Yamaha YST-FSW100
(Subwoofers)
|
3
|
(21)
|
Inga priser | |
Yamaha YSP-800
(Soundbar)
|
6
|
(12)
|
Inga priser | |
Yamaha YSP-1000
(Soundbar)
|
5
|
(17)
|
Inga priser | |
Yamaha YSP-1
(Soundbar)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Yamaha YSP-900
(Soundbar)
|
5
|
(6)
|
Inga priser | |
Yamaha YSP-1100
(Soundbar)
|
7
|
(14)
|
Inga priser | |
Philips HTS8100
(Soundbar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Yamaha YSP-3000
(Soundbar)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
Yamaha YSP-4000
(Soundbar)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Yamaha HTY-7030
(Soundbar)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Yamaha YST-FSW150
(Subwoofers)
|
4
|
(8)
|
Inga priser | |
Yamaha HTY-7040
(Soundbar)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Yamaha YST-FSW050
(Subwoofers)
|
3
|
(5)
|
Inga priser | |
Logic3 SoundStage
(Soundbar)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Yamaha HTY-750
(Soundbar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Yamaha YSP-600
(Soundbar)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Yamaha YSP-4100
(Soundbar)
|
7
|
(1)
|
Inga priser | |
Yamaha YSP-5100
(Soundbar)
|
7
|
(4)
|
Inga priser |
Postad 22 November 2007 - 01:38
Postad 27 November 2007 - 21:27
Postad 27 November 2007 - 21:30
Återkom i december med intryckJaha, då var en YSP-4000 (eller snarare HTY-7040) beställd från tyskland. ca 11500:- inkl. frakt. Ska vara typ en veckas leverans vilket inte gör mig något då jag inte lär sätta upp den i nya huset förrän slutet på december...
Gärna lite bilder också
Postad 27 November 2007 - 23:08
Cnet Video: YSP1100
Logic3 Soundstage (ej kalibreras/riktas) 50W+20W*5=150W 2sub 13tweet FM-Radio 3000kr
2Optisk 2Koax RCA 1065×105×210mm 18kg

soundmatters SLIMstage

Bifogad fil(er)
Redigerat av toler, 12 January 2008 - 20:53.
Postad 10 December 2007 - 22:32
Vardagsrummet den ska stå i...

TV -väggen...
Postad 11 December 2007 - 15:13
http://www.nextag.co...247/prices-html
Kan man bara byta ut kontakten, eller blir det problem med strömförsörjningen? Inte helt fel pris (under 7000sek!)
Redigerat av micke12345, 11 December 2007 - 15:14.
Postad 11 December 2007 - 16:42
En ysp-900 skulle ju vara perfekt i fritidshuset, men det finns inget sätt att koppla in hörlurar ?
eller är jag blind ? , verkar lite konstigt att det inte går
Postad 13 December 2007 - 10:50
typ:
ysp.JPG 3.32K
1 Antal nerladdningar
Postad 13 December 2007 - 11:19
Postad 08 January 2008 - 14:22
har noga funderat vilken limpa som är mest värd för mig. Insett att YSP4000 är mest värd...förutom den har 1080i...i, inte p som Philips har, philipsen har dock väl bara p för sin DVD och inte yttre källor...men när ysp kostar så mycket - varför inte p, jag bli så arg - denna brist - VARFÖR... jag vill ju kunna skala signalen till max...saitan jag ska ha mörk mässa i skogen där ett Y ska brinna
Som jag förstår det kan du ju fortfarande spela upp 1080p, det är ju uppskalningen som är begränsad till 1080i.
Postad 08 January 2008 - 18:55
Jag skulle vilja koppla in mina golvhögtalare som bakre högtalare ttill min ysp-1000
då jag tycker att bakre surrond är lite svagt.
Jag har läst i den tjocka manualen och enligt min uppfattning verkar det som at detta ej e möjligt!!??
Är det någon som har någon annan uppfattning??????????
MVH Falken
Postad 10 January 2008 - 08:14
Postad 10 January 2008 - 15:32
Den lär enligt återförsäljaren i Danmark, som även levererar till Sveirge, klara basen bättre än YSP:n. Själv har jag just köpt Soundmatters Fullstage HD-paket så det blir inget Slimstage för mig.
Ingen återförsäljare i Sverige än.
Postad 11 January 2008 - 08:15
Postad 12 January 2008 - 23:09
Tänkte kolla med någon kunning inom området, tänkte köpa mig en Ysp-4000 med "bok" subben, jag har ritat upp rummet som ni kan se nedan, kommer detta funka bra tror ni? Är lite rädd för att vänstra utrummet kommer sno mycket ljudstrålar eller tror ni det går att rikta?
Sen tänkte jag kolla en annan sak, det här med Stereo lyssning av musik av denna anläggning, är det så dåligt att dator högtalare spelar bättre eller kommer den ens i närheten av en 3000:- förstärkare osv?
Tacksam för svar!
Ps* Yamaha har verkligen vunnit tjejernas hjärta med sladdlösa paket!
Postad 13 January 2008 - 10:41
Min fråga kvarstår, är det någon ljudskillnad mellan YSP-1000 och YSP-1100!?!?
Tacksam för svar
Postad 14 January 2008 - 11:18
Enda skillnaden verkar vara bättre mjukvara. En del tester säger att ljudet är lite bättre men det kan vara att autosetupen är förbättrad. Enda som jag saknar på 1000/1100 är My 5.1 Beam som verkar vara standard på alla nya modeller, tom 500.Finns det några egentliga skillnader mellan YSP-1000 och 1100 förutom Component-in som finns på den senare? Är det några ljudmässiga skillnader modellerna emellan? Känns onödigt att betala några tusenlappar för en funktion jag ändå inte använder...
Postad 14 January 2008 - 12:47
Tror att en YSP4000 skulle gå hemma hos mig trots snetak.
Hoppas på att kunna skriva en rad innan fredag.
/S2k
Postad 17 January 2008 - 08:46
Har precis upptäckt den här produkten och jag tycker att den verkar kanon och jag är sugen på att slå till. Hoppas dock på att ni kan råda mig till det bästa köpet.
Jag har ett HTPC(HDMI till TV:n, här kör jag all uppspelning av media), Telias IP-TV box samt ett Nintendo Wii. Såg att det skall funka bra med HTPC kopplat optiskt till YSP:n, stämmer det? Den känner av olika format från datorn automatiskt och ändrar sig?
Nu till min huvudfråga givet det jag tänker koppla till YSP, finns det någon anledning att välja YSP-4000 kontra YSP-1100? Jag har inte kunnat hitta några detaljer om skillnader i ljudet?
Tänker att en 1100+tillhörande sub kan vara ett bättre köp än en 4000, vad tycker ni?
Postad 17 January 2008 - 16:23
Postad 18 January 2008 - 21:30
En användare säger bland annat:
"I have owned both the YSP-1100 and the YSP-4000, to be honest I could not tell a difference in the overall sound between the two that I owned.
Im not even sure if ya could tell a difference if ya had them both hooked up at the same time and compared them in a A/B type test.
If ya dont care about the HDMI inputs I would say get the 1100.
Hope that helps a bit and welcome to the forum.
Cheers
Davyo"
Postad 22 January 2008 - 01:06
Att jag hade förväntningar på denna skapelse efter alla goda recensioner man läst är väl inte konstigt, men jag måste ju bara säga att ljudet som strömmas ur dom här 42elementen + sub är något i hästväg över min förväntan.
Jag använder mig av Ps3án för film och musik.
#Var lite nervös för musiklyssningen
Att man läst att musiklyssning skulle vara mindre bra förstår jag mig inte alls på, isåfall borde dom skriva också vad dom jämför med som den är mindre bra än.
Det här var så långt över min förväntan på musikfronten, hade själv ett surroundsystem för 7000 - 8000 tusen innan som detta system slår med hästlängder i musiklyssning, "Sub-Basen kompenserar ju upp den rätt mycket dock"
Filmer har jag inte testat ännu, flyttar till nya lyan på torsdag så det hinns inte med riktigt ännu.
Ville bara skriva lite om min upplevelse av musiklyssningen, kan tänka mig att vissa varit lite osäkra på delen.
Postad 22 January 2008 - 07:19
Postad 22 January 2008 - 11:50
ksx, verkar inte vara någon större skillnad om ens någon ljudmässigt, så behöver man inte HDMI så är ju 1100 klart mer prisvärd. Fann den här tråden på AVSforum: http://www.avsforum....ad.php?t=956443
En användare säger bland annat:
"I have owned both the YSP-1100 and the YSP-4000, to be honest I could not tell a difference in the overall sound between the two that I owned.
Im not even sure if ya could tell a difference if ya had them both hooked up at the same time and compared them in a A/B type test.
If ya dont care about the HDMI inputs I would say get the 1100.
Hope that helps a bit and welcome to the forum.
Cheers
Davyo"
Är lite av newbie när det gäller detta så vore tacksam om någon kunde förklara lite närmare vad som är poängen med ljud via HDMI.
Har idag en Sony RDR-HDX870 DVD-inspelare som är kopplad via HDMI till min LCD SONY KDL46 D3000. Jag uppskalar idag bilden till 720p via HDMI från i 870- till tv:n.
Hur kopplar jag på bästa sätt en YSP 1100 eller YSP 4000 till detta? Finns det någon eg. fördel med YSP 4000 i denna konfiguration? Radio kan jag klara mig utan.
Tack
Postad 23 January 2008 - 12:46
Variant 1100: Koppla optisk eller koax digital ut från sony till YSP. Lämna kvar HDMI till TV. Är osäker om HDMI måste ställas in som "Bara Video"?!
Variant 4000: HDMI kopplas från Sony till YSP, och från YSP HDMI out till TV. Vem som är bättre på uppskalning får du testa själv. YSP gör det till 1080i om det gör någon skillnad. Att koppla optisk gör som ovan. Av nån anledninng manualen rekomenderar att både HDMI och optisk är med men jag ser inte poängen med det (audio går ändå via HDMI).
Postad 23 January 2008 - 17:28
Marlow:
Variant 1100: Koppla optisk eller koax digital ut från sony till YSP. Lämna kvar HDMI till TV. Är osäker om HDMI måste ställas in som "Bara Video"?!
Variant 4000: HDMI kopplas från Sony till YSP, och från YSP HDMI out till TV. Vem som är bättre på uppskalning får du testa själv. YSP gör det till 1080i om det gör någon skillnad. Att koppla optisk gör som ovan. Av nån anledninng manualen rekomenderar att både HDMI och optisk är med men jag ser inte poängen med det (audio går ändå via HDMI).
Tack för svar. Av ditt svar att döma verkar det för mig inte finnas något egentligen vinst med 4000:s HDMI-stöd. Eller finns det risk med synk-problem eller sämre ljudkvalité mm om jag skickar ljudet via koax/optisk kabel?
(Eftersom jag har digitlakortet inbyggt i tv:n antar jag att jag även måste koppla ljud ut från TV till YSP 1100 för tv-ljud).
Lutar nu åt en YSP 1100 eftersom flickvännen tyckte KEF 2005.2 var "på tok för stora och fula".
Postad 24 January 2008 - 08:54
Fördelar med 4000 är uppskalning samt att det är en riktig HDMI switcher/repeater (kostar en del separat) vilket gör livet lättare för dom som har flera HDMI källor. Nackdelen med HDMI i YSP (alla modeller) är att den tar inte emot HigDef strömmar dvs det finns inget stöd för okomprimerade kanaler i HD som TrueHD eller DTS Master. Spelaren måste skala ljudet ner till "ordinarie" 5.1. Det är kanske ett tecken att dom som vill satsa på BD med bästa möjliga ljud skall tänka om.Marlow:
Tack för svar. Av ditt svar att döma verkar det för mig inte finnas något egentligen vinst med 4000:s HDMI-stöd. Eller finns det risk med synk-problem eller sämre ljudkvalité mm om jag skickar ljudet via koax/optisk kabel?
(Eftersom jag har digitlakortet inbyggt i tv:n antar jag att jag även måste koppla ljud ut från TV till YSP 1100 för tv-ljud).
Lutar nu åt en YSP 1100 eftersom flickvännen tyckte KEF 2005.2 var "på tok för stora och fula".
Kort, har du nån nytta av att hantera HDMI på enkelt/rätt sätt, samt få uppskalning då är 4000 ett alternativ. Om du är bara ute efter ljudhantering då känns 1100 mer rätt.
Postad 07 February 2008 - 07:43
Har nu insett att höjden blir lite gränsfall då när surroundljudstrålarna studsar i vänster vägg kommer de träffa ovankanten på ryggstödet på soffans divandel.
Skulle vilja ha upp högtalaren lite grann.
Alternativen är väl TV'n på fot med högtalaren på vägg ovanför eller TV'n på vägg och högtalaren på vägg under TV'n.
Inget av dessa alternativ känns dock särskilt snyggt.
Finns det ngn som känner att dom lyckats riktigt bra (rent estetiskt) med placering och har bilder/förslag att visa?
Postad 07 February 2008 - 13:15
Postad 07 February 2008 - 18:51
Hmm, ursäkta det skumma panoramakortet, det var det enda fotoläget som ville funka i min Tytn2 för tillfället...
Bifogad fil(er)
Postad 11 February 2008 - 20:29
Jag har tänkt att köpa Yamaha YSP. Jag har en 40" lcd tv men ska man köpa den stora eller den lilla modellen? vilket passar bäst till
Postad 16 February 2008 - 11:29
Hej!
Tänkte kolla med någon kunning inom området, tänkte köpa mig en Ysp-4000 med "bok" subben, jag har ritat upp rummet som ni kan se nedan, kommer detta funka bra tror ni? Är lite rädd för att vänstra utrummet kommer sno mycket ljudstrålar eller tror ni det går att rikta?
Sen tänkte jag kolla en annan sak, det här med Stereo lyssning av musik av denna anläggning, är det så dåligt att dator högtalare spelar bättre eller kommer den ens i närheten av en 3000:- förstärkare osv?
Tacksam för svar!
Ps* Yamaha har verkligen vunnit tjejernas hjärta med sladdlösa paket!
Hej!
Blev nyfiken efter det att jag läst din fråga om det skulle fungera i ditt rum. Hur har det gått? är själv i samma situation så jag skulle bli mycket tacksam för din eventuella info.
Johannes67
Postad 21 February 2008 - 15:20
Läser man på s.28 i manualen under "Anslutning av andra externa komponenter" så står det följande:
"Om aktuell komponent stöder optisk digital anslutning, så anslut en optisk digital utgång på komponenten ifråga (t.ex. en
DVD-spelare/brännare) till ingången AUX 1 OPTICAL DIGITAL IN på ljudprojektorn."
och lite längre ner (efter "Utför en videoanslutning"):
"Om DVD-spelaren/brännaren etc. är försedd med komponentvideoutgångar,
så anslut komponentvideoutgångarna på DVD-spelaren/brännaren etc. till ingångarna DVD/AUX 2 COMPONENT
VIDEO IN på ljudprojektorn."
Detta resulterar i att man får ut ljudet på AUX1 och bilden på AUX2.
Jag hittar inget sätt att koppla ihop dessa så jag får bilden och ljudet samtidigt. Har skrivit till Yamaha för en vecka sedan men inte fått svar!
Ngn som lyckats med detta kan komma med tips?
Annars har jag digitalboxen via komponent till (STB) och optisk kabel (till STB) enl. s.26 i manualen samt PS3'an via HDMI.
Postad 26 February 2008 - 08:30
...Att köra in 1 HDMI, 2 Component och 2 optisk samtidigt går inte...
Fan, va dåligt att skriva i manualen att det går! Jag som laddade hem manualen från Yamaha och kollade att jag skulle kunna koppla mina apparater som jag ville innan jag sålde mitt nästan nya 5.1 -system och köpte YSP-4000 istället!
Hata Yamaha!!!!
Postad 03 March 2008 - 09:05
Jag har en Samsung LE-37M86BD och ett PS3, vilken av alla YSP måste jag ha??
Postad 04 March 2008 - 12:24
Fick precis svaret från Yamaha suppoprt (efter närmare 2 veckor)...
...Att köra in 1 HDMI, 2 Component och 2 optisk samtidigt går inte...
Det var riktigt dåligt!
Jag har köpt mig en blygsam Ysp-800 med en YST-FSW100 på blocket! Köpte de båda för 3500kr tillsammans. Får dem inte förrens om någon månad då en kompis hämtade upp sakerna åt mig. Jag har förhoppning att det ska låta ok annars åker det in i sovrummet
Postad 19 March 2008 - 22:07
Vad är skillnaden på YSP-1100 och 1000 ?? säkert en dum fråga men jag är ganska vilse när det gäller sånt här.
Jag har en Samsung LE-37M86BD och ett PS3, vilken av alla YSP måste jag ha??
Det undrar jag också. Det skiljer ju trots allt cirka två lakan i pris. Finns det någon som kan dela med sig av sin visdom?
Postad 01 April 2008 - 21:44
men har dock ett problem nu.
Har gjort alla iställningat å den har kalibreart och de gick bra allt sånt men får fortfarande inget ljud från tv:n??
någon som vet vad felet ligger, det är säkert någon enkel inställnig bara men vilken av alla
MVH johan H
Redigerat av johanhansson, 01 April 2008 - 21:45.
Postad 10 April 2008 - 17:03
Postad 10 April 2008 - 17:07
Postad 10 April 2008 - 17:33
Ja, om jag inte helt har missuppfattat funktionaliteten så klarar 4000 av att via hdmi in skala upp bilden till 720p eller 1080i, skicka vidare signalen till hdmi ut och samtidigt få ut ljudet.
Skala upp är väl SD material. Eftersom från dator och ps3 är ju ingen uppskalning nödvändig då signalen skickas ut i 1080p. Frågan är ju om den klarar av att skicka vidare den signalen till TVn.
Postad 11 April 2008 - 08:09
Sorry, läste inte ditt inlägg ordagrant. Jodå, visst ska den kunna köra 1080p. Det står förvisso inte så mycket om det i manualen, men på två ställen nämner den 1080p så den borde fixa det.Skala upp är väl SD material. Eftersom från dator och ps3 är ju ingen uppskalning nödvändig då signalen skickas ut i 1080p. Frågan är ju om den klarar av att skicka vidare den signalen till TVn.
Postad 11 April 2008 - 08:34
Sorry, läste inte ditt inlägg ordagrant. Jodå, visst ska den kunna köra 1080p. Det står förvisso inte så mycket om det i manualen, men på två ställen nämner den 1080p så den borde fixa det.
Enligt andra inlägg här ska den YSP bara klara 1080i
Postad 11 April 2008 - 08:43
Tillhör du dem som svurit över att YSP saknat HDMI och radio? Nu behöver du inte vänta längre!
- Ingång för mp3-spelare på fronten.
- Full analog bildomvandling till HDMI 1080i
Ingångar: 2 x analog, 2 x optisk digital, 1 x koaxial digital, RS-232C
2 komponentingångar & 1 utgång
Subwooferutgång med delningsfrekvens: 80Hz, 100Hz, 120Hz
HDMI: 2 in & 1 ut, 1080P/24Hz, 50Hz & 60Hz kompatibel, Video uppskalning 1080i/720P.
Så det verkar vara uppskalning av SD som är till max 1080i.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Extern förstärkare till ljudpanel Yamaha YSP-4100?
4 bilder
20 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?