Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia Support

427 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 augusti 2012 - 22:38

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Här är en screenshot från min telefon som kör ICS.
Så ser du hur ikonerna ser ut.

Postad bild

Tackar. Trist att de va just de ikonerna jag hade hoppats undvika. Särskilt den för SMS tycker jag är riktigt usel. Får fundera lite till på om jag ska uppgradera eller inte. :)

Postad 18 augusti 2012 - 17:31

driss_himdi
  • driss_himdi
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Vad händer om du testar att ta en ny 3D bild? Syns den då i Album appen? Kan du se bilderna om du öppnar Album appen via kamera appen?

Är detta ett skämt eller, vrf undviker du min fråga med att ställa en motfråga!?

Jag frågade vrf Sony har tagit bort 3D Album o därmed kan jag inte öppna mina gamla sparade 3D bilder, istället finns det vanliga albumet som är mycket sämre o klarar inte av 3D visning på samma sätt som den dedikerade 3D Album appen kunde!

Nya Album kan inte "svepa vidare" till nästa 3D bild utan jag måste först gå tillbaka o sen välja nästa 3D bild vilket är jobbigt eftersom min TV bryter ifrån 3D läget varje gång.

Skärpning nu, jag har många 3D bilder som bara nås med hjälp av 3e parts app som låter mig visa telefonens innehåll likt Explorer (Utforskaren) i Windows!

Nya Album visar allt media innehåll istället för "kategorier" som standard, innan kunde jag välja om det ska vara kamera bilder, nedladdat eler videos - helt enkelt kategoriskt.

Album appen i nya ICS från Sony visar inte alls mina gamla 3D bilder "punkt"

Postad 20 augusti 2012 - 09:37

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Hej Johan!
Jag har en fråga angående Xperia Acro S. Jag har beställt en sådan och den kommer dyka in i veckan. Jag tycker det verkar vara en grym mobil som ska tåla lite mer hårdare tag. En fråga jag däremot måste ha svar på är:

Vissa sidor säger att den ska stöd för Micro-simkort och vissa säger tvärt om.
Jag laddade ner handboken från Sonys sida men det framgick inte riktigt vad det var. Det stod bara Simkort. Kan man utgå ifrån att det inte är Micro-simkort på den modellen då?

Postad 20 augusti 2012 - 13:00

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Vissa sidor säger att den ska stöd för Micro-simkort och vissa säger tvärt om.
Jag laddade ner handboken från Sonys sida men det framgick inte riktigt vad det var. Det stod bara Simkort. Kan man utgå ifrån att det inte är Micro-simkort på den modellen då?

Jag fick min Xperia acro S i fredags.
En adapter följde med, så det var bara att stoppa i mitt mikro-SIM, som jag hade till Xperia S, så fungerade det.

Postad 20 augusti 2012 - 13:03

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Kommer det fix till Ray så man slipper godkänna gps och datatrafik varje gång?

Postad 20 augusti 2012 - 13:32

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Är detta ett skämt eller, vrf undviker du min fråga med att ställa en motfråga!?

Jag frågade vrf Sony har tagit bort 3D Album o därmed kan jag inte öppna mina gamla sparade 3D bilder, istället finns det vanliga albumet som är mycket sämre o klarar inte av 3D visning på samma sätt som den dedikerade 3D Album appen kunde!

Nya Album kan inte "svepa vidare" till nästa 3D bild utan jag måste först gå tillbaka o sen välja nästa 3D bild vilket är jobbigt eftersom min TV bryter ifrån 3D läget varje gång.

Skärpning nu, jag har många 3D bilder som bara nås med hjälp av 3e parts app som låter mig visa telefonens innehåll likt Explorer (Utforskaren) i Windows!

Nya Album visar allt media innehåll istället för "kategorier" som standard, innan kunde jag välja om det ska vara kamera bilder, nedladdat eler videos - helt enkelt kategoriskt.

Album appen i nya ICS från Sony visar inte alls mina gamla 3D bilder "punkt"

Sorry, ville mest felsöka och få mer info om problemet. Visste inte att du skulle ta det på det viset.
Det är omgjort i ICS ja, dock så ville jag mest veta ifall du på något sätt kunde se dina gamla 3D bilder.
Om du tillåter så har jag ytterligare motfrågor. Om du via vanliga galleriet klickar på en 3D bild så får du en liten 3D ikon som dyker upp nere i hörnet. Om du klickar på den så kan du öppna 3D album. Här kan du spela upp dina 3D bilder, men det jag undrar är om du kan hitta dina gamla 3D bilder här?

Om inte så är det nog något som jag måste ta vidare så utvecklarna får ta en titta på vad som kan ha blivit fel.

Kommer det fix till Ray så man slipper godkänna gps och datatrafik varje gång?

Det vet jag faktiskt inte ifall det är något som kommer att ändras. Men jag har skickat vidare feedback om det tidigare så det är kanske inte omöjligt.

Postad 20 augusti 2012 - 16:04

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Var det inte en uppdatering/buggfix påväg till 2011 års Xperia?
Hade för mig jag läste en notis någonstans att det det skulle komma en fix för ICS, men hittar inte var jag läste det.

Har den kommit? Annrars, när ungefär?

EDIT

Hittade till slut.
http://www.xperiablo...-xperia-phones/

Står 8 aug för 4.1.B.0.587
Har den kommit?
Vad har förändrats?

Redigerat av PsychoCheF, 20 augusti 2012 - 16:08.

Postad 20 augusti 2012 - 16:15

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 1

Var det inte en uppdatering/buggfix påväg till 2011 års Xperia?
Hade för mig jag läste en notis någonstans att det det skulle komma en fix för ICS, men hittar inte var jag läste det.
Har den kommit? Annrars, när ungefär?

Jag fick den till min Xperia arc S i slutet av förra veckan.

Postad 20 augusti 2012 - 18:23

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Alltså jag gillar verkligen min Xperia S men batteriförbrukningen är orimligt hög. 3-brandad lur med 6.1.A.0.452 d.v.s. den senaste versionen. Dom första veckorna efter uppgradering till ICS upplevde jag bättre batterikapacitet än med GB men nu är den rent usel. Android system tar mellan 20-30% och t.ex. häromdagen droppade den från fulladdad till 81% på 90 minuter liggandes helt oanvänd.

Ännu snurrigare blir det när man kollar andra forum etc. och ser att t.ex. turkiska version 6.1.A.1.58 Generic har en rad förbättringar inkl. batteriförbrukning.

Alltså er Android är fan så mycket bättre på nästan allt jämfört med konkurrenterna. Bättre flyt, snyggare etc. Men något har ni misslyckats kapitalt med när batteriförbrukningen är ett skämt jämfört med andra. Att skärmen drar en hel del fattar jag också men det är liksom inte det som är problemet.

Och detta med bluetoothproblemen verkar inte bara vara jag som upplever om man ska tro vad som skrivs på xda. Sjukt irriterande och gör bluetoothheadset snudd på oanvändbara tillsammans med telefonen.

Börjar lessna ordentligt på denna jävla skitmjukvara.

Är det förresten på gång någon uppdatering som ev. löser problemen eller kommer man få dras med denna skiten i ett halvår? För om inget händer kommer nog denna telefonen förpassas till elektronikskrotkärlen på närmsta återvinningscentral då jag inte med gott samvete kan sälja den.

/#LOUDmouth#

Postad 20 augusti 2012 - 18:56

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Jag fick den till min Xperia arc S i slutet av förra veckan.

Nöjd?
Verkar vara många som är missnöjda med ICS till 2011års xperior...

Postad 21 augusti 2012 - 08:29

Izze
  • Izze
  • Användare

• 103 inlägg
  • 1

Nöjd?

Jag uppdaterade min ARC (ej S) för ett par dagar sedan via PC Companion.
Förbättringen är att jag åtminstone (än så länge) inte behövt ta ut batteriet för att starta om efter att den tidigare hängt sig rätt frekvent.
I.e. ser ut att vara lite stabilare.....dock så hackar fortfarande videoinspelning ( :( ) och alerts/ringer inställningarna för ljudet går ej att separera, rät seg, etc etc.
D.v.s. om du inte uppdaterat till ICS och du inte har ett väldigt stort behov av nyheterna i ICS så för guds skull stanna kvar...
Jag skulle byta tebaks på en gång om det fanns ett enkelt sätt.....
Johan, kan du kika om Sony skulle kunna hjälpa till med en sådan support helst online utan att behöva lämna in den?
Tack på förhand!

Redigerat av Izze, 21 augusti 2012 - 08:36.

Postad 21 augusti 2012 - 08:46

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 2

Nöjd?

Mycket nöjd.

Fungerar mycket bra utan några som helst problem.

Postad 21 augusti 2012 - 10:21

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 1
Jag har oxå uppdaterat min ARC. Jag är helnöjd med hur ICS fungerar med tanke på den begränsade prestandan som faktiskt finns i ARC. (RAM och CPU.) Det är klart att den laggar om man fyller hemskärmarna med en massa widgets som ska uppdateras vid varje visning och om man har en massa bakgrundsprocesser igång. (E-mail, facebook, Timescape...)
Jag har ställt ner uppdateringen på facebook och mail till en gång per timme, tagit bort kalenderwidget m.m. och då fungerar den kalas.
Det enda som inte är bra är videoinspelningen i HD. Den blev liiite bättre nu med uppdateringen men långt ifrån vad man förväntar sig vid 720p. Monoljud är det oxå och det var stereo med Gingerbread.

Redigerat av Ricke77, 21 augusti 2012 - 10:21.

Postad 21 augusti 2012 - 11:50

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Min Wifi uppkoppling har faktiskt blivit sämre med tiden. Sitter långt ifrån routern här på jobb och har ca. 11-12mbit/s och 3 "pinnar". På min Xperia S har jag inga, ibland kan den inte ens koppla upp.

Postad 22 augusti 2012 - 07:41

Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Alltså jag gillar verkligen min Xperia S men batteriförbrukningen är orimligt hög. 3-brandad lur med 6.1.A.0.452 d.v.s. den senaste versionen. Dom första veckorna efter uppgradering till ICS upplevde jag bättre batterikapacitet än med GB men nu är den rent usel. Android system tar mellan 20-30% och t.ex. häromdagen droppade den från fulladdad till 81% på 90 minuter liggandes helt oanvänd.

Ännu snurrigare blir det när man kollar andra forum etc. och ser att t.ex. turkiska version 6.1.A.1.58 Generic har en rad förbättringar inkl. batteriförbrukning.

Alltså er Android är fan så mycket bättre på nästan allt jämfört med konkurrenterna. Bättre flyt, snyggare etc. Men något har ni misslyckats kapitalt med när batteriförbrukningen är ett skämt jämfört med andra. Att skärmen drar en hel del fattar jag också men det är liksom inte det som är problemet.

Och detta med bluetoothproblemen verkar inte bara vara jag som upplever om man ska tro vad som skrivs på xda. Sjukt irriterande och gör bluetoothheadset snudd på oanvändbara tillsammans med telefonen.

Börjar lessna ordentligt på denna jävla skitmjukvara.

Är det förresten på gång någon uppdatering som ev. löser problemen eller kommer man få dras med denna skiten i ett halvår? För om inget händer kommer nog denna telefonen förpassas till elektronikskrotkärlen på närmsta återvinningscentral då jag inte med gott samvete kan sälja den.

/#LOUDmouth#

Tråkigt att höra att du har så mycket bekymmer med programvaran. Xperia S är en aktuell telefon så givetvis kommer det komma fler programvaror för den, dock så vet jag tyvärr inte exakt när nästa programvara kan tänkas lanseras.

Har du testat att reparera din telefons programvara för att se ifall det skulle kunna hjälpa? Du kan göra reparation av programvaran via PC Companion.

Jag uppdaterade min ARC (ej S) för ett par dagar sedan via PC Companion.
Förbättringen är att jag åtminstone (än så länge) inte behövt ta ut batteriet för att starta om efter att den tidigare hängt sig rätt frekvent.
I.e. ser ut att vara lite stabilare.....dock så hackar fortfarande videoinspelning ( :( ) och alerts/ringer inställningarna för ljudet går ej att separera, rät seg, etc etc.
D.v.s. om du inte uppdaterat till ICS och du inte har ett väldigt stort behov av nyheterna i ICS så för guds skull stanna kvar...
Jag skulle byta tebaks på en gång om det fanns ett enkelt sätt.....
Johan, kan du kika om Sony skulle kunna hjälpa till med en sådan support helst online utan att behöva lämna in den?
Tack på förhand!

Det är endast möjligt för oss att hjälpa dig med en nedgradering om du lämnar in telefonen till din återförsäljare eller direkt till en verkstad.
Det finns tyvärr inget sätt för oss att hjälpa dig med detta online.

Min Wifi uppkoppling har faktiskt blivit sämre med tiden. Sitter långt ifrån routern här på jobb och har ca. 11-12mbit/s och 3 "pinnar". På min Xperia S har jag inga, ibland kan den inte ens koppla upp.

Har du testat att starta om både telefon och router? Har du senaste firmware i både telefon och router?

Postad 22 augusti 2012 - 09:23

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag har startat om och uppdaterat vad som går.

Postad 22 augusti 2012 - 12:29

Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag har startat om och uppdaterat vad som går.

Du skulle kunna testa att köra med Wi-Fi analyzer för att se hur du ligger till med kanaler.
https://play.google....W5hbHl6ZXIiXQ..
Kanske är hög trafik på kanalen som du använder nu. Då kan du testa att byta för att se ifall det blir någon förbättring.

Postad 22 augusti 2012 - 20:22

Nisse Flash
  • Nisse Flash
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej Johan

Har ett riktigt skumt och irriterande problem.

Har en ej rootad Ray med Android 4 som tappar samtal väldigt ofta. Verkar som om den blir mer känslig med tiden. Bor mitt i Göteborg så det är nära till masterna.
Började med kontaktsvårigheter i en del av lägenheten, men numer är det säkrast att gå utomhus för att kunna genomföra ett samtal. Inte alltid det fungerar heller.

Är det ett känt problem? Hur skall jag gå vidare med detta?

Redigerat av Nisse Flash, 22 augusti 2012 - 23:12.

Postad 22 augusti 2012 - 22:52

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Hur mycket har operatörerna att säga till om Ang uppdateringar? Xperia P ics har folk med Telia, halebop Telenor tex uppdaterat med fast med Tre (3) händer ingenting. Hänger fortfarande på B1.564 för att inte 3 godkänt fler (förutom 162 som drogs tillbaka tror jag).

Stämmer detta tycker jag det är något Sony skall ta tag i.

Visst telefonen är låst till 3, må så vara men jag tycker inte det är rätt att de kan förhala ett släpp för att dom skall fylla på med 30 onödiga skräpappar.

Redigerat av clarken, 22 augusti 2012 - 22:55.

Postad 23 augusti 2012 - 06:38

Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Hej Johan

Har ett riktigt skumt och irriterande problem.

Har en ej rootad Ray med Android 4 som tappar samtal väldigt ofta. Verkar som om den blir mer känslig med tiden. Bor mitt i Göteborg så det är nära till masterna.
Började med kontaktsvårigheter i en del av lägenheten, men numer är det säkrast att gå utomhus för att kunna genomföra ett samtal. Inte alltid det fungerar heller.

Är det ett känt problem? Hur skall jag gå vidare med detta?

Skulle inte vilja påstå att det är ett känt, eller vanligt förekommande problem. Men börja med att testa med ett nytt SIM-kort i telefonen för att se ifall det skulle kunna hjälpa. Om inte, vilken revision av ICS är det som du kör med? .587 är den senaste. Om du inte har den kan du testa att uppdatera till den via PC Companion.

Hur mycket har operatörerna att säga till om Ang uppdateringar? Xperia P ics har folk med Telia, halebop Telenor tex uppdaterat med fast med Tre (3) händer ingenting. Hänger fortfarande på B1.564 för att inte 3 godkänt fler (förutom 162 som drogs tillbaka tror jag).

Stämmer detta tycker jag det är något Sony skall ta tag i.

Visst telefonen är låst till 3, må så vara men jag tycker inte det är rätt att de kan förhala ett släpp för att dom skall fylla på med 30 onödiga skräpappar.

Alla telefoner som är operatörslåsta eller som har en operatörs customizerad programvara är det upp till operatören att godkänna innan den släpps. Det är möjligt att dom skulle kunna vilja lägga till något eller att det är något dom tycker sig sakna i programvaran och då kan det dra ut på tiden. Det är dessvärre inget som vi kan styra över.

Postad 23 augusti 2012 - 21:01

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Tråkigt att höra att du har så mycket bekymmer med programvaran. Xperia S är en aktuell telefon så givetvis kommer det komma fler programvaror för den, dock så vet jag tyvärr inte exakt när nästa programvara kan tänkas lanseras.

Har du testat att reparera din telefons programvara för att se ifall det skulle kunna hjälpa? Du kan göra reparation av programvaran via PC Companion.

Nej, men jag är väl så illa tvungen. Det är bara jävligt drygt att hålla på och fippla med telefon. En telefon ska fungera, punkt slut. Och batteriförbrukningen är en så pass grundläggande sak som man tycker ska vara rimlig från början. Bifogad bild är efter endast ett par samtal och knappt något annat användande alls. Johan, inte fan kan det vara rimligt att Android-system ska ta 35% av batterikapaciteten?

Men men, ska se om jag kan reparera alt. ominstallera telefonen "från scratch". Det är bara att det är en jävla massa inställningar som måste backup'as först.

/#LOUDmouth#

Bifogad fil(er)

Postad 23 augusti 2012 - 21:48

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
En fråga till innan jag uppdaterar eller inte. Slipper man Wisepilot och den där office appen i ICS? De ligger ju bara och tar upp en massa onödigt utrymme.

Postad 25 augusti 2012 - 08:06

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Varför går det inte att inaktivera YouTube i Xperia acro S?

Alternativet "Inaktivera" finns via Appar -< Alla och jag väljer det, men efter en omstart av telefonen har YouTube status "Aktiverat" och en uppdatering för YouTube hittas någon/några minuter efter att telefonen varit igång.
Samma visa nästa gång jag startar telefonen, vilket jag gör varje morgon.

Är YouTube kopplat till något annat jag måste inaktivera?
Om inte, varför finns alternativet "Inaktivera" som ändå inte fungerar?
Bug?

Edit: Tidigare hade jag en Xperia S och med den räckte det att inaktivera YouTube en gång. Den inställning ändrades inte med en omstart.
Jag har också en arc S och där räcker det också med att inaktivera en gång, för att inställningen skall finnas kvar.

Redigerat av Core2, 25 augusti 2012 - 08:12.

Postad 25 augusti 2012 - 08:17

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

En fråga till innan jag uppdaterar eller inte. Slipper man Wisepilot och den där office appen i ICS? De ligger ju bara och tar upp en massa onödigt utrymme.

Wisepilot och OfficeSuite kommer med ICS.
Wisepilot kan du avinstallera.
OfficeSuite kan du inaktivera och då slipper du dess uppdateringar som tar 4 gånger så mycket utrymme som appen i sig.

Detta gäller Xperia arc S.

Postad 25 augusti 2012 - 08:20

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Wisepilot och OfficeSuite kommer med ICS.
Wisepilot kan du avinstallera.
OfficeSuite kan du inaktivera och då slipper du dess uppdateringar som tar 4 gånger så mycket utrymme som appen i sig.

Detta gäller Xperia arc S.

Tack. :) Märkte själv hur mycket plats man sparade på att ta bort uppdateringar på dessa program för några dagar sen.

Postad 28 augusti 2012 - 00:43

Unregistered9309bf09
  • Unregistered9309bf09
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Vilken telefon kör du? Har du testat att ominstallera programvaran? Testat att återställa både telefonen och routern?

Senaste nytt om Jelly Bean hittar du på produktbloggen.
http://blogs.sonyeri...n.com/products/

Vad händer om du testar att ta en ny 3D bild? Syns den då i Album appen? Kan du se bilderna om du öppnar Album appen via kamera appen?

Vilken telefonmodell samt version av programvaran kör du? Har Skype släppt någon fullt kompatibel app för din nuvarande programvara ännu?

Testa att sätta SIM kortet i en annan telefon och kolla ifall den luren kan se kontakterna som ska finnas på kortet. Om den inte gör det är det förmodligen inga kontakter på SIM kortet. Ett annat alternativ kan vara att synka eller säkerhetskopiera kontakterna från den gamla telefonen för att sedan synka/återställa dom i din Xperia arc. Hur man gör beror lite på vilken telefonmodell det rör sig om.

Ja nu var det mej det var fel på, det fanns inga kontakter på våra sim-kort, dom låg kvar i våra gammla telefoner :blush: Nu är detta fixat :)

Postad 28 augusti 2012 - 01:30

Unregistered9309bf09
  • Unregistered9309bf09
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Några frågor om Arc S :
1. Kan man på nåt sätt ta bort appar som man inte kommer att använda och som inte går att avinstallera direkt i telefonen?
2. Ganska många appar körs i bakgrunden ser jag, finns det appar man kan stoppa utan att mista funktioner i telefonen, typ CrashMonitor / Google-Tjänster / Musik / Dataräknare / SecureClockService / Maps / Samtalsloggtillägg som är några av dom? Om vi t.ex. tar appen Musik så har jag inte gjort någonting som har med musik att göra på minst en månad så varför ska en sådan app ligga och köra i bakgrunden?
3. Är det någon större vits att jag uppdaterar min lur då jag har Android-version 2.3.4
Version 4.0.2.A.0.62?
Fungerar inte väckningen / alarmet om man slår av telefonen på kvällen, är det så illa?

Postad 28 augusti 2012 - 10:22

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 1

Fungerar inte väckningen / alarmet om man slår av telefonen på kvällen, är det så illa?

Finns ingen Android vad jag vet som klarar av larmet om den är avstängd.

Har precis uppdaterat mig från ARC till ACRO S. Grymt rolig lur! Grattis Sony för en fulländad telefon!
Jag är sååå nöjd!!

Postad 28 augusti 2012 - 15:04

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
En sak som är sämre med ICS är när man går ur vissa appar så är apparna och katalogerna på hemkärmen tomma en sekund eller två och sen kommer de fram. Samma sak om man ska scrolla i sidled på hemskärmen när man gått ur en app så hackar det (troligen för att de tomma apprna ska ritas upp).

Postad 28 augusti 2012 - 15:05

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

En sak som är sämre med ICS är när man går ur vissa appar så är apparna och katalogerna på hemkärmen tomma en sekund eller två och sen kommer de fram. Samma sak om man ska scrolla i sidled på hemskärmen när man gått ur en app så hackar det (troligen för att de tomma apprna ska ritas upp).

Beror nog inte på ICS. Jag har samma med min Arc och jag kör fortfarande GB.

Postad 28 augusti 2012 - 17:49

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Beror nog inte på ICS. Jag har samma med min Arc och jag kör fortfarande GB.

Alldeles rätt! Det är inte ICS som strular utan snarare en för slö processor eller för lite RAM.
Hade samma problem på min Arc men det finns inte på min nuvarande Acro S.
Ju mer apparna uppdateras för att klara dubbla kärnor och snabba lurar, desto mer slöar det ner de telefoner som är lite äldre.
Om man vill kringgå detta utan att köpa ny lur så är det root som gäller!

Postad 28 augusti 2012 - 18:11

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Hade aldrig det problemet tidigare med GB.

Postad 28 augusti 2012 - 19:00

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Ok, nu har jag testat att reparera mjukvaran. Jag kan se en marginell förbättring men Androidsystem tar fortfarande på tok för mycket batteri. Det är någon jävla skitprocess som väcker telefonen precis hela tiden. Den verkar så gott som aldrig gå ner i sleep mode (eller vad det nu kallas). Ska laborera lite till och ge det ett tag till.

Bluetoothproblemen har dock inte löst sig och är det som i dagsläget är absolut värst. Bluetooth(ljud) är i dagsläget helt oanvändbart p.g.a. problem med att koppla ihop enheter och att ljudet försvinner/hackar/whatever. Och det är jävligt underliga fel också. Ena sekunden ringer jag ett samtal och pratar utan problem i bluetoothheadset men helt plötsligt när samtalet är slut börjar musiken spelas upp i telefonens högtalare till omgivningens förvåning.

Jag fattar inte, bluetooth är ingen ny teknik, android är inget nytt OS och bluetooth kan i dagsläget inte anses vara något udda användningsområde på en smartphone. Ändå lyckas ni inte få det att få fungera!

EDIT: Pluggade precis in telefonen i datorn och upptäckte att det finns en uppdatering. Nu är det bara att hoppas att den åtminstone fixar bluetoothstrulet. Att den skulle lösa den orimligt höga batteriförbrukningen är väl att hoppas på för mycket. Hoppas dock för supportJohans skull att den löser allt! Kan inte vara helt roligt att få bära hundhuvudet för att klåpare till kollegor inte lyckas.

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 28 augusti 2012 - 19:11.

Postad 29 augusti 2012 - 06:23

Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Ok, nu har jag testat att reparera mjukvaran. Jag kan se en marginell förbättring men Androidsystem tar fortfarande på tok för mycket batteri. Det är någon jävla skitprocess som väcker telefonen precis hela tiden. Den verkar så gott som aldrig gå ner i sleep mode (eller vad det nu kallas). Ska laborera lite till och ge det ett tag till.

Bluetoothproblemen har dock inte löst sig och är det som i dagsläget är absolut värst. Bluetooth(ljud) är i dagsläget helt oanvändbart p.g.a. problem med att koppla ihop enheter och att ljudet försvinner/hackar/whatever. Och det är jävligt underliga fel också. Ena sekunden ringer jag ett samtal och pratar utan problem i bluetoothheadset men helt plötsligt när samtalet är slut börjar musiken spelas upp i telefonens högtalare till omgivningens förvåning.

Jag fattar inte, bluetooth är ingen ny teknik, android är inget nytt OS och bluetooth kan i dagsläget inte anses vara något udda användningsområde på en smartphone. Ändå lyckas ni inte få det att få fungera!

EDIT: Pluggade precis in telefonen i datorn och upptäckte att det finns en uppdatering. Nu är det bara att hoppas att den åtminstone fixar bluetoothstrulet. Att den skulle lösa den orimligt höga batteriförbrukningen är väl att hoppas på för mycket. Hoppas dock för supportJohans skull att den löser allt! Kan inte vara helt roligt att få bära hundhuvudet för att klåpare till kollegor inte lyckas.

/#LOUDmouth#

Just i detta nu så sitter jag och drar loggar från ett par Xperia S angående det du just skriver. Det verkar som att det är något som gör att den inte går ner i sleep mode helt och hållet, utan väcks titt som tätt av någon process. Dock så har jag inte kunnat återskapat detta som någon batterislukare.

Tänk på att efter du ominstallerat telefonens programvara så tar det upp till en vecka innan Android systemet har konfigurerat sig för optimal batterianvändning. Så dom första dagarna kommer du förmodligen uppleva en kortare batteritid.

Jag har tyvärr inte fått någon change log ännu för .45 programvaran till Xperia S.

Postad 29 augusti 2012 - 19:08

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
@Johan-SonyXperiaSupport

Hej!
Vad blir det för firmware (Neo) version som det talas om i det länkade inlägget?
Det är väl inte .587 som redan var släppt när inlägget publicerades? Lite oklart....

http://blogs.sonymob...ria-smartphones

Redigerat av PsychoCheF, 29 augusti 2012 - 19:08.

Postad 30 augusti 2012 - 15:36

Unregistered9309bf09
  • Unregistered9309bf09
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Några frågor om Arc S :
1. Kan man på nåt sätt ta bort appar som man inte kommer att använda och som inte går att avinstallera direkt i telefonen?
2. Ganska många appar körs i bakgrunden ser jag, finns det appar man kan stoppa utan att mista funktioner i telefonen, typ CrashMonitor / Google-Tjänster / Musik / Dataräknare / SecureClockService / Maps / Samtalsloggtillägg som är några av dom? Om vi t.ex. tar appen Musik så har jag inte gjort någonting som har med musik att göra på minst en månad så varför ska en sådan app ligga och köra i bakgrunden?
3. Är det någon större vits att jag uppdaterar min lur då jag har Android-version 2.3.4
Version 4.0.2.A.0.62?

Inga fler svar på mina frågor ?

Postad 30 augusti 2012 - 17:31

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Tänk på att efter du ominstallerat telefonens programvara så tar det upp till en vecka innan Android systemet har konfigurerat sig för optimal batterianvändning. Så dom första dagarna kommer du förmodligen uppleva en kortare batteritid.

Helt hundra på detta? Det jag har hört och läst överallt är att den konfigureringen/kalibreringen du nämner bara sker vid helt ny telefon samt vid större uppdateringar typ versionsbyte från GB till ICS etc.

/#LOUDmouth#

Postad 31 augusti 2012 - 09:05

Ferniss
  • Ferniss
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har nyligen fått problem med min Xperia Neo. Den drar oerhörda mängder datatrafik. Helt plötsligt började den inbyggda E-post applikationen dra jätte mycket. På bara några dagar har den dragit 1,26 GB på Mobila nätet och över 4 GB på WiFi nätet.
Jag har inte hämtat några större filer från mailen, bara två små bilder samt några vanliga brev.
Någon som vet var problemet kan ligga?

/Ferniss

Postad 03 september 2012 - 16:13

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Jag upplever lite problem med skärmens respons vid samtal på min Acro S. Uppdaterade i fredags till den senaste programvaran när den kom OTA men problemet kvarstår. Det som bla händer är att jag ibland inte kan avsluta samtalen. Hur mycket jag än trycker på avsluta så får jag vänta tills motparten lägger på. En annan sak som ibland händer är när man pratar så låter det för motparten precis som om jag håller inne en tangent. Har detta med Wet Finger Tracking att göra? Tycker ju inte det bör hända eftersom telefonen känner av när man håller dem mot ansiktet och släcker skärmen. Tangentbordet kommer inte heller upp utan det är vanlig samtalsskärm när den tänds.
Är detta en känd bugg eller min lur som är knasig?
Det är inte alltid det händer utan nästan enbart när man är lite "fuktig eller svettig" i ansiktet. :-)
Tack på förhand för snabbt svar!

Postad 04 september 2012 - 09:15

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Johan - Kan du lägga till i önskelistan till Xperia S att det hade varit bra med en batteriindikator precis som på P-versionen.

(Min fru skaffade en P i Söndags, hon är helt lyrisk över skärmen!!! :-) ) Jag gillar den också.

En annan sak som jag skulle vilja ha (som inte sitter med surf-abb. på 10G/7mån) är att man kan ställa in sina synkningar mot konton endast när telefonenb hittar ett Wifi nätverk. Kanske finns en app för det?

Redigerat av Melmac, 04 september 2012 - 09:17.

Postad 04 september 2012 - 09:34

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Min Xperia P har börjat att flagna färg från plasthöljet som sitter längst ner, känns lite tråkigt på en såpass by telefon. Det började redan efter ett par veckor trots försiktig hantering... :(

Postad 04 september 2012 - 09:48

Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Inga fler svar på mina frågor ?

I ICS kan man själv välja att inaktivera applikationer så att de inte körs, men det finns fortfarande appar som du inte kan avinstallera.
Frågan angående väckarklockan tror jag du fick svar på.

Har nyligen fått problem med min Xperia Neo. Den drar oerhörda mängder datatrafik. Helt plötsligt började den inbyggda E-post applikationen dra jätte mycket. På bara några dagar har den dragit 1,26 GB på Mobila nätet och över 4 GB på WiFi nätet.
Jag har inte hämtat några större filer från mailen, bara två små bilder samt några vanliga brev.
Någon som vet var problemet kan ligga?

/Ferniss

Märkligt. Testa att rensa data för E-post appen och lägg till ditt konto på nytt. Jag har ingen förklaring på varför det skulle kunna dra så mycket data med så lite användning. Du kan rensa data för hela appen via Hantera appar under inställningar. Låt mig få veta om problemet uppstår igen.

Jag upplever lite problem med skärmens respons vid samtal på min Acro S. Uppdaterade i fredags till den senaste programvaran när den kom OTA men problemet kvarstår. Det som bla händer är att jag ibland inte kan avsluta samtalen. Hur mycket jag än trycker på avsluta så får jag vänta tills motparten lägger på. En annan sak som ibland händer är när man pratar så låter det för motparten precis som om jag håller inne en tangent. Har detta med Wet Finger Tracking att göra? Tycker ju inte det bör hända eftersom telefonen känner av när man håller dem mot ansiktet och släcker skärmen. Tangentbordet kommer inte heller upp utan det är vanlig samtalsskärm när den tänds.
Är detta en känd bugg eller min lur som är knasig?
Det är inte alltid det händer utan nästan enbart när man är lite "fuktig eller svettig" i ansiktet. :-)
Tack på förhand för snabbt svar!

Använder du något skärmskydd eller fodral till telefonen?

Johan - Kan du lägga till i önskelistan till Xperia S att det hade varit bra med en batteriindikator precis som på P-versionen.

(Min fru skaffade en P i Söndags, hon är helt lyrisk över skärmen!!! :-) ) Jag gillar den också.

En annan sak som jag skulle vilja ha (som inte sitter med surf-abb. på 10G/7mån) är att man kan ställa in sina synkningar mot konton endast när telefonenb hittar ett Wifi nätverk. Kanske finns en app för det?

Note taken. :)

Min Xperia P har börjat att flagna färg från plasthöljet som sitter längst ner, känns lite tråkigt på en såpass by telefon. Det började redan efter ett par veckor trots försiktig hantering... :(

Tråkigt att höra. Jag kan se efter om jag inte har någon till övers som jag kan skicka till dig. Skicka dina adressuppgifter i ett PM till mig.
Vilken färg har du på din P?

Postad 04 september 2012 - 10:09

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Tråkigt att höra. Jag kan se efter om jag inte har någon till övers som jag kan skicka till dig. Skicka dina adressuppgifter i ett PM till mig.
Vilken färg har du på din P?

Du har PM! :)

Postad 04 september 2012 - 10:36

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden på Facebook-appen och Xperia-Facebook?

Postad 04 september 2012 - 13:10

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Använder inget skydd. Jag har min gamla telefonpouch som följde med arcen men den är ju inte i närheten vid samtal.

Postad 04 september 2012 - 22:15

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

@Johan-SonyXperiaSupport

Hej!
Vad blir det för firmware (Neo) version som det talas om i det länkade inlägget?
Det är väl inte .587 som redan var släppt när inlägget publicerades? Lite oklart....

http://blogs.sonymob...ria-smartphones

*bump*

Och en fråga till:
Är det fler lurar på ingående med whitemagic skärmar?
Jag hoppas på en uppgraderad "P" med plats för minneskort (16GB är ett skämt) mer batteri och fräschare cpu/gpu.
"P" har enligt mig perfekt storlek, design (unibody ffs!) men framförallt minnesbristen är en dealbreaker.

Postad 05 september 2012 - 10:45

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ser att man fårr Wisepilot med NavTeq kartor i seanste uppdateringen. Vad har mer gjorts?

Postad 06 september 2012 - 17:00

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Två problem med Xperia P:

1. Ibland när min fru ska svara så drar hon den gröna iconen till höger, den följer med, sen händer inget. Har hänt ett antal gånger.

2. NFC får jag inte till att funka. Har provat med min Xperia S mot en SGIII och det gick utmärkt att "beama över" en YouTube film. Provat åt båda hållen.

Är det ett Måndagsex eller?

Proble med både S och P:

Xperia Smart Tags appen har försvunnit i och med den senaste uppdateringen. Kan det vara därför NFC inte fungerar? Testet mot SGIII gjorde jag innan uppdateringen.

Redigerat av Melmac, 06 september 2012 - 17:05.

Postad 07 september 2012 - 18:55

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag köpte en Xperia GO från Dustin home förra veckan och med den följde det med ett skärmskydd (inte splitterskydd) som låg löst i kartongen. I veckan beställde jag en Acro S även den från Dustin home som jag packade upp idag men det låg inget skärmskydd i lådan, ingår det inte skärmskydd till Acron eller är det redan monterat?

Lite surt om det inte ingår då jag chattade med Dustin innan jag beställde eftersom de hade slut med Copterskydden och tänkte då köra med det som följer med. :)

Postad 08 september 2012 - 14:03

Larry Lars
  • Larry Lars
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Är totalt beroende av att lyssna på podcasts och har länge använt en enkel mp3-spelare från iriver. Min Xperia S har jag som telefon och till enklare surfning. Nu har min gamla mp3 kraschat och jag har tänkt att i händelse av detta skulle jag i princip redan sitta med en bättre spelare i min moderna smart phone.

Kanske är jag otålig och mest vill att allt skall fungera precis som innan, men nu letar jag på nätet efter en ny separat spelare för några hundralappar då Xperia S alls inte beter sig som jag skulle önska.
  • Ingen möjlighet att komma åt en filstruktur som inte är uppbyggd automatiserat kring låt, album och artist.
  • Minns inte var jag var i stora filer. alltså inte ens den jag lyssnade på för en stund sedan.
  • PC companion fungerar inte alls med min PC win XP och när telefonen dyker upp som en enhet är det inte filer utan bara en mass bin-krafs.
Provat olika spelar-appar men de jag hittat gratis har bara varit samma sorts "välj en låt ur ditt moln spelare". Betalar gärna för en bättre app om jag bara kunde få reda på om det finns något som är anpassat för ljudböcker och megabibliotek av filöverförda mp3:or.

Jag pratar alltså inte om att lyssna streamat från webbsidor utan om att lyssna podcast-avsnitt i ordning från kataloger.

Kanske har jag missförstått något grundläggande, men som det är nu uppfattar jag detta knappast som en apparat som ersätter en mp3-spelare, vilket jag nog trodde den skulle göra.

Redigerat av Larry Lars, 08 september 2012 - 14:27.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.