* Officiell tråd - Pinnacle ShowCenter *
668 svar till detta ämne
Postad 23 July 2004 - 11:58
Unregisteredf85db188
-
Unregisteredf85db188
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Tack för ett snabbt svar mx2000 .
Du kanske har nämnt det förr, men har du tips på ett program som slår ihop flera vob:ar till en? Använder du något program som komprimerar ner DVD-filmerna innan du lagrar dem på hårddisken (typ CloneDVD)? Hur stor hårddisk har du egentligen .
mvh Mats N
Jag använder DVDDecrypter för detta. Det tar bara 10 min för en DVD skiva så får man en .vob fil med allt i. Funderade på det nox sa ovan angående att SC'n inte visar texter såvida de inte är inbakade i .vob filen. Blev lite osäker på om det är rätt eller inte, men eftersom jag alltid kör med en .vob fil så har jag inga problem med det. Sen så lagrar jag en del filmer på hårddisken, men är de inte extremt bra slänger jag dem efter att jag har sett dem. Därför har jag bara ca 360 GB
Postad 23 July 2004 - 12:01
Unregisteredf85db188
-
Unregisteredf85db188
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Nullebulle: Aha, jag trodde du hade missat att man skulle ha ett PCTV kort och försökte spela in bara med SC'n
Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte har någon erfarenhet av PCTV kortet. Fast det låter ju som det borde vara en kanonlösning
Postad 23 July 2004 - 16:53
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Hej igen ! Nu är ett stycke Pinnacle Showcenter inköpt och jag har hunnit med följande: - Laddat ner senaste mjukvaran 1.51 - Installerat 1.51 - Gjort en autosökning av några mappar med filmer och musik på datorn - Kopplat in Showcentern till TV och router - Startat mjukvaran och kopplat upp mig mot min dator (valt den som server) - Uppgraderat firmware på Showcenter (frågan dyker upp automatiskt) Därefter har jag testat att: - Spela MP3-låtar (fungerade perfekt) - Spela VCD, SVCD, Divx (fungerade perfekt utom en som inte var kompatibel) - Streamat Internetradio (fungerade perfekt - tack Martin.M  ) - Spelat en DVD från DVD-läsaren (fungerade bra med svensk text, lite knöl att "importera" den först...men det var ju mitt första försök. Jag fick heller inget ljud via scarten, men testar vidare när jag även kopplat den till min förstärkare. - Visat egna bilder/fotografier (fungerade perfekt) För den ringa pengen av 1.995:- på Clas Ohlson så är jag hittills väldigt nöjd och tror att den kommer att vara till stor glädje. mvh Mats N
Postad 23 July 2004 - 17:21
Unregistereddae7cbc8
-
Unregistereddae7cbc8
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Detta låter ju jäkligt intressant.
Skulle man kunna skippa den stationära dvd-spelaren och bara använda sig av Showcentern? Är ljud och bild kvalitén lika bra som från en vanlig dvd spelare som t.ex. Pioneer 575?
Det som jag tyckte var positivt var att man kunde spela dvd-skivor genom SC´n.
mvh Andreas
Postad 23 July 2004 - 19:20
Unregisteredf85db188
-
Unregisteredf85db188
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Manor: Kul! Tänk förresten på att AC3 ljud inte går genom analoga kablar (nästan 100 på detta). Jag har kopplat min till stärkaren med en optisk och då verkar det som tom DTS ljud går igenom
a_mehlin: Jag äger ingen DVD spelare så jag har ingenting att jämföra med. Men det jag saknar rejält är att man inte kan få upp menyer och dylikt på SC'n. Bara rå bild liksom, det är synd. Bilden är iaf kanon tycker jag.
Postad 23 July 2004 - 23:22
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Den är nu uppsatt i vardagsrummet och nätverkskabeln är dragen och monterad. SC är kopplad till förstärkaren via en optisk kabel, men jag har inte kollat mer än att jag får ut ljud. SC:n kommer att kopplas till TV:n via S-Video ingången då mina tre scartingångar redan är upptagna  . Hoppas att bilden blir ok ändå.
Rent spontant efter min snabbtest med en DVD-skiva är att det nog är värt att lägga den på hårddisken först (kanske som en VOB-fil). Det skulle vara perfekt om man kunde köra filmen rakt av med menyer och allt...men man kan inte få allt. Textningen gick åtminstone lätt att få till  .
J-kligt bra pryl. Stort tack för tipset om den.
Nu måste man lägga ner tid på att få till spellistor och komplettera alla mediefiler med den information som saknas...pust. Är det någon som har tips på hur man gör det smidigast?
mvh Mats N
Postad 24 July 2004 - 12:41
Unregisteredf85db188
-
Unregisteredf85db188
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har inte lagt in så många MP3'or, då jag tyckte det kändes för jobbigt att ändra alla ID3 taggar. Alternativet är att importera allt, sen öppna SC databasen i Access och ändra där, det är kanske snabbare.
Mina filmer har jag delat upp i Film A-L, Film M-P och Film R-Z. Samma sak med musikvideos som jag även har slängt in i en playlist och sen kör jag Shuffle & Play på den.
Postad 24 July 2004 - 13:38
Unregistereddae7cbc8
-
Unregistereddae7cbc8
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Någon som använder sig av Showcenter + Pinnacle PCTV SAT? Funkar det fint?
Någon som vet om bild och ljudkvalitén är bra jämfört med en vanlig stationär mottagare?
Behöver man koppla kortet till TVn? eller kommer tvsignalen att gå genom nätverkskabeln in i SCn?
mvh Andreas
Redigerat av Unregistereddae7cbc8, 24 July 2004 - 14:17.
Postad 24 July 2004 - 14:31
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Någon som använder sig av Showcenter + Pinnacle PCTV SAT? Funkar det fint? Någon som vet om bild och ljudkvalitén är bra jämfört med en vanlig stationär mottagare?
Behöver man koppla kortet till TVn? eller kommer tvsignalen att gå genom nätverkskabeln in i SCn?
mvh Andreas
Hej Andreas ! Som jag har förstått saken så kopplar du antennen till PCTV-kortet, men för uppspelningen så används nätverkskabeln och Showcenter. Det som spelas in kommer att hanteras som vilken annan mediafil som helst. Det är åtminstone så jag har uppfattat det lilla jag läst om detta. PCTV-kort i kombination med Showcenter och på ett smidigt sätt kunna spela in (och upp) program låter toppen. Vad krävs egentligen för att kunna montera ett PCTV-kort (förutom en ledig kortplats i datorn)? Måste kortet kopplas in på ljud- och/eller grafikkortet? mvh Mats N
Postad 24 July 2004 - 14:55
Unregistereddae7cbc8
-
Unregistereddae7cbc8
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Krävs inget annat än en ledia PCI plats. Ljud osv behöver ju inte kopplas isf om den tar informationen direkt från kortet. Koppla ljud osv gör man ju för att få ut signalerna till ljudkortet och därifrån till högtalarna, men i detta fall skulle ju isf SCn sköta allt
mvh Andreas
Postad 26 July 2004 - 18:22
Unregistered8abf939b
-
Unregistered8abf939b
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Moho dax att köpa en tror jag.
Ska nog bege mig till Clasohlsson nån gång i veckan (tur att man har 2 veckor semester kvar så man kan pilla lite med den...)
Ingen som har haft problem med nätverket tidigare? Om man kör med router vill säga...? Vilka portar den kör på osv.
Postad 26 July 2004 - 19:47
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Det är nog den bästa "billiga" pryl jag köpt på mycket mycket länge  . Den största nackdelen som jag har hittat är väl hanteringen av DVD. Hoppas att kommande versioner av mjukvaran/firmware kan få till detta lite bättre. I övrigt så har faktiskt det mesta fungerat till 100%. Det är snyggt förpackat och allt följer med i paketet förutom kabeln (optisk eller coax) till förstärkaren. Ljudet låter helt ok och bilden (jag kör bilden via s-video-kabel) ser helt ok ut.
Jag kör Norton Internet Security som mjukvarubrandvägg samt en D-Link DI-614+ som router och brandvägg...och har inte haft några bekymmer med portar etc. Det enda som jag behöver tänka på är att starta upp "server-programmet" efter att min dator har boot:at klart. Den låg med autostart initialt, men då verkade inte min dator ha fått sig en tilldelad IP-adress...typ.
Önskemål för framtiden är:
- förbättrad hantering av DVD-film (menystöd etc.)
- möjlighet att styra den från PC:n (serverdatorn är ju alltid på, vilket inte TV:n är)
- möjlighet att koppla en fjärrkontrollstangent till en specifik spellista el. dyl
mvh Mats N
Redigerat av Manor, 26 July 2004 - 19:50.
Postad 26 July 2004 - 19:52
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Nullebulle:
Hur har det gått med kopplingen Showcenter och PCTV-kortet? Har du fått till det, och i så fall...hur fungerar det?
MVH Mats N
Postad 26 July 2004 - 20:03
Unregisteredf85db188
-
Unregisteredf85db188
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har egentligen två problem när det gäller connectande av SC'n till datorn. Jag har kopplat SC'n på ett extra nätverkskort på USB porten. Om datorn jobbar med något tungt får jag oftast upp "Cannot view page" eller vad det står på TV'n. Trycker jag då A och connectar igen funkar det bra. Så det är egentligen ingen större fara.
Det andra problemet är att jag numera har två användare på min dator, oftast inloggade samtidigt, men den ena i bakgrunden såklart. Nackdelen med detta är att det startas två stycken ShowCenter Control. Någon som vet hur man får den att inte starta för användare B?
Postad 27 July 2004 - 18:20
nullebulle
-
nullebulle
-
Amatör
-
-
54 inlägg
 jepp nu funkar det , de va bara jag som fibblade lite för mycket med olika mappar när jag installerade programmet i PCn.
Postad 27 July 2004 - 20:43
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
jepp nu funkar det , de va bara jag som fibblade lite för mycket med olika mappar när jag installerade programmet i PCn.
Nullebulle: Kan du berätta lite om kopplingen till PCTV-kortet. Blir det nya menyval på Showcentern? Vad ges det för funktioner när det gäller in- respektive avspelning? Jag hittar i princip ingen information alls om detta på Pinnacles hemsida!!? mvh Mats N
Postad 30 July 2004 - 21:55
Unregistereddae7cbc8
-
Unregistereddae7cbc8
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Någon som haft problem att spela upp vobs i storlek kring 6Gb? läste att ngn på opersource som tog upp problemet, eller gäller detta bara denna openSource versionen? Någon som kör trådlöst? Med vad isf? Streamar dvd filmer? mvh Andreas
Postad 31 July 2004 - 12:31
Unregistereddae7cbc8
-
Unregistereddae7cbc8
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
En fråga till er som har testat rippade dvdfilmer. Flimmrar texten för er? Jag har bara testat med Scart än så länge. Väntar in min plasma och kommer då att köra med component - prog.scan.
mvh Andreas
Postad 31 July 2004 - 12:53
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
En fråga till er som har testat rippade dvdfilmer. Flimmrar texten för er? Jag har bara testat med Scart än så länge. Väntar in min plasma och kommer då att köra med component - prog.scan.
mvh Andreas
Hej ! Jag upplevde också att min text flimrade eller åtminstone inte var direkt skarp. Jag har bara kört direkt från DVD-läsaren, och har inte slagit ihop VOB:arna till en stor...så problem vid 6Gb har jag ingen aning om. Jag kör inte trådlöst, så på den frågan har jag inget svar. Om jag har uppfattat saken rätt så går det lite för långsamt att streama DVD trådlöst...men jag har alltså inte testat själv. mvh Mats N
Postad 31 July 2004 - 13:14
Unregistereddae7cbc8
-
Unregistereddae7cbc8
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Manor: Hur har du kopplat från Showcenter?
Vad har du för tv?
Kan man köra direkt från dvdläsaren till showcentern? Rullar den på som vanligt eller behöver man byta filer?
mvh Andreas
Redigerat av Unregistereddae7cbc8, 31 July 2004 - 13:18.
Postad 31 July 2004 - 15:04
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Manor: Hur har du kopplat från Showcenter?
Vad har du för tv?
Kan man köra direkt från dvdläsaren till showcentern? Rullar den på som vanligt eller behöver man byta filer?
mvh Andreas
Hej ! Jag har min Showcentern kopplad till TV:n via S-video. Ja, det går att köra direkt från DVD-läsaren (åtminstone ihop med programvaran AnyDVD som rippar den "on-the-fly"). Den läser VOB-filerna och det blir ett avbrott vid varje byte av VOB-fil  . Menyerna hanteras inte, så det är väl lite av en nödlösning att titta på DVD-film på detta sätt (men det fungerar...). Edit: Missade att säga att jag har en 46" bakprojektor Philips 100Hz. mvh Mats N
Redigerat av Manor, 31 July 2004 - 16:46.
Postad 31 July 2004 - 16:04
Unregisteredde25bffd
-
Unregisteredde25bffd
-
Amatör
-
-
59 inlägg
hej
funderar oxå på att köpa PS
kör nu med TV-ut o trådlöst ljud/bild sändare
läste att den klarar av DivX,AVI men klarar den av .SUB filer
går det att spela in på HD´n??
Postad 31 July 2004 - 16:44
clean_machine
-
clean_machine
-
Rookie
-
6 inlägg
En fråga till er som har SCn!
Hur känslig/okänslig är fjärrkontrollen mot SCs IR mottagare? Måste man rikta noga för att det skall funka?
Postad 31 July 2004 - 16:51
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
hej funderar oxå på att köpa PS kör nu med TV-ut o trådlöst ljud/bild sändare
läste att den klarar av DivX,AVI men klarar den av .SUB filer går det att spela in på HD´n??
Hej ! Nej, än så länge stödjer den inte .SUB-filer. Detta kanske är något som kan tänkas fungera i framtiden (ny version av firmware), men inget har utlovats av Pinnacle. Ihop med Pinnacles PCTV-kort (prisklassen 400-900:-), så ska det enligt uppgift fungera att från Showcentern spela in program på PC:n hårddisk. Hur eller ens hur bra detta fungerar har jag dock ingen aning om. mvh Mats N
Postad 31 July 2004 - 16:53
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
En fråga till er som har SCn!
Hur känslig/okänslig är fjärrkontrollen mot SCs IR mottagare? Måste man rikta noga för att det skall funka?
Hej ! Jag upplever den som ganska känslig, så det gäller att rikta fjärren hyfsat bra. mvh Mats N
Postad 02 August 2004 - 22:50
Unregistered97866a2a
-
Unregistered97866a2a
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hmm, jag har en ShowCenter med senaste programvaran. Men den beter sig konstigt ibland, ja i snart sagt varje film man spelar... Man kan säga att den beter sig så här (undantagslöst) - I filmer som ej har MP3 ljud så är ljudet helt ur synk, upp till 5 sekunder
- Alla filmer, oavsett kodning, "hackar/stannar" under någon tidpunkt i filmen. Ljudet flyter på men själva bilden kan stå still i upp till 5 sekunder
- Felen går inte att reproducera på datorn där filmerna ligger
- MP3 kodat ljud skickas inte ut via digitala utgången, samma sak gäller AC3 kodat ljud, det skickas ej ut via den analoga utgången. Jag läste någonstans i tråden att det är nån patent/licens grej med Dolby som hindrar intern avkodning, men mp3 problemet är störande :-(
Är det någon annan som har samma problem? Vad kan vara fel?
Postad 03 August 2004 - 08:50
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Hmm, jag har en ShowCenter med senaste programvaran. Men den beter sig konstigt ibland, ja i snart sagt varje film man spelar... Man kan säga att den beter sig så här (undantagslöst) - I filmer som ej har MP3 ljud så är ljudet helt ur synk, upp till 5 sekunder
- Alla filmer, oavsett kodning, "hackar/stannar" under någon tidpunkt i filmen. Ljudet flyter på men själva bilden kan stå still i upp till 5 sekunder
- Felen går inte att reproducera på datorn där filmerna ligger
- MP3 kodat ljud skickas inte ut via digitala utgången, samma sak gäller AC3 kodat ljud, det skickas ej ut via den analoga utgången. Jag läste någonstans i tråden att det är nån patent/licens grej med Dolby som hindrar intern avkodning, men mp3 problemet är störande :-(
Är det någon annan som har samma problem? Vad kan vara fel?
Hej ! Jag har bara haft en film där ljudet var ur synk, men det rörde sig om en 0,5 - 1 sekund max. Annars har jag inte upplevt det problemet, men jag tittar väl inte så överdrivet mycket på filmer via Showcentern så jag är ingen expert  . Mina filmer har aldrig stannat förutom vid byte av (VOB)-fil. Jag tar ut allt ljud via den digitala utgången och har inget strul med detta. Det är mest MP3-låtar som jag lyssnar på, och det enda som är irriterande är att Showcentern stänger av och sätter på "något" mellan låtarna så att man missar någon tiondels sekund i början på låten. Det är dock inget större problem. mvh Mats N
Postad 04 August 2004 - 19:12
Unregistereddae7cbc8
-
Unregistereddae7cbc8
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Showcentern hanterar vob subtitles för dåligt....tror att jag kommer att sälja min inom kort...hojta till om ngn vill köpa den
mvh Andreas
Postad 04 August 2004 - 20:58
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Showcentern hanterar vob subtitles för dåligt....tror att jag kommer att sälja min inom kort...hojta till om ngn vill köpa den
mvh Andreas
...ger du upp så lätt  . Jag tittar som sagt inte på DVD-filmer via den, men de försök jag har gjort har fungerat. Jag säger bara nästa firmware  ...det blir nog bara bättre och bättre. mvh Mats N
Postad 04 August 2004 - 21:06
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Som sagt, det kommer mer och mer sådana här produkter, detta är ju i princip en första generationens pryl så att allt inte är 100% kanske inte så konstigt.. har sagt det förr... vänta bara några månader så kommer det boxar som klarar det mesta, med mkt kraftigare processorer, finns en hel del om detta redan om man söker lite.
Showcenter är inte alls avsett för att spela upp dvd alls från början. Men dom har lyckats få in funktionen ändå.
Postad 06 August 2004 - 08:53
Unregistereddae7cbc8
-
Unregistereddae7cbc8
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Jag har skrivit lite på pinnacle forumet, verkar som att dvd-subtitle inte går att göra så mkt åt enligt programutvecklarna. Så..jo jag ger nog upp redan nu
mvh Andreas
Postad 06 August 2004 - 19:45
Timpos
-
Timpos
-
Rookie
-
9 inlägg
Tjena! Fett ny här! Liten fråga ang "wunderlådan".. Någon som vet om det fungerar även om man använder sig utav domän?
(Har inte läst igenom alla sidorna i tråden men dom första 9 iallafall sen fick jag så förbaskat ont i ögonen.. )
Postad 06 August 2004 - 20:17
Timpos
-
Timpos
-
Rookie
-
9 inlägg
Oj glömde en sak..
Något som spelar mig stor roll är finishen på maskinen.
Är den vit eller i aluminium?
Tack så länge!
Postad 06 August 2004 - 21:11
Unregistereddae7cbc8
-
Unregistereddae7cbc8
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Postad 08 August 2004 - 09:19
Unregisteredf85db188
-
Unregisteredf85db188
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Tjena! Någon som vet om det fungerar även om man använder sig utav domän?
Det ska inte vara några problem. Ge boxen en IP adress, sen är det bara att köra. Finishen är som tidigare nämnt, aluminium. På den sitter en oerhört kraftig blå lampa, påminner om en laser nästan
Postad 08 August 2004 - 23:01
Unregistered3db4ee7e
-
Unregistered3db4ee7e
-
Användare
-
-
238 inlägg
HGAr laddat ner version .1.51 till denna underbara sak...
Webbradion var askul ju ;-) Nus kall jag knäcka nöten med att få emd nya stationer ;-)
Men det är en "bugg" i den. Alla filmer jag (snabbt) testade hackade till en¨ång elelr par ggr per film...
Har inte haft detta problemet innan.. förslag???
Däremot har hela maskinen mognat fruktansvärt sedan jag köpte den i dec.. helt underbar pryl och kul att de jobbar med att utveckla programvaran som de gör... Otroligt...
Postad 09 August 2004 - 07:16
Timpos
-
Timpos
-
Rookie
-
9 inlägg
Olla! Köpte mig en Showcenter igår. Installera programvaran som följde med och uppgradera ShowCentrat. Allt fungerar super tills nu då jag ska uppgradera till 1.51... Säger ständigt att filen är sabb.. har testat med både ShowCenter Update 1.51 och ShowCenter Version 1.51 Full helt utan framgång [PANIK]. E det jag som är dum eller ska man göra detta på något speciellt sätt? Otroligt tacksam för svar! MVH!
Postad 09 August 2004 - 08:55
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Olla! Köpte mig en Showcenter igår. Installera programvaran som följde med och uppgradera ShowCentrat. Allt fungerar super tills nu då jag ska uppgradera till 1.51... Säger ständigt att filen är sabb.. har testat med både ShowCenter Update 1.51 och ShowCenter Version 1.51 Full helt utan framgång [PANIK]. E det jag som är dum eller ska man göra detta på något speciellt sätt?
Otroligt tacksam för svar!
MVH!
Hej ! Jag hade själv inga bekymmer med uppgraderingen. Kolla Pinnacles Showcenter-forum om du kan hitta något svar på dina problem...annars får du ställa en fråga själv. http://www.pinnacles...ter&page_id=86#mvh Mats N
Postad 09 August 2004 - 12:32
Unregisteredbae4256f
-
Unregisteredbae4256f
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Olla! Köpte mig en Showcenter igår. Installera programvaran som följde med och uppgradera ShowCentrat. Allt fungerar super tills nu då jag ska uppgradera till 1.51... Säger ständigt att filen är sabb.. har testat med både ShowCenter Update 1.51 och ShowCenter Version 1.51 Full helt utan framgång [PANIK]. E det jag som är dum eller ska man göra detta på något speciellt sätt?
Otroligt tacksam för svar!
MVH!
Hej.. jag förstår precis vad du menar.. jag hade exakt samma problem med att filerna man laddar ner är koruppta och går inte att köra, men jag fortsatte att ladda ner samma fil 4ggr och den 4:e gången så funkade filen helt utan problem. Bara att testa och ladda ner samma fil tills du får en fil som funkar. Lycka Till! /John
Postad 09 August 2004 - 12:38
Timpos
-
Timpos
-
Rookie
-
9 inlägg
1000000000 tack! ska testa det!
Postad 09 August 2004 - 12:56
Timpos
-
Timpos
-
Rookie
-
9 inlägg
Någon som vet vart man kna köpa en kabel som är SCART till VGA eller Komponent till VGA? Vill ju inte gärna ha en fet omvandlarklup som denna.. ExempelKan lugnt säga att jag har problem med det...
Redigerat av Timpos, 09 August 2004 - 13:58.
Postad 09 August 2004 - 14:24
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Scart -> Vga finns det.. tex hembiobutiken säljer sådana.
komponent -> vga finns dock inte då det är två helt olika överföringssätt. Då får man köpa en dyr omvandlare.
Postad 10 August 2004 - 21:14
micke n
-
micke n
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Efter att ha läst igenom hela tråden så bestämde jag mig för att köpa en SC (1995:- på Clas Olsson).
Helt perfekt maskin för mina behov.
Jag kommer främst ha den för mp3, radio samt lite filmtittande.
Dock inte dvd, det har jag en vanlig spelare för.
Men nu till mitt problem:
Jag försöker ta hem senaste mjukvaran (1.51) men jag hittar den inte.
D.v.s. jag hittar länken på Pinnacles hemsida men browsern bara tuggar och tuggar.
Efter några minuter får jag "Cannot find server".
Kan ni andra ladda hem senaste mjukvaran?
mvh
micke
Postad 10 August 2004 - 21:19
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Efter att ha läst igenom hela tråden så bestämde jag mig för att köpa en SC (1995:- på Clas Olsson). Helt perfekt maskin för mina behov. Jag kommer främst ha den för mp3, radio samt lite filmtittande. Dock inte dvd, det har jag en vanlig spelare för.
Men nu till mitt problem: Jag försöker ta hem senaste mjukvaran (1.51) men jag hittar den inte. D.v.s. jag hittar länken på Pinnacles hemsida men browsern bara tuggar och tuggar. Efter några minuter får jag "Cannot find server". Kan ni andra ladda hem senaste mjukvaran?
mvh micke
Tog mig friheten att browsa mig in på deras ftp server... Här har du länken till att ladda hem hela härligheten ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/ShowCenter/edit: Om du inte har så himla snabb lina så kör adressen i ett ftpprogram. Men det funkar genom att "spara som" också. Denna ska du allstå ha vid en nyinstallation ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/ShowCe...on1.51_Full.exe
Redigerat av Martin.M, 10 August 2004 - 21:21.
Postad 10 August 2004 - 21:32
micke n
-
micke n
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Tog mig friheten att browsa mig in på deras ftp server... Här har du länken till att ladda hem hela härligheten ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/ShowCenter/
edit: Om du inte har så himla snabb lina så kör adressen i ett ftpprogram. Men det funkar genom att "spara som" också.
Denna ska du allstå ha vid en nyinstallation ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/ShowCe...on1.51_Full.exe
Tack för länken! Det funkade perfekt via ftp.
Postad 14 August 2004 - 23:49
Unregisteredf85cee65
-
Unregisteredf85cee65
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej alla..
Har knåpat ihop ett nytt skin..
Bara att ladda ner o njuta!!!
Hälsningar //Fredrik
Postad 17 August 2004 - 12:24
mdd
-
mdd
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej,
Visst är det så att det inte finns några dumma frågor va...
Om man har alla mp3-filer och filmer på en filserver, och dessa streamas till SC, har ljudkort i filservern någon betydelse, eller är det SC:ns eget ljudkort som arbetar? Detsamma gäller alltså bilden, blir den bättre/mindre hackigt om man har ett bra grafikkort i filservern, eller saknar detta betydelse?
Postad 17 August 2004 - 12:34
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Hej,
Visst är det så att det inte finns några dumma frågor va...
Om man har alla mp3-filer och filmer på en filserver, och dessa streamas till SC, har ljudkort i filservern någon betydelse, eller är det SC:ns eget ljudkort som arbetar? Detsamma gäller alltså bilden, blir den bättre/mindre hackigt om man har ett bra grafikkort i filservern, eller saknar detta betydelse?
Hej ! Det är helt oväsentligt vilket grafik- respektive ljudkort du har i PC:n (servern). Det är Showcenterns jobb att avkoda de olika medietyperna som streamas via nätverkskabeln (eller trådlöst). Detta är åtminstone min uppfattning...ska man väl alltid tillägga  . mvh Mats N
Postad 17 August 2004 - 14:18
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Stämmer att Showcentret sköter allt.
Du kan köra med ett Soundblaster 8bit i datorn om du vill 
Och 1 500Kb ISA grafikkort med EGA grafik 
Så länge processor och nätverk håller måttet!
Postad 18 August 2004 - 22:09
Unregistered6fa69c03
-
Unregistered6fa69c03
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hur mycket jobb görs egentligen på serversidan? Jag har installerat OSC (äger ingen Showcentermaskin än) och ser inte så mycket annat än en tjusig websida som producerar lite inte fullt så tjusiga playlists. Är det verkligen så simpelt?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|