Själv bryr jag mig inte utan ser det snarare som en fördel. Nu kan vi släppa den diskussionen tycker jag.
** Officiell tråd - Sony Xperia Z **
Sony Xperia Z C6603 2GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(92)
|
Inga priser |
Postad 20 February 2013 - 21:39
Själv bryr jag mig inte utan ser det snarare som en fördel. Nu kan vi släppa den diskussionen tycker jag.
Postad 20 February 2013 - 23:22
Haha och ni undrar varför det blir färre och färre som finns på forumet?
Nej, det undrar jag inte. Det är helt frivillgt att bli medlem men ingen rättighet att vara det. Nåt mer du undrar över?
Postad 20 February 2013 - 23:26
Sorry! Jag var egentligen inte ute efter något annat än att få min nyfikenhet stillad i form av exempel på vid vilket användande ni menar att ni har behov av bra betraktningsvinkel. Helt enkelt för att jag inte själv ser i vilka sammanhang det skulle kunna vara. Självklart får man ha precis vilka bevekelsegrunder och prioriteringar som helst, det är ens totalt fria val. Någon prioriterar det ena, någon det andra.Att den har sämre än vissa andra telefoner, that´s a fact. Hurvida man tycker det är ett problem eller inte är helt personberoende.
Postad 20 February 2013 - 23:29
Det var inte riktat specifikt till dig. Till alla inklusive mig själv, vi vet ju nu som sagt var hur det ligger till med betraktningsvinkeln.Sorry! Jag var egentligen inte ute efter något annat än att få min nyfikenhet stillad i form av exempel på vid vilket användande ni menar att ni har behov av bra betraktningsvinkel. Helt enkelt för att jag inte själv ser i vilka sammanhang det skulle kunna vara. Självklart får man ha precis vilka bevekelsegrunder och prioriteringar som helst, det är ens totalt fria val. Någon prioriterar det ena, någon det andra.
Postad 20 February 2013 - 23:38
Ja, om en enhet stödjer de Bluetooth profiler (i detta fall A2DP) så ska de funka oavsett märke. Angående NFC så har jag bara sett att de underlättar ihopparningen med NFC, men själva ljudtransporten sker med BT/A2DP, så jag tycker NFC stöd mest är en gimmick, jag menar att knappa in 4 PIN siffror inte är så jävla svårt att klara utan NFC....Åhå, så alla bluetoothlurar funkar rakt över. Det där har jag aldrig satt mig in i. Befarade att det som i så många andra sammanhang handlar om en uppsjö av standarder hit och dit. Som med trådade mobillurar, exempelvis. Man förlorar inget på att mixa?
Nokia-lurarna verkar också köra NFC (vad fan nu det är), "3.0, Near Field Communication"
http://www.nokia.com...cessory/bh-940/
Edit; Förutom A2DP så bör hörlurana också stödja AVRCP profilen (Audio Video Remote Control Profile) för fullt stöd för Play/pause/Skiptonexttrack/VolumeUpDown, men nuförtiden är detta ingen issue...
Redigerat av what17ever, 20 February 2013 - 23:42.
Postad 21 February 2013 - 00:18
Grym genomgång, tack! Då vet i tusan om jag inte är något mer lockad av Nokia-luren än av Sonys, även om Sonys ser mer gedigen ut. Man måste få prioritera lite primitivt ibland.Ja, om en enhet stödjer de Bluetooth profiler (i detta fall A2DP) så ska de funka oavsett märke. Angående NFC så har jag bara sett att de underlättar ihopparningen med NFC, men själva ljudtransporten sker med BT/A2DP, så jag tycker NFC stöd mest är en gimmick, jag menar att knappa in 4 PIN siffror inte är så jävla svårt att klara utan NFC....
Edit; Förutom A2DP så bör hörlurana också stödja AVRCP profilen (Audio Video Remote Control Profile) för fullt stöd för Play/pause/Skiptonexttrack/VolumeUpDown, men nuförtiden är detta ingen issue...
Postad 21 February 2013 - 07:25
Troligtvis inte. Har inte sett detta någonstans i varje fall.
Var inte svaret jag hade hoppats på men tack ändå.
Hur kan dom inte ha det när de två värsta android konkurrenterna har det är för mig en gåta för mig.
Har letat lite men hittar inget om det.
Hade den haft det borde det stått i specifikation på hemsidan antar jag var riktigt sugen på denna lur men nu känns den inte så aktuell.
Redigerat av Unregisterede05aa31f, 21 February 2013 - 07:26.
Postad 21 February 2013 - 17:47
http://www.techradar...-1119637/review
Mycket bra review måste jag säga.
Postad 21 February 2013 - 19:17
Jisses, vilka krav!Var inte svaret jag hade hoppats på men tack ändå.
Hur kan dom inte ha det när de två värsta android konkurrenterna har det är för mig en gåta för mig.
Har letat lite men hittar inget om det.
Hade den haft det borde det stått i specifikation på hemsidan antar jag var riktigt sugen på denna lur men nu känns den inte så aktuell.
Apt-x ger enligt nätet en bättre frekvensgång över 10kHz jämfört med vanliga Blåtands-standarden, men för jösse namn...
...SBC (Standard Bluetooth Codec) ger en halv dB's lägre nivå vid 18kHz och då duger inte telefonen längre!?
...De flesta vuxna är praktiskt taget stendöva vid 20kHz och minst halvdöva vid 18kHz.
Att välja bort en telefon p.g.a. det, känns verkligen överdrivet...
Gör vi?Det var inte riktat specifikt till dig. Till alla inklusive mig själv, vi vet ju nu som sagt var hur det ligger till med betraktningsvinkeln.
Jag vet inte om det har framgått tidigare i denna tråden, men det finns delade meningar om Xperia Z's betraktningsvinklar bland dom som har tittat på luren. Vissa hävdar bestämt att det INTE är samma betraktningsvinkel bland alla de enheter som funnits tillgängliga. Några hävdar lika bestämt att de enheter som har uppvisat sämre betraktningsvinklar har varit "preproduction-units" avsedda enbart för demo-ändamål. Det finns t.o.m. sony-representanter som har beskrivit problemen dom har haft med att få ut enheter i tid för CES-mässan. Jag har läst uppgifter om att vissa demo-lurar t.o.m. hade skärmar provisoriskt ihoplimmade bara för att ha något att visa upp!
Jag har sett exempel på både bra betraktningsvinkel och dålig betraktningsvinkel i olika klipp. I vissa klipp ser det ut som att lcd-skärmen har haft ljusstyrkan för högt uppskruvad, något som också kan försämra bilden, men det är ju lcd-tekniken med sin genomlysta skärm som har vissa begränsningar när det gäller att släcka ljus i alla vinklar.
Som jag ser det så är det ingalunda så att allt är utrett vad det gäller skärmens kvalite. Jag anser snarare att motsatsen gäller tills vi börjar få in uppgifter och åsikter ifrån folk som faktiskt har köpt telefonen.
Eftersom det har hänt tidigare att en telefon-modell har utrustats med olika skärmar trots samma modellbeteckningar, så skulle jag nog vilja se luren själv och gärna också se en mångfald av omdömen från olika personer.
Om jag inte minns helt fel så var det väl t.o.m. helt olika typer av skärm någon tidigare samsung-modell. Det skulle enligt preliminära uppgifter sitta en Amoled-skärm, men i vissa enheter så satt där istället någon super-lcd skärm istället!
Då pratar vi inte olika skillnader hos olika skärmar utan om radikalt olika typer av skärm.
Kort och gott.
Jag hoppas inte att sista ordet är sagt vad det gäller skärmar. Varken i denna tråden eller i alla andra, på nätet förekommande diskussioner om Xperia Z...
Postad 21 February 2013 - 19:35
Men när det gäller Z så tror jag inte ett skit på att det är olika displayer. Den har sämre betraktningsvinkel än t ex HTC One, det är jag 100% säker på. Vilka professionella reviews har du sett där dom tycker att betraktningsvinkeln är bra?
Men återigen är det inget som jag bryr mig om så det är ett icke-problem för mig.
Redigerat av BrittBastard, 21 February 2013 - 19:36.
Postad 21 February 2013 - 20:54
Och detsamma gäller ju dig. Kom igen nu. Nu håller vi oss till ämnet.
Det var ju precis det jag menade...men det lät så klart mycket bättre när du sa det
Finns det några handson-tester där dom kommenterar kring detta med de olika luckorna, typ hur smidiga de är att hantera osv? Det är ju ingen man direkt kan avgöra genom att läsa om telefonen, annat än då just nån som kommenterar just den aspekten.
Postad 21 February 2013 - 20:57
Jag har en Acro S. Även den vattentät och med en massa luckor. Just vid laddning så är ju den medföljande dockan perfekt. Där försvinner det dagliga pillet med luckor vid laddning och det fungerar kanon. Däremot finns ett irritationsmoment när man ska använda hörlursuttaget eller koppla den till datorn. Speciellt för mig som har ovanan av att bita på naglarna och alltid får ta hjälp av ett verktyg för att öppna luckorna. Nu har jag ett BT-headset så hörlursproblemet har jag inte. All musik som jag vill föra vidare använder jag mig av BT-överföring. Video skickar jag över till TV:n via DLNA men visst finns irritationsmomentet där när man ska ansluta sladdar. Har du däremot bra naglar på dina fingrar så försvinner problemet enligt mig.
Du beskriver mkt bra precis det jag oroar mig för, i synnerhet då om man som jag vill köra med sladdlurar (vill och vill, det har väl mer att göra med ljudkvalité plus att inte behöva ladda ännu en pryl). Kan föreställa mig att man kan bli lite knäpp på om det är nån lucka man måste trillskas med. Ofta brukar det ju vara luckor som man inte bara kan låta bli att stänga, utan då hänger de mest och fladdrar, iaf om de är som de brukar vara.
Postad 21 February 2013 - 23:11
Tror att det var Nexus S som såldes med antingen amoled skärm eller super lcd, men jag kan ha fel och det kan finnas fler exempel som gör att jag blandar ihop dom.Har en och samma telefonmodell utrustas med olika skärmar??! Nu ifrågasätter jag dig inte utan det är bara mer än vad jag visste. Vilken/vilka då?
Med reservation för att jag vet ännu mindre om HTC One, men jag tycker nog att Experia Z's skärm ser bra ut.Men när det gäller Z så tror jag inte ett skit på att det är olika displayer. Den har sämre betraktningsvinkel än t ex HTC One, det är jag 100% säker på.
Ordningen på telefonerna i bilden är, Xperia S, Xperia Z, Galaxy S 3, iPhone 5:
http://i1156.photobu..._ip5_s3_6-1.jpg
Och även ur snäva vinklar så ser det ut som att den kan prestera väl godkänt:
http://youtu.be/bqW_wFtPfWA#!
Professionella?Vilka professionella reviews har du sett där dom tycker att betraktningsvinkeln är bra?
Ingen aning! Av alla dom som rescenserar och lägger ut video-klipp så har jag ingen som helst aning om vilka som är professionella. Det spelar mindre roll för min del eftersom mitt förtroende för deras omdömen är ungefär lika lågt oavsett. Jag vill SE med egna ögon innan jag bestämmer mej för en åsikt.
Nä, betraktningsvinkeln bryr jag mej inte heller om, men diskussionerna om skärmens kvalite bryr jag mej om och eftersom det förekommer mer eller mindre välgrundade misstankar om att samma modell kan ha försetts med olika skärmar, beroende på marknad eller om det är demomodeller, så vill jag nog helst inte döma på varken ena eller andra hållet förrän jag får se med mina egna ögon hur skärmen presterar.Men återigen är det inget som jag bryr mig om så det är ett icke-problem för mig.
Tror att det var någonstans på xda-developers.com som jag stötte på infon om olika skärmar i olika enheter.
Kanske var det i nedanstående tråd:
http://forum.xda-dev...d.php?t=2108274
Redigerat av GuessWho, 21 February 2013 - 23:19.
Postad 22 February 2013 - 09:11
Postad 22 February 2013 - 09:26
EDIT: Tror dock inte det är så pass stor skillnad så att man störs av att köra via blåtand och då slipper man ju sladden också.
Redigerat av BrittBastard, 22 February 2013 - 09:29.
Postad 22 February 2013 - 10:11
När jag började använda BT-headset så blev jag faktiskt positivt överraskad. Det är riktigt bra ljud faktiskt och batteriet håller ett bra tag. Är man perfektionist så är det bättre ljud med sladd men det är endast liten skillnad. Mitt BT-headset är gammalt, ett MH-100 med SonyEricssons gamla laddningsanslutning som följde med frugans gamla "Aino". Eftersom hon inte använde det så körde jag det på min dåvarande Satio och det spelade bättre än det medföljande sladd-headsetet på den. Efter det så har jag bara använt sladd de gånger då batteriet varit tomt i BT:n.Det är säkerligen bättre med sladden. Sen om det är så pass mycket bättre att man faktiskt hör skillnad kan nog skilja sig åt mellan olika hörlurar. Bra svar va?
EDIT: Tror dock inte det är så pass stor skillnad så att man störs av att köra via blåtand och då slipper man ju sladden också.
EDIT: Nu jämförde jag med om man köper ett riktigt grymt sladdheadset. Om man kör de sladdheadset som följer med telefonen så tror jag inte du märker någon skillnad.
Redigerat av Ricke77, 22 February 2013 - 10:14.
Postad 22 February 2013 - 10:21
Postad 22 February 2013 - 13:44
Postad 22 February 2013 - 18:22
Varför då?Utan apt-x support i mobil och headset så kan man glömma bra ljud via BT.
Av det jag har hittat om så skiljer sej Apt-X från SBC genom att frekvensgången är en halv dB bättre (som mest) upp till 24kHz. Eftersom att jag (och de flesta vuxna människor) är mer eller mindre lomhörda över 16kHz och skillnaden är som störst vid uppskattningsvis 18kHz, så ser det enligt min mening ut som att Apt-X bara ger försumbar skillnad i ljudkvalite.
Finns det fler ljudmässiga fördelar med Apt-x, annat än frekvensgången?
Oavsett, så tycker jag nog att Blåtand funkar tillräckligt bra, när man ändå bara lyssnar på komprimerad musik medan man är på språng via BT. Vill jag "finlyssna" så gör jag inte det med lurar till att börja med och inte medan jag är ute och rör på mej...
Jag trodde inte att den reviewen hade länkats till tidigare i tråden.Vad är det som är nytt i den?
Ta bort den om du vet att det redan finns en länk till rescensionen.
Förresten så kanske det vore en ide att någonstans i tråden skapa en länksamling för alla recensioner och videoklipp. Om inte i första inledande inlägget, så kanske man skulle kunna fixa en funktion liknande den som kallas för "koppla produkter", fast med den skillnaden att man kopplar recensioner och videoklipp istället.
Redigerat av GuessWho, 23 February 2013 - 02:22.
Postad 22 February 2013 - 19:45
Varför då?
Av det jag har hittat om så skiljer sej Apt-X från SBC genom att frekvensgången är en halv dB bättre (som mest) upp till 24kHz. Eftersom att jag (och de flesta vuxna människor) är mer eller mindre lomhörda över 16kHz och skillnaden är som störst vid uppskattningsvis 18kHz, så ser det enligt min mening ut som att Apt-X bara ger försumbar skillnad i ljudkvalite.
Finns det fler ljudmässiga fördelar med Apt-x, annat än frekvensgången?
Oavsett, så tycker jag nog att Blåtand funkar tillräckligt bra, när man ändå bara lyssnar på komprimerad musik medan man är på språng via BT. Vill jag "finlyssna" så gör jag inte det med lurar till att börja med och inte medan jag är ute och rör på mej...
Jag trodde inte att den reviewen hade länkats till tidigare i tråden.
Förresten så kanske det vore en ide att någonstans i tråden skapa en länksamling för alla rescensioner och videoklipp. Om inte i första inledande inlägget, så kanske man skulle kunna fixa en funktion liknande den som kallas för "koppla produkter", fast med den skillnaden att man kopplar rescensioner och videoklipp istället.
http://en.wikipedia.org/wiki/Apt-X
Key Apt-X Features:
- Compression ratio: 4:1
- Audio Format: 16-bit, 44.1 kHz (CD Quality)
- Data Rates: 352 Kbps
- Frequency Response: 10 Hz to 22 kHz
- Algorithmic Delay: <1.89 ms @ Fs 48 kHz Dynamic Range: 16-bit > 92 dB
- THD+N: -68.8 dB
Skillnaden är som kassett vs cd...
Postad 22 February 2013 - 20:15
Du kan ju inte bara slänga upp lite data för APT-X om du vill jämföra med något! Du måste ju presentera lite data att jämföra med också!http://en.wikipedia.org/wiki/Apt-X
Key Apt-X Features:
Skillnaden är som kassett vs cd...
Av det jag har hittat om Standard Bluetooth Codec så gäller följande:
- Mpeg1 Layer 2 algoritm
- samplingfrekvens 48kHz
- Bitrate 345 kb/s
Källa: http://en.wikipedia....wiki/SBC_(codec)
Som sagt...
...Jag ser inte några större skillnader mellan systemen. Lägger man till det faktum att man oftast är ute och rör på sej när man lyssnar på musik via blåtand så blir skillnaderna än mer försumbara.
Enbart valet av lurar tror jag har radikalt mycket större betydelse för ljudkvaliten än vilken transmissionsmetod man väljer.
Enkelt uttryckt. Tycker du att SBC-ljudet låter tråkigt, köp ett par bättre lurar.
Jag är fullständigt övertygad om att det har större betydelse för ljudkvaliten än om man kör SBC eller Apt-x.
Apt-x ser ut som något slags "hittepå" för att få folk att köpa nya blåtandslurar en gång till...
Postad 22 February 2013 - 20:22
Jag trodde inte att den reviewen hade länkats till tidigare i tråden.
Förresten så kanske det vore en ide att någonstans i tråden skapa en länksamling för alla rescensioner och videoklipp. Om inte i första inledande inlägget, så kanske man skulle kunna fixa en funktion liknande den som kallas för "koppla produkter", fast med den skillnaden att man kopplar rescensioner och videoklipp istället.
Jag trodde bara att dom editerat/lagt till nåt i testet eftersom du skrev "ny".
Ska fixa en sammanställning med länksamling samt videos i första posten under helgen.
Helt rätt. Ska försöka fixa det imorgon.
Redigerat av BrittBastard, 22 February 2013 - 20:22.
Postad 22 February 2013 - 20:29
Postad 22 February 2013 - 20:44
http://en.wikipedia.org/wiki/Apt-X
Key Apt-X Features:Skillnaden är som kassett vs cd...
Nja, det hänger ju inte enbart på det. Men visst, generellt sett är Apt-x bättre men det hänger ju en del på hur känsligt headsetet är och vad headsetet har för DAC också bland annat.
Postad 23 February 2013 - 02:21
Vet inte vad man ska säga. Duktiga på elektronik är dom där japanerna, men reklam...
Oj, oj, oj, vad dom har långt kvar innan dom har förstått vad som funkar i väst...
Postad 23 February 2013 - 08:32
Du kan ju inte bara slänga upp lite data för APT-X om du vill jämföra med något! Du måste ju presentera lite data att jämföra med också!
Av det jag har hittat om Standard Bluetooth Codec så gäller följande:Vilket rimligtvis borde innebära att SBC har större frekvensomfång (24kHz istället för 22kHz) och gissningsvis ungefär samma komprimeringsgrad (CD har ca 1,411 Mbps och SBC 1411/345 = ca 1:4 komprimeringsgrad)
- Mpeg1 Layer 2 algoritm
- samplingfrekvens 48kHz
- Bitrate 345 kb/s
Källa: http://en.wikipedia....wiki/SBC_(codec)
Som sagt...
...Jag ser inte några större skillnader mellan systemen. Lägger man till det faktum att man oftast är ute och rör på sej när man lyssnar på musik via blåtand så blir skillnaderna än mer försumbara.
Enbart valet av lurar tror jag har radikalt mycket större betydelse för ljudkvaliten än vilken transmissionsmetod man väljer.
Enkelt uttryckt. Tycker du att SBC-ljudet låter tråkigt, köp ett par bättre lurar.
Jag är fullständigt övertygad om att det har större betydelse för ljudkvaliten än om man kör SBC eller Apt-x.
Apt-x ser ut som något slags "hittepå" för att få folk att köpa nya blåtandslurar en gång till...
Testa istället för att hitta på en massa strunt.
Ljudkvalitén via apt-x är rejält mycket bättre. Spelar ingen roll vad du har för lurar om ljudet som sänds via BT är är strypt. Dom som anser att ljudet via BT utan apt-x är bra borde kolla hörseln..
Postad 23 February 2013 - 10:48
Vad är det för jäkla påhopp? Jag har inte hittat på något alls. Jag gjorde vad du borde ha gjort och letade fram lite material att jämföra apt-x med.
Det jag hittade var dessutom att SBC inte skiljer sej på något anmärkningsvärt vis mot datan du presenterade för Apt-x.
Har du annan åsikt så kan du beskriva den istället för att häva ur dej en massa skit!
Postad 23 February 2013 - 11:43
annars är Sony z riktigt snygg.
Postad 25 February 2013 - 14:12
Postad 25 February 2013 - 14:37
Postad 25 February 2013 - 14:49
Tack för snabbt svar1m under vatten i 30min. Så en liten sköjlning under kranen klarar den givetvis av.
Postad 25 February 2013 - 15:02
Tack för snabbt svar
har det kommit nåt datum för när den släpps?
Fortfarande v.10 (nästa vecka) som gäller.
Postad 25 February 2013 - 17:17
6 mars är det datum jag sett....har det kommit nåt datum för när den släpps?
Postad 25 February 2013 - 18:00
På både svart och vita, och vita sägs väl vara 2v försenad.. så man kanske ska deras siffror med lite salt..
Postad 25 February 2013 - 21:01
Det kommer alltid att finnas en och annan mobil som "väldigt snart" ska lanseras och som givetvis är bättre än allt annat på marknaden just nu.
Jag har gett upp!
Att försöka ligga i framkant på den tekniska utvecklingen innebär att man måste skaffa sej en ny mobil, MINST var 6:e månad och förmodligen oftare vissa säsonger.
Därför har jag vänt på steken lite och börjat tänka i lite andra banor.
Neo'n jag köpte för ett par år sedan var medioker redan när den kom och är idag hopplöst frånåkt. Appar blir mer resurskrävande och likaså operativen, vilket innebär att prestandabristen redan efter 2 år känns påfrestande.
Min plan numera är att köpa en så bra telefon min ekonomi förmår i hopp om att förlänga tiden det tar innan jag upplever prestandabristen som påfrestande. Då är frågan hur lång tid tror jag att det tar innan utvecklingen har åkt ifrån min nästa telefon och hur mycket längre tid tror jag att det tar om jag väntar ytterligare några månader för att istället köpa nästa "värsting" telefon?
Om jag med dagens värsting tror att jag kan vara nöjd med mobilen i t.ex. 30 månader, kommer jag att vara nöjd med nästa värsting i 32 månader eller kanske dubbelt så lång tid, 60 månader?
Jag tror inte att värstingarna som presenteras om en månad eller två, kommer att ha så extremt mycket bättre prestanda så att jag kan vara nöjd med dom t.ex. dubbelt så länge som dagens värsting och därför har jag beslutat mej för att INTE vänta ytterligare någon månad för att se vad som finns "runt hörnet".
Nu råkar det dessutom vara så att den mobil som lockar mej mest just nu är Xperia Z och det som tippar över vågskålen för mej är inte prestandan hos Z'an utan det faktum att den är vattentät. Jag har inga problem med att offra lite av prestandan till förmån för IP-klassningen. Dessutom så tror jag inte att min tillfredställelse med prestandan hos t.ex. Galaxy S IV kommer att vara mer än ett par månader längre jämfört med Xperia Z, så då finns det för mej inte längre någon motivation för att vänta på att se vilka prestanda förbättringar som Samsungs nästa värsting kommer att leverera.
En annan försvårande omständighet är att jag inte längre är någon speltok och prioriterar inte prestandan i spel längre. Jag tror att de prestandaförbättringar vi kan komma att få se med nästa generations mobiler främst kommer att märkas i spel, men till vardags är jag övertygad om att prestandaskillnaderna mer eller mindre kommer att upplevas som försumbara.
Kul kommentar i "lur-tråd"
Att inte kunna byta batteri känns som en betydande brist. Men å andra sidan...
...Jag har avverkat MÅNGA mobiler numera och jag har ALDRIG köpt ett nytt batteri till någon av dom. Tyvärr så har det varit så för mej att när väl batterierna har visat upp "trötthets-tecken" så har det ändå varit dags för att uppgradera till nyare mobil.
Så därför så ser jag det inte som någon jättebrist egentligen. Numera så kostar det ju inte heller några förmögenheter att fixa laddare i bilen, ladda mobilen i jobbedatorns USB-port.
Dessutom...
...Vad är "worst case scenario"? Att mobilen dör?
Och?
Ärligt talat, boyos...
...Om "skiten skulle hitta fanen", så fullkomligt kryllar det ju av telefoner runt omkring oss, så nog går det väl att låna en telefon för ett nödsamtal om det skulle krisa?
Om någon, någonsin har dött p.g.a. dött mobiltelefon-batteri så tror iallafall jag att det beror på att dom har haft värre problem än för kort batteritid i mobilen...
Kloka ord!
OT men jag läste tidigare angående garantitid på batterier, jag kan bekräfta att det är 6 månader på tillbehör på Sony m.fl.
Får gå ner till Teliabutiken i stan och klämma lite mer på dom. Men det känns nära nu, bara färgen kvar..
Postad 26 February 2013 - 13:40
Postad 26 February 2013 - 14:59
Postad 26 February 2013 - 15:40
Det känns lite surt att binda upp sig för närmare 3 år och dessutom betala 500kr i månaden, är lite kluven. Om man köper mobilen kontant så kan man ju vänta in ett bättre abbonemang erbjudande, liknande det som fanns förra året när 3 och tele2 prispressade varandra.Tänkt då på att de 24 månaderna självklart läggs på de 8 du redan har kvar.
Postad 26 February 2013 - 19:20
Kanske inte rätt ställe att fråga på men testar ändå så man slipper bli lurad av en försäljare. Sitter just nu på ett abbonemang med 3 som det är 8 månader kvar på betalar 499kr månaden, men min mobil HTC Sensation XE funkar inte riktigt som den ska längre så behöver en ny snarast. Är mina alternativ då att köpa Xperia Z kontant eller att förlänga mitt abbnemang med yttligare 24 månader? kanske nån kan bidra med nån tanke? Tack
Nu vet jag inte hur 3 fungerar så jag kanske inte ska svara kom jag på?
Tex Telia har som regel att ge dig möjligheten att förlänga när det är 3 månader eller mindre kvar. Annars brukar de flesta aktörer kunna ge alternativet med en sk slutfaktura där du får ett obundet ab. samma dag alt. dagen efter och heeeela din bindningstid i pengar (plus adm. avgift) på nästkommande faktura. Jag brukade rekommendera det om du hade ett low end ab. tex 100-200:-/månad och under 12 månaders bindning kvarstående, mer än så och det blir oftast smidigare att köpa den kontant.
EDIT: Missade att det i princip redan besvarats, sorry.
Redigerat av SubzeroNr1, 26 February 2013 - 19:23.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
5 bilder
9 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?