man på en iPhone 4? En rektangulär öppning i stålchassit där kontaktdonen knappt ens syns, det ser diskret ut, men en micro-USBkontakt har alltid den där veckade stålmynningen, jag är inget fan av kontakter gjorda av veckat stål, det är visserligen en åsikt och inte ett särskilt objektivt argument. Varför måste kontakten prompt vara liten, trots att iPodkontakten är betydligt större så har det inte hindrat Apple att göra ngra av de tunnaste mobila produkterna på marknaden.

Jag har inga problem med att du argumenterar/diskuterar med mig, men kom med ngt vettigt....
I övrigt hoppas jag apple leverar en riktigt bra produkt, jag är trots allt väldigt nyfiken på att se vad de har att erbjuda... :D

Vettigheten och min åsikt ligger i att mikro-USB trots sin standard inte är en bra kontakt tekniskt sett, min iPodkabel från 2005 funkar fortf perfekt. Det i mina ögon betyder att det är en bra design och därför ser jag inte behovet av att byta ut den kontakten från iPhone mfl modeller bara för att mikro-USB räknas som en standard, speciellt inte eftersom du då över en natt invaliderar alla de tusentals tillbehör som redan finns ute att köpa.

Ditt argument om damm är inte heller särskilt vettigt eftersom det finns noll svårigheter att få ut dammet, alla kontakter är utsatta för damm såvida man inte sätter en lucka över dem, och det tror jag inte Apple kommer att göra, hur får du ut damm ur en mikro-USBkontakt? Jag skulle då säga att telekontakten är en betydligt mer utsatt kontakt eftersom den är smal och djup, på min förra iPhone så slutade knappen på hörlurskabeln att fungera och jag var tvungen att pilla ut dammet med en nål, samtidigt har jag upptäckt dammtussar i iPodkontakten som inte försämrat funktionen hankontakten verkar hindra damm från att faktiskt komma emellan kontaktytorna.

Redigerat av simulacra, 25 August 2011 - 09:37.

Postad 25 August 2011 - 09:42

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Simulacra>>> Ja o jag har köpt MBA o gissa vilken jag fick... Den med Toshiba Ssd eller den med Samsung Ssd;? Man märker nog ingen skillnad det skiljer ju bara 80mb/s o det är ju ingenting.

Ok, det är tråkigt att höra, men frågan är hur mkt du faktiskt lider av det, hade du märkt ngn skillnad ifall den informationen inte hade kommit fram? Hade du känt att din MBA var långsam när du använde den?
Om du inte hade gjort det, vilken verklig roll spelar det att du har en lite långsammare disk, är det siffrorna eller den fysiska upplevelsen som är viktigast?

Postad 25 August 2011 - 10:55

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

mycket text

mycket text

Min önskan är att ni två tar er diskussion i en annan tråd ifall intresset kvarstår, så kan denna återgå till att handla om iPhone 5.

Postad 25 August 2011 - 12:40

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Fyfan vilket j*vla hån att släppa en sån dyr mobil så tätt efter den förra med få uppdateringar om det nu blir i oktober.

Fattar inte hur ni orkar ärligt talat

Redigerat av Ironse, 25 August 2011 - 12:41.

Postad 25 August 2011 - 17:06

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Fyfan vilket j*vla hån att släppa en sån dyr mobil så tätt efter den förra med få uppdateringar om det nu blir i oktober.

Hur orkar du posta detta?

Postad 25 August 2011 - 17:08

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Ska ha en telefon för 2år framåt så jag går bara och väntar :D

Postad 26 August 2011 - 22:48

Unregistereda00a3ebb
  • Unregistereda00a3ebb
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Här är bilderna!

http://www.99.se/art...r-bilderna.html

Postad 27 August 2011 - 16:54

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Här är bilderna!

Designen är helt klart ett steg bakåt! Inte mycket nytt annars heller, avstår nog från köp denna gång, får bli en Android istället.

Postad 27 August 2011 - 17:12

Lunna
  • Lunna
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Här är bilderna!

Designen är helt klart ett steg bakåt! Inte mycket nytt annars heller, avstår nog från köp denna gång, får bli en Android istället.

hahaha jag hoppas ni skämtar :)

Postad 27 August 2011 - 17:31

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Här är bilderna!

Var nog det sämsta försöket att fejka en IP5a jag sett än så länge.

Postad 28 August 2011 - 11:44

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Det är den kinesiska kopia som dök upp innan lanseringen av iPhone 4 om jag inte minns fel!

Postad 28 August 2011 - 13:43

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Det är den kinesiska kopia som dök upp innan lanseringen av iPhone 4 om jag inte minns fel!

Stämmer bra det. :)

Postad 01 September 2011 - 13:51

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Nytt rykte om utseendet: http://www.idg.se/2....nen-pa-iphone-5

Bifogad fil  ip5.jpg   40.29K   0 Antal nerladdningar

Postad 01 September 2011 - 14:39

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
känns som en en av dom mera troliga utseende

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.