Vad har ni för version i era humax lådor ?
Har någon lyckats hittat rätt fjärrkontrollskod för att programmera
annan fjärr, typ multifjärr ?
/Tm
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 12 September 2005 - 17:03
Prövar väl igen då med risk för att vara tjatig
Vad har ni för version i era humax lådor ? Har någon lyckats hittat rätt fjärrkontrollskod för att programmera annan fjärr, typ multifjärr ? /Tm Postad 12 September 2005 - 17:10
Hårdvara: NEO REV 1.0
Mjukvara: CPTCCX 1.00.00 Loader: Y 1.51 Uppgraderingsdatum: 22 DEC 2004 Stenålder med andra ord men allt utom programguiden fungerar fortfarande utmärkt. Ingen av mina flermärkesfjärrar har med Humax i sina kodlistor men jag ska prova lite fjärrkoder för andra märken någon dag när jag har tråkigt. Postad 12 September 2005 - 17:32
Ok, då har vi samma versioner i boxarna, kanske inte finns senare.
Har inga större problem, e man inne i program guiden och snurrar runt kan den ibland hänga, men jag har märkt att har man tålamod, typ någon minut eller två så släpper det. Men oftast så har man redan slagit av o på boxen. Följande Humax fjärrkontrollskoder har jag testat som jag hittat på internet. 1176 0863 1225 1427 Ingen av dessa funkar för mig, tycker det e kass att inte humax skickar med dom. Alla andra prylar jag har står det kod i slutet på manual. Jag maila till Humax supporten men dom vill inte hjälpa till, dom sa att dom inte har den men om tillverkaren för multifjärren hörde av sig till dom så skulle dom kanske kunna hjälpa till !?!?!? Jag e såååå trött på alla fjärrkontrollrar och ännu tröttare är andra i familjen som inte fattar hur man använder dom :-) Postad 19 September 2005 - 18:56
Har idag en Force 315 som jag är nöjd med förutom att jag saknar inspelningsmöjligheter. Skall man satsa på Humax 2000pvr?
Postad 19 September 2005 - 19:11
Tja, jag tycker nog att jag kan rekommenedera boxen. Det enda jag har emot den är bullernivån med originaldisken och att den i bland låser sig (eller går mycket, mycket segt) när man går ur programguiden.
Det jag gillar med boxen är menyssytemet, att det är mycket enkelt att programmera inspelningar och timeshiftfunktionen (jag var tveksam till att disken hela tiden är på i början men nu har jag verkligen börjat uppskatta funktionen och kan leva med det). Dessutom har den, borsett från programguiden, varit mycket stabil. Fjärrkontrollen är också mycket bra. Det kommer givetvis bättre boxar men just nu känns det som det bästa valet för den som inte anser sig ha tid och kraft att få en dreambox att fungera. Redigerat av EB#1, 19 September 2005 - 19:25. Postad 19 September 2005 - 19:59
Själv tycker jag att det fy skam att sälja en sådanhär skitbox den hänger sig den är seg som S***N och låter som en gammal pc från tidigt 90tal enda fördelen den har är att det är enkelt att spela in på den så att tom gumman klarar av det.
Postad 20 September 2005 - 07:14
Jag har nog samma erfarenheter som EB#1.
Har haft boxen sen den kom ut och den har varit mycket stabil Förutom när man är inne i programguiden. Samt en gång då den inte hittade hårddisken när jag startade den... Tycker för övrigt att den inte låter speciellt mycket - riktigt tyst t.o.m. Det är endast när jag har startat om boxen som hårddisken väsnas, men det tystnar efter ca 1 minut... Jämnfört med min xbox så är den knäpptyst. Xboxen måste jag stänga av för att kunna sova även om den står i ett annat rum, dekodern hörs inte mer än om man lyssnar noga ett par meter ifrån... Postad 20 September 2005 - 11:41
Jag tycker det är underbart att ni som är nöjda är nöjda
Postad 20 September 2005 - 12:34
Min första va likadan påtalade detta för min handlare, han bytte ut den direkt. Den nya är kalas i jämförelse. Mycket snabbare kanalbyten o inga hängningar. MVH Palle
Postad 20 September 2005 - 12:51
Har du version 1.0 av mjukvaran också eller fick du uppdaterad? /Pr0wler Postad 20 September 2005 - 14:59
Kom faktiskt på att även jag fick byta ut min första. Hade förträngt det
Men det berodde inte på hängningar, utan att antenn-ut kontakten gick av! Hängde helt enkelt med sladden första gången jag drog ut den (ca 10 minuter efter jag hade packat upp boxen). Den sitter fortfarande väldigt tight på den nya boxen så man får rucka på sladden om man ska få loss den... Postad 20 September 2005 - 15:52
Jag har version 1,0 på mjukvaran samma som den första,handlarn sa nått om att dom första versionerna hade någon annan hårddisk. MVH Palle
Postad 23 September 2005 - 11:30
Jag köpte min box på Expert för några dagar sedan. Den har version 1 av mjukvaran och har inte uppdaterats sedan december 2004. Som några sagt innan så hänger den sig ibland när man går ur programguiden. Detta är egentligen det ända fel jag hittat. I övrigt är jag mycket nöjd med köpet. Det känns som att möjligheten att närsomhelst pausa och spola i ett TV-program kommer ändra mitt TV-tittande helt. Begränsningen med bara 1 digital tuner är kanske störande men knappast något nytt, innan hyrde vi ju en box för 70:- / månaden som också bara kunde ta emot en kanal åt gången. Så att för ungefär samma kostnad (1800 för 2 år) få en box med hårddisk var verkligen en vinst. Boxen saknar analog tuner men just nu är det bara kanal 5 som jag inte får in (och detta är på G vad jag förstått). Jag växlar för närvarande enkelt till analog kanal 5 genom ett tryck på knappen "Source".
Övrigt kan sägas att den är lite seg, men aningen bättre än min gamla sagem box. Bildkvalitén är suberb, bara den uppgraderingen gör boxen till ett bra köp! Hårddisken har jag inte hört av förutom när jag startade den första gången. Kan tilläggas att alldeles bredvid så har jag en hemmabygd HTPC som står o susar så jag kanske inte är helt objektiv på den punkten. En fråga jag har stött på är hur man bäst spelar in något "on the fly" när man inte är där för att avsluta inspelningen. Alltså, om man ligger i sängen och tittar och bestämmer sig för att man inte orkar se färdigt, hur spelar man in resten av programmet utan att fylla disken under natten? Enda svaret jag hittat är att gå in och göra en manuell schemaläggning som startar 1 minut fram i tiden. Det är dock lite klumpigt, man missar oftast 2 minuter av det man vill spela in (1 minut för att göra programmeringen och 1 minut för att starttiden inte kan vara "nu"). Någon som hittat ett bättre sätt? Postad 23 September 2005 - 11:39
Jo, det är bara att trycka på inspelningsknappen (längst ned till vänster på fjärren) upprepade gånger. Trycker man en gång startar den en obegränsad inspelning. Trycker man två gånger avslutas inspelningen när pågående program tar slut. Trycker man tre gågner avslutas den efter 30 minuter, fyra gånger efter 60 minuter o s v...
Superbra löst tycker jag Postad 23 September 2005 - 14:20
Trycker man en gång på REC så spelas det program som just håller på in, dock så brukar inspelningen sluta någon minut innan själva programmet, lite irriterande. Vet inte hur man startar en obegränsad inspelning.
Postad 23 September 2005 - 17:35
Boxen saknar analog tuner men just nu är det bara kanal 5 som jag inte får in (och detta är på G vad jag förstått). Jag växlar för närvarande enkelt till analog kanal 5 genom ett tryck på knappen "Source".
Betyder det att det inte går att spela in eller timeshifta dom analoga kanalerna? Postad 23 September 2005 - 20:08
EB#1 , det där låter kanon! Danke schön! Skall testas! (synd att de inte skriver sånt här i manualen, har läst igenom hela tror jag). Så får vi se om det är 1 eller 2 REC man skall trycka för att det skall sluta när programmet slutar
Mike å: Japp, det stämmer dessvärre. Men med ett comhem medium paket så är det bara 5an som saknas i dagsläget. Postad 23 September 2005 - 20:42
Definitivt två. Det kommer upp en tydlig indikation i rutan som visar vad den tänker göra
Postad 23 September 2005 - 21:13
Du har helt rätt edit: En fråga till: Hur börjar man enklast att se ett program som man förnärvarande spelar in? Alltså, om jag schemalagt en inspelning och vill börja titta innan den är klar, hur kommer jag enklast till början? Att hålla på och spola och att hoppa i tiden känns som ett bra sätt att av misstag råka få se något längre fram i programmet som man inte ville ännu. 2*play eller något för att gå till början vore bra Redigerat av ds99jove, 23 September 2005 - 21:24. Postad 23 September 2005 - 21:40
Tror inte det går men kommer du på något så glöm inte att rapportera det här.
Har förresten konstaterat att min box aldrig låser sig. Jag trodde att den gjorde det ibland när man gick ur programguiden men nu har jag konstaterat att det bara handlar om att det går segt. Väntar man en stund så kommer den alltid igång igen. Och några andra låsningar har jag inte heller råkat ut för. Redigerat av EB#1, 23 September 2005 - 21:41. Postad 23 September 2005 - 23:20
Det är samma sak här. Jag har aldrig startat om den ännu. Låsningarna varierar i tid, allt från ca 5 sekunder till uppemot 30. Postad 28 September 2005 - 17:56
Jag kommer köpa en PVR när jag sålt min Force-box
Redigerat av DVDsamlaren, 29 September 2005 - 12:29. Postad 11 October 2005 - 08:09
Om det inte har spelat in alltför länge fungerar 3 tryck på tillbakaspolningen som då vad jag förstår går i 3*3=9 gånger realtid. Om det tar för lång tid så kan man välja andra alternativet från vänster i menyn (med två pilar i olika riktning) som uppenbarar sig om man trycker på tex play. då kan man flytta en cursor fram och tillbaka med piltangenterna och tex snabbt backa 2 timmar. Men det kanske du kände till - jag vet inte om någon knapp som går till början direkt. Om inspelningen avslutas medan man tittar "längre bak" avbryts uppspelningen (inträffade åtm den gång jag råkade ut för det). Då får man leta upp programmet bland inspelningarna och starta igen. Postad 20 October 2005 - 19:06
Nån som testat firmware 1.01.02 (08 AUG 2005)?
http://www.finnsat.fi/193.html Nån som förstår finska och kan översätta? Redigerat av stewed, 20 October 2005 - 19:24. Postad 21 October 2005 - 18:14
hmm, idag har min varit riktigt tråkig... far å låser sig lite för ofta tycker jag... kan kolla typ 2 min. sen så låser den sig.... har inte varit så förut dock
Postad 28 October 2005 - 09:50
Hej
Är det någon som testat den nya Firmware som omnämns i tidigare inlägg ??? Om denna fw är ett lyft är jag klart intresserad av boxen. Postad 01 November 2005 - 18:17
En riktig skitbox som jag lämnade tillbaka med än gång. Att man släpper en produkt som lider av massvis med problem är för mig...främmande.
Postad 02 November 2005 - 09:24
Nu finns både "CPTCCX 1.00.00" och "CPTCCX 1.01.02" som godkända firmware på ComHems hemsida.
Hur får man tag på 1.01.02 om man inte kan finska? Postad 06 November 2005 - 07:48
Finns att hämta här: http://www.finnsat.fi/193.html Postad 06 November 2005 - 09:54
har ju lite problem med språket...nån som fattar vad som står?vad fixar uppdateringen?hur intsallera den?
Postad 08 November 2005 - 08:54
Har varit i kontakt med supporten på ComHem, och firmwareuppdateringen kommer att släppas inom kort OTA.
(om något halvår eller så, det är ju ComHem Postad 19 November 2005 - 20:08
Hejsan!
Jag har nu försökt att uppdatera min box med firmwaren från http://www.finnsat.fi/193.html, men det fungerade tyvärr inget vidare Programmet för att uppdatera boxen (WDN4OAK+) fungerade alldeles utmärkt och PC:n kommunicerade med boxen och laddade över firmwaren dit. Sedan tog det tvärstopp och jag fick ett felmeddelande på TV:n, nämligen "Error code: E-ID". Även på framsidan av boxen stod det "E-ID". Sedan startade boxen om och jag hade fortfarande kvar den gamla varsionen v1.00.00, så uppdateringen funkade inget vidare. Tittar man på Humax hemsida, så står det att fel-koden E-ID betyder: Invalid system ID: This error can be occured when you attempt to download F1 software to F1-CI. Pls check the STB model and the software. Så det är väl bara att avvakta och se om ComHem kommer att släppa uppdateringen OTA "inom kort" Postad 02 December 2005 - 11:53
Är det någon som har mer info om den nya firmwaren? Någon som har kunskaper i det finska språket som förstått vad den innehåller för nyheter?
Angående... ...så är en knapptryckning lika med två tryck. Skillnaden är att man ser hur länge inspelningen kommer att hålla på i en ruta. Ett tryck på Rec spelar in tills programmet tar slut! Postad 13 December 2005 - 13:41
Vet någon om man kan ha 250GB disk i Humax 2000PVR? Postad 29 December 2005 - 08:24
Skulle vara smidigt om det gick att spara inpelningar på DVD (som en vanlig hårddiskinspelare).
Någon som provat att koppla hårddisken till dator för att den vägen läsa och spara till DVD? Vilket filformat? Postad 03 January 2006 - 16:56
Jag har problem med min Humax cxc 2000. Jag får frysningar i bilden med ojämna mellanrum. Det är korta sekund-visa frysningar. Finns det någon vet något om detta problem???
Jag har bytt box en gång, dvs detta är den andra apparaten med samma fel. Dock så har jag en Force 315 C som fungerar perfekt. Det gör att jag ändå tror att det är något fel på boxen och inte på mina kablar eller på ComHem! Hoppas någon känner till något om detta och kan svara! Hälsningar Martin Postad 06 January 2006 - 07:38
Jag har nu testat att slänga i en 300Gb hårddisk i min box, Humax CXC-2000-PVR. Det fungerade sådär.
Med orginaldisken så har jag inte märkt en enda bugg hittils på en vecka. Men med den nya disken så har den problem med att starta. Man får börja med att slå av och sätta på strömmen med brytaren på baksidan sedan efter ca en minut så kan man starta boxen med standbyknappen på fronten, inte med fjärren. När den sedan är igång så har jag inte märkt några problem. Att starta med tidsinställd inpelning är bara att glömma om den är avstängd. Det fungerar dock om den redan är på. Den disk som satt i från början är en Seagate ST380012ACE, och den disk som jag testade med är en Seagate Barracuda 7200rpm 8MB cache. ST3300831A /Rickard Postad 07 February 2006 - 10:16
Nån som vet nåt om ny mjukvara?
Det är ju hög tid nu. Den jag har nu är från dec 2004 och jag antar att det är den senaste??? Det som stör mig mest av buggarna är 2-minutershängningarna som ibland uppstår efter att man klickat runt i EPG:n. Postad 16 February 2006 - 09:26
I början av november (2005) fick jag till svar att den nya mjukvaran skulle skickas ut "inom kort". När jag nu påtalade det fick jag svaret:
Det kräves en mängd med tester från vår utvecklingsavdelning för att kontrollera så att en ny mjukvara från tillverkaren inte ställer till med problem. Vi har kontinuerlig kontakt med tillverkaren och tester pågår på den nya mjukvaran. Den senaste informationen är att den nya mjukvaran bör vara testad, godkänd och klar under våren. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice "Under våren" - Ha Postad 07 March 2006 - 23:04
När jag startade boxen idag så stod det att det fanns ny mjukvara tillgänglig, vill du installera? Självklart tryckte jag på JA och den startade om, men den stod länge på 0 % innan den gav upp med felkod E-OS. Testade flera gånger med samma resultat. Är det någon som fått det att fungera?
Jag läste även att de skulle ta bort digitala varianterna av TV3 och ZTV för att de inte kommer överens. Det är ju kass, jag trodde de skulle lägga till Kanal 5 istället så man slipper bläddra både på TVn och boxen! ingen TV3 eller ZTV Postad 08 March 2006 - 18:25
I dag har jag lyckats få in den nya versionen.
EPG'n verkar stabilare, eller rättare sagt verkar två minuters hängningen efter att man grottat i EPG'n borta. Däremot verkar 16:9-buggen inte vara borta Postad 10 March 2006 - 16:45 Jag kallar den så, den verkar uppträda på en del TV-apparater, tydligen inte på alla. Jag har en Grundig Xentia 32. Det uppträder så att TV'n alltid går över i 16:9-läge, oavsett om det sänds eller ej. Det går över i 16:9 så fort jag sätter på boxen, alltså innan bilden har kommit fram. Jag har den lilla Humax-boxen, den var det inga problem med, den växlade till 16:9 när det sändes och till 4:3 när det sändes. Postad 15 March 2006 - 08:45
Märkligt, det sköter min box klanderfritt. Alltid 16:9 på tv´n och boxen sköter de svarta kanterna på sidorna... Sen att min tv inte har någon zoomfunktion så att det tex. på trean blir svarta kanter runt om är en annan sak, men det slipper jag när trean inte finns digitalt
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |