Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9578 svar till detta ämne
Postad 31 maj 2011 - 09:36
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
>> Canal Digital Ni har tagit ett lovvärt initiativ att dyka upp här på forumet men nu är det dags att leverera... Det räcker inte längre med ett inlägg om dagen med information om att ni inte kan/vill svara på någon slumpmässigt(?) utvald fråga. Jag vet inte vilka befattningar ni som representerar CD på detta forum har, men om inte ni kan svara, snälla kolla upp det och återkom. För ALLA frågor ni inte kan/vill svara på vidare så era ledare/ansvariga blir medvetna om problemen och kan ge de svar era kunder behöver. Varje fråga som ställs som ni inte bemödar er med att svara på (eller svarar snömos) innebär en ignorerad/ frustrerad kund. Alla frågor går ju naturligtvis inte att svara enkelt på, men ni förstår nog. För varje post ni gör här finns det nog mellan 5-10 vettiga/sansade/enkla frågor som ni helt enkelt skiter i.
Ni har kanske fortfarande chansen att bibehålla någon typ av positiva omdömen, men er tid rinner ut, snälla gör något! Vi har valt att bli era kunder, ert programutbud är enl. mig överlägset, men er service är inte värd det vi betalar för den (vi betalar era löner).
Kan inte undgå att tänka på er reklamfilm där ett F1-team tävlar med en åsna, vi som kunder betalar för F1-bilen men vi sitter fast med en trilskande åsna i TV-rummet...
Snälla, ignorera oss inte mer, vi vill er inget illa, bara att ni lyssnar på oss och visar att ni bryr er.
Hej Eldebrink. Förlåt för sent svar. Vi lovar att vi lyssnar, bryr oss och för alltid vidare alla era förslag och åsikter som kan förbättra våra produkter och tjänster. Precis som du skriver kommer vi inte att svara på alla frågor och inlägg då vi helt enkelt inte kan det eller då vi redan gett er den information vi har. Vi förklarar det mer i vår policy som du enkelt kan hitta på vår hemsida. Rent generellt kan man säga att vi svara på frågor där vi kan tillföra ny information. Vi kommer inte att svara ifall vi redan har gett all information i ärendet eller om vi inte kan svara på grund av olika anledningar såsom att förhandlingar pågår, informationen ännu inte är offentlig eller att vi inte jämför utbud på något sätt. Läs gärna mer här om du vill http://www.canaldigi...Sociala-medier/Se även liknande inlägg som detta: Hej alla,
Det glädjer oss att tråden börjar ta fart. I vår företagstråd tar vi gärna emot synpunkter, förslag samt önskemål. Vi har dock inte alltid möjlighet att svara på alla inlägg på detaljnivå. I vår policy som finns tillgänglig på hemsidan hittar ni ännu mer information. Vi vill vara så tydliga som möjligt och har tagit fram den för att ni ska kunna få kännedom om hur vi arbetar med era synpunkter. http://www.canaldigi...Sociala-medier/
Exempel på uppgifter som vi inte kan kommentera:
* Pågående förhandlingar och sändningsrättigheter. Detta gäller då allt från kanaler till ex sportarrangemang. Så fort vi har signerat ett avtal ger vi er information om det. * Vid enskilda fakturaärenden behöver vi ytterligare kunduppgifter för att kunna hjälpa er. * Teknisk support och felsökningar tar vi bäst hand om via kundservice då vi ofta behöver mer information och tillsammans med er kunna hitta en lösning. * Nya uppdateringar och tekniska produkter kan vi först kommentera när lansering och villkor är klara. Det är en omfattande process och för att inte ge er fel information innan förutsättningarna är klara kan vi inte spekulera.
Vi läser alla inlägg och tackar för all feedback som inkommit hittills. Hoppas att ni även i fortsättningen hör av er till oss.
Bästa hälsningar, Mikael
Bästa hälsningar, Martina
Postad 31 maj 2011 - 10:01
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Hej på er! Den 6 juni förbättras serieinspelnings funktionen i den inspelningsbara HD-boxen. Förändringen innebär att man kan spela in samtliga avsnitt av en serie oberoende av vilken säsong de tillhör.
Det här antar jag är en uppdatering av EPG-funktionerna och med andra ord något andra boxar även kan dra nytta av?
Postad 31 maj 2011 - 10:17
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
??? Är detta något som har vart ett stort problem eller? Fixa en riktig spolningsfunktion först, det är helt värdelöst att man inte kan se var man är när man spolar, trots att det knappt går fortare än när man tittar utan att spola. En sådan sak borde tom, SAGEM klara av.
Hej B BUS Vi har självklart tagit till oss av de önskemål vi fått från er angående Spolningsfunktionen. Den ligger beställd hos SAGEM och ni kommer informeras så fort det kommer någon förändring. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 31 maj 2011 - 11:33
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Hej B BUS
Vi har självklart tagit till oss av de önskemål vi fått från er angående Spolningsfunktionen. Den ligger beställd hos SAGEM och ni kommer informeras så fort det kommer någon förändring.
Med vänliga hälsningar Pauline
Den funktionen har vi haft som önskemål länge nu. Men snart så överger man SAGEM, o det ska bli skönt. ADB är riktiga proffs, o dom har iaf satsat mkt på den nya boxen. Bra CD att ni valde en bra leverantör denna gång
Redigerat av voyager, 31 maj 2011 - 11:35.
Postad 31 maj 2011 - 13:37
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej Eldebrink. Förlåt för sent svar. Vi lovar att vi lyssnar, bryr oss och för alltid vidare alla era förslag och åsikter som kan förbättra våra produkter och tjänster. Precis som du skriver kommer vi inte att svara på alla frågor och inlägg då vi helt enkelt inte kan det eller då vi redan gett er den information vi har. Vi förklarar det mer i vår policy som du enkelt kan hitta på vår hemsida. Rent generellt kan man säga att vi svara på frågor där vi kan tillföra ny information. Vi kommer inte att svara ifall vi redan har gett all information i ärendet eller om vi inte kan svara på grund av olika anledningar såsom att förhandlingar pågår, informationen ännu inte är offentlig eller att vi inte jämför utbud på något sätt. Läs gärna mer här om du vill http://www.canaldigi...Sociala-medier/
Se även liknande inlägg som detta:
Bästa hälsningar, Martina
Hej Martina (Zetterkvist?), Även om jag förstår att det kan vara problematiskt, så tycker jag att ni borde gå igenom er policy (som du refererar till) en gång till. Att bemöta majoriteten av frågorna i allmänhet, och de svåra frågorna i synnerhet med Inga Kommentarer väcker förstås frågan om varför ni ens finns här. Titta på hur Hans G Larsson på Telia kommunicerar. Raka besked, och vågar stå för det Telia bestämt. Till och med frågan om faktureringsavgift lyckas han svara tydligt på. Min fråga om varför vi betalar extra pengar för att se kanaler på varje extra TV får svaret ”man kan inte jämföra med Norge och Danmark”. Frågor i tråden som jag inte kan se att ni svarat på: 1. Vad är ert ansvar för problemen med Sagemboxen? 2. Oavsett exakt nivå och utformning. Kommer de med problematiska Sagemboxar att få någon form av kompensation vid byte till nya boxen i sept? 3. Kortavgifterna igen. Ni har faktiskt inte på ett trovärdigt sätt svarat på varför, även om det verkar som alla på forumet är med på att det inte påverkar prisbilden att de ligger utanför, och att ni gör det ”eftersom alla gör det”. 4. Eurosport 2 HD? (TV3 HD och Kanal 5 HD fick till slut svaret: ”Vi tittar på det och återkommer när förhandlingarna är klara.”) 5. När är den tekniska begränsning som omöjliggör mailkonversationer med er löst? 6. Varför är filmer dyrare att hyra via Canal Digital GO än precis samma filmer av precis samma distributör utan GO? (Inlägg #121) 7. Fungerar GO om man använder Linux? 8. Kommer ni släppa på modellen att betala för varje extra TV? 9. Kommer innehållet i GO-tjänsten biffas upp? Beklagar om jag missat någons fråga. En annan sak apropå att ni refererar till hemsidan hela tiden. - Den 4:e maj skriver Miriam: ” Vi har idagsläget ingen information om en eventuell ADB-box för kabel-tv. Håll gärna koll på vår hemsidan där vi håller er uppdaterade med information och nyheter kring våra olika boxar och utbud.” - 24:e maj skriver Lindo på Prisjakt att ADB-boxen kommer 1:a sept. - 25:e maj inleder ni med att dementera att det finns någon info om ADB-boxen, endast för att några timmar senare bekräfta den 1:a sept. - Åtminstone jag kan inte hitta någon information om ADB-boxen på er hemsida. Är ni verkligen så svältfödda på information att den kommer först via Internet och Norge? Vad hände med informationssymmetrin? Till sist. Kan ni inte starta en FAQ och hänvisa till den om samma frågor kommer tillbaka? Bästa hälsningar, NOP
Redigerat av Unregistered4eff8a47, 31 maj 2011 - 16:09.
Postad 31 maj 2011 - 15:25
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Hej på er! Den 6 juni förbättras serieinspelnings funktionen i den inspelningsbara HD-boxen. Förändringen innebär att man kan spela in samtliga avsnitt av en serie oberoende av vilken säsong de tillhör. I de fall en tv-kanal parallellsänder olika säsonger av samma serie kommer inspelningarna att ligga blandade i inspelningslistan. OBS! Repriser av avsnitt kommer fortfarande inte att spelas in automatiskt. Du behöver inte göra något utan din box kommer automatiskt att få tillgång till den förbättrade funktionen .
vad var förbättringen? vill jag enbart ha dom senaste avsnitten av exempelvis Big Bang Theory som nu är inne på säsong 4 så kommer även dom äldre avsnitten av säsong 3 att spelas in i och med att kanal5 paralellsänder dessa och dom kommer till råge på allt ligga blandade i inspelningslistan så att jag måste kolla i informationen på varje avsnitt för att veta om jag tar bort rätt avsnitt... detta kallar ni en förbättring?
Postad 31 maj 2011 - 19:43
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 305 inlägg
Ja det där låter som en klar försämring helt klart. Ingen vettig följer väl olika säsonger samtidigt?
Postad 01 juni 2011 - 07:30
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Martina !
Ovan fanns det en hel del att svara på.
Jag skall ge dig lite mer att bita i
Idag startas det en en ny kanal för barn Canal+ Family
Ni har ingen info om detta på er hemsida, precis som all annan info som saknas
Det måste göras en kanalsökning för att få in kanalen och hade jag inte fått infon från canalplus själva hade jag inte visst detta.
Sedan är HD det som vi alla är intresserade av
Sluta ta in kanaler som TLC och annat skit i tablån.
Ge oss istället fler Film och Sport HD kanaler samt åtminstone Kanal 5HD
Men försök även att få in andra HD kanaler som är värt att se från utlandet
Tex. HBO HD och många fler finns tom i länder som tjeckien, ungern, bulgarien för att ta några ex.
Skall ni hålla er ovan Viasat som är ett riktigt skitbolag, men som tar marknadsandelar varje dag
så får ni skärpa er vad gäller information och val av HD kanaler
Redigerat av Unregistered2000, 01 juni 2011 - 07:32.
Postad 01 juni 2011 - 09:00
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Martina !
Ovan fanns det en hel del att svara på.
Jag skall ge dig lite mer att bita i
Idag startas det en en ny kanal för barn Canal+ Family
Ni har ingen info om detta på er hemsida, precis som all annan info som saknas
Det måste göras en kanalsökning för att få in kanalen och hade jag inte fått infon från canalplus själva hade jag inte visst detta.
Sedan är HD det som vi alla är intresserade av Sluta ta in kanaler som TLC och annat skit i tablån. Ge oss istället fler Film och Sport HD kanaler samt åtminstone Kanal 5HD Men försök även att få in andra HD kanaler som är värt att se från utlandet Tex. HBO HD och många fler finns tom i länder som tjeckien, ungern, bulgarien för att ta några ex.
Skall ni hålla er ovan Viasat som är ett riktigt skitbolag, men som tar marknadsandelar varje dag så får ni skärpa er vad gäller information och val av HD kanaler
Hej GodochGlad Du kan läsa om Canal+ Family här: http://www.canaldigi...r/Canal-Family/och även om den nya Canal+ emotions här: http://www.canaldigi...l-Plus-Emotion/Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 01 juni 2011 - 09:33
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Jättebra Pauline
Men nu löser det bara ert kommunikationsproblem för dagen
Det var först nu efter att jag påpekat det, som ni lade ut informationen och länkade till den från förstasidan
Så jag hoppas att du inte försökte få mig och andra till att tro att informationen funnits där hela tiden
Så fortsätt jobba på med både er interna och externa information
Lycka tll
Redigerat av Unregistered2000, 01 juni 2011 - 09:33.
Postad 01 juni 2011 - 09:59
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Så jag hoppas att du inte försökte få mig och andra till att tro att informationen funnits där hela tiden 
Postad 01 juni 2011 - 12:46
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Sedan är HD det som vi alla är intresserade av Sluta ta in kanaler som TLC och annat skit i tablån. Ge oss istället fler Film och Sport HD kanaler samt åtminstone Kanal 5HD Men försök även att få in andra HD kanaler som är värt att se från utlandet Tex. HBO HD och många fler finns tom i länder som tjeckien, ungern, bulgarien för att ta några ex.
Skall ni hålla er ovan Viasat som är ett riktigt skitbolag, men som tar marknadsandelar varje dag så får ni skärpa er vad gäller information och val av HD kanaler
Kunde inte sagt det bättre själv, kollar deras hemsida flera gånger i veckan för att se om det skall komma någon ny HD kanal. Den sista var väl svt2 HD, fast den räknar jag inte eftersom den i stort sett kan ses av alla. Innan dess MTVN HD, men då togs ju en annan HD kanal bort. Som sagt , det är tack vare CD s HD kanaler som jag fortfarande är kund. /Fredrik
Postad 01 juni 2011 - 14:41
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Som sagt , det är tack vare CD s HD kanaler som jag fortfarande är kund.
Samma här ! För att inte uppfattas som helt negativ, så vill jag säga att CD är bättre än Viasat på allt - Bättre kvalité på bilden - Fler HD kanaler än så länge - Bättre NHL hockey genom ESPN HD - Elitserien och Allsvenskan -Går att använda boxen i Tvn eller annan bättre box om man så önskar Saknar bara Engelska ligan, men den går ju att se genom att man har sportpaketet från Viasat enbart om man vill Men storsatsande Viasat som troligtvis har nya satelliter uppe ingom ett par år och därmed både fler kanaler och kvalite, har blåslampan i ändan på CD och om inte CD gör något drastiskt är de snart uppätna av "Rusta /Ikeas" motsvarighet. Viasat Kanal 5 HD inom ett par veckor är ett krav och sedan ett par riktigt bra HD kanaler från USA inom kort Minst 5 Filmkanaler i HD och minst 2 st Sport HD kanaler för att täcka behoven när det är flera sporter på samma tid. Vill tex inte sitta och se Zlatan spela i TV4 Sport bara för att man sänder Spansk fotboll på HD kanalen. Viktigt ! Jag vill också för en mindre peng, erbjudas möjligheten att se de nordiska HD kanalerna Danskarna har en 4-5 vanliga kanaler i HD och likaså har visst Norge. Skall det vara så svårt att ge oss de kanalerna när vi bor i Norden ? Hur skall vi kunna bli EU medborgare, när vi inte ens kan förena oss i Norden ?
Postad 01 juni 2011 - 15:49
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej Martina (Zetterkvist?),
Även om jag förstår att det kan vara problematiskt, så tycker jag att ni borde gå igenom er policy (som du refererar till) en gång till. Att bemöta majoriteten av frågorna i allmänhet, och de svåra frågorna i synnerhet med Inga Kommentarer väcker förstås frågan om varför ni ens finns här. Titta på hur Hans G Larsson på Telia kommunicerar. Raka besked, och vågar stå för det Telia bestämt. Till och med frågan om faktureringsavgift lyckas han svara tydligt på. Min fråga om varför vi betalar extra pengar för att se kanaler på varje extra TV får svaret ”man kan inte jämföra med Norge och Danmark”.
Frågor i tråden som jag inte kan se att ni svarat på: 1. Vad är ert ansvar för problemen med Sagemboxen? 2. Oavsett exakt nivå och utformning. Kommer de med problematiska Sagemboxar att få någon form av kompensation vid byte till nya boxen i sept? 3. Kortavgifterna igen. Ni har faktiskt inte på ett trovärdigt sätt svarat på varför, även om det verkar som alla på forumet är med på att det inte påverkar prisbilden att de ligger utanför, och att ni gör det ”eftersom alla gör det”. 4. Eurosport 2 HD? (TV3 HD och Kanal 5 HD fick till slut svaret: ”Vi tittar på det och återkommer när förhandlingarna är klara.”) 5. När är den tekniska begränsning som omöjliggör mailkonversationer med er löst? 6. Varför är filmer dyrare att hyra via Canal Digital GO än precis samma filmer av precis samma distributör utan GO? (Inlägg #121) 7. Fungerar GO om man använder Linux? 8. Kommer ni släppa på modellen att betala för varje extra TV? 9. Kommer innehållet i GO-tjänsten biffas upp?
Beklagar om jag missat någons fråga.
En annan sak apropå att ni refererar till hemsidan hela tiden. - Den 4:e maj skriver Miriam: ” Vi har idagsläget ingen information om en eventuell ADB-box för kabel-tv. Håll gärna koll på vår hemsidan där vi håller er uppdaterade med information och nyheter kring våra olika boxar och utbud.” - 24:e maj skriver Lindo på Prisjakt att ADB-boxen kommer 1:a sept. - 25:e maj inleder ni med att dementera att det finns någon info om ADB-boxen, endast för att några timmar senare bekräfta den 1:a sept. - Åtminstone jag kan inte hitta någon information om ADB-boxen på er hemsida. Är ni verkligen så svältfödda på information att den kommer först via Internet och Norge? Vad hände med informationssymmetrin?
Till sist. Kan ni inte starta en FAQ och hänvisa till den om samma frågor kommer tillbaka?
Bästa hälsningar, NOP
Nop, du har helt rätt. Vi skulle kunna svara på ännu flera frågor, vara ännu mer utförlig och kunna ha ännu snabbare uppdatering, och vi hoppas kunna vara det inom kort. Vi har precis börjat, har tyvärr inte så stora resurser utan jobbar med fem anställda samt tre personer internt under så mycket tid vi kan med att ta vara på er Feedback o svara på era frågor. Som vi också skrivit i policyn hoppas vi på er förståelse men förstår också att ni har höga krav. Vi gör så gott vi kan och det kommer vi alltid göra. Alla vi som jobbar här tycker det är väldigt kul och vi blir lika glada varje gång vi kan nå fram o göra skillnad via minhembio. För att besvara åtminstone några av dina frågor kommer följande: 1: Ansvaret vi har gällande de sagemboxar som har problem är att lösa de buggar som finns kvar tillsammans med Sagem. Just nu testar vi tex en mjukvara som skall lösa signalproblem vid inspelning. 2: Här måste vi hänvisa till tidigare inlägg (#220) " Då inga affärsmodeller (priser,villkor mm) har spikats kan vi inte ge några besked om ADB boxen överhuvudtaget idag. " 3. Vi har självklart uppmärksammat era frågor kring kortavgifter och vi tycker det är positivt att det finns ett så stort intresse hos er kunder för sådana frågor, vi har även tagit vidare era synpunkter och er feedback. Vi i Sverige tillämpar en affärsmodell som är branchstandard på Svenska marknaden där till exempel kortavgiften redovisas separat. Kortavgiften täcker våra kostnader för kortet, kryptering och så vidare och om vi tar bort det måste de kostnaderna läggas på abonnemangspriset. Vidare när vi påpekar att jämförelser med våra grannländer blir missvisande menar vi att det finns olika lagstiftningar, regler samt andra marknadsförutsättningar som påverkar prisbildning och hur olika abonnemangsformer presenteras för er som konsumenter. 4. Angående Eurosport 2 HD: Kanalfrågor och upphandlingsfrågor kommer uppdateras vartefter och det är inget vi kan kommentera nu. 5. Vi arbetar med att hitta lösningar för eventuella mailkonversationer i framtiden. Mer information kommer. 6. SFanytime är inget vi kan kommentera.Man måste se skillnad på SF som eget företag och SFkanalen som vi har i vårat utbud. Vi köper vårt material och sätter priser efter vad våra omkostnader är. 7. Nej man måste ha operativsystem windows och microsoft silverlight. 8. Nej 9. Ja det kommer absolut att dyka upp mer för er att sätta tänderna i gällande GO tjänsten. Vi jobbar på från vår sida för att göra Sociala Medier till en positiv upplevelse som gynnar er som kunder men också för att få feedback och kunskap från er om vad som behöver förbättras. Med vänliga hälsningar Mikael, Martina, Pauline, Miriam, Sandra, Mikaela och Niklas
Postad 01 juni 2011 - 19:47
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg
Välkomna in i matchen önskar en som nästan var på väg över till Viasat. Kul att ni signat som samstämmiga med en nästintill ödmjuk ton, vilket många med mig säkert saknat.  Oavsett rank inom företaget, fortsätt så. Jag ger er till hösten att leverera en vettig uppgradering som befintlig kund (HW+SW).
Postad 02 juni 2011 - 17:03
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Själv undrar jag över endast en sak: inspelningar som hoppar och blir pixliga, samt tappar ljudsynk. Detta är efter senaste uppdateringen det enda problem jag har med min box, så därför undrar jag om det är något som jobbas med? Har aldrig haft signalproblemet som verkar vara i fokus inför nästa uppdatering, så jag hoppas att mitt problem inte glöms bort.  Ha det!
Postad 02 juni 2011 - 17:56
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Nop, du har helt rätt. Vi skulle kunna svara på ännu flera frågor, vara ännu mer utförlig och kunna ha ännu snabbare uppdatering, och vi hoppas kunna vara det inom kort. Vi har precis börjat, har tyvärr inte så stora resurser utan jobbar med fem anställda samt tre personer internt under så mycket tid vi kan med att ta vara på er Feedback o svara på era frågor.
Som vi också skrivit i policyn hoppas vi på er förståelse men förstår också att ni har höga krav. Vi gör så gott vi kan och det kommer vi alltid göra. Alla vi som jobbar här tycker det är väldigt kul och vi blir lika glada varje gång vi kan nå fram o göra skillnad via minhembio.
För att besvara åtminstone några av dina frågor kommer följande:
1: Ansvaret vi har gällande de sagemboxar som har problem är att lösa de buggar som finns kvar tillsammans med Sagem. Just nu testar vi tex en mjukvara som skall lösa signalproblem vid inspelning. 2: Här måste vi hänvisa till tidigare inlägg (#220) " Då inga affärsmodeller (priser,villkor mm) har spikats kan vi inte ge några besked om ADB boxen överhuvudtaget idag. " 3. Vi har självklart uppmärksammat era frågor kring kortavgifter och vi tycker det är positivt att det finns ett så stort intresse hos er kunder för sådana frågor, vi har även tagit vidare era synpunkter och er feedback. Vi i Sverige tillämpar en affärsmodell som är branchstandard på Svenska marknaden där till exempel kortavgiften redovisas separat. Kortavgiften täcker våra kostnader för kortet, kryptering och så vidare och om vi tar bort det måste de kostnaderna läggas på abonnemangspriset. Vidare när vi påpekar att jämförelser med våra grannländer blir missvisande menar vi att det finns olika lagstiftningar, regler samt andra marknadsförutsättningar som påverkar prisbildning och hur olika abonnemangsformer presenteras för er som konsumenter.
4. Angående Eurosport 2 HD: Kanalfrågor och upphandlingsfrågor kommer uppdateras vartefter och det är inget vi kan kommentera nu. 5. Vi arbetar med att hitta lösningar för eventuella mailkonversationer i framtiden. Mer information kommer. 6. SFanytime är inget vi kan kommentera.Man måste se skillnad på SF som eget företag och SFkanalen som vi har i vårat utbud. Vi köper vårt material och sätter priser efter vad våra omkostnader är. 7. Nej man måste ha operativsystem windows och microsoft silverlight. 8. Nej 9. Ja det kommer absolut att dyka upp mer för er att sätta tänderna i gällande GO tjänsten.
Vi jobbar på från vår sida för att göra Sociala Medier till en positiv upplevelse som gynnar er som kunder men också för att få feedback och kunskap från er om vad som behöver förbättras.
Med vänliga hälsningar
Mikael, Martina, Pauline, Miriam, Sandra, Mikaela och Niklas
Bra initiativ av er att skriva det här. Det finns nog ett hopp att det skall lösa sig till slut om ni fortsätter att vara öppna och svarar på våra frågor och synpunkter. Att inte få svar på en Ja/Nej fråga slår alltid tillbaka mot er själva och skapar irritation. En fråga gällande det som ni har skrivit här. Under punkt 1 står det inte att CD ansvarar för borttagna funktioner såsom redigering. En borttagen funktion är ingen bugg men visst har väl CD ansvaret även för detta? I övrigt så är det klart och tydligt även om jag är av annan åsikt i vissa punkter.
Postad 03 juni 2011 - 07:06
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Hej på er! Den 6 juni förbättras serieinspelnings funktionen i den inspelningsbara HD-boxen. Förändringen innebär att man kan spela in samtliga avsnitt av en serie oberoende av vilken säsong de tillhör. I de fall en tv-kanal parallellsänder olika säsonger av samma serie kommer inspelningarna att ligga blandade i inspelningslistan. OBS! Repriser av avsnitt kommer fortfarande inte att spelas in automatiskt. Du behöver inte göra något utan din box kommer automatiskt att få tillgång till den förbättrade funktionen .
Så fint, inte för att jag gillar att säsongerna blandas men då kanske det fungerar att spela in i serie. Blev galen igår när jag försökte göra en serie-inspelning. 5 gånger försökte jag och varje gång så startade boxen om och rensade inspelningen. Skräp, skräp och och åter skräp är denna boxen.
Postad 03 juni 2011 - 20:25
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
För barn och vuxna
Disney Cinema HD
Disney XD HD
Finns sedan länge i en hel del länder i Europa
Kan det vara så svårt att få dessa till CD ?
Förhandlingar pågår brukar det heta, när man frågar efter nya kanaler
Men måste ni vänta ut lägsta priset för att ingen annan tar kanalerna ?
Är det inte bättre att ni använder er av er "styrka" på den nordiska marknaden i förhandlingarna istället
så att vi kan få kanalerna snabbare än 2-3 år efter att övriga europa har fått dom ?
Redigerat av Unregistered2000, 03 juni 2011 - 20:28.
Postad 03 juni 2011 - 21:06
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Ja som någon tidigare klistrade in i tråden så saknas det ju ganska många schyssta HD-kanaler i "Sveriges största utbud"
Vad kan vi mer förvänta oss canal Digital?
Postad 04 juni 2011 - 06:34
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Känns som CD var mycket mer aktivt med HD kanaler för nåt eller några år sedan nu verkar det ha tagit tvärstopp...spara pengar kanske eller vad? Cirkusen med skitboxen måste ju kostat masssor med deg,känns ju som alla fått nån ny del eller bytt box ett antal ggr.
Postad 04 juni 2011 - 07:49
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Finns ju ett problem vi har i Norden och det är att det är mycket större befolkning i Europa och därför mer lönsamt för kanalerna att satsa där.
Det handlar nog mycket om vad kanalerna själva vill och inte vad CD och andra operatörer här vill.
Postad 04 juni 2011 - 09:27
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Finns ju ett problem vi har i Norden och det är att det är mycket större befolkning i Europa och därför mer lönsamt för kanalerna att satsa där.
Det resonemanget håller inte Länder som Tjeckien, Bulgarien och Ungern har mindere befolkning än vad Norden har och de har kanaler som vi inte ännu har fått. Det handlar om vad företag som CD vill eller inte vill och inget annat
Postad 04 juni 2011 - 09:56
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Saxat ur wikipedia.
Canal Digital är Nordens största distributör av TV och distribuerar TV över plattformarna: satellit, kabel och bredband. Företaget distribuerar mer än 100 TV-kanaler. Ca 25 procent av TV-hushållen i Norden, drygt tre miljoner hushåll, tar emot TV-signaler direkt eller indirekt från Canal Digital. Företaget har en total årsomsättning på cirka 5,8 miljarder norska kronor.
Postad 04 juni 2011 - 11:24
Unregistered2000
-
Unregistered2000
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Med andra ord ett mycket stort företag med mycket goda resurser
Dessutom ägs de av Telenor, som tillhör de riktigt stora drakarna i Världen med över 30.000 anställda
Postad 04 juni 2011 - 14:45
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det resonemanget håller inte
Länder som Tjeckien, Bulgarien och Ungern har mindere befolkning än vad Norden har och de har kanaler som vi inte ännu har fått.
Det handlar om vad företag som CD vill eller inte vill och inget annat
Ja men distributionen över Satellit når många fler än i dom länderna också och det tillsammans med mer reklamintäkter gör att kanalerna satsar mer där. Sen om man nu ska jämföra dom länder du nämner så bor nästan 30 miljoner i dom 3 länderna och det är inte mindre befolkning. Sen ska vi lägga till alla andra länder som kan se dom kanalerna med och då blir det bra mycket mer. Visst CD kan säkert göra mer för att få kanalerna till Norden men det skulle också innebära att det finanseras genom dyrare abbonemang då reklammarknaden är för liten. Storbritanien t.ex har över 60 miljoner invånare så därför kan dom erbjuda många fria kanaler och HD kanaler osv till vettigt pris där.
Redigerat av Leatherface, 04 juni 2011 - 15:07.
Postad 04 juni 2011 - 15:23
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Norden har 24 miljoner innevånare och en starkare köpkraft än de tre f.d. öststatsländerna som nämnts i tidigare inlägg som jämförelse. Vill man vara premiumalternativet på marknaden måste man också satsa rejält. Nu känns det som att Boxer börjar att segla i väg förbi CD men nästan lika bra utbud och en lägre prislapp med en enklare teknik.
Redigerat av Huddingebo, 04 juni 2011 - 15:46.
Postad 04 juni 2011 - 15:23
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 305 inlägg
Så fungerar väl inte marknaden för filmer och kanaler?!
Om du vill visa en film i Storbritannien så betalar du väldigt mycket mer för filmen där eftersom du når så många fler kunder, så jag skulle vilja säga att kostnaden för att sända kanaler och filmer per kund är ingen större skillnad.
Postad 04 juni 2011 - 15:58
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja men skillnaden är att dom kan leverera kanalerna fritt och få in pengar i reklamintäkter och det är nåt som inte fungerar lika bra i Sverige där det oftast är kombination av reklam och abbonemangsintäkter.
Det samtidigt som dom har betydligt fler kunder som betalar gör att dom kan hålla lägre priser.
Redigerat av Leatherface, 04 juni 2011 - 16:01.
Postad 04 juni 2011 - 16:25
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Oavsett hur det finansieras så kan man med facit i hand säga att HD-utbudet i Sverige stått och stampat på ungefär samma plats i flera år.
Jag är nyfiken på hur Canal Digital tänker tackla denna frågan med tanke på utbudet av HD-kanaler i övriga länder i tex Centraleuropa och USA?
Postad 04 juni 2011 - 19:46
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 305 inlägg
Ja men skillnaden är att dom kan leverera kanalerna fritt och få in pengar i reklamintäkter och det är nåt som inte fungerar lika bra i Sverige där det oftast är kombination av reklam och abbonemangsintäkter. Det samtidigt som dom har betydligt fler kunder som betalar gör att dom kan hålla lägre priser.
Håller inte med, säg att de har 10 ggr så ,ånga kunder i England, då kommer de att få betala 10ggr mer för filmen/kanalen och också få 10ggr mer reklamintäkter. Jag menar att per kund är det absolut ingen skillnad.
Postad 05 juni 2011 - 13:20
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Viktigt !
Jag vill också för en mindre peng, erbjudas möjligheten att se de nordiska HD kanalerna
Danskarna har en 4-5 vanliga kanaler i HD och likaså har visst Norge.
Skall det vara så svårt att ge oss de kanalerna när vi bor i Norden ?
Hur skall vi kunna bli EU medborgare, när vi inte ens kan förena oss i Norden ?[/quote]
Håller helt o hållet med dig !
Det är just det här jag också efterlyst under en längre tid. Varför tar inte CD tag i det här och ser till att kunna erbjuda sina kunder andra nordiska länders kanaler eftersom tekniken finns och CD också finns i hela norden ?
Det är för mig en stor gåta att vi inte kan se våra grannländers tv kanaler. Jag köper inte pratet om diverse rättigheter som saknas. Det är tyvärr både viljan och intresset som saknas snarare.
Postad 08 juni 2011 - 09:26
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej alla!
Vi som jobbar på Canal Digital vill inget hellre än att hålla er informerade om vilka nya kanaler som är på gång in i våra kanalpaket, men under pågående förhandlingar så varken kan eller får vi prata om det som pågår. Därför kan vi ge er information om en ny kanal först den dag då ett kontrakt är undertecknat. Hoppas att ni har förståelse för detta.
Med vänlig hälsning
Mikael
Postad 08 juni 2011 - 13:50
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Oavsett hur det finansieras så kan man med facit i hand säga att HD-utbudet i Sverige stått och stampat på ungefär samma plats i flera år.
Jag är nyfiken på hur Canal Digital tänker tackla denna frågan med tanke på utbudet av HD-kanaler i övriga länder i tex Centraleuropa och USA?
Hej alla!
Vi som jobbar på Canal Digital vill inget hellre än att hålla er informerade om vilka nya kanaler som är på gång in i våra kanalpaket, men under pågående förhandlingar så varken kan eller får vi prata om det som pågår. Därför kan vi ge er information om en ny kanal först den dag då ett kontrakt är undertecknat. Hoppas att ni har förståelse för detta.
Med vänlig hälsning Mikael
De flesta har säkerligen förståelse för att ni inte kan nämna detaljer under pågående förhandlingar sett ur konkurrenshänseende. Min fråga som jag återigen citerar ovan är ju mer generell och borde gå att svara på relativt enkelt utan att gå in på detaljer. Utbudet av HD-kanaler har om inte exploderat, åtminstone ökat kraftigt på andra marknader. Vi här i sverige har inte märkt av samma utveckling. Hur arbetar Canal Digital i denna fråga, och vad har ni för mål inom vilken tidsram?
Postad 10 juni 2011 - 19:16
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Citerat frå Er hemsida: "5. När svarar vi Vi svarar på era inlägg så fort vi kan. Målet är att ge er svar inom 24 timmar måndagar till fredagar. Om vi behöver mer tid för att utreda ett ärende meddelar vi det och anger varför. Vi ber er om förståelse för att vissa ärenden tar lite längre tid." "9. Hur vi jobbar för att bli bättre Er feedback är otroligt viktig för att vi ska kunna förbättra oss. Vi har själva löpande utvärderingar och genomför undersökningar på hur ni uppfattar vår tillgänglighet och service via sociala medier. Vi tar gärna emot förslag på hur vi kan bli ännu bättre." "10. Vår ambition Vi är väldigt tacksamma för att ni vill ha kontakt med oss och kommer att göra allt vi kan för att ni ska vara nöjda med vår service, vårt utbud och våra tjänster." Upp till bevis!
Postad 10 juni 2011 - 20:17
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Iwarsson
Är kund hos CD främst för deras HD kanaler, Elitserien(HD ibland) och såg fram emot ett svar från CD på din fråga angående deras syn på HD satsning osv.
Sedan svarar du på ditt eget inlägg vilket får mig att må illa. Antagligen har personerna på CD som skriver här inte en aning vad dom ska svara eller så är det tyvärr så att CD är nöjda med sitt utbud av HD kanaler.
Är bunden till september sedan får jag se om jag hittar ngt annat. Jag menar vem fan bryr sig om kanaler som TLC eller Canal plus family som startats på slutet.
/Fredrik
Postad 11 juni 2011 - 08:09
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vad tänker ni göra åt er urusla support? Borde det inte vara förbjudet för supporten att påstå att dom aldrig har hört talas om alla buggarna? Tycker ni att ni kan ha en person i supporten som hånskrattar åt kunden och beter sig som en idiot?
Min uppfattning är att supporten har fått order att se till att kunderna ger upp och slutar ringa. Det har hänt fler än mig att man inte orkar med det otroliga dåliga bemötande man får när man kontaktar supporten.
Ni har hållt på i över tre år och lovat att lösa buggarna vilket ni inte har klarat av. Det enda som kommer att få mig att stanna kvar hos CD är att vi får byta mot den nya boxen när den kommer.
Diskuterar man inom CD möjligheten att det blir något utbytessystem när den nya boxen boxen kommer?
Postad 12 juni 2011 - 08:45
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Hej.
Jag sitter och njuter av LeManns 24 timmars lopp som Eurosport visar nonstopp, tack Eurosport!
Eurosport växlar mellan sina kanaler under dygnet, och när Eurosport2 sänder har vi inte dom Svenska kommentatorerna, enl Eurosport är det vår leverantör (CANAL DIGITAL) man ska klaga hos på detta. Eurosport har svenska kommentatorer på plats som kommenterar dygnet runt, men vi med CD abbonemang kan inte höra dom?
Det var likadant förra året. Tror ni att ni kan göra nått åt detta till nästa år?
Eurosport 2 i HD kanske ?
Redigerat av B BUS, 12 juni 2011 - 08:52.
Postad 12 juni 2011 - 10:26
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 854 inlägg
Hej. Jag sitter och njuter av LeManns 24 timmars lopp som Eurosport visar nonstopp, tack Eurosport! Eurosport växlar mellan sina kanaler under dygnet, och när Eurosport2 sänder har vi inte dom Svenska kommentatorerna, enl Eurosport är det vår leverantör (CANAL DIGITAL) man ska klaga hos på detta. Eurosport har svenska kommentatorer på plats som kommenterar dygnet runt, men vi med CD abbonemang kan inte höra dom? Det var likadant förra året. Tror ni att ni kan göra nått åt detta till nästa år? Eurosport 2 i HD kanske ?
Det är så dåligt av CD att inte ta in svenska kommentatorer. Boxer Telia Tele2 och Comhem sänder med svenska kommentatorer!!!!!
Postad 12 juni 2011 - 11:57
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 305 inlägg
Extremt dåligt, danska, rumänska ungerska och engelska finns men inte svenska (settingsknappen längst ned till vänster)!
Postad 13 juni 2011 - 00:33
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Känns som CD var mycket mer aktivt med HD kanaler för nåt eller några år sedan nu verkar det ha tagit tvärstopp...spara pengar kanske eller vad? Cirkusen med skitboxen måste ju kostat masssor med deg,känns ju som alla fått nån ny del eller bytt box ett antal ggr.
Det är väl bara kolla på CDs senaste bokslut, de går ju inte särskilt bra för dom.
Postad 13 juni 2011 - 07:58
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Det är väl bara kolla på CDs senaste bokslut, de går ju inte särskilt bra för dom.
Det är inte alltid lätt att se hela sanningen i ett bokslut när det är ett företag som är dotterbolag/systerbolag. CD har över 1 000 000 000 kr i kassan, och det kan vara så att deras ägare tycker det är för mycket, och mjölka CD på cash, kanske för att det är mindre skatt om man tar ut vinsterna någon annan stans i världen.
Postad 13 juni 2011 - 16:19
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 854 inlägg
Kan vi få ett svar från CD varför vi inte får svenska kommentatorer på Eurosport 2
Och varför CD som enda operatör inte sänder Text-TV på SVT1 och 2 HD
Vi betalar ju ändå 229+59 i månaden!!!!
Postad 13 juni 2011 - 21:04
bedrup
-
bedrup
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Euorsport 2 HD sänder med svenska kommentatorer på Hotbird! Varför får vi inte den kanalen i Sverige?
Postad 14 juni 2011 - 15:15
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej. Jag sitter och njuter av LeManns 24 timmars lopp som Eurosport visar nonstopp, tack Eurosport! Eurosport växlar mellan sina kanaler under dygnet, och när Eurosport2 sänder har vi inte dom Svenska kommentatorerna, enl Eurosport är det vår leverantör (CANAL DIGITAL) man ska klaga hos på detta. Eurosport har svenska kommentatorer på plats som kommenterar dygnet runt, men vi med CD abbonemang kan inte höra dom? Det var likadant förra året. Tror ni att ni kan göra nått åt detta till nästa år? Eurosport 2 i HD kanske ?
Hej på er, Tack för ert engagemang i frågan, I dagsläget har vi valt att inte använda tjänsten med svenska kommentatorer på Eurosport 2 och det är inte heller klart om eller när vi kommer att använda den. Men självklart kommer vi föra era önskemål vidare internt. Med vänliga hälsningar Mikaela
Postad 14 juni 2011 - 15:35
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hej på er,
Tack för ert engagemang i frågan,
I dagsläget har vi valt att inte använda tjänsten med svenska kommentatorer på Eurosport 2 och det är inte heller klart om eller när vi kommer att använda den. Men självklart kommer vi föra era önskemål vidare internt.
Med vänliga hälsningar Mikaela
haha vilket roligt svar,nej varför skulle svenska cd betalare vilja ha svenska kommentatorer när det finns... jösses
Postad 14 juni 2011 - 16:01
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
har haft min sagembox nu i lite mer än ett år och den fungerar fortfarande inte.
jag har ringt in till CD flera gånger med olika lösningar varje gång som inte fungerat, jag har fått en ny box en gång...
hur ställer sig CanalDigital när det gäller svensk konsumentköplag?
jag har betalat tusenlappar för denna box som ni fortfarande inte har fått att fungera, jag har frågat er support om det inte går att retunera boxen och få pengarna tillbaka, svaret jag fick då var att boxen är där inget fel på utan det är ett mjukvarofel och faller inte inom konsumentköplagen.
detta är FEL.
att det är mjukvarofel ok, men konsumentköplagen gäller fortfarande, hade jag kunnat fixa mjukvaran själv vore det inget problem men nu har vi inte tillgång till källkoden.
jag har köpt en produkt ifrån er som inte fungerar, den har inte fungerat under den tiden jag ägt boxen, ni har haft många gånger på er att laga/rätta till dom problem som finns men boxen fungerar fortfarande inte.
jag vill reklamera denna produkt och ha pengarna tillbaka, samt ersättning för alla problem denna produkt har orsakat mig. enligt er support går inte det.
Postad 14 juni 2011 - 20:31
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 305 inlägg
haha vilket roligt svar,nej varför skulle svenska cd betalare vilja ha svenska kommentatorer när det finns... jösses
Jisses, vill dem inte ha några kunder?
Postad 14 juni 2011 - 23:25
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Hej på er,
I dagsläget har vi valt att inte använda tjänsten med svenska kommentatorer på Eurosport 2 och det är inte heller klart om eller när vi kommer att använda den. Men självklart kommer vi föra era önskemål vidare internt.
Tack för ett svar. Jag trodde svaret skulle bli, "vi har missat detta men hoppas kunna rätta till det snart", Men att ni aktivt gjort ett val som gör att en del av era kunder inte kan ta del av vad som kommentatorena säger, när det finns en så enkel lösning förvånar och irriterar mig. Hur har ni tänkt när ni gjorde detta val?? I mitt fall var problemet det att min 12 åriga son hela tiden frågade "vad säger dom pappa", och man missar endel när man ska försöka sufflera. Men ni prioriterar ju VideoOnDemand framför en fungerande box och HDCP kopieringsskydd framför att endel av era kunder får bild via HDMI utan problem, så jag borde kanske inte bli förvånad. Hoppas att ni inte prioriterar bort möjlighetan att se på TV mot att kunna surfa på internet i ADB boxen, om så sker kan ni iallafall försöka se till att det går att surfa på andra sidor än Canal Digitals, eller åtminstånde inte skippa canaldigital.se och bara låter oss surfa på canaldigital.no. Hoppas ni snart hittar focus på vad er huvudsakliga uppgift är, och det borde vara att problemfritt och enkelt leverera bra bild, med bra ljud till era kunders TV apparater! När ni klarar det. Kan ni fundera på om en del av era kunder vill ha VOD, eller andra internet baserade tjänster. Det ni har gjort senaste året är att strunta i en massa kunder och förstört deras vardagskvällar och helger, mot att tillfredställa ett fåtal kunder (om några) med VOD. Otroligt att det gått över nio månader utan att ni lösta alla större mjukvare buggar. Ge gärna en kommentar på; Hur kan det gå så lång tid som 9 månader utan att ni löst era kunders problem med ER mjukvara!! Var det rätt att satsa på VOD på bekostnad av att så många kunders boxar blev försämrade mot hur dom var innan denna VOD tjänst? HUR SKA VI KUNNA LITA PÅ CANAL DIGITAL I FRAMTIDEN?
Postad 15 juni 2011 - 08:01
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Extremt dåligt, danska, rumänska ungerska och engelska finns men inte svenska (settingsknappen längst ned till vänster)!
Hej på er,
Någon som tycker detta ser märkligt ut? Stämmer det att Rumänska och Ungerska kommentatorer fanns tillgängliga men att CD aktivt valt att inte använda Svenska kommentatorer? Visst, CD har ju radat upp en hel del mindre lyckade beslut, men detta kan ju bara inte stämma??? Har jag missförstått något, gäller båda uttalanden Parabolkunder?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baslåda nr5
Anton
2025-06-02 13:28:15
-
Nya stativ
Anton
2025-05-30 12:20:04
-
Powercon ”grendosa”
Anton
2025-05-28 20:37:24
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|