Bästa subwoofer för film
398 svar till detta ämne
Postad 13 March 2015 - 09:00
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Du kan alltså alltid läsa hur det låter.
Är det helt uteslutet att två element med samma parametrar kan låta olika?
Eftersom jag vet att det inte är så som du beskriver så tycker jag din teoretiska retorik är absurt trångsynt.
Om ett element är uppmätt av klippel och dom har kvalites kontroll så är parametrarna lika .
Parametrar skiljer sig i mellan icke inspelat element och inspelat element.
Jag har mät på parametrar på rena skit basar för att se hur det stämmer med tillverkarens siffror och det skiljer inte mycket på dom elektriska parametrarna.
Så är det 2 identiska element så skiljer det inget.
Postad 13 March 2015 - 09:03
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
http://www.parts-exp...2-ohm--268-8114
http://www.parts-exp...2-ohm--268-8135
http://www.parts-exp...2-ohm--268-8154
Kollar du på det sista elementet, WB, så tror jag att det slår LÄNGRE än lms ultra. Då vet vi ju vad forumet säger om lms.
Slå till innan dollarn är uppe i 9
Postad 13 March 2015 - 09:06
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Postad 13 March 2015 - 09:37
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Men är RE-elementet verkligen hifi?
- Electromagnetic Q (Qes)0.68
-
- Total Q (Qts)0.55
Postad 13 March 2015 - 09:40
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
<p>
Men är RE-elementet verkligen hifi? - Electromagnetic Q (Qes)0.68
- Total Q (Qts)0.55
Spelar ingen roll enligt vissa man lyssnar bara så är det avgjort.
Postad 13 March 2015 - 09:46
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Som dussin säger, det går inte veta förrän man lyssnat. Det är ju det WB menar, så därför kan vi ju bara gå på en svepvolym och magnetstyrka  den sveper mängder luft och är ett sjuj*vla tungt element. Värsta väger över 30 kilo med råge!
Postad 13 March 2015 - 11:56
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Fast jag menade lite tvärt om, om de har identiska parametrar så menar jag att de ändå kan låta olika.
Kan du visa på något fall där det är så?
Postad 13 March 2015 - 18:27
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
http://www.parts-exp...2-ohm--268-8114
http://www.parts-exp...2-ohm--268-8135
http://www.parts-exp...2-ohm--268-8154
Kollar du på det sista elementet, WB, så tror jag att det slår LÄNGRE än lms ultra. Då vet vi ju vad forumet säger om lms.
Slå till innan dollarn är uppe i 9
Dvs slå till nästa vecka? :-)
Postad 13 March 2015 - 19:22
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
ja, det är väl något sånt med tanke på den politiska utvecklingen och den höga nivån på diplomatin som förts på sistone *asg*
Postad 13 March 2015 - 19:55
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Ja, priserna drar ju iväg nu på alla möjliga håll.
Distributörerna har fått höja priserna på allt de tar in som påverkas av dollarn. När produkterna på hyllan är slut hos handlarna, så får ju även de betala mer för varorna de ska ha på hyllan i butik.
Jag arbetar själv för ett av de lite större teknikbolagen i Sverige, och våra produkter har nu fått sig en duktig höjning för det som är dollar relaterat.
Tråkigt, då det är svårt att förutse när kronan kommer att ha stärkt sig mot dollarn.. och man får kolla ett extra varv just nu när man kikar på uppgraderingar...
Känns som man inte högprioriterar en semester resa till Usa just nu..:-)
Postad 13 March 2015 - 22:24
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
ja, det är väl något sånt med tanke på den politiska utvecklingen och den höga nivån på diplomatin som förts på sistone *asg*
Du har koll på att den stod i över 8,60 idag? Inte långt kvar till 9...
Postad 14 March 2015 - 09:33
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Gomorgon!
Det jag är rädd för är just det att jag inte på något vis kan få reda på elementens ljudliga kvaliteter utan att för 20 000kr+ köpa 2st och sedan hoppas att köpet var bra, efter hela bygget är klart 
Att inte ha den tekniska kunskapen för att kunna tyda elementens parametrar och på så vis få ett litet hum om hur elementet presterar är oxå negativt.
Plus att nu har oändligt mycket jobb dykt upp, så kommer få bege mig runt om i Sverige, och även Norge framöver, tiden kommer bli knapp, inräknat familjen etc.
Sen funderar jag på om just XXX elementet är det bästa valet ur REs element? i hifi/lfe sammanhang.
Postad 14 March 2015 - 10:27
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Om du pratar med folk som förstår parametrarna så kan dom säga hur elementet låter bastat på siffrorna, det är det som är hela grejen med specifikationer.
Postad 14 March 2015 - 12:33
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Om du pratar med folk som förstår parametrarna så kan dom säga hur elementet låter bastat på siffrorna, det är det som är hela grejen med specifikationer.
Ja jag ska se vad jag kan få fram, just nu är tiden det som fattas mig..
Postad 14 March 2015 - 12:42
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
Galet kul element det där RE Audio XXX18 ! 49kg?!! . . gäller att fästa det rejält bra. . inga träskruv i MDF där inte 
Vet inte varför men jag gillar denna drivers utseende, nästan synd att gömma det i en låda. . . ha det som ett konstverk kanske hehe
Finns nog många här som kan ge dig en lämplig lådvolym till ett sånt element, sen låta en träfirma såga till allt.
Behöver inte ta Så mycket tid att få ihop det
Postad 14 March 2015 - 12:46
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Galet kul element det där RE Audio XXX18 ! 49kg?!! . . gäller att fästa det rejält bra. . inga träskruv i MDF där inte 
Vet inte varför men jag gillar denna drivers utseende, nästan synd att gömma det i en låda. . . ha det som ett konstverk kanske hehe
Finns nog många här som kan ge dig en lämplig lådvolym till ett sånt element, sen låta en träfirma såga till allt.
Instämmer, galet porrigt element 
Lådan kommer få bli i en klass för sig, extremt stabil, framförallt i främre väggen där elementet ska sitta, gängat för elementskruv (bult) etc, kommer säkerligen krävas stagning som "bär" upp elementet inuti lådan?
PS. skulle vilja köpa ett tredje element och haft som prydnad i rummet med spotlight över 
Redigerat av WB-Cinema, 14 March 2015 - 12:49.
Postad 14 March 2015 - 13:11
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
edit: Glöm det
Redigerat av Ageve, 14 March 2015 - 17:21.
Postad 14 March 2015 - 13:13
Unregisteredb2bcb2c1
-
Unregisteredb2bcb2c1
-
Beroende
-
-
1393 inlägg
Instämmer, galet porrigt element 
Lådan kommer få bli i en klass för sig, extremt stabil, framförallt i främre väggen där elementet ska sitta, gängat för elementskruv (bult) etc, kommer säkerligen krävas stagning som "bär" upp elementet inuti lådan?
PS. skulle vilja köpa ett tredje element och haft som prydnad i rummet med spotlight över 
Du kan ju alltid montera elementet utåt så slipper du lägga pengar på ett som inte används.
Postad 14 March 2015 - 18:21
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag har inte ens tänkt på montering av något så tungt element, men det måste väl bli tjock dubbelbaffel med typ mutter och bult? tveksamt om man stagar inuti. annars så hade det la gått att köra elementet uppåt ^^
Postad 14 March 2015 - 18:25
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Bygg lådan i plexiglas! 
Postad 14 March 2015 - 18:36
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
En front i 5cm tjock vattenjet skuren aluminium, sidor i tre lager MDF med frästa sandfyllda fack i det mittersta o sen en tjock plexisida hade varit rätt kul
Postad 14 March 2015 - 18:58
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
5cm aluminium? heck no, skulle väga ton 
plexi hade varit redigt snyggt däremot. sådan som är runt hockeyrinkar.
Postad 14 March 2015 - 19:15
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
50x50x5cm Alu 3003 väger runt 35Kg sen försvinner det mesta för det enorma hålet för elementet, så en front för ett 18" element i Alu skulle nog väga runt 20Kg....inte så farligt med tanke på att bara drivern väger 49Kg.
Blir nog smådyrt däremot hehe
Postad 14 March 2015 - 19:33
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Du kan ju alltid montera elementet utåt så slipper du lägga pengar på ett som inte används.
Haha... men då ser man ju inte upphängningen och konen 
Bygg lådan i plexiglas! 
++++1
En front i 5cm tjock vattenjet skuren aluminium, sidor i tre lager MDF med frästa sandfyllda fack i det mittersta o sen en tjock plexisida hade varit rätt kul 
Grymt 
Postad 14 March 2015 - 19:51
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1158 inlägg
Dubbla mdf med en sådan laserskuren metallring 6-8mm tjock bakom.
IMG_1002.JPG 74.62K
2 Antal nerladdningar
Och dra ihop packetet det håller 
IMG_1138.JPG 83.31K
0 Antal nerladdningar
Postad 14 March 2015 - 19:57
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Dubbla mdf med en sådan laserskuren metallring 6-8mm tjock bakom. IMG_1002.JPG
Och dra ihop packetet det håller 
IMG_1138.JPG
Snyggt värre !!!
Och skulle nog fungera, är rädd för att brytpunkten blir så förbannat kraftig bara iom vikt och djup på elementet, men detta kan nog fungera. Tänkte om man bygger ett slags stag som håller upp och centrerar elementet inne i lådan runt själva magneten? men det kanske är överkurs? 
Postad 15 March 2015 - 14:32
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
5cm aluminium? heck no, skulle väga ton 
plexi hade varit redigt snyggt däremot. sådan som är runt hockeyrinkar.
I så fall sån plexi som var i hockeyrinkar, förr. Nu har de gått över till en lite mjukare variant, som är lite snällare att bli intacklad i.
Postad 15 March 2015 - 19:57
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
http://www.stocksund...s-akrylplast/11Googlade snabbt en firma, deras tjockaste variant är 10mm, så det är ju bara att glömma. En tum tjockt plexiglas åtminstone! Edit, Man kan begära offert på tjockare doningar, tänk en färdigbyggd RE 18" i industritillverkad akryl/plexi, en äkta LMS dräpare som fruntimren kör med Har nog dock fastnat i detta med just plexiglas, monterat utav firma så blir resultatet, skarvar, limning, fasning etc grymt bra. Imorgon öppnar butikerna igen, så ska se om man kan hitta en firma med TJOCKT  plexi, och sedan kolla upp priser och lådutformning etc. Angående REs element så är det detta jag främst får ståpick utav http://www.parts-exp...2-ohm--268-8135Dock har ju detta elementet http://www.parts-exp...2-ohm--268-8154 en helt extrem slagläng, precis som Zartok skrev högre upp. Men ett element med så extrem slaglängd får mig att höja ögonbrynen när vi pratar ren hifi, och inte djupa infrasvep? Jag menar finns det INGA nackdelar med en såpass extrem slaglängd?
Redigerat av Berggren, 15 March 2015 - 20:30.
Postad 15 March 2015 - 22:13
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Tja, en nackdel är väl att du måste ha extrem kraft i steget för att kunna använda hela elementets slaglängd. Köper man fler element med kortare slaglängd så ökas ju känsligheten.
Vad ska du begära för offert på storlek på lådan? 120?
Btw, mellan det för elementet och res betydligt större så skulle jag välja det med längre slaglängd. Kostar ju inte mer än 100 dollar till, men har mer än dubbla slaglängden. Vad kan gå fel liksom?
Den slår faktiskt BETYDLIGT längre än forumets kärleksgris (lms 5400), det går inte att säga emot
Redigerat av Zartok, 15 March 2015 - 22:17.
Postad 15 March 2015 - 22:20
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Tja, en nackdel är väl att du måste ha extrem kraft i steget för att kunna använda hela elementets slaglängd. Köper man fler element med kortare slaglängd så ökas ju känsligheten.
Vad ska du begära för offert på storlek på lådan? 120?
Ja rejält med effekt blir det, tänkte mer om ett element kan lida några negativa aspekter pga dess extrema slaglängd, eller är det enbart positivt?
Jag ska ringa lite olika företag imorgon om jag hinner och se på ett ungefär vad lådorna kan tänkas kosta i pengar, men känner dock att elementen får inhandlas först, innan jag låter tillverka själva lådorna.
Angående liter/storlek så är jag osäker då jag inte fått sett några simuleringar än, det som är bestämt hittills är bara att jag kommer köra på två st slutna lådor och 18" element.
Ska se om jag får tag i någon som kan ordna det här med simuleringarna, har aldrig själv gjort det nämligen. Känner folk som byggt åtskilliga bilbasar och system, kanske deras programvara kan fungera till detta?
Redigerat av WB-Cinema, 15 March 2015 - 22:23.
Postad 15 March 2015 - 22:31
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1571 inlägg
Vad jag förstått kan det vara svårt att få upphängningens fjädringskonstant linjär vid stora slaglängder. Jag vet dock inte om det är ett problem med det aktuella elementet.
Är inte något av de större elementen från BMS lämpliga för den typen av lådor? Jag bygger själv IB men två 18N862, men dessa element är inte specifikt avsedda för detta. Fina element med neodyniummagneter med bra ventilering av luften bakom dammkåpan.
Postad 15 March 2015 - 22:36
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ja rejält med effekt blir det, tänkte mer om ett element kan lida några negativa aspekter pga dess extrema slaglängd, eller är det enbart positivt?
Jag ska ringa lite olika företag imorgon om jag hinner och se på ett ungefär vad lådorna kan tänkas kosta i pengar, men känner dock att elementen får inhandlas först, innan jag låter tillverka själva lådorna.
Angående liter/storlek så är jag osäker då jag inte fått sett några simuleringar än, det som är bestämt hittills är bara att jag kommer köra på två st slutna lådor och 18" element.
Ska se om jag får tag i någon som kan ordna det här med simuleringarna, har aldrig själv gjort det nämligen. Känner folk som byggt åtskilliga bilbasar och system, kanske deras programvara kan fungera till detta?
Personligen så valde jag ett daytonelement med lång slaglängd, framför deras 390-serie, just för att få mer svepvolym. Det finns en kille här i Umeå som kör fyra 390-element, men jag valde ultimax (22mm kippel) baserat på att den slår 50% längre. Lms slår riktigt långt, 33mm enkel väg.
deras mjukvara är nog väldigt bra för att stimulera re-element skulle jag tro 
Gör en tråd i diy nu
Redigerat av Zartok, 15 March 2015 - 22:40.
Postad 16 March 2015 - 10:13
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Personligen så valde jag ett daytonelement med lång slaglängd, framför deras 390-serie, just för att få mer svepvolym. Det finns en kille här i Umeå som kör fyra 390-element, men jag valde ultimax (22mm kippel) baserat på att den slår 50% längre. Lms slår riktigt långt, 33mm enkel väg.
deras mjukvara är nog väldigt bra för att stimulera re-element skulle jag tro 
Gör en tråd i diy nu 
Jo att RE främst används inom bilbasbranschen är jag medveten om, detsamma gäller ju de flesta element i den högre skolan.
Dock är jag så noggrann i detta projektet att jag inte kan gå vidare innan jag VET vad elementen går för rent teoretiskt i en specifik storlek av en sluten låda.
Att elementen är extrema i sig med sin konstruktion, magnet, upphängning, slaglängd etc är en sak, men hur låter presterar dom i hifi-sammanhang är ju något ingen utav oss vet.
Lugn Zartok jag ska starta en tråd i DIY forumet så fort jag kommit lite längre, nu är det dåligt med tid.... ska se om jag får tid att ringa plexiglasfirmor i eftermiddag.
Vad jag förstått kan det vara svårt att få upphängningens fjädringskonstant linjär vid stora slaglängder. Jag vet dock inte om det är ett problem med det aktuella elementet.
Är inte något av de större elementen från BMS lämpliga för den typen av lådor? Jag bygger själv IB men två 18N862, men dessa element är inte specifikt avsedda för detta. Fina element med neodyniummagneter med bra ventilering av luften bakom dammkåpan.
Det är liknande element som dessa, rent konstruktionsmässigt som jag tror kan ha en fördel i rena hifi-sammanhang.
Högre känslighet och mkt lättare konstruktion/upphängning.
IB = Infinite Baffle?
Redigerat av WB-Cinema, 16 March 2015 - 10:18.
Postad 16 March 2015 - 10:53
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Jag gissar på att en litervolym på minst 150/200L krävs för att komma ner i frekvens/djupbas.
Lådorna på REs hemsida är väl lådor/liter anpassade till billjud och inte LFE/djupbas?
En bra bit under 20hz är ju ett måste!
Postad 16 March 2015 - 11:01
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
En sak som har slagit mig är att, fram till bara för några dagar sedan, så har du WB varit väldigt negativt inställd till DIY. Du har vid flera tillfällen använt uttryck som "brölbas", inga hifi-kvalitéer och liknande när du nämnt andra medlemmars byggen.
Vad är planen för att undvika detta i Ditt bygge?
Postad 16 March 2015 - 11:23
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1571 inlägg
Ja, jag vill höra basen, inte lådan... 
Postad 16 March 2015 - 12:08
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
En sak som har slagit mig är att, fram till bara för några dagar sedan, så har du WB varit väldigt negativt inställd till DIY. Du har vid flera tillfällen använt uttryck som "brölbas", inga hifi-kvalitéer och liknande när du nämnt andra medlemmars byggen.
Vad är planen för att undvika detta i Ditt bygge?
Men läs du istället inläggen jag har skrivit om du är intresserad, så förstår du precis allt av det du nu inte verkar ha koll på.
Seriöst, läs mina inlägg så får du svar på dina frågor.
Och sen för det andra så ville ju inte du och dina kumpaner hjälpa till med lite frågor jag hade om det kommande projektet, så varför ens ödsla tid med att föra en diskussion med mig om detta? gå vidare.
Postad 16 March 2015 - 12:14
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
http://plexiglasbuti...plexiglas-boxar
Och front i ren aluminium? 
Det blir ganska dyrt med tjockt gods i plexi... 
http://www.interglas...0_mm-p-436.html
Redigerat av WB-Cinema, 16 March 2015 - 12:16.
Postad 16 March 2015 - 12:27
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Ok, dum fråga kanske men har aldrig byggt basar men är av uppfattningen att det skall vara dämpmaterial i lådan, blir det så snyggt ändå då?
Postad 16 March 2015 - 12:43
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Ok, dum fråga kanske men har aldrig byggt basar men är av uppfattningen att det skall vara dämpmaterial i lådan, blir det så snyggt ändå då?
Sant, det är något att tänka på, dock så hoppas jag att det finns en mer modern sort av dämpmaterial som ser bättre ut rent estetiskt än det vissa trycker i MDF-lådorna? Å andra sidan så är det ju själva elementet man vill kunna se 
Det snyggaste hade ju varit att inte ha ngt dämpmaterial i en plexilåda.
Det finns ju även tonat-plexiglas, men då försvinner ju halva poängen...
Redigerat av WB-Cinema, 16 March 2015 - 12:45.
Postad 16 March 2015 - 12:49
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Då är frågan:
Måste man ha dämpmaterial i lådan, eller går det att kompensera med lådans storlek/EQ, eller blir det då bara en kompromiss?
Postad 16 March 2015 - 13:12
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Starta en egen byggtråd nu, teoretisera vidare där, det här är ju hemskt ot.
Postad 16 March 2015 - 13:16
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Men läs du istället inläggen jag har skrivit om du är intresserad, så förstår du precis allt av det du nu inte verkar ha koll på.
Seriöst, läs mina inlägg så får du svar på dina frågor.
Och sen för det andra så ville ju inte du och dina kumpaner hjälpa till med lite frågor jag hade om det kommande projektet, så varför ens ödsla tid med att föra en diskussion med mig om detta? gå vidare.
Jag har läst dina inlägg. Där finns inget som antyder att ditt bygge kommer att bli bättre än någon annans DIY-bygge ur "hifikvalitetssynpunkt". Tvärtom faktiskt. Det var därför jag frågade...
Om du hade varit lite mer ödmjuk så hade fler velat hjälpa dig.
Postad 16 March 2015 - 14:51
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
av dina frågor att döma så verkar du ha lite mindre koll på det här än det har verkat i andra trådar. men jag ska hjälpa dig med min okunskap. det är absolut inget krav att man ska varken staga en låda eller sätta dämpmaterial. olika lådkonstruktioner kan bygga sig förbi såna behov.
nu får du göra en tråd, så får vi prata vidare där.
Postad 16 March 2015 - 14:57
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Jag har läst dina inlägg. Där finns inget som antyder att ditt bygge kommer att bli bättre än någon annans DIY-bygge ur "hifikvalitetssynpunkt". Tvärtom faktiskt. Det var därför jag frågade...
Om du hade varit lite mer ödmjuk så hade fler velat hjälpa dig.
Har jag påstått det då? 
Jag har däremot sagt att jag nu för första gången tänkt att motbevisa mig själv, och gå "all in" med ett DIY bygge och se om jag kan få fram ett system som kan prestera bättre än de DIY system samt de bästa köpesubbarna jag har hört.
Det är en jäkla skillnad, än att vrida och vända på orden som du ALLTID gör för att det ska se så förbannat dumt ut, så lägg ner med det istället?
Jag är ödmjuk mot samtliga användare som inte innefattar dig och ditt gäng, och det är ni som verkligen inte behandlar folk med respekt (Ja dom folken ni valt att föra krig mot, som mig tex)
av dina frågor att döma så verkar du ha lite mindre koll på det här än det har verkat i andra trådar. men jag ska hjälpa dig med min okunskap. det är absolut inget krav att man ska varken staga en låda eller sätta dämpmaterial. olika lådkonstruktioner kan bygga sig förbi såna behov.
nu får du göra en tråd, så får vi prata vidare där.
Ok, får man fråga vad det är som har verkat påvisa att jag har mer kunskaper rent tekniskt om element och lådor, paremetrar i DIY sammanhang?
Japp jag ska starta en tråd i DIY forumet, och hoppas att ett par av ni som är kunniga på detta har lust att hjälpa en annan med lite tips och funderingar, det uppskattas 
Jag har idag iaf laddat hem ett program som heter WiniSD, tyvärr verkar inte REs element vara inlaggda där, så det får bli manuellt.
Dock hittar jag inte samtliga parmetrar på elementet. Plus att jag inte är säker på själva handhavandet, men ska försöka lära mig framöver...
Redigerat av WB-Cinema, 16 March 2015 - 14:55.
Postad 16 March 2015 - 14:58
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
ja, främst dina uttalanden om andras okunskap. ta brallsson tex, jag vill inte säga det jag känner till om han, men han har en väldigt unik egenskap för ljud. något som varken du eller jag kan lära oss.
jafan, nu blir det en rexxx-tråd. som jag nämde ovan så skulle det ge ett system som skulle bli mycket omtalat här, och, såklart, ett av dom mer unika projekten (till skillnad från dom 15 ultimaxbyggen som finns florerande här )
eller, att lära oss den unika egenskapen, det är något som i teorin SKA gå att lära sig till en viss nivå.
Redigerat av Zartok, 16 March 2015 - 14:59.
Postad 16 March 2015 - 16:25
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Har jag påstått det då? 
Jag har däremot sagt att jag nu för första gången tänkt att motbevisa mig själv, och gå "all in" med ett DIY bygge och se om jag kan få fram ett system som kan prestera bättre än de DIY system samt de bästa köpesubbarna jag har hört.
Det är en jäkla skillnad, än att vrida och vända på orden som du ALLTID gör för att det ska se så förbannat dumt ut, så lägg ner med det istället?
Jag är ödmjuk mot samtliga användare som inte innefattar dig och ditt gäng, och det är ni som verkligen inte behandlar folk med respekt (Ja dom folken ni valt att föra krig mot, som mig tex)
Jag tycker då inte att dina tidigare kommentarer om DIY har varit särskilt ödmjuka, bara för att ta ett exempel. Rent utav korkade nu när du själv vill ha hjälp att bygga själv faktiskt. 
Men jag har fortfarande inte fått svar på vad det är du ska göra som är så unikt med ditt bygge jämfört med dom anläggningar du har rackat ner på som bara har "brölbas" och kör med "kvantitet före kvalitét"
Postad 16 March 2015 - 22:15
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Jag tycker då inte att dina tidigare kommentarer om DIY har varit särskilt ödmjuka, bara för att ta ett exempel. Rent utav korkade nu när du själv vill ha hjälp att bygga själv faktiskt. 
Men jag har fortfarande inte fått svar på vad det är du ska göra som är så unikt med ditt bygge jämfört med dom anläggningar du har rackat ner på som bara har "brölbas" och kör med "kvantitet före kvalitét"
Läs det du själv citerade så har du ditt svar.
Funderar starkt på att blocka dig, vad gör du ens på detta forumet förutom att skriva en massa jä*la skit till mig?
Postad 16 March 2015 - 22:20
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
ja, främst dina uttalanden om andras okunskap. ta brallsson tex, jag vill inte säga det jag känner till om han, men han har en väldigt unik egenskap för ljud. något som varken du eller jag kan lära oss.
jafan, nu blir det en rexxx-tråd. som jag nämde ovan så skulle det ge ett system som skulle bli mycket omtalat här, och, såklart, ett av dom mer unika projekten (till skillnad från dom 15 ultimaxbyggen som finns florerande här )
eller, att lära oss den unika egenskapen, det är något som i teorin SKA gå att lära sig till en viss nivå.
Hehe och vad skulle det vara  Har han high-end hörsel måntro?
Postad 16 March 2015 - 22:37
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ja, han har faktiskt high-end hörsel.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
→
Subwoofrar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|