Jag antar att du har rätt, för jag har inte sett några tecken till problem på bilderna jag har tagit (än så länge).
Misstänker att jag har blivit en aning nojjig, men det kanske beror på att jag har haft min beskärda del av problem vid det här laget.
Ersättningsluren har gett mej ytterligare ett problem som jag inte blir klok på. Det har kanske inget med telefonen att göra, men jag börjar bli lite smått irriterad på alla konfigurations-smsen som Telia skickar ut. Har nog tagit emot 6 eller 8 sådana vid det här laget...
Senast i går kväll.
Om det händer igen så får jag väl ringa Telia så att dom kan förklara sej, men något skumt verkar det vara för jag upptäckte igår förmiddags att (trots flera konfigurations sms) att jag internet och mms via mobilnätet inte fungerade. Något jag löste genom att manuellt konfigurera inställningarna (Telia hävdade ju på sin hemsida att man inte kan få skickat inställningarna till sej via sms om man har smartphone!!!!).
Men även efter detta så har det trillat in ett par sådana här konfigurations sms för dessa inställningarna och jag har även låtit telefonen konfigurera inställningarna enligt sms.en bara för att vara på säkra sidan, men trots det så trillade in ytterligare konfigurations sms i går kväll alltså...
Vi får väl se vad som händer, men nu funkar i alla fall telefonen som den ska.
Jag har lekt lite med luren sedan firmware uppdateringen och det finns en och annan grej som jag ännu inte har blivit kompis med.
Först och främst så gillar jag inte riktigt den vita bakgrunden när man går till telefonens inställningar. Jag har testat en massa olika Tema (tack för det Sony

), men den vita bakgrunden i inställningarna ändras inte för att man byter tema.
En annan sak som jag har lite svårt att vänja mej vid är den ny varianten av T9, där texthjälpen inte bara gissar ordet man försöker skriva (med dragningar) utan också föreslår vilket ord som ska komma efteråt!?
Jag kommer ge det lite mer tid, men om man vill så måste man väl kunna ändra hur ordförslag och liknande ges, eller hur?
Några saker har definitivt blivit bättre. Som t.ex. att man kan välja tangentbord för att skriva med en hand. Det som då händer är att tangentbordet blir lite mindre och flyttar sej till displayens ena kant (den högra för min del), något man kan välja förstås. Knapparna blir mindre, men skriver man med dragningar, så spelar det mindre roll. Tangentbord för en hand gör precis vad det ska. Det blir avsevärt lättare att nå över hela tangentbordet med tummen på handen som håller telefonen.
Lysande!!
Nästan så att det inte känns lika viktigt längre att skaffa en mindre telefon

...
Men hur är det med batteritiden egentligen?
Nu har jag förvisso lekt ganska mycket med telefonen och bara för att vara riktigt provocerande så har jag installerat ett "space-tema" där jag bytt ut bakgrunden mot en 3Dimensionell (parallax) bakgrund med massor av stjärnor, asteroider, metoeriter m.m. som rör sej hela tiden...
Jag antar att sådant kan bidra till försämrad batteritid.
Hur upplever ni andra som uppdaterat mjukvaran att batteritiden har blivit?
Är den samma som innan eller har den blivit bättre eller sämre?
Jag körde förresten ett litet Antutu test häromdagen också och blev positivt överaskad. Numera så får min ZR bättre resultat än XZ:an (precis som sej bör IMHO) och landar på 21685 poäng.
Även vid upprepat test landar poängen på ungefär samma (något som kunde variera före mjukvaru-uppdateringen).
Någon annan som testat?