Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denons receivers 2012

269 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon AVR-1513 (Surroundförstärkare) 3 6,5 (1) Inga priser
Denon AVR-1713 (Surroundförstärkare) 1 (0) Inga priser
Denon AVR-2113 (Surroundförstärkare) 4 8,36 (13) Inga priser
Denon AVR-2313 (Surroundförstärkare) 1 8,33 (2) Inga priser
Denon AVR-3313 (Surroundförstärkare) 7 8,78 (8) Inga priser
Denon AVR-4520 (Surroundförstärkare) 7 8,62 (7) Inga priser
19 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 2 år sedan
Kampanjer på Receivers! (370 inlägg) 7 år sedan
inställningar denon avr 4520 ihopa med B&W cm5 (5 inlägg) 9 år sedan
Ingen HDMI-output (7 inlägg) 9 år sedan
Räcker förstärkaren till mina högtalare? (3 inlägg) 9 år sedan
nya högtalare eller ny förstärkare? (13 inlägg) 10 år sedan
Pioneer sc-lx77 eller Denon avr 4520 (2 inlägg) 10 år sedan
Denon AVR-3313 - Subwoofer problem - HJÄLP! (41 inlägg) 11 år sedan
Problem med min reciever. (0 inlägg) 11 år sedan
Testbänken ger svar--OnkyoTX-NR5010, PioneerSC-LX86, DenonAVR-4520 (26 inlägg) 11 år sedan
Dubbla subutgångar (11 inlägg) 11 år sedan
Onkyo TX-NR5010 vs Marantz AV7701/MM7055 kombo (16 inlägg) 11 år sedan
Denon 3313 vs X4000? (4 inlägg) 11 år sedan
Denon 2313 eller Yamaha RX-v773 (10 inlägg) 11 år sedan
Ny Reciever till Kef 2005.2 (30 inlägg) 12 år sedan
Bra hop-plock? (7 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-V771 eller Denon AVR-2113 ? (7 inlägg) 12 år sedan
Valet står mellan 3 recievers. Vill ni tycka till? (23 inlägg) 12 år sedan
Denons nya 13-serie (2 inlägg) 12 år sedan

Postad 16 mars 2013 - 12:28

Unregistered3e489959
  • Unregistered3e489959
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har hållit på å laborerat lite med min 4520 å kan väl säga att ja e väldigt nöjd efter många om å men.
Blev en aningen besviken när det gällde musik då ja tyckte min gamla 2310 lät bättre, men efter mycket klöddande med inställningar så fick man rätt på det så småningom.
Tyckte det va väldigt burkigt å instängt allt flöt samman när man lyssna på black å death metal å annan sorts tung musik så va väldigt jobbigt å lyssna på en längre tid vilket de inte va på 2310.
men efter stängt av Audyssey å ändrat bas å diskant lite så kom det till sin rätt så man blev nöjd på den fronten.

Filmtittande e ja väldigt imponerad av, vilken upplösning =).
Fick inte ut så mycket ljud i bakhögtalarna från min gamla 2310 om det beror på att ja kalibrera fel eller om det beror på att högtalarna e lite kräsna å kräver lite mer effekt å finare grejer låter ja va osagt.

Bildmässigt vet ja inte riktigt va ja ska säga, om ja jämför dom vill nästan ha det till att ja hade lite bättre bild på min 2310 fast har inte kalibrerat om projen efter 4520 har kommit in så tror det som behövs är en finjustering utav projen igen.

Nått som får fett - är fjärrkontrollen.
ska det vara så svårt å göra en fjärrkontroll med få knappar å som e stilren?
2310 fjärra föll mej bättre i smaken, stilren å där va inte 700 knappar, å alla knapparna som va på 2310 fjärren va dom nödvändigaste.
Eloge för att där e belysning i knapparna, men i mitt tycke hade det varit bättre med en lättåtkomlig knapp i sidan istället för skitkänslig gyrofunktion som tänds för minsta vibration vilket e lite irriterande.

lull funktionerna använder ja inte så kan inte uttala mej om dom å känns inte som ja kommer till å använda det heller.

Annars e ja supernöjd =). Fast har nog lite mer å upptäcka å finjustera när det gäller filmdelen =)

Redigerat av Unregistered3e489959, 16 mars 2013 - 12:32.

Postad 16 mars 2013 - 23:32

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Om en 2310 är bättre än 4520 på något, så är din 4520 defekt, skulle jag vilja påstå. Som du själv säger, kalibrera om bild och ljud ordentligt när du byter en så central och viktig punkt i din hemmabio. Sen är det ju mycket av en vanesak. Om du körde utan Audyssey med din 2310, och du har ett problematiskt rum som förstärker vissa frekvenser, och sen byter till en 4520 med riktigt bra Audyssey-kalibrering så är det klart att ljudet blir väldigt annorlunda, och det man är van vid och tycker om kan tyckas låta bättre även om det egentligen är sämre.

Angående fjärrkontroll så tycker jag precis tvärt om. Jag vill kunna nå maximalt med funktioner och finesser utan att behöva trycka mig igenom menyer och skit. MEN dom kunde gjort som vissa andra och skickat med en liten fjärr för det simpla och vardagliga handhavandet.

Postad 24 mars 2013 - 13:27

Unregistered3e489959
  • Unregistered3e489959
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
2310 va mycket money for the buck. jämför man dom 23XX i dom senare versionerna så har dom slopat hårdvaran en del å slängt in massa lullulfunktioner istället vilket det inte var med 2310 samt vettig videoprocessor, sitter precis samma videoprocessor i 2012UD.
men svårt å tro det skulle vara sämre videoprocessor i 4520, så det rör sej bara om en fininställning på bilden=).
När ja snackar Audyssey så menar ja inte avståndsmättningen för det för den e kanon. det ja menar e Audyssey EQ, Dynamisk EQ å Flat grejerna man kan välja det e det ja inte gillar när man lyssnar på musik. för låter inte naturligt. men som vi alla vet upplever våra öron olika. sen när man tittar på film så kör man direktläget så det inte omkodar om singnalen om man inte kör mer än 5,2 uppsättning

2310 vs 4520 fjärr vill ja ha det till e lika kompetenta bortsett. skillnaden e mer att 2310 e snyggare å inte så plottrig å att dom gömt dom överflödiga knapparna på baksidan istället. men kanske ska programmera om så ja får in bluray fjärren i 4520 så kanske ja uppskattar den mer för dom ser precis likadana ut :P. så man tar ofta fel på dom =). men svårt å förstå va det skulle vara för finesser.

Postad 24 mars 2013 - 15:28

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1 185 inlägg
  • 1
Audyssey XT32 är en grym automatisk kalibrering. Men det är viktigt att du kalibrerar rätt för att få ut något av det. Om du behöver en guide så säg till, annars finns det gott om info om du söker runt i forumet.

Postad 24 mars 2013 - 17:48

Unregistered3e489959
  • Unregistered3e489959
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Kalibrerade efter http://www.youtube.c...d&v=okyNlhJ3Hvo å tyckte den va rätt givande. men förslag e alltid välkommet eller annan finläsning som rör xt32=)
De må den vara. men köper inte det dynamiska ljudet dom slänger på om man kör multiEQ XT32: Audyssey å Dynamic EQ PÅ/AV.
Det duger kanske å mys lyssna på som bakrundsmusik men pröva vrid på volymen vid höga volymer om du lyssnar på riktigt tung musik som Psyclon Nine - Heartworm så ändrar du uppfattning rätt fort om vad som låter bra.
Upplösningen e fin men var e tyngden å råstyrkan ?
sen om man kör Audyssey byp. L/R låter det bra lite vasst i diskanten, men frågar ja mina grannar så har vi inte delad uppfattning då basen vandrar duktigt i detta huset =). men lyssnar man på akustisk musik låter det kanon. så en delad mening om Audyssey i 2 kanal. sen hela HiFi-världen kretsar oftast runt klassisk å akustisk musik känns det som, så oftast där det låter rätt skulle ja tro.
men sen när svensson som lyssnar på agrotech eller death eller black metal eller industrial eller nån annan tung musik som generellt är rätt svår lyssnat/spelat är en helt annan femma för kräver rätt mycket utav en högtalare. club musik å klassisk å akustiskt e oftast lättspelat på dom flesta högtalarna
vill inte påstå att ja har dom akustiska kraven som ställs på rummet å vill inte påstå att ja e en kräsen finsmakare när det gäller å lyssnar på musik men vissa krav har man allt.
Så i mina öron låter det bäst i stereoläge med Audyssey avstängt samt twekat lite på bas diskant i ton eller helt enkelt direct läget

Postad 24 mars 2013 - 19:54

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1 185 inlägg
  • 0
Det är en schysst video. Det som jag inte tycker framkommer är att mätpunkterna ska vara inom typ en meter allihop. Det här med att ställa micen precis vid varje lyssningsposition är totalt omöjligt för ett kalibreringssystem att fixa, så om mätpunkterna är för långt bort kan det bli pannkaka. Dessutom om du har ett soffbord av lite högre modell eller annat som kan ge en hård reflex nära lyssningspositionen, ta bort det när du kalibrerar. Kan också göra stor skillnad.

Postad 25 mars 2013 - 08:38

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1 237 inlägg
  • 0
Intressant video. Jag kör med 4-6 mätpunkter inom 30 cm från sweet spot och jag tycker XT32 låter suveränt då, men jag lyssnar mest på akustiskt och elektronisk musik, inte metal. Om man tittar på dina bilder så ser du inte ut att ha gjort någonting åt akustiken. XT32 är bra men den kan inte fixa allt så några bredbandiga dämppaneler bakom lyssningsposition och frontarna samt på sidoväggen tror jag skulle förbättra ljudet en hel del hos dig.

XavierJH: Varför ska man ta bort soffbordet vid kalibrering? Det kommer ju vara där när du lyssnar sen.

Redigerat av megagurka, 25 mars 2013 - 08:40.

Postad 25 mars 2013 - 08:55

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1 185 inlägg
  • 0
Jag upplevde en mindre hårdhet i diskanten när jag gjorde det. Mitt soffbord är rätt högt. Min gissning är att audyssey försöker på ett onaturligt sätt kompensera för den hårda korta reflexen som uppstår där. Men jag körde vanlig XT så...

Nu kör jag bara audyssey när jag behöver dynamisk volym men när jag hade vägghängda dls-högtalare gjorde det stor skillnad.

Postad 25 mars 2013 - 18:49

Unregistered3e489959
  • Unregistered3e489959
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
xt32 låter suveränt för kalibrerar avstånd å nivåer galant å blev ett enormt lyft från min gamla 2310 vid film (kör directläge).
men de e det andra ja inte e så förtjust i =).
ja e en kombinerad musik å filmtittare å ofta vänner på besök när ja kollar film så kan inte lägga all fokus på min sweetspot.
men oftast utgår den från första positionen å sen kalibrerar den för omgivningen å brister på resten ja körde alla 8 har en stor 3 sits å flytta ½ meter åt gången å helt klart nöjd.
va inne å kolla på ditt galleri megagurkan å fick syn på Sounds Of Science.
Aldrig vågat ge mej in på akustiken för aldrig begripit mej riktigt på var man ska sätta skivorna men tyckte man fick en rätt bra bild hur man ska placera det inne på den sidan så detta ska laboreras med å bygga till å börja med. sen gilla ja att man kunde göra egna motiv så där ska handlas så småningom.
Dok har ja inte vardagsrummet som ja vill men bor man i en tvåa så får man kompromissa lite hade ja kunnat ställt datan någon annanstans så hade ja gjort det=). men man kan inte få allt men kommer se annorlunda ut när ja skaffar hus=)

Postad 25 mars 2013 - 19:02

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1 237 inlägg
  • 0

va inne å kolla på ditt galleri megagurkan å fick syn på Sounds Of Science.
Aldrig vågat ge mej in på akustiken för aldrig begripit mej riktigt på var man ska sätta skivorna men tyckte man fick en rätt bra bild hur man ska placera det inne på den sidan så detta ska laboreras med å bygga till å börja med. sen gilla ja att man kunde göra egna motiv så där ska handlas så småningom.

Sounds of Science har rätt prisvärda paneler och trevlig support. Det är inte så komplicerat att placera ut paneler mha spegelmetoden. Finns en hel diskussion om dessa paneler i Akustikreglerings-forumet.

Postad 30 mars 2013 - 12:54

Unregistered3e489959
  • Unregistered3e489959
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
inne på sounds of science. men tänker för framtiden å hus ligger inte långt borta därför lite svårt för man vill ju det ska fungera i den nya lyan med för dom e inte gratis. dok intresserad av å pröva bygga egna just för å bara testa skillnaden. fast verkar omöjligt å hitta nån klistrad tråd som förklarar vettigt. e delad mening om hur man ska dämpa å vise versa.
Hade det varit ett dedikerat biorum man ska dämpa i hade det inte varit några problem.
men då man har det som ett vardagsrum så vill dämpa det på minst/mest å effektivast sätt dvs att man inte smälla upp plattor på dom mest konstiga ställen utan hålla det stilrent å effektivt. å antar spegelmetoden e att man sätter upp en skiva för vardera högtalare på en vägg (bifogar bild) sen antar ja man ska ha en skiva bakom varje fronthögtalare med. sen vad bestämmer storleken på en absorb som e bakom högtalaren eller såkallad spegelmetoden, å hur högt lågt ska den placeras från golvet?. lite off topic men tycker inte man hittar en vettig generell tråd om å bygga absorber eller regler kring placeringen. så länk till en vettig tråd e välkommen

Bifogad fil(er)

Postad 30 mars 2013 - 23:27

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1 237 inlägg
  • 0

å antar spegelmetoden e att man sätter upp en skiva för vardera högtalare på en vägg (bifogar bild) sen antar ja man ska ha en skiva bakom varje fronthögtalare med. sen vad bestämmer storleken på en absorb som e bakom högtalaren eller såkallad spegelmetoden, å hur högt lågt ska den placeras från golvet?.

Glöm inte bakom lyssningspositionen, det är viktigaste platsen att dämpa om den är nära en bakre vägg. Sen kan tak och golv också vara viktiga beroende på högtalarens spridningsegenskaper. Du ska primärt dämpa dom snabbaste reflektionerna, bortse från reflektion på motstående sidovägg. Hur högt du ska placera beror på lyssningpositionernas och ljudkällans placering, men du vill ju dämpa alla spegelpunkter där du ser ljudkällan (högtalarelementet) från lyssningspositionerna. Sen vill du ha några decimeters marginal runt dessa punkter.

Starta en tråd i akustikregleringsforumet om du är osäker.

Postad 10 april 2013 - 13:37

Stingray468
  • Stingray468
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Fick uppdatering på min 2113 igår, någon som har koll på vad som är nytt? :)

3/7/2013
- The product corresponded to gapless playback from mobile app
- The picture view edit cannot be stored
- Airplay cannot be used while using slideshow
- If Main zone is OFF, and Zone2 is ON, when Main zone turned ON, GUI does not displa

Hej, har också lagt på uppdateringen, men receivern ger svart bild via HDMI ibland nu. Ljudet hörs. Power off/on på receivern löser dock detta, men det skulle vara skönt att slippa starta om. Någon som har samma fel och som kommit på vad det kan bero på (om det inte är en bug i nya releasen...) //Lasse

Redigerat av Stingray468, 10 april 2013 - 13:41.

Postad 10 april 2013 - 16:07

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Hej, har också lagt på uppdateringen, men receivern ger svart bild via HDMI ibland nu. Ljudet hörs. Power off/on på receivern löser dock detta, men det skulle vara skönt att slippa starta om. Någon som har samma fel och som kommit på vad det kan bero på (om det inte är en bug i nya releasen...) //Lasse

Ah! Samma här, för bövelen! Jag har inte gjort kopplingen till den uppdateringen, men så kan det ju helt klart vara för den betedde sig inte så förr. Har en 3312.

Postad 10 april 2013 - 17:03

Stingray468
  • Stingray468
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ah! Samma här, för bövelen! Jag har inte gjort kopplingen till den uppdateringen, men så kan det ju helt klart vara för den betedde sig inte så förr. Har en 3312.

Skönt då är jag inte ensam i alla fall. :unsure: Rätt trivialt fel. Konstigt att de inte upptäckt det vid Beta test av nya firmwaren.. //Lasse

Redigerat av Stingray468, 10 april 2013 - 17:04.

Postad 29 april 2013 - 21:50

Stingray468
  • Stingray468
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hallå Denon och Hifi-Klubben!! Nu har det gått en och en halv månad sen ni släppte uppgraderingen som gör att man får svart bild via HDMI lite då och då... Är det inte dags att bädda för gott rykte, som kan medföra att man köper fler av era produkter eller köper Denon nästa gång också? //Lasse

Postad 30 april 2013 - 07:09

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Det är väl inte samma FW till 2113 som till 3312, eller?!
Jag har 3312 och har inte detta fel.
Har du hittat andra personer på andra forum med 2113 som har samma fel som du Stingray?
Har du uppdaterat FW på din TV, BD, TV-box?
Vad säger Hifiklubben?
Vad säger Denon?

Postad 30 april 2013 - 09:00

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Hallå Denon och Hifi-Klubben!! Nu har det gått en och en halv månad sen ni släppte uppgraderingen som gör att man får svart bild via HDMI lite då och då... Är det inte dags att bädda för gott rykte, som kan medföra att man köper fler av era produkter eller köper Denon nästa gång också? //Lasse

Hi-Fi Klubben har inget med Denons firmware att göra, och deras ÅF-status är nog rätt låg om man tittar på alla som saluför Denon ute i världen (så att de skulle kunna tvinga Denon att snabba på FW-utvecklingen känns mindre troligt). Men iaf, hur ofta händer det att du får problem med svart bild? För mig har det inträffat två-tre gånger, väldigt utspritt, och då använder jag min 3312a 8h om dagen och har gjort sen jag köpte den för 1,5 år sedan. Vad du kan göra är en fabriksåterställning för att se om det avhjälper problemet: länk. Eller hör med Klubbens kundtjänst om de har hört talas om någon lösning.

Postad 01 maj 2013 - 10:18

samski
  • samski
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Har en 2113 och undrar hur ni gør med bildinställningar från TVn. Kör med en VT30 och alla enheter är inkopplade med HDMI i receiver. På TVn kör jag vanligtvis med THX-läget men vill ha game när jag spelar. Kan man få den att automatiskt byta själv när jag byter källa så att jag inte behöver göra det manuellt varje gång?

Postad 13 mars 2014 - 16:34

samski
  • samski
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Fick uppdatering på min 2113 precis, någon som har hittat change log?

edit ..
3/10/2014

- When DTS-HD Master Audio/96k PBR (PeakBitRate) is streamed, there is noise or no output

- Noise when DD+ streamed using Netflix

- The product corresponded to "MSLEFT" and "MSRIGHT" of the AMX command

- Noise between tracks of a specific FLAC file

- No communication with Buffalo LinkStation (LS410/420)

- Resume play of Last Station of Internet radio interrupted when connection to server doesn't work

Redigerat av samski, 13 mars 2014 - 16:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.