Men hur du nu än smyger (utnyttjar de billiga knepen eller inte) så förstår jag fortfarande inte varför du tycker det är speldesignens fel när de ger valfrihet att göra det du själv tycker är roligast.
Tycker att det blev en del svårare när man kommit upp i norr. Vad kör ni för 4 st vapen? Jag kör granatkastaren, kortpipiga hagelbössan, ett snipergevär och antingen sign.kulsprutan(Driller) eller en autom.karbin. Vissa gubbar så som eldkastargubben och kulsprutegubben tål ju hur mkt som helst!!
Trooper automatkarbinen är helt värdelös men rätt kul att fixa breakdance med. Jag har problem med sista longinus questen. Den buggar ut totalt. Efter att jag klarat det så får man se Longinus stänga en genomskinlig kista sedan blir allt svart. Man kan höra hur man går eller något men det är inget du styr själv. Du kan inte skjuta eller någonting mer eller mindre svart skärm testat allt möjligt men kommer inte runt det. Du kan inte heller trycka escape.
Trooper automatkarbinen är helt värdelös men rätt kul att fixa breakdance med. Jag har problem med sista longinus questen. Den buggar ut totalt. Efter att jag klarat det så får man se Longinus stänga en genomskinlig kista sedan blir allt svart. Man kan höra hur man går eller något men det är inget du styr själv. Du kan inte skjuta eller någonting mer eller mindre svart skärm testat allt möjligt men kommer inte runt det. Du kan inte heller trycka escape.
Sjätte försöket. Testade att koppla från mina usb pedaler och usb ratt bara för att. Nere i källaren hade jag nu 3 fiender hade alltid bara en sovande tidigare alla fem gånger! Och bilen renderades okej den här gången och ingen svart skärm.
Vet inte om jag gillar det här spelet. Kanske är jag och ubi soft som inte klaffar, men jag får samma känsla av det här som med Watch dogs. Dvs, jag tycker att spelkontrollen är onödigt krånglig och stel och det är för svårt att spela, på ett sätt som inte är utmanande utan bara irriterande.
Så då är man till slut klar med storyn... Hoppas de bara jävlas med valet man gjorde. Annars valde man så j-la fel
Spoiler
De är lika j-vliga båda två oavsett vad man väljer. Jag valde Amita för att jag trodde hon skulle "öppna upp sig" så att säga ( ) och för att hon var praktisk, samt för att den andre var en religiös och naiv galning, men nej. Ingen Far Cry 3-repris, where's the love ?
Amita vs Sabal där brydde jag mig väl egentligen inte valde uppdrag mot vad som verkade roligast.
Lät Amita gå i alla fall. Sabal använde ju religion lika cyniskt för krigsföring som Amita förespråkade droger. Trevligt med barngiftermål också men min karaktär går ju inte ihop för fem öre ändå så tog bara uppdrag som verkade roligast.
Känns inte som de har ens idats försöka bara fokuserat på sandlådan.
Pagan lät jag gå också. Imponerande hur han kunde se vilken massmördarpotential jag hade. Jag försökte skjuta ner helikoptern när han teasade om att det vart min annars. Men det var tydligen någon mikrosekund för sent för att få det slutet med min javeline.
Jag mördade båda två. Så fort de hade pratat färdigt så sköt jag båda i skallen utan fanfarer. Tydligen skulle jag ha skjutit honom någon annanstans för att få klämma ur lite mer snack ur dem.
Finns ju hur mycket som helst att göra i detta spel! Förstår inte er som klagar på speldesignern alls? IOFS så finns det ju folk som klagar på allt så....
Jag har klarat 54 %, men jag har nästan samlat alla samlingsgrejer. 25 affischer kvar bara men de går snabbt att bomba från gyrokoptern. Annars är det bara enstaka grejer kvar av det övriga, typ två brev osv.
Otroligt nog =P Men det är roligt att ta en flygtur och samla in lite grejer.
Jag har klarat 54 %, men jag har nästan samlat alla samlingsgrejer. 25 affischer kvar bara men de går snabbt att bomba från gyrokoptern. Annars är det bara enstaka grejer kvar av det övriga, typ två brev osv.
Otroligt nog =P Men det är roligt att ta en flygtur och samla in lite grejer.
Väntar ivrigt på din recension på spelet. Funderar på att köpa det när jag är klar med TLOU snart. Hinner inte spela så mycket längre, men får ta vara på dom få timmar man kan i veckan numera.
Begriper inte varför spelet påstår att jag har 8 vapen kvar att låsa upp. Den enda belöningen jag kan hitta är signaturvapnet man får när man når nivå 10 i arenan. Men det verkar ta alldeles för mycket jobb för att jag ska orka. Verkar levla fortast på den första utmaningen där i alla fall. På nivå 6 orkar inte mer dötrist.
Har låst upp alla vapen utom det i köp menyn.
Annars är väl det enda jag kan tänkas vilja göra shangri-la uppdragen. Sen är man nog rätt så klar orkar inte hålla på och flyga runt samla masker och skrot.
Tänk dig triceratops istället för noshörningar som rushar dig och pterodactyler istället för örnar (lol), och ju längre mot mitten av ön du tar dig desto farligare dinos (som de sa i Jurassic Park 3).
För att inte tala om att man hade tänkt sig för en eller två gånger innan man hoppade ner i vattnet med alla megalodoner och annan skit som terroriserade haven då.
Tänk dig triceratops istället för noshörningar som rushar dig och pterodactyler istället för örnar (lol), och ju längre mot mitten av ön du tar dig desto farligare dinos (som de sa i Jurassic Park 3).
För att inte tala om att man hade tänkt sig för en eller två gånger innan man hoppade ner i vattnet med alla megalodoner och annan skit som terroriserade haven då.
Men men, kommer aldrig hända.
Hoppet är det sista som lämnar en
Zoiler, vi startar ett spelföretag och fixar detta på egen hand? Deal or no deal?
Ah, tack, såg sen vart man kunde spara, vart nog mitt i ett uppdrag när jag letade efter "spara".
Sjukt snyggt på ps4 med, måste va det snyggaste hittills på den konsolen iaf!
Tack för ännu en läsvärd recension Zoiler. Blir ett köp av detta spel inom kort. Älskade ju Far Cry 3 så jag lär ju inte bli besviken på detta hoppas jag.
fan så jävla dum man är ibland. höll på med ett fort och var i stort sett klar, hade bara en helikopter att ta hand om. och då hoppar jag ner för en balkong och dör... yaaay...
Vi drar ihop en MHB storyline som vi säljer för 500 000usd! Sen startar vi eget företag för de pengarna och skapar ett open world spel som är lika stort som världen med 15miljoner sidequests och en Campaign som tar 1000h+ att klara igenom.
Det här var nog fan den muppigaste buggen jag varit med om. Helt plötsligt när jag flyger hamnar jag som i en filmsekvens och jag kan inte göra nåt. Hoppades på att krascha men sån tur hade jag såklart inte . Fick f4:a skiten
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".