Låst? Japp (
* Officiell Tråd - Nokia N9 *, Världens första mobil med MeeGo
Nokia N9 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(45)
|
Inga priser | |
Nokia N9 64GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 08 August 2011 - 06:48
Låst? Japp (
Postad 08 August 2011 - 08:26
Postad 08 August 2011 - 16:19
Är batteriet utbytbart eller inte?
Måste det laddas upp när man har slut på batteriet när man är på resande fot, eller kan batteriet bytas ut mot ett reservladdat batteri?
PS Guru Vad ska man med en avancerad mobiltelefon till om man inte har datapaket inkluderat anno 2011? DS
PS II Kör Windows 7 Ultimate på alla datorer i nätverken, aldrig nga problem längre och snabbt är det DS
PS III För de som vill ha körklara enkla system för exchange och webbplats med företagsrelaterade saker så har bla Microsoft skapat Office 365 för småföretagare DS
Varför krångla till det med programvaror som inte kan samarbeta mellan servrar, nallar och datorer .....?
Jag har kört allt i datorvärlden med open source och samarbetsproblemen leder endast till smärta och tidsåtgång...
Redigerat av Kalmar FF, 08 August 2011 - 16:24.
Postad 08 August 2011 - 17:42
PS Guru Vad ska man med en avancerad mobiltelefon till om man inte har datapaket inkluderat anno 2011? DS
Att man har datapaket innebär inte automatiskt att man får fri datamängd, om jag tex skulle streama allt jag använder i mobilen, som jag nu har lagrat på minneskortet, så skulle vi snacka rejäla datamängder, inte ovanligt att jag kör spotify 8h/dag 5 dagar vecka. Allt jag lyssnar på finns inte på spotify, därför måste jag ha tillgång ill en stor del av min egen musik, i den telefon jag har nu och med det minneskort jag har så får jag bara plats med 6gb egen musik, resten tar offlinefiler från spotify.
Telia som jag använder har inget abb med fri surf, deras mobilsurf extra har en gräns på 10gb och kostar lika mycket som jag lägger ut totalt på min telefon/månad så med telefonabbet som behövs så blir det rejält dyrare.
Postad 08 August 2011 - 18:05
OK
Finns det något hyffsad vs samsung s2 ute nu?
Jag hade väntat, Nokia N9 utklassar den.
Postad 08 August 2011 - 18:09
Kan man installera Android appar på MeeGo?
Nej men finns ingen anledning heller IMHO...
Men om du syftar på nå särskilt/da program som finns på Android så lista dem så kan jag kolla vad motsvarande finns.
OSS communityn är redan hyffsat stor i Meego med och eftersoim N9 kommer kunna köra de flesta Qt baserade symbian apparna med finns där redan en del kommersiella också på NokiaStore(Ovistore).
Redigerat av tieliese, 08 August 2011 - 18:09.
Postad 08 August 2011 - 18:13
Kanske en dum fråga men de Android program som kräver en "meny" knapp för att göra mer inställningar, hur går det när N9 inte har några knappar?
menyn är längst ner till höger på skärmen.
Postad 08 August 2011 - 18:17
Låter bra, som jag förväntar mig av N9. Denna är tänkt som min nästa telefon, men visst har jag lite funderingar som du. Inte för Meego skulle vara rörigt, lite vana brukar behövas när man bytar lur.
Har kört med 2 Androidlurar i 2 år, men tröttnade efter allt strul med alla skitappar som bara ställde till det, med en massa fabriksåterställningar som följd. Irritationsmoment som jag inte orkar med. Läser här i trådarna hela tiden att jag var inte ensam om det.
Bytade från Desire till Nokia C7 och har aldrig varit så nöjd med en mobil, men visst kändes den också lite rörig första timmarna. Byggkvalite och kvalite överhuvudtaget som är svår att finna på annat håll, allt bara flyter på utan minsta irritationsmoment. Så visst blir det Nokia igen.
Håller med fullständigt Nokias styrka är forfarande byggkvaliten, vilket många idag missar verkar det som. Man fårgar sig bara "Vad kör den för OS". Kör den inte Android tycks folk tro att den inte har appar.
Byggkvaliten på N9 verkar också bra plus ett supertrevligt frächt LinuxOS. Den kommer kunna slå rejält förutsatt marknadsavedlningen lägger lite mer krut på det!
Kommer själv utveckla appar för N9
Redigerat av tieliese, 08 August 2011 - 18:20.
Postad 08 August 2011 - 18:28
Verkar inte som något nämnt det innan. Nokia Sverige har en nedräkning på sin sida inför lanseringen 23 september.
http://swipe.nokia.se/
Bortagen :-( De fick väl skäll av Nokia Global :/ gick ju ut som en läpeld över hela världen att "Nokia N9 släpps 23 september" men faktum är att ingen forfarande vet lanseringsdatum och frågan är om ens Klas kan vara säker?
Kommer bli ett j*vla liv här om den inte släppps i sverige då kan jag tänka mig. Minns så väl när N900 släpptes. Eller för den delen E7...
Ja nokia
Idiotiskt att inte släppa n950
Om den klarar n64 utan lagg borde den vara kraftig?
Det kostar för mycket pengarna går istället till marknadsföring av WPx nästa år
Men men låt oss vara ontopic. Tråden e ju trots allt om N9 :-)
Postad 08 August 2011 - 18:49
Frågar igen;
Är batteriet utbytbart eller inte?
Måste det laddas upp när man har slut på batteriet när man är på resande fot, eller kan batteriet bytas ut mot ett reservladdat batteri?
PS II Kör Windows 7 Ultimate på alla datorer i nätverken, aldrig nga problem längre och snabbt är det DS
PS III För de som vill ha körklara enkla system för exchange och webbplats med företagsrelaterade saker så har bla Microsoft skapat Office 365 för småföretagare DS
Varför krångla till det med programvaror som inte kan samarbeta mellan servrar, nallar och datorer .....?
Jag har kört allt i datorvärlden med open source och samarbetsproblemen leder endast till smärta och tidsåtgång...
Det e inbyggt. Trenden går mot inbyggda batterier för de flesta :-(
And. krångla med programvaror/nätverk/fildelning etc.. som inte samarbetar. Det skyller jag på Microsoft. För om nån saborterar marknaden så är det Microsoft som aldrig vill följa en enda öppen standard eller internet standarder och därmed saborterar för andra som inte vill använda deras produkter. Linux stöder tex sftp för att flytta filer mellan min N900 eller mellan MacOS eller Linux eller Unix från scratch MEN forfarande ano 2011 har inte Microsoft stöd för detta. Ne de kör hellre sin eget race på allt och försöker trackasera alla andra att införa deras standard som de kan ta profit för trots det är sämre. Såna saker ska vara öppna standarder. Man ska inte behöva låsas in som användare i all evighet till ett visst företag. Samma gäller dokumentformat, bildformat och web!
Några exempel:
* XMPP öppen chattstandard (används av facebook/gmail/yahoo etc..) <-> Microsoft egna MSN
* Microsoft Exhange vs andra öppna altrernativ.
* Sun hade Java oberoende av OS <-> Microsoft skapat C# med UI endast för Microsoft OS.
* SMB vs NTFS
* deras filsystem FAT32 är inte öppet men används tyvärr på alla dagens USB stickor/kameor etc... Något de tar licensavgift för kommersiellt bruk. Samtidigt VÄGRAR de ge stöd för andra filformat i windows till följd att alla tvingas använda deras filsystem eftersom folk vill kunna plugga in sin USB sticka i WIndows. Kort sagt det blir krångligare att använda en USB sticka i windows än i Linux ändå säger folk windows är lättare att använda. Ja det är det så länge man låser in användarens med deras EGNA lösningar.
En av anledningen till att jag är kritiskt till att Nokia på sikt ska gå över helt till WP7 är bland annat ovan själ. Inte mig emot om Nokia tar in WP7 i sin porfölj men skrota inte Meego för det! För gör de det kan de glömma mig som kund och troligen kommer det leda till deras död. Att de tror de ska konkurrera med endast WP7 är ju rent av löjligt. Det är nya tider nu. Asien och Indien är inte lika hjärnbtvättada som vi är av Microsofts(och för den delen Apples) propaganda.
Postad 08 August 2011 - 19:22
http://www.unwiredvi...kia-s40-phones/
Redigerat av Unregistered31511, 08 August 2011 - 19:26.
Postad 08 August 2011 - 21:23
Nokia har kvar S40 också som även de ryktas ska få Qt, det handlar om ruskigt många mobiler. Läste en artikel om att man inte ska se MeeGo som N9:s ekosystem utan det är Qt som är N9:s ekosystem och det ekosystemet delar den med miljoner och åter miljoner enheter. Tidigare i sommar hade OVI store ca sju miljoner appnedladdningar per dygn så utvecklarna borde inte blunda.
http://www.unwiredvi...kia-s40-phones/
Personligen känner jag mig inte alls orolig över tillgången på apps, men faktum är att N9:an är den absolut sista Nokian jag kommer köpa, bara att hoppas på att Meego lever vidare hos ngn annan tillverkare.
Postad 09 August 2011 - 13:48
Hoppas innerligt att Spotify tar sig tid att trycka ut en officiell klient snarast...
Postad 09 August 2011 - 15:42
Hupp! Prisförändring! Nu blev iaf 64Gb-versionen högintressant för mig. Märkt på min N8 att 16 inte riktigt räcker. Har lyckats fylla den till bredden med kartor, bilder och Spotify-cache. O.o
Hoppas innerligt att Spotify tar sig tid att trycka ut en officiell klient snarast...
Ja med tanke på att den inte har Micro-SD så är det ju ganksa uppenbart att 16 är på tok för lite, fattar ärligt talat inte hur dom ens kan lansera den, 32 är absolut minimum utan SD-läsare. Kartorna tar väl runt 2gig bara för norden tror jag.
Redigerat av SRICE, 09 August 2011 - 15:42.
Postad 10 August 2011 - 23:22
Nej men finns ingen anledning heller IMHO...
Men om du syftar på nå särskilt/da program som finns på Android så lista dem så kan jag kolla vad motsvarande finns.
OSS communityn är redan hyffsat stor i Meego med och eftersoim N9 kommer kunna köra de flesta Qt baserade symbian apparna med finns där redan en del kommersiella också på NokiaStore(Ovistore).
Man kommer ju att kunna köra androidapps via dalvik, har nämnts tidigare i tråden
Postad 11 August 2011 - 14:13
Hupp! Prisförändring! Nu blev iaf 64Gb-versionen högintressant för mig. Märkt på min N8 att 16 inte riktigt räcker. Har lyckats fylla den till bredden med kartor, bilder och Spotify-cache. O.o
Verkar inte som spotify har någon klient på g. Men utvecklaren av qspot har börjat med att utveckla qspot för n9. Riktigt bra spotifyklint. Men inte lagligt att köra offline playlist så det gör han inte. Inte heller att bygga playlist i qspot går. I övrigt är den kanon. Sök på qspot om du är intresserad. Och ja, du måste vara premium medlem...
Postad 11 August 2011 - 15:27
Verkar inte som spotify har någon klient på g. Men utvecklaren av qspot har börjat med att utveckla qspot för n9. Riktigt bra spotifyklint. Men inte lagligt att köra offline playlist så det gör han inte. Inte heller att bygga playlist i qspot går. I övrigt är den kanon. Sök på qspot om du är intresserad. Och ja, du måste vara premium medlem...
Läste någonstans att han har planer på att i framtiden skapa någon form av buffertfunktion så man slipper streama allt. Personligen tror jag spotify släpper en egen klient till jul ifall n9 säljer bra.
Ni som bestämt er för att köpa N9 och vill ha spotify kan ju hjälpa till att hålla denna tråden uppdaterad.
http://getsatisfacti...ly_notification
Postad 11 August 2011 - 16:23
QSpot har jag hört talas om och det blir väl till att att använda det om inte spotify får tummen ur.Läste någonstans att han har planer på att i framtiden skapa någon form av buffertfunktion så man slipper streama allt. Personligen tror jag spotify släpper en egen klient till jul ifall n9 säljer bra.
Ni som bestämt er för att köpa N9 och vill ha spotify kan ju hjälpa till att hålla denna tråden uppdaterad.
http://getsatisfacti...ly_notification
Har redan satt min signatur på den tråden, ska bli intressant att följa.
Postad 11 August 2011 - 19:44
QSpot har jag hört talas om och det blir väl till att att använda det om inte spotify får tummen ur.
Har redan satt min signatur på den tråden, ska bli intressant att följa.
Jag tror verkligen inte spotify kommer vilja göra en version för n9.
Här är en första bild på qspot porten.
http://talk.maemo.or...p;postcount=723
Redigerat av theclone, 11 August 2011 - 19:44.
Postad 11 August 2011 - 23:06
Om inte Spotify är intresserad så kanske Wimp är det, båda finns i alla fall till Symbian. Det är ju mest en förlust för Spotify själva att missa tusentals potentiella kunder.Jag tror verkligen inte spotify kommer vilja göra en version för n9.
Här är en första bild på qspot porten.
http://talk.maemo.or...p;postcount=723
Postad 12 August 2011 - 06:49
Postad 12 August 2011 - 06:58
N9 kommer inte att lanseras i Usa, Storbritannien och idag kom beskedet att inte heller Tyskland är aktuellt. Kommer Nokia överhuvudtaget att bry sig om denna telefon efter det att den är släppt? Lite synd, det verkar bli en schysst lur.
Anledningen är ju at Stphen Felop är livrädd att den ska sno för mycke marknad från hans sketna wp7.
Redigerat av SRICE, 12 August 2011 - 06:59.
Postad 12 August 2011 - 07:59
Nokia har sagt att den kommer supportas i fem år. Men personligen spelar det mindre roll för mig. Communityn kommer vara den stora drivkraften oavsett hur mycket support nokia själva kommer ge.N9 kommer inte att lanseras i Usa, Storbritannien och idag kom beskedet att inte heller Tyskland är aktuellt. Kommer Nokia överhuvudtaget att bry sig om denna telefon efter det att den är släppt? Lite synd, det verkar bli en schysst lur.
Redigerat av Sombrero, 12 August 2011 - 08:06.
Postad 12 August 2011 - 08:35
N9 kommer inte att lanseras i Usa, Storbritannien och idag kom beskedet att inte heller Tyskland är aktuellt. Kommer Nokia överhuvudtaget att bry sig om denna telefon efter det att den är släppt? Lite synd, det verkar bli en schysst lur.
Vila i frid Meego, nu är det väl garanterat klippt om man struntar i de tre tunga marknaderna.
Postad 12 August 2011 - 09:19
Vila i frid Meego, nu är det väl garanterat klippt om man struntar i de tre tunga marknaderna.
I mitt scenario så kommer W7 floppa i de länder N9 släpps på. Skulle försäljningen visa samma siffror för W7 i de stora länderna kommer n9:an lanseras där med. Frågan är bara om det är för sent då...
Postad 12 August 2011 - 10:27
N9 är ju inte den enda enhet som kommer att släppas med meego, dock den enda från nokia. Men det är ju fler utvecklare än nokia som antagligen vill ha igen sina pengar. Intel har tex en version som är optimerad för sin atom-plattform och säkert kommer de att ge ut tablets mm.
Postad 12 August 2011 - 10:32
Tror du Meego kommer sälja mer än WP7? Intressant! Jag håller inte med, men det blir ändå spännande att se.
Goldstar:
Det hade jag faktiskt missat, jag trodde hela Meego var begravet i och med detta!
Redigerat av Kamui, 12 August 2011 - 10:33.
Postad 12 August 2011 - 11:53
Sombrero:
Tror du Meego kommer sälja mer än WP7? Intressant! Jag håller inte med, men det blir ändå spännande att se.
Goldstar:
Det hade jag faktiskt missat, jag trodde hela Meego var begravet i och med detta!
Tror är väl lite att ta i. Men jag hoppas mitt scenario slår in. Bara det inte blir för sent, för jag vill såklart att nokia ska finnas kvar. (Är egentligen INTE en nokia fanboy, men om det bara finns ett OS där jag inte känner mig övervakad är valet lätt.)
Det finns en hel del aktörer bakom meego, dock så är de andra inte lika inriktade på just mobiler.
Meego kommer bland annat dyka upp i BMWs bilar i framtiden.
Gillar tanken att bara använda nfc för att lyssna på sin musik i bilens ljudanläggning.
Redigerat av Sombrero, 12 August 2011 - 11:55.
Postad 12 August 2011 - 12:41
Postad 12 August 2011 - 13:09
Officiellt uttalande från Nokia skulle jag gärna vilja se på det annars är det som så ofta när det gäller Nokia bara ett rykte.N9 kommer inte att lanseras i Usa, Storbritannien och idag kom beskedet att inte heller Tyskland är aktuellt. Kommer Nokia överhuvudtaget att bry sig om denna telefon efter det att den är släppt? Lite synd, det verkar bli en schysst lur.
MeeGo är inte dött, i höstas så skulle det in som snabbstartsystem i Lenovos och Asus netbooks. Intel kör vidare och GM, BMW med flera ska väl ha det i sina bilar.
Dessutom finns risken nu med stämmningarna mot Android att tillverkare ser sig om efter alternativ.
GENIVI plattformen för bilar
Splashtop MeeGobaserat
MeeGo i Lenovo
AMD gick ju med i MeeGo också, hur det gick med det har jag ingen aning om då det varit väldigt tyst om det sedan offentliggörandet.
Redigerat av Unregistered31511, 12 August 2011 - 15:17.
Postad 12 August 2011 - 14:49
Officiellt uttalande från Nokia skulle jag gärna vilja se på det annars är det som så ofta när det gäller Nokia bara ett rykte.
MeeGo är inte dött, i höstas så skulle det in som snabbstartsystem i Lenovos och Asus netbooks. Intel kör vidare och GM, BMW med flera ska väl ha det i sina bilar.
Dessutom finns risken nu med stämmningarna mot Android att tillverkare ser sig om efter alternativ.
Vet inte om det är officiellt, men om de svarar på de här sätten till lite större bloggar ligger det nog någonting bakom.
http://www.gsmarena....k-news-2984.php
Postad 13 August 2011 - 17:35
Postad 13 August 2011 - 19:51
Ja, det kommer förhoppningsvis lite plattor. Men det är inte samma OS som Nokia använder i n9.
Samma os lär det ju vara om det heter meego, men säkert kan de ha gjort varianter av skal och fönsterhanterare
Postad 13 August 2011 - 20:29
Samma os lär det ju vara om det heter meego, men säkert kan de ha gjort varianter av skal och fönsterhanterare
Nokia har fått dispens för att få kalla det meego.
Det är en harmattan(maemo6) korsning.
Redigerat av theclone, 13 August 2011 - 20:38.
Postad 13 August 2011 - 22:32
Postad 13 August 2011 - 23:21
Nokia har fått dispens för att få kalla det meego.
Det är en harmattan(maemo6) korsning.
Källa på det. På wiki står det att det är ett smarbete mellan nokia och intel , hittar däremot inget om att nokia skulle ha fått nån typ av dispans för att ha nån version som inte är kompatibel med andra meegoenheter
Postad 14 August 2011 - 00:23
Webbsida med butik i New York med Nokia N9Vet inte om det är officiellt, men om de svarar på de här sätten till lite större bloggar ligger det nog någonting bakom.
http://www.gsmarena....k-news-2984.php
Förbeställning på Nokia N9 från Expansys USA
Fast båda verkar vara importer.
Vit N9 som sprids över webben. Ska visst vara ett överdrag.
Redigerat av Unregistered31511, 14 August 2011 - 01:24.
Postad 14 August 2011 - 09:30
http://thisismynext....bian-series-40/Webbsida med butik i New York med Nokia N9
Förbeställning på Nokia N9 från Expansys USA
Fast båda verkar vara importer.
Vit N9 som sprids över webben. Ska visst vara ett överdrag.
Tveksamt om den släpps som retail i USA alltså.
Redigerat av Unregistered1193, 14 August 2011 - 09:31.
Postad 14 August 2011 - 15:11
Källa på det. På wiki står det att det är ett smarbete mellan nokia och intel , hittar däremot inget om att nokia skulle ha fått nån typ av dispans för att ha nån version som inte är kompatibel med andra meegoenheter
Det är top secret
Qt och Api gör att vissa saker, som bl.a. Program är komatibla.
MeeGo-Harmattan
the default operating system of the Nokia N9. Successor of Maemo 5, but based of the Qt toolkit. Originally named Maemo 6, but later rebranded as MeeGo-Harmattan (provisional name). It is MeeGo compatible (that is, has a MeeGo API) but is not to be confused with MeeGo 1.0 Handheld as it is NOT based on MeeGo Core. MeeGo-Harmattan will not be released as a Nokia product for the N900. Aliases: Harmattan, Maemo 6, MeeGo 1.0 N.
Redigerat av theclone, 14 August 2011 - 15:12.
Postad 14 August 2011 - 20:04
Det är top secret
MeeGo-Harmattan
the default operating system of the Nokia N9. Successor of Maemo 5, but based of the Qt toolkit. Originally named Maemo 6, but later rebranded as MeeGo-Harmattan (provisional name). It is MeeGo compatible (that is, has a MeeGo API) but is not to be confused with MeeGo 1.0 Handheld as it is NOT based on MeeGo Core. MeeGo-Harmattan will not be released as a Nokia product for the N900. Aliases: Harmattan, Maemo 6, MeeGo 1.0 N.
Inte konstigt att man ser nokia som ett idiotiskt företag. Skulle ju aldrig betala för appar som jag inte vet om det kommer en efterföljare på telefonen eller man med 100% säkerhet vet att man kan använda apparna på andra enheter.
Postad 14 August 2011 - 20:29
1.0 var väl aldrig avsedd för handhållna enheter. Det var väl 1.2, som kom nu i maj som är avsedd för mobiler.Det är top secret
MeeGo-Harmattan
Finns väl grader i ****t. Personligen skulle jag aldrig betala något till ett företag som frågar om de får övervaka mig första gången jag slår på min mobil. Sen finns det väl inga garantier för något angående framtida kompabiliteter på appar.Inte konstigt att man ser nokia som ett idiotiskt företag. Skulle ju aldrig betala för appar som jag inte vet om det kommer en efterföljare på telefonen eller man med 100% säkerhet vet att man kan använda apparna på andra enheter.
Postad 14 August 2011 - 20:42
1.0 var väl aldrig avsedd för handhållna enheter. Det var väl 1.2, som kom nu i maj som är avsedd för mobiler.
Finns väl grader i ****t. Personligen skulle jag aldrig betala något till ett företag som frågar om de får övervaka mig första gången jag slår på min mobil. Sen finns det väl inga garantier för något angående framtida kompabiliteter på appar.
Vet inte vilket företag som frågar om de får övervaka dig? Har inte fått nån sån fråga i android iaf.
Nä garantier finns ju aldrig för apparna, men på android har det iaf berott på utgivaren av appen och inte att det saknas enheter.
Postad 14 August 2011 - 20:43
Meego använder rpm:er medan maemo kör deb:s.
Meego/harmattan använder deb:s för tillfället, så det är mycket mer maemo än meego. Men det gör det inte sämre på något sätt. Gillar deb:s bättre:)
sedan har ju Nokia snickrat ett eget gui.
Är säker på att det kommer dyka upp meegotablets som är riktigt vassa snart.
Redigerat av theclone, 14 August 2011 - 20:44.
Postad 14 August 2011 - 21:29
Du godkänner ju användaravtalet när du aktiverar din mobil.Vet inte vilket företag som frågar om de får övervaka dig? Har inte fått nån sån fråga i android iaf.
Nä garantier finns ju aldrig för apparna, men på android har det iaf berott på utgivaren av appen och inte att det saknas enheter.
"I licensavtalet på Android-telefonerna står bl.a. att Google får ta reda på vem du ringer och skickar SMS till/blir uppringd och får SMS från, och även innehållet i dessa SMS!"
"Så håller Android koll på var du är"
Postad 14 August 2011 - 21:36
Använder man bara qt så är det inga problem med appar till symbian, harmattan/meego och meego. Det är det som är det fina.
Meego använder rpm:er medan maemo kör deb:s.
Meego/harmattan använder deb:s för tillfället, så det är mycket mer maemo än meego. Men det gör det inte sämre på något sätt. Gillar deb:s bättre:)
sedan har ju Nokia snickrat ett eget gui.
Är säker på att det kommer dyka upp meegotablets som är riktigt vassa snart.
Meego på en tablet vore mumma, android och ios på tablets är ju ett skämt.
Redigerat av NisseGurra, 14 August 2011 - 21:36.
Postad 14 August 2011 - 21:43
WeTAb finns i alla fall. Sen finns Lenovos s10-3t netbook (touchskärm) med MeeGo.Meego på en tablet vore mumma, android och ios på tablets är ju ett skämt.
Postad 14 August 2011 - 21:49
WeTAb finns i alla fall. Sen finns Lenovos s10-3t netbook (touchskärm) med MeeGo.
Wetab var ju intressant, 1a gången jag sett den. Tack
Postad 14 August 2011 - 22:24
http://cordiatab.com/
Redigerat av theclone, 14 August 2011 - 22:25.
Postad 14 August 2011 - 22:43
Imorgon kanske det finns meego tablet en till.Är man utvcklare kan det här också vara ett alternativ.
http://cordiatab.com/
http://www.whoistabco.com/
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
40 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?