Vilken/Vilka är de mest usla filmer du sett?
Postad 20 December 2002 - 19:25
Nejmen va i he...
Hur kan ni säga att FightClub e dålig ! ? !
Snart säger väl någon att LOTR, Pulp Fiction, The Usual Suspects eller kanske till o med Robocop 2 ( =D )
är dåliga...
Om ni inte förstod det så va den sistnämnda ett skämt...
Japp; Pulp Fiction suger mer än allt annat förutom en enda film (som jag nämner senare).
Kan nån vettig förklara vad skiten handlade om?
Jag o frugan hade hyrt den men stängde av den efter 40 minuter, tittade på varandra med undrande blickar.
Va ere här för skit??? Ner till videobutiken för en ny film!
Postad 20 December 2002 - 19:37
Langgoljärerna vet ej hur dete stavas eller kanske stargate
Langoljärerna är ju en superrulle.
Tror inte du förstått känslan i filmen tråkigt nog.[
Postad 20 December 2002 - 19:49
Postad 20 December 2002 - 22:28
Fight Club dålig ??????
många Independent movie wanabies här inne hur man märker de
allt nytt ok mycket dyra produksioner värkar vara dåliga [
Postad 21 December 2002 - 17:01
Postad 22 December 2002 - 00:19
Behind enemy lines
Toxic Avanger (Tror den hette så)
Commando (Så dålig att den nästan blir bra)
Dykaren
The Cube
Pearl Harbor
Patrioten
Remember the titans
På tal om att nya filmer (90 och frammåt) är dåliga så håller jag delvis med. Några bra filmer har det ju faktiskt kommit tex.
Tigerland
Sagan om ringen
40 days and 40 nights
The Others
Bringing out the dead
Saving privat ryan
Braveheart
Matrix
Heat
Plus en massa andra som jag inte minns nu
// Hubbe
Postad 23 December 2002 - 00:16
den handlar om en Gangsters vardag svårare än så är de inte tomtar
Postad 23 December 2002 - 14:11
Postad 06 March 2003 - 11:42
Postad 06 March 2003 - 12:51
Tacka vet jag porrfilm där vet man iallafall vad som väntar en.[8D]
Postad 06 March 2003 - 18:00
Hm för att en film skall kallas sämsta film. Ja då måste allt vara kasst, skådespelare, handling osv osv. Är det något i filmen som man tycker är suveränt då kan den knappast kallas för världens sämsta.
Hair är en mycket bra musikalfilm.
Sämsta? Tja det måste vara den där från 1950 talet en rymdfilm där man såg trådarna som höll upp tefaten. Dåliga skådespelare, ja allt var kasst. Kommer inte ihåg vad den hette.
Måste väl ändå vara
Plan 9 from outer space som du menar, det är ju en riktig klassiker...
Killer Clowns from outer space och Nightbeast är annars två bra filmer
Postad 07 March 2003 - 02:34
är mitt bidrag till den här upp-och-ner-vända topplistan.
Undvik!
/Per
Postad 07 March 2003 - 09:57
Postad 08 March 2003 - 00:44
MIB 2 är också en riktig ubåt men det visste väl alla redan
Postad 08 March 2003 - 07:18
Postad 08 March 2003 - 14:43
Postad 08 March 2003 - 15:53
Postad 09 March 2003 - 23:08
Smaken är ju som sagt oerhört delad men många filmer som jag verkligen tycker illa om är med.
Launch Button: Rymdinvasion i lappland är nog den sämsta sci-fi filmen som finns [
JohnyFlepp: På tal om tv6 action rullar så nominerar jag Skyscraper med anna nicole smith, en riktig kalkon rulle.
Nog för att scenen när terroristerna letar efter henne och hon just har pratat i en telefon och en av terroristerna tar upp telefonen och säger "hon var nyss här, telefonen är fortfarande varm" var extremt rolig. [
Några andra filmer som ligger och krälar på botten är:
MIB2
Top Dog & Missing in Action med Chuck Norris
Flertalet Steven Seagal rullar
Baby Geniuses
Kung Pow
Scary movie 1&2
Alla Scream och Jag vet vad du gjorde...
Christinas House
Mortal Combat
Street Fighter
AI
Cool World
Speed 2
Freddy got fingered
För att nämna några st
Kommer inte på några fler för tillfället kanske uppdaterar
min lista [8D]
Postad 10 March 2003 - 17:02
Handling, skådespelarna och allt sög.
Vissa filmer skrattar man åt för att de är riktigt dåliga, men den här är så sämst att det inte ens är roligt.
den fick 1.7 på imdb.com vilket är ungefär 1.7 mer än än vad den borde fått.
http://us.imdb.com/Title?0196181
Postad 11 March 2003 - 11:15
"Rose Red" (2002) (mini) 1
Gangs of New York (2002) 1
Last Castle, The (2001) 1
Mangler, The (1995) 1
Fast frågan är om inte Signs borde sänkas från 2 till 1 också. [
Postad 11 March 2003 - 11:22
quote:Originally posted by muppsson
Nejmen va i he...
Hur kan ni säga att FightClub e dålig ! ? !
Snart säger väl någon att LOTR, Pulp Fiction, The Usual Suspects eller kanske till o med Robocop 2 ( =D )
är dåliga...
Om ni inte förstod det så va den sistnämnda ett skämt...
Japp; Pulp Fiction suger mer än allt annat förutom en enda film (som jag nämner senare).
Kan nån vettig förklara vad skiten handlade om?
Jag o frugan hade hyrt den men stängde av den efter 40 minuter, tittade på varandra med undrande blickar.
Va ere här för skit??? Ner till videobutiken för en ny film!
En ledtråd: Det som lyser ur portföljen är Marsellus Wallace själ (vilket förklarar plåstret i nacken och allt annat i filmen [
Postad 11 March 2003 - 17:16
Ärligt talat så tycker jag att amerikanskt 90-tal är nästan lika bra som amerikanskt 70-tal. Aldrig förut har det släppts så mycket kvalitets film från usa som det har gjort dom senaste 15 åren.
Man får skilja på amerikansk film och hollywood film, även fast dom ibland överlappar varandra...Det är det som ibland brukar kallas för independent film(vilket igentligen är en dum benämning).
Hollywood film är idags läget ingen amerikansk företelse utan en internationell. Därför är det naturligt att dom riktar sig till den minsta gemensamma nämnaren i och med att sån stor målgrubb..där av alla superhero filmer.
Postad 11 March 2003 - 17:24
Postad 13 March 2003 - 23:09
med Corey Haim & Corey Feldman
http://us.imdb.com/Title?0110629
Absolut det sämsta jag sett...[
Postad 14 March 2003 - 00:07
En ledtråd: Det som lyser ur portföljen är Marsellus Wallace själ (vilket förklarar plåstret i nacken och allt annat i filmen [
Kan du vänligen utveckla det där? Måste ju ha missat det totalt, och jag som tyckte att jag förstod filmen ändå... [:I][
Postad 14 March 2003 - 00:49
Jag menar om hyr en film med ex. van Damme som heter något i still med "Dangerous Alien Monsters with Big Guns and Low Interlligence" så vet man vad som väntar och man kan utgå från att inte ens de som skrev manus tar filmen på allvar. Värre då med skräpfilmer som tar sig själva seriöst och förväntar sig att publiken ska svälja de billiga poänger de försöker ta hem, sånt gör mig ENORMT irriterad. Amerikanarna är experter på det senare (känner en del amerikaner som håller med mig) men det finns på andra ställen också.
Postad 16 March 2003 - 13:55
Säger bara en sak .. EUROPA med ernst-hugo fyyyyyy fannn va dålig .. måste vara världens sämsta film
[xx(]
Postad 16 March 2003 - 18:49
Postad 16 March 2003 - 21:54
quote:Originally posted by begion
Kan du vänligen utveckla det där? Måste ju ha missat det totalt, och jag som tyckte att jag förstod filmen ändå... [:I][
Det är väl iofs ingen verifierad teori, men så är det väl alltid med den här typen av filmer.
För det första så är det som finns i portföljen inget vanligt föremål (ex. guld) eftersom honeybunny t.ex. är tvungen att fråga "är det vad jag tror det är?". Innehållet beskrivs som "det vackraste som finns" (vilket passar bra in på en "själ"). Det sägs att djävulen tar en människas själ genom nacken, vilket förklarar wallace plåster i nacken. Koden till portföljen är dessutom 666, vilket är passande om djävulen köpt den. Gud tycks rädda Jules och Vincent när de blir skjutna ("divine intervention"), vilket skulle kunna bero på att de precis är i stånd att rädda en själ från djävulen. Med tanke på att finns en del religiösa teman i filmen (Jules drar t.ex en rätt skön monolog innan han skjuter folk) och hur viktigt det tycks vara för wallace att lägga händerna på väskan så tycker jag att teorin är rätt solid. [
Nu blev jag sugen på att se filmen ytterligare en gång [
Postad 01 May 2003 - 17:02
Postad 01 May 2003 - 22:49
ha ha ha ha ha.... ni är ju sånna amatörer!!
Säger bara en sak .. EUROPA med ernst-hugo fyyyyyy fannn va dålig .. måste vara världens sämsta film
[xx(]
Undrar vem som är amatör jag; skulle Europa vara dålig? Jag hoppas verkligen att du skojar...
Postad 02 May 2003 - 12:41
Postad 02 May 2003 - 13:16
Jag menar, de är i stan och han börjar göra sig en kniv av flinta...
Nej se den så förstår ni vad jag menar, riktigt kass.
Postad 02 May 2003 - 16:22
Million dollar hotel - Solklar etta, sämsta skit som nånsin gjorts
Mulholland Drive - Måste vara totalt stenad för att gilla den filmen
Gosford park - Booooring
Milo - Skräck när den är dom ALLRA sämst
Ghost dog: The way of the samurai - crap, crap och.... crap!
Texas chainsaw massacre: The Next generation - Mycket god skräcktvåa efter Milo
Man who wasn't there, The - Booooring drama
Haiku tunnel - Komedi?? patetisk film
East is east - Ännu en riktigt tråååkig komedi/drama
Truck Turner - RIKTIGT dålig 'action'
Det DÄR är vad jag kallar DÅLIGA filmer!!
Postad 02 May 2003 - 17:45
Den absolut sämsta film jag någonsin sett är "Kommandostyrka SAS" som är en lågbudget krigsfilm. Det mest bissara i hela filmen är när man försöker göra en sekvens som i Rambo med "förberedelse inför det enmans hämd massakern". Eftersom det redan gjorts sekvenser där man spänner fast knivar och annat väljer i stället huvudpersonen att raka av sig allt hår på hela kroppen med en stridskniv!!!
En annan riktigt usel film är Highlander 2. Den är så dålig att jag inte längre kan se den första filmen, som jag egentligen tycker är rätt OK, eftersom det får mig att tänka på 2:an!
Sist men inte minst måste jag nämna 13:e krigaren. Logiken i den filmen har luckor av astronomiska proportioner. Dels lär sig den arabiske krigaren "nordiska" genom att helt referenslöst lyssna på historier vid lägerelden under 1 månad eller så. Dels försvinner monstren så länge man inte vet vad det är. Efter att huvudpersonerna fattat vad det är försvinner de inte längre!
Däremot måste man bara älska att vikingarna pratar 3 olika språk och att man satt Sven Wollter som hövding i en Hollywoodproduktion!
Postad 02 May 2003 - 19:46
"Det finns så mycket skit som man äcklas av och inte klarar av att titta mer efter bara ett par minuter... "
Om du bara tittade på Mulholland Drive i ett par minuter är det inte så konstigt att du inte tyckte den var bra =) Briljant film, men man måste ju se hela för att haja nåt.
För övrigt, sämsta filmen i världshistorien måste vara "Doktor T och kvinnorna".
Postad 06 May 2003 - 00:10
Mulholland drive var snarare hyffsat normal i början av filmen och verkade ha potential, men blev bara skummare och skummare ju längre filmen led.... och LED gjorde vi som tittade på den ;-/
Postad 06 May 2003 - 16:23
Postad 07 May 2003 - 15:29
Postad 07 May 2003 - 18:00
Den svenska filmen Sjön låg etta på min sämsta lista förut!
Postad 13 May 2003 - 13:20
Jag tyckte den var det segaste på mycket länge, visst var det speciellt med den "amatörliknande" bilden, men det fanns inget tempo.
Jag hyrde den mest pga att jag sett det mesta och inte riktigt kom ihåg vad denna film handlade om. Sen gick jag på att de stora namnen som nämdes var Julia Roberts, Brad Pitt mm. Brad Pitt var med i ca 2min.
USCH för denna film!!!!![xx(]
Postad 13 May 2003 - 23:10
Men "Fear DOT Com" ligger itne långt efter. Här har de försökt härma "The ring"-konceptet men för att det inte ska bli för likt så har slängt in en massa dravel som inte har med handlingen att göra.
Svenska filmer kollar jag itne ens på för jag anser att det inte har kommit ut en endaste BRA film från svensk producent. Sen att det finns roliga osv är en annan femma.
Postad 18 May 2003 - 03:21
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 filmer
363 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?