Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 juni 2011 - 00:33

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Blir nog root för min del med,

Har ständigt under 15MB ledigt,
När man har rootat, vad är smidigaste sättet att få mera plats för att installera appar på?

Sett att man kan göra en partion på SD kortet och mounta den till systemet, är det lämpligast,
eller finns det andra bra sätt?

Om du verkligen vill ha mera plats så är en ext-partion på sd klart bäst, men kräver en rom som har stöd för det, och sen att man tänker sig lie för så man inte flyttar över launcher och widgets dit, blir strul om kortet pajjar eller nått annat strul.

Postad 16 juni 2011 - 06:44

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Blir nog root för min del med,

Har ständigt under 15MB ledigt,
När man har rootat, vad är smidigaste sättet att få mera plats för att installera appar på?

Sett att man kan göra en partion på SD kortet och mounta den till systemet, är det lämpligast,
eller finns det andra bra sätt?

Jag använde ROM Manager (kolla länken i mitt tidigare inlägg). Med det programmet får du partitionera upp till 512MB. Finns andra sätt som ger mer. Dock tror jag att jag klarar mig eftersom jag klarade mig [nästan] innan.

Annars finns det en annan metod om man är ute bara efter att kunna spara alla appar på SD utan att roota.
http://www.swedroid....standard-guide/

Förresten, kan någon förklara hur används dessa 512MB? Appar med APP2SD stöd bör ju hamna utanför den partitionen? Tipps på ett program som visar hur mycket plats används och hur mycket det är kvar just på den partitionen? :) Kanske Goldstar vet? :P

Redigerat av master_of_rock, 16 juni 2011 - 06:47.

Postad 16 juni 2011 - 06:52

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
http://www.facebook....225857300777092

"Contrary to what we said earlier, we are going to bring Gingerbread to HTC Desire"

Typiskt. Jag som rootade och körde in Cyanogenmod i förrgår pga. den tråkiga nyheten att vi inte skulle få nån uppdatering. Oh well, det går väl alltid att återställa när uppdateringen väl kommer. Jag gillar original.

Och lite info om hur de går tillväga: HTC tar bort appar för att få plats med Gingerbread

“To resolve Desire’s memory issue and enable the upgrade to Gingerbread, we will cut select apps from the release. Look for status updates starting next week. We apologize for any confusion.”

Redigerat av ShaManIX, 16 juni 2011 - 09:43.

Postad 17 juni 2011 - 00:14

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Rootade min Desire igår och ska sätta tänderna i vilken ROM jag vill ha.
När man ändå raderar allt så är det nog bäst att tanka ner några olika och testa ett tag med varje.
Man lär nog få en känsla för den man vill ha.

Men jag skippar nog sense (tror jag :D )

Cyanogen, Oxygen och LeeDroid är klara för test.
Fler förslag, någon?

Postad 17 juni 2011 - 09:41

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Rootade min Desire igår och ska sätta tänderna i vilken ROM jag vill ha.
När man ändå raderar allt så är det nog bäst att tanka ner några olika och testa ett tag med varje.
Man lär nog få en känsla för den man vill ha.

Men jag skippar nog sense (tror jag :D )

Cyanogen, Oxygen och LeeDroid är klara för test.
Fler förslag, någon?

Är helt såld på cm7 i min legend, kan rekommendera quickpic som galleriprogram, bättre och kraftfullare än androids standardgalleri, mer inställningar och framför allt kan man dölja mappar som innehåller bilder men som man inte vill se i galleriet.

Postad 17 juni 2011 - 09:50

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
oxygenrom är mitt förslag om du vill ha en clean aosp-rom. du får inte med en massa skitappar du aldrig kommer använda då heller. eller kanske nån men inte lika mycket som med andra XP.

jag körde ett tag på quickpic, men tyckte inte att det laddade särskilt mycket snabbare (vilket var mitt huvudargument för att byta till det). nu tycker jag snarare att standardgalleriet är mycket snabbare än quickpic. quickpic kunde ibland ta 10-20 sekunder på sig att få igång alla mappar. riktigt uselt. standardgalleriet tog vid ett test nu 3-5 sekunder att bli helt klar.

Postad 17 juni 2011 - 10:22

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

oxygenrom är mitt förslag om du vill ha en clean aosp-rom. du får inte med en massa skitappar du aldrig kommer använda då heller. eller kanske nån men inte lika mycket som med andra XP.

jag körde ett tag på quickpic, men tyckte inte att det laddade särskilt mycket snabbare (vilket var mitt huvudargument för att byta till det). nu tycker jag snarare att standardgalleriet är mycket snabbare än quickpic. quickpic kunde ibland ta 10-20 sekunder på sig att få igång alla mappar. riktigt uselt. standardgalleriet tog vid ett test nu 3-5 sekunder att bli helt klar.

När det gäller snabbhet har du helt rätt, quickpic kan vara lite segt, mitt problem var att jag fick upp bilder från olika musikmappar och backupmappar så det blev väldigt oöverskådligt i Galleri

Postad 17 juni 2011 - 11:23

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Först till kvarn blev oxygen, jäklar va naket det blev.
Upptäckte att jag inte helt greppat hur bra sense är, hur mycket bra extra det är (inte bara dåligt)

En så enkel sak som den jag tycker som är bästa twitter-appen är HTC's egna och den enda andra som har en 4x4 widget är Plume men då är den inte scrollbar.
Är det ingen launcher med i oxygen?

Ska fippla vidare med den ett tag till men jag kommer dyka på LeeDroid senare för att avsluta med cm7

Tips på enkelt sätt att flasha radio?

Postad 17 juni 2011 - 11:30

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
nej oxygen är som sagt en ren rom. är väl några hack, men i övrigt är det rent. jag kör med zeam launcher som jag tycker är riktigt najs.

kan man inte gömma mappar i galleriet? måste fan kolla det nu XP

flasha radio gör du på samma sätt som att flasha in en rom.

Postad 17 juni 2011 - 11:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Topper harley 77

Du kan ju testa Plume for twitter Har inte testat den själv men den ser ut att ha en vettig widget iaf. Körde tweetdeck förut och det tyckte jag funka skapligt iom att det tog både twitter och facbook i samma app, men seg uppdatering och att vissa saker saknades för facebook gjorde att jag gick ifrån det.

Postad 17 juni 2011 - 11:34

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
jag kör tweetdeck för twitter, just för att det fungerar så bra när man får nya tweets. i orginaltwitter så kommer man till senaste (hittade ingen inställning som ändrade detta heller) istället för äldsta nya. och dom nya markeras.

Postad 17 juni 2011 - 13:20

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Goldstar :D

En så enkel sak som den jag tycker som är bästa twitter-appen är HTC's egna och den enda andra som har en 4x4 widget är Plume men då är den inte scrollbar.

Testade LeeDroid men slarvade och såg inte att det var en gammal ROM med 2.2
LeeDroids nya med 2.3.3 är helt klart något att falla tillbaka på om nu ingen annan skulle sitta som handen i handsken :)
Som original men tweakad, stöd för A2SD och allmänt rapp.

CM7 nu, får se vad den bjuder på :)

Ok, radio är bara att köra via ClockWorkMod Recovery det också eller?
Behöver man uppdatera radio eller finns dom med i ROMmarna?

Postad 17 juni 2011 - 14:20

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
du behöver ju inte uppdatera radion. vissa tycker ju att äldre radio funkar bättre än dom nya som kommer.
dom finns inte med i romarna. kanske kommer med nån, men tror inte det.

Postad 17 juni 2011 - 16:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

du behöver ju inte uppdatera radion. vissa tycker ju att äldre radio funkar bättre än dom nya som kommer.
dom finns inte med i romarna. kanske kommer med nån, men tror inte det.

Kan bara instämma egentligen. Vet ju inte exakt hur det är på desire heller har som sagt en legend och med cm7 på legenden så måste man flasha radio för att gps ska starta av nån anledning i övrigt har jag inte upplevt nån märkbar skillnad på radioversion.

Likadant vet jag inte hur man fixar ny radio på desire eftersom att jag fått för mig att det skiljer på metod beroende på om man har s-on eller s-off

Postad 17 juni 2011 - 22:41

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Får se om jag lägger ner tid på radio då.
Tack för svar :D

Kul att se annat än sense men jag måste säga att det riktigt bra.

Postad 20 juni 2011 - 14:07

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Efter att ha testat bland annat Cyanogenmod och ett par andra mods så känner jag ändå att min telefon flyter på bäst när allting är original. Gillar kameran bättre, sms:en bättre o.s.v. Så nu blir det till att återställa till 2.2 och hoppas att 2.3.3 kommer nån gång inom snar framtid.

Om ingen kan rekommendera en mod som är EXAKT som originalsense fast med 2.3.3 i bakgrunden?

Postad 20 juni 2011 - 18:24

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
tro när denna uppdatering hamnar hos oss konsumenter. bra sugen på att roota men avvaktar och se om jag gillar det nya när det nu släpps

Postad 22 juni 2011 - 11:38

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Efter att ha testat bland annat Cyanogenmod och ett par andra mods så känner jag ändå att min telefon flyter på bäst när allting är original. Gillar kameran bättre, sms:en bättre o.s.v. Så nu blir det till att återställa till 2.2 och hoppas att 2.3.3 kommer nån gång inom snar framtid.

Om ingen kan rekommendera en mod som är EXAKT som originalsense fast med 2.3.3 i bakgrunden?

AceSMod007
Den kör jag på nu efter att testat CM7, oxygen, leedroid och någon mer.

CM7 kom närmast av dom jag testade men föll på instabiliteten.
Efter ett par timmar började skärmen muppa sig, gick inte att välja något inget scroll och var ibland bara svart.
Jag kanske gjorde fel men jag testade tom att flasha om för att se om det funkade bättre men nej.

AcesMod slängde jag mest in för testa en ROM med hybrid sense men den funkar jäkligt bra.
Jag är helnöjd :)

Det jag lärde mig av testet av olika ROMs är att sense är kanske systemkrävande och inte så flexibelt men aj så smidigt och användarvänligt det är.

Postad 22 juni 2011 - 12:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Topper Harley 77

Körde du stable av cm7 eller valde du nån nightly?

Av de programvaror som tillverkarna skickar med så är htc sense klart kraftfullast, och brukar få topp-poäng i testerna, även sensation fick det av swedroid när de jämförde med sgs2, det var väl den enda kategori där sensation tydligt vann. Men som alla skal så är det en smaksak. En stor nackdel med all bloatware oavsett om det kommer från samsung, htc eller nån annan är att om de tex ändrar nått på facebook så är det inte säkert att det funkar bra med widgets och annat i telefoner och tyvärr är tillverkare dåliga på att underhålla sin programvara.

Postad 22 juni 2011 - 17:46

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Körde stable.

Det skumma va att det efter en omstart av telefonen inte spårade direkt utan efter några timmar började den lagga lite sen ju längre tiden gick desto skummare betedde den sig.

Håller med i det du säger Goldstar, det fina med sense-ROMmar är att du kan avinstallera nästan allt, vill man inte ha peep så bort med det.
Sen är det som launcher inte så jättesuper på det sättet att du kan ställa in och tweaka hej vilt men bra, snyggt och funktionabelt.
Me like :)

Postad 25 juni 2011 - 23:54

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Desire får 2.3 nästa vecka.

http://www.mofonu.co...tting-the-boot/

Postad 26 juni 2011 - 00:10

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Desire får 2.3 nästa vecka.

http://www.mofonu.co...tting-the-boot/

Hoppas de anger tydligt vad de har rensat ut ifrån Sense...

Postad 26 juni 2011 - 16:28

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

A quick update on this, we’re planning to release the roll-out timeframe for the new Gingerbread ROM for Desire (GSM) early next week. Thanks for your patience.

Jag tar det inte som att de släpper 2.3 nästa vecka utan släpper tidsplanen för när det kommer. Men jag är ju pessimist också efter hur HTC skött hela den här grejen.

Och "early next week" är typ tidigast fredag.

Postad 26 juni 2011 - 20:37

Unregisteredd1dc0e14
  • Unregisteredd1dc0e14
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Kommer Sense försvinna eller tar de bara bort apparna?

Postad 26 juni 2011 - 20:48

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Det är bara HTC [kanske] som vet i dagsläget. Resten är bara gissningar.

Om jag hade varit någon viktig höns på HTC då hade jag gjort följande:

1. Ta bort Sense helt från ROMen.
2. Kräva att användaren godkänner detta vid installation minst 2 gånger för att undvika klagomål i framtiden.
3. Släppa en Sense Launcher på market till de som vill. Kan inte vara 100% Sense men kanske de mest använda features.

Det är ju bara nördar som vill ha 2,3 och de kan mer än gärna gå med på det.

Postad 26 juni 2011 - 21:34

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
tvivlar på att sense kommer försvinna. dom kommer nog bara ta bort några appar som dom istället kommer göra tillgängliga för nerladdning.

Postad 28 juni 2011 - 10:28

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
jag har den senaste tiden haft problem med att uppdatera och installera appar trots att jag hård rensad ytterligare en gång. efter massa googlande hittade jag först en lösning som inte funkade nämligen att rensa cachen i market programmet.
Nu har jag äntligen löst problemet och tänkte posta länken här ifall någon mera får det problemet.

Plug your phone into the PC.
navigate to .Android_Secure
Delete the file "smdl2tmp1.asec"

try downloading any app or updating.
Thats what worked for me after i tried everything else for eg Deleting cache etc etc

http://androidforums...plications.html

j*vla synd på det lilla internminnet vilket jag stör mig på dagligen. ingen som lyckats löda in mera minne?=P älskar fortfarande telefonen annars även om det lutar åt en samsung SII nästa gång. Vet inte exakt vad den grafiskt skillnaden mellan en clean android lur, sence och tex samsungs variant. hoppas man vänjer sig bara.

Postad 29 juni 2011 - 11:35

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Dom kommer nog ta bort Youtube, facebook, aktier och alla såna sociala appar tror jag för att spara plats.

Postad 29 juni 2011 - 14:52

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Och "early next week" är typ tidigast fredag.

Going strong! HTC har nog den sämsta kommunikationen med sina kunder, EVER!

Postad 29 juni 2011 - 15:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

j*vla synd på det lilla internminnet vilket jag stör mig på dagligen. ingen som lyckats löda in mera minne?=P älskar fortfarande telefonen annars även om det lutar åt en samsung SII nästa gång. Vet inte exakt vad den grafiskt skillnaden mellan en clean android lur, sence och tex samsungs variant. hoppas man vänjer sig bara.

Om du bara vill se skillnaden visuellt så kan du ju ladda hem tex ADW launcher eller Launcher Pro Men du kommer fortfarande att märka av sense iom att de har en viss integrering mellan appar som funkar lite annorlunda än tex Nexus.

Ett alternativ för att skapa mer minne kan ju vara att roota och flasha in nån rom med stöd för app2ext, formatera en del av sd-kortet till ext3 och använda det för att lagra appar på, då är man inte beroende av att appen ifråga har stöd för det utan alla appar kan läggas där.

Postad 30 juni 2011 - 16:11

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Update: 16.06.11

To resolve Desire's memory issue and enable the upgrade to Gingerbread, we will cut select apps from the release. Look for status updates starting next week. We apologize for any confusion.

Update: 24.06.11

A quick update on this, we're planning to release the rollout timeframe for the new Gingerbread ROM for Desire (GSM) early next week. Thanks for your patience.

Update: 30.06.11

Hi all- We're excited to share that we are testing our build of Gingerbread for HTC Desire and will start doing quality assurance for it this week. When we have an update on availability we'll post another announcement. Thanks for your patience.

Allt jag kan säga är: LOL! Hellre ingen info alls än den här stall-infon. Stalling, stalling, stalling.

Postad 03 juli 2011 - 00:41

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Frågar å en kompis vägnar här om någon råkat ut för att deras HTC Desire plötsligt mer eller mindre har lagt av, så till den gräns att man inte ens lyckas göra en fabriksåterställning? Håller ned volymknappen, startar om mobilen, får fram boot-menyn men där går det inte att göra någonting - mobilen reagerar helt enkelt inte på några som helst knapptryckningar.

Anyone?

Ska lämna in den till El-gigantens verkstad annars eftersom jag ändå jobbar där. Sett det här problemet en gång tidigare för någon vecka sedan med en annan HTC-modell men jag har ingen aning om hur det gick med den mobilen, då jag endast tog emot den och försökte göra just en "hård" återställning utan att ta mig förbi boot-menyn så därför lade jag den för utgående post till självaste verkstaden som ligger i södra Sverige.

Postad 12 juli 2011 - 19:39

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Hi everyone. As some of you have seen already, we have more news about our build of Gingerbread for Desire. Our testing has gone well so we will begin rolling out the update by the end of July. Thank you again for your support.

Slutet av Juli då.

Postad 29 juli 2011 - 14:18

Unregisteredd1dc0e14
  • Unregisteredd1dc0e14
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
HTC lovade att 2.3 skulle komma till Desire i Juli, och nu är det sista vardagen så den borde vell komma idag, vad tror ni?

Postad 31 juli 2011 - 01:39

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

HTC lovade att 2.3 skulle komma till Desire i Juli, och nu är det sista vardagen så den borde vell komma idag, vad tror ni?

Rollouten ska börja imorgon. Så från och med imorgon kväll kan man väl börja hoppas på att den når just sin telefon, men det kan ju ta ett par dagar.

Postad 31 juli 2011 - 13:00

Unregisteredd1dc0e14
  • Unregisteredd1dc0e14
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hur vet du att den ska börja imorrn?

Postad 01 augusti 2011 - 11:51

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Den är ute nu fast bara för developers och inte via on the air.. fyfan va värdelöst, sen ska den radera en massa data också.. tack för den htc är det bara avancerade användare som ska få ta del av gingerbread?

Postad 01 augusti 2011 - 11:58

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
nån som vet vilka appar som kommer tas bort? spelar egentligen ingen roll för mig då jag kör oxygenrom men intressant att veta om man ska tebax till orginalen.

edit: bakgrundsbilder och några av htcs egna appar verkar vara det som försvinner. inget man blir speciellt ledsen över alltså. aktier-appen hade dom mer än gärna kunnat plocka bort.

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 01 augusti 2011 - 13:50.

Postad 02 augusti 2011 - 12:57

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Den är ute nu fast bara för developers och inte via on the air.. fyfan va värdelöst, sen ska den radera en massa data också.. tack för den htc är det bara avancerade användare som ska få ta del av gingerbread?

Läste att eftersom de plockar bort massa saker för att det ska få plats så måste de släppa den via RUU. Tror det var nått om att man var tvungen att köra en fresh install på hela operativet och inte bara uppdatera. De kanske löser detta till en OTA i framtiden, men just nu är det såhär det såg ut. Jag uppdaterade igår och det var inga som helst problem. Koppla in telefonen i datorn via HTC Sync och kör .exe-filen, så är det klart. Har inga problem med SMS/MMS som det stod i infon, men just den delen tror jag bara skulle gälla de länder de listade sist där.

Allt du har på telefonen försvinner ju men SD-kort lämnas orört. Man märker inte jättestor skillnad mellan 2.2 och 2.3.3 tycker jag. Telefonen känns något snabbare, appar installerar fortare, lite små grafiska förändringar men inget stort.

Vad jag läste som de tagit bort var det just bakgrundsbilder, flashlight, teeter och facebook.

Edit: Efter att jag kört en fresh install med 2.3.3 så tappade jag min root. Jag hade 119MB ledigt på telefonen för appar och så.

Redigerat av ShaManIX, 02 augusti 2011 - 12:57.

Postad 02 augusti 2011 - 14:02

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
dom lämnar alltså kvar aktieappen? x)
lär ju vara fler som använder teeter än aktier ;D

Postad 04 augusti 2011 - 16:40

Stillermobil
  • Stillermobil
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Hur gör man för att få telen uppdaterad ?

Postad 05 augusti 2011 - 08:25

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Hur gör man för att få telen uppdaterad ?

Ladda ner, koppla in telafonen med htc sync, kör igång. Typ så.

Jag har en fråga. Kan man fortfarande roota efter man har uppdaterat? Eller kan man nergradera till froyo igen?

/niklas

Redigerat av evil_nike, 05 augusti 2011 - 08:26.

Postad 05 augusti 2011 - 15:19

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Får man tigga en länk till nedladdningsbar fil?

Postad 05 augusti 2011 - 16:19

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
jkag får inte ens htc sync och hitta min mobil

Man var tydligen tvungen och ha i orginal sd kortet för den skulle hitta htc sync.

jag har hittat uppaderings filen men hur jag får telen att använda i htc sync förstår jag inte. den hitar flashlight och grejor men inte någon uppdatering.
jag kanske börjar vara för gammal för att klara av såna här saker.

NU blev jag lite smartare och tänkte efter och löste det haha

Redigerat av Unregistered7e3b888e, 06 augusti 2011 - 15:12.

Postad 16 augusti 2011 - 22:00

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Uppdaterad sen igår och det är inget svårt att genomföra, bara följa instruktionerna. Det första man märker omgående är telefonen i allmänhet blivit rappare (hoppas det håller i sig när man fyllt den igen). Det andra är att svenska tecken finns med på tangentbordet, trevligt.

Hittade denna länk som beskriver i detalj vad som skiljer 2.2.och 2.3 åt, http://www.differenc...-3-gingerbread/

T.ex.:
  • Improved power management and application control
  • Improved Copy and Paste functionality
  • Redesigned Multi Touch Software Keyboard

Postad 17 augusti 2011 - 18:27

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
Har en HTC Desire HD som inte känner av simkortet 90% av fallen och inte får någon täckning.

Har testat att återställa den men hjälper inte.

Anovo har hand om servicen men har mejlat dom nu då jag vill veta hur det står sig med deras " Har du en repa, kantstötning etc. så dömer vi ut den från garantin" innan jag skickar in den så det inte blir att jag får tillbaka den endast av den faktorn.

Någon som har något tips? Har testat att ta en pappersbit emellan simkort och telefon för att utesluta glapp likaså återställning men det verkar inte hjälpa.

Telefonen är rootad.

Postad 17 augusti 2011 - 19:09

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Har en HTC Desire HD som inte känner av simkortet 90% av fallen och inte får någon täckning.

Har testat att återställa den men hjälper inte.

Anovo har hand om servicen men har mejlat dom nu då jag vill veta hur det står sig med deras " Har du en repa, kantstötning etc. så dömer vi ut den från garantin" innan jag skickar in den så det inte blir att jag får tillbaka den endast av den faktorn.

Någon som har något tips? Har testat att ta en pappersbit emellan simkort och telefon för att utesluta glapp likaså återställning men det verkar inte hjälpa.

Telefonen är rootad.

Kan hända att dom ratar den för att den är rootad!

Postad 18 augusti 2011 - 17:09

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
Skall inte vara några problem sålänge det inte orsakat bekymret av vad jag läst.

Postad 20 augusti 2011 - 09:16

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
har ni fått den nya marknaden än, och isåfall hur fungerar den? för mig är den totalt värdelös. slö som s*tan, tappar typ anslutningen ibland, visar att en app har en uppdatering trots att ingen finns osv.

Postad 22 augusti 2011 - 07:59

RoPe
  • RoPe
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Uppdaterad sen igår och det är inget svårt att genomföra, bara följa instruktionerna. Det första man märker omgående är telefonen i allmänhet blivit rappare (hoppas det håller i sig när man fyllt den igen). Det andra är att svenska tecken finns med på tangentbordet, trevligt.

Hittade denna länk som beskriver i detalj vad som skiljer 2.2.och 2.3 åt, http://www.differenc...-3-gingerbread/

T.ex.:

• Improved power management and application control
  • Improved Copy and Paste functionality
  • Redesigned Multi Touch Software Keyboard

Jaha, lite rappare och svenska tecken. Förbättrad strömhantering, förbättrad copy paste(Är det problem med det?) Omdesignat tangentbord. Och uppdateringen käkar upp nästan allt minne?

Hmmm... är det lönt att uppgradera då?

Har ni som gjort det, hittat någon mer uppsida för att uppgradera?

Redigerat av RoPe, 22 augusti 2011 - 08:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.