Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 December 2010 - 18:32

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

När jag, enligt anvisningarna, klickar på länken till mobilsidan för att ladda ner står det "Tyvärr finns inte Skype för din mobil"???

Surfade du in via mobilen eller datorn?
För mig fungerade det utan problem (med opera mini 5.1 beta)

Postad 08 December 2010 - 18:50

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Apropå Opera mini 5.1 Beta så kom det en Beta 2 av den den andra december.

Redigerat av Unregistered31511, 08 December 2010 - 18:50.

Postad 08 December 2010 - 19:35

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Via mobilen (Opera 10.1). Men det löste sig till slut. Klickade runt lite och till slut lyckades jag få ett sms med en länk skickat till telefonen.

Men utan widget eller något slags meddelandenotifering verkar det lite användarovänligt. Man sitter ju inte med Skype igång 24/7 (i alla fall hade inte jag tänkt göra det). Eller har jag missat något?

Postad 08 December 2010 - 19:42

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

När jag, enligt anvisningarna, klickar på länken till mobilsidan för att ladda ner står det "Tyvärr finns inte Skype för din mobil"???

Fungerar tydligen inte med Opera Mobile. Fungerar dock med Nokias webläsare.

Postad 08 December 2010 - 19:57

konsum
  • konsum
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Det jag skulle vilja ha är MSN till mobilen, och att man kan ringa "telefonsamatal" som det går med vanlga MSN som man har på datorn. Synd att det dock endast verkar gå att chatta med den mobila versionen. Jag skulle även vilja ha VLC till telefonen, då skulle nog dessa konverteringsbekymmer upphöra=)

Som Dunbar nämnde skulle det vara bra ifall man kunde få nån notifiering, för helt klart kommer man ju inte ha på programmet hela tiden.

Redigerat av konsum, 08 December 2010 - 19:58.

Postad 08 December 2010 - 20:05

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Det jag skulle vilja ha är MSN till mobilen, och att man kan ringa "telefonsamatal" som det går med vanlga MSN som man har på datorn.

Vet inte om det går med Skype, men med Netbuzz går det definitivt.

Jag skulle även vilja ha VLC till telefonen, då skulle nog dessa konverteringsbekymmer upphöra=)

+1

Postad 08 December 2010 - 20:23

Unregistered0e530dee
  • Unregistered0e530dee
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Ok, En liten update. Fick tillbaka telefonen 2 dec, så det gick snabbt.
Det roligaste av allt, Dom hittade ingen fel, Batteriet var urladdat, Sure :rolleyes:
Inte så att jag försökte ladda den, Som dom skrev, Dte kan ta några minuter innan den börjar ladda om den är helt urladdad.De visste jag ju, laddade den 2 timmar men 2 olika laddare och det funkade inte.

Skit samma, Luren funkade ok första dagen, men nu är den alla fall hel knäpp. Senast den la av var i ett samtal nyss och den stängde av sig.
Igår surfade en polare coh den blev bara svart. Hängde sig när jag trixa lite med den igår med. Startade om den, död efter 10 min igen, Då hade jag inte ens rört den efter..

Någon som har upplevt liknande problem?

Andreas

Dags för update 3

För ca 1h sen la telefonen av helt. Har försökt sätta på den, reboota den genom att hålla inne av/på knappen i 8 sekunder. Den laddar inte, har legat i laddaren sen den dog.

Så vad tycker ni jag ska göra nu. Gå tillbaka till media markt el kontakta nokia direkt?
funderar på att ringa Nokia Care Kundsupport imorgon när dom öppnar.
Den har ju redan varit inne på reperation där anovo sa att telefonen var urladdad. My ass heller!

Gillar ju telefonen men börjar bli trött på de här nu.

/Andreas

Postad 08 December 2010 - 20:58

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

jag har förtöver en hel del filmmer i avi format, vet inte riktigt vad det är för codec men det har aldrig vart nått problem! ser kanon bra ut med hdmi ut på min 42"a.
Riktigt schysst å ha mediaspelaren i fickan när man ska hem till polarna ;)

Är det nån som tycker battrymonitor funkar bra? skit störigt att man inte kan få att det står i % i widgeten på startskärmen! active use? a tjoflöjt!

För de som missat så finns 1.1 av Battery Monitor ute sen några dagar. Den har bl.a. % i startskärms-widgeten.

Postad 08 December 2010 - 21:01

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Dags för update 3

För ca 1h sen la telefonen av helt. Har försökt sätta på den, reboota den genom att hålla inne av/på knappen i 8 sekunder. Den laddar inte, har legat i laddaren sen den dog.

Så vad tycker ni jag ska göra nu. Gå tillbaka till media markt el kontakta nokia direkt?
funderar på att ringa Nokia Care Kundsupport imorgon när dom öppnar.
Den har ju redan varit inne på reperation där anovo sa att telefonen var urladdad. My ass heller!

Gillar ju telefonen men börjar bli trött på de här nu.

/Andreas

Ring Nokia Care och förklara läget och be att få en helt ny. Det är uppenbart att det är något hårdvarufel som inte går att laga.

Postad 08 December 2010 - 21:10

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

För de som missat så finns 1.1 av Battery Monitor ute sen några dagar. Den har bl.a. % i startskärms-widgeten.

Hur ska vi veta när det finns uppdateringar till programmen!?!

Sida note:
Inga program körs, 60 MB ram ledigt... nice. Det är som om det finns minnesläckor i systemet -_-

Redigerat av Serenity, 08 December 2010 - 21:11.

Postad 08 December 2010 - 21:14

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Hur ska vi veta när det finns uppdateringar till programmen!?!

Sida note:
Inga program körs, 60 MB ram ledigt... nice. Det är som om det finns minnesläckor i systemet -_-

Det vet man inte. Råkade bara se det för några dagar sen när jag var och kollade runt på OVI-store.

Postad 08 December 2010 - 22:25

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

tackar! den funkar klockrent för mig även med w-lan och kvalitén verkar bero lite på vilket klipp du spelar upp, vissa är bättre än andra.

Efter att du bekräftat att det fungerade, så började jag labba lite och det verkar som det berodde på någon inställning för Wlan som gjorde att telefonen hela tiden kopplade upp och ned av någon anledning.
Jag hade inte tänkt på det tidigare eftersom jag inte egentligen hade testat att streama något via Wlan utan mest bara laddat ned saker (appar mm). Streamning hade jag använt utan problem via mobilnätet dock.

Nu fungerar det hur som helst, vet inte riktigt vilken inställning som till sist hjälpte, men att det var en inställning i Wlan uppkopplingen.

Postad 09 December 2010 - 02:37

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Efter att du bekräftat att det fungerade, så började jag labba lite och det verkar som det berodde på någon inställning för Wlan som gjorde att telefonen hela tiden kopplade upp och ned av någon anledning.
Jag hade inte tänkt på det tidigare eftersom jag inte egentligen hade testat att streama något via Wlan utan mest bara laddat ned saker (appar mm). Streamning hade jag använt utan problem via mobilnätet dock.

Nu fungerar det hur som helst, vet inte riktigt vilken inställning som till sist hjälpte, men att det var en inställning i Wlan uppkopplingen.

sen kan det bero på youtube ibland också... de har en del slöa servrar och när amerikanerna är vakna brukar det vara värre...

här kommer ett till klipp som jag tagit med N8:an http://www.youtube.c...h?v=TSkf9XgSc28

Redigerat av bag, 09 December 2010 - 03:20.

Postad 09 December 2010 - 10:05

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ring Nokia Care och förklara läget och be att få en helt ny. Det är uppenbart att det är något hårdvarufel som inte går att laga.

Till funai:

Du ska absolut ringa Noka Customer Care ang detta, jag har i tidigare service-fall ringt dem vid problem ang garantiärenden och om du har kött på benen så hjälper de dig. I mina fall har det alltid slutat med helt ny mobil och 24 nya månaders garanti när servicen inte fungerat. Telnr är : 08-50100150. Lycka till

Redigerat av big_swede70, 09 December 2010 - 11:35.

Postad 09 December 2010 - 10:08

Unregistereda00a3ebb
  • Unregistereda00a3ebb
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Nåt sånt här kanske.

http://www.nokian8[S...-free-home.html

Öh nej? Det har ju ingenting med remote desktop att göra...

Postad 09 December 2010 - 11:53

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Är det någon som har spelat in på någon konsert?

http://www.youtube.c...h?v=I-mx8ry1p54

Efter bland annat 14 sekunder uppstår det ett konstigt ljud i vänstra kanalen, händer det för er med?

Och nej, kommentaren på videon stämmer inte, han dunkade inte på något metal-staket. Jag har flera videor som har samma konstiga ljud ;)

Postad 09 December 2010 - 14:13

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Men pojkar och flickor! Nu var jag en halv sekund ifrån och bestämma mig för en N8. Ni får inte börja rabbla upp en massa problem då ;). Det här med konstigt ljud i vänstra kanalen vid filmning i en lite mer bullrig miljö lät inte alltför trevligt.

Är det fortfarande ingen som kan svara mig gällande PSX-emulatorn som var på gång till N8!?

Postad 09 December 2010 - 14:32

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Men pojkar och flickor! Nu var jag en halv sekund ifrån och bestämma mig för en N8. Ni får inte börja rabbla upp en massa problem då ;). Det här med konstigt ljud i vänstra kanalen vid filmning i en lite mer bullrig miljö lät inte alltför trevligt.

Med polarens Omnia HD så låter det sämst när man filmar något med hög volym.
Var då tvungen att skryta med min N8 så jag sa till honom att dra på riktigt hög volym med mycket bas i bilen.

Någon enstaka gång kunde det låta lite "dåligt", men fortfarande jävligt bra och klart ljud i videon.
Då var det en 12"-baslåda som jag filmade allt från 10cm till 2 meter ifrån.

Postad 09 December 2010 - 14:40

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Postad bild
Inga drivrutiner, ingen app. Marson MT6015 streckkodsläsare fungerar som tangentbord direkt till N8.

Postad 09 December 2010 - 14:41

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Med polarens Omnia HD så låter det sämst när man filmar något med hög volym.
Var då tvungen att skryta med min N8 så jag sa till honom att dra på riktigt hög volym med mycket bas i bilen.

Någon enstaka gång kunde det låta lite "dåligt", men fortfarande jävligt bra och klart ljud i videon.
Då var det en 12"-baslåda som jag filmade allt från 10cm till 2 meter ifrån.

Där ser man, kanske bara var något hårdvaru- eller mjukvarufel på den mobil som "låtit konstigt" vid högre volymer då.

Postad 09 December 2010 - 14:45

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Det här med konstigt ljud i vänstra kanalen vid filmning i en lite mer bullrig miljö lät inte alltför trevligt.

Ska kontakta Nokia och höra vad det kan vara. Inte ett jätteproblem, men ändå rätt irriterande ;)

Postad 09 December 2010 - 16:21

Unregistered0e530dee
  • Unregistered0e530dee
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Till funai:

Du ska absolut ringa Noka Customer Care ang detta, jag har i tidigare service-fall ringt dem vid problem ang garantiärenden och om du har kött på benen så hjälper de dig. I mina fall har det alltid slutat med helt ny mobil och 24 nya månaders garanti när servicen inte fungerat. Telnr är : 08-50100150. Lycka till

Update 4

Ni kommer tro jag skämtar med er men idag på morgonen så gick mobilen igång. Så jag slängde i simkortet igen och den har funkat sedan dess.

Kan inte skiten bara gå sönder en gång för alla nu så jag kan få en ny lur. Jobbigt och ha en mobil som bara funkar då och då, undra vad felet är ingentligen. Har försökt och fundera ut vad det är som kan gör att luren dör och det ända jag kommer på är att jag tror den har dött efter lite längre samtal, Idag drog jag igång ett x264 klipp och lätt de rulla i en 1h för att se om mobilen blir överansträngd el nått med den verkar funka än så länge.

/Andreas

Postad 09 December 2010 - 16:46

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Ska kontakta Nokia och höra vad det kan vara. Inte ett jätteproblem, men ändå rätt irriterande ;)

Du tog oskulden på den 100:ade sidan, bastard, jag som hade detta som mål ;).

Postad 09 December 2010 - 17:20

Byggis
  • Byggis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nu när man bestämt sig för att köpa en Nokia n8 så hittar man ju inte den färgen man vill ha i lager såklart, ingen av sidorna jag besökt har haft mobil i färgen grön eller blå, är det för att dom är slutsålda eller har dom inte släpps än i den färgen? Om någon hittar den på någon svensk sida får ni gärna länka mig! Tack på förhand!
MVh Jonas

Postad 09 December 2010 - 17:55

Unregistered0e530dee
  • Unregistered0e530dee
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Nu när man bestämt sig för att köpa en Nokia n8 så hittar man ju inte den färgen man vill ha i lager såklart, ingen av sidorna jag besökt har haft mobil i färgen grön eller blå, är det för att dom är slutsålda eller har dom inte släpps än i den färgen? Om någon hittar den på någon svensk sida får ni gärna länka mig! Tack på förhand!
MVh Jonas

http://shop.nokia.se

Både grön och blå i lager. Fri frakt med

/Andreas

Redigerat av Unregistered0e530dee, 09 December 2010 - 17:59.

Postad 09 December 2010 - 18:33

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Inte för mig. Ja, någon gång ibland kanske, men det är allt.

Jag syftade på batteri-appen om det inte framgick.

Postad 09 December 2010 - 18:44

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Är det fortfarande ingen som kan svara mig gällande PSX-emulatorn som var på gång till N8!?

Du ska inte ha en N8, köp någon annan mobil så att vi slipper se dig något mer i den här tråden.

Postad 09 December 2010 - 18:58

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Jag syftade på batteri-appen om det inte framgick.

Nokia Battery Monitor altså? Den var den jag menade.

Du ska inte ha en N8, köp någon annan mobil så att vi slipper se dig något mer i den här tråden.

Äh hysch med dig. Sluta bråka på daniel.

Postad 09 December 2010 - 19:14

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

inte hör jag något konstigt ljud i "vänstra kanalen" i alla fall:
http://www.youtube.c...feature=related

Redigerat av Unregistered31511, 10 December 2010 - 00:36.

Postad 09 December 2010 - 19:22

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

MVh Jonas

http://www.katshing...._n8-12796_21922

Postad 09 December 2010 - 21:01

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Där ser man, kanske bara var något hårdvaru- eller mjukvarufel på den mobil som "låtit konstigt" vid högre volymer då.

Blev faktiskt förvånad över hur bra N8an klarar höga volymer.
MÅNGA digitalkameror låter det bara *SPRAK* när man filmar vid hög volym.
Sen får man ju alltid passa sig för att hålla för micken när man filmar.

Är det inte båda mikrofonerna som tar in ljud när man filmar?
För det sitter väl en vid "stora högtalarn" vid kameran?, samt att den använder samtalsmikrofonen?

Postad 09 December 2010 - 23:11

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Är det inte båda mikrofonerna som tar in ljud när man filmar?
För det sitter väl en vid "stora högtalarn" vid kameran?, samt att den använder samtalsmikrofonen?

Jo, det stämmer.

Postad 10 December 2010 - 00:15

trubbaduren
  • trubbaduren
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
nokia situations äger! spar batteri på nätterna genom att köra energiesparläge:)

Postad 10 December 2010 - 00:20

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

nokia situations äger! spar batteri på nätterna genom att köra energiesparläge:)

Bara bra om man inte använder skärmsläckarens klocka...

Postad 10 December 2010 - 00:32

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Suck, att du orkar!

inte hör jag något konstigt ljud i "vänstra kanalen" i alla fall:

Hade faktiskt inte lyssnat på klippet innan men satte på mig ett par ordentliga hörlurar nu och lyssnade igenom. Tycker det låter fenomenalt. Som någon annan här ovan också påpekat, förvånansvärt bra och faktiskt mycket bättre än många digitalkameror som ofta levererar det klassiska "spraket".

Positivt överraskad!

Postad 10 December 2010 - 01:43

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Suck, att du orkar!

Vänta här nu, du var väl ironisk när du skrev detta? du kan väl inte, eller, nä, inte var du väl seriös med tanke på din historik i tråden?...

Postad 10 December 2010 - 01:48

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Men för tusan, sluta bråka på daniel! Det gör oss alla ingen nytta -_-
Låt oss fokusera på att diskutera N8:an istället!

Postad 10 December 2010 - 02:12

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Men för tusan, sluta bråka på daniel! Det gör oss alla ingen nytta -_-
Låt oss fokusera på att diskutera N8:an istället!

Tack ska du ha!

God natt tråden!

Postad 10 December 2010 - 11:38

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Ny app från Nokia, Loop!
En app där du kan spela in ljud i din vardag för att sedan göra musik av dem.
Kanske mer uppskattat av de yngre, men jag tyckter reklamen är cool i alla fall:
Reklam för Loop

Lite gratisspel för helgen:
Devils and demons Diablobaserat visst.
Rollercoaster Extreme samla poäng i beg och dalbana.
Command & Conquer RED ALERT det här kanske ni känner igen.

Postad 10 December 2010 - 13:44

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
En subjektiv (såklart) men ganska bra (enligt mig) topp 20-lista över gratisappar till Symbian3, länk AAS

Postad 10 December 2010 - 17:24

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan hitta den blå eller oranga i någon butik eller e man låst till Nokiashop några veckor till??

Postad 10 December 2010 - 19:10

Unregistered37648ae6
  • Unregistered37648ae6
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan hitta den blå eller oranga i någon butik eller e man låst till Nokiashop några veckor till??

Den orange varianten kommer bara säljas av Nokiashopen, den blåa ska väl komma i affärer så småningom.

Postad 10 December 2010 - 21:23

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
finns det någon bra app som funkar som sonyericssons TrackID ?

Redigerat av bag, 10 December 2010 - 21:24.

Postad 10 December 2010 - 21:41

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Vet inte om det var här jag läste om det men jag tänkte tipsa ändå.

Det går att ladda ned appar och annat direkt till datorn från Ovi Store.

Man gör så att man lägger till "/download" på slutet av adressen i webbläsaren.

Till ex:

http://store.ovi.com/content/61776

http://store.ovi.com.../61776/download

Tycker det är jäkligt bra då smset kan dröja ibland...

Postad 10 December 2010 - 21:44

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Suveränt! Inget mer väntade på sms, och ännu bättre! Ingen gräns på hur många program du kan ladda ner per dag (det finns en gräns på hur många sms per dag sidan vill skicka, urlöjligt)!

Postad 10 December 2010 - 21:51

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

finns det någon bra app som funkar som sonyericssons TrackID ?

Shazam men verkar inte riktigt ha kommit till N8 än, står dock på deras egna sida att det ska finnas till N8. Är nog inte exakt vad du söker heller.

Redigerat av Unregistered31511, 10 December 2010 - 21:58.

Postad 10 December 2010 - 22:33

waspman
  • waspman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Någom som fått problem med sitt hotmailkonto? Mitt har inte synkat alls nu på ett par dagar....så jag tog bort kontaot och skulle lägga upp det igen, men efter man godkänt villkoren så säger den "tjänsten ej tillgänglig"......

Postad 10 December 2010 - 22:34

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Har du provat IMAP istället? Säg bara nej till avtalet efter du lagt till kontot. Tycker IMAP fungerar bättre.

Postad 10 December 2010 - 22:55

waspman
  • waspman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Har du provat IMAP istället? Säg bara nej till avtalet efter du lagt till kontot. Tycker IMAP fungerar bättre.

Nej inte provat IMAP, säger jag nej till avtalet, vid val av hotmail, så lägger den till hotmailet...men då fungerar det uselt o inte som det gjorde innan....fattar inte vad som blivit fel egentligen.

Postad 10 December 2010 - 23:08

waspman
  • waspman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Nej inte provat IMAP, säger jag nej till avtalet, vid val av hotmail, så lägger den till hotmailet...men då fungerar det uselt o inte som det gjorde innan....fattar inte vad som blivit fel egentligen.

Sa nu nej och ändrade port på utgående till port 25...hoppas det funkar nu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.