Corona och hur den sprids och är aktiv
2286 svar till detta ämne
Postad 10 december 2020 - 09:01
Danke
-
Danke
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Skärpta regler eller ej. Länder med riktigt styva regler besitter idag även de en andra våg. Beviset för att att skärpta regler INTE avgör smittspridningen. Det enda som påverkar smittspridning är att folk lär sig sunt förnuft och håller avstånd och reser runt mindre. De som kan, ska jobba hemifrån. Jag och alla andra som faktiskt gör något praktiskt MÅSTE vara på plats för att lösa/åtgärda problemen. Om vi inom servicesektorn(vård/hantverk/ förnödenheter osv)har mindre trängsel blir således också vårat jobb säkrare från smittspridning.
Danke, håll dig hemma om du kan. Sluta upp med att vara så lättkränkt. Livet är inget för amatörer.
När vaccination kommer,så vil vi se hvem som är amatörer.
Nu är det för tidigt att seja, men kanske bra att en viss person går av med pension??
Redigerat av Danke, 10 december 2020 - 09:07.
Postad 10 december 2020 - 09:33
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Skratt, tydligt är att föreningarna Lättkränkt Utan Gränser och Faktaresistens Utan Gränser otroligt nog funnit varandra.
Danke,
Det är bittra och besvikna människor som upplever utanförskap som blir konspiratoriska, således bygger sin verklighet på känslor istället för fakta. Irrationella världsbilder är en del av fri fantasi. Inget med fakta att göra.
De som borde pensionera sig är de som sprider lögner om vaccin, medicinsk forskning. Senast Dokument Inifrån SVT igår... VILKA FOLIEHATTAR....
Postad 10 december 2020 - 11:28
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Postad 10 december 2020 - 11:45
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
Hur lång tid ska det ta för imbecilla idioter att förstå skillnaden mellan myndighet och individ?
Postad 10 december 2020 - 11:57
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Dom anger först i fot och sen överfört det till armlängder. Det är ok att göra så. Men inte ok att bara uppge armlängd. Tycker inte du det som är ingenjör?
Du tycker inte en armländ är ett okej mått, tänk efter lite vad detta syftar till.
Majoriteten som hamnar i trängsel och vill kolla avståndet tar knappast fram någon måttstock. Man använder möjligen sin arm och kanske får lite marginal från fingrarna till nästa person. Slutresultatet blir då ungefär en meter och det är ju syftet. Så den kritiserade armlängden kan vara ett praktiskt mått i det aktuella sammanhanget.
Som ingenjör jobbar jag inte med armlängder men i detta sammanhanget tycker jag inte det behöver vara fel. Det handlar om att få rätt effekt.
Som ingenjör vet jag också att försöka förklara för den som inte vill förstå är meninglöst. Fundera över om din insats här bidrar till att minska smittspridning och öka kunskap. Är du inte en del av lösningen så är du ju en del av .............., du vet säker själv hur meningen slutar .
Redigerat av Mr_Tom, 10 december 2020 - 11:57.
Postad 10 december 2020 - 12:26
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Du tycker inte en armländ är ett okej mått, tänk efter lite vad detta syftar till.
Majoriteten som hamnar i trängsel och vill kolla avståndet tar knappast fram någon måttstock. Man använder möjligen sin arm och kanske får lite marginal från fingrarna till nästa person. Slutresultatet blir då ungefär en meter och det är ju syftet. Så den kritiserade armlängden kan vara ett praktiskt mått i det aktuella sammanhanget.
Som ingenjör jobbar jag inte med armlängder men i detta sammanhanget tycker jag inte det behöver vara fel. Det handlar om att få rätt effekt.
Som ingenjör vet jag också att försöka förklara för den som inte vill förstå är meninglöst. Fundera över om din insats här bidrar till att minska smittspridning och öka kunskap. Är du inte en del av lösningen så är du ju en del av .............., du vet säker själv hur meningen slutar .
Jag tycker FHM:s måttangivelse är mindre bra. Speciellt när dom säger att avstånd är det viktigaste. Om dom nu kommit fram till 1 meter, varför skriver dom inte det? Sen kan dom naturligtvis lägga till att det motsvarar ungefär 1 och en halv armlängd.
Postad 10 december 2020 - 12:50
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Hönan eller ägget, hönan eller ägget, hönan eller ägget...
Postad 10 december 2020 - 12:57
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 696 inlägg
Jag tycker FHM:s måttangivelse är mindre bra. Speciellt när dom säger att avstånd är det viktigaste. Om dom nu kommit fram till 1 meter, varför skriver dom inte det? Sen kan dom naturligtvis lägga till att det motsvarar ungefär 1 och en halv armlängd.
Kan tycka att krav på munskydd även i offentliga miljöer ska gälla tills vaccinet är infört.
Regeringen och Tegnell verkar tycka det är okej om det dör 10.000 människor i onödan.
Postad 10 december 2020 - 13:05
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Hönan eller ägget, hönan eller ägget, hönan eller ägget...
Ägget kom först
Kan tycka att krav på munskydd även i offentliga miljöer ska gälla tills vaccinet är infört.
Regeringen och Tegnell verkar tycka det är okej om det dör 10.000 människor i onödan.
FHM har mumlat om jämlikhet när dom fått frågan om varför munskydd inte rekommenderas. Samma sa Tegnell i början om att jobba hemifrån, men nu är det ok tycker han.
Postad 10 december 2020 - 14:11
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Buddy, det vet du inget om.... Hahahaha
Postad 10 december 2020 - 14:18
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Buddy, det vet du inget om.... Hahahaha
Om vad?
Postad 10 december 2020 - 15:37
Danke
-
Danke
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Skratt, tydligt är att föreningarna Lättkränkt Utan Gränser och Faktaresistens Utan Gränser otroligt nog funnit varandra.
Danke,
Det är bittra och besvikna människor som upplever utanförskap som blir konspiratoriska, således bygger sin verklighet på känslor istället för fakta. Irrationella världsbilder är en del av fri fantasi. Inget med fakta att göra.
De som borde pensionera sig är de som sprider lögner om vaccin, medicinsk forskning. Senast Dokument Inifrån SVT igår... VILKA FOLIEHATTAR....
Jag föler mej inte kränkt, men diskussionen vrider sej mot krångel, och jag har inte ett önskemål att provocera folk i onödan.
Därför poängterar jag att det är bra att Sverige nu tar i bruk skärpta åtgärder.
Ja jag applauderar regeringen.
Och god jul
Redigerat av Danke, 10 december 2020 - 15:41.
Postad 10 december 2020 - 16:30
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Angående munskydd efterlyser jag en förklaring till varför länder med krav på munskydd (vissa tom i utomhusmiljöer) inte verkar kunna visa upp någon större effekt av munskyddskravet? Länder som Spanien, Frankrike och Belgien har alla fler konstaterade fall per miljon invånare jämfört med Sverige och de har haft tvång på munskydd (i olika omfattning) sedan i våras om jag minns rätt? Antal tester kan så klart spela in på siffrorna, men jag kan inte minnas att jag hört om nåt land som infört tvingande regler kring munskydd och sedan kunnat påvisa någon större effekt på smittspridningen. Om jag missat nåt tar jag gärna emot en länk...
Postad 10 december 2020 - 17:40
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 479 inlägg
Jag tror att det dels beror på att vanliga munskydd inte skyddar lika bra som andningsmasker, dels att folk är tätare inpå varandra i många av de länderna. Sedan är det ju frågan om att munskydd ska sättas dit ordentligt och hålla god kvalitet.
Det behövs att folk får tillgång till riktiga andningsmasker om det ska göra någon stor skillnad, tror jag som lekman. Det går ju att få tag på idag om man har tur, men då kostar det en förmögenhet.
Postad 10 december 2020 - 18:00
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Andra exempel på forskning som dyker upp i debatten är bland annat en undersökning från den tyska staden Jena, där man införde obligatoriska munskydd i ett tidigt skede av pandemin, redan i början av april. Tyska epidemiologer har sedan jämfört smittspridningen i Jena med liknande tyska städer och kommit fram till att munskydden minskade ökningstakten i smittspridningen i Jena med 40 procent.
https://www.forsknin...-det-ar-fragan/
Postad 10 december 2020 - 19:39
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Från samma sida
Världshälsoorganisationen WHO rekommenderar sedan juni 2020 munskydd i situationer där det är svårt att hålla avstånd.
och det är precis det som Sverige följer. Så håll avstånd eller ta på er ett munskydd men kom fan inte nära mig.
Postad 10 december 2020 - 19:55
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Från samma sida
och det är precis det som Sverige följer. Så håll avstånd eller ta på er ett munskydd men kom fan inte nära mig.
Säger FHM det?
Postad 10 december 2020 - 20:44
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Andra exempel på forskning som dyker upp i debatten är bland annat en undersökning från den tyska staden Jena, där man införde obligatoriska munskydd i ett tidigt skede av pandemin, redan i början av april. Tyska epidemiologer har sedan jämfört smittspridningen i Jena med liknande tyska städer och kommit fram till att munskydden minskade ökningstakten i smittspridningen i Jena med 40 procent.[/size] https://www.forsknin...-det-ar-fragan/
Den där studien hade jag faktiskt sett, men jag saknar fortfarande en förklaring till varför länder som haft krav på munskydd i varierande grad ändå, tillsynes, haft/har större andel konsterade fall av smitta jämfört med Sverige? Den enkla förklaringen måste ändå vara att lekmannamässigt användande av munskydd av högst varierande kvalitet har ingen eller väldigt liten påverkan på smittspridningen i samhället.
Postad 10 december 2020 - 20:48
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Gött att AB tagit in en vettig människa i chatten, Agnes Wold och Tegnell får dela på priset som årets medborgare.
Postad 10 december 2020 - 21:21
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Postad 10 december 2020 - 21:21
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Den där studien hade jag faktiskt sett, men jag saknar fortfarande en förklaring till varför länder som haft krav på munskydd i varierande grad ändå, tillsynes, haft/har större andel konsterade fall av smitta jämfört med Sverige? Den enkla förklaringen måste ändå vara att lekmannamässigt användande av munskydd av högst varierande kvalitet har ingen eller väldigt liten påverkan på smittspridningen i samhället.
Finns ganska många andra parametrar som kan spela in, större städer, mera folk, flera antall personer i lägenheterna, helt annan livsstil och situation både på jobb, privat osv? Hur kan vi veta att inte smittan hade vart värre utan munnskydd i dessa länder? Detta blir vilt spekulerande tycker jag.
Vi har ju nu ett krav i Norge så kanske vi ska jämföra Sverige mot Norge? Förra tråden kom ju fram till att vi inte ens kan jämföra länder i norden utan hellre ska jämföra områden mot områden med liknande statistik av tätbygdhet och anntall innvånare så denna diskussion går ju också i en cirkel.
Redigerat av Demon Slayer, 10 december 2020 - 21:24.
Postad 11 december 2020 - 07:41
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Från samma sida
Från samma sida och meningen innan.
Sverige intar en särställning, Folkhälsomyndigheten säger att det kan finnas situationer ”där munskydd kan vara av värde”, men ger inga mer specifika rekommendationer eller krav.
Postad 11 december 2020 - 07:45
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Finns ganska många andra parametrar som kan spela in, större städer, mera folk, flera antall personer i lägenheterna, helt annan livsstil och situation både på jobb, privat osv? Hur kan vi veta att inte smittan hade vart värre utan munnskydd i dessa länder? Detta blir vilt spekulerande tycker jag.
Vi har ju nu ett krav i Norge så kanske vi ska jämföra Sverige mot Norge? Förra tråden kom ju fram till att vi inte ens kan jämföra länder i norden utan hellre ska jämföra områden mot områden med liknande statistik av tätbygdhet och anntall innvånare så denna diskussion går ju också i en cirkel.
Självklart har du en poäng. Olika förutsättningar spelar så klart in, men jag tycker ändå det är lite förvånande att man inte fått höra något från tex Frankrike efter de införde munskyddstvång även utomhus i offentliga miljöer? Man kan ju tycka att 2-3 veckor efter en sådan åtgärd så borde man kunna se en ganska tydlig nedgång i smittspridning om åtgärden är effektiv. Men jag har iaf inte sett rapporteras nåt åt det hållet. Jag vidhåller min killgissning, med tillägget att olika förutsättingar så klart kan påverka, att den enkla förklaringen måste ändå vara att lekmannamässigt användande av munskydd av högst varierande kvalitet har ingen eller väldigt liten påverkan på smittspridningen i samhället.
Nu en ärlig fråga och inte med några baktankar. Hur ser statistiken ut i Norge efter införande av munskyddstvång? Syns det någon effekt på tex R-tal eller antal rapporterat smittade som man skulle kunna hänvisa till munskydd?
Redigerat av peppelito, 11 december 2020 - 07:48.
Postad 11 december 2020 - 08:12
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Det finns länder som klarat sig bättre än Sverige och som har krav på munskydd. Det finns ingen enkel förklaring. Munskydd är bara en del av alla åtgärder som kan hjälpa mot smittspridningen.
Smittan ökar fast vi tvättar händerna. Är handtvätt meningslöst då?
Redigerat av Buddypresley, 11 december 2020 - 08:17.
Postad 11 december 2020 - 10:26
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Tror det var Aftonbladets Paris-korre som skrev att när människor träffas där så tar dom av munskyddet och kindpussas ändå! Då faller ju hela poängen....
Postad 11 december 2020 - 11:37
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Bara om dom är sjuka då 
Postad 11 december 2020 - 11:41
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Hur ser statistiken ut i Norge efter införande av munskyddstvång? Syns det någon effekt på tex R-tal eller antal rapporterat smittade som man skulle kunna hänvisa till munskydd?
Grafen visar en nedåtgående trend i nya smittade per dag efter alla tilltag, dvs det var inte enbart munnskydd som innfördes på det tidspunktet så jag tror det blir lite svårt att sätta ett finger på en enda sak.
Ett förtydligande är att det inte är något egentligt tvång med munnskydd, det står att man skal använda det där man inte kan hålla avstånd.
I praktiken började då alla att använda detta med en gång i butiker och kollektivt, vilket jag håller med om är korrekt enligt det uppmanandet, då det är ytterst få butiker där du kan hålla konstant 1m/armlängd avstånd. Det som över tid blev praktisert var att sätta upp skyltar med hur många som var tillåtet i varje butik, små kunde ha max 8 och en del större kanske 90 osv, på Ikea stod en vakt och släppte in allteftersom folk gick ut.
Nu har jag sett flera butiker som satt upp en skylt där det står att dom kräver munnskydd i sin butik.
Redigerat av Demon Slayer, 11 december 2020 - 13:20.
Postad 11 december 2020 - 13:26
id_t83
-
id_t83
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Fast det är ju inte i hela Norge som det är krav på munskydd, där jag bor finns det inga krav på det.
Postad 11 december 2020 - 14:07
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Fast det är ju inte i hela Norge som det är krav på munskydd, där jag bor finns det inga krav på det.
FHI menar att det kan vara en del av flera tilltag och sen är det upp till kommunerna hur starkt dom anbefaler det ja.
Postad 11 december 2020 - 14:59
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
FHM följer WHO. Har du missat det totalt?
Postad 11 december 2020 - 15:43
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
FHM följer WHO. Har du missat det totalt?
Det har jag missat. Var kan jag läsa om detta?
Postad 11 december 2020 - 16:38
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Du kan lyssna varje tisdag och torsdag
Postad 11 december 2020 - 16:49
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
Det har jag missat. Var kan jag läsa om detta?
Vill man inte förstå så är det inte konstigt att man missar...
Postad 11 december 2020 - 18:35
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
känner mig lite nervös och undrar vart detta ska ta vägen. här i Värmland ligger vi inte så bra till verkar det som om man kollar statistiken. någon nämnde till och med att Årjängs kommun låg sämst till i hela Sverige när det gällde smittade (procentuellt räknat såklart)
Ser inte heller något trendbrott, snarare tvärtom att det bara blir värre.
Har typ isolerat mig från mina vänner den senaste månaden och dom andra verkar ha gjort samma sak. i alla fall många av dom.
vi möts i något spel och headset istället vilket är trevligt det också 
Blir också litet julfirande i år när jag åker ner till familjen,, vi blir bara 8 personer.
Tråkiga tider nu men det drar sig mot vinter och då sitter man bara hemma ändå 
ta det lugnt alla 
Postad 11 december 2020 - 19:42
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Vill man inte förstå så är det inte konstigt att man missar...
Menar du att FHM rekommenderar munskydd till allmänheten? Det är det vi pratar om och som kribban påstår.
Postad 11 december 2020 - 21:23
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
-
Redigerat av Mr_Tom, 11 december 2020 - 21:24.
Postad 11 december 2020 - 21:31
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Som andra redan påpekat så kommer även denna tråd bara gå i cirklar och det kommer bara bli otrevligare och grinigare. Jag väljer därför att lägga min tid på annat. Avslutar med att önska alla, oavsett åsikter, god hälsa och att ni och era nära och kära får en fin julhelg!
Postad 12 december 2020 - 08:11
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Peppelito,
förstår dig. Dialog är alltid trevligt och när många delar information så breddas kunskap. Som vanligt här på MHB så blandas ofta irrationella åsikter med fakta hej vilt och ibland viktas konspiratoriska upplägg högre än vetenskapligt prövade metoder eller sund förnuft.
Det är som sagt alltid lättare för små människor att bara acceptera en begränsad uppfattning än att lära sig förstå och tolka ny tillgänglig information.
Själv lägger jag dagen på musik, mat och lite film ikväll. 
Postad 12 december 2020 - 10:49
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Sverige är ett av mycket få länder i världen som inte använder munskydd under COVID-19 pandemin. Folkhälsomyndigheten som i enlighet med WHO anser att munskydd kan vara av värde i vissa situationer, som trängsel, fortsätter ändå att hävda att det inte finns behov av munskydd i Sverige. Menar de på fullaste allvar att det inte förekommer trängsel i Sverige? skriver läkaren Christian Dworeck.
https://www.gp.se/de...gsel-1.38385887
Postad 12 december 2020 - 11:04
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
I nuläget är det bara följande länder som inte har krav eller rekommendation om ansiktsmask/munskydd.
Somalia, Sudan, Eritrea, Jemen, Syrien, Belarus och Sverige.
Källa: Marcus Oscarsson, journalist.
Redigerat av Buddypresley, 12 december 2020 - 11:26.
Postad 12 december 2020 - 11:32
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3 300 inlägg
Blir också litet julfirande i år när jag åker ner till familjen,, vi blir bara 8 personer.
Inte för att lägga en blöt filt över ditt julfirande, men det känns som du missförstått FHM. Det är inte ok att resa iväg och umgås med personer du normalt inte umgås med, även om ni blir färre än 8 personer. Att de är familj spelar förstås ingen roll för smittorisken.
Jag kommer exempelvis inte att träffa min bror och hans familj i år eftersom han bor på annan ort och vi inte setts sedan i somras (utomhus).
Postad 12 december 2020 - 12:35
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Peppelito och PML73,
Jag håller med om det mesta ni skriver. Jag skrev tidigare att det inte verkar gå att få till en vettig diskussion, då hände något som gav mig hopp om att ha fel. Men nu är det tillbaka igen. Diskussionen går enbart runt med ett allt otrevligare tonfall.
Jag tycker det är frustrerande med tanke på situationen vi alla befinner oss i. Jag kan se ett stort värde i att kunna diskutera saker på ett sansat sätt. Men så länge inte alla är intresserade av det så går det inte. Att förklara för den som inte vill förstå, det är omöjligt.
Jag önskar därför istället alla en God Jul och Gott Nytt år och släpper detta . Jag kommer sannolikt att följa tråden men kommentarerna blir nog mera sparsamma.
Loco.spk,
Problemet är väl att FHM i detta fallet gett ett antal. Då förhåller sig många enbart till antalet och inte till resten av informationen.
Postad 12 december 2020 - 12:46
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Nån som har en länk til där det står "8 personer"?
Postad 12 december 2020 - 13:08
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
https://www.regering...illstallningar/
Postad 12 december 2020 - 13:09
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 978 inlägg
max 8 vid allmänna sammakomster har ju sagts och skrivits om rätt länge nu.
Det där är något som man inte bör fokusera så mycket på då andra råd som man SKA följa är viktigare.
Du SKA inte umgås med andra än de du bor med just nu.
Ta in den meningen. resten är ganska enkelt då.
Det blir Jul/Nyår igen, håll ut.
Postad 12 december 2020 - 13:42
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
max 8 vid allmänna sammakomster har ju sagts och skrivits om rätt länge nu.
Det där är något som man inte bör fokusera så mycket på då andra råd som man SKA följa är viktigare.
Du SKA inte umgås med andra än de du bor med just nu.
Ta in den meningen. resten är ganska enkelt då.
Det blir Jul/Nyår igen, håll ut.
Jag bor som sagt i Norge och håller meg til de råd som vi får, och det blir lite för mycket begärt att jag ska följa flera länders uppdateringar, jag var bara nyfiken då jag inte hittar detta på FHMs sidor.
Var står det att man inte ska umgås med andra än de man bor med?
Redigerat av Demon Slayer, 12 december 2020 - 13:43.
Postad 12 december 2020 - 13:48
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Jag bor som sagt i Norge och håller meg til de råd som vi får, och det blir lite för mycket begärt att jag ska följa flera länders uppdateringar, jag var bara nyfiken då jag inte hittar detta på FHMs sidor.
Var står det att man inte ska umgås med andra än de man bor med?
Mindre krets står det. https://www.folkhals...r-storhelgerna/
Postad 12 december 2020 - 14:04
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Ja och det tror jag inte alla tolkar som endast de man bor med pga hur det är ordlagt.
Som sagt har jag andra regler att hålla mig till, jag bara tycker det är lite intressant hur en del saker blir gjutet i sten i denna tråd utan att det har en direkt förankring i något som alla kan tolka likadant.
Redigerat av Demon Slayer, 12 december 2020 - 14:18.
Postad 12 december 2020 - 17:39
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
https://www.regering...illstallningar/
8 personer gäller alltså allmänna sammankomster och offentliga tillställningar.
Det som FHM säger gällande mindre kretsar har förklarats flera gånger i tråden men av någon anledning så tar inte folk till sig informationen. Även regeringen har kommunicerat varför man säger mindre kretsar.
Det finns mycket information på Krisinformation.se och regeringen.se
Redigerat av kribban, 12 december 2020 - 17:40.
Postad 12 december 2020 - 17:54
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Om det nu är så enkelt, varför kan du inte länka til en text som visar att dom menar de man bor med?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|