Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tråden om reptilsnabba element

287 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 March 2011 - 13:03

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Patrik fortsätter att skicka PM till mig även om jag har bett honom att sluta med det.

Därför skickade jag precis ett mail till Vivid Audio, där jag ifrågasatte hans lämplighet som importör. Jag översatte även de PM han har skickat till mig.

Är det bara jag som får lite SEGE-vibbar här?

Postad 19 March 2011 - 15:04

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Jag har fått svar från Laurence Dickie nu.

Han ber om ursäkt och kallar det för ett klassiskt exempel på anhängare som är mer fanatiska än huvudpersonen.

Han skriver också bland annat att han fortfarande är god vän med fd kollegor hos B&W, och respekterar deras arbete, samt att han aldrig skulle kritisera någon för valet av högtalare eftersom det är så subjektivt. Enligt honom finns det lika många idealiska högtalare som det finns "pair of ears".

De som vill veta mer kan skicka ett PM (inte en viss person då).

Redigerat av Ageve, 19 March 2011 - 15:11.

Postad 19 March 2011 - 15:10

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Är det bara jag som får lite SEGE-vibbar här?

Nej, jag blir lika nostalgisk som du.

Postad 19 March 2011 - 16:18

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
"Det finns inget som heter snabb bas, utan det heter korrekt bas."

Postad 19 March 2011 - 18:02

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Jag har fått svar från Laurence Dickie nu.

Han ber om ursäkt och kallar det för ett klassiskt exempel på anhängare som är mer fanatiska än huvudpersonen.

Han skriver också bland annat att han fortfarande är god vän med fd kollegor hos B&W, och respekterar deras arbete, samt att han aldrig skulle kritisera någon för valet av högtalare eftersom det är så subjektivt. Enligt honom finns det lika många idealiska högtalare som det finns "pair of ears".

De som vill veta mer kan skicka ett PM (inte en viss person då).

Du är våran Janne Josefsson på detta forum hehehe fortsätt med det kanon bra att folk engagerar sig.

Postad 19 March 2011 - 18:32

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Du är våran Janne Josefsson på detta forum hehehe fortsätt med det kanon bra att folk engagerar sig.

Nja, skippar helst att bli jämförd med honom.

Patrik hade en möjlighet att förklara sig, men han verkade inte intresserad av det. Allt som jag har skrivit till/om honom finns här i tråden så vem som helst kan bilda sig en uppfattning.

I sitt senaste PM kallade han mig för feg för att jag inte postade hela hans PM nr2 i tråden, så jag får väl göra det (på hans begäran):

Du är otrolig!
Personal message betyder Personal message, men du hänger ut all information bara för att du blir lite stött?
Du vill verkligen missförstå och du har verkligen fel när du hävdar saker om Laurence.
Jag känner honom mycket väl och det han gjort.
Nautilus serien har inte förändrats mycket sen Laurence var inblandad.
"Kevlar® has been Bowers & Wilkins’ cone material of choice since 1974"
Matrix systemet, Tube tampered loading diskant, mellanregister..."the internal cavity – a sphere closely coupled to a short tube - absorbs most of the sound from the back of the driver, with the fibre filling mopping up the last vestiges."
Så där är du långt ute och cyklar.
De förbättringar som gjorts är små, om inte annat så måste du väl SE det?
En verkligen stor förändring är diamantdiskanten.
Nu har man gjort dem mer lättdrivna med och då kommer de att vara ännu mer intressanta.
För de är verkligen bra, riktigt bra.

Du har dock en billig högtalare och det är fakta, de är betydligt sämre än nautilus, men du spyr galla ur dig om saker som du inte verkar vilja läsa, som kostat otroligt massa pengar och slit att ta fram, förbättringar från ärldre konstruktioner, men det skiter du i, du bara går på.

Hur kan du göra detta om du inte vet vad du pratar om?
Hårklyveri, trams och en stor skopa surt sa räven.
En av de få jag respekterar som verkar läst vad jag hänvisat till är "snowman" eller vad han heter, han satte sig in i vad jag hänvisade till, vilket jag respekterar, tyvärr missade han att ta upp 5 viktiga delar som gör att elementen blir "snabba" tighta eller vad du nu vill kalla det.
Du däremot.
Du kommer väl lägga ut detta med, men så gör du tydligen med personliga meddelanden, hoppas bara att du inte arbetar inom ett yrke där ett sådant förfarande får större konsekvenser.
Patrik

Redigerat av Ageve, 19 March 2011 - 18:41.

Postad 19 March 2011 - 19:40

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
om man skriver att 804s är en sketen budget högtalare så är man inte riktigt "nere" på jorden.
frågan är då hur mkt kostar en bra högtalare

just nu sitter jag o lyssnar på ett par qrs tellus för 17k hos en polare och jag måste säga att det är en ytterst kompetent högtalare för pengarna och jag har rätt höga krav.

Redigerat av robert293, 19 March 2011 - 19:48.

Postad 19 March 2011 - 20:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Sicken tragisk figur...

Förstår man inte att sånt här skadar ens rykte och affärer ska man nog heller inte hålla med det.

Postad 19 March 2011 - 20:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Jag har inte heller jämfört någon B&W-modell med Vivid i diskussionen, så hans påhopp är helt omotiverat.

Redigerat av Ageve, 19 March 2011 - 20:02.

Postad 19 March 2011 - 20:04

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Snabba element? Måste väl ändå bero på vilken avstämmning/lådtyp elementet sitter i,då kan man ju få lite olika ljudkaraktär på själva basen.

Svårt att tro att ett baselement skulle kunna va snabbare än nåt annat,sen att det kan skilja mkt i ljudkvalitet är ju en annan sak.Mvh...

Postad 19 March 2011 - 20:11

Unregisteredefd85ed3
  • Unregisteredefd85ed3
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Jag har inte heller jämfört någon B&W-modell med Vivid i diskussionen, så hans påhopp är helt omotiverat.

Nej du har ju inte Vivid Audio högtalare så då har du inte det bästa och snabbaste och därmed har du ingen rätt att posta en bild på en impulsmätning. Så det så! :unsure:

Postad 19 March 2011 - 20:11

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

804 är lätt bland det bättre i den prisklassen tillsammans med audiovector mi3 avantgarde/dynaudio contour och alla dessa kan verkligen ge många dyrare på tafsen.

Postad 19 March 2011 - 22:50

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Extremt mycket skitsnack här nu.

Ni blandar hej vilt äpplen med päron.
Snabbheten på ett element har absolut inget med frekvensen som spelas att göra, har elementet kommit igång på tex. 60 hz, så har det oavsett pris eller konstruktion.
MEN, hur snabbt kan det starta och stoppa? Eller skifta frekvens?
Vilka resonanser finns med i bilden? Från lådan tex.
Efterklang i rummet?
Distorsion?
Frekvensgång?
Prova att spela i ett helt tomt, kalt rum, låter det bra? öhhh, nä.

Lite akustiklära hade suttit för flertalet, innan dom kommer med tyckanden.

Postad 19 March 2011 - 23:56

Unregisteredefd85ed3
  • Unregisteredefd85ed3
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Extremt mycket skitsnack här nu.

Ni blandar hej vilt äpplen med päron.
Snabbheten på ett element har absolut inget med frekvensen som spelas att göra, har elementet kommit igång på tex. 60 hz, så har det oavsett pris eller konstruktion.
MEN, hur snabbt kan det starta och stoppa? Eller skifta frekvens?
Vilka resonanser finns med i bilden? Från lådan tex.
Efterklang i rummet?
Distorsion?
Frekvensgång?
Prova att spela i ett helt tomt, kalt rum, låter det bra? öhhh, nä.

Lite akustiklära hade suttit för flertalet, innan dom kommer med tyckanden.

Allt det du skriver har redan tagits upp i tråden.

Postad 20 March 2011 - 12:25

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Visst..., men det tål tydligen att upprepas, det har tydligen inte sjunkit in hos alla.

Postad 20 March 2011 - 16:41

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Nej du har ju inte Vivid Audio högtalare så då har du inte det bästa och snabbaste och därmed har du ingen rätt att posta en bild på en impulsmätning. Så det så! :D

Det verkar så.

För de som är intresserade så visar en impulsmätning som den på Vivid-högtalaren, dels hur många element (eller rättare sagt delningsfrekvenser) högtalaren har, samt om elementen är anslutna likadant (+ och -)*. Det visar också eventuella problem med dist/färgning mellan elementen. Man kan väl säga att det visar hur bra delningsfiltret fungerar.

Vivid är i stort sett felfri i mätningen, liksom de flesta andra dyra högtalare, t ex B&W 802D.

* En del högtalare har t ex mellanregistret fasvänt, dvs + är ansluten till -. Det ser man genom att spiken/impulsen från det elementet går nedåt istället (ett exempel är en del modeller i Ti-serien från JBL. Audyssey tror att +/- är fel anslutet, men det är inget fel).

Redigerat av Ageve, 20 March 2011 - 17:50.

Postad 20 March 2011 - 17:37

Hardware guy
  • Hardware guy
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag tror att du nu har svarat på varför patrikcaesar högg som en reptil efter att du postade bilden.

Postad 20 March 2011 - 22:07

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag respekterar också B&W och nu när de blir ännu mer förbättrade så blir de ännu bättre, jag konstaterade bara att du sitter med en billigare modell och det är väl sant?
Att tro och ge sken av att Laurence inte gjort någon förbättring på 10 års utvecklingsarbete är ju befängt, B&W har ju gjort förbättringar.
Mindre förändringar, kabinettet ser ju likadant ut eller hur? Större förändringar hade ju synts utanpå, säger sig självt, ett delningsfilter är mindre än kabinettet t.ex.

Att publicera PM är enligt mig oförlåtligt.
Personal Message vet du väl vad det betyder?
Maila till Vivid angående de personliga meddelanden du fått av mig?
Detta jag skriver här är pga av att du nu sagt att du inte vill ha PM från mig mer och då måste jag få tala om vad du gjort, dock utan att avslöja dina PM.
Jag ska kontakta min jurist imorgon så får han kika på detta under PUL, för den "indiskretion" du gjort dig skyldig till är enligt mig rätt grov.

Till er andra om igen, allt som står under "technology" förklarar vad jag menar med "reptilsnabba element" vilket ju är lite fel eftersom så mycket annat påverkar snabbheten i högtalaren, men det är bara en som satt sig in i detta och det ska du ha en eloge för "snowspace"
Jag delgav detta tidigt och det pga av att det är alldeles för långt att klistra in i tråden, vilket tyvärr detta svaret rikserar att bli.

Det utttalandet gällde dock Utopia serien om ni läser efter "Focals är reptilsnabba t.ex." och de högtalarna framförallt Diablo är en av de bättre jag hört.

Sen verkar det som om man inte kan eller inte vill förstå det väldigt omfattande som förklaras på Vivids hemsida eller som "Melmac" skrev "Att läsa tidigare i tråden att när någon hänvisar till en internet sida eller läsa om det på internet så blir personen "avrättad", men när andra gör det tyder det på kunskap?!"

Sen kommer uttalanden som Timpolainens "Tycket det inte alls låt någe vidare, i klass med nått medelmåttigit på Elgiganten."
Helt OK att tycka vad man vill, men det får inte jag om sådana uttalanden?

Eller "burkigt" från en som inte ens hört högtalaren eller "ormolja" "dynga" och "TV-shop" från "Mkarlsson74" eller "Hasse solo"

Man ska få lov att "kräka ur sig" vad som helst och då jag går i försvar är jag "the bad boy"?

Jag kan inte förstå hur man kan roa sig med detta.
Internettrolling är en företeelse jag inte kan förstå och likförbannat sitter jag här och försvarar mig.

Jag försökte inleda ett samtal varför det är så att vissa högtalare uppfattas som "snabba" jag skrev;
"....Inom vår hobby tycker jag det är viktigt att man försöker verbalisera det man hör och har ni inte hört en "blöt" bas eller inte kan/vill förstå vad jag försöker säga, så lägg er tid på något fruktbart istället.
Varför det är så är intressant dock."

Klart att jag gillar debatt, men jag blir förbannad på slag under bältet och lögner och då kunde jag tyvärr under en lång bihåleinflammation inte hejdade mig tillräckligt.
Men nu är jag frisk och hoppas att ni inte ger er på någon som inte tål eller kan gå i försvar på samma sätt för det finns folk som kan bli sårade på riktigt.

Jag har dock ett leende på läpparna så vi ses nästa mässa, men jag ber er att vara tysta för de som lyssnar på musiken jag spelar, vi kan prata med varann efter demon.
Här är Laurence & jag i Vegas
MVH
Patrik

Redigerat av Unregistered2002, 20 March 2011 - 22:09.

Postad 20 March 2011 - 22:18

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Detta jag skriver här är pga av att du nu sagt att du inte vill ha PM från mig mer och då måste jag få tala om vad du gjort, dock utan att avslöja dina PM.
Jag ska kontakta min jurist imorgon så får han kika på detta under PUL, för den "indiskretion" du gjort dig skyldig till är enligt mig rätt grov.

Ett råd till dig är att lägga av med detta snacket. Bara för att du skickar ett personligt medelande betyder inte det att inte Ageve får göra vad han vill med den informationen. Allt annat tänk är bara befängt. Ageve har väl inte skrivit på något kontrakt om tystnadsplikt eller? Yttrandefrihet gäller i Sverige. Om det skulle vara så att Ageve skulle ha släppt känslig information eller liknande så är det ju DITT fel att han fått informationen eller hur?

Postad 20 March 2011 - 22:34

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Ett råd till dig är att lägga av med detta snacket. Bara för att du skickar ett personligt medelande betyder inte det att inte Ageve får göra vad han vill med den informationen. Allt annat tänk är bara befängt. Ageve har väl inte skrivit på något kontrakt om tystnadsplikt eller? Yttrandefrihet gäller i Sverige. Om det skulle vara så att Ageve skulle ha släppt känslig information eller liknande så är det ju DITT fel att han fått informationen eller hur?

Han lämnar ut information som är riktat mot honom endast, till er och till ett företag jag köper produkter av, möjligt att jag har fel, men det återstår ju att se inte sant?
Jag ser inte hur du kan försvara ett sådant beteende.
Patrik

Edit pga missat kommatecken.

Redigerat av Unregistered2002, 20 March 2011 - 22:46.

Postad 20 March 2011 - 22:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Att tro och ge sken av att Laurence inte gjort någon förbättring på 10 års utvecklingsarbete är ju befängt, B&W har ju gjort förbättringar.
Mindre förändringar, kabinettet ser ju likadant ut eller hur? Större förändringar hade ju synts utanpå, säger sig självt, ett delningsfilter är mindre än kabinettet t.ex.

Skulle du vilja vara vänlig och citera mig, där jag påstår det du antyder här? Jag har inte sagt det. Det enda jag skrev var att B&W har utvecklat 800-serien sedan Laurence var inblandad, även om många av de tekniska lösningar som han var med och utvecklade finns kvar. Hans arbete sedan dess har jag inte kommenterat alls.

Jag har vad jag kan minnas aldrig förut publicerat PM på forumet.

Du anklagade mig för att ha påstått saker som jag aldrig har sagt. Du feltolkade inlägg jag skrev och attackerade mig personligen. Jag accepterade helt enkelt inte det.

PM nr2 bad du mig att lägga ut i sin helhet, vilket jag också gjorde.

Ja, du borde ha insett att det skulle leda dit. Innan dess gav jag dig en chans att förklara dig här i tråden, men du avstod. Jag trodde att det skulle vara slutet på historien, och att det skulle få dig att förstå att du borde behandla potentiella kunder (alla som läser och svarar på det du skriver) med större respekt.

Jag har skickat ett PM till dig. Det var ett svar på ditt första PM där du ville att jag skulle läsa på Vivids hemsida. Här är mitt svar:

Hej,

Jo, jag har läst det förut, och det handlar om kabinetter, elementkonstruktion osv. Mycket av det verkar vettigt men det står ingenting om snabba element. Jag kunde inte hitta något iaf.

Det är det enda PM jag har skickat till dig.

Ska det där tolkas som ett hot?

Är du intresserad av vad Laurence tyckte om det du skrev till mig, samt det faktum att jag i mailet berättade att det handlade om PM som du skickat till mig?

Postad 20 March 2011 - 23:26

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Han lämnar ut information som är riktat mot honom endast, till er och till ett företag jag köper produkter av, möjligt att jag har fel, men det återstår ju att se inte sant?
Jag ser inte hur du kan försvara ett sådant beteende.
Patrik

Edit pga missat kommatecken.

Han varna dig när du börja skicka massa skit till han om att han hänger ut mailen här. Så du år skylla dig helt och hållet själv.

Postad 20 March 2011 - 23:26

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Är du intresserad av vad Laurence tyckte om det du skrev till mig, samt det faktum att jag i mailet berättade att det handlade om PM som du skickat till mig?

Nej och jag hoppas att du kan hålla dig från att publicera mail du får från honom, eftersom det är er personliga korrespondens, men du har erbjudit folk av att ta de av dessa redan.
Det tycker jag också är fel, så nej tack.

Jag tycker det är otroligt omoraliskt även om det inte faller under PUL och jag tänker inte fortsätta med det här tjafset mer, men tänk om jag skulle höra av mig till det företag du jobbar för, för att svärta ner dig och få dig avskedad, hur hade du reagerat?

Ger man sig in i leken, säger man, men du blir så stött av mina personliga meddelanden till dig och går då över flera gränser som jag ser som oförlåtliga i alla fall.
Men jag slutar skriva här nu, ska se hur man tar bort sin profil.
Patrik

Postad 20 March 2011 - 23:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Nej och jag hoppas att du kan hålla dig från att publicera mail du får från honom, eftersom det är er personliga korrespondens, men du har erbjudit folk av att ta de av dessa redan.
Det tycker jag också är fel, så nej tack.

Jag har precis skickat ett PM (mitt andra PM till dig). Jag gör det för att du ska se allt som har skrivits, men kommer som sagt inte att skriva det i tråden.

Jag tycker det är otroligt omoraliskt även om det inte faller under PUL och jag tänker inte fortsätta med det här tjafset mer, men tänk om jag skulle höra av mig till det företag du jobbar för, för att svärta ner dig och få dig avskedad, hur hade du reagerat?

Det här är ett forum där vem som helst kan läsa och skriva. Alla medlemmar är anonyma, men de som representerar företag måste tala om att de gör det.

Jag har aldrig haft som mål att svärta ner dig. Om du hade ringt en kund och sagt det du skrev till mig i PM, så hade du också fått räkna med att de hade kontaktat tillverkaren. Jag bad dig att inte skicka fler PM, och ville helt enkelt få ett slut på det hela.

Ger man sig in i leken, säger man, men du blir så stött av mina personliga meddelanden till dig och går då över flera gränser som jag ser som oförlåtliga i alla fall.
Men jag slutar skriva här nu, ska se hur man tar bort sin profil.
Patrik

Du ger dig in i leken genom att representera ett företag på ett publikt forum. Jag blev inte stött, men gillar verkligen inte när någon påstår saker som jag aldrig har sagt.

Redigerat av Ageve, 20 March 2011 - 23:55.

Postad 21 March 2011 - 00:11

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag har aldrig haft som mål att svärta ner dig. Om du hade ringt en kund och sagt det du skrev till mig i PM, så hade du också fått räkna med att de hade kontaktat tillverkaren. Jag bad dig att inte skicka fler PM, och ville helt enkelt få ett slut på det hela.

Du ger dig in i leken genom att representera ett företag på ett publikt forum. Jag blev inte stött, men gillar verkligen inte när någon påstår saker som jag aldrig har sagt.

Finns inget annat sätt att se ditt agerande på.
Du kontaktade Vivid, påhejad av andra här på forumet att jag skulle bli "sparkad"
Du kunde skrivit till mig och svarat på PM, det är liksom vitsen med PM, du hade själv gett dig in i diskussionen och när jag skrev till dig för att inte hänga ut dig, så publicerar du för att du blir stött och sen så kontaktar du Vivid för att jag inte vill besvara PM i tråden och fortsätter att skicka just personliga meddelanden till dig.

Bett ADMIN att ta bort min profil.

Postad 21 March 2011 - 00:20

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Patrik, Om du hade haft en mer ödmjuk attityd så hade det aldrig blivit några problem.

Postad 21 March 2011 - 00:25

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Finns inget annat sätt att se ditt agerande på.
Du kontaktade Vivid, påhejad av andra här på forumet

Du måste ju förstå varför jag gjorde det. Det var inte utan anledning.

Postad 21 March 2011 - 00:43

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
Så det är här alla håller hus.. har läst lite nu och satt mig in i tråden.. total urspårning.. beklagligt! (men kul kvälls läsning) :lol: .. förstår varför det varit så lugnt i de andra trådarna..

Bett ADMIN att ta bort min profil.

känner du att du "vinner" nått på att avregistrera dig.. eller tar du den "lätta" vägen ut ur ditt feltramp ?.. hur som haver..Välkommen åter! :D

Patrik, Om du hade haft en mer ödmjuk attityd så hade det aldrig blivit några problem.

+1 på den..

Du måste ju förstå varför jag gjorde det. Det var inte utan anledning.

Tycker att du gjorde helt rätt..

Postad 21 March 2011 - 00:51

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Ödmjukhet är att inte döma något man inte ens har hört och komma med kvasi/Pseudovetenskapliga uttalanden som skulle kunna tolkas som en sund skepticism, men kan bli fördummande då det inte leder till någon form av utveckling.
Ett bakåtsträvande som ofta rotar sig i rädslor eller oförmåga att ta till sig ny teknik eller att man inte anser sig ha eller har råd till föremålet för det man nedvärderar.
Jag har tyvärr haft en hård bihåleinflammation och pga av detta varit extra grinig, men att prata om dynga och ormolja osv som det gjorts här, då man inte ens hört högtalarna i fråga och inte litar på de tekniska lösningar som man förmodligen inte läst, så blir jag inte ödmjuk längre.
Det blir svårt att vara ödmjuk då man möter tvärsäkra påståenden av någon som inte ens haft kontakt med produkten i fråga.

Postad 21 March 2011 - 01:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Vi har rett ut det hela via PM nu.

Varför jag valde att citera det första PM:et har jag förklarat längre upp i tråden.

Postad 21 March 2011 - 01:07

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0
Det där med juristen va ju en aning löjeväckande. PM och eller Mail går inte under PUL. Tror knappast Ageve har släppt några uppgifter om dig som han av någon anledning sitter inne med?

Förövrigt gillar jag Vivid man kan tycka att patrikcaesar kan vara en något dryg demonstratör vilket jag och min tjej fick erfara så jag kan förstå hur denna situationen har uppstått. Lite snedvriden självbild kanske ligger bakom?

Postad 21 March 2011 - 01:11

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Ödmjukhet är att inte döma något man inte ens har hört och komma med kvasi/Pseudovetenskapliga uttalanden som skulle kunna tolkas som en sund skepticism, men kan bli fördummande då det inte leder till någon form av utveckling.

Vad är "pseudovetenskapligt" med faktumet att avsaknad av djupbas ofta upplevs som rappt/snabbt/dyl?

Ett bakåtsträvande som ofta rotar sig i rädslor eller oförmåga att ta till sig ny teknik eller att man inte anser sig ha eller har råd till föremålet för det man nedvärderar.

Av vilken anledning skulle jag vara en bakåtsträvade?
Sen så är jag inte förvånad att den gamla klassiska "du har inte råd, därför du snackar ner något" kommentaren. Ärligt, varför använda den när du inte vet något om personen i fråga?

då man inte ens hört högtalarna i fråga och inte litar på de tekniska lösningar som man förmodligen inte läst, så blir jag inte ödmjuk längre.
Det blir svårt att vara ödmjuk då man möter tvärsäkra påståenden av någon som inte ens haft kontakt med produkten i fråga.

Jag har hört Vivid när du demat dom. Så varför påstår du annat?

Postad 21 March 2011 - 04:02

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Jag tycker mest synd om de som råkar ha det ljudideal som Vivid förmedlar (har ej hört högtalaren själv, så kan ej uttala mig i övrigt) som kanske aldrig kommer att provlyssna på grund av den här tråden. Det är otroligt viktigt att hålla en ödmjuk och till och med tillbakadragen stil som "säljare" på öppna forum, speciellt när det gäller något så oerhört subjektivt som ljud.

Som presumtiv köpare skulle i alla fall jag bli fundersam om jag hittar en tråd som denna när jag söker information.

Postad 21 March 2011 - 12:29

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ifrågasättande och skepticism är sunt, jag är själv inte 100 på många av de saker som hävdas av tillverkare, sen är det svaret om ödmjukhet vilket du och många andra säger att jag saknar, ett svar som inte bara var riktat enbart åt dig.
Läs också hela meningar, jag skriver kanske märkligt men jag tycker det är i rätt allmängiltiga ordalag i det inlägget.

Jag är kanske kontroversiell, men jag är kan inte ta vad som helst för påhopp och framförallt inte med den bihåleinflammationen jag haft den senaste tiden.

Jag har alltid hävdat att detta med vad man gillar är subjektivt.

Redigerat av Unregistered2002, 21 March 2011 - 12:30.

Postad 21 March 2011 - 22:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Snabba element eller inte, men i mina ögon är dom så sjukt fula att jag inte skulle vilja ha dom om någon kastade dom efter mej hur dom än låter.
Dom låter kanske skitbra, det vet jag inte. Men fula som stryk tycker jag att dom är.

Postad 22 March 2011 - 16:13

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Snabba element eller inte, men i mina ögon är dom så sjukt fula att jag inte skulle vilja ha dom om någon kastade dom efter mej hur dom än låter.
Dom låter kanske skitbra, det vet jag inte. Men fula som stryk tycker jag att dom är.

Håller verkligen med dig, och oavsett om jag nu hörde dom på mässan ett par år sedan eller inte så vet jag att jag såg dom där och dom är om möjligt ännu fulare i verkligheten än på bilder. Ser ju ut att vara direkt tagen från någon Alien film.

Postad 22 March 2011 - 18:15

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Dessa påminner mycket om barbapappa och den familjen i utseende.

Postad 22 March 2011 - 22:50

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Look who's talking... :o

Fast du har rätt. Utan hans uttalande, hade tråden inte ens existerat. Men då hade vi ju heller inte fått en så givande diskussion som vi nu haft. :) Debaklet med Ageve är givetvis dock att beklaga.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.