Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza Motorsport 5 [XB1]

440 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Forza Motorsport 5 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 2 7.899998 (9) 1 071:-

Postad 18 February 2014 - 20:38

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

När kom den uppdateringen?

Har inte kört på några dagar nu, var nog i tisdags eller onsdags förra veckan jag körde.

Den kom i slutet av förra veckan/i helgen.

Postad 19 February 2014 - 07:05

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Har heller inte kört på länge, men något har ändrats till det bättre ja!

Men, när jag startade Forza så ville den ta hem en jätteuppdatering först. Ska den inte fixa updates om nätterna eller gäller det bara OSet?

Postad 19 February 2014 - 08:37

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Vad det inte en ny bana i uppdateringen? Road to America skulle det vara tydligen.

Postad 19 February 2014 - 13:51

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Den kom i slutet av förra veckan/i helgen.

OK, då har inte jag spelat sedan uppdateringen.

Postad 19 February 2014 - 20:00

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Uppdaterade spelet nu i kväll. Körde igång det och avverkade några rundor.
Köpte bil, uppgraderade den och körde ett nytt rejs, då sa det "pang" mitt i rejset så kraschade spelet ut till dashboarden :(
Läst nu på Forzaforumet att det har hänt flera andra också.
Nån mer som varit med om det?

Postad 19 February 2014 - 21:14

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Uppdaterade spelet nu i kväll. Körde igång det och avverkade några rundor.
Köpte bil, uppgraderade den och körde ett nytt rejs, då sa det "pang" mitt i rejset så kraschade spelet ut till dashboarden :(
Läst nu på Forzaforumet att det har hänt flera andra också.
Nån mer som varit med om det?

Japp, och inte nog med det, bilden försvann och inte ens omstart hjälpte. Fick dra strömmen på all utrustning för att få igång det så det känndes ju kanske som något HDMI knas...

Postad 19 February 2014 - 21:47

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Surt :(

Man har ju ingen lust att lägga ner sin själ i lopp om det när som helst kan krascha ut till dashboard liksom. Hoppas de löser det på något sätt.

Postad 19 February 2014 - 22:11

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Tycker det är dags att man totalt skrotar hela PC grejen och skapar en ny form av datorsystem som är anpassat för framtiden. så vi slipper detta medeltida system nån envisas med att vi ska fortsätta dras med, trots det i grunden är så fullt med fel.

Vad jag försöker säga är att krascherna är pga detta faktum. Ju mer pc ju mer problem.

Postad 20 February 2014 - 19:53

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Kolla in Rivals Monthly, den första där. En av Turn10-teamets medlemmar sätter tid på Road America - Alt den här veckan, med en Viper GTS-R. Om man slår hans bästa tid (som just nu ligger på 2:17.450) under veckan så får man som gift en specialmålad #4 Corvette Racing ZR1.

Jag slog hans förra tid, fick 2:18.327, men är ju nästan en sekund efter nu och det är inte lätt att ta igen.

Postad 20 February 2014 - 22:32

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Nä dom är lite jobbiga dom där när tiderna blir bättre o man inte hinner sätta en ny.
Körde några varv på road of america ikväll, höll på att somna innan andra varvet var klart... bokstavligen alltså. Nya styrningen hjälper som sagt inte när feedbacken och inlevelsen är noll :(
Att jag kört warface betan på 360 precis hjälpte ju inte, bf4 på xbone var ju nästan ospelbart när man vant sig med 360 kontrollen igen.
Så håll er borta från 360 om ni vill vara nöjda med xbone.

Postad 21 February 2014 - 00:40

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Verkar mest vara du som är missnöjd, faktiskt. Har gått tillbaka till 360 flera gånger och den kontrollen är inte alls lika bra som One.

Så till alla som inte har One: Det där är Beagle fives åsikt. Jag, och många med mig, håller inte med alls.

Feedbacken i Forza, t.ex., är ju bättre med One-kontrollern, med rumble i gas- och bromsspakarna.

Postad 21 February 2014 - 01:07

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Verkar mest vara du som är missnöjd, faktiskt. Har gått tillbaka till 360 flera gånger och den kontrollen är inte alls lika bra som One.

Så till alla som inte har One: Det där är Beagle fives åsikt. Jag, och många med mig, håller inte med alls.

Feedbacken i Forza, t.ex., är ju bättre med One-kontrollern, med rumble i gas- och bromsspakarna.

Klart det är min åsikt bara.
Det skiljer i människors känslighet för just känsla och skillnader mellan olika kontroller. Eftersom jag har ett antal olika 360 kontroller vet jag att det skiljer mellan dom och det är denna trådade och äldsta jag använder bara för att den är bäst av dom. Bara det faktum att den är trådad är en stor fördel. Kör dock trådat till one också.
Men jag är långt ifrån ensam om att tycka att one kontrollen har för dåligt motstånd i styrspakar och avtryckare. Även om jag skulle tänkas ha en bedrövlig kontroll i jämförelse med andra, så gissar jag på att skillnaden är väldigt liten mellan dom.

Rumblen tycker jag är väldigt trevlig och är inget jag klagar på, men precis som med en bil med för lätt styrning så tappas känsla genom styrspakarna då det knappt är något motstånd, du kan ändå ha fullständig kontroll på bilen, den gör det du säger åt den men den säger inte vad den gör.
Jag äger själv just nu en bil med otroligt chassie och känsla genom stol och allt sådant men med alldeles för dålig styrning som tyvärr förstör helheten.
Ska vi jämföra mot en bil helt så är one kontrollen en bil med alldeles för mycket styrservo på en alldeles för stor ratt och vi sitter i en alldeles för halkig stol som dessutom är konstigt inställd så man inte kan hålla ratten med högerhanden i rätt position. Att det skakar i stolen o pedalerna, som har noll motstånd, är ju tur det så man får ut nåt av det :)

Låter sjuuuukt bitter känner jag haha

Nä, one kontrollen är såååå bra.
Klart bättre efter uppdateringen också.

Redigerat av Beagle five, 21 February 2014 - 01:20.

Postad 22 February 2014 - 01:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Som jag skrivit tidigare: Jämförelsen (som du gjort tidigare) med bilar är helt absurd.

Det är snarare så att det är att jämföra med att 360-kontrollern är som en gammal Volvo 240. Trög styrning, ingen kontroll. One är som en modern bil, javisst det är elektronisk servo, men det är ändå bra kontroll.

Om vi nu ändå ska dra den där dåliga jämförelsen, en gång till (eller kan du sluta nu?).

Postad 22 February 2014 - 19:10

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Som jag skrivit tidigare: Jämförelsen (som du gjort tidigare) med bilar är helt absurd.

Det är snarare så att det är att jämföra med att 360-kontrollern är som en gammal Volvo 240. Trög styrning, ingen kontroll. One är som en modern bil, javisst det är elektronisk servo, men det är ändå bra kontroll.

Om vi nu ändå ska dra den där dåliga jämförelsen, en gång till (eller kan du sluta nu?).

Nä vet du va? Du vinner!
Bara för att du så övertygande berättat om hur du uppfattar kontrollen och hur fel jag har och hur sjuka jämförelser med bilar jag gör i en bilspelstråd så har du fått mig att plötsligt känna mycket mer när jag spelar!! Fantastiskt!
Jag trodde det var kontrollen som inte levde upp till mina höga krav men det var ju bara det att jag inte visste vad min åsikt skulle vara!
Tack! Nu vet jag och då förändras ju helt hur spelen känns!
Det måste ha varit det där med elservo...

Postad 22 February 2014 - 19:20

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Du klarar tydligen inte av att jag tycker ditt försök till analogi är usel, märker jag.

Nog måste jag få argumentera emot dig, framförallt när du presenterar det du skriver som om det vore obestridliga fakta?

Postad 22 February 2014 - 19:49

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Du klarar tydligen inte av att jag tycker ditt försök till analogi är usel, märker jag.

Nog måste jag få argumentera emot dig, framförallt när du presenterar det du skriver som om det vore obestridliga fakta?

Lägg fram argument då!?
Berätta hur DU uppfattar kontrollen!
Lägg inte energin på att nedvärdera och underminera mina åsikter!
Kom med dina egna!
Mina åsikter är välgrundade och självklart faktum eftersom jag upplever dom.
Det ENDA jag tycker är problem med kontrollen är inlevelsen och kopplingen till spelet man får.
Din jämförelse med elservo visar ju bara att du håller med mig!
Så vad är din åsikt egentligen?
Att kontrollen är bra, det har vi förstått, men nu är det en specifik sak jag saknar och hur mycket du än pratar skit om vad jag skriver kommer inte det plötsligt dyka upp eftersom det jag saknar just saknas! Så det ÄR alltså fakta.
Att man kan uppskatta kontrollen ÄNDÅ är också fakta! Finns massa bra med den, det viktigaste för mig dock är precis det den saknar!
Om du tycker kontrollen är bra som den är så borde du vara än mer på min sida då det skulle göra kontrollen ÄNNU bättre om man la till det.

Postad 23 February 2014 - 02:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Tycker nog att jag har berättat hur jag upplever kontrollern. Men jag anger det som MINA åsikter, inte som rena fakta (vilket ju vore ofantligt fånigt).

Nej, en åsikt är inte välgrundad om den enbart baserar sig på dina egna upplevelser.

Postad 13 March 2014 - 15:14

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Nån som vet om den gamla originalratten funkar till detta spel? Tyckte jag läst det någonstans men blir osäker om jag drömt eller inte!;)

Postad 13 March 2014 - 19:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Tror inte det.

Postad 14 March 2014 - 09:52

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Den funkar inte för de har helt gjort om skakfunktionerna. Det viberar ju nu i triggerna också.

Postad 29 March 2014 - 18:04

Sersant
  • Sersant
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Om någon fortfarande spelar så får ni gärna lägga till mig, börjar bli trött på att hela tiden bli omkörd på sista varvet av Wonks driveatar. Hade varit skönt med lite variation vad gäller den som kör om mig hela tiden. :)

Vore väl inte helt fel att se denna i backspegeln?

Vad heter jag på Live undrar ni såklart? Sök bara på Sersant så hittar ni mig. :)

Postad bild

Postad 31 March 2014 - 15:41

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 1

Om någon fortfarande spelar så får ni gärna lägga till mig, börjar bli trött på att hela tiden bli omkörd på sista varvet av Wonks driveatar. Hade varit skönt med lite variation vad gäller den som kör om mig hela tiden. :)

Vore väl inte helt fel att se denna i backspegeln?

Vad heter jag på Live undrar ni såklart? Sök bara på Sersant så hittar ni mig. :)

OK, lagt till dig. Spelar dock inte så ofta nu när det är ljust ute.

Postad 06 April 2014 - 14:18

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Har kört en del R-klass nu. Trodde att det skulle gå för fort för att vara hanterbart, men det är riktigt kul, framförallt som jag har laddat hem setups som är väldigt sköna.

Kört framförallt på de lite kortare banorna, med Ferrari 312 T2. Kör då med en setup från användaren BAM Flo Les Gaz, setupen heter "essai".
Samma användare har ytterligare en setup, som heter R 900, men jag tycker inte den är lika bra. Den finns å andra sidan att ställa in själv på BAMs hemsida, som jag nämnt tidigare. http://www.team-bam....RARI-312-T.htm.

Om det är lite längre rakor inblandat får det istället bli Ultima GTR 720, med setup från BAM Flo Les Gaz (setupen heter R 900 INDI).

Med Ultiman är jag nu på 54:e plats på Top Gear Loop och på 76:e på Top Gear Loop - R (dvs Revearsed).

Är på runt 100:e plats eller strax under på de andra Top Gear-banorna, med Ferrarin. Vore kul med lite konkurrens här, så kanske vi kan trigga varandra att komma ännu högre upp på listorna.

Postad 07 April 2014 - 18:33

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Är det Autovista på alla bilar i spelet?

Postad 10 April 2014 - 16:33

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Någon som fått uppdateringen/banan? Jag har det inte :(

http://www.forzamoto..._beach_announce

Postad 10 April 2014 - 17:03

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ska kolla det strax, när jag hämtat hem min beta-uppdatering till One (som blir gjort när jag får fanskapet att känna av att jag har internet-uppkoppling, har något problem mellan One och mitt Comhem-modem).

Postad 10 April 2014 - 17:34

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Kollat nu. Har inte fått Long Beach.

Postad 14 April 2014 - 14:43

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Någon som fått uppdateringen/banan? Jag har det inte :(

http://www.forzamoto..._beach_announce

Jag fick den igår!

Postad 14 April 2014 - 14:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Fick min i lördags.

Postad 14 April 2014 - 15:34

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Samma här :)

Postad 15 April 2014 - 13:43

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Den dök upp hos mig också så småningom.
Ingen som hört/sett något om det är någon vettig ratt på gång? Thrustmastern har ju inte ens koppling...

Postad 22 April 2014 - 11:38

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Forza har ju inte haft någon vettig kopplingssimulering tidigare? Annars kan du ju köpa till T500RS pedalerna eller de nya T3PA.

Hur är det med Forza 5 är det fortfarande lika grinding skadat eller värre än GT 6 eller har de släppt någon patch som gjort det mer görligt som tidigare Forza lir?

Postad 22 April 2014 - 19:00

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Har inte reflekterat över ekonomin än eftersom jag inte köpt så mycket, men någon av patcharna gjorde väl justeringar på den fronten.

Postad 22 April 2014 - 19:07

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ja, ordentliga justeringar, framförallt på de riktigt dyra bilarna. Numera får man ju dessutom bilarna utan att köpa dem för in-game credits, när/om man köper car packs.

Postad 22 April 2014 - 19:26

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Går det testköra alla bilar utan att köpa dem? Eller går det sälja bilar för fullpris?

Postad 22 April 2014 - 19:34

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Nej och nej. Tyvärr.

Postad 23 April 2014 - 11:53

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
hepp det var ju synd.

Jag får väl hoppas det blir någon backlash så Forza 6 och GT 7 kommer se annorlunda ut.

Postad 09 June 2014 - 22:01

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Nürburgring är släppt nu.

Banan har mer kurvor än tidigare, är smalare och har fler smågupp. Mycket mer svårkörd.

Postad 10 June 2014 - 10:09

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Banan har mer kurvor än tidigare, är smalare och har fler smågupp. Mycket mer svårkörd.

Vad menar du? Har de ändrat layout på banan? Då är det ju inte ringen längre!

Postad 10 June 2014 - 10:13

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Den är ju laserskannad och ska väl då också vara mer exakt lik originalet.

Redigerat av Chrester, 10 June 2014 - 10:13.

Postad 10 June 2014 - 10:22

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Vad menar du? Har de ändrat layout på banan? Då är det ju inte ringen längre!

Skulle tro att det här är närmare verkligheten, helt enkelt.

Postad 10 June 2014 - 10:46

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Tog och köpte Forza nu då de har bra pris för guldmedlemmar.
Har inte lirat detta sedan Forza 2 tror jag.

Postad 10 June 2014 - 18:17

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Tog och köpte Forza nu då de har bra pris för guldmedlemmar.
Har inte lirat detta sedan Forza 2 tror jag.

Edit:
Nu var det fullpris igen.

Såg det. Bra pris! Sista Forza jag spelade var Forza 3.
Var nära som fan att köpa femman men det har blivit så dåligt med speltid på sistone så jag avstod. Funderar på att hålla ut tills Forza Horizon 2 släpps istället.

Har du spelat nåt än? Vad tycker du?

Redigerat av SejLax, 10 June 2014 - 19:30.

Postad 10 June 2014 - 19:40

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Har bara hunnit första intro-banan.
Riktigt snyggt är det iaf och skönt ljud.

Tänkte inte köpa det egentligen utan tänkte istället köpa Horizon 2, men nu när ringen kom och priset var så billigt kunde jag inte hålla mig.

Postad 11 June 2014 - 08:02

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Jag tyckte jag kände igen mig i alla kurvor, eller menar du det valet där nordschleife sitter ihop med dagens GP-slinga?

Postad 11 June 2014 - 11:55

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Skulle tro att det här är närmare verkligheten, helt enkelt.

Enligt en intervju jag såg så är den mycket mer rätt nu, de sa något i stil med att den gamla inte var speciellt noggrann så de valde att börja om från början.
Den nya är ganska mycket ändrad med större höjdskillnader, den är kurvigare och riktigt snygg.
Har tyvärr inte kört originalet ännu, men det är på "att göra-listan" tillsammans med att köra på Spa.

Postad 12 June 2014 - 21:58

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Tider man sätter när man utmanar någon, sparas inte de i listorna?
Körde flera timmar mot SC-Zaps tid på ringen i C-klass och lyckades till slut slå den, men i listan så har inte den tiden sparats trots att det var ett "rent" varv?

Postad 12 June 2014 - 23:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Tider man sätter när man utmanar någon, sparas inte de i listorna?
Körde flera timmar mot SC-Zaps tid på ringen i C-klass och lyckades till slut slå den, men i listan så har inte den tiden sparats trots att det var ett "rent" varv?

Psst, den tiden satte jag på mitt första försök. ^_^
Får väl ta och köra igen, om du har slagit mig. Brukar inte sitta och nöta, utan nöja mig om jag inte har några vänner att slå. Blir lite roligare så. Nu har jag en tid att slå. Slår jag din tid (och inte har någon annan på min lista framför mig) så nöjer jag mig igen, så blir det din tur att försöka. :)

Du är säker på att det blev ett rent varv? Då har det blivit något fel, för som du skriver har inte varvet registrerats. Du är 2,4 sekunder efter mig på leaderboarden (vilket ju verkligen inte är mycket på sisådär 2 mils körning).
http://www.forzamoto...us/leaderboards

Och nej, jag menade inte den kombinerade, jag menade nordslingan. Smalare och kurvor man knappt märkt av i tidigare spel måste man släppa på gasen eller bromsa för nu.

Postad 13 June 2014 - 09:02

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Du är säker på att det blev ett rent varv? Då har det blivit något fel, för som du skriver har inte varvet registrerats. Du är 2,4 sekunder efter mig på leaderboarden (vilket ju verkligen inte är mycket på sisådär 2 mils körning).
http://www.forzamoto...us/leaderboards

Japp, första gången jag tog din tid så var jag inte medveten om att det skulle vara rena varv men då stog ju det, och när jag väl sen klarade det så kom "you have beaten..." fram, men det verkat ju inte ha sparats då. Surt. Nu ska jag dock resa bort ett tag så du kan känna dig lugn ;-)

Postad 13 June 2014 - 11:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Bra, då kan jag koncentrera mig på att komma under 10 min med nästan otrimmad (nej, kära iPhone, jag ville INTE skriva ottomansk) Ford Transit van.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.