Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird S20t 4GB (Mediaspelare) 1 5.5625 (15) Inga priser

Postad 11 November 2013 - 08:41

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Jag följer den här tråden med intresse, då jag är ute efter en mediaspelare som både kan spela upp filmer/bilder/musik från datorn, OTT (Netflix och/eller Viaplay), YouTube, play-tjänster som SVT Play och TV4 Play och musik via Spotify (vilket kräver Premium, inte bara Unlimited?).

Har kollat på Google Chromecast, Dune HD Base 3D, D-Link Boxee Box och TizzBird N1 och TizzBird S20T. Men blir mest snurrig av alla alternativ och dessutom blandade erfarenheter i den här tråden. Är TizzBird S20T ändå det i dagsläget bästa alternativet för ovanstående önskemål?

XBMC är ju oxå en fördel, för snyggare gränssnitt, kategorisering osv. Men är TizzBird S20T bästa sättet att köra XBMC?

Om inga bättre alternativ finns för mina önskemål funderar jag på att ändå beställa en TizzBird S20T och hoppas på att uppgraderingar fixar barnsjukdomarna.

Har också samma behov som du och köpte en Tizzbird till slut. Är dock inte helt nöjd änsålänge, märkligt att det ska vara så himla svårt att hitta en enhet som klarar av ganska enkla saker. Egentligen skulle jag bara vilja kunna köra XBMC helt felfritt utan att behöva bygga ihop en NUC eller liknande.

Postad 11 November 2013 - 08:49

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Scrapingen hade jag problem med också men det var skrivrättigheter i nas. Så var det i mitt fall. Finns guide på tizzbirds hemsida. Och i ett tidigare inlägg.

Redigerat av nummersju, 11 November 2013 - 08:50.

Postad 11 November 2013 - 09:48

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har också samma behov som du och köpte en Tizzbird till slut. Är dock inte helt nöjd änsålänge, märkligt att det ska vara så himla svårt att hitta en enhet som klarar av ganska enkla saker. Egentligen skulle jag bara vilja kunna köra XBMC helt felfritt utan att behöva bygga ihop en NUC eller liknande.

XBMC är inte huvudfokus för TizzBird utan det är det egna användargränssnittet som konceptet bygger på. Dock så får man stöd för 24Hz, full HD 3D, och klarar tunga filmfiler utan hackningar om man kör XBMC i TizzBird med deras plugin. TizzBirds egen mediaspelare har bra avkodningskapacitet och licenser för Dolby och DTS ljud.

Det finns en hel del saker som kan göras bättre i TizzBirds GUI och vi ser fram emot kontinuerlig förbättring, dels baserad på feed-back från användare.

Många box-tillverkare bygger sin försäljning på att XBMC nu finns för Android, men alla som testat vet att det i de flesta fall inte fungerar. Men många hoppas på att det ska fungera och köper ändå. TizzBirds plugin tar bort den största flaskhalsen i XBMC för Android, den att strömma och spela upp HD-filmer, dessutom som sagt får man stöd för 24Hz och multikanalsljud.

Självklart beklagar vi att det finns buggar i systemet och vi jobbar hårt på att rätta till dessa så snabbt som möjligt.

Postad 11 November 2013 - 10:21

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

XBMC är inte huvudfokus för TizzBird utan det är det egna användargränssnittet som konceptet bygger på. Dock så får man stöd för 24Hz, full HD 3D, och klarar tunga filmfiler utan hackningar om man kör XBMC i TizzBird med deras plugin. TizzBirds egen mediaspelare har bra avkodningskapacitet och licenser för Dolby och DTS ljud.

Det finns en hel del saker som kan göras bättre i TizzBirds GUI och vi ser fram emot kontinuerlig förbättring, dels baserad på feed-back från användare.

Många box-tillverkare bygger sin försäljning på att XBMC nu finns för Android, men alla som testat vet att det i de flesta fall inte fungerar. Men många hoppas på att det ska fungera och köper ändå. TizzBirds plugin tar bort den största flaskhalsen i XBMC för Android, den att strömma och spela upp HD-filmer, dessutom som sagt får man stöd för 24Hz och multikanalsljud.

Självklart beklagar vi att det finns buggar i systemet och vi jobbar hårt på att rätta till dessa så snabbt som möjligt.

Förstår att XBMC inte är huvudfokus för er, och boxen kommer säkert bli bra när de första buggarna är ordnade. Det vore ju skönt att slippa köra XBMC eftersom er videospelare är så kraftfull som den där, men tyvärr är gränssnittet otillräckligt för min del i alla fall. Det är både estetiskt ganska fult samt dåligt funktionellt. Kan exempelvis inte lägga till en genväg för serier på startsidan och bläddra mellan dessa, utan måste varje gång gå in under film och bläddra fram så som jag förstår det.

Sen finns det andra bra funktioner i XBMC som jag saknar i er videospelare (kanske är jag som missat något). Ett exempel är undertext-plugin, när jag körde XBMC så kopplade jag en knapp på min Harmony Remote till denna plugin och då sökte boxen igenom undertexter på alla vanliga sidor, helt ovärderligt enligt mig.

Postad 11 November 2013 - 10:57

Mental_istid
  • Mental_istid
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har redan fått klarhet i att CSports i dagsläget inte fungerar. Hur är det med tv4 play premium och då framförallt premium sport?

Jag är en fotbollsgalning utan dess like och en setup med prickfri uppspelning av Viaplays sport och CSports/tv4 play premium sport hade gjort att jag en gång för alla kunnat kapa sladden.

Är det någon som kan kolla om CSports-appen fungerar om man kör exempelvis hide my root?

Annars blir det nog att bita i det sura äpplet och köpa en riktig htpc med (med styggelsen Windows).

Kör i dagsläget ouya, och det kändes rätt lovande fram tills dess att de fuckade upp med licenserna för dts.

Någon som jämfört prestandan i xbmc mellan Ouya, raspberry pi och/eller tizzbird?

Postad 11 November 2013 - 11:00

Mental_istid
  • Mental_istid
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Kan kanske lägga till att frugan är sådär halvnöjd efter att vi bytt mellan PS3 Media center, Boxee box, en sketen laptop,
raspberry pi och Ouya på typ tre år.

Nästa inköp måste funka.

Postad 11 November 2013 - 11:09

sgtspiff
  • sgtspiff
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Vilka återförsäljare är det som har manicken nu?
Tänkte främst på butiker och ej över internet.

Postad 11 November 2013 - 11:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
TizzBird S20T är på väg till Teknikmagasinets butiker. Kontakta dem och hör när de räknar med att ha den tillgänglig.

Postad 11 November 2013 - 11:34

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Kan kanske lägga till att frugan är sådär halvnöjd efter att vi bytt mellan PS3 Media center, Boxee box, en sketen laptop,
raspberry pi och Ouya på typ tre år.

Nästa inköp måste funka.

Haha, känner igen mig. Känns ju lite tröttsamt att man år 2013 ska behöva lägga så mycket tid/energi/pengar på att få ett mediacenter värt namnet.

Postad 11 November 2013 - 12:37

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Förstår att XBMC inte är huvudfokus för er, och boxen kommer säkert bli bra när de första buggarna är ordnade. Det vore ju skönt att slippa köra XBMC eftersom er videospelare är så kraftfull som den där, men tyvärr är gränssnittet otillräckligt för min del i alla fall. Det är både estetiskt ganska fult samt dåligt funktionellt. Kan exempelvis inte lägga till en genväg för serier på startsidan och bläddra mellan dessa, utan måste varje gång gå in under film och bläddra fram så som jag förstår det.

Sen finns det andra bra funktioner i XBMC som jag saknar i er videospelare (kanske är jag som missat något). Ett exempel är undertext-plugin, när jag körde XBMC så kopplade jag en knapp på min Harmony Remote till denna plugin och då sökte boxen igenom undertexter på alla vanliga sidor, helt ovärderligt enligt mig.

Jag håller med om att det är önskvärt att lyfta gränssnittet en generation, det finns en hel del "legacy" man borde göra sig av med. Jag kommer att jobba för att det sker, men det är inget som låter sig göras på några veckor.

Beträffande värdet av en subtitle plugin så finns det nog olika åsikter om det, men att tillgodose alla önskemål vore det bästa. Vi har lagt in önskemål om uppspelning av rar och subtitlesökning (vilket IMHO är mer "legacy")

Postad 11 November 2013 - 13:02

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

TizzBird S20T är på väg till Teknikmagasinets butiker. Kontakta dem och hör när de räknar med att ha den tillgänglig.

Det står beräknad leverans vecka 46.

Postad 11 November 2013 - 13:54

Unregistered69e74566
  • Unregistered69e74566
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag har stött på ett problem, började igår kväll efter att jag bytte från 1080i till 1080p i inställningarna.

Jag kan inte göra någonting, den står bara och snurrar på "broadcast" så kan inte gå vidare. Vilken knapp jag än trycker på med kontrollen så kommer jag ingenstans.

Enda knappen jag kan bläddra med är knapp nr 8 men kan inte gå vidare genom 'OK' osv. Vad göra?

Postad 11 November 2013 - 14:24

mrWolfman
  • mrWolfman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

.Nu har det gått 3 dagar och jag har inte lyckats få den att fungera än
#TizzBird hybrid Smart TV Box S20T#

Kopierat ett par filmer(olika format; avi ,mkv på en 8 gb USB ) mkv filer gick inte alls att se.Däremot avi format fungerade strålande...ca 1500 kr kostade den och 3 förlårade dagar....Den är så komplicerat ..snart flyger den genom fönstret förestän säljer den för 500 kr om det är ngn som vill köpa den.......
m,v,h,Blatte Salvatore

Jag köper den gärna för 500

Postad 11 November 2013 - 14:27

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Normal kan du använda back-knappen för att gå till föregående bild. Om inte det fungerar kan du tvinga omstart genom att hålla in Power-knappen i mer än 4 sekunder.

Det står beräknad leverans vecka 46.

Jag vet att det står v.46, men jag vet också att vi levererade till deras distributör i förra veckan och att de har en beställning hos distributören för leverans asap.

Postad 11 November 2013 - 17:24

Unregistered69e74566
  • Unregistered69e74566
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Kan inte tvinga den till omstart genom powerknappen. Håller man in powerknappen på kontrollen som man ska göra så händer inget. Den svarar alltså inte på någon knapp förutom knapp nr 8.

Har fått stänga av den genom att trycka på knappen på själva enheten, inget hjälper(?)

Postad 11 November 2013 - 18:42

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Kan inte tvinga den till omstart genom powerknappen. Håller man in powerknappen på kontrollen som man ska göra så händer inget. Den svarar alltså inte på någon knapp förutom knapp nr 8.

Har fått stänga av den genom att trycka på knappen på själva enheten, inget hjälper(?)

Hur har du tangentbordsinställningar?

Postad 11 November 2013 - 18:55

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Hur funkar svtplay och netflix i hd. Hackar eller? Funkar inte alls bra på xtreamer ultra 2 o win7. Hackar som bara den i browsern. Känns som om det får bli en nuc i5 för att få ordning på skiten...

Redigerat av Hoggeman, 11 November 2013 - 18:56.

Postad 12 November 2013 - 07:16

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Både SVT Play och Netflix fungerar mycket bra. Det är två referenstjänster vi jobbat extra med tillsammans med TizzBird och Telechips i Korea för att de skall fungera bra. Eftersom Netflix inte finns tillgängligt i Korea har de anslutit via vår VPN och verifierat funktionen.
Båda dessa tjänster och många andra använder HLS adaptive streaming så när vi verifierat att dessa fungerar bra, bör det även borga för att många andra fungerar bra, TV4 Play och alla andra TV-kanaler, Viaplay, etc.

Postad 12 November 2013 - 12:09

Unregistered69e74566
  • Unregistered69e74566
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Hur har du tangentbordsinställningar?

Det enda jag ändrat i inställningarna är från 1080i till 1080p vad jag vet. Kan inte gå in i inställningarna eller något utan bara bläddra mellan pictures, music, movies, broadcast osv med knapp nr 8 men inte gå in i någon meny.

Postad 12 November 2013 - 13:02

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Det enda jag ändrat i inställningarna är från 1080i till 1080p vad jag vet. Kan inte gå in i inställningarna eller något utan bara bläddra mellan pictures, music, movies, broadcast osv med knapp nr 8 men inte gå in i någon meny.

Har du tex. en trådlös mus eller mobiltelefon för TizzRemote du kan testa att navigera med? Det låter som fjärrkontrollen är trasig,

Postad 12 November 2013 - 15:39

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Har beställt en T-Bird. Beställde pga 3D-stödet och bredden i funktioner. Hoppas maskinen inte är lika ful IRL som den är på bild. Rätt så avgörande för köpebeslutet är TizzBird Sveriges närvaro här på forumet.

Räknar med barnsjukdomar och att det fixar till sig i slutändan.

Postad 12 November 2013 - 21:20

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Spotify går ej att köra ( kan ej lokalisera plats för lokal lagring när man startar appen).

Samma problem dök upp på N1 och löste sig efter en fabriksåterställning, testa det Settings>System>Adv.Settings

Postad 13 November 2013 - 04:48

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Snälla, sig att teknikerna i Korea sagt att de implementerar rar-stöd i nästa uppdatering.....då blir det en beställning direkt. De hade sålt som hot-cakes om det fanns på plats. Övertygad.

Postad 13 November 2013 - 07:14

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0

Snälla, sig att teknikerna i Korea sagt att de implementerar rar-stöd i nästa uppdatering.....då blir det en beställning direkt. De hade sålt som hot-cakes om det fanns på plats. Övertygad.

Kanske för 5 - 10 år sen, prio måste vara att standard grejor funkar.

Postad 13 November 2013 - 07:46

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Rar är väl bara för dom som fultankar från piratbukten och dylika sidor?

Postad 13 November 2013 - 11:04

Unregistered69e74566
  • Unregistered69e74566
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Har du tex. en trådlös mus eller mobiltelefon för TizzRemote du kan testa att navigera med? Det låter som fjärrkontrollen är trasig,

Det var som ni sa innan. Hade råkat ändra inställningarna för tangentbordet från US till EU utan att ens ha tänkt på det. Löste det genom appen som förövrigt var jäkligt smidig!

Postad 13 November 2013 - 11:51

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Det var som ni sa innan. Hade råkat ändra inställningarna för tangentbordet från US till EU utan att ens ha tänkt på det. Löste det genom appen som förövrigt var jäkligt smidig!

Bra! Buggen är fixad i kommande uppgradering.

Vilka återförsäljare är det som har manicken nu?
Tänkte främst på butiker och ej över internet.

Hembiobutiken har fysiska butiker i Göteborg och Stockholm och har S20T på hyllan: http://www.hembiobutiken.se/

Redigerat av TizzBird Sverige, 13 November 2013 - 11:52.

Postad 13 November 2013 - 12:09

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Finns det nån guide för scapingen? Dvs när man inte hittar hälften av filmerna hur man skall felsöka etc. Har inte hittat nått vettigt när jag googlat.

Postad 13 November 2013 - 13:08

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Viaplay har släppt en ny version av sin app och i den kan man manuellt sätta videokvalitet i låg, medel, hög och HD.
I förra app-versionen gjordes detta automatiskt och det har fungerat kanon i våra tester. Nu får vi väldigt dålig kvalitet och skall fortsätta att testa för att få en bättre uppfattning om detta. Men jag tycker felet verkar ligga i Viaplay appen. Återkommer

Postad 13 November 2013 - 13:23

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Finns det nån guide för scapingen? Dvs när man inte hittar hälften av filmerna hur man skall felsöka etc. Har inte hittat nått vettigt när jag googlat.

Jag kör scraping med TMM men via datorn, smidigt att manuellt sätta .nfo och artwork på de som inte hittas. Har kört med Ember också med tycker TMM funkar bättre.

Postad 13 November 2013 - 15:01

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Viaplay!
Kontrollera att "Använd den inbyggda videospelaren" i inställningar på Viaplay-appen är satt till "ON"
Om man inte aktiverar TizzBirds egen mediaspelare fungerar det väldigt dåligt.

Postad 13 November 2013 - 18:29

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag kör scraping med TMM men via datorn, smidigt att manuellt sätta .nfo och artwork på de som inte hittas. Har kört med Ember också med tycker TMM funkar bättre.

Tack! Klockrent!

Postad 13 November 2013 - 19:38

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Viaplay!
Kontrollera att "Använd den inbyggda videospelaren" i inställningar på Viaplay-appen är satt till "ON"
Om man inte aktiverar TizzBirds egen mediaspelare fungerar det väldigt dåligt.

Hackar inte längre, däremot får inget ljud.. Hittat någon lösning när det gäller DTSen förresten?

EDIT: Får inte till fullskärm i någon play-app. Varken SVT eller Viaplay. Hur löser jag detta? Svarta kanter runt om.

Redigerat av uberweiss, 13 November 2013 - 20:45.

Postad 13 November 2013 - 19:39

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Försöker komma åt nätverksshares på en server. Ska då slå mitt användarnamn och lösen och där det sistnämnda är t.ex. Bjogul2.
Det virtuella tangentbordet har en knapp längst ner till höger vänster [123?] och som typiskt ser ut som en knapp att växla tangentbordslayout mellan bokstäver och siffror/tecken. När jag trycker på den skriver den emellertid in ett tum-tecken, dvs: "

Tips? hur skriva siffror?

Har själv löst problemet genom att ansluta ett fysiskt tangentbord. Men det är konstigt att det inte ska funka att skriva i siffror med fjärren. Klickar man på knappen [123?] så >blinkar det till< och man ser sifferlayouten kort, men det som händer är att maskinen skriver in ett tum-tecken, och så är man tillbaka till QWERTY...

Redigerat av bjogul, 13 November 2013 - 19:59.

Postad 13 November 2013 - 20:21

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Rar är väl bara för dom som fultankar från piratbukten och dylika sidor?

Ja, exakt.

Postad 13 November 2013 - 20:45

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Försöker komma åt nätverksshares på en server. Ska då slå mitt användarnamn och lösen och där det sistnämnda är t.ex. Bjogul2.
Det virtuella tangentbordet har en knapp längst ner till höger vänster [123?] och som typiskt ser ut som en knapp att växla tangentbordslayout mellan bokstäver och siffror/tecken. När jag trycker på den skriver den emellertid in ett tum-tecken, dvs: "

Tips? hur skriva siffror?

Har själv löst problemet genom att ansluta ett fysiskt tangentbord. Men det är konstigt att det inte ska funka att skriva i siffror med fjärren. Klickar man på knappen [123?] så >blinkar det till< och man ser sifferlayouten kort, men det som händer är att maskinen skriver in ett tum-tecken, och så är man tillbaka till QWERTY...

Svenskt tangentbord är fixat i kommande uppgradering, vi har upptäckt det felet du beskriver. Du kan använda QWERTY-US och engelskt tangentbord i någon/gra dar tills uppgraderingen är testad och släpt.

Postad 13 November 2013 - 22:55

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Förstår mig inte riktigt på GUI:et. Det finns Ikoner för film, musik, foto etc i nederkant av skärmen. Det finns möjilghet att installera appar från Google Play, t.ex. Netflix och SvTPlay osv. De här apparna hamnar bland installerade appar och är åtkomliga från App-Browser.
- Men visst borde man kunna lägga ut sina favoritappar till hemskärmen? Tillgängliga direkt från startfönstret? T.ex. Netflix och SvtPlay?

Vad är problemet som gör att DVD Iso blir i 4:3-läge?

Ska plugin laddas via Tizzbird.se hemsida (APK) - t.ex. XBMC? Eller är det XBMC out of the box? Om inte, varför?

Ska firmware uppdateras via manuell hemladdning till sticka och sedan uppdatering, eller ska det funka att klicka uppdatera? Maskinen säger sig vara uppdaterad och ha senaste FW, men jag undrar om det verkligen stämmer...

Redigerat av bjogul, 13 November 2013 - 23:03.

Postad 14 November 2013 - 07:05

bmw323
  • bmw323
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har läst och läst i tråden men hittar inget om det.

Jag tittar nästan bara på film på Dreamfilm.se just nu. Funkar det bra? Inget, lagg, dålig bild o.s.v.?

Postad 14 November 2013 - 08:43

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Ni som fått och tycker saker.. lägg gärna upp recensioner på prisjakt!! :-)

Postad 14 November 2013 - 09:22

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Ska plugin laddas via Tizzbird.se hemsida (APK) - t.ex. XBMC?

Här hittar du allt du behöver för att installera XMBC:
https://www.minhembi...dpost&p=3936035

Postad 14 November 2013 - 10:11

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Förstår mig inte riktigt på GUI:et. Det finns Ikoner för film, musik, foto etc i nederkant av skärmen. Det finns möjilghet att installera appar från Google Play, t.ex. Netflix och SvTPlay osv. De här apparna hamnar bland installerade appar och är åtkomliga från App-Browser.
- Men visst borde man kunna lägga ut sina favoritappar till hemskärmen? Tillgängliga direkt från startfönstret? T.ex. Netflix och SvtPlay?

Vad är problemet som gör att DVD Iso blir i 4:3-läge?

Ska plugin laddas via Tizzbird.se hemsida (APK) - t.ex. XBMC? Eller är det XBMC out of the box? Om inte, varför?

Ska firmware uppdateras via manuell hemladdning till sticka och sedan uppdatering, eller ska det funka att klicka uppdatera? Maskinen säger sig vara uppdaterad och ha senaste FW, men jag undrar om det verkligen stämmer...

Om du använder Android Startbild som tema så läggs genväg till apparna på startskärmen automatiskt när du installerar dem. Man kan även ta tag i dem i App Browser och lägga ut dem på start-skärmen.

För att ändra mellan Startbild och Multimedia tema, gå till Settings>System och scrolla ner tills du hittar inställningen.

DVD.iso är fixat i nästa version av fw, som vi testar just nu.
Du kommer att kunna uppdatera OTA, så snart den nya versionen är släppt

Postad 14 November 2013 - 10:34

JonasNor
  • JonasNor
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
När kommer NetOnNet att börja sälja S20T?

Postad 14 November 2013 - 11:00

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det är kanske bra om du skickar en fråga till dem, det kan nog skynda på, och dessutom är det bara dom som kan ge svar.

Postad 14 November 2013 - 12:07

bmw323
  • bmw323
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har läst och läst i tråden men hittar inget om det. Jag tittar nästan bara på film på Dreamfilm.se just nu. Funkar det bra? Inget, lagg, dålig bild o.s.v.?

Va min fråga för simpel eller ointressant?

Postad 14 November 2013 - 14:01

JonasNor
  • JonasNor
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Det är kanske bra om du skickar en fråga till dem, det kan nog skynda på, och dessutom är det bara dom som kan ge svar.

Jag har frågat deras kundtjänst vid ett par tillfällen. De har aldrig någon info i förväg om kommande produkter, men har skickat min fråga vidare till inköpsavdelningen som önskemål att den ska tas in. Någon återkoppling på sådana önskemål ger de inte.

Redigerat av JonasNor, 14 November 2013 - 14:03.

Postad 14 November 2013 - 15:01

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Hej

Är det så att den INTE klarar at skicka u ljud via HDMI och SPDIF samtidigt? Man får välja en av dem bara?

Jag har extern USB 2.0 ansluten hårddisk på 1TB md alla min foton och DV videofilmer, men det är kanske 10.000 JPGs bilder och jag undrar hur den är att bläddra bland många bildfiler? Går det rappt eller "chokar" den och måste buffra, dvs väntan uppstår innan den "laddar in" de nya bilderna?

MVH/

Postad 14 November 2013 - 15:59

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Va min fråga för simpel eller ointressant?

Jag har gjort några försök att testa den typen av sajter, men blir tokig på all pop-up fönster och reklam.
De kör filmerna i Flash och installerar man senaste Flash Player från Adobe på S20T så går det säkert bra (Även om Adobe har lagt ner Flash Player för Android kan man ladda ner APK från deras arkiv).
Får vår del är det svårt att officiellt säga att det fungerar, det är svårt att veta hur framtiden ser ut både för Flash för Android och för sajter som Dreamfilm mfl., tror inte att de har rättigheter att streama filmerna.

Jag har frågat deras kundtjänst vid ett par tillfällen. De har aldrig någon info i förväg om kommande produkter, men har skickat min fråga vidare till inköpsavdelningen som önskemål att den ska tas in. Någon återkoppling på sådana önskemål ger de inte.

Jag återkommer om jag hör något från säljavdelningen om NoN.

Postad 14 November 2013 - 16:03

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej

Är det så att den INTE klarar at skicka u ljud via HDMI och SPDIF samtidigt? Man får välja en av dem bara?

Jag har extern USB 2.0 ansluten hårddisk på 1TB md alla min foton och DV videofilmer, men det är kanske 10.000 JPGs bilder och jag undrar hur den är att bläddra bland många bildfiler? Går det rappt eller "chokar" den och måste buffra, dvs väntan uppstår innan den "laddar in" de nya bilderna?

MVH/

Den skickar ljud antingen via HDMI eller SPDIF, inte båda samtidigt. Av vilken anledning skulle man vilja ha det i båda samtidigt?
Ligger alla bilder i en mapp eller hur är de organiserade?
Har inte testat med stora mängder bilder så vet egentligen inte hur det fungerar i praktiken.

Postad 14 November 2013 - 17:49

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
hej

Simultant ljud (som tex Boxee Box har) är bra om man vill köra tex HDMI tll TV, SPDIF til reciever/förstärkare

Bilderna ligger i några hundra mappar, men jag kan ju minska antalet till ett tiotal :)

PS3 är ruggigt snabb på bilderna, men den är ju PC nivå också. Min Sony blu-ray BDP-S790 med tydligen dualcore CPU i är nästan ok, men "stallar" lirriterande när man scrollar många bilder

Postad 14 November 2013 - 18:52

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
För att bläddra och spela filmer och klipp man har på datorn hårddisk hur gör man bäst det. Krävs installation av samba eller NFS? Om ja, förslag på vilken.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.