Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 March 2010 - 23:39

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Haha, det kanske den är.... men ibland kan det vara bra att kopiera, eller hur? Fråga Steve Jobs :D

http://www.youtube.c...h?v=CW0DUg63lqU

hehe säger inte att det är dåligt men nämnde bara :P

Postad 13 March 2010 - 23:45

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Fast 576 MB är ju en lite udda RAM storlek och hur mycket är dedikerat för användaren ?

Bra fråga, vet inte riktigt hur det är men tror 2.1 (Nexus o Desire) inte kan använda mer än 256MB just nu, går tydligten få mer ram ledigt via någon ROM men inget som Google stödjer ännu så länge men de borde fixa det i nästa uppdatering av Android.
Vet inte heller riktigt hur mycket minne man har ledigt med 256MB efter att OS är igång på tex Nexus.

För övrigt håller jag med, väldigt udda storlek... var kanske bara för att försäkra sig om att de inte har mindre än Nexus iaf, som jag tror har 512.

Ledsen att det blir lite OT här inne med detta.

Postad 13 March 2010 - 23:57

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Nyhetstorka... :D
Råkade hitta ett udda foto som en och annan kanske är intresserade av att se.

X10 med gul/orange bakgrund.
Postad bild

Postad 14 March 2010 - 00:06

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Nyhetstorka... :D
Råkade hitta ett udda foto som en och annan kanske är intresserade av att se.

X10 med gul/orange bakgrund.
Postad bild

Tyvärr kommer det från den japanska versionen (någon operatör), jag använde film från detta en gång i tiden som "bevis" på att man kunde ändra bakrund, eller åtminstone färg på bakrunden i timescpape. Tyvärr har jag fått information sedan dess att det inte går att ändra. Lite synd tycker jag, är inte speciellt förtjust i den blåa bakrunden och tycker det är väldigt underligt att SE inte gjort så man kan ändra den...

Postad 14 March 2010 - 00:16

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Gäller det bara i Timescape och det eller kan man aldrig byta teman eller bakgrund? Vill ju inte ha en iphone till som man inte kan ändra lite på :D

Postad 14 March 2010 - 00:23

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Tyvärr kommer det från den japanska versionen (någon operatör), jag använde film från detta en gång i tiden som "bevis" på att man kunde ändra bakrund, eller åtminstone färg på bakrunden i timescpape. Tyvärr har jag fått information sedan dess att det inte går att ändra. Lite synd tycker jag, är inte speciellt förtjust i den blåa bakrunden och tycker det är väldigt underligt att SE inte gjort så man kan ändra den...

Klart det går att ändra bakgrund...kolla här.
http://www.youtube.c...h?v=AF_qQSNOiM0

Postad 14 March 2010 - 00:25

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Gäller det bara i Timescape och det eller kan man aldrig byta teman eller bakgrund? Vill ju inte ha en iphone till som man inte kan ändra lite på :D

Gäller i time/media-scape.

EDIT:

Som sagt, det går inte ändra bakrund eller färg i media/time-scape. Jag reagerade tidigt på detta, och har fått bekräftat från SE att det inte går, tyvärr... väldigt underligt men tyvärr sant. Hoppas de fixar det till nästa version.

Redigerat av zippiz, 14 March 2010 - 00:54.

Postad 14 March 2010 - 01:49

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Hur får man in betal-appar om man kör en svensk version av X10 med android 1.6 ???

Postad 14 March 2010 - 03:53

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Håller med er alla, men det vet ni redan.

Jag vet inte hur många gånger jag ställt frågan på bloggen om hur mycket RAM X10 egentligen har, men hela tiden fått undvikande svar o för det mesta inget svar öht.

Ledsen för det här, men om man tex går in på HTC o läser om Desire så kan ni ju se hur bra de skriver sin spec.
http://www.htc.com/s...cification.html

Så ska det se ut, eller hur? :D

Vi får hoppas på 512MB ram på X10. Lite intressant det här med snacket om att den har avsatt minne för GPU förresten, det kanske inte är något de kan nyttja i 1.6 men om de valt att göra så borde det ju vara pga det egentligen är en bättre lösning rent hårdvarumässigt. Tex så är ju delat RAM på en bärbar rätt kass om man jämför med en dator vars grafik har dedikerat minne.

Dags för er att gå in på bloggen o kräva lite fakta ang minne (och MT) från Sony Ericsson nu... jag skäms ju bara jag skriver något där nu, o snart här också ;) Men vi har faktiskt rätt att veta, det är SE som ska skämmas.

Ja det håller jag med om, det där var föredömligt.
Enkel överblick av all info man kan tänkas vilja ha :D

Dock håller jag med om att 576 är en lite udda siffra :P

Haha, det kanske den är.... men ibland kan det vara bra att kopiera, eller hur? Fråga Steve Jobs ;)

http://www.youtube.c...h?v=CW0DUg63lqU

Haha ja vad ska man säga? :P

Det låter himla trist men vi får hoppas dom ändrar på det för den däg gula var ju rätt läcker ju :P

Vi får hoppas det där Creatouch gör så man kan ändra lite själv :D

Edit: har ni förresten tänkt på att den där bågen x10 har för att låsa upp måste ju vara betydligt bekvämare att göra än det är på Ifånen.
Känns som en naturligare rörelse att göra med tummen :lol:

Redigerat av Pjuklarven, 14 March 2010 - 04:01.

Postad 14 March 2010 - 08:21

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
EDIT:hittade svaret och tog bort frågan. move along :D

är det bara jag som tänker när man ser den vita x10:an: Om en storm trooper skulle svara i telefon, då skulle de plocka upp den vita x10:an :P

Redigerat av theclone, 14 March 2010 - 10:09.

Postad 14 March 2010 - 10:12

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

EDIT:hittade svaret och tog bort frågan. move along :D

är det bara jag som tänker när man ser den vita x10:an: Om en storm trooper skulle svara i telefon, då skulle de plocka upp den vita x10:an :P

Haha ja kanske det? :D

Postad 14 March 2010 - 10:13

Vis6
  • Vis6
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

är det bara jag som tänker när man ser den vita x10:an: Om en storm trooper skulle svara i telefon, då skulle de plocka upp den vita x10:an :D

Haha och Darth Vader den svarta ? :P

Postad 14 March 2010 - 10:20

mathias15
  • mathias15
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Kommer det finnas multi-touch på x10:an?

Postad 14 March 2010 - 10:23

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Kommer det finnas multi-touch på x10:an?

Hej Mathias!

Ämnet har diskuterats i ett par sidor nu, senast sidan precis innan. Har du provat att göra en sökning i tråden? :D

Postad 14 March 2010 - 11:03

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

När Xperia X10 börjar säljas i butik kommer den
att kunna kombineras med valfritt Telenorabonnemang, valfri bindningstid och hela utbudet av
mobilsurftjänster.

Detta är från ett pressmeddelande på Telenors hemsida. Detta är fan tragiskt. Jag blev behandlad som en idiot av en sjukt dryg människa (Jörgen) på telenors chatt som hävdade att det är bara de abonnemangen som finns (deras värdelösa surfa-abonnemang) och att det inte ska finnas några andra eller att han i alla fall inte vet det. Samtidigt så står skiten i deras egna press-releaser. Tragiskt hur värdelösa telenor är på kommunikation.
I 3 olika butiker har 1 sagt nej och de två andra sade till mig att vänta och se för att de inte visste.

Postad 14 March 2010 - 11:16

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Någon som vet om x10 kommer vara brandad och operatörslåst vid köp från tre eller telenor?

Postad 14 March 2010 - 11:30

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Någon som vet om x10 kommer vara brandad och operatörslåst vid köp från tre eller telenor?

Ställde frågan till 3 igår, fick tyvärr svar på en fråga men inte på den... så frågade dem igen nu. De ska inte branda eller låsa Desire så hoppas inte de gör det med X10 heller.

Postad 14 March 2010 - 11:39

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Ställde frågan till 3 igår, fick tyvärr svar på en fråga men inte på den... så frågade dem igen nu. De ska inte branda eller låsa Desire så hoppas inte de gör det med X10 heller.

Det skulle då förvåna mig rätt mkt om dom inte gjorde det..
Dom brukar ju vara rätt duktiga på att kladda ner alla lurar med en massa skit.. :D

Postad 14 March 2010 - 11:44

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Det skulle då förvåna mig rätt mkt om dom inte gjorde det..
Dom brukar ju vara rätt duktiga på att kladda ner alla lurar med en massa skit.. :D

Ja, det brukar de absolut vara... men de har skrivit att de inte ska göra det på Desire (på facebooksidan) så jag tror inte de kommer göra det med X10 heller.

Förresten, vad var det bästa/billigaste abonnemanget till X10 nu när de flesta kommit ut med sina? Verkar ju inte vara tre där iaf..?

Postad 14 March 2010 - 11:51

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Ja, det brukar de absolut vara... men de har skrivit att de inte ska göra det på Desire (på facebooksidan) så jag tror inte de kommer göra det med X10 heller.

Förresten, vad var det bästa/billigaste abonnemanget till X10 nu när de flesta kommit ut med sina? Verkar ju inte vara tre där iaf..?

men varför skulle dom inte göra det?
dom lär ju säkert låsa den iaf?

Postad 14 March 2010 - 11:52

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Bäst och billigast beror väl helt och hållet på vilka vanor man har.

Redigerat av theclone, 14 March 2010 - 11:53.

Postad 14 March 2010 - 11:54

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Det är en stor gåta för mig varför de överhuvudtaget håller på att branda och låsa telefoner.

De får ju in pengarna för abbonemanget och telefonen iom köpet/tecknandet ändå.

Skall de sen ha en massa extra personal som sitter och jobbar med deras brandningsprogramvara samt att alla som får problem med det minsta ringer dom istället för t.e.x SE support. Tror de mer och mer släpper det och överlåter allting till tillverkarna. Borde vara mindre jobb för dem tycker man.

Själv hatar jag op-låsta lurar då man brukar få vänta i evigheter sen på uppdateringar m.m Bättre då att köpa en obrandad på ränterfi avbet om man inte har råd att köpa den kontant.

Postad 14 March 2010 - 12:05

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Det är en stor gåta för mig varför de överhuvudtaget håller på att branda och låsa telefoner.

De får ju in pengarna för abbonemanget och telefonen iom köpet/tecknandet ändå.

Skall de sen ha en massa extra personal som sitter och jobbar med deras brandningsprogramvara samt att alla som får problem med det minsta ringer dom istället för t.e.x SE support. Tror de mer och mer släpper det och överlåter allting till tillverkarna. Borde vara mindre jobb för dem tycker man.

Själv hatar jag op-låsta lurar då man brukar få vänta i evigheter sen på uppdateringar m.m Bättre då att köpa en obrandad på ränterfi avbet om man inte har råd att köpa den kontant.

Japp har aldrig ägt en brandad/låsttelefon och kommer inte göra det heller. Är en dealbreaker för mig. Principsak. Så länge operatörer håller på med det samt att inte erbjuder fri datatrafik så vägrar jag. Är så dåligt.

Redigerat av theclone, 14 March 2010 - 12:05.

Postad 14 March 2010 - 12:21

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Japp har aldrig ägt en brandad/låsttelefon och kommer inte göra det heller. Är en dealbreaker för mig. Principsak. Så länge operatörer håller på med det samt att inte erbjuder fri datatrafik så vägrar jag. Är så dåligt.

Branding är inte okej, nej. :D

Postad 14 March 2010 - 12:21

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Vet inte... vet bara att de inte ska göra det med Desire så vi får hoppas att det är så att Tre har tänkt om vad det gäller låsning av mobiler. De flesta andra låser ju inte sina heller idag, så det vore ju på tiden.

Postad 14 March 2010 - 13:16

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Har vi inte tappat bort ämnen som tråden borde behandla.. allt om X10? :D

Postad 14 March 2010 - 13:34

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Har vi inte tappat bort ämnen som tråden borde behandla.. allt om X10? :D

de pratar om köpet av x10 och hur (villkoren) man får sin x10, tycker inte det är OT alls..

Postad 14 March 2010 - 13:42

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

de pratar om köpet av x10 och hur (villkoren) man får sin x10, tycker inte det är OT alls..

Tyckte det mer handlade om HTC och Desire..

men faktum är väl att oavsett vilken mobil man köper går den alltid att få "olåst" om man slantar upp..
i princip alla operatörer kommer förmodligen inom sinom tid att ta in X10 i sina sortiment..

Postad 14 March 2010 - 15:31

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som lagt märke till att "Kommer snart" skylten på SE's hemsida för X10 mini är borta, men den är kvar för Mini Pro och storebror X10 ?

Postad 14 March 2010 - 15:42

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som lagt märke till att "Kommer snart" skylten på SE's hemsida för X10 mini är borta, men den är kvar för Mini Pro och storebror X10 ?

Tror det är helt medvetet gjort, dom vill bara sätta griller i huvet på alla, nån slags sjuk marknadsföring, för det skappar ju snack

Postad 14 March 2010 - 15:48

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

nä, Men det betyder nog ingenting skulle jag tro.

satt och jämförde lite specar. och en sak jag funderar över är USB-lagring. X10 har inte det men mini/pro har det enligt sonyericssons info. Betyder det att de har usb-host? Eller vad betyder det. Kan de inte skriva så man förstår :D

samt att mini pro inte har Wisepilot™ – navigering steg för steg. men mini har det. Verkar ju var som att den som gjort de här specarna hade tagit en öl för mycket, eller kan det verkligen stämma.

Redigerat av theclone, 14 March 2010 - 15:52.

Postad 14 March 2010 - 15:53

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Vet inte... vet bara att de inte ska göra det med Desire så vi får hoppas att det är så att Tre har tänkt om vad det gäller låsning av mobiler. De flesta andra låser ju inte sina heller idag, så det vore ju på tiden.

Enligt tre.se så är Desire låst, den kanske inte brandas men jag väldigt svårt att tro att den inte är låst.

Operatörslåsning
Med 3Abonnemang: Ja, under bindningstiden
Med 3Kontant: Ja

Postad 14 March 2010 - 15:58

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Ledsen för det här, men om man tex går in på HTC o läser om Desire så kan ni ju se hur bra de skriver sin spec.
http://www.htc.com/s...cification.html

Så ska det se ut, eller hur? :D

Hade SE följt den mallen hade det säkert ändå stått olika saker på olika WEB sidor på deras site, så jag tror nog vi mår bäst av att leva i ovisshet. :D

nä, Men det betyder nog ingenting skulle jag tro.

Jo, så verkar det ju vara med det merparten av infon som kommer från SE nuförtiden. :P

Redigerat av twintin, 14 March 2010 - 16:06.

Postad 14 March 2010 - 16:01

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Enligt tre.se så är Desire låst, den kanske inte brandas men jag väldigt svårt att tro att den inte är låst.

Operatörslåsning

Hmm jag som hade fått lite hopp om att tre slutat upp den den skiten. N900:an var inte låst.

får hoppas x10:an/mini/pro är olåsta...frihet åt folket :D

Postad 14 March 2010 - 16:22

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Operatörslåsning

De ska ändra det där, jag är ledsen för att detta handlar om Desire men som sagt, frågan är ställd om även X10 klarar sig från låsning och brandning. Vore nog bra om någon annan av er som är intresserade går in och ställer frågan på 3s facebooksida.

"3 Sverige Anders Larsson: HTC Desire är generisk dvs den har ingen 3 anpassad mjukvara.Du kommer kunna förboka mobilen ca en vecka innan vi börjar sälja den.Fre...drik Lövgren: HTC Desire kommer inte vara operatörslåst.Däremot kommer telefonerna känna igen 3sim kortet och ställa in MMS & data inställningar automatiskt samt sätta startsidan till planet 3"

http://www.facebook.com/3Sverige

Läste iofs något nu om att de lagt in något program på X10, så lite har de iaf pillat... hoppas de inte låst något...

Postad 14 March 2010 - 18:33

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

OT: N900 verkar riktigt cool, med fantastisk hårdvara så om du är nöjd varför byta? (lite stor är den förstås)

Grannen har en n900 och jag trodde att telefonen skulle vara riktigt bra, men tji fick jag. Ägaren till telefonen är själv nöjd men jämfört med Android lurarna känns den som stenåldern tycker jag. Allt kanske blir bättre när Meemo släpps men det lär ju dröja till årsskiftet...

Postad 14 March 2010 - 19:06

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

SE har en egen app för att modifiera bakgrunden, verkade riktigt cool. När 2.x kommer så finns det dynamiska (rörliga) bakgrunder osv.

Postad 14 March 2010 - 19:24

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Grannen har en n900 och jag trodde att telefonen skulle vara riktigt bra, men tji fick jag. Ägaren till telefonen är själv nöjd men jämfört med Android lurarna känns den som stenåldern tycker jag. Allt kanske blir bättre när Meemo släpps men det lär ju dröja till årsskiftet...

A...Meego...Don't even go there...Don't get me started! :D

Postad 14 March 2010 - 19:26

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

De ska ändra det där, jag är ledsen för att detta handlar om Desire men som sagt, frågan är ställd om även X10 klarar sig från låsning och brandning. Vore nog bra om någon annan av er som är intresserade går in och ställer frågan på 3s facebooksida.

"3 Sverige Anders Larsson: HTC Desire är generisk dvs den har ingen 3 anpassad mjukvara.Du kommer kunna förboka mobilen ca en vecka innan vi börjar sälja den.Fre...drik Lövgren: HTC Desire kommer inte vara operatörslåst.Däremot kommer telefonerna känna igen 3sim kortet och ställa in MMS & data inställningar automatiskt samt sätta startsidan till planet 3"

http://www.facebook.com/3Sverige

Läste iofs något nu om att de lagt in något program på X10, så lite har de iaf pillat... hoppas de inte låst något...

Vad gäller X10 och 3 skriver de följande på Facebook:

"De X10 vi säljer kommer att ha Adressbok, 3TV, 3navigator och de vanliga inställningarna och de kommer att vara operatörslåsta till 3.
Uppgraderingar kommer att skötas av Sony Ericsson som säger att våra uppgraderingar kommer att släppas samtidigt som de generiska."

Postad 14 March 2010 - 20:49

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

"De X10 vi säljer kommer att ha Adressbok, 3TV, 3navigator och de vanliga inställningarna och de kommer att vara operatörslåsta till 3.
Uppgraderingar kommer att skötas av Sony Ericsson som säger att våra uppgraderingar kommer att släppas samtidigt som de generiska."

Ok... jag har ingen koll på vad 3TV o 3navigator är för något, men de är kanske bra.... tråkigt att telefonen är låst, men fint att SE tar hand om deras uppgraderingar.

3 sköter sig väldigt bra, både på sin support o facebooksidan (även den är ju iofs någon form av support).

Postad 14 March 2010 - 20:55

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Ok... jag har ingen koll på vad 3TV o 3navigator är för något, men de är kanske bra.... tråkigt att telefonen är låst, men fint att SE tar hand om deras uppgraderingar.

3 sköter sig väldigt bra, både på sin support o facebooksidan (även den är ju iofs någon form av support).

Lite intressant...undrar vad de menar med "och de vanliga inställningarna"....vilka är de vanliga inställningarna då?

Postad 14 March 2010 - 21:36

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Tja, det där blir ju ett enkelt skäl, till att över huvud taget (fortfarande) inte välja 3 som operatör, utan att välja en annan försäljningskanal. Aldrig att jag köper sånt där skräp som är brandat och/eller operatörslåst. Det finns tydligen personer som tycker det är helt OK, annars hade väl inte den typen av lösning funnits.

Grattis 3 som sagt - ytterligare en kund mindre. Grattis Katshing eller någon annan aktör.

Postad 15 March 2010 - 09:10

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
När jag köpte x1:an när den kom så handlade jag hos 3. Den var/är helt olåst ocb obrandad, annars hade inte köpt den hos tre. Vad jag däremot inte förstått är alla deras tillvalstjänster som kostar extra. MSN messenger till exempel, det kostar ju inget, men tre vill sälja det för 39kr i månaden eller vad det nu kostade. Annars tycker jag 3 fungerar bra förutom om man ska ge sig ut utanför storstäderna. De påstår att man roamar på andra nät där deras eget inte är utbyggt och på så vis alltid har täckning, men det kan jag inte hålla med om...

Postad 15 March 2010 - 09:32

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Jag kommer antagligen köpa X10an genom 3 då jag är väldigt mycket i danmark också. Har aldrig haft en sån här "avancerad" telefon och undrar bara hur det funkar att använda telefonen som modem till datorn? Hur gör man det? Är också lite rädd för att man tappar kontakten med 3 i danmark och den då börjar surfa på nåt danskt nät vilken jag antar kostar massor. Kan man förhindra det på något sätt? Kan man ställa in någonstans att man bara vill använda 3s nät?

Tack för hjälpen! :)

Postad 15 March 2010 - 10:26

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

När jag köpte x1:an när den kom så handlade jag hos 3. Den var/är helt olåst ocb obrandad, annars hade inte köpt den hos tre. Vad jag däremot inte förstått är alla deras tillvalstjänster som kostar extra. MSN messenger till exempel, det kostar ju inget, men tre vill sälja det för 39kr i månaden eller vad det nu kostade. Annars tycker jag 3 fungerar bra förutom om man ska ge sig ut utanför storstäderna. De påstår att man roamar på andra nät där deras eget inte är utbyggt och på så vis alltid har täckning, men det kan jag inte hålla med om...

Min erfarenhet är att 3 har relativt bra täckning, speciellt på 3G. De är ljusår före Telenor norr om Stockholm iaf.
För min del kommer det i alla fall bli ett kontantköp och sedan sak jag köra med Halebop vänner abonnemanget + surf. Med studentdrabbat betalar jag då 88kr(118 utan rabbat) per månad och får 0,5 GB datatrafik(går enkelt att uppgradera till 3GB när man vill), 3000 SMS, 59öre/min(0 inom halebop).
Ganska perfekt för mina behov och för min plånbok :)

Postad 15 March 2010 - 10:29

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Jag kommer antagligen köpa X10an genom 3 då jag är väldigt mycket i danmark också. Har aldrig haft en sån här "avancerad" telefon och undrar bara hur det funkar att använda telefonen som modem till datorn? Hur gör man det? Är också lite rädd för att man tappar kontakten med 3 i danmark och den då börjar surfa på nåt danskt nät vilken jag antar kostar massor. Kan man förhindra det på något sätt? Kan man ställa in någonstans att man bara vill använda 3s nät?

Tack för hjälpen! :)

Det ska inte vara några problem alls att använda den som modem.
Jag tror bara du behöver installera SEs PC Suite på datorn(möjligt att det går utan också) och sedan koppla telefonen till datorn med aningen kabel eller BT. Men hur som helest ska det inte vara några problem alls.

Postad 15 March 2010 - 10:37

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
V11 nu... :)
Ska SE klara Q1 målet så borde vi kunna ha en X10 i våra händer inom 421h..

Bara att räkna ner.

Postad 15 March 2010 - 10:51

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Det står förresten fortfarande att det kommer ingå ett 1000mAh batteri med x10an på 3s hemsida. Nån som vet om detta är riktigt?

Postad 15 March 2010 - 11:42

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Slutsatser efter första veckan med x10. Nu har jag skickat tillbaka den till SE och väntar snällt på att få min egna levererad.

Första intrycket var helt fantastiskt, snabb, surfvänlig och riktigt skön att hålla i handen.
Det var min första telefon med android, riktigt trevligt stabilt och snabbt. Stängde inte av telefonen en enda gång på en vecka. Android känns som det enda operativet som är aktuellt för mig.
Skärmen kändes bra även i solljus, hittade också en app som man kan öka ljusstyrkan i skärmen med ett enkelt knapptryck.

Kompass kändes mkt snabb och exakt, var ute och tog en 8 Km promenad igår och den var väldigt exakt på kartan.

Timescape appen var riktigt trevlig. Ser snyggt ut och fungerar helt utan lagg, i all fall om man låter den uppdatera klart före man börjar titta runt. (uppdatera på wifi tar några sekunder) ...

Det enda frågetecknat jag har är det här med RAM minne. Är det 256 + 128 grafik, eller 384 vanligt RAM eller 512? ?
Jag skulle verkligen vilja veta det :-). Sen körde jag massa appar och märkte aldrig av att den blev långsam..

Men i övrigt en riktigt trevlig upplevelse, och så är den ju så snygg.

Postad 15 March 2010 - 12:13

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Har du kikat på telias mobil prata + surf alltid för 298 kr i månaden med 24 månaders bindning (98 kr per månad utan bindning) ?

Redigerat av twintin, 15 March 2010 - 12:14.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.