Call of Duty: Black Ops II (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
6
|
(5)
|
910:- |
Postad 27 November 2012 - 18:23
Postad 28 November 2012 - 09:16
Gamertag: LengthyFlyer81
Postad 28 November 2012 - 12:18
Håller på att levla fal igen till selektive fire men den är jvligt skön som singel fire också.
Har inte levlat min fal såpass så jag kunnat testa selective fire men i hardcore så är den kung med single fire.
Postad 28 November 2012 - 14:07
Skulle funnits ett bättre scope till den.. Lite mer distans.. Då hade den varit hur kul som helst.Har inte levlat min fal såpass så jag kunnat testa selective fire men i hardcore så är den kung med single fire.
Postad 28 November 2012 - 16:54
Skulle funnits ett bättre scope till den.. Lite mer distans.. Då hade den varit hur kul som helst.
Det är ju skumt hur man upplever vapen olika.
Efter att jag läste tipset om FAL så testade jag igår...och jag säger bara
FA(I)L!!
Gick överhuvudtaget inte att få död på någon fiende alls. Och jag försökte länge och väl...
Gick tillbaka till mitt shotgun igen...
Men å andra sidan så fungerade inte det så bra heller, så jag hade nog lite knas med nån server...eller nåt.
Får väl testa igen om jag hittar mitt tålamod.
Tror att det ligger under ett jetplan nånstans på Carrier.....
Postad 28 November 2012 - 17:11
Alla spelar vi olika, vissa vapen passa bättre än andra helt klart.Det är ju skumt hur man upplever vapen olika.
Efter att jag läste tipset om FAL så testade jag igår...och jag säger bara
FA(I)L!!
Gick överhuvudtaget inte att få död på någon fiende alls. Och jag försökte länge och väl...
Gick tillbaka till mitt shotgun igen...
Men å andra sidan så fungerade inte det så bra heller, så jag hade nog lite knas med nån server...eller nåt.
Får väl testa igen om jag hittar mitt tålamod.
Tror att det ligger under ett jetplan nånstans på Carrier.....
Postad 28 November 2012 - 17:19
MEN autofire med FAL <3 <3 (:
Måste bara lägga till att Singleplayern är riktigt kul. Sist hag spelade en full kampanj var mw2 och jag tror jag kommer göra det nu också.
Redigerat av Unregistered7eaa9096, 28 November 2012 - 17:22.
Postad 28 November 2012 - 23:53
Skulle funnits ett bättre scope till den.. Lite mer distans.. Då hade den varit hur kul som helst.
Finns tillräckligt med snipers som det är. Finns inget tråkigare än folk som springer runt på minibanor som t.ex båten och quickscopar järnet. Det är alldeles för lätt att använda snipers.
Var inte alls lika vanligt i första black ops, testade knappt snipern där men har svårt att tro den var lika bra som i detta spelet.
Postad 29 November 2012 - 00:49
Finns tillräckligt med snipers som det är. Finns inget tråkigare än folk som springer runt på minibanor som t.ex båten och quickscopar järnet. Det är alldeles för lätt att använda snipers.
Var inte alls lika vanligt i första black ops, testade knappt snipern där men har svårt att tro den var lika bra som i detta spelet.
Konstigt, jag har spelat i ett ex antal dagar och har inte sett en ända som har kört quickscope, allra minst vunnit en duell med ett Sniper gevär. Klart nån kan ha tur och att det kanske funkar i de andra spel lägen som t ex domination eller nåt annat slakta utan skillz läge. Men kan säga att jag har då aldrig sätt nån göra det i SnD.
Sniper är på tok för långsam för att hinna få upp mot t ex en smg eller pistol.. Ännu en underbar sak som finns i detta spel och inte som i MW3, där va det annorlunda..
Postad 29 November 2012 - 08:26
Postad 29 November 2012 - 09:22
Jag som suger på sniper har till och med vunnit en FFA med sniper. Tycker också snipern är för lätt i 2:an....borde vara mer beroende av kulbana och tid, lite som i BF3. Att kunna QS:pa nån som springer på andra sidan banan känns lite OP.....Konstigt, jag har spelat i ett ex antal dagar och har inte sett en ända som har kört quickscope, allra minst vunnit en duell med ett Sniper gevär. Klart nån kan ha tur och att det kanske funkar i de andra spel lägen som t ex domination eller nåt annat slakta utan skillz läge. Men kan säga att jag har då aldrig sätt nån göra det i SnD.
Sniper är på tok för långsam för att hinna få upp mot t ex en smg eller pistol.. Ännu en underbar sak som finns i detta spel och inte som i MW3, där va det annorlunda..
Hade det varit lite svårare att QS:pa hade man haft en chans innan snipern får iväg ett nytt skott, sen att de inte verkar rycka till när man träffar dem om de hardscopar utan de kan med lätthet hålla kvar siktet borde patchas.
Postad 29 November 2012 - 10:07
Postad 29 November 2012 - 10:20
Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 29 November 2012 - 10:23.
Postad 29 November 2012 - 11:10
Nu på förmiddagen lyckas jag förlora tre stycken på grund av det. Vad som händer är helt enkelt att när de tar i backen så studsar de till som en jävla studsboll och hamnar någon helt annan stans. I ett av fallen hamnade den mitt på banan när jag stod på våran spawn, de två andra så landade det långt utanför banans gräns. Lite smått frustrernde kan jag lova.
Postad 29 November 2012 - 11:31
Har hänt mig också. Tror att när det kommer ner med ett hörn först kan det ge sig iväg som en raket.Någon annan som märkt den intressanta buggen med Care Packages?
Nu på förmiddagen lyckas jag förlora tre stycken på grund av det. Vad som händer är helt enkelt att när de tar i backen så studsar de till som en j*vla studsboll och hamnar någon helt annan stans. I ett av fallen hamnade den mitt på banan när jag stod på våran spawn, de två andra så landade det långt utanför banans gräns. Lite smått frustrernde kan jag lova.
Postad 29 November 2012 - 17:01
Har också upplevt detta, den flyger iväg av bara f-n :-)
Men va fan grabbar, ni får göra som mig. Jag brukar stå under och dämpa nedslaget....
Postad 29 November 2012 - 17:04
Edit: ooops fel konsoll, men det funkar väl även till krysslådan.
Redigerat av what17ever, 29 November 2012 - 17:05.
Postad 29 November 2012 - 17:08
Men va fan grabbar, ni får göra som mig. Jag brukar stå under och dämpa nedslaget....
Hahaha, det misstaget lärde jag mig redan i MW2, den hårda vägen....
Dessutom behöver något göras åt Flack Jacket, den är FÖR effektiv. Idag tog en och samma kille två semtex samt en direkt träff av S-MAW och levde fortfarande när han skulle cappa B - det är helt sjukt.
Postad 29 November 2012 - 18:39
Hahaha, det misstaget lärde jag mig redan i MW2, den hårda vägen....
Dessutom behöver något göras åt Flack Jacket, den är FÖR effektiv. Idag tog en och samma kille två semtex samt en direkt träff av S-MAW och levde fortfarande när han skulle cappa B - det är helt sjukt.
Jag upplever generellt att mina semtex tar mycket sämre.
Likaså tycker jag det är väldigt mycket svårare att kniva ihjäl någon. I de tidigare spelen kunde man ju dyka 10 m framåt med kniven i högsta hugg och lätt få en kill.
Nu måste man tajma lite bättre.
Vilket såklart är bra!
Postad 29 November 2012 - 18:51
Gillar black hat, man kan förstöra/hacka många av fiendens score streaks t.o.m. UAVn. Sen kan man latja med lagkamraterna och lura dem på deras carepackage från ganska långt håll..Det är därför man har black hat, för att fixa tillbaks dem.
Edit: ooops fel konsoll, men det funkar väl även till krysslådan.
Postad 29 November 2012 - 21:41
Vilka grejer funkar black hat på egentligen?
Postad 29 November 2012 - 22:51
Postad 30 November 2012 - 09:58
Postad 30 November 2012 - 10:50
Det som funkar bäst med blackbox är när nån placerat en guardian eller sentry vid ett objektive i t.ex. DOM eller CTF och man kan sitta på lite avstånd och ta ut dem. Tycker den är lite OP p.g.a. att den har ganska lång räckvidd.Tycker det är dåligt att man får reda på om någon hackat ens utrustning, då fattar man ju direkt att någon är i närheten.
Vilka grejer funkar black hat på egentligen?
En sak som jag gillar i PLOPS 2 är att man inte kan kniva sönder en scorestreak, har varit alldeles för lätt i CoD, bara att kuta fram och med ett snabbt hugg kniva ihjäl en t.ex.en sentry.......
Postad 30 November 2012 - 18:54
Postad 30 November 2012 - 19:03
Alltså jag har flertalet gånger försökt använda black hat på guardians och sentryguns...igår testade jag på en UAV...inget hände? Vad gör jag för fel isåfall? Enda jag lyckats hacka är bouncing bettys och claymores...
Rikta black haten mot objektet och håll in knappen så ser du hur det laddar! Claymores och BBs hackar man ju direkt, men Sentrys och UAV tar ju en liten stund!
Postad 30 November 2012 - 19:32
Rikta black haten mot objektet och håll in knappen så ser du hur det laddar! Claymores och BBs hackar man ju direkt, men Sentrys och UAV tar ju en liten stund!
Haha jaha kul att man alltid lär sig något nytt! Har som sagt bara tryckt en gång
Postad 01 December 2012 - 10:31
Postad 02 December 2012 - 14:23
Försökt spela säkert ett tiotal omgångar nu och det här att så fort hardpointen inte är mitt i kartan så får laget som inte har kontroll till 95% alltid spawna längst bort ifrån den. Vilket skapar ett jävla rännande bara.
Postad 02 December 2012 - 22:25
Tac insert är en nödvändighet i hardpoint. Då kan man också lätt ta nästa hardpoint snabbt då de roterar i samma ordning om och om igen.Hardpoint är ett kul spelsätt - Men de måste fan fixa spawnpointsen.
Försökt spela säkert ett tiotal omgångar nu och det här att så fort hardpointen inte är mitt i kartan så får laget som inte har kontroll till 95% alltid spawna längst bort ifrån den. Vilket skapar ett j*vla rännande bara.
Postad 04 December 2012 - 08:33
Som HQ på speed ungefär.
Hade dock lite problem igår. Blev utkastad och utvisad i 5 minuter, utan att jag slutat mitt i matchen. Det var serverproblem vid 2 tillfällen och jag kastades ut och fick 5 minuters utvisning på det. Kändes orättvist.
Har aldrig varit med om det tidigare heller, vilket känns konstigt, eftersom jag vet att jag slutat mitt i matcherna för att ta hand om mina bångstyriga barn tex...
Postad 04 December 2012 - 13:44
Jag upplever ganska ofta att om jag skjuter mot en motståndare med armborstet och inte får direkt träff men träffar sidan om, bakom eller framför fienden och fienden skjuter ihjälp mig så detonerar inte alltid pilen vilket är ytterst frustrerande då man egentligen borde haft ihjäl eller åtmindstonde skadat fienden.
Postad 05 December 2012 - 09:34
Jag har de senaste dagarna förlorat säkert 90% av matcherna eftersom mina medspelare inte vill spela objektivet alternativt är för dåliga. Är det ingen annan som har upplevt detta?
Postad 05 December 2012 - 12:18
Jag vet inte om jag ska skylla på att jag börjar stiga i rank eller om det är fler som har köpt spelet. Men de senaste dagarna går det nästan inte för mig att spela Pub-matcher utan att bli irriterad. Jag hamnar på allt mellan 1.0 till 5.0 i K/D så mig är jag inte orolig för men mina j*vla medspelare.
Jag har de senaste dagarna förlorat säkert 90% av matcherna eftersom mina medspelare inte vill spela objektivet alternativt är för dåliga. Är det ingen annan som har upplevt detta?
Jo jag!
Satt igår och spelade drygt 10 matcher. Förlorade alla utom 1 eller 2.
Var så j*vla irriterad på alla nötter jag spelade med så jag kunde ha brutit sönder handkontollen.
Dessutom hade jag konstant motlagg så jag stod oftast på alla fyra och tog den hårt i chokladrännan. Fick slita hårt för att komma upp i en k/d över 1.00...
Provade byta spelsätt, lobbys och vapen men inget hjälpte. Till slut gav jag upp, för det var inte roligt någonstans.
Postad 05 December 2012 - 13:13
Jo jag!
Satt igår och spelade drygt 10 matcher. Förlorade alla utom 1 eller 2.
Var så j*vla irriterad på alla nötter jag spelade med så jag kunde ha brutit sönder handkontollen.
Dessutom hade jag konstant motlagg så jag stod oftast på alla fyra och tog den hårt i chokladrännan. Fick slita hårt för att komma upp i en k/d över 1.00...
Provade byta spelsätt, lobbys och vapen men inget hjälpte. Till slut gav jag upp, för det var inte roligt någonstans.
Det har varit på samma sätt jag kännt det senaste. Hetl chanslös.
Hade exempelvis en timmes spelsejour nu i förmiddags där jag torskade 6 matcher i rad i Ground War - rekordet var en kill confirmed där jag var den enda med över 10 tagna dog tags samt 1.0 i K/D eller bättre.
Jag förstår inte hur detta gått till då jag låg på en W/L på 1.95 på att nästan bara lirat pubs ensam....
Postad 05 December 2012 - 15:34
Spelet är som sagt inte roligt. Har väl kört cod online sen 3:an och snittat runt 30dagar/spel förutom WaW som sög. Men det här är för ojämt från att gå 17-1 till att matchen efter ha 0-8 och inget funkar. Märkligt.
Postad 05 December 2012 - 16:23
En kille i min lobby fick ca 50 kills, 3 deaths och 0 i captures...........vi förlorade med 198 mot 200......men han fick en swarm.......
och i hardpoint skall man visst campa utanför hardpoint när fi har den för att kunna plocka de som är på väg in inte in och rensa OCH ta den.
Men jag gillar fortfarande spelet trots många tryhards, lagg etc. tycker att de flesta CoD har varit så när det gäller objective-spelsätten när man inte kör med eget party.
Postad 07 December 2012 - 08:40
Nu vet jag att multiplayer är en stor del av denna franchise men kom igen. En SP kampanj som tar 3-4 timmar att ta sig igenom är ju bara pinsamt. Sen att i stort sett alla uppdrag känns som sånt man gjort innan är nästan ännu värre.
FPS genren i allmänhet och COD serien i synnerhet måste skärpa till sig ordentligt. Lite nytänk tack! Känslan man fick när man spelade igenom uppdragen i favelan i MW3 (?) saknas helt i detta spel.
När det gäller MP är det dock som vanligt bra underhållning man bjuds på synd bara att man är så ******** dålig i början...
Nä, när co-op uppdragen är genomspelade blir det nog till att byta in detta.
Postad 07 December 2012 - 09:39
Är väl inte så konstigt att många kampanjer blir likadana när dom i stort sett går ut på EXAKT samma sak varje gång.
Köper man ett cod el BF för kampanjen känns det ju fail redan från början.
Redigerat av La Cucaracha, 07 December 2012 - 09:41.
Postad 07 December 2012 - 12:19
Möjligt att det var MW 2. Detv ar ju ett tag sen.Nu har jag inte ens testat kampanjen då jag och antagligen 90% av köparna enbart är ute efter MP ändå. Men vadå favelan i MW3? (Har inte spelat mw3 kan jag tillägga) Var det inte en favela i MW2 också? Lät ju jävligt nyskapande du? Däremot tjernobyl i cod4 kändes nyskapande.
Är väl inte så konstigt att många kampanjer blir likadana när dom i stort sett går ut på EXAKT samma sak varje gång.
Köper man ett cod el BF för kampanjen känns det ju fail redan från början.
Postad 07 December 2012 - 12:25
Postad 07 December 2012 - 14:00
Om man skulle välja mellan kampanjen i Black Ops 2 eller Far Cry 3 är valet ganska självklart dock.FPS genren i allmänhet och COD serien i synnerhet måste skärpa till sig ordentligt.
Postad 07 December 2012 - 15:51
Såg att de pratade om det i ps3-delen nämligen.
Den skulle bla inkludera HC KC som en update i playlisten. Hoppas på det, behövs fler spellägen i HC.
Edit: Spellägen, inte spelmännen. j*vla autokorrekt.
Redigerat av Polobyxa, 07 December 2012 - 17:07.
Postad 10 December 2012 - 21:15
Nån som vet när första dlc:t kommer?
.... Och kommer nuketown 2025 vara med in det...?
Postad 11 December 2012 - 20:13
Jag bojkottar DLC för den här titeln.
Variation för variationens skull känns inte värt pengarna, det ska vara bra DLC som släpps..
Postad 11 December 2012 - 20:42
Postad 12 December 2012 - 10:09
Lite nya banor hade smakat bra, men 4000ms? För väl köpa det billigt nånstans.
Dock tycker jag banorna står sig bra fortfarande i alla fall i SnD. Tycker det är lika kul nu som i början.
Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 12 December 2012 - 14:43.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
8 filmer
29 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?