HRT Stage
(Datorhögtalare)
|
7
|
(9)
|
Inga priser |
Frågor om HRT Stage (6 inlägg)
|
11 år sedan |
HRT Stage prisdumpat rejält (20 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 12 November 2015 - 12:30
Har ju inte haft Stage hemma så någon direkt jämförelse har jag inte. Men rent spontant tror jag just detta med mellanregistret kan stämma, det är inte alldeles hundra på T20. Men herregud, för 3500 köper man svåreligen bättre ljud. Och utseende och användarvänligheten sedan... Tuff nöt för Stage helt klart. ![]()
Postad 12 November 2015 - 13:20
Vad är mikrodynamik?
Ett av många hifi-uttryck, som troligtvis betyder förmågan att återge små detaljer, dvs det har inget med dynamik att göra.
Postad 12 November 2015 - 17:03
Synd att de är slut.
Jag la en beställning och har fått en bekräftelse på 1990kr. De skulle skickas när de kommer in på lagret igen, dvs aldrig förmodligen ![]()
Redigerat av mcmike, 12 November 2015 - 17:04.
Postad 12 November 2015 - 17:09
Oj, ja det priset var inte dåligt! Marknadsföringen fortsätter underhålla oss än!
Så högtalare för 1990kr som tidigare jämfördes med högtalare för 100 000kr?
Postad 12 November 2015 - 17:43
Postad 12 November 2015 - 19:07
Fast den beskrivningen får stå för dig
Precis som dina beskrivningar får stå för dig, fast du har oddsen emot dig angående Stage om man läser systemets tester i seriösa hifitidningar och kundomdömen här på prisjakt, men låt oss nu undvika att denna tråd igen ballar ur i ankdammskonflikter. ![]()
Postad 12 November 2015 - 19:20
Men vi är överens om att det är värt 2000 med råge iaf, alltid något
Postad 12 November 2015 - 19:30
Postad 12 November 2015 - 19:35
Postad 12 November 2015 - 20:20
jag är beredd att hålla med. det var för stor hype. visst gick tidningarna på det, men det var inte så många köpare som föll för den lätta ![]()
Postad 13 November 2015 - 04:35
“My personal perspective has been a $20,000 or more HiFi system and Stage makes me think I have wasted my money for decades!”
Jag tar upp det här citatet igen, det visar ju att det iaf finns två personer som är nöjda med hur systemet presterade i förhållande till sina pengar
Postad 13 November 2015 - 06:40
Visst finns det billiga högtalare som kan få en att reagera lite grand så. Men för mig var tyvärr Stage inte en av dem, även om de numera måste anses vara mycket bra för pengarna.Citat från Kevin Halverson på HRT:
“My personal perspective has been a $20,000 or more HiFi system and Stage makes me think I have wasted my money for decades!”
Jag tar upp det här citatet igen, det visar ju att det iaf finns två personer som är nöjda med hur systemet presterade i förhållande till sina pengar
En liten högtalare kan aldrig återge ett vettigt frekvensomfång med vettig kraft, oansett hur dyr den är. Fysikens lagar helt enkelt, och de upphäver inte ens Stage.Så för mig är Halverssons resonemang obegripligt.
Postad 13 November 2015 - 08:43
1.990:-
på webhallen är ett drömpris av högsta rang. Systemet spelar utan problem under 10.000:- ligan sett till reella hifiegenskaper i diskant, mellan och det övre basområdet vid moderata ljudnivåer och i inte allt för stora rum. Läs omdömena om systemet här på prisjakt och otaliga recensioner som finns på HRTs hemsida.
Postad 13 November 2015 - 09:01
Postad 13 November 2015 - 09:29
De ligger som beställningsvara, står inget om att de skulle vara slut.
Helt oavsett vad någon må tycka om viken prisklass dessa konkurrerar i så är det nog svårt att ha några invändningar för detta priset. ![]()
Redigerat av laddie15, 13 November 2015 - 09:32.
Postad 13 November 2015 - 09:39
Är det tex utförsäljning eller begränsat antal ska det stå i annonsen.
Postad 13 November 2015 - 11:04
Är inte tillåtet att ha en rea på en bristprodukt.
Är det tex utförsäljning eller begränsat antal ska det stå i annonsen.
Vi får väl se hur de löser det, lockpriser för att "upptäcka" deras drive i helgen
Produkt utgått nu..
http://www.webhallen...cl=external:ref
Postad 13 November 2015 - 14:35
Postad 13 November 2015 - 16:57
Postad 13 November 2015 - 19:20
De som fick fatt i det till 1.990:- gjorde nog tveklöst ett av tidernas bästa deal sett till aktivt 2-kanals högtalarsystem med DAC. Bara att gratulera. ![]()
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 13 November 2015 - 19:28.
Postad 13 November 2015 - 19:23
Postad 14 November 2015 - 03:22
Postad 14 November 2015 - 10:44
Beställde på kvällen när det fortfarande stod beställningsvara och fick tidigare ikväll ett mail om att produkten utgått så jag därmed inte kommer få några högtalare. Trist, hade verkligen hoppats på ett rejält fynd.
Samma här..
"Bäste Webhallen-kund,
Vi går genom ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter har utgått, och din order 7163583 är tyvärr en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):
186132: HRT Stage Vit [LB] | HAR UTGÅTT
Vill du göra en ändring i ordern ber vi dig kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Se gärna till att ha ditt ordernummer tillhands, samt artikelnummer på eventuell(a) utbytesprodukt(er).
Om du vill avbeställa din order gör du det enklast genom att genom att logga in med dina användaruppgifter på www.webhallen.com och gå in på din medlemssida."
Postad 14 November 2015 - 11:19
Samma här..
"Bäste Webhallen-kund,
Vi går genom ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter har utgått, och din order 7163583 är tyvärr en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):
186132: HRT Stage Vit [LB] | HAR UTGÅTT
Vill du göra en ändring i ordern ber vi dig kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Se gärna till att ha ditt ordernummer tillhands, samt artikelnummer på eventuell(a) utbytesprodukt(er).
Om du vill avbeställa din order gör du det enklast genom att genom att logga in med dina användaruppgifter på www.webhallen.com och gå in på din medlemssida."
Samma för mig.
Postad 14 November 2015 - 11:35
jag tycker också att ni ska anmäla det. det är så ruttet att göra en prisdump och inte ha en enda enhet för lockpriset. skittråkigt för er som beställde. jag var på väg att beställa ett själv, men jag gjorde det inte eftersom jag har helt säker på att det skulle vara ett sånt här fall.
jävligt dåligt av webhallen!
Postad 14 November 2015 - 11:45
Nej, vill jag inte! Frågan är bara hur de ska kompensera detta "lockpris", fast det kvittar en dag som denna ![]()
Redigerat av mcmike, 14 November 2015 - 11:50.
Postad 14 November 2015 - 21:01
Bomba med lite dåliga omdömen kan vara en bra idé.
Från Wikipedia
Lockpris
Varor
Detta förfarande är fullt lagligt så länge tillräckligt med lockprisvaror finns i lager för att tillfredsställa åtminstone merparten av kunderna, helst alla kunderna. Annorlunda är situationen, om endast ett fåtal exemplar av lockprisvaran finns i lager, så att endast en bråkdel av kunderna under kampanjperioden får köpa lockprisvaran. Ett sådant förfarande utgör brott mot marknadsföringslagen, 4 §, liksom fallet är om endast de första kunderna på morgonen får köpa till det låga priset och övriga kunder får betala ordinarie pris.[förtydliga]
Redigerat av Unregistered7444adce, 14 November 2015 - 20:57.
Postad 15 November 2015 - 23:13
Postad 16 November 2015 - 00:13
Sånt där är förjävligt....Har varit med om liknande hos de stora elektronik kedjorna.
De som varit värst bojkottar jag idag.
Postad 16 November 2015 - 11:10
Ni som beställt, dumpa ett uselt betyg på prisjakt. Jag lade ett häromdagen. Desto fler som skriver desto bättre för oss, de borde ju agera på ett eller annat sätt!
Postad 16 November 2015 - 11:38
Postad 16 November 2015 - 11:39
Svaret från WH
"Vi fick idag information från leverantören om att artikeln har utgått från deras sortiment. Det blir i det fallet tyvärr inte möjligt att få tag på varan igen eller erbjuda rabatt på något annat"
Postad 16 November 2015 - 11:49
Svaret från WH
"Vi fick idag information från leverantören om att artikeln har utgått från deras sortiment. Det blir i det fallet tyvärr inte möjligt att få tag på varan igen eller erbjuda rabatt på något annat"
Helt oväsentligt. Avtalet gäller mellan kund och Webhallen. Det är deras jobb att ta reda på tillgång innan man säljer en vara. Ruttet av dom. Jag lämnade oxå dåligt omdöme nu.
Postad 16 November 2015 - 12:02
Ni behöver inte ha försökt köpt något, utan bara tagit del av erbjudandet.
http://www.konsument...Marknadsforing/
Postad 16 November 2015 - 12:34
Fick detta svaret från WH:
Postad 16 November 2015 - 12:51
Alltså, jag fattar inte vad ni är så upprörda över. Den av "robix" bifogade förklaringen är väl helt ok, eller?
Hade ni däremot anmält HRT för sin bullshitreklam hade jag förstått. ![]()
Postad 16 November 2015 - 12:53
Gjorde också en anmälan av ren princip. Lär ju inte hända något men ändå.
Postad 16 November 2015 - 13:02
Redigerat av Zartok, 16 November 2015 - 13:02.
Postad 16 November 2015 - 13:09
Alltså, jag fattar inte vad ni är så upprörda över. Den av "robix" bifogade förklaringen är väl helt ok, eller?
Hade ni däremot anmält HRT för sin bullshitreklam hade jag förstått.
Nej, förklaringen är inte ok. Vem skulle tex godta att en bilhandlare sålde nya bilar för en tredjedel av marknadspriset, men när du har beställt och betalt så får du ingen bil med ursäkten att alla bilar var slut hos leverantören. Lagen om lockpris säger just detta, att du får inte locka med en vara du inte kan leverera. Att sälja något så billigt utan att förankra med leverantören är riktigt dåligt. Ställer mig tvivlande till om inköpspriset på Stage verkligen är under 2000 kr. Tror snarare Webhallen hade 1-2 system i lager som dom ville bli av med, vilket alltså är olagligt i detta fall.
Vem är leverantör av Stage i Sverige?
Postad 16 November 2015 - 13:14
Då är det ju att fetglömma subben även om den skulle komma?
Postad 16 November 2015 - 14:12
Tycker det är mycket gnälla-på-webhallen tråd nu. Kan ni inte hålla den diskussionen till t ex denna tråd då det inte har med HRT Stage att göra per se?
Ni andra som missade erbjudandet, det finns från 5.990:- just nu. Fortfarande lätt värt dom pengarna utan konkurrens.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 16 November 2015 - 14:12.
Postad 16 November 2015 - 14:20
Postad 16 November 2015 - 14:43
Personligen tycker jag eftersom det handlar om just denna produkt och eftersom den inte längre är het på marknaden så funkar denna tråd.
Att den inte skulle vara het får ju stå för dig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Frågor om HRT Stage
277 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?