haha vafan! var bor du nånstans?
Postad 01 september 2016 - 15:32
Kanske ska börja gå ut när jag ser han. Behöver fånga han 7ggr för en evolve.
Postad 01 september 2016 - 15:35
för långt från stationen tyvärr. får kanske ta nån runda om man har rast i göteborg nån gång.
Postad 01 september 2016 - 15:41
Annars är trädgårdsföreningen bredvid centralstationen eller slottskogen bra.
Postad 01 september 2016 - 15:59
Om de är i Gbg så är torslanda ett hett tips. http://pogotorslanda.tk
Annars är trädgårdsföreningen bredvid centralstationen eller slottskogen bra.
Den länken kan komma till användning när semestern är slut, jobbar ute i Arendal nämligen!
Redigerat av MartinAberg, 01 september 2016 - 15:59.
Postad 01 september 2016 - 21:43
Där jag bor så har jag ändå hittat bra med pikachu och även bulbasaur och idag hittade jag squirtle men aldrig någon charmander den måste vara mer sällsynt än dom andra 3 sällsynta pokemonen fast jag bor i ett ganska litet samhälleSemi-sällsynt skulle jag säga. Finns många som är mkt ovanligare att träffa på. Pikachu har jag aldrig träffat på det var ju den enda jag visste om innan jag började spela detta.
Så det kan hända att det är lättare att få tag i sällsynta pokemon i större städer
Postad 02 september 2016 - 07:29
Semi-sällsynt skulle jag säga. Finns många som är mkt ovanligare att träffa på. Pikachu har jag aldrig träffat på det var ju den enda jag visste om innan jag började spela detta.
Jag har fångat 2 Pikachu hemma i byn. Ett litet samhälle med endast ett Stop och ändå kan kan dyka upp överraskningar nästan dagligen.
Där jag bor så har jag ändå hittat bra med pikachu och även bulbasaur och idag hittade jag squirtle men aldrig någon charmander den måste vara mer sällsynt än dom andra 3 sällsynta pokemonen fast jag bor i ett ganska litet samhälle
Så det kan hända att det är lättare att få tag i sällsynta pokemon i större städer
Charmander har jag bara fått i ett ägg. För övrigt ser jag inget sammanhang i storleken på stad och förekomster. De förekommer i olika typer av miljöer, tex park, damm, golfbana, hav, sjö, gräs/fält, hus/gator (finns listor på detta). Det gäller alltså snarare att hålla sig till rätt miljö för att hitta en vis typ.
Postad 02 september 2016 - 12:12
Hittat några utanför mig som jag tror är ovanliga, bara sett dom en enda gång. Aerodactyl, Alakazam, Golduck, Grimer, Hitmonchan, Nidoking, Nidoqueen Ponyta. Tror det var alla.
Postad 02 september 2016 - 12:16
Hittat några utanför mig som jag tror är ovanliga, bara sett dom en enda gång. Aerodactyl, Alakazam, Golduck, Grimer, Hitmonchan, Nidoking, Nidoqueen Ponyta. Tror det var alla.
vafan bor du i för j*vla rarespawn?.
Har aldrig mött alakazm vild lol!
Postad 02 september 2016 - 15:14
Dom drar in 4 miljoner dollar om dagen, inte illa asså. Ska erkänna att jag betalt 20kr av dom. Såg en Pokemon jag inte hade och var tvungen att köpa lite bollar och inte fick jag den heller.
Postad 03 september 2016 - 22:06
Postad 05 september 2016 - 07:06
Någon som har mer insikt i vad den nya uppdateringen egentligen innebär?
"Nya"? Den senaste kom den 24/8.
Postad 05 september 2016 - 11:22

Redigerat av New Player, 05 september 2016 - 11:23.
Postad 05 september 2016 - 11:51
fan inte ok! jag har sett charmander en gång bara, och då hittade jag inte den jäveln.
Postad 05 september 2016 - 12:00
Jag blev som vanligt lurad av Aftonbladet, det de skrev var här är det kommande buddy-systemet."Nya"? Den senaste kom den 24/8.
Tack vare feber.se så har jag dock koll nu

Postad 05 september 2016 - 12:55
Nu är han på jobbet också.
Varför ligger Goldeen och Magikarp i gräset??
Postad 05 september 2016 - 14:53
Har aldrig själv fått fram någon charmander på sightings en enda gång. Dock bulbasaur, squirtle och pikachu har jag hittat ganska ofta ändå.Nu är han på jobbet också.
Screenshot_20160905-122024.png
där jag bor verkar pokemon spawna helt random.
Oftast så finns där bara pidgey rattata och weedle spawns
Redigerat av Andreas3200, 05 september 2016 - 14:55.
Postad 05 september 2016 - 17:04
Det dök upp en Blastoise nära mig, jag gick alla vägar förutom en sista och då var det redan försent eftersom den hann fly. Jag mår fortfarande dåligt efter det.. För er som inte visste, om en ny pokemon dyker upp i listan har man ungefär 15 minuter på sig innan den försvinner.
Postad 05 september 2016 - 18:52
Postad 05 september 2016 - 18:55
Att det ska komma bättre incense som ska kunna få fram en mer specifik pokemon
Postad 08 september 2016 - 17:00
Postad 08 september 2016 - 17:38
Bor i GBG och där ju typ de man ser hela tiden med.Det är ofta dessa pokemon man hittar där jag bor känns lite frustrerande att bara få fram dessa tråkiga pokemon. Det är väl så när man bor i ett mindre samhälle image.png
Då och då dyker du upp lite rares, fick t.ex. Både Mr Mime och Abra på väg till bilen igår kväll...
Postad 09 september 2016 - 00:18
Det är ofta dessa pokemon man hittar där jag bor känns lite frustrerande att bara få fram dessa tråkiga pokemon. Det är väl så när man bor i ett mindre samhälle
image.png
Jag har ett tips till dig, sätt igång Pokemon GO när du är hemma och låt listan vara uppe, sedan väntar du. Helt plötsligt dyker det upp en sällsynt, brukar vara kanske en eller två om dagen. Ibland när jag ska till köket och laga mat, sätter jag på spelet och bara låter det vara så tittar jag någon gång i mellan, häromdagen dök det upp en Blastoise under matlagningen, gissa om jag sprang ut som en idiot? Men tyvärr missade man den, däremot har jag lyckats hitta Snorlax och Nidoqueen samt Rhydon och andra smått ovanliga med samma metod
Postad 09 september 2016 - 07:04
Jag har ett tips till dig, sätt igång Pokemon GO när du är hemma och låt listan vara uppe, sedan väntar du. Helt plötsligt dyker det upp en sällsynt, brukar vara kanske en eller två om dagen. Ibland när jag ska till köket och laga mat, sätter jag på spelet och bara låter det vara så tittar jag någon gång i mellan, häromdagen dök det upp en Blastoise under matlagningen, gissa om jag sprang ut som en idiot? Men tyvärr missade man den, däremot har jag lyckats hitta Snorlax och Nidoqueen samt Rhydon och andra smått ovanliga med samma metod
Jag har det alltid på i soffan hemma om kvällarna. Var och varannan kväll poppar det upp något rare utanför på gatan eller i gränden. Det är det bara mjukisbrallorna och foppisarna på och ge sig ut och catcha! I bästa fall behöver jag inte ens lämna soffan. Det är et mindre samhälle, men jag har fångat tex Piccachu, Mr Mime, Kadabra och andra rares precis utanför huset.
Postad 09 september 2016 - 12:59
Jag har det alltid på i soffan hemma om kvällarna. Var och varannan kväll poppar det upp något rare utanför på gatan eller i gränden. Det är det bara mjukisbrallorna och foppisarna på och ge sig ut och catcha! I bästa fall behöver jag inte ens lämna soffan. Det är et mindre samhälle, men jag har fångat tex Piccachu, Mr Mime, Kadabra och andra rares precis utanför huset.
Haha jag struntar i brallorna, springer bara rakt ut. Har för mig att det är 15 minuters tid under deras spawn, sedan försvinner de helt. En Kadabra skulle verkligen sitta fint
Postad 09 september 2016 - 13:09
Haha jag struntar i brallorna, springer bara rakt ut. Har för mig att det är 15 minuters tid under deras spawn, sedan försvinner de helt. En Kadabra skulle verkligen sitta fint
Japp, det är 15 min. Men sen kommer de tillbaka i närheten med jämna intervall.
Postad 09 september 2016 - 21:48
Får heller inga rare sightings om jag är inne i min lägenhet då måste jag gå ut till centrum
Postad 11 september 2016 - 22:08
Bifogad fil(er)
Redigerat av Andreas3200, 11 september 2016 - 22:09.
Postad 12 september 2016 - 06:15
Redigerat av New Player, 12 september 2016 - 06:24.
Postad 12 september 2016 - 07:06
Inget här i Swe ännu iaf...Den ska ju ha släppts, men det är kanske bara i USA?
Postad 12 september 2016 - 16:36
Fan att jag inte fick denna.
Screenshot_20160912-130144.png
Jag gråter fortfarande över Blastoise som jag missade för att jag gick åt fel håll hela tiden..
Postad 12 september 2016 - 17:22
Postad 13 september 2016 - 10:19
Nu verkar uppdateringen finnas tillgänglig
Nej, inte för ios åtminstone.
Postad 13 september 2016 - 11:06
android fick den igår iallafall. kanske tar längre tid för apple att godkänna den bara.
Postad 13 september 2016 - 12:20
Kanske, jag kollade bara om jag kunde uppgradera i playbutiken i all hast
Postad 13 september 2016 - 12:30
Kanske bara är via APK som den finns i Sverige?
nope. fick den automatiskt igår kväll vid nio tiden
Postad 13 september 2016 - 12:37
android fick den igår iallafall. kanske tar längre tid för apple att godkänna den bara.
Apple har en process för review som tar 2-3 dagar för en uppladdad app.
Redigerat av agpath, 13 september 2016 - 12:43.
Postad 13 september 2016 - 12:40
Aple har en process för review som tar 2-3 dagar för en uppladdad app.
Så lagom till helgen då typ

Postad 13 september 2016 - 13:44
Då är det bara jag som är en looser och inte får den. Hahah
Du är inte ensam
Postad 13 september 2016 - 16:59
Försäljningssiffrorna är intressanta. 80 % färre som betalar nu jämfört med när det var som bäst, men fortfarande tjänar de mer än de 10 största spelen under dem - kombinerat.
Antagligen stora valar som lägger mycket kosing. Dags att dra ner på pokebollköpandet SilverDogg?
Redigerat av Zoiler, 13 september 2016 - 17:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar