* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 02 november 2008 - 12:48
Unregisteredf6f2a813
-
Unregisteredf6f2a813
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Du Kan teckna tilllägs tjänst som heter Mobil surf för 90kr månaden (då får du fri data i mobilen med alla program dock är hastigheten begränsad till 384kbit/s alltså ej turbo 3g, vill du ha turbo 3g får du teckna till mobilt bredband för 199kr mån) dessa 90 eller 199kr månaden dras från dina 499 kr så att du har 409 eller 300 kr kvar o ringa för beroende på vad du väljer
Är dom fortfarande olåsta dom man får av tre ?
Postad 02 november 2008 - 12:49
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Så det är så här det ser ut med Touch 3D på x1? http://www.youtube.c...h?v=hLz4UlKOHL0Är det några inställningar man behöver och/kan göra i efterhand?
Postad 02 november 2008 - 12:56
Kongo69
-
Kongo69
-
Rookie
-
3 inlägg
Är dom fortfarande olåsta dom man får av tre ?
Beställde i onsdags, fick leverans torsdag... Inga 3-loggor, olåst..
Postad 02 november 2008 - 13:08
Unregisteredf6f2a813
-
Unregisteredf6f2a813
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Beställde i onsdags, fick leverans torsdag... Inga 3-loggor, olåst..
Gött
Postad 02 november 2008 - 13:17
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
För alla som är ute efter ett bra displayskydd kan jag varmt rekommendera det som heter Copter från Skalshop. Har monterat många diplayskydd i mina dagar och alltid svurit över dammkorn, fingeravtryck och luftbubblor som kommer i mellan så man får göra om det gång på gång innan man blir nöjd. Detta var enormt lätt att få snyggt och det känns riktigt bra. Jag har tidigare använt erkänt bra Martin Fields, Proporta och Boxwave mm och det slår dem alla på fingrarna.
Postad 02 november 2008 - 13:37
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Väldigt va lång tid det tar att installera touch 3D! Den har hållit på i 25 minuter nu och har kaske 15-20% kvar.
Ni som har avinstallerat det för att det segat ner telefonen... har ni använt det som panel, och isåfall, har det segat ner saker även utanför den panelen?
//Joel
Postad 02 november 2008 - 14:00
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jag har en fundering angående skärmen. Skärmens stora nackdel är ju att den är sänkt i höljet. Hur mycket skit samlar den på sig egentligen. Min gamla P1 som också hade sänkt skärm blev för ###### skitig.
Är skärmen hård som iphone eller mjuk som touch diamond? Den mjuka skärmen tycker jag är betydligt sämre.
Postad 02 november 2008 - 14:15
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Den är iaf mjukare än P1i
Postad 02 november 2008 - 14:19
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Den är iaf mjukare än P1i
Det låter inget vidare. P1i'ans skärm är ju t.o.m. mjukare än touch diamond Är inte så kul att använda fingrarna på en mjuk skärm.
Postad 02 november 2008 - 14:21
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Tycker P1an är ganska stum jag, X1an är lite för mjuk.
Knackar jag med pennspetsen på P1 så låter det ju nått, på X1 låter det inget typ
Redigerat av zhogun, 02 november 2008 - 14:23.
Postad 02 november 2008 - 14:26
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Knackar jag med pennspetsen på P1 så låter det ju nått, på X1 låter det inget typ
Låter oroväckande. Måste scouta den hårt innan jag köper. Har en touch diamond nu som jag snart kastar ut i skogen. Riktigt dålig telefon imo Har du fler skavanker på X1 att dela med dig av?
Postad 02 november 2008 - 14:32
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hehe nä inget jag kommer på direkt just nu, jag tycker telefonen är bra men det är som du säger..mjuk skärm är inte så kul.
Postad 02 november 2008 - 14:33
Toob
-
Toob
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Väldigt va lång tid det tar att installera touch 3D! Den har hållit på i 25 minuter nu och har kaske 15-20% kvar.
Ni som har avinstallerat det för att det segat ner telefonen... har ni använt det som panel, och isåfall, har det segat ner saker även utanför den panelen?
//Joel
Jag tycker att det för det första tåg mycket lång tid att installera men att den segar ju inte ner själva telefonen men att när man använder den som panel är den mkt seg. //Tobbe
Postad 02 november 2008 - 14:37
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Jag har märkt att min Xperia har blivit slöare och slöare i och med att jag installerat program, använt den mycket o.s.v. Detta är precis som med en desktop PC, registret får mer och mer skräp i sig, temporära filerna växer, minnesanvändningen är inte optimerad. På min PC använder jag programmet Registry Mechanic för att rensa datorn på skräp, så jag började leta efter något liknande för WM. Jag hittade ett program som faktiskt funkar, SKTools. Länk: http://www.s-k-tools...ols/m_feat.html
Postad 02 november 2008 - 14:37
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Läste om fri trafik.
Vilket abonnemang rekommenderar ni?
Köpte telefonen kontant och har kontantkort i den tills jag har bestämt mig.
Postad 02 november 2008 - 15:53
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Tycker att skärmen på X1:an är betydligt skönare och bättre än på P1:an. Den är mycket mer exakt och små knappar jag inte kunde drömma om att använda fingret till på P1:an kan jag nu klara av med tummen! Har märkt att det har lite betydelse på hur du konfar skärmen. Första gången man startar X1:an får man trycka på skärmen på olika ställen.. gör man det bra så är den klockren sen. Det har också tipsats om tidigare i tråden här att om man tycker skärmen är för känslig eller inte tillräckligt känslig så kan man omkonfigurera skärmen och trycka hårdare/lösare för önskat resultat. //Joel
Postad 02 november 2008 - 16:18
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Ok.. Har testat Touch 3D några timmar nu.
Installerade det på telefonminnet. Fått för mig att det ska gå snabbare om det ligger där, plus att det blir problem annars om man kopplar in telefonen i dator i filöverförings-läget och vill kunna köra Touch 3D. (Minneskortet "försvinner" ju från telefonen i det läget.)
Skitsnyggt och smidigt gränssnitt, men:
Foton och Video funkar dåligt, så fort jag försöker byta album, använda bildspel eller nått sånt så hänger den sig och jag får använda panelknappen för att komma ut och ladda panelen igen. Den hänger sig i ett läge där det står "loading..."
Samma sak händer om jag försöker lägga till en kontakt i personer-fliken.
Home-fliken, meddelanden, epost och Väderfliken funkar som dom ska. Väderfunktionerna gör mig nästan upphetsad!  Aktie-delen har jag inte testat.
Laddtiderna är acceptabla för det mesta. Uppstarten av panelen första gången efter en softreset är lite seg. Tror att det är något som ligger o spökar bakom ibland eller att det är buggar som gör så att den står o laddar ibland också. En tidigare grej jag märkt är att det verkar som om vissa program typ indexerar mapparna på nätverket när de startar. Jag har inga belägg för det här men det är en aning om varför det ibland tar extra tid att starta vissa program som annars startar snabbt. Det här gäller även när jag inte kör Touch 3D.
Någon annan som har liknande problem?
//Joel
Postad 02 november 2008 - 16:30
Zakath
-
Zakath
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Ok.. Har testat Touch 3D några timmar nu.
Foton och Video funkar dåligt, så fort jag försöker byta album, använda bildspel eller nått sånt så hänger den sig och jag får använda panelknappen för att komma ut och ladda panelen igen. Den hänger sig i ett läge där det står "loading..." Samma sak händer om jag försöker lägga till en kontakt i personer-fliken.
Versionen av TouchFlo 3d som ligger ute nu är ej färdig - det jobbas på den - så bara vänta på kommande release!!
Postad 02 november 2008 - 17:02
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Fint jobbar med TF3D-panelen, Pubba!
Jag slängde ihop några lite mer passande bilder till panelen här:
Postad 02 november 2008 - 17:26
Nisse Järnet
-
Nisse Järnet
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ok.. Har testat Touch 3D några timmar nu. Installerade det på telefonminnet. Fått för mig att det ska gå snabbare om det ligger där, plus att det blir problem annars om man kopplar in telefonen i dator i filöverförings-läget och vill kunna köra Touch 3D. (Minneskortet "försvinner" ju från telefonen i det läget.)
Skitsnyggt och smidigt gränssnitt, men:
Foton och Video funkar dåligt, så fort jag försöker byta album, använda bildspel eller nått sånt så hänger den sig och jag får använda panelknappen för att komma ut och ladda panelen igen. Den hänger sig i ett läge där det står "loading..." Samma sak händer om jag försöker lägga till en kontakt i personer-fliken.
Home-fliken, meddelanden, epost och Väderfliken funkar som dom ska. Väderfunktionerna gör mig nästan upphetsad! Aktie-delen har jag inte testat.
Laddtiderna är acceptabla för det mesta. Uppstarten av panelen första gången efter en softreset är lite seg. Tror att det är något som ligger o spökar bakom ibland eller att det är buggar som gör så att den står o laddar ibland också. En tidigare grej jag märkt är att det verkar som om vissa program typ indexerar mapparna på nätverket när de startar. Jag har inga belägg för det här men det är en aning om varför det ibland tar extra tid att starta vissa program som annars startar snabbt. Det här gäller även när jag inte kör Touch 3D.
Någon annan som har liknande problem?
//Joel
Skumt, min hänger sig inte och jag kan lägga till personer utan problem? Det enda är väl att den går in under mina dokument på telefonen, inte minneskortet där fotona ligger. Trycker man på "album" så är det väldigt segt att ladda upp bilderna mm.
Postad 02 november 2008 - 17:50
Unregistered0acedd93
-
Unregistered0acedd93
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Postad 02 november 2008 - 18:35
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Har du kört SnabbGPS-programmet för att uppdatera sattellitinformationen?
//joel
Japp, ett antal gånger till och med. I tomtom var det en stapel som var grå. Nu är det inte ens en längre. Vilka inställningar har ni under extern GPS. På den första fliken har jag comport 4 på den andra står det ingen och på den tredje är det ibockat.
Postad 02 november 2008 - 18:38
Butcher_swe
-
Butcher_swe
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hmmm finns det något sätt få  när man skickar sms? finns det program som kan fixa till det?
Mvh Butch
Redigerat av Butcher_swe, 02 november 2008 - 18:38.
Postad 02 november 2008 - 18:51
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Japp, ett antal gånger till och med. I tomtom var det en stapel som var grå. Nu är det inte ens en längre. Vilka inställningar har ni under extern GPS. På den första fliken har jag comport 4 på den andra står det ingen och på den tredje är det ibockat.
Com4 Ingen hastighet:4800 "Hantera GPS automatiskt" ikryssat. //Joel
Postad 02 november 2008 - 18:57
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Com4
Ingen hastighet:4800
"Hantera GPS automatiskt" ikryssat.
//Joel
Hum, vad fan kan det bero på då då? Köra ny hard reset tro?
Postad 02 november 2008 - 18:59
Unregisteredf6f2a813
-
Unregisteredf6f2a813
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Märker att det finns många tillägsprogram till x1 , skulle vara smidigt om någon sammanställde vilka program/verisioner som är något att ha och även en liten kort kommentar vad det gör/fungerar, så man slipper läsa hela tråden som nu är uppe i 100 sidor...
Postad 02 november 2008 - 19:01
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Väldigt skumt..Kör en till hard reset ...
Du ska igentligen inte behöva röra nå under external settings..
Öppna TomTom å kolla inställningar där istället..
Postad 02 november 2008 - 19:11
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Väldigt skumt..Kör en till hard reset ... Du ska igentligen inte behöva röra nå under external settings..
Öppna TomTom å kolla inställningar där istället..
Jag gör det nu. SPB backup gör backup på sms med va? Det enda jag gjorde skillnad mot förra gången var att jag nu testade google maps innan tom tom.
Postad 02 november 2008 - 19:38
Zakath
-
Zakath
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Fint jobbar med TF3D-panelen, Pubba! Jag slängde ihop några lite mer passande bilder till panelen här:
Edit........
Redigerat av Zakath, 02 november 2008 - 19:38.
Postad 02 november 2008 - 19:41
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
P@itor
Testa annars PIM backup...Riktigt bra backup program...Gratis..De tar sms/mms..
Att du testat googlemaps ska ju inte spela nån roll.....Gissar att du är ute när du startar gps och låter den ligga minst 10 minuter?
Postad 02 november 2008 - 20:25
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
P@itor
Testa annars PIM backup...Riktigt bra backup program...Gratis..De tar sms/mms..
Att du testat googlemaps ska ju inte spela nån roll.....Gissar att du är ute när du startar gps och låter den ligga minst 10 minuter?
Jo, jag är ute. Men inga 10 minuter. Ska väl knappast behövas? Tog ju bara 30 sekunder första gången jag startade den. Funkade inte nu heller efter en nu hard reset
Postad 02 november 2008 - 20:34
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jo, jag är ute. Men inga 10 minuter. Ska väl knappast behövas? Tog ju bara 30 sekunder första gången jag startade den. Funkade inte nu heller efter en nu hard reset
Eh.. jag gissar att du redan gjort det. Men för säkerhets skull: Har du kollat så att du slagit igång "GPS" i menyn i Google Maps? Fast du har provat i TomTom också förstår jag.. då borde det ju ha funkat ändå. //Joel
Postad 02 november 2008 - 20:38
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Eh.. jag gissar att du redan gjort det. Men för säkerhets skull: Har du kollat så att du slagit igång "GPS" i menyn i Google Maps?
Fast du har provat i TomTom också förstår jag.. då borde det ju ha funkat ändå.
//Joel
Jo, provat det. Men kör tom tom som sagt. Ställde den i fönstret nu så får den stå på ett tag. Går inte ut å ställer mig i 10 min iaf. E ju kallt
Postad 02 november 2008 - 20:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Om det gick så fort första gången så borde det inte ta så lång tid nu heller...
10 minuter var väl kanske att ta i...men nog kan det ta nåra minuter första starten...
Postad 02 november 2008 - 20:59
Zoobo
-
Zoobo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Zoobo har PM.....
Du med
Postad 02 november 2008 - 21:15
oee
-
oee
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Om inte ens mitt utförliga inlägg med bilder å allt hjälpt dig så vet jag inte vad. Programmet som gäller är än en gång SPB Pocket Plus. Altså inte SPB Mobile Shell om det var det du syftade på.
Jag vet inte om det är jag som inte förstår alls, men jag lyckas verkligen inte konfigurera x-panel-knappen och lägga på/lås. Jag går genom Pocket Plus in och vill lägga till knapparna men när jag ska lägga till dem så gör de bara det de gör default, alltså går ur programmet eller går till x-panel-vyn. Ingen som helst möjlighet att konfugurera knapparna alså.
Postad 02 november 2008 - 21:18
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Om det gick så fort första gången så borde det inte ta så lång tid nu heller... 10 minuter var väl kanske att ta i...men nog kan det ta nåra minuter första starten...
Så, frusit häcken av mig i 20 minuter. Inte en enda sattelit fick jag in. Får väl ringa support imorrn.
Postad 02 november 2008 - 21:30
ragnevi
-
ragnevi
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tror inte Touch Flo 3D är något som är värt att använda i dagsläget, jag installerade det nyligen. Jag installerade sedan panelen, det fungerade bra. Touch Flo 3D fungerade förvisso men allt annat i mobilen gick i slowmotion, öppna program, bläddra i kontakter, filmer hackade...
Gärna ett flashigt interface men hellre en snabb telefon. Sitter och försöker ta bort det nu, verkar ta lika lång tid som att installera det. Misstänker att jag får reseta den.
Postad 02 november 2008 - 21:47
Zoobo
-
Zoobo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Postad 02 november 2008 - 21:49
jhenrikj
-
jhenrikj
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Letar efter ett program så att man kan spärra ett nummer. Tips någon?
SPB Phonesuit har flera olika samtalsfiltreringar, bl.a. en blacklist där du kan lägga till alla nummer du vill spärra...den listan växer allt mer och mer hos mig men fungar perfekt.
Postad 02 november 2008 - 21:57
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Fint jobbar med TF3D-panelen, Pubba! Jag slängde ihop några lite mer passande bilder till panelen här:
Var lägger jag filerna? Edit: hittade
Redigerat av `rzr, 02 november 2008 - 22:02.
Postad 02 november 2008 - 22:12
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Edit........ 
Eeh... va?
Postad 02 november 2008 - 22:13
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Då är det min tur att bidra med något smått.. ville labba lite med Windows Mobile SDK:n i Visual Studio så jag slängde ihop i ett program om hur man kunde ändra "default browser" i telefonen - för er som inte vill gå in i registret och hacka själva. Ladda ner och byt namn på .ZIP till .CAB - forumet verkar inte vilja att man laddar upp cab-filer då de inte var tillåtna.
DefBroInstall.zip 26,82K
29 Antal nerladdningarProgrammet ser ut så här. Har försökt tänkt på det mesta men vet om några buggar som jag inte fixat - så använd på egen risk 
defbrosmall.JPG 12,65K
1 Antal nerladdningar
Postad 02 november 2008 - 23:14
glimbrink
-
glimbrink
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
http://forum.xda-dev...ad.php?t=328363
Testade detta och det sög, dåligt program och sen står det på engelska när man ska svara.. Jag som gillar att ha sms i en konversation gillar inte detta programmet för när man svarar så svarar den som på ett vanligt sms.. .Buggigt.. Om ett annat program som bara lägger in smileys så hade det varit kul... Tycker det är dåligt att det inte tillhör men det är ju bara lyx =)
Postad 03 november 2008 - 00:11
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
nvm tror jag har löst mina "problem" med SPB, det var jag som inte fattade bara!
Redigerat av CusmaR, 03 november 2008 - 00:19.
Postad 03 november 2008 - 02:44
Pubba
-
Pubba
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Angående att TouchFLO´s "Album" låser sig/tar extremt lång tid på sig att ladda/indexera...
Jag ersatte filen "C:\Windows\HTCAlbum.exe" med en version från en tidigare version av TouchFLO och sedan dess så fungerar det kanon.
Googla på "HTCAlbum_2.0_1818.3032" så hittar ni säkert filen.
Postad 03 november 2008 - 02:45
mortengutt
-
mortengutt
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
http://forum.xda-dev...ad.php?t=328363
Kan man gå inn og velge hvilken smiley man vil ha når man skriver en ny sms, eller må man legge inn :-) :-( osv for at de skal komme opp? På de andre SE-telefoner så kan man gå inn og velge hvilket smiley-uttrykk man vil ha istedet for å skrive det inn. Takk for hjelp
Postad 03 november 2008 - 12:46
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Har ett lite irriterande problem...... När jag skriver text (sms, mail etc.) och skall skriva "så" eller "då" så skrivs alltid första bokstaven sist. Hmm.... alltså: jag trycker "s" + "å" så blir det "åd".
Är endast när jag skriver ord som börjar på d eller s som jag upplever problemet, alla andra bokstavskombinationer fungerar som de ska.
Nån som ha lust att prova?
Postad 03 november 2008 - 13:12
Unregistereddacb5a1e
-
Unregistereddacb5a1e
-
Användare
-
-
118 inlägg
Har ett lite irriterande problem...... När jag skriver text (sms, mail etc.) och skall skriva "så" eller "då" så skrivs alltid första bokstaven sist. Hmm.... alltså: jag trycker "s" + "å" så blir det "åd".
Är endast när jag skriver ord som börjar på d eller s som jag upplever problemet, alla andra bokstavskombinationer fungerar som de ska.
Nån som ha lust att prova?
Hej jag har inga problem att skriva "så" , "då" blir vad jag skriver i smset //Atte
Postad 03 november 2008 - 13:16
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Hej jag har inga problem att skriva "så" , "då" blir vad jag skriver i smset //Atte
Hmm... skumt, är väl "glappkontakt" på min då.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|