Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird F13

362 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F13 4GB (Mediaspelare) 2 5.166666 (5) Inga priser

Postad 18 March 2013 - 08:46

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det förklarar ändå inte varför det blir vitt.. har roterar app på telefonen och de funkar med spotify. tizzbird.se hade provat spotify på enheterna enligt hemsidan. Någon mer som har samma fel, eller funkar spotify hos andra.?

Det är ett problem som tagits upp tidigare i tråden. Det är en av dom sakerna som inte fungerar på Tizzbirden men det låter som en firmware update kommer snart som löser detta.

Redigerat av COTN88, 18 March 2013 - 08:46.

Postad 18 March 2013 - 08:50

Unregisteredaf75905f
  • Unregisteredaf75905f
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hallå där.
Jag har följt den här tråden nu och läst både gott och ont om F13. Jag är lite sugen på att köpa den då jag börjar bli le på att använda min PS3'a för att kolla på film och Viaplay. Jag kollar inte på 3D filmer.
Jag har en fråga till dom som bestämt sig för att behålla sin F13:

Är det värt att köpa den om man endast ska kolla på Viaplay, kanske lite Netflix, och filmer? Är det kanske nån som kollat på Viaplay genom PS3 som kan jämföra och säga om det är bättre eller sämre genom F13?

Postad 18 March 2013 - 12:34

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej köpte f13 här om dagen, kom hem och började med att uppdatera sen efter det var klart skulle jag börja med att installera spotify. Det började med att 1mobile market krångla den laddade inte ner programmen, laddade aldrig klart bilderna i 1market heller. uppdaterade då om med gsm, inga problem att installera spotify genom Google play och gplay funkade utan problem, 1mobile market funkar inte.. Startade spotify då vart det bara vitt med deras statusbar längst uppe. Inloggningen kom aldrig fram. Har provat ett par tidigare versioner utav spotify med samma resultat. Ska kanske säga också att spotify startar i portrait och inte landscape. Vet inte om det är tizzbirds sista uppdatering som är krånglig, han inte prova den tidigare versionen. Hjälp mig! hur ska jag lösa detta?
Underbar maskin annars, alla andra program funkar utan problem!

Problemet med Spotify kom i version 3.15 av firmware, det fanns inte innan. Vi har felanmält det och vad jag har förstått så har utvecklarna ringat in vad som orsakar det och håller på att testa fram bästa lösningen. Vi fick testade en beta-version i helgen angående Spotify, så det är på gång.

Om man hade Spotify installerad innan uppgradering till 3.15, blir det inget problem.

1Mobile Market har jag också noterat problem med, vilket jag tycker är genant eftersom den ligger som standard i spelaren. Ber om ursäkt för det. Men de flesta vill ha Google Play och vi jobbar på att få till enklare installation av den versionen, alternativt ha det med från början. Men det senare alternativet kräver certifiering från Google.

Postad 18 March 2013 - 23:28

Bagarns Brorsa
  • Bagarns Brorsa
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har läst lite om denna spelare och den verkar intressant på flera sätt med bla möjligheterna till apparna via GooglePlay, var faktiskt inne på Apple TV 3 (med smal funktionalitet jämfört med denna) men tvekar nu när jag tittat närmare på F13. Med risk för att kanske ställa lite rookie frågor om appar/googleplay och denna skapelse så har jag några funderingar som går som såhär:

1. Om man kopplar en extern HD/minnsekort till maskinen kan man då direkt i denna via webbläsare/app från googlePlay nyttja tex utorrent och få hem och lagra material på disk man vill titta på direkt via spelaren utan att hålla på att böka med en PC först? tex lämplig website som tankafetast -> torrent -> film på disk -> titta?

2. Finns det funktionalitet eller bra lämplig app som kan användas för att spegla sin dators skärm trådlöst till F13 (förutsatt att man då skaffat sig sin tillvals "dongel") som man kan med tex apple TV3via Airparrot om man inte har ipad/iphone/MAC etc och kan köra Airplay?

3. (hänger lite ihop med fråga 2) Jag vill kunna köra Spotify från min PC/iphone och få ut ljudet genom min stereo trådlöst, kan man blanda in den här boxen på nåt smart sätt för att lösa det?

4. Generell fråga beträffande apparna, hur blir upplösningen av dessa på TVn? Skalas de upp bra eller finns det appar i "högupplösta" versioner? Tänker mig att om man kör appar anpassade för mobiler så kanske dessa har relativt låg upplösning och inte ser så kul ut när man kör högupplöst på sin TV..

/BB

Postad 19 March 2013 - 13:11

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Kan ge några svar på dina frågor och hoppas någon kan fylla i luckorna.

1. I princip ja, det måste gå i Appen att komma åt lagringsenheterna. Så det är lity styrt från den. Har testat tTorrent och där är det för närvarnde problem att Appen inte hittar sd-kortet i F13. Har felanmält detta och utgår ifrån att det fixas i TizzBirds firmware eftersom Appen fungerar på N1. Min åsikt är dock att mediaspelare inte är idealiska att sköta torrent-nedladdning med eftersom det kräver så mycket prestanda.

2. Det skulle altså vara en APp/program för Windows som kan skicka skärmbilden till mobil/platta. Har inget förslag för det, kanske någon annan känner till.

3. Det går inte att krångla till det på de viset, och det är nog främst Spotify som täpper till olika möjligheter, förmodligen krav från rättighetsinnehavare på hur musikströmmen får "läcka" vidare från respektive enhet som har abonnemang.

4. Det blir allt vanligare med högupplösta skärmar i mobiler och plattor så Apparna följer med i utvecklingen. Men vissa appar ger nog dålig upplösning samtidigt som andra ger HD. Media som strömmas från Internet via Appar brukar ställa in upplösning adaptivt, men till en viss gräns. Viaplay har det senaste året gjort en enorm uppryckning på vilken bildkvalitet man kan få via Appen, vilket är välkommet. Det finns mycket material man kan få tillgång till som håller mycket bra kvalitet och det finns Appar som skalar upp grafik riktigt bra. Utvecklingen går i den riktningen.

Postad 19 March 2013 - 16:19

tjobben
  • tjobben
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
En fråga till TizzBird Sverige
Hur ser det ut med ev. stöd för HBO?
Är det något ni jobbar på eller är det hos HBO det sitter fast?
Tycker det verkar skumt att det inte fungerar på Tizzbirden när det finns en androidapp för det.

Postad 19 March 2013 - 17:03

DingDingDing
  • DingDingDing
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hur stödjer tizzbird F13 3d ? Får den med texten bra ? Och vilka format stödjer den ?

/Ding

Postad 19 March 2013 - 20:19

cens
  • cens
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har inget flyt vad gäller min F13.
Den tjatar om uppgradering, men vägrar uppgradera. Den har lyckats ladda ner V3_15_13020412, men efter en stunds uppgradering så "trillar" Android gubben omkull med en varningstriangel över magen. F13 startar om av sig själv efter en stund med den tidigare FW.
Har försökt med koden 900912 men den växlar inte över till "Ready for GMS".
Lyckas inte aktivera WiFi eller Bluetooth heller. Ja, jag har köpt rätt wifiDongle.
Enligt TizzBird System Recovery guide så skall man kunna göra en manuell installation. Provat det också men lyckas inte trots att jag följer manualen.
Det är tungt nu...
Fungerar det för alla andra? Någon som har några tips?
/c

Postad 19 March 2013 - 20:24

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag har inget flyt vad gäller min F13.
Den tjatar om uppgradering, men vägrar uppgradera. Den har lyckats ladda ner V3_15_13020412, men efter en stunds uppgradering så "trillar" Android gubben omkull med en varningstriangel över magen. F13 startar om av sig själv efter en stund med den tidigare FW.
Har försökt med koden 900912 men den växlar inte över till "Ready for GMS".
Lyckas inte aktivera WiFi eller Bluetooth heller. Ja, jag har köpt rätt wifiDongle.
Enligt TizzBird System Recovery guide så skall man kunna göra en manuell installation. Provat det också men lyckas inte trots att jag följer manualen.
Det är tungt nu...
Fungerar det för alla andra? Någon som har några tips?
/c

När det blir varningstriangel på Androidgubben brukar det bero på att den inte kan läsa från USB-minnet. Är det USB-minne du använder för att ladda ner uppgraderingen?
Testa med ett annat USB-minne eller formatera om det du har.
GMS-firmware, om den inte svarar med Ready for GMS, har du antingen missat något av siffrorna i inmatningen eller så står du på fel ställe i menyerna. Kolla instruktionen noga. Du kan även maila [email protected] för hjälp.

Postad 19 March 2013 - 23:52

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Ramlade över denna pryl och nu är ju frågan:
Vilken är bäst:
Tizzbird:en
HiMedia Q5 / Q10 - http://www.iqel.se/

Postad 20 March 2013 - 07:28

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Ramlade över denna pryl och nu är ju frågan:
Vilken är bäst:
Tizzbird:en
HiMedia Q5 / Q10 - http://www.iqel.se/

Jag kommer att få hem en HiMedia Q5 idag för testning. Jag kommer att posta vad jag tycker och tänker om den.

//Mike

Postad 20 March 2013 - 11:32

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
låter intressant! hör gärna din recension senare!

Postad 20 March 2013 - 12:37

pucko611
  • pucko611
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har fabriksåterställt mitt stick och nu när jag skall använda det igen så verkar allt fungera förutom Viaplay. Varje gång jag försöker logga in så får jag upp ett meddelande om adet inte går att ansluta till internet. Någon som haft liknande problem??

Postad 20 March 2013 - 13:08

tord00
  • tord00
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Det står mellan den här (F13), HiMedia eller Ouya. Någon som tycker att det är ett solklart val? Har jag glömt någon kompetent?

Postad 20 March 2013 - 22:09

prylknas
  • prylknas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Vet någon om det går att få ut bild via HDMI och ljud via RCA samtidigt? Har nämligen en lite äldre TV med DVI (som jag tänkte koppla via HDMI->DVI-adapter) och stereoljudet via RCA? Vore synd om man måste ta bilden via composit/RCA också.

Edit: Enligt avsnitt 20.2 i manualen verkar det ju som att man kan välja HDMI-output för video och Analog (RCA) för ljud...

Redigerat av prylknas, 20 March 2013 - 22:48.

Postad 21 March 2013 - 08:50

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det ska fungera med ljud via RCA, bild via HDMI/DVI.

Postad 21 March 2013 - 10:53

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Jag kommer att få hem en HiMedia Q5 idag för testning. Jag kommer att posta vad jag tycker och tänker om den.

//Mike

Hunnit testa den ännu?

Postad 21 March 2013 - 14:00

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Hunnit testa den ännu?

Fick avin idag men kan inte hämta den förens i morgon :-(

Postad 21 March 2013 - 17:02

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 1
fristil vi avvaktar spänt på dina kommentarer

Postad 21 March 2013 - 22:00

Unregistered258cb0f1
  • Unregistered258cb0f1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Med risk för att jag har missat det tidigare i tråden, but never the less, har F13 samma typ av rättighetsproblem som andra androidenheter på t.ex. Viaplay?

Postad 22 March 2013 - 06:09

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vilken typ av rättighetsproblem är det?

Postad 22 March 2013 - 13:58

Mikael Segersten
  • Mikael Segersten
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har nu både en Tizzbird F11 och en F13. Den senare behövdes för att kunna koppla till min projektor (som inte kan ta emot ljud via HDMI).

Frågor:
- på F11:s fjärrkontroll finns en praktisk knapp för att gå till önskad position (uttryckt i minuter). Finns inte den funktionen på F13? Hittar den inte via mobilappen heller :-(
- ibland när jag spelar filmer på F13, hamnar själva filmen ovanpå grafiken för t.ex paus, spolning etc. (dessa syns alltså inte, annat än att de ibland sticker ut lite vid sidan av filmens yta). Idéer om vad som går att göra åt det?
- var kommer det konstiga namnet tizzbird ifrån egentligen...?

Postad 23 March 2013 - 08:43

VoKEy
  • VoKEy
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick hem min Tizzbird F13 igår och installerade GooglePlay genom att gå in på firmware och skrev in koden 900912 och allting funkade. Laddade hem några appar och kollade igenom lite filmer och var mycket nöjd.

Stängde sedan av den och nu går det inte att starta den längre. kommer till loggan TizzBird i blått som blinkar sen är den helt död. Lät den stå på över natten för att se om det lossnade men det gjorde det inte.

Hittade någon guid att man skulle starta boxen och trycka röd knapp innan 3 sekunder och hålla in den över 3 sekunder för att komma in i Recoverymode men det funkar inte heller.

Vad gör jag för fel?
Någon med tips?

LÖST!!!
Man skulle trycka 2ggr på rödknapp direkt efter power-on och vänta sen kom man in i recovery läge.
Jag gjorde som beskrivningen tryckte rödknapp och sedan tryckte röd knapp och höll den inne men då funkade det inte.

Tack TizzBird Sverige för snabb support

Redigerat av VoKEy, 23 March 2013 - 14:59.

Postad 23 March 2013 - 20:44

loefaas
  • loefaas
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
I stort mycket nöjd med tizzbirden, men har ett irriterande problem på vissa filmer (och även svt-appen??) verkar det som om menyer och text-remsor hamnar "bakom" bilden. Finns det någon lösning för det?

Postad 26 March 2013 - 15:00

Mikael Segersten
  • Mikael Segersten
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

I stort mycket nöjd med tizzbirden, men har ett irriterande problem på vissa filmer (och även svt-appen??) verkar det som om menyer och text-remsor hamnar "bakom" bilden. Finns det någon lösning för det?

Jag har samma problem - på vissa filmer... :-(

Postad 26 March 2013 - 15:01

loefaas
  • loefaas
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har samma problem - på vissa filmer... :-(

För mig löste det sig med factory reset.

Postad 26 March 2013 - 23:37

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det verkar som detta inträffar om man använder "suspend" istället för "power off". Men tror att det fixas i nästa uppgradering

Postad 27 March 2013 - 20:29

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
några frågor om denna box.

funkar (appar):

Netflix
viaplay
svtplay (speciellt svtplay live)
tv4play

Postad 28 March 2013 - 00:50

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
När ska boxarna börja trilla in hos ÅF igen? Är ju bara Netonnet som ser ut att ha på ingång, men då inte förrän om flera veckor. Ska det börja hända nått snart eller är det lika bra att titta åt annat håll?

mvh

Postad 28 March 2013 - 20:42

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

När ska boxarna börja trilla in hos ÅF igen? Är ju bara Netonnet som ser ut att ha på ingång, men då inte förrän om flera veckor. Ska det börja hända nått snart eller är det lika bra att titta åt annat håll?

mvh

Bara att titta åt ett annat håll, denna box har fortfarande galet många barnsjukdomar, så många att jag lämnade tillbaka min box. Kan inte rekommendera denna till någon, iaf inte förens det har kommit ett bra antal buggfixar.

Postad 30 March 2013 - 12:08

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Egentligen är det inte så mycket barnsjukdomar, men ett par buggar i systemet har fått konsekvenser för olika funktioner. Vi tror att vi har fått kläm på dessa nu och det har åtgärdats. I princip är det samma kod i F13 som i N1 som fungerar stabilt och funnits på marknaden i 6 månader.
Fabriken laddar nu med komponenter för nästa produktionsomgång och vi räknar med att kunna fylla på lagerhyllorna hos alla åf om ca 2 veckor.

Postad 31 March 2013 - 23:10

Unregistered439aa119
  • Unregistered439aa119
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!

Hur funkar det om jag vill kunna kolla på bilder från min dator i ett annat rum via nätverket? Går det att fixa med plex?

Tacksam för svar

Postad 01 April 2013 - 09:58

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Kan någon bekräfta om denna klarar 23.976hz utan "micro stutter" samt BD 3d ISO. Såg att den "bara" hade hdmi 1.3

Redigerat av SweElite, 01 April 2013 - 09:59.

Postad 01 April 2013 - 14:23

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Egentligen är det inte så mycket barnsjukdomar, men ett par buggar i systemet har fått konsekvenser för olika funktioner. Vi tror att vi har fått kläm på dessa nu och det har åtgärdats. I princip är det samma kod i F13 som i N1 som fungerar stabilt och funnits på marknaden i 6 månader.
Fabriken laddar nu med komponenter för nästa produktionsomgång och vi räknar med att kunna fylla på lagerhyllorna hos alla åf om ca 2 veckor.

Så du menar på riktigt att det inte är så mycket barnsjukdomar? Har du läst vad alla har skrivit i denna tråd inklusive mig själv? Att vid lansering ha en produkt som är i alpha stadium och nu kanske är i beta är inte vad jag kallar en lyckad lansering.

Hoppas ni lär er till nästa box.

några frågor om denna box.

funkar (appar):

Netflix
viaplay
svtplay (speciellt svtplay live)
tv4play

Har du fått hem din HiMedia Q5 ännu?

Postad 01 April 2013 - 20:27

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Så du menar på riktigt att det inte är så mycket barnsjukdomar? Har du läst vad alla har skrivit i denna tråd inklusive mig själv? Att vid lansering ha en produkt som är i alpha stadium och nu kanske är i beta är inte vad jag kallar en lyckad lansering.

Ja, jag menar det och jag följer kontinuerligt tråden. Du blandar ihop buggar i TizzBird med hur Appar är utformade, vilket gör att en del av din kritik är felriktad. Spotify, Netflix, 3D + mus, SD-kort är fixat. Om någon fortfarande har problem, kan ni kontakta [email protected], så får ni hjälp att lösa det.
Är det något jag missat?

Postad 02 April 2013 - 18:12

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Ja, jag menar det och jag följer kontinuerligt tråden. Du blandar ihop buggar i TizzBird med hur Appar är utformade, vilket gör att en del av din kritik är felriktad. Spotify, Netflix, 3D + mus, SD-kort är fixat. Om någon fortfarande har problem, kan ni kontakta [email protected], så får ni hjälp att lösa det.
Är det något jag missat?

Förstår att det är lätt att skylla på apparna, men när man på sin hemsida gör reklam för diverse appar så antar man att ni ska ha fått dessa stabila till släpp, eller har jag fel?

Som sagt lämnade tillbaka min inom min ångerrätt då jag (kunden) ansåg att den var alldeles för buggig. Men det är positivt att se att saker rättas till och jag kan tänka mig att köpa en ny lite längre fram om allt är stabilt.

Postad 02 April 2013 - 18:53

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Förstår att det är lätt att skylla på apparna, men när man på sin hemsida gör reklam för diverse appar så antar man att ni ska ha fått dessa stabila till släpp, eller har jag fel?

Som sagt lämnade tillbaka min inom min ångerrätt då jag (kunden) ansåg att den var alldeles för buggig. Men det är positivt att se att saker rättas till och jag kan tänka mig att köpa en ny lite längre fram om allt är stabilt.

Ja, du har fel.

Postad 02 April 2013 - 19:01

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Ja, du har fel.

Det är skönt iaf att ni är så öppna med att ni inte har avsett att leverera en stabil produkt med den funktionalitet som ni marknadsför. Det är så mycket enklare för en konsumentombudsman alt. ARN att fatta beslut om någon kund skulle få för sig att anmäla er.

/Micke

Postad 02 April 2013 - 19:57

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Ja, du har fel.

Fantastiskt, tack för det. Kan inte annat än att hålla med talaren innan.

Postad 02 April 2013 - 20:25

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Ni missförstår.

Maccswe påstår att det är en bugg när det visas prickar (funktions-knappar) i nederdelen av skärmen (tex i Viaplay fullskärmsläge). Men det beror på hur Appen är skriven och utanför vår kontroll. YouTube är ett exempel på App som inte visar dessa prickar i fullskärmsläge. TizzBird gör ingen anpassning av några Appar som finns på Google Play för att de skall passa i TizzBird. Hela tanken med konceptet är att använda Android öppen standard i kombination med en ARM processor som har bra stöd för video/audio codec och licens för Dolby + DTS. Det blir en kombinerad mediaspelare med Smart TV funktioner och massor av möjligheter till att uppgradera med nya funktioner via Appar. Det finns ganska mycket Appar på Play och de flesta fungerar som de ska. Vi kan omöjligt testa igenom alla innan vi släpper ny produkt/firmware, men vi testar ett antal prioriterade appar som vi vet många kunder använder.

Det här är trots allt produkter som ligger i fronten i teknikutvecklingen och det för med sig att det förekommer buggar. Vi beklagar självklart att vi ibland utsätter våra kunder för den påfrestning det innebär att något inte fungerar och att behöva vänta på en uppgradering/fix för detta. Vi jobbar hela tiden på att göra systemet och utvecklingsprocessen bättre, mer förutseende, för att det skall ge en behaglig användarupplevelse.

Postad 02 April 2013 - 20:31

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Efter mycket läsande i tråden så slog jag till på denna, började fint va lätt att få igång det mesta. Men som användare ovan så började problemen komma rätt snabbt.

Även jag hade problem med scraping fick aldrig till det, appar som kraschar, netflix, AirPlay (betalversion) osv. Mitt i vissa 1080 filmer på ca 7-8gb började ljudet hamna i osynk och ibland la filmen bara av.

Gjorde en set factory på den som många fått tips om här av tizzbird men inget blev bättre av det. Även deras remote app kraschar hela tiden. Slutade med att jag lämnade tillbaka skräpet. Tacka gudarna för ångerrätt!

Förstår inte hur man kan sälja en produkt som inte ens kan klassas att vara i beta stadiumet. Kan inte rekommendera denna produkt till någon, kanske min värsta fiende ;-)

Kan tänka mig att ge den ett nytt försök men då ska den vara ordentligt uppdaterad och ha rättat till alla fel, men nu har jag ingen lust att vänta på dessa fix.

Ni missförstår.

Maccswe påstår att det är en bugg när det visas prickar (funktions-knappar) i nederdelen av skärmen (tex i Viaplay fullskärmsläge). Men det beror på hur Appen är skriven och utanför vår kontroll. YouTube är ett exempel på App som inte visar dessa prickar i fullskärmsläge. TizzBird gör ingen anpassning av några Appar som finns på Google Play för att de skall passa i TizzBird. Hela tanken med konceptet är att använda Android öppen standard i kombination med en ARM processor som har bra stöd för video/audio codec och licens för Dolby + DTS. Det blir en kombinerad mediaspelare med Smart TV funktioner och massor av möjligheter till att uppgradera med nya funktioner via Appar. Det finns ganska mycket Appar på Play och de flesta fungerar som de ska. Vi kan omöjligt testa igenom alla innan vi släpper ny produkt/firmware, men vi testar ett antal prioriterade appar som vi vet många kunder använder.

Det här är trots allt produkter som ligger i fronten i teknikutvecklingen och det för med sig att det förekommer buggar. Vi beklagar självklart att vi ibland utsätter våra kunder för den påfrestning det innebär att något inte fungerar och att behöva vänta på en uppgradering/fix för detta. Vi jobbar hela tiden på att göra systemet och utvecklingsprocessen bättre, mer förutseende, för att det skall ge en behaglig användarupplevelse.

Jag vet faktiskt inte vart du fick det med prickar ifrån, det är inget jag någonsin har påstått. Du kan läsa mitt tidigare inlägg om vad jag var missnöjd med. Att det har med enbart med appar att göra har du blandat ihop med någon annan.

Postad 02 April 2013 - 20:35

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Ni missförstår.

Får jag bara komma med nått här. Att 3 prickar visas är ingen bugg om de visas, detta är default Android beteende och kodas bort. Det finns appar som tar bort detta, dock krävs root för att det ska fungera, nu vet inte jag om Tizzbirden har root som default.

//Mike

Redigerat av fristil, 02 April 2013 - 20:39.

Postad 02 April 2013 - 20:52

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag vet faktiskt inte vart du fick det med prickar ifrån, det är inget jag någonsin har påstått. Du kan läsa mitt tidigare inlägg om vad jag var missnöjd med. Att det har med enbart med appar att göra har du blandat ihop med någon annan.

Jag tänkte på dina kommentarer i #91 och #110, men om jag missuppfattat ber jag om ursäkt.

Postad 03 April 2013 - 12:59

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Ingen ?

Kan någon bekräfta om denna klarar 23.976hz utan "micro stutter" samt BD 3d ISO. Såg att den "bara" hade hdmi 1.3

Postad 03 April 2013 - 13:07

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Om den har hdmi 1.3 så klara den nog inte 3d bd hade den gjort det hade de nog gjort reklam för det ...

Postad 03 April 2013 - 13:24

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
F13 klarar 3D MKV SBS/TNB.

Jag har inte noterat någon "micro stutter" när man kör Cinema 23.976Hz, men jag har inte aktivt testat för att verifiera det. Skall göra så snart jag har tillfälle.

Postad 03 April 2013 - 14:20

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Med andra ord den klarar inte av 3d blu ray....

Postad 07 April 2013 - 17:50

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Efter att ha läst forumtrådar om andra Android-baserade mediaspelare och hur dåligt de klarar att spela upp videofiler med högre bitrate, har vi testkört mkv-filer från http://yfish.us/ på TizzBird F13. Det verkar finnas uppfattning om att Android-spelare generellt har dålig prestanda, vilket inte stämmer. Resultaten vi fått fram med F13 är riktigt bra, så här såg det ut i våra tester.

Uppspelning från USB disk:
Upp till Jellyfish-90-Mbps.mkv flyter uppspelning helt utan hack. 100, 110 och 120Mbps ger en del hack i uppspelningen och ligger straxt över gränsen av vad F13 klarar.

Streaming från NAS ansluten med NFS, trådat nätverk
Till och med Jellyfish-70-Mbps.mkv flyter utan hack.

Streaming från NAS, ansluten med NFS, Wifi 11n
Streaming till och med Jellyfish-60-Mbps.mkv flyter utan hack.

För streaming via nätverket är NFS protokollet betydligt bättre än Samba och vi rekommenderar denna anslutning. Testfilerna är relativt korta 30 alternativt 60 sekunder, vilket begränsar värdet av testen.

Testutrustning:
TizzBird F13, fw 3.15, Ethernetansluten till TP Link TL-SG2424 Gigabit Switch, Trådlös router Asus RT-N66U, Netgear Readynas DUO v2, 3.5" extern USB 2.0 disk, ICY Dock med Samsung 500GB SATA

Postad 12 April 2013 - 06:55

SorenR
  • SorenR
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag sitter och letar mediaspelar till svärföräldrarna och vill då ha en som klara flera tjänster så som Netflix, Viaplay och SVTplay.
Framförllt dessa 3. Hur bra fungerar det idag, med senast firmware och uppdateringar från dessa tjänster?
Några andra alternativ än Androidbaserade spelare finns det inte riktigt idag för dom önskemål jag har.

Finns det någon inställning eller app som kan göra startskärmen på en Tizzbird F13 enkel, det vill säga att användarna (min svärföräldrar)
bara kan använda dom tjänster jag vill att dom ska använda? Jag vill alltså att det ska vara enkelt för dom att använda dessa tjänster, utan
att ha möjlighet att klicka sig vidare till fel appar/inställningar och klanta till det. En startskärm, bara Netflix, Viaplay och SVTplay (i detta läge). Tillgång
till övriga funktioner ska vara lite svårare så det inte sker av misstag från deras sida.

Postad 12 April 2013 - 13:05

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Jag sitter och letar mediaspelar till svärföräldrarna och vill då ha en som klara flera tjänster så som Netflix, Viaplay och SVTplay.
Framförllt dessa 3. Hur bra fungerar det idag, med senast firmware och uppdateringar från dessa tjänster?
Några andra alternativ än Androidbaserade spelare finns det inte riktigt idag för dom önskemål jag har.

Finns det någon inställning eller app som kan göra startskärmen på en Tizzbird F13 enkel, det vill säga att användarna (min svärföräldrar)
bara kan använda dom tjänster jag vill att dom ska använda? Jag vill alltså att det ska vara enkelt för dom att använda dessa tjänster, utan
att ha möjlighet att klicka sig vidare till fel appar/inställningar och klanta till det. En startskärm, bara Netflix, Viaplay och SVTplay (i detta läge). Tillgång
till övriga funktioner ska vara lite svårare så det inte sker av misstag från deras sida.

TV Launcher är väldigt enkel och perfekt för detta ändamål

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.