Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS4: Priser, förbokningar, bundles mm

4173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 September 2013 - 19:11

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Tyskarna la i dag upp samma paket som franska Amazon så det borde komma igen

Postad 06 September 2013 - 23:51

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Och var finns logiken i att en kontroll skall vara mycket billigare än ett spel? Kontrollerna är lite mer high tech nu än på SNES-tiden om ni inte märkt det....

Stör mig mest på att man inte kan använda sina gammla PS3-kontroller. We be buttfucked...

Postad 07 September 2013 - 09:04

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 3

Stör mig mest på att man inte kan använda sina gammla PS3-kontroller. We be buttfucked...

Fast av intrycken från de som provat DS4 så verkar det mer som att Sony gör oss en tjänst :) Sen skulle utvecklarna förlora möjligheten att använda share, option och touchpaden.

Postad 09 September 2013 - 06:41

Krille_holm
  • Krille_holm
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Tyskarna la i dag upp samma paket som franska Amazon så det borde komma igen

Borde inte denna bundle komma i butiker i Svedala före eller kanske efter release?

Postad 09 September 2013 - 09:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 2
Avbokade mina 2 beställningar idag. Tycker inte det finns tillräckligt med intressanta spel till launch. Får bli ett köp senare istället. De enda som intresserar mig är Assassins Creed 4 och Watchdogs och de två kan jag lika gärna spela på min PC.

Postad 09 September 2013 - 19:27

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Avbokade mina 2 beställningar idag. Tycker inte det finns tillräckligt med intressanta spel till launch. Får bli ett köp senare istället. De enda som intresserar mig är Assassins Creed 4 och Watchdogs och de två kan jag lika gärna spela på min PC.

Partypooper ;)

Postad 09 September 2013 - 19:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Well. Jag köpte Wii U när den var helt ny. Det var ganska meningslöst. Jag gör inte samma misstag 2 år i rad :)

Postad 09 September 2013 - 20:59

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Well. Jag köpte Wii U när den var helt ny. Det var ganska meningslöst. Jag gör inte samma misstag 2 år i rad :)

Hmm, du har just köpt dig en projje med 117" duk (grattis förresten, har exakt samma projje och lika stor duk, BFF's?), och du vill inte köra Watch_dogs och Assassin's creed IV och alla andra cross-gen spel i 1080p på den?

Whyyy?

Postad 09 September 2013 - 21:14

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 1

Håller med dig. Väntar till efter nyår på köp.

Postad 09 September 2013 - 21:37

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Finns ju BF4.. räcker för mig :P
Lär nog inte bli så många andra spel förens fram till våren ändå...

Postad 10 September 2013 - 06:25

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
BF4 och AC räcker ett tag för mig, avbokar inte :)

Postad 10 September 2013 - 07:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1

Hmm, du har just köpt dig en projje med 117" duk (grattis förresten, har exakt samma projje och lika stor duk, BFF's?), och du vill inte köra Watch_dogs och Assassin's creed IV och alla andra cross-gen spel i 1080p på den?

Whyyy?

Min PC är redan kopplad till projektorn och kommer köra de där spelen i 1080p utan problem.
Ser ingen anledning att spela multiplatformtitlar på konsoll när de är bättre på PC.
När Sony börjar släppa lite intressanta exklusiva titlar så kommer jag köpa en.

En annan avgörande faktor är alla stora titlar som kommer till Wii U och PS3 i höst. Har helt enkelt inte tid med PS4 också. Jag har insett mina begränsningar som gamer ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 September 2013 - 08:56.

Postad 19 September 2013 - 08:19

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Inget nytt??? :)

Postad 19 September 2013 - 09:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Ver faktiskt inte om jag ska köpa ps4 alls. Spelar aldrig längre förutom nu när gta kom. Kanske jag får upp spelsuget rejält igen och köper ändå :) blir dock inte vid release i alla fall.

Hur var det med ps3? Blev det bättre priser och bättre bundles efter några månader?

Postad 19 September 2013 - 09:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ver faktiskt inte om jag ska köpa ps4 alls. Spelar aldrig längre förutom nu när gta kom. Kanske jag får upp spelsuget rejält igen och köper ändå :) blir dock inte vid release i alla fall.

Hur var det med ps3? Blev det bättre priser och bättre bundles efter några månader?

Nja. Brukar ta mer än ett par månader innan man ser några prissänkningar men det brukar gå ner en del första året iaf.

Postad 19 September 2013 - 10:11

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Tror inte att priset på PS4 kommer gå under 3500 förrän hösten 2014, om inte MS paniksänker priset på sin Xbone och Sony sänker priset av konkurrensskäl. Men spel och tillbehör kommer det antagligen gå att köpa ganska mycket billigare ett par månader efter release.

Postad 19 September 2013 - 10:22

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Väldigt dåligt med bundles i europa. Bara Tyskland och Frankrike som försökt litet smått. Hade väntat mig mera bundles.

Postad 19 September 2013 - 10:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Ok får vänta och se helt enkelt. Man kanske får byta in sin ps3 på Gamestop och lägga till en slant :)

Postad 19 September 2013 - 12:51

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Tror mer på bundles än prissänkningar, i varje fall officiella prissänkningar. Officiellt ligger priset på PS3 fortfarande på 300 dollar i USA.

Postad 19 September 2013 - 12:57

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Frånvaron av konkurrens i form av Xbox One under flera månader talar och så för att priset hålls uppe. Om något så är det kampanjer typ dom när Media Markt och Elgiganten bråkar som kan ge lägre priser.

Postad 19 September 2013 - 19:20

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0
Fullbokat dit jag ringt. Någon som vet om det finns nån shop i Sverige som inte är fullbokad.

Postad 26 September 2013 - 19:33

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Bundles på väg :)

http://www.joystiq.c...med-for-europe/

Postad 26 September 2013 - 21:30

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jag har länge tänkt att äh, jag behöver väl inte förboka, det kommer nog att finnas i butik. Men med tanke på hur jäkla populär PS4 blivit i relation till Xbox One så börjar det kännas som att det är läge att göra det ändå. Funderar just nu på vart jag ska lägga min förbokning någonstans, kanske även dessa börjar sina ut då så jäkla många har förbokat. Hoppas inte man missar tåget...

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 26 September 2013 - 21:30.

Postad 26 September 2013 - 21:39

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Boka någonstans bara. Det är säkerligen en del som kommer avboka när det väl kommer till kritan, särskilt ställen som inte har några betalkrav eller liknande som t.ex. webhallen. När folk avbokar så kommer det finnas fler konsoller tillgängliga.

Nu kanske webhallen har redan en stor backlog på ordrar, men som exempel bara...

Postad 27 September 2013 - 06:17

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Jag har länge tänkt att äh, jag behöver väl inte förboka, det kommer nog att finnas i butik. Men med tanke på hur jäkla populär PS4 blivit i relation till Xbox One så börjar det kännas som att det är läge att göra det ändå. Funderar just nu på vart jag ska lägga min förbokning någonstans, kanske även dessa börjar sina ut då så jäkla många har förbokat. Hoppas inte man missar tåget...

Det bästa är väl att ringa/gå runt och fråga... Så får du säkert en på release.

Postad 27 September 2013 - 18:50

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
http://www.videogame...le_bundles.html

Lagom spännande, eller?

Redigerat av Vilo, 27 September 2013 - 18:56.

Postad 27 September 2013 - 19:01

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
De flesta av dem var ju ganska kassa. T ex den med FIFA kostade 400 pund. Konsolen kostar väl 349+47 (enligt amazon.co.uk)=398 pund. Alltså två pund billigare än bundeln.

Postad 28 September 2013 - 09:20

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Tyska Amazon har nu Killzonebundlen beställbar

Postad 28 September 2013 - 22:12

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Ps3 kom ju först ut för 6995 kr med bara konsolen o en handkontroll , sen några veckor senare fick man resistance,motorstorm extra handkontroll o hdmi kabel för samma pris om ja inte kom ihåg fel..

Postad 29 September 2013 - 10:15

Sokar
  • Sokar
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

webhallen svarade detta på sweclockers.com

"vi har inte fått indikationer på att det kommer att råda brist på varken PS4 eller Xbox One.
Troligen är Norden en så pass liten region att även om vi får "galet många" förbokningar så är det så liten siffra i det stora hela att det inte är ett problem.

"There are reportedly as many as 2,500 next-gen consoles per minute being preorderd on Amazon.com"
Vi ligger ju lite i lä jämfört med en sådan siffra får jag ju erkänna Postad bild"
http://www.sweclocke...laystation-4-a/

angående förbokning av ps4
tänkte de kunde vara bra info

Postad 29 September 2013 - 12:08

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ps3 kom ju först ut för 6995 kr med bara konsolen o en handkontroll , sen några veckor senare fick man resistance,motorstorm extra handkontroll o hdmi kabel för samma pris om ja inte kom ihåg fel..

Det ingick ingen hdmi kabel men resten stämmer :-)

Postad 29 September 2013 - 12:55

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

webhallen svarade detta på sweclockers.com

"vi har inte fått indikationer på att det kommer att råda brist på varken PS4 eller Xbox One.
Troligen är Norden en så pass liten region att även om vi får "galet många" förbokningar så är det så liten siffra i det stora hela att det inte är ett problem.

"There are reportedly as many as 2,500 next-gen consoles per minute being preorderd on Amazon.com"
Vi ligger ju lite i lä jämfört med en sådan siffra får jag ju erkänna Postad bild"
http://www.sweclocke...laystation-4-a/

angående förbokning av ps4
tänkte de kunde vara bra info

de har också sagt vid ett senare tillfälle (den 14 september, din info är från 4 augusti):
Webhallen:

Vi har fått reda på vår allokering för de två första leveranserna. (Jag kan inte avslöja några siffror men vad jag hört kommer vi redan som det är nu att få flest i Sverige med ganska god marginal, speciellt i den första leveransen.)

Vi kan absolut inte lova att de som bokar nu kan få en konsol till launch. Vi jobbar stenhårt på att få tag i fler enheter och ser över alla möjligheter för att kunna leverera så många som möjligt.

Ska jag vara helt ärlig skulle jag tippa på att hela sverige är överbokat med ett par hundra procent på både första och andra leveranserna av PS4. Det lär inte lätta helt förrän kanske framåt februari/mars.

Redigerat av Christopher_A, 29 September 2013 - 12:57.

Postad 29 September 2013 - 14:24

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Man får väl hoppas att det löser sig och de får fram konsoler. Läste på loading om killar som utnyttjat Gamestop 99:er för att köpa 4-5 konsoler ihop om att kunna sälja dem dyrt innan jul.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 29 September 2013 - 14:25.

Postad 29 September 2013 - 14:24

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Sen finns det ju sådana som jag, som bokat fem exemplar för att få ett. När jag får mitt ex lossnar ju fyra förbokningar till.

Kommer nog byta till en av dom större bundlingarna om jag får chansen. Vill ju ändå ha minst två kontroller och kameran.

Postad 29 September 2013 - 14:47

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
vet inte om jag kommer behålla min

om efterfrågan är stor nog och jag kan tjäna kanske 2000 på att sälja min PS4 oöppnad så kommer jag nog att göra det och sen vänta tills andra eller tredje omgången av leveranser

Redigerat av Christopher_A, 29 September 2013 - 14:47.

Postad 30 September 2013 - 08:38

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Ska jag vara helt ärlig skulle jag tippa på att hela sverige är överbokat med ett par hundra procent på både första och andra leveranserna av PS4. Det lär inte lätta helt förrän kanske framåt februari/mars.

Det där är ju bara ren spekulation och jag skulle bli förvånad om det är så (ren spekulation från min sida ;) )

Postad 30 September 2013 - 09:03

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0
Om man skall spekulera vidare, så kan man ju tycka att de stora "drakarna" som EG och MM borde få betydligt större "tilldelning" av konsoler än vad de mindre handlarna får. (just my two cents....)

Postad 30 September 2013 - 09:07

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

Och ytterligare lite senare köpte man samma paket för 5700 kr (minus HDMI-kabeln då som Kimme skrev.), men det prisraset kan vi ju knappast räkna med nu tyvärr. :)

Postad 30 September 2013 - 09:18

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Om man skall spekulera vidare, så kan man ju tycka att de stora "drakarna" som EG och MM borde få betydligt större "tilldelning" av konsoler än vad de mindre handlarna får. (just my two cents....)

Såklart det är så men så säljer ju dom betydligt fler också.

Postad 30 September 2013 - 10:25

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Det där är ju bara ren spekulation och jag skulle bli förvånad om det är så (ren spekulation från min sida ;) )

spekulation från Webhallen som har större insyn och erfarenhet än vad många andra har, och de vet ju också hur mycket de har blivit tilldelade och hur mycket som förbokas hos dem

Postad 30 September 2013 - 10:26

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0
Vi kan med största sannolikhet förvänta oss dessa bundles från Webbhallen!
Mailade dom förra veckan och frågade!

Har även frågat om man kommer att kunna ändra sin bokning. Så vi får se!

Hej .....,

vi väntar just nu på besked från distributören om pris och antal till release, men så fort vi vet ser den ut att komma upp på siten :-)

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Fredrik Rosenvik

Webhallen Sverige AB
Svetsarvägen 10B
171 41 Solna
Tel: 08-673 60 00
Fax: 08-650 00 30
Sida: www.webhallen.com
Mail: [email protected]

(OBS! Behåll tidigare e-mail konversation för att vi snabbare ska kunna handlägga ert ärende.)

............. wrote, On 2013-09-27 16:33:
> Hej!
>
> Kommer ni att få in denna bundle, med extra handkontroll, kamera och
> spelet Killzone shadow fall?
>
> http://blog.eu.plays...ow-fall-ps4-bun
> dles-unveiled/
>
> Är den nedre av dom två.
>
> Med vänlig hälsning /
>
> ...........................
>

Postad 30 September 2013 - 11:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

spekulation från Webhallen som har större insyn och erfarenhet än vad många andra har, och de vet ju också hur mycket de har blivit tilldelade och hur mycket som förbokas hos dem

Dom har ju knappast insyn i hur mycket andra ÅF's får in...

Postad 30 September 2013 - 15:31

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
What's the PlayStation 4 stock situation in the UK? I've heard shops stopped taking pre-orders on Sony's request. Will those who have pre-ordered definitely get their console at launch?

Fergal Gara: First of all, the majority of retailers did not stop taking pre-orders. They said you probably won't get it on day one. We chose to advise them to do that because we were taking the most conservative view on the stock situation, and the worse thing you can do, we feel, is to over promise and under deliver. In order to do that, you've got to start with the minimum number you're likely to have for day one and say, after that number, tell people they may not get it for day one.

Everybody who has pre-ordered to date will definitely get a console prior to Christmas. The cut-off date for that was 5th August. More people will be pleasantly surprised on day one by theirs being ready. But I'm also in the middle of lots of furious internal discussions about exactly what is the number for the UK. That sounds like a big internal haggle. It's not quite like that, but the full and final exact factory volume number is subject to a certain amount of variability. Those things are going well. There are no major shock disappointments coming out, which is great news. But I don't know precisely what day one is going to be, and precisely what pre-Christmas is going to be. Hopefully it only goes up from the assumptions I'm working with.

Nobody who's got their name on the list right now is not going to get one in 2013. That's a good start. And there will be more on top of that. People who have not pre-ordered yet still have an opportunity to get one prior to Christmas. And if they don't they'll get it very soon thereafter. So the overall volume point about the UK in those first few weeks of launch is substantial. We will fully catch up demand, probably not before Christmas but relatively quickly thereafter. That's my current expectation. So, a bit tight for the first few weeks before evening out quite quickly.

http://www.eurogamer...on-not-a-sprint

Postad 30 September 2013 - 19:27

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jag la in en förbokning hos Webhallen 24 september, börjar kännas lite snopet nu när man förstår att jag kanske inte får en PS4a förrän nån/några veckor/månader senare men vad ska man göra. Jag har ju faktiskt bara mig själv att skylla för min naivitet. Ska slänga in förbokningar på lite andra butiker också för att öka mina chanser lite iaf :)

Postad 30 September 2013 - 22:04

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Jag har precis avbokat min beställning på Webhallen så nu hamna du lite högre upp på listan :)

Postad 30 September 2013 - 22:06

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Varför avbokar man något som inte är bindande? Finns ju ingen möjlighet att det blir något annat än en besvikelse och något man ångrar. Jag har fem bokade... :)

Postad 30 September 2013 - 23:47

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Ska köpa den på Gamestop. Har dumpat in flera av mina xboxspel och utnyttjat deras kampanj för att betala min PS4 där. Så jag känner att jag inte behöver ha kvar min bokning på Webhallen :)

Postad 01 October 2013 - 06:56

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Varför avbokar man något som inte är bindande? Finns ju ingen möjlighet att det blir något annat än en besvikelse och något man ångrar. Jag har fem bokade... :)

För att vara schysst mot andra kanske? Om man inte ska ha PS4:an eller på det stället av någon anledning så är det väl ganska självklart att man avbokar.
? Snarare fattar jag inte varför man har fem bokade?!?

Postad 01 October 2013 - 07:03

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Men du tror väl inte att dom andra fyra exemplaren körs till tippen när jag väl tackat ja till en och nekat dom andra? Effekten blir samma som när du kliver av kön.

Möjligen leder färre förbokningar till en mindre tilldelning till Sverige.

Postad 01 October 2013 - 07:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Men du tror väl inte att dom andra fyra exemplaren körs till tippen när jag väl tackat ja till en och nekat dom andra? Effekten blir samma som när du kliver av kön.

Möjligen leder färre förbokningar till en mindre tilldelning till Sverige.

? Nu förstår jag inte riktigt...nej, det tror jag inte men varför har du förbokat fem stycken?

Dessutom tror jag knappast tilldelningen grundas på antal förbokningar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.