Titanfall (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
5
|
(0)
|
148:- | |
Titanfall (PC)
(PC-spel)
|
4
|
(13)
|
Inga priser | |
Titanfall (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
4
|
(13)
|
79:- |
Postad 11 March 2014 - 22:14
Postad 12 March 2014 - 07:59
Postad 12 March 2014 - 08:07
Är det samma frameratedrops som i betan när det blir lite fighter titan vs titan?
Spelade lite igår kväll och märkte inte av det lika tydligt.
Postad 12 March 2014 - 08:27
Postad 12 March 2014 - 08:43
Synd bara att det är 6 timmar till dess
Postad 12 March 2014 - 08:53
Postad 12 March 2014 - 11:09
Redigerat av BioBerra, 12 March 2014 - 11:10.
Postad 12 March 2014 - 12:37
Det börjar bli dags att slå till...Det här är nog första gången det smärtar att inte sitta på nextgen :/
Bifogad fil(er)
Postad 12 March 2014 - 12:49
Har ili Mr.Pink ili som gt.
Postad 12 March 2014 - 15:49
DonPidgeon
Postad 12 March 2014 - 16:41
Postad 12 March 2014 - 17:16
https://www.origin.c...n-pass-ANW.htmlSkaffa Season Pass till Titanfall och förläng striden i gränslandet med tre nya innehållspaket. Oavsett om du spelar ensam eller tillsammans med dina vänner, kan du bli bland de första att slipa på dina färdigheter som pilot eller titan på flera utmanande kartor. Season Pass utökar Titanfall med tre planerade innehållspaket så snart de släpps, till ett rabatterat engångspris.
Season Pass innehåller:
Landningskapsel 1: Våren 2014 (99,00 kr)
Upplev mer avancerad multiplayeraction med det första innehållspaketet till Titanfall.
Landningskapsel 2: Sommaren 2014 (99,00 kr)
Upplev mer avancerad multiplayeraction med det andrainnehållspaketet till Titanfall.
Landningskapsel 3: Hösten 2014 (99,00 kr)
Upplev mer avancerad multiplayeraction med det tredje innehållspaketet till Titanfall.
249 kr, eller ca 160 kr via US store
Postad 12 March 2014 - 20:28
Gamertag: Skitarsle
Postad 12 March 2014 - 20:37
Postad 12 March 2014 - 23:01
Man kan ju säga så här; spelet är ingen direkt systemsäljare eller förtjänat av all den hype som föregått spelet, men för att vara var det är, ett multiplayer lir där taktik inte direkt är det viktigaste, så är det riktigt, riktigt bra.
Gillade man det okomplicerade i CoD4 så är detta ett spel tillbaks till basics. Är man ute efter taktiskt spel tillsammans med andra så är nog BF ett bättre alternativ i multiplayer-genren.
Postad 12 March 2014 - 23:12
Det kändes lite förvirrande. Mycket som är nytt och det händer saker hela tiden. Men när man röjer på i sin titan och det känns som man helt plötsligt har lite kontroll så är det jävligt coolt.
Det är för tidigt för mig att ge ett betyg. Jag är helt upptagen med att försöka se och skjuta på fienderna. Jag hör knappt vad ni säger alltså, jag är sjukt koncentrerad.
Men det var nog flera månader sedan jag spelade FPS och dessutom var detta första gången nånsin jag spelade på Xbox One så jag behöver nog bara lite tid att komma in i det.
Postad 13 March 2014 - 08:15
Level 6 efter kanske 1,5 timmar spel men är ej så bra heller :-)
Dödar mer Titans än piloter. Svårt med banorna än....man hittar inget.
Roliga var att de första 7 matcherna vann mitt lag...sen gick det sämre i 3 matcher men lyckats evakuera mig 2/3 ggr.
Jag tycker det är kul men fullt kaos. När väl titanerna kommer så känns det som att allt mitt fokus blir på de...
MEn kul när man lyckas äga kartan med 4-5 titaner samtidigt...
Tror nog man kan samarbeta en hel del och lite taktik är det nog i spelet om man ej kör med randoms.
Postad 13 March 2014 - 13:37
Tror nog man kan samarbeta en hel del och lite taktik är det nog i spelet om man ej kör med randoms.
Vet inte. Kanske när man lär sig banan lite bättre. Just nu är det så mycket kaos att det är svårt att hålla koll på både ens team, ens motståndare och alla AI-gubbar. Därför tyckte jag det fungerade bättre att spela Hardpoint än Attrition för då kunde vi åtminstonde säga 'Nu drar vi till B' och koordinera det någorlunda.
Dock, vid start är det ju kaos. Jag hinner inte läsa om det är Marine Grunt eller Bergan jag springer efter.
Men hade ett par riktigt bra matcher med Hardpoint igår. Höll min punkt med SMG och Suppressor och en Titan utanför som röjde själv.
Postad 13 March 2014 - 14:04
Vet inte. Kanske när man lär sig banan lite bättre. Just nu är det så mycket kaos att det är svårt att hålla koll på både ens team, ens motståndare och alla AI-gubbar. Därför tyckte jag det fungerade bättre att spela Hardpoint än Attrition för då kunde vi åtminstonde säga 'Nu drar vi till B' och koordinera det någorlunda.
Dock, vid start är det ju kaos. Jag hinner inte läsa om det är Marine Grunt eller Bergan jag springer efter.
Men hade ett par riktigt bra matcher med Hardpoint igår. Höll min punkt med SMG och Suppressor och en Titan utanför som röjde själv.
Håller med att det är kaos. Och jag vet inte om jag varken har tålamod eller tid för att sätta mig in i detta spel. Visst, nu har jag det liggandes på hårddisken.
Så om jag ser er ute o lirar ngn kväll. Kommer jag joina er vare sig ni vill eller inte. Haha.
Som sagt, ett nytt spel med nya moves
Postad 13 March 2014 - 14:13
Tror det kan bli riktigt kul när man får lite ordning på spelstilen.
Jag har svårt att se när jag dödat någon. Bara en sån enkel sak tar upp min uppmärksamhet nu. Speciellt när man skjuter någon på lite avstånd så man inte ser så tydligt vad som händer. Jag har säkert tömt hela magasin i lik.
Det kommer upp en liten rad i mitten av skärmen efter en kill, där är jag inte van vid att spel meddelar mig om mina kills.
Redigerat av SejLax, 13 March 2014 - 14:14.
Postad 13 March 2014 - 14:24
Men ett par matcher med randoms igår så hade vi 4-5 titans samtidigt ute. Då kändes det som vi kunde kontrollera banan väldigt bra. Krossade alla motståndar titans och även deras evac plan.
Så t ex koordinera när det är dags att ta fram första titanen om man är 6 som lirar ihop skulle ge rätt mkt...
Sen har jag noll koll på om jag skjuter piloter eller datorstyrda gubbar. Känns i varje match att nu har jag nog dödat 5 piloter iaf... sen står det 1 eller 2...
Postad 13 March 2014 - 14:26
Som sagt, ett nytt spel med nya moves
lirade Cod direkt efter jag lirat Titanfall, Ojojoj, segt som sirap o jag försökte hoppflygga flera flera gånger
Mmmm... När man får rörelserna att fungera så känns det så otroligt skönt. Hade en som satt och campade i ett hörn och vaktade trappan upp till honom. Från byggnaden brevid så hoppade jag ut genom fönstret, wallrunnade på en skylt som hängde mellan byggnaderna och in genom hans fönster. Han hann nog inte uppfatta vad som hänt innan jag sköt honom i huvudet med min ljuddämpade SMG.
Andra gånger hoppar man som ett fån för att ta sig upp till ett tak för att hinna med extraktionen.
Sen har jag noll koll på om jag skjuter piloter eller datorstyrda gubbar. Känns i varje match att nu har jag nog dödat 5 piloter iaf... sen står det 1 eller 2...
This * 1000
Det bästa är piloterna som springer tillsammans med en grupp AI. Mitt i omladdningen för att man sköt gruntsen så får man en käftsmäll av en shotgun.
Redigerat av Unregistered6810b893, 13 March 2014 - 14:27.
Postad 13 March 2014 - 14:56
Haha japp! Jag har inte riktigt fått till min hopp- och springteknik känner jag. Speciellt jobbigt blir det när man är lite stressad och ska hinna med den där flygmojängen i slutet.Andra gånger hoppar man som ett fån för att ta sig upp till ett tak för att hinna med extraktionen.
Vad är fördelen med det förresten? Vad händer om man kommer med alternativt missar extraktionen? Vad händer om planet blir nedskjutet?
Postad 13 March 2014 - 15:22
Haha japp! Jag har inte riktigt fått till min hopp- och springteknik känner jag. Speciellt jobbigt blir det när man är lite stressad och ska hinna med den där flygmojängen i slutet.
Vad är fördelen med det förresten? Vad händer om man kommer med alternativt missar extraktionen? Vad händer om planet blir nedskjutet?
Du får 500 exp om du kommer med tror jag det är...sen finns det väl challenges för det med...
Om jag förstått det rätt ska du hoppa mot den och trycka uppåt på styrkorset samtidigt för att hoppa in så räcker ej att bara hoppa....
Postad 13 March 2014 - 15:27
Du får 500 exp om du kommer med tror jag det är...sen finns det väl challenges för det med...
Om jag förstått det rätt ska du hoppa mot den och trycka uppåt på styrkorset samtidigt för att hoppa in så räcker ej att bara hoppa....
För mig räckte det med att hoppa mot ingången av planet, behövde inte trycka på något annat.
Postad 13 March 2014 - 16:07
För mig räckte det med att hoppa mot ingången av planet, behövde inte trycka på något annat.
Kanske jag som missförtod då...kollar du controller layout stod det något liknande initiate evac och uppåt på styrknappen om jag minns rätt...är på jobbet
Postad 13 March 2014 - 16:23
Postad 13 March 2014 - 16:35
Postad 13 March 2014 - 18:43
http://www.twitch.tv/bistermath (alla mina andra handles har försvunnit iom justin.tv flytt/merge/fuckup)
Edit: Blev för annoying med Broadcasting på skärmen så det blev bara en match.
Redigerat av Unregistered6810b893, 13 March 2014 - 19:29.
Postad 13 March 2014 - 18:52
Tror jag ska prova att streama den här kvällen...
http://www.twitch.tv/bistermath (alla mina andra handles har försvunnit iom justin.tv flytt/merge/fuckup)
Jag har testat inbyggda twitchen, men jag tyckte det drog med sig en viss lagg, både på titanfall och ghosts. Sitter på 100mbit fiber.
Men en grymt bra app iaf
Postad 13 March 2014 - 18:56
Postad 13 March 2014 - 19:43
Hur ser det ut med tutorial i början av spelet? Känner mig väldigt grön så vore gött med lite hjälp när man tutar igång det
Det är en tutorial i början. Du lär dig allt där.
Postad 13 March 2014 - 19:51
Det är en tutorial i början. Du lär dig allt där.
Haha, dagens bästa
Kanske ska offra kvällen att plöjja igenom den då
Postad 13 March 2014 - 20:32
Sällan jag använder min Titan numera. Låter den bara gå runt och medan alla pilots tittar på honom så skjuter jag de i ryggen med SMGn. Har jag sagt att jag älskar SMGn?
Postad 13 March 2014 - 20:37
Postad 13 March 2014 - 23:26
Tycker också att SMGn är bra. Med ljuddämpare så tar det ju också ett tag innan andra Pilots förstår var man skjuter ifrån.Vad finns det att lära sig? Skjut på allt som rör sig. Ser du nått rött ovanför deras huvuden; skjut tills de dör.
Sällan jag använder min Titan numera. Låter den bara gå runt och medan alla pilots tittar på honom så skjuter jag de i ryggen med SMGn. Har jag sagt att jag älskar SMGn?
Postad 14 March 2014 - 09:03
Prickskyttegeväret är rätt bra...hade 8 kills på piloter och noll döda själv på en bana... :-)
Postad 14 March 2014 - 09:38
Sweeet!
Är den matt i finishen som original kontrollerna?
Ja, och den känns bra att hålla i, samma grepp som orginalet.
Enda negativa är att jag tycker de kunde skickat med något custom-skin till spelet eller liknande...
Postad 14 March 2014 - 11:23
http://1drv.ms/1nZgRhz
Synd att jag inte fick med mer i början. Kändes som jag sköt hur mycket som helst på väg in.
Dags att fundera på hur jag får in mitt ElGato capture kort i kedjan mellan Xbox, förstärkare och TV. Var enklare när jag satt vid datorn. Nu måste jag ha flera meter USB kabel.
Postad 14 March 2014 - 11:45
Postad 14 March 2014 - 11:48
Jag är mest nöjd när jag lyckats få min amerikanska kinect till att förstå 'Xbox Record That'. 'Xbox Unsnap' får jag försöka flera gånger på. Nog dags att kalibrera om den med de tips som gavs i en annan tråd.
Postad 14 March 2014 - 12:54
Hehe nice! Det där såg jag i tredjepersonperspektiv igår. Jag var död och spectateade dig. Jag kommer ihåg det för att den där gubben som du sparkade på redan var död. Det såg ännu tydligare ut i tredjeperson. När sparken skulle ha träffat så hade han redan sjunkit ihop.Get to the Choppah!
http://1drv.ms/1nZgRhz
Synd att jag inte fick med mer i början. Kändes som jag sköt hur mycket som helst på väg in.
Jag har varit så upptagen med allt nytt i konsolen så jag har inte ens haft en tanke på att man kan spela in osv. Det måste jag testa!
För övrigt så känner jag att jag får mer och mer koll för varje match. Och i takt med det så blir det bara roligare och roligare. Jag spelar gärna mer i helgen med er gubbar.
Redigerat av SejLax, 14 March 2014 - 12:59.
Postad 14 March 2014 - 13:23
Hehe nice! Det där såg jag i tredjepersonperspektiv igår. Jag var död och spectateade dig. Jag kommer ihåg det för att den där gubben som du sparkade på redan var död. Det såg ännu tydligare ut i tredjeperson. När sparken skulle ha träffat så hade han redan sjunkit ihop.
Jag har varit så upptagen med allt nytt i konsolen så jag har inte ens haft en tanke på att man kan spela in osv. Det måste jag testa!
För övrigt så känner jag att jag får mer och mer koll för varje match. Och i takt med det så blir det bara roligare och roligare. Jag spelar gärna mer i helgen med er gubbar.
Jag har för mig att jag joina er lobby igår i sista matchen ni spela tror jag. Men är inte säkert.
Ha, då har min box råkat ut för första strömavbrottet då. Får se om jag får liv i den när strömmen kommer tillbaka. :/
Var precis inne i en utklassning i capture the Flag.
Ngt som jag tycker är det roligaste spelläget så här långt.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 14 March 2014 - 13:25.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
64 filmer
3 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?