Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4, Problem och lösningar

490 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Playstation 4, Problem och lösningar (156 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 17 July 2014 - 21:54

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Riktigt märkligt. Ligger på samma ställe, hoppas jag?

Svårt att säga exakt utifrån bilden men det verkar vara på samma ställe

Postad 23 July 2014 - 12:58

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Tänkte tipsa att Netflix äntligen fått CEC-stöd, men då endast den som finns i den amerikanska storen. Så de som har amerikanskt konto kan starta netflix från den och därmed ha CEC-stöd. Den svenska butiken har alltså inte fått den uppdateringen ännu.

Postad 04 August 2014 - 17:17

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
Så.
3 veckor och en dag utan ps4:an.
Var inne på GameStop idag och bytte till mig the last of us pga det fina erbjudandet. Sitter nu med spel men ingen konsol.
Personalen på butiken slår fortfarande ut med armarna när man frågar när konsolen kommer tillbaka.

Fått livnära mig på Wii u. Donkey kong (så j..la svårt), Mario kart och super Mario world 3d.

Postad 05 August 2014 - 08:23

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Detta har säkert avhandlats tidigare, men styrskapen, L, har börjat visa upp förslitningstendenser på gummit på min DS4, köpt på brittiska Amazon.
Är det någon som har erfarenhet av hur reklamationsprocessen går till där?

Postad 06 August 2014 - 06:09

Unregisteredb7a4fce7
  • Unregisteredb7a4fce7
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Viaplay verkar ha buggat ur, resume-funktionen är helt oduglig. Om jag startar upp Viaplay och fortsätter titta på en film eller serie jag tididigare påbörjat är det ingen svensk text. Det går heller inte att pausa, spola eller stänga av filmen. Det enda som gäller är att stänga ner Viaplay helt. Skumt? :(

Inga problem på PS3an dock, så det kanske var den senaste firmware-uppdateringen till PS4 som stökade till det.

Postad 06 August 2014 - 06:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Har problem med nätverket. Trots att jag kör trådat med 100 Mb in så har det börjat lagga mer i onlinespel och när jag mäter nätverkshastigheten blir det bara typ 1-2 Mb/s ner och under 1 Mb/s upp när jag testar nätverket i PS4:an. Andra som har problem? Lösningar????

Av någon anledning har detta löst sig. Jag klagade hos bredbandleveranntören att jag hade för dåliga hastigheter (betalar för 100/100 och hade ca 90/17. Efter några dagar gjorde de någon ändring och nu har jag nästan 100/100 och i samma veva funkar nätverket på PS4 mycket mer stabilt. De där våldsamma dipparna när hastigheten sjönk till nära noll är som bortblåsta.

Postad 06 August 2014 - 08:04

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Av någon anledning har detta löst sig. Jag klagade hos bredbandleveranntören att jag hade för dåliga hastigheter (betalar för 100/100 och hade ca 90/17. Efter några dagar gjorde de någon ändring och nu har jag nästan 100/100 och i samma veva funkar nätverket på PS4 mycket mer stabilt. De där våldsamma dipparna när hastigheten sjönk till nära noll är som bortblåsta.

Fråga vad de hittade på för något då.....så kanske det kan hjälpa andra också....

Postad 13 August 2014 - 16:56

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Det där problemet med pixlarna i övre vänstra hörnet verkar vara åtgärdat i alla fall. Lade in på support-forumet hos Viaplay om det och fick svar att de fört det vidare för åtgärd, men har inte hört något sedan dess. Men jag har inte sett samma problem nu.

Postad 15 August 2014 - 15:57

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 1
Nu har min ps4:a varit på "reparation" i snart 5 veckor.
Ett snabbt samtal till konsumentverket om mina rättigheter i fallet och jag får reda på att 3-4 veckor är "skälig tid" att vara utan konsolen.
Mailar GameStop direkt att om jag inte får min PS:a omgående så kommer jag häva köpet.
Då blev det eld i arslet på dom.
Dom ringde upp omgående och försäkrade mig om att konsolen nu var på väg.
Detta plus kompensation när jag hämtar upp konsolen.

Så det kan vara bra att veta (jag har letat en j..la massa på nätet) att "skälig tid" eller rimlig tid att ha konsolen på reparation är 3-4 veckor.
Detta enl konsumentverket.

Annars är det er fulla rätt att häva köpet.

Redigerat av karlnr9, 15 August 2014 - 15:58.

Postad 15 August 2014 - 16:51

Tedde3
  • Tedde3
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Nu har min ps4:a varit på "reparation" i snart 5 veckor.
Ett snabbt samtal till konsumentverket om mina rättigheter i fallet och jag får reda på att 3-4 veckor är "skälig tid" att vara utan konsolen.
Mailar GameStop direkt att om jag inte får min PS:a omgående så kommer jag häva köpet.
Då blev det eld i arslet på dom.
Dom ringde upp omgående och försäkrade mig om att konsolen nu var på väg.
Detta plus kompensation när jag hämtar upp konsolen.

Så det kan vara bra att veta (jag har letat en j..la massa på nätet) att "skälig tid" eller rimlig tid att ha konsolen på reparation är 3-4 veckor.
Detta enl konsumentverket.

Annars är det er fulla rätt att häva köpet.

Mycket bra agerat!

Postad 15 August 2014 - 18:21

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Detta har säkert avhandlats tidigare, men styrskapen, L, har börjat visa upp förslitningstendenser på gummit på min DS4, köpt på brittiska Amazon.
Är det någon som har erfarenhet av hur reklamationsprocessen går till där?

Har reklamerat andra saker tidigare hos dem och bättre service hittar man nog inte. Har skött allt via deras chat.
Detta gör det otroligt skönt att handla därifrån i fortsättningen.

Postad 15 August 2014 - 22:28

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
De få gånger jag haft igång ps4:an har den ibland fått för sig att slänga ur skivan och fortsätta med det trots omstart.

Min sambo kom på att det kanske berodde på att centern står på ett stativ 5 cm framför konsolen (ska fixa nu bänk senare så jag slipper ha det så)

Så har testat att flytta fram stativet 10 cm mot soffan och sen har det ta i trä inte hänt mer.
Har inte haft igång den många timmar dock.

Ni som haft samma problem, har ni haft något framför era konsoler?

Postad 16 August 2014 - 07:11

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

De få gånger jag haft igång ps4:an har den ibland fått för sig att slänga ur skivan och fortsätta med det trots omstart.

Min sambo kom på att det kanske berodde på att centern står på ett stativ 5 cm framför konsolen (ska fixa nu bänk senare så jag slipper ha det så)

Så har testat att flytta fram stativet 10 cm mot soffan och sen har det ta i trä inte hänt mer.

Min konsol står inne i en tv-bänk.
Men bänken är helt öppen på baksidan och när jag spelar har jag alltid skåpsdörren öppen också.
Så den är aldrig instängd när jag spelar.
Den spottade ut diskar ändå.

Postad 16 August 2014 - 07:13

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

I början hörde jag att vissa hade problem med att Ps4an kastade ut skivor.
Men då berodde det på att touchknappen var skitig av flotiga fingeravtryck.

Postad 16 August 2014 - 08:31

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Min konsol står inne i en tv-bänk.
Men bänken är helt öppen på baksidan och när jag spelar har jag alltid skåpsdörren öppen också.
Så den är aldrig instängd när jag spelar.
Den spottade ut diskar ändå.

Ok kanske är något annat fel då trots allt.
Ska nog testa att spela upp någon blu-ray film per dag och se ifall skivan får vara kvar.
Antar att garantin går ut sista november så kanske bäst att hård testa lite snart.

I början hörde jag att vissa hade problem med att Ps4an kastade ut skivor.
Men då berodde det på att touchknappen var skitig av flotiga fingeravtryck.

Min konsol var täckt av damm eftersom jag nästan aldrig spelar på den pga bristen på spel.
Men den blev helt galen när jag torkat av den med en microfiber duk - pipp, pipp, pipp osv.
Men efter jag bröt strömmen och flyttade stativet så slutade det sen.

Postad 16 August 2014 - 20:26

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Tittade igenom tråden och såg att många skrev om högt fläktljud, men det har inte varit uppe så mycket sista tiden.

Jag har helt klart problem med min PS4 fläkt. Den låter betydligt mer än min PS3-phat.
Man kan jämföra det med en lite äldre PC eller om man kör en Electrolux Ultra Silencer dammsugare på lägsta sugnivå.
Den varvar på rejält efter någon minut i både Assasins Creed och Watchdogs. Luften som blåses ut är knappt ljummen så den verkar inte alls överhettad.

Hur har det gått för er som haft problem? Har någon bytt/reparerat sin och fått en förbättringar eller är det helt enkelt så att alla låter samma, men vi uppfattar de olika?
Min låter som sagt betydligt mer än en gammal PS3a. Det är helt omöjligt att höra om blu-ray spelaren jobbar eller inte p.g.a. fläktljudet och det stör faktiskt rejält.
Funderar på att lämna in den, men vill ju veta om det hjälper eller inte innan....

edit,..Läste lite amerikanska forum och det höga fläktljudet verkar helt normalt. Vet inte om det hänger ihop med att man spelar från skiva eller inte. Finns det verkligen folk som har PS4or som är tystare än PS3an när ni spelar?
Verkar även som det är kopplat till om man spelar från skiva eller inte.

Redigerat av e3henri, 16 August 2014 - 20:44.

Postad 16 August 2014 - 20:50

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Har bara hört två st PS4 min och en kompis, bägge våra låter en del mer än PS3 slim. Så jag antar att det är normalt. Jag hör tom med fläkten som durrar när den står i standby :) Min PS4 låter mer än mina andra konsoler PS3,Xbox360.

Postad 16 August 2014 - 21:09

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
jag blev förvånad idag när jag spelat upp en del blu-ray filmer för att testa om den slutat spotta ut skivorna att den är så tyst.

Hade mute på receivern och kunde knappt höra den från 20 cm avstånd.

Har bara spelet ghosts och där har jag inte heller märkt av den men då låter det ju en del från högtalarna också ;-)

Min står horisontellt och ganska luftigt vilket kanske bidrar.

Men olika spel verkar ju påverka ljudnivån också vad jag läst.

Postad 17 August 2014 - 06:38

Unregistered0f3b1f4f
  • Unregistered0f3b1f4f
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Köpte min för ett par veckor sen då det var så jävla varmt. När jag spelade bf4 då så lät den ju förjävla mycket. Men nu när det är lite kyligare i lägenheten så låter den inte mycket, man hör inte den när man spelar iaf :P

Postad 17 August 2014 - 08:37

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Har lirat både bf och Killzone på min ps4:a. 2 spel som ska låta mycket enligt vissa och båda spelas med skivan i. Min ps4:a låter mindre än min ps3slim och den låter väldigt lite. Kan från soffan via ljud inte avgöra om den är på eller av.

Postad 17 August 2014 - 20:13

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Min är så gott som knäpptyst (förutom blu-ray som varvar lite) första 5 minuterna är Watchdogs, Sedan drar fläktarna igång och 30-60 min senare är det fullt blås. Det verkar nog ha med placeringen att göra trots allt, ska testa att ha den mer öppet.

Postad 21 August 2014 - 06:43

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ok kanske är något annat fel då trots allt.
Ska nog testa att spela upp någon blu-ray film per dag och se ifall skivan får vara kvar.
Antar att garantin går ut sista november så kanske bäst att hård testa lite snart.

Min konsol var täckt av damm eftersom jag nästan aldrig spelar på den pga bristen på spel.
Men den blev helt galen när jag torkat av den med en microfiber duk - pipp, pipp, pipp osv.
Men efter jag bröt strömmen och flyttade stativet så slutade det sen.

Har hänt en gång till trots att jag flyttat stativet så kanske läge att lämna in den på Media Markt.

Vet någon hur det fungerar med reparationerna av konsolerna?

Hoppas det inte är en "pool" eller vad det kallas där du får tillbaka en annan konsol än din egen.
Känns ju sådär att få en konsol som kanske gått flera timmar per dag i snart 1 år mot min som gått Max 50 timmar.

Postad 21 August 2014 - 19:49

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Har hänt en gång till trots att jag flyttat stativet så kanske läge att lämna in den på Media Markt.

Vet någon hur det fungerar med reparationerna av konsolerna?

Hoppas det inte är en "pool" eller vad det kallas där du får tillbaka en annan konsol än din egen.
Känns ju sådär att få en konsol som kanske gått flera timmar per dag i snart 1 år mot min som gått Max 50 timmar.

Alla konsoler går väl till Nordisk film?
Gjorde min från GameStop iaf.
Och där gör dom inte ett skit. Utan väntar på bättre tider och sen skickar en helt ny konsol till dig... Det var åtminstone vad GameStop-snubben sa. Och det var även vad jag fick tillbaka; en helt ny konsol...

....vilket leder mig till en egen fråga: hade ju spel nedladdat på min ps4:a innan den dog. Fick en helt ny sen. Laddade då ned dom spel jag köpt digitalt, bla bf4 och Valiant hearts. Och skulle spela just det sistnämnda idag. Men då fanns det inget "continue", fastän jag lirat säkert mer än halva spelet.

Är detta nu helt raderat för att jag har en ny konsol??

Postad 21 August 2014 - 19:53

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Har du plus och laddat upp savesen i molnet borde dom finnas kvar, annars inte

Postad 21 August 2014 - 20:07

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Har du plus och laddat upp savesen i molnet borde dom finnas kvar, annars inte

Hmm....plus har jag ju såklart.
Får undersöka molnet.

Tack!

Postad 22 August 2014 - 10:19

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Alla konsoler går väl till Nordisk film?
Gjorde min från GameStop iaf.
Och där gör dom inte ett skit. Utan väntar på bättre tider och sen skickar en helt ny konsol till dig... Det var åtminstone vad GameStop-snubben sa. Och det var även vad jag fick tillbaka; en helt ny konsol...

Låter ju bra att man får en ny konsol men mindre med väntetiden såklart.
Hur lång tid tog det innan du fick din nya?

Ska man lämna in den med alla tillbehören i orginalkartongen eller endast konsolen?

Postad 22 August 2014 - 11:20

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Låter ju bra att man får en ny konsol men mindre med väntetiden såklart.
Hur lång tid tog det innan du fick din nya?

Ska man lämna in den med alla tillbehören i orginalkartongen eller endast konsolen?

Det tog tyvärr 5 veckor.
Och då efter jag kontaktat Konsumentverket.

"Skälig tid" att vara utan konsolen är ca 3 veckor enligt Konsumentverket. Annars har du som konsument rätt att häva köpet eller få prisavdrag.

Jag kommer får ett gratis spel som kompensation för att konsolen var bort så länge.

Man lämnar endast in konsolen. Inga sladdar eller nåt annat.

Postad 22 August 2014 - 13:10

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det tog tyvärr 5 veckor.
Och då efter jag kontaktat Konsumentverket.

"Skälig tid" att vara utan konsolen är ca 3 veckor enligt Konsumentverket. Annars har du som konsument rätt att häva köpet eller få prisavdrag.

Jag kommer får ett gratis spel som kompensation för att konsolen var bort så länge.

Man lämnar endast in konsolen. Inga sladdar eller nåt annat.

fy fan det var lång tid!
Antar att du fick en ny konsol bara för att lösa det snabbt så du skulle släppa konsumentverket.

Kommer bli galen om jag får en begagnad konsol :)

Kontaktade konsumentverket Nordisk Film?
Vem ska ersätta dig med spelet? Butiken eller Nordisk Film?

Postad 22 August 2014 - 13:46

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

fy fan det var lång tid!
Antar att du fick en ny konsol bara för att lösa det snabbt så du skulle släppa konsumentverket.

Kommer bli galen om jag får en begagnad konsol :)

Kontaktade konsumentverket Nordisk Film?
Vem ska ersätta dig med spelet? Butiken eller Nordisk Film?

GameStop ersätter.
Eftersom det är dom som jag slutit ett avtal med.
Hur dom (eller butiken du handlat i) väljer att lösa reparationen är helt upp till dom.
I detta fall går dom ju till Nordisk Film.

Men det behöver du som konsument inte bry dig om alls.
Ditt avtal är mellan dig och butiken.
Och butiken ska ansvara för att du får din konsol så fort som möjligt.

Postad 23 August 2014 - 07:12

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 1
Jag hade också problem med att ps4´an spottade ut skivor och även när det inte satt någon skiva i så ville den mata ut "skivan".
Googlade lite och provade att dra ur sladden när PS4 är i stand-by läge och satt inte i sladden på ett par minuter och startade om den, efter det så har jag inte haft något problem längre :)

Postad 23 August 2014 - 11:00

Unregisterede606b1f9
  • Unregisterede606b1f9
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Problemet med att PS4:an spottar ut skivor är permanent så den måste in til återförsäljare och bytas ut. Hade själv samma problem och testade allt som jag läste i olika forum. Ställa den på fyra små gummibrickor, dra ur strömmen och vänta i några minuter. De sistnämda funkade - till problemet kom tillbaka efter någon dag eller två. Jag köpte mitt PS4 på cdon så jag fick konsolen på releasedagen, problemen med utspottade skivor började ca 2-3 veckor efter jag fick den. Trodde det var mjukvarubaserat så väntade ut det tills jag inte orkade med problemet mer. Så jag lämnade in konsolen till cdon i början av Mars iår och fick tillbaka den i början av April. Fick en utbytesenhet och det funkar utan problem :)

Postad 24 August 2014 - 15:39

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag testade en annan fix i fredags som verkar fungera för tillfället iallafall.

Efter jag skruvat på skruven enligt guiden nedan så slängde den ut skivan direkt när jag satte i den 4 gånger i rad (efter jag precis startat konsolen igen) men 5:e gången behöll den skivan och sen har det inte hänt mer.

trots att jag spelat 3h Ghosts och sett 6 timmar blu-ray.

http://techbooters.c...iscs-heres-fix/

Postad 30 August 2014 - 15:22

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Jaap,då har min börjat spotta ur sig skivor, pip, pip, mitt i natten började det.

Andra konsollen som betett sig såhär, måste vara något general fel med touchknappen.

Postad 30 August 2014 - 17:38

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jaap,då har min börjat spotta ur sig skivor, pip, pip, mitt i natten började det.

Andra konsollen som betett sig såhär, måste vara något general fel med touchknappen.

Testa att göra som jag länkat till ovan.
Var en vecka sedan jag gjorde det och problemet har inte återkommit :-)
(Har haft den på några timmar per dag)

Postad 30 August 2014 - 19:05

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Testa att göra som jag länkat till ovan.
Var en vecka sedan jag gjorde det och problemet har inte återkommit :-)
(Har haft den på några timmar per dag)

Min konsol gjorde ju likadant.
Skulle aldrig få för mig att göra ett hemmafix a la YouTube.
Om konsolen kraschar igen på samma sätt om några månader så är garantin borta.

Bättre att bita i det sura äpplet och vara utan ps4:an några veckor.
Tycker jag åtminstone.

Postad 30 August 2014 - 19:39

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Är ju inget svårt och man monterar inte ner hela konsolen precis.
Skulle faktiskt tro problemet bara är att den skruven är för långt dragen åt fel håll från fabriken.
Skruven är till för om en skiva fastnar fast man skruvar den åt andra hållet i detta fallet.

Är ju 2 månader kvar innan den är ett år så vi får se om det håller.
Bör väl gå att reklamera även efter 1 år också.

Värt att testa tycker iallafall jag :-)

Lilljagare verkar ju dessutom fått en ny konsol med samma fel så skadar ju inte att prova att vrida på en skruv

Redigerat av Kimme, 30 August 2014 - 19:43.

Postad 31 August 2014 - 14:20

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Är ju inget svårt och man monterar inte ner hela konsolen precis.
Skulle faktiskt tro problemet bara är att den skruven är för långt dragen åt fel håll från fabriken.
Skruven är till för om en skiva fastnar fast man skruvar den åt andra hållet i detta fallet.

Är ju 2 månader kvar innan den är ett år så vi får se om det håller.
Bör väl gå att reklamera även efter 1 år också.

Värt att testa tycker iallafall jag :-)

Lilljagare verkar ju dessutom fått en ny konsol med samma fel så skadar ju inte att prova att vrida på en skruv

Du har säkert rätt!

Jag har bara tummen mitt i handen när det gäller verktyg.
Hade varit en god risk att jag skruvade sönder skruven eller nåt liknande.
Och då misstänker jag att garantin också flyger all världens väg...

Postad 31 August 2014 - 18:04

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Du har säkert rätt!

Jag har bara tummen mitt i handen när det gäller verktyg.
Hade varit en god risk att jag skruvade sönder skruven eller nåt liknande.
Och då misstänker jag att garantin också flyger all världens väg...

Prova åtminstone det jag skrev i inlägg 280 (dra ur sladden när PS4 är i stand-by läge och sätt i sladden efter ett par minuter och starta sedan om den)

Postad 01 September 2014 - 09:29

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Nepp, skruva på skruven gjorde att det försvann, i ett dygn, precis som att dra ur sladden mao.

Jobbigt, nu blir det 5 veckor till, måste åka in ikväll, vi har totalfastnat i Diablo 3 ju!! :)

Postad 01 September 2014 - 10:48

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 1

Nepp, skruva på skruven gjorde att det försvann, i ett dygn, precis som att dra ur sladden mao.

Jobbigt, nu blir det 5 veckor till, måste åka in ikväll, vi har totalfastnat i Diablo 3 ju!! :)

Tråkigt att det inte hjälpte, får se om din nästa konsol har samma fel nu då.

Postad 07 September 2014 - 20:27

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som fått problem med DD+ och Netflix appen efter senaste firmwareupdatering ?

Har PS4 kopplad med HDMI till en Pioneer 922 och, 922 har slutat rapportera att den tar imot en DD+ får bara PCM nu från PS4 oavsett vad jag väljer i systeminställningarna och ljud på PS4an.

Har även testat olika filmer och mina andra inkopplade enheter bd spelaren tex så får jag rapporterat rätt ljudformat i recivern.

Postad 08 September 2014 - 08:18

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hej... har ett konsigt problem när jag kör trådat nätverk... hittar inga spel i MP, Cod, bf4... och inga vänner syns i vännerlistan... men när jag kör trådlöst så kommer alla vänner upp, och kan hitta spel i MP igen...
På vännerlistan får jag upp nåt meddelande som säger det har med DNS att göra när jag kör trådat och den sökt en stund... men har alltid ställt in automatiskt hela vägen när jag ställer in internet i ps4an... vad kan man ändra på så att det blir rätt där? :unsure:
Det går att köpa spel, vara på psn store etc med lankabel... men inte hitta spel i MP spelen....

Postad 08 September 2014 - 08:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Hej... har ett konsigt problem när jag kör trådat nätverk... hittar inga spel i MP, Cod, bf4... och inga vänner syns i vännerlistan... men när jag kör trådlöst så kommer alla vänner upp, och kan hitta spel i MP igen...
På vännerlistan får jag upp nåt meddelande som säger det har med DNS att göra när jag kör trådat och den sökt en stund... men har alltid ställt in automatiskt hela vägen när jag ställer in internet i ps4an... vad kan man ändra på så att det blir rätt där? :unsure:
Det går att köpa spel, vara på psn store etc med lankabel... men inte hitta spel i MP spelen....

Men lägg till en dns manuellt då?
8.8.8.8 är en av googles pröva den och se om det blir skillnad.

Du har säkert missat något i routern för lan inställningarna

Redigerat av SKIBBE, 08 September 2014 - 08:30.

Postad 08 September 2014 - 16:26

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 1
Tack, det hjälpte med 8888, Ulla Bella! :)

Postad 08 September 2014 - 18:41

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Min R1 och R2 knakar och gnisslar som en gammal gungstol, någon med samma problem? Vad ska jag göra? Har spelat kanske 10 tim tot. . .

Postad 08 September 2014 - 23:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Min R1 och R2 knakar och gnisslar som en gammal gungstol, någon med samma problem? Vad ska jag göra? Har spelat kanske 10 tim tot. . .

Min R1 knakar och gnisslar inte. Min L1 gnisslar lite. Min L2 gnisslar en del och min R2 gnisslar mycket.

Skruva upp ljudet/använda headset? :-)

Postad 09 September 2014 - 05:28

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Ta lite 556! :P

Postad 14 September 2014 - 10:24

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag testade en annan fix i fredags som verkar fungera för tillfället iallafall.

Efter jag skruvat på skruven enligt guiden nedan så slängde den ut skivan direkt när jag satte i den 4 gånger i rad (efter jag precis startat konsolen igen) men 5:e gången behöll den skivan och sen har det inte hänt mer.

trots att jag spelat 3h Ghosts och sett 6 timmar blu-ray.

http://techbooters.c...iscs-heres-fix/

Tänkte bara uppdatera lite ifall någon undrar hur det gått.
Den har inte spottat ut skivan en enda gång mer :)

Vet inte exakt hur mycket den varit på men igår var det 9 timmar iallafall

Postad 21 September 2014 - 09:41

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Min kompis har en Sony bakprojektions tv (kommer inte ihåg mer än så) och köpt en ps4 han för typ en skuggbild, som att det blir en sort dubbel bild. Han säger att när han ändrar upplösning så för någon sekund så 'är bilden som den ska men hoppas snabbt tillbaka till "skugg" bilden. Någon som har en idé vad detta kan vara!?

Postad 21 September 2014 - 12:45

Unregistered29693
  • Unregistered29693
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Nån som använder en dual laddstation till DS4:an? När jag kopplar in den gnäller ps4:an om att för många usb-portar används och verkar inte ladda kontrollerna. Nån som varit med om liknande?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.