BF3 däremot...wow!
Postad 07 June 2011 - 06:32
BF3 däremot...wow!
Postad 07 June 2011 - 06:42
Gissar på att Sony körde hårt på NGP och Uncharted 3?
Postad 07 June 2011 - 06:59
PS Vitas pris på Wifi only 249$ , 3G version 299$
Redigerat av pacman, 07 June 2011 - 07:08.
Postad 07 June 2011 - 07:39
Vad var det jag sa om NGP priset Palm?
Sure. Rykten att man bantat ner den också. Jag höll med dig om priset att det skulle vara det bästa för dem, frågan är om Sony tunna pengakista håller med också. Lär väl vara några hundralappar i förlust för varje såld. Kul dock att de vågade dock, blir ingen DOA produkt på grund av det.
Får se hur denna utvecklas som maskin. Hårdvaran på Tablets och Smartphones lär komma ikapp samtidigt som den släpps eller inom 6 månader tid. nVidias Kal-el ska väl dyka upp samtidigt.
Jag tror inte på några positiva prognoser för den sett över längre tid. Långa livscyklar på bärbara konsoler är över.
Ubisoft hade inte mycket att komma med. EA imponerade. Sony såg jag inte för jag ska jobba strax.
Gissar på att Sony körde hårt på NGP och Uncharted 3?
Nja lite mer, ingen som fick en att tappa hakan. Ganska trist den också. Dock mer hardcore vänlig är Microsoft.
Är man inte intresserad av PSP Vita så var det dock riktigt tråkigt.
Märks att PS3 och 360 har några år i spåret.
Redigerat av PalmiNio, 07 June 2011 - 07:37.
Postad 07 June 2011 - 07:42
Nä jag ger den 6 mån sen är nextphone förbi den både rent tjänstmässigt samt grafiskt. Ingen diskussion om den saken. Du bör dock ge cred när cred is due. (ÄVEn när det gäller Sony.)
Postad 07 June 2011 - 07:43
Redigerat av Unregistereddc471864, 07 June 2011 - 07:43.
Postad 07 June 2011 - 07:49
Dåligt minne much? Du höll INTE med om priset! Du sa att det absolut lägsta dom kommer att landa på var 349 men troligen 399..kom igen nu! O vadå rykten om att man har bantat ner den...RYKTEN har sagt att dem har minskat minnet till hälften...knappast en så pass stor kostnad.
Nä jag ger den 6 mån sen är nextphone förbi den både rent tjänstmässigt samt grafiskt. Ingen diskussion om den saken. Du bör dock ge cred när cred is due. (ÄVEn när det gäller Sony.)VIlket det är i dagsläget för produkten detlajerad ovan. Det är en hitech produkt, till et grymt bra pris och det kommer att sälja pga denna kombo. Hur LÄNGE är givetvis en annan fråga.
Trip back memory lane:
"Fast jag håller med dig, 299 är nog vettigast för dem men jag förstår inte varför de ska gasa med en ny förlust maskin."
Jag sa att jag trodde 349-399 om de skulle tjäna pengar, jag vet. Halva Minnet är halva minnet, ska bli kul och se final specs om de har ändrat annat också.
High Tech och High Tech, om vi tar PSP så var den mer High Tech för sin tid än vad PSP Vita kommer vara när den kommer ut. Tyvärr har takten på Smartphones och tablet skapat detta.
Kommer man kunna ringa med 3G varianten eller vad ska man med 3G till?
Postad 07 June 2011 - 07:53
3DS säljer dåligt och jag tror inte Sonys försök kommer sälja bättre.
Postad 07 June 2011 - 07:54
Men betydligt mer high tech än 3ds? För samma pris? Kan vi hålla med om det? O betydligt mer high tech än något annat som erbjuds idag i samma prisklass? Eller hur?
Marknaden ser radiklat annorlunda ut idag än när psp lanserades. Prestanda är inte allt. PSP lanserades DÅ för samma pris som denne idag. Bara en tanke.
Jag men kom igen nu, du menar på fulalsste allvar att det ända 3G kan bidra med är möjligheten att ringa? Allvarligt nu Palm???
Postad 07 June 2011 - 08:08
Idag blir det dock spännande när Nintendo ska tokhypa sin nya konsoll. Ordet epic kommer förekomma fler gånger än ngnsin
...står säkert i tråden...men när sker det, svensk tid?
Postad 07 June 2011 - 08:55
Haha..
aja....absolut inte den tonen överlag när jag påstod det priset. Men ok...
Du har rätt som vanligt.
Men betydligt mer high tech än 3ds? För samma pris? Kan vi hålla med om det? O betydligt mer high tech än något annat som erbjuds idag i samma prisklass? Eller hur?
Marknaden ser radiklat annorlunda ut idag än när psp lanserades. Prestanda är inte allt. PSP lanserades DÅ för samma pris som denne idag. Bara en tanke.
Jag men kom igen nu, du menar på fulalsste allvar att det ända 3G kan bidra med är möjligheten att ringa? Allvarligt nu Palm???
Nintendo har aldrig varit High Tech, så att jämföra dessa två är inte relevant baserad på teknik. De har alltid jagat 2 olika målgrupper. Säger bara att även om priset känns bra så är tekniken inte lika imponerande som PSP var när den kom.
När PSP kom så fanns det ändå en del anledningar till maskinens existens. Tycker inte PSP vita har lika många anledningar, oavsett om pris och prestanda är bra.
You tell me, varför ska jag köpa 3G varianten? Varför ska jag gå och teckna ett helt nytt abonnemang hos en operatör och betala några 100-lappar extra i månaden? Jag sa inte ringa vara den enda anledningen till 3G, men vad gör denna versionen existensberättigad mot Wifi modellen?
Postad 07 June 2011 - 09:01
Tre har dock inte tvillingkort så isf får man köra på kontantkort istället
Redigerat av Unregistereddc471864, 07 June 2011 - 09:06.
Postad 07 June 2011 - 09:15
Tvillingkort kostar väl inget extra eller iaf inte så mycket. Om man redan har datatrafik på sitt teleabb dvs.
Tre har dock inte tvillingkort så isf får man köra på kontantkort istället
Tvillingkort har oftast strypt data och det är väl vad man behöver? Vi pratar väl om minst 100-200kr i månaden så frågan är varför?
Postad 07 June 2011 - 09:18
De gånger man behöver 3G så kan man dela ut wifi med sin telefon.
Postad 07 June 2011 - 10:03
Nintendo har aldrig varit High Tech, så att jämföra dessa två är inte relevant baserad på teknik. De har alltid jagat 2 olika målgrupper. Säger bara att även om priset känns bra så är tekniken inte lika imponerande som PSP var när den kom.
När PSP kom så fanns det ändå en del anledningar till maskinens existens. Tycker inte PSP vita har lika många anledningar, oavsett om pris och prestanda är bra.
You tell me, varför ska jag köpa 3G varianten? Varför ska jag gå och teckna ett helt nytt abonnemang hos en operatör och betala några 100-lappar extra i månaden? Jag sa inte ringa vara den enda anledningen till 3G, men vad gör denna versionen existensberättigad mot Wifi modellen?
Varför är inte det av relevans? Det kommer uppenbarligen bli av relevans! Safe bet där. Jag säger endast att priset är identiskt med debutpriset av psp faständ et har gått ex antal år. Inget annat.
Allvarligt talat. Det lär kanske finnas folk som redan har 3g eller hur? O sen när är ett val ett problem? Fattar inte ditt problem här helt allvarligt. NU är det mao ett problem att det finns en variant med 3G? 100 spänn på att om det endast hade funnits en wifi variant så hade du skrikit efter 3G.
Postad 07 June 2011 - 10:08
3g kan säkert vara bra i konsolen för surf/multiplayer ute på stan, eller på resan. den extra kostnaden (om där blir nån har ingen koll på såna grejer) kan säkert vara lite trist dock.
Postad 07 June 2011 - 10:29
fan lalikula, vaknade du på fel sida redan igår? dina senaste inlägg verkligen dryper av dryghet.
3g kan säkert vara bra i konsolen för surf/multiplayer ute på stan, eller på resan. den extra kostnaden (om där blir nån har ingen koll på såna grejer) kan säkert vara lite trist dock.
Absolut inte. Förstår inte varför ni väljer att läsa in dryghet i posten ovan? Men allvarligt talat. Jag önskar bara en förklaring till varför 3G valet anses vara ett problem?
Postad 07 June 2011 - 10:41
Allvarligt talat. Det lär kanske finnas folk som redan har 3g eller hur? O sen när är ett val ett problem? Fattar inte ditt problem här helt allvarligt. NU är det mao ett problem att det finns en variant med 3G? 100 spänn på att om det endast hade funnits en wifi variant så hade du skrikit efter 3G.
Lägg av nu....
Du har liksom inte funderat på varianten där du får din ngp med abbonemanget på några 100/mån? Att du sedan får surfa av det beloppet? Eller vad du nu gör med det är upp till dig. Finns fan 890 olika viabla varianter på det!
Ta det nu lugnt.
I en värld där mer majoriteten av mobiler som sälj i Sverige är mobiler med surfegenskaper (smartphones) och med mobilsurf abonnemang så undrar jag bara varför, om man har en smartphone....ska man skaffa Vita med 3G?
Jag säger inte att det är ett problem, jag bara undrar vilka USP som finns för det. Kan man inte fråga vad fördelarna med 3G versionen är?
Klart man kan sälja Vita till reducerat pris med abonnemang. Verkar iaf vara tanken med AT&T.
Därför undrar jag, helt allvarligt om den har lite smartphone funktioner. Alltså om man kopplar in ett headset, kan man ringa? Kan man smsa? isf hade det varit rätt bra.
Redigerat av PalmiNio, 07 June 2011 - 10:42.
Postad 07 June 2011 - 10:48
Jag ser det mer som att man når en bredare marknad helt enkelt. Sedan är givetvis det reducerade abo-priset som kommer troligen att dra intresse. Vet inte. Äger i dagsläget en iphone. Så fort nästa verison kommer är det dag 1 som gäller. Jag personligen ser ignen som helst mening med ngp...3ds..etc etc....men det är en cool pryl med rätt pris samt med , som det verkar nu ,rätt marketing. Det enda som kommer att avgöra framtiden för denna produkt är prisättningen på spelen. Det är en helt annan ballgame numera.
Redigerat av Lalikula, 07 June 2011 - 10:49.
Postad 07 June 2011 - 12:09
http://www.tested.co...te-system/2427/
Postad 07 June 2011 - 12:18
Jag tycker att det känns nästan givet att vi får se nästa xbox till Q4 nästa år. Halo 4 e såå nextbox.
Postad 07 June 2011 - 12:32
Ms gick in väldigt mycket för att pusha Kinect, lite tråkigt, men det har nog stor vinning för deras marknadsandel, men E3 och dess publik tillsammans med diverse forum representerar nog knappast deras stora målgrupp med Kinect. Volket i mina ögon gör att E3 konferensen kändes felvinklad.
Sonys handlade väldigt mycket om vita, den känns ju intressant iallafall initialt, men hade gärna sett mer heta exklusiva ps3 spel.
Postad 07 June 2011 - 12:49
Ska bli intressant att se hur det löst själva kontrollbiten, ser verkligen fram emot denna.Idag blir det dock spännande när Nintendo ska tokhypa sin nya konsoll. Ordet epic kommer förekomma fler gånger än ngnsin
Postad 07 June 2011 - 12:55
Tyckte ingen av konferenserna so far (ms och sony) var särskilt upphetsande.
Ms gick in väldigt mycket för att pusha Kinect, lite tråkigt, men det har nog stor vinning för deras marknadsandel, men E3 och dess publik tillsammans med diverse forum representerar nog knappast deras stora målgrupp med Kinect. Volket i mina ögon gör att E3 konferensen kändes felvinklad.
Sonys handlade väldigt mycket om vita, den känns ju intressant iallafall initialt, men hade gärna sett mer heta exklusiva ps3 spel.
Eller så har vi helt enkelt icke realistiska förväntningar. Alternativt blivit lite för gamla. Vet ej möjligen en kombination av bägge? Det går itne ens att förneka att konsolerna börjar att bli trötta....därav det bristande spelutbudet. Jag anser dock att spelåret i år är klockrent..vet dock inte alls vad jag kommer att lira...utöver ME3...nästa år. Det är helt tomt. Det brukar indikera ny gen. Hoppas verkligen det.
Postad 07 June 2011 - 13:23
Eller så har vi helt enkelt icke realistiska förväntningar. Alternativt blivit lite för gamla. Vet ej möjligen en kombination av bägge? Det går itne ens att förneka att konsolerna börjar att bli trötta....därav det bristande spelutbudet. Jag anser dock att spelåret i år är klockrent..vet dock inte alls vad jag kommer att lira...utöver ME3...nästa år. Det är helt tomt. Det brukar indikera ny gen. Hoppas verkligen det.
Nästa år kommer du inte ha tid med ngt annat än diablo 3
Postad 07 June 2011 - 14:03
Visst kan det vara så att många har orealistiska förväntningar på kommande spel och framför allt kommande konsoler när det gäller innovation. Däremot håller jag inte med alls att man börjat bli för gammal, har börjat spela en del gamla spel som jag bara testat lite innan och det är precis lika roligt idag som det var då. Så jag tror inte problemet ligger på att det inte går att göra bra spel, utan problemet är nog snarare att grafiken har kommit att bli en alltför viktig del i dagens spel.Eller så har vi helt enkelt icke realistiska förväntningar. Alternativt blivit lite för gamla. Vet ej möjligen en kombination av bägge? Det går itne ens att förneka att konsolerna börjar att bli trötta....därav det bristande spelutbudet. Jag anser dock att spelåret i år är klockrent..vet dock inte alls vad jag kommer att lira...utöver ME3...nästa år. Det är helt tomt. Det brukar indikera ny gen. Hoppas verkligen det.
Redigerat av Jack of all trades, 07 June 2011 - 14:04.
Postad 07 June 2011 - 14:25
Nintendo gapskrattar just nu. Räcker med att de visar upp Zelda 25th Anniversary så vinner de detta E3. Eller Super Mario 3DS. Krävs inte mycket i alla fall.
Postad 07 June 2011 - 14:25
PS VITA har bra specs och pris och jag var sugen på en innan. Jag är fortfarande sugen men vafan.. spelen som visades upp i trailern, det var ett enda som ens var i närheten av att vara intressant och det är Uncharted. Men såklart finns det andra under utveckling, dock inget som visades.
Blir lite löjligt hur exklusivitet har degraderats numera. EA har tre exklusiva grejer och det är saker som Mt Fuji i SSX =P.
Överraskningarna har varit totalt frånvarande än så länge. Ubisoft hade en riktigt bra konferens tyckte jag, Rayman såg mycket intressant ut som ett slags NSMB Wii och en del annat som Far Cry 3 såg bra ut. Bästa konferensen hittills.
Hoppas Nintendo pratar mycket om Wii 2. Finns risk att de tar mycket nästa E3 och bara ger oss en sneak peak nu. Beror på när den släpps. Men å andra sidan, vad ska de annars prata om =P.
Postad 07 June 2011 - 14:29
MS & Sonys usla presskonferanser kanske?Men å andra sidan, vad ska de annars prata om =P.
Postad 07 June 2011 - 14:48
Blir säkert ett antiklimax som heter duga. Jag hoppas jag har fel.
Redigerat av Unregistereddc471864, 07 June 2011 - 14:49.
Postad 07 June 2011 - 14:51
E3 2012 med en uppföljare till PS3 och 360 får vi väl se framemot då...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 June 2011 - 14:51.
Postad 07 June 2011 - 15:11
Ja, Ubisoft har nog varit bäst än så länge, Far Cry 3 verkar kunna bli rätt så bra, fick lite vibbar från första spelet. EA hade egentligen nog bara två spel som intresserar mig medan Ubisoft hade ett antal. Hoppas nu bara Ubisoft insett att om man ska släppa ett spel till pc så ska det verkligen inte vara med ett skydd á la Starforce.Ubisoft hade en riktigt bra konferens tyckte jag, Rayman såg mycket intressant ut som ett slags NSMB Wii och en del annat som Far Cry 3 såg bra ut. Bästa konferensen hittills.
Redigerat av Jack of all trades, 07 June 2011 - 15:13.
Postad 07 June 2011 - 15:22
Är det helt enkelt bara en ny psp...?
Postad 07 June 2011 - 15:24
Inget revolutionerande direkt men mycket trevlig teknik. Det är ju uppföljaren till PSP.vad är egentligen revolutionerande med PS Vita ?
Postad 07 June 2011 - 15:27
Och han presentatören från Ubisoft (mr koffein) var ju helt galen
Inget revolutionerande direkt men mycket trevlig teknik. Det är ju uppföljaren till PSP.
Men det är ingen telefon ?
Postad 07 June 2011 - 15:32
Och han presentatören från Ubisoft (mr koffein) var ju helt galen
Ja han borde nog tagga ner lite på kaffedrickandet=). Tusan vad fort tiden gått, att de funnits i 25 år när det bara känns som 10. När de visade hur spelen kunde ha sett ut då vart ju till och med det för bra för att ha varit då, speciellt AC hade aldrig kunnat sett ut så (iaf inte på C64 tiden) . Hur som helst var det överlag en bra konferens även om den ibland blev lite för "barnslig" för min smak.
Redigerat av Jack of all trades, 07 June 2011 - 15:35.
Postad 07 June 2011 - 15:32
Men det är ingen telefon ?
Inte f-n vet jag, men du kan prata med folk rakt in i den med den inbygga micen när du spelar!
Redigerat av Zoiler, 07 June 2011 - 15:33.
Postad 07 June 2011 - 15:40
Inte f-n vet jag, men du kan prata med folk rakt in i den med den inbygga micen när du spelar!
HUH
Vad tycker ni, kommer ni köpa ?
Postad 07 June 2011 - 15:48
Bästa nyheten vi kunde få, betyder att de filar på next-gen. Trodde det skulle dröja men detta E3 var verkligen "bevis" på att next-gen inte är långt bort för nån av de 3.
Postad 07 June 2011 - 15:52
2012 kommer nästa xbox. Halo 4 kommer ju då och de "kan inte prata om motorn" än. Makes no sense att påbörja en trilogi på en gammal konsol.Hmm...ja det va rätt dött hos såväl MS som Sony (förutom Vita då).
Bästa nyheten vi kunde få, betyder att de filar på next-gen. Trodde det skulle dröja men detta E3 var verkligen "bevis" på att next-gen inte är långt bort för nån av de 3.
Redigerat av Zoiler, 07 June 2011 - 15:53.
Postad 07 June 2011 - 15:56
2012 kommer nästa xbox. Halo 4 kommer ju då och de "kan inte prata om motorn" än. Makes no sense att påbörja en trilogi på en gammal konsol.
Yes E3 2012 kommer vara EPIC!
Postad 07 June 2011 - 16:37
HUH
är kraftigt tveksam till "Vita" iallfall
Vad tycker ni, kommer ni köpa ?
Nope. Som sagt tror sånna enheter är dödsdömda med tanke på att mobiltelefoner gör ungefär lika bra jobb + spelen där är sjukt mycket billigare. Vill ngn verkligen betala 3-400 spänn för ett bärbart spel längre?
3DS floppade och Vita kommer gå samma öde till mötes. Det är vad jag tror iaf.
Postad 07 June 2011 - 16:46
Postad 07 June 2011 - 16:59
snart dags för höjdpunkten på mässan
Vi får väl se. Kan bli lika uselt som MS och Sonys ocså. Ska nog inte förvänta sig för mycket
Postad 07 June 2011 - 17:06
sen kan dom givetvis fucka upp det, no doubt about it
and so it begin!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder

42 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?