Har pm:atHaha absolut:) Snääälllla:)
Sa till frugan på skarpen idag...he he ( ljuger lite här ) men jag talade om för henne lite sådär snällt och med len röst....
Hahahahaha
Redigerat av mikkiz, 22 February 2018 - 11:30.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Otroligt mycket Clouding Sony 65XE9305 ???
Startad av
mstoltz
, Feb 16 2018 09:28
568 svar till detta ämne
16 relaterade trådar
Postad 22 February 2018 - 11:29 Har pm:at
Hahahahaha Redigerat av mikkiz, 22 February 2018 - 11:30. Postad 22 February 2018 - 11:38
Var hittar jag bra bild och ljud inställningar för 65XE9305 på nätet???
Jag är jättenöjd med min nya TV SONY 65XE9305! GRYM TV! FANTASTISK BILD I HD! 4K bild via Netflix och Apple TV 4K från är RYMD nivå!! haha Pioneer Kuro säljs på blocket. Postad 22 February 2018 - 11:41
Inga clouding ? Redigerat av mstoltz, 22 February 2018 - 11:51. Postad 22 February 2018 - 12:14 nu måste jag få flika in, de där bilderna ni visar på clouding hör ju till RIKTIGT USLA, uschhh... nää sånt kan ni inte behålla. även om man kan störa sig på andra saker på en TV, så måste väl ändå clouding som syns ibland och nästan alltid i mörka scener om man vet vart den är vara riiiiktigt irriterande.... visst en tv för 4000kr hade man sketet i vilket, men inte den primära fina dyra tv:n man ska titta filmer på, uschhh, BYT!!!!!! Redigerat av hundrakg, 22 February 2018 - 12:22. Postad 22 February 2018 - 12:24
Tryck på ACTION MENU på fjärrkontrollen
Ja, min åker tillbaka, det är säkert.... Redigerat av mstoltz, 22 February 2018 - 12:25. Postad 22 February 2018 - 12:28
utan att vara expert kan jag lova dig att den ojämna clouding jag ser här på era finns inte i närheten på en bakbelyst tv av hyfssad produktionskvalitet, jag har NOLL clouding på min billiga skit andersson(bakbelyst), och väääldigt lite, nästan noll på min samsung bakbelysta.... så JA, du kommer få mindre av clouding bleeding med bakbelyst OCH bättre svärta om den har hyffsat många zoner..
Jag blev sugen på samsung 78" för bra pris, har för mig den var bakbelyst också... men de hör ju inte hit iofs, men men.. Postad 22 February 2018 - 12:32
Varför ska man sitta hemma och leta efter fel??? Mitt vardagsrum är ljust!
Jag kollar aldrig på tv i mörkt rum. HD bild är fantastisk! 4K bild är dröm! Grabbar, lägg ner diskussionen om clouding haha Postad 22 February 2018 - 12:34
Är din andersson oxå 65”? Postad 22 February 2018 - 12:36
Lite så jag funderade med, dvs att det skulle bli bättre med bakbelyst.
Det är ju inte så att man sitter medvetet och letar efter fel på sin tv, men däremot vill man ju kolla så allt stämmer och är okey med den, dvs inga defekter osv. Redigerat av mstoltz, 22 February 2018 - 12:39. Postad 22 February 2018 - 12:39 jag förstår att felen uppträder mer med större tv, NÄÄ min andersson är liten, dock är min samsung rätt stor utan dessa problem, Bakbelyst ger mindre chans för clouding och bättre svärta/kontrast om allt annat är likvärdigt.. så kan man satsa på de OM man stör sig på clouding, gör det..
Brando70, nää man ska inte leta fel, men så jag kollar film så ser jag nog personligen minsta clouding, alla är vi olika... Postad 22 February 2018 - 12:54
Ett tips. 65” lgb7 nedsatt till 19990kr på netonnet. Har ju som trådskaparen en tendens till att klaga på clouding.
Visst, oled är inte perfekt heller. Men nu börjar iaf priset bli ”normalt”. Postad 22 February 2018 - 12:55
de var billigt,,,,,,,, ojoj..... Postad 22 February 2018 - 13:07
För mig så är Oled inget alternativ tyvärr. Postad 22 February 2018 - 13:12
Min e inte heller perfekt men verkar vara ”bättre” än era iaf. Man får vara glad för det lilla Postad 22 February 2018 - 13:15
Ja perfekt tror jag inte att man kan få..... men är det bara lite i nått hörn så Postad 22 February 2018 - 13:26
jo ett jäkla jobb att byta hela tiden tills man.... men den som inte ger sig, så... till slut Postad 22 February 2018 - 13:30
Ska man spara paketet i fall man är missnöjd och vill lämna tillbaks TV??
Jag fick 90 dagars öppet köp som medlem hos Netonnet. Postad 22 February 2018 - 13:32
He he..jo
Jag sparar ALLTID kartongen tills jag bestämt mig..... samt tar jag bilder när jag packar upp den så man vet hur det ska vara när man packar ner den igen Postad 22 February 2018 - 13:43 klart du ska spara paketen, man vet aldrig, jag har haft varor som jag trodde jag skulle behålla, och ändå lämnat tillbaks dom typ 1-2 dagar innan sista dagen, mycket lättare om man har paketen kvar.. speciellt till en TV.. Postad 22 February 2018 - 13:55
Men. Ser ni clouding i filmer/spel med local dimming på?
Om de syns i menyer eller med local dimming av spelar väl absolut ingen roll? Är väl meningen att den ska vara på? Postad 22 February 2018 - 14:01 En review på nya XF90 finns nu att läsa - https://www.flatpane...l&id=1519270866 Bakbelyst vilket bör hjälpa till mot clouding. Kommer få Dolby vision och Android 8 lite senare i år. Redigerat av Samplehead, 22 February 2018 - 14:03. Postad 22 February 2018 - 14:05
Ja jag såg det när jag spelade och hade local dimming på !
Nu är jag inte så himla insatt i detta men det fanns bara 60 zoner på den...räcker verkligen det ? Postad 22 February 2018 - 14:24 Lite osäker på antalet zoner, men det ska i alla fall vara fler än på förra årets XE90. Fastnade lite på det som står i slutet på recensionen.
"As you know, X900F has direct LED, which allows light to be more evenly distributed across the LCD panel. I will go as far as to say that our sample of X900F delivers the most evenly distributed backlight of any LCD TVs that I have seen as far as I can remember.
Har själv varit sugen på en 65" Z9D tidigare, men den saknar tydligen stöd för bluethooth hörlurar, vilket jag behöver. Ska försöka hålla tillbaka det akuta köpbehovet och invänta lite fler recensioner, men just nu lutar det starkt åt att detta blir min nästa TV. Postad 22 February 2018 - 14:32
Tänk på att dom säkert skickar dom absolut bästa exemplaren för test. Postad 22 February 2018 - 14:40
Så är det till 200% säkerhet. Sen verkar dom skicka ut dom dålig till reaorna. Postad 22 February 2018 - 14:44
bara 2 st HDMI som klarar full HDR kapacitet, löjligt snåla in så. Postad 22 February 2018 - 15:17
@mstoltz
Varför köper du inte 65XE9005? Den är billigare, den är ju bakbelyst och mindre risk för clouding. Du kan inte få allt. Det finns ingen perfekt tv. Alla tillverkare har + & - i sina modeller. Det är försäljningsknep hela vägen!! Man blir bara tokig av att jämföra en massa olika tv apparater som kommer ut som på löpande band! TV apparater har blivit som smartphones haha Redigerat av Brando70, 22 February 2018 - 15:22. Postad 22 February 2018 - 15:38
Jag vill gärna ha Dolby Vision, dvs framtids säkra lite, samt så har jag läst att 9005 inte är lika ljusstark som tex 9305. Redigerat av mstoltz, 22 February 2018 - 15:39. Postad 22 February 2018 - 15:59 Då är det zd9 eller oled kvar om du inte ska vänta på nästa års modeller. Men tror den nya xf90 e samma lika i princip som årets xe9005 förutom dv då. Men kan ha fel... Redigerat av mikkiz, 22 February 2018 - 15:59. Postad 22 February 2018 - 16:26
Ja hade jag kunnat så skulle jag testat ZD9, men än sålänge är det lite för högt pris för mig, och jag vet ärligt inte om den ens kommer att sänkas mer. Redigerat av mstoltz, 22 February 2018 - 17:38. Postad 22 February 2018 - 19:24 Några noteringar bara - Bakbelyst TV är inte detsamma som FALD (Full Array Local Dimming) där hela bakpanelen är belyst av ett stort antal led-dioder som individuellt kan kontrolleras. Bakbelysningen kan vara väldigt billig och enkel implementerad och resultera i ojämn bakbelysning. - Bakbelyst panel behöver därför inte heller ge mer uniform belysning.
Jag har haft en bakbelyst och en kantbelyst LED-LCD och den med kantbelysning är betydligt jämnare och har bättre svärta. Ingen av dem lika jämna som min Pioneer plasma dock. Så, man ska inte stirra sig blind på hur belysningen av panelen är implementerad. Båda kan ge både bra och dåligt slutresultat. Postad 22 February 2018 - 20:02
njaa, vi har nog olika erfarenheter om det, har nästan aldrig sett en bra edge lite(kant belyst) som är ´"jämn"... däremot tycker jag de flesta bak belysta jag sett ser ok ut, finns så klart undantag..
https://www.youtube.com/watch?v=tVqR9YqRiFo
jag tycker som videon säger i stora drag, om jag skulle vilja ha störts chans att få en jämn yta skulle jag satsa på bakbelyst helt klart, om allt annat är samma, så tror jag ändå bakbelyst är the way to go... Postad 22 February 2018 - 20:47 Fick ett mail ifrån Sony som från början själv sagt att cloudingen på min tv var påtaglig och inte okey. Postad 22 February 2018 - 20:56
japp så är det det sitter AI material i dom som vet hur en spikrak yta och perfekta reflektioner av ljuset ser ut och justerar in sig efter det med tiden. bullshit alltså
ok om tvn har blivit krökt vid leverans då kanske det finns möjlighet att den återgår till den ursprungliga formen efter ett tag och då kommer ljusnivån att bli jämnare över hela panelen. fråga annars vad det är för skitmaterial som sitter i dom som inte presterar på topp från början. Redigerat av sune bejas, 22 February 2018 - 21:01. Postad 22 February 2018 - 21:08 Be dom å förklara hur det skulle bli bättre. Vore kul å höra Iofs är sonyn en sån super tv att den kan klara å läka sig själv...haha Redigerat av mikkiz, 22 February 2018 - 21:10. Postad 22 February 2018 - 21:17 Detta fick jag: Hej Morgan! Jag har visat bilderna till vår tekniska avdelning, och de bekräftar det jag tidigare har sagt; detta må vara mycket clouding, men ändå är det inom specifikationer; clouding är ett normalt fenomen som orsakas av ojämn bakbelysning i TV'n, detta fenomen minskar med användning och är ett fenomen som påverkar alla televisioner med LCD-teknologi. Nya televisioner kan ha ökad clouding, men detta fenomen minskar med användning och det är helt upp till dig om du vill vänta och se om clouding minskar med tiden. Om du har fler frågor är du alltid varmt välkommen att kontakta oss igen på Sony Support, ha en utmärkt dag! Med vänliga hälsningar. Har ändrat till röd text där dom nämner att det försvinner.... 2 gånger ... Hej igen...
Jo sedan vill jag också veta HUR cloudingen minskar med tiden av användning ??? Detta är ju ett panelfel !!! Det finns ju inget som kan ändra en ojämn ljusbild av bara sig själv ???
Detta är ju för att det är ojämnheter i panelen..
Då kan man fråga vad det är för dåligt material ni har i dom senaste panelerna av 65XE9305 ???
Det vill jag faktiskt att ni svarar på, dvs hur detta kan minska med tiden ?
Redigerat av mstoltz, 22 February 2018 - 21:24. Postad 22 February 2018 - 21:19
Märkligt, fråga dem om alla med lite clouding lämnat tillbaka sina, de måste ju ha fel på sina😁.... Eller har de så sjukt dålig kvalité att det kan variera så mycket?
Postad 22 February 2018 - 21:27
Jag skulle aldrig köpt en zd9 för de pengarna. Känns fel att betala den summan för en tv från 2016. Men det är min åsikt.
Alltså nu när 65” oled börjar bli ”billiga” hade jag inte tvekat på en sån. Om man nu ändå tänkt köpa tv i den prisklassen. Utan att ha djupdykt i det så tror jag inte att permanent inbränning är så vanligt vid normalt användande. Har också barn som kollar mycket på barnprogram med statiska loggor etc, men tror ändå att det är lugnt. Flera som skaffat oled menar ju att det ser fantastiskt ut. Aldrig mer en lcd ungefär. Sen känns det ”psykologiskt” bra med tekniken som är ny. Jag har länge funderat på valet mellan lcd/oled och var till för ett tag sedan övertygad om det skulle bli lcd. Köpte en men lämnade tillbaka den dagen efter. Fick ingen wow känsla mot min gamla lcd. Det tror jag man uppnår med oled. Sen kanske man har otur med banding etc. Men som tur är kan man ju byta och hoppas få ett bättre exemplar. Postad 22 February 2018 - 21:37
Inte ens min gamla LG plasma har permanenta inbränningar trots att barnen misshandlar den å de grövsta.. Dagens oled ska ju vara mycket tåligare.
Men alla gillar olika. Min plasma är rakt igenom skit när det gäller allt dock. Sämre än den jag hade tidigare, fick den tyvärr utbytt Postad 23 February 2018 - 00:05
Här har ni bilder med dimming av resp på hög. Hur den trollar bort cloudingen vet jag inte
Kör black screen genom youtube. Bifogad fil(er)Redigerat av mikkiz, 23 February 2018 - 00:05. Postad 23 February 2018 - 00:17
Jag testade också min nya Sony 65XE9305!
Ingen clouding alls vid uppspelning av denna video från Youtube som mstoltz delade tidigare. Helt svart bild i en timme! Inga ljusa fläckar alls!! Min TV verkar helt OK. Den är lite ljusstark beroende på vilket bildläge jag väljer. Just nu är bildläge bio, PRO favorit hemma. Standard Läget är ljust och Läget dagsljus är överdrivet ljust! Mina barn protesterar i dessa bildlägen haha Nu har jag sparat paketet från min nya TV. MEN efter det här testet verkar det helt onödigt att spara den MEGA STORA kartongen!! Grattis mikkiz!! Jag fick samma resultat. Min Sony 65XE9305 blir kvar och jag skiter fullständigt i OLED trots bra pris på B7:an för 20k hos Netonnet! Det var läskigt mörkt i mitt vardagsrum under testet haha Nice feeling Min Pioneer Kuro fick en snygg efterträdare som presterar bra! NO CLOADING Redigerat av Brando70, 23 February 2018 - 00:29. Postad 23 February 2018 - 00:18
Härligt. Ja det e en riktig ljuskanon om man så vill Postad 23 February 2018 - 00:27
@mikkiz
Jag tvingade min fru att hjälpa mig att stoppa in stora paketet under vår dubbel säng!! Bara för att spara det!! Hon var helt förbannad helt onödigt hahaha Clouding testet gick ju fantastiskt!! Jag får väl slänga paketet på container Postad 23 February 2018 - 00:35
Haha Postad 23 February 2018 - 07:23 Fast du har ju en hel del clouding.. höger upp till och nere till och mkt vänster ner till. Och ser att det speglar sig på din skärm på bilderna. Vilket betyder att du har det alldels för ljust i rummet för att få samma typ av bild som jag posta igår. Tror inte din är bättre än min i samma ljusförhållanden. Redigerat av Unregistered697ee3ef, 23 February 2018 - 07:40. Postad 23 February 2018 - 07:52
En kolsvart bild från youtube är i ärlighetens namn inte mycket till test. Alla zonerna släcker givetvis ner då med svart bild som resultat.
Kolla istället en svart bild med mycket kontrast i, tex en stjärnhimmel. Då får tvn jobba lite mer😉 Postad 23 February 2018 - 08:35
Ja om local dimming är aktiverat. Annars gör den det inte. Postad 23 February 2018 - 09:01 Inget konstigt. Tv börjar trixa med backlight:en och då syns problemet mindre. Postad 23 February 2018 - 09:10 Mikkiz.... Nu när jag tittar på dina bilder så ser jag att du har en hel del clouding när inte local dimming är aktiverad.
Ja precis ..... frågan är om man kan leva med detta, dvs vetskapen att clouding finns på tv och kan komma när man minst anar det även om man har local dimming på. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |