Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 28 May 2011 - 21:12

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Du är lite likt ett mellanstadiebarn som försöker undervisa dagisbarn. Hur du än vrider och vänder på det så tillför du inget nytt eller korrekt... bara upprepningar.

Det är grundfakta du beskriver, fakta som man torde veta sen 1 år in i träningen.... ifall man vill utvecklas..
Blir inte klok, lämnar tråden... dekisnivå här :)

Det är en diskussionstråd. Alla har väl rätten att ge sin åsikt?

Om någon dessutom frågar är det väl inte konstigt att man svarar?

Postad 28 May 2011 - 22:29

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Vad säger din mamma om det, hon som är skeptisk till allt? :)

Rekommenderas daglig dos: 300-350 mg.

Symtom på överdosering: Överskott kan förekomma vid vissa njursjukdomar, när utsöndringen genom urinen är starkt reducerad, samt i vissa fall av bencancer p g a den kraftiga degenerationen av benvävnaden. Kraftig överdosering kan medföra magnesium-koma, som normalt kan upphävas genom tillskott av kalcium.

http://www.alternati...ok/Min-014.html

Mamma har inte fått höra någonting om det :)
Skippar kapslarna än så länge då.

Postad 28 May 2011 - 22:39

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Vad säger din egen praktiska erfarenhet, stämmer den teoretiskt med teori och resultat?
Har du ökat och fått till volymen med trycket?

Jag har inte provat fullt ut åt det teoretiskt negativa hållet, jag har kört mycket failure förr och gör det även nu också ibland men tidigare körde jag muskelgrupper 1-2ggr i veckan men har nu ökat till 3ggr i veckan och jag tycker det ger resultat men kan inte säga om det är mindre failure eller fler pass utan jag tror det är kombon.

Du kan väl testa själv och se hur du tycker det är.

Mamma har inte fått höra någonting om det :)
Skippar kapslarna än så länge då.

Dom gånger man rekommenderar magnesium är om man ofta utsätts för kramp annars är det helt onödigt, finns i maten vi äter.

Postad 28 May 2011 - 22:45

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Dom gånger man rekommenderar magnesium är om man ofta utsätts för kramp annars är det helt onödigt, finns i maten vi äter.

Okej.
Innan jag började träna fick jag ofta sendrag osv. Om jag t.ex skulle göra chins så fick jag typ sendrag i biceps, inte nu längre dock.

Postad 29 May 2011 - 06:42

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Det är ju det som är poängen, styrketräning och människokroppen är kompilicerad. Det som funkar för en annan är inte säkert att funkar för andra. Därför det är så svårt att säga vad som är opti. Alla reagerar olika precis för allting :)

Så du menar att failure-träning och få pass i veckan ger mer hos vissa än icke-failure fler pass i veckan?

Alltså fler pass är ju helt klart bättre än färre, då är ju frågan om man ska köra till fail varje gång, jag tror tex att ALA pga sin ålder återhämtar sig snabbare än jag men annars är återhämtnings-processen identisk hos alla människor.

Movieman, detta kanske är nytt för dig men du kan väl läsa lite om det och bilda dig en uppfattning, kanske verkar konstigt om man bara läser mina inlägg.

Visserligen slog det mig en tanke nu vad försökpersonerna var för typer, hur dom åt, erfarenhet av träning. En otränad person som äter kass mat vs en vältränad med bra mat då kanske den senare kan köra ofta till fail, jag ska leta upp studierna och se vad det stod men det blir senare.

Postad 29 May 2011 - 09:15

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Lactoferrin

försöker citera men det gå inte.... du har konstiga inlägg :)
Forskning hit och dit, länkar hit och dit, mg vitaminer min/max... för mycket länkar :)
Vad säger din egen praktiska erfarenhet, stämmer den teoretiskt med teori och resultat?
Har du ökat och fått till volymen med trycket?

M

Jag svarar för min del, och fördelarna jag märkt med att inte gå till failure på regelbunden basis är följande.
Istället för failure tränar jag ofta 10 reps på samma vikt i 4-5 set, är endast sista setet som blir failure eller i närheten. Tränar då muskeln 2-2.5 ggr/vecka istället för 1 gång.

# Bättre muskeltillväxt

# Mycket mindre skador eller ledsmärtor

# Snabba, roliga pass med mindre psykisk press

# Ökad maxstyrka

# Känner mig fräschare i kroppen trots 5-6 pass i veckan

Visserligen slog det mig en tanke nu vad försökpersonerna var för typer, hur dom åt, erfarenhet av träning. En otränad person som äter kass mat vs en vältränad med bra mat då kanske den senare kan köra ofta till fail, jag ska leta upp studierna och se vad det stod men det blir senare.

På samma sätt som proffsen ofta kör all-out till failure nästa jämt.
Men med fantastiska anlag, ha träningen som sitt heltidsjobb samt ett preparatkonto som slår en årslön är det ganska dumt att jämföra sig med dom.
Tyvärr gör ju många nybörjare det.

Postad 29 May 2011 - 12:36

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Fortfarande förkyld. Men hängde med pappa ut i skogen en sväng. Körde motorsåg idag också, riktigt jobbigt!
Sedan bära 1½ meter långa stockar på 40-60kg uppför en liten backe, galet jobbigt. Måste träna med ben och vekrygg. Marklyft tror jag på.

Testade Whey FX Raspberry Milk också. Den är helt okej faktiskt.

Postad 29 May 2011 - 12:42

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Jag svarar för min del, och fördelarna jag märkt med att inte gå till failure på regelbunden basis är följande.
Istället för failure tränar jag ofta 10 reps på samma vikt i 4-5 set, är endast sista setet som blir failure eller i närheten. Tränar då muskeln 2-2.5 ggr/vecka istället för 1 gång.

# Bättre muskeltillväxt

# Mycket mindre skador eller ledsmärtor

# Snabba, roliga pass med mindre psykisk press

# Ökad maxstyrka

# Känner mig fräschare i kroppen trots 5-6 pass i veckan

På samma sätt som proffsen ofta kör all-out till failure nästa jämt.
Men med fantastiska anlag, ha träningen som sitt heltidsjobb samt ett preparatkonto som slår en årslön är det ganska dumt att jämföra sig med dom.
Tyvärr gör ju många nybörjare det.

Hur lång vila kör du mellan seten? Har inte tränat sedan förra helgen och det känns tungt, vilken ångest :)

Postad 29 May 2011 - 20:12

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Hur lång vila kör du mellan seten? Har inte tränat sedan förra helgen och det känns tungt, vilken ångest ;)

Lite olika beroende på muskel och övning.
Men 30-60 sekunder riktig vila.

Dvs kör jag bänk och ska vila 45 sekunder tar det 45 sekunder från jag lägger från mig stången tills jag kör igen.
Har sett folk som räknar vilan medan dom sitter. Tar man tiden runtomkring kan det vara 10-40 sekunder utan problem.

Eftersom jag inte tror på att sega upp vikter utan att belastning begränsar accelerationen går 10 reps bänkpress på ca 15-20 sekunder.

Så kör jag 10 set bröst uppdelat på 2 övningar tar det 10-15 minuter att köra bröst.

Postad 29 May 2011 - 20:35

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Fortfarande förkyld. Men hängde med pappa ut i skogen en sväng. Körde motorsåg idag också, riktigt jobbigt!
Sedan bära 1½ meter långa stockar på 40-60kg uppför en liten backe, galet jobbigt. Måste träna med ben och vekrygg. Marklyft tror jag på.

Testade Whey FX Raspberry Milk också. Den är helt okej faktiskt.

Du har ingen brottarklubb på orten ? där får du bra helkropps träning utöver styrketräning.

Postad 29 May 2011 - 20:42

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Du har ingen brottarklubb på orten ? där får du bra helkropps träning utöver styrketräning.

Nä, tyvärr. Judo finns, men det är inte riktigt min grej. Brorsan håller på lite med brottning vet jag.

Ska ta ut vågen den dagen jag fortsätter med veden. Ska väga den tyngsta biten. Måste vara närmare 70-80kg för mina ben vek sig när jag skulle plocka upp den. Fick helt enkelt välta den fram.

Postad 29 May 2011 - 20:45

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Vart ett 1 timmes pass i dag. Kändes helt ok fast man mått piss i några dar igen. Skulle behöva en träningsdagbok typ med dom flesta övningarna så det blir lätt att hålla reda på vad man kör och inte kört. Vart kan man hitta sån om det nu finns ? Lutande bänk med bicepscurle börjar gå riktigt bra nu körde 4 gånger 10 med 14 kg vikt vart lite tungt för vänster arm i slutet men högern hänger på fint. Har frågat det förut är det någe skillnad att köra bägge armarna samtidigt som jag gör eller är det bättre att köra var för sig ? Känns tyngre med en bägge samtidigt.Sen detta med att köra ben jag har alltid sett klen ut i benen fast dom är rätt starka men år inte upp någon volym alls tror det är ärftligt farsan har sparvben han med. Så det har jag ledsnat på att köra brukar köra lite knäböj och några maskiner för benen gör ju varken från eller till verkar det som. Vad finns det för bra övningar för sidorna vid bröstet ryggen typ vingarna eller vad dom heter ?

Postad 29 May 2011 - 20:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Vad finns det för bra övningar för sidorna vid bröstet ryggen typ vingarna eller vad dom heter ?

Chins, pullups, latsdrag, enarmsrodd you name it! ;)

Postad 29 May 2011 - 20:55

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Chins, pullups, latsdrag, enarmsrodd you name it! ;)

Ok lastdrag och rodd är bara att glömma chins och dips kör jag nästan varje pass. Skall kolla lite mer i boken jag har.

Postad 29 May 2011 - 21:50

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ok lastdrag och rodd är bara att glömma chins och dips kör jag nästan varje pass. Skall kolla lite mer i boken jag har.

Varför är dom bara att glömma?

Postad 29 May 2011 - 21:58

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Varför är dom bara att glömma?

Hade han inte problem med ryggen, eller något liknande?

Postad 29 May 2011 - 22:00

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Hade han inte problem med ryggen, eller något liknande?

Vet inte men kan man göra chins borde man ju kunna göra latsdrag. Latsdrag är ju snällare än chins och går att köra betydligt lättare och därmed mer "rehab-igt"

Det är svårt att träna latissimus dorsi utan att göra övningar som involverar drag mot sig eller neråt. Det är lixom det muskeln anatomiskt är till för.

Postad 29 May 2011 - 22:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Vet inte men kan man göra chins borde man ju kunna göra latsdrag. Latsdrag är ju snällare än chins och går att köra betydligt lättare och därmed mer "rehab-igt"

Det är svårt att träna latissimus dorsi utan att göra övningar som involverar drag mot sig eller neråt. Det är lixom det muskeln anatomiskt är till för.

Jo, latsdrag och chins (internationellt kallat pullups) är väl i stort sett exakt samma rörelse?

Postad 29 May 2011 - 22:07

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Jo, latsdrag och chins (internationellt kallat pullups) är väl i stort sett exakt samma rörelse?

Jo rörelsen är det samma men det funkar inte alls testa här om dagen igen och det hugger till i ländryggen. Det samma gäller när jag kör rodd. Tror det är när jag sitter ner och drar någe mot mig dom gör att det spökar i ländryggen. Chins kör jag med hjälp av maskinen och det funkar kanon bra det samma gäller dips.

Postad 30 May 2011 - 05:23

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Skulle behöva en träningsdagbok typ med dom flesta övningarna så det blir lätt att hålla reda på vad man kör och inte kört. Vart kan man hitta sån om det nu finns ?

Postad bild
http://www.budo-fitn...9a4775a4a83c8f4

Har frågat det förut är det någe skillnad att köra bägge armarna samtidigt som jag gör eller är det bättre att köra var för sig ?

Det spelar ingen roll om du kör alternerad eller ej, jag själv föredrar att köra båda samtidigt, bättre balans då.

Tror det är när jag sitter ner och drar någe mot mig dom gör att det spökar i ländryggen.

Du kanske svankar mycket när du kör latsdrag, försök sitta rak när du drar.

Postad 30 May 2011 - 08:37

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Rexa: Prova hantelrodd på lutande bänk.

Du tar en hantel i varje hand och ligger med bröstet nedåt på en lutande bänk.
Sen kör du rodd, blir som stående stångrodd fast med stöd för ryggen.

Postad 30 May 2011 - 14:33

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Rexa: Prova hantelrodd på lutande bänk.

Du tar en hantel i varje hand och ligger med bröstet nedåt på en lutande bänk.
Sen kör du rodd, blir som stående stångrodd fast med stöd för ryggen.

Tack skall testa det.

Och nu är boken beställd tack för länken. får se om man kommer i väg i dag och tränar vakna sent och öm i ryggen har väl legat illa i natt.

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 30 May 2011 - 14:35.

Postad 31 May 2011 - 14:52

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Sitter inne just på det magnefika omkretsen på 32cm runt biceps i hårt läge, 27cm i avslappnat läge :) . Jag hade tänkt att nå till 40cm i hårt läge. Hur lång tror ni det kan ta att växa 8cm till runt armen, nu får vi tänka oss att jag sitter inne på en fettprocent som är kanske 15% och armarna inte har något fett alls på sig, så det är "rena" muskler liksom. Jag ska försöka hålla mig kring 15% i fett. Så det gäller att jag växer 8cm till i "rena" muskler på armen. (Kan tillägga att jag väger 64kg)

Vad tror ni? 12månader? Jag kör biceps 2 gånger i veckan. Jag kör curlstång för biceps med just nu 10kg på varje sida =30kg sammanlagt ;) . Jag har ingen mer övning som är bara för biceps, utan jag har övningar så som lastdrag och andra dragövnigar där biceps kopplas in. Är det att gå över till rakstång som gäller om jag vill växa mer eftersom jag har hört att curlstång inte aktiverar hela biceps, eller är det bara en försumbar skillnad? Ska jag lägga till fler övningar där bara biceps används?

Ni får gärna berätta om era omkrets-ökningar som ni har haft, alltid kul att läsa och få lite fakta om hur det har gått för andra så man kan bilda sig en uppfattning om det hela :)

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 31 May 2011 - 14:55.

Postad 31 May 2011 - 15:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
8 cm i ren kvalitetsmassa? Det fixar du inte. Möjligen 5 cm om du inte kört något alls innan, har fina gener och kör helt opti ett helt år. Men det blir nog tufft också. Ett par cm fixar du, och det kommer synas! Börja där!

Möjligen om du bulkar som en val och blir smällfet. Jag mätte aldrig under mina första år (ångrar det bittert idag), men 8 cm+ kan jag inte tänka mig att jag var ens i närheten av trots att jag var byggd som en lägerfånge innan jag började på gymmet.

Redigerat av Kamui, 31 May 2011 - 15:09.

Postad 31 May 2011 - 15:21

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Sitter inne just på det magnefika omkretsen på 32cm runt biceps i hårt läge, 27cm i avslappnat läge ;) . Jag hade tänkt att nå till 40cm i hårt läge. Hur lång tror ni det kan ta att växa 8cm till runt armen, nu får vi tänka oss att jag sitter inne på en fettprocent som är kanske 15% och armarna inte har något fett alls på sig, så det är "rena" muskler liksom. Jag ska försöka hålla mig kring 15% i fett. Så det gäller att jag växer 8cm till i "rena" muskler på armen. (Kan tillägga att jag väger 64kg)

Vad tror ni? 12månader? Jag kör biceps 2 gånger i veckan. Jag kör curlstång för biceps med just nu 10kg på varje sida =30kg sammanlagt ;) . Jag har ingen mer övning som är bara för biceps, utan jag har övningar så som lastdrag och andra dragövnigar där biceps kopplas in. Är det att gå över till rakstång som gäller om jag vill växa mer eftersom jag har hört att curlstång inte aktiverar hela biceps, eller är det bara en försumbar skillnad? Ska jag lägga till fler övningar där bara biceps används?

Ni får gärna berätta om era omkrets-ökningar som ni har haft, alltid kul att läsa och få lite fakta om hur det har gått för andra så man kan bilda sig en uppfattning om det hela :)

Jag ökade väl runt 7 cm de första 5 åren, iof kan jag verkligen inte bygga volym, tyvärr, Vincent ökade väl 10 eller så på ett år, undrar vad han åt :)

Postad 31 May 2011 - 15:31

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0
Provade idag med kort vila mellan seten på bröst, det där med att inte köra till failure funkar inte för mig fast jag ville :) körde på till sista repet i varje set ändå, störd som man e

Postad 31 May 2011 - 15:33

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag mätte 34cm överarm idag, men det var efter jag burit ved sisådär en halvtimme (stockar och träd, inte pinnar) och jag tränade bland annat biceps i morse.

Gick bra idag förrresten. Inte tränat på jättelänge och varit förkyld. Började med bänk.
1x8 45kg
1x8 47.5kg
1x7½ 50kg

Sedan lutande bänk.
3x8 40kg brukar ta 37.5

Hantelpressen tog jag det lugnt på.
3x8 15kg

Lutande hantelpress
1x7 15kg
2x8 12.5kg

Sedan axlar, axelpress i maskinen. Tog 27.5 sist jag tränade axlar. Idag langade jag på 35 (exklusive själva maskinens vikt, något kilo). Gick bra där, 3x8 på det. Ska sikta på 37.5 nästa axelpass, det borde jag klara.
Lite triceps på det. Märkte att jag hade 40 minuter på mig innan idrotten på skolan började så jag slängde med lite biceps. Gick väl halvdant då jag var riktigt trött redan.
Blir till att maxa bänk på fredag, siktar mot 60 :)

Postad 31 May 2011 - 15:37

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Jag mätte 34cm överarm idag, men det var efter jag burit ved sisådär en halvtimme (stockar och träd, inte pinnar) och jag tränade bland annat biceps i morse.

Gick bra idag förrresten. Inte tränat på jättelänge och varit förkyld. Började med bänk.
1x8 45kg
1x8 47.5kg
1x7½ 50kg

Sedan lutande bänk.
3x8 40kg brukar ta 37.5

Hantelpressen tog jag det lugnt på.
3x8 15kg

Lutande hantelpress
1x7 15kg
2x8 12.5kg

Sedan axlar, axelpress i maskinen. Tog 27.5 sist jag tränade axlar. Idag langade jag på 35 (exklusive själva maskinens vikt, något kilo). Gick bra där, 3x8 på det. Ska sikta på 37.5 nästa axelpass, det borde jag klara.
Lite triceps på det. Märkte att jag hade 40 minuter på mig innan idrotten på skolan började så jag slängde med lite biceps. Gick väl halvdant då jag var riktigt trött redan.
Blir till att maxa bänk på fredag, siktar mot 60 :)

Fan, det verkar gå bra för dig nu, vilka framsteg :)

Hur länge har du tränat nu? Vad körde du på bänken då?

Postad 31 May 2011 - 15:38

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Fan, det verkar gå bra för dig nu, vilka framsteg :)

Hur länge har du tränat nu? Vad körde du på bänken då?

Jag började träna när den här tråden skapades :)
Hur mycket jag körde på bänken när? Körde väl 25kg första gången tror jag ;)

Postad 31 May 2011 - 15:40

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Jag började träna när den här tråden skapades :)
Hur mycket jag körde på bänken när? Körde väl 25kg första gången tror jag ;)

Du trodde att jag skulle kolla efter när tråden skapades? NäNä :)

Postad 31 May 2011 - 16:02

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Ala_95 man brukar kunna prestera bra efter att man inte tränat på några dar tror musklerna behöver den vilan mellan varven. Jag vila i går och i dag och några dar till skall det bli. Mått lite piss senaste veckorna. Fast en positiv sak var att jag vägde 81,6 kg nu när jag vägde mig.

Postad 31 May 2011 - 17:05

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Håller med. Vila ger också mig starkare pass direkt efteråt.

Postad 31 May 2011 - 17:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Du trodde att jag skulle kolla efter när tråden skapades? NäNä :)

Aug 8 2010, 22:04
Då skapades tråden ;)

Ala_95 man brukar kunna prestera bra efter att man inte tränat på några dar tror musklerna behöver den vilan mellan varven. Jag vila i går och i dag och några dar till skall det bli. Mått lite piss senaste veckorna. Fast en positiv sak var att jag vägde 81,6 kg nu när jag vägde mig.

Jo, har märkt av det förut att jag ibland presterat bra efter att ha vila pga sjukdom :)

Postad 31 May 2011 - 20:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Är det någon här som är blodgivare? Jag funderar på att bli det, men är lite rädd att det ska störa träningen... Man kan ju fråga på Blodcentralen men dom kommer ju givetvis inte vara 100% ärliga i frågan.

Postad 31 May 2011 - 20:04

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Argh, redan börjat få träningsvärk i bröst :)

Har första golfträningen på torsdag, golfpron lär ju reta en för det, snobbjävel. Aja, jag är nog biffigare än han så jag får väl nöja mig med det.

Postad 31 May 2011 - 23:37

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Är det någon här som är blodgivare? Jag funderar på att bli det, men är lite rädd att det ska störa träningen... Man kan ju fråga på Blodcentralen men dom kommer ju givetvis inte vara 100% ärliga i frågan.

Tungt är det.... lätt att bli sjuk efteråt; annars är det bara att dricka massor så är man ganska snabbt återställd. :)

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 31 May 2011 - 23:38.

Postad 01 June 2011 - 06:41

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Tungt är det.... lätt att bli sjuk efteråt; annars är det bara att dricka massor så är man ganska snabbt återställd. :D

Tackar för svaret, det var ungefär som jag misstänkte... Att man lätt blir sjuk (har inte hört det innan) låter ju kasst också.

Postad 01 June 2011 - 08:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Tungt är det.... lätt att bli sjuk efteråt; annars är det bara att dricka massor så är man ganska snabbt återställd. :D

Beror inte det på att man får mindre vita blodkroppar? Med mindre sådanna får man sämre imunförsvar, dock borde det produceras nya ganska snart väl?

Postad 01 June 2011 - 14:23

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Det är nog lungt, känner folk på elitnivå som lämnar blod och de borde om någon verkligen bry sig om allt :D

Postad 01 June 2011 - 14:37

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Hur var det där med att träna med träningsvärk? Känns som att jag kommer ha en del kvar på fredag då jag har tänkt maxa i bänk. Men det är väl okej bara jag värmer upp rejält först?

Postad 01 June 2011 - 14:45

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Hur var det där med att träna med träningsvärk? Känns som att jag kommer ha en del kvar på fredag då jag har tänkt maxa i bänk. Men det är väl okej bara jag värmer upp rejält först?

Jag har faktiskt börjat medvetet träna med träningsvärk. Jag upplever att det påskyndar processen och gör mig "normal" snabbare.

De dagar jag tränar med värk så kör jag lätta set. Inte för att bygga egentligen utan bara blöda igenom musklerna så de fylls med blod. Jag tror att det hjälper!

Postad 01 June 2011 - 14:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt börjat medvetet träna med träningsvärk. Jag upplever att det påskyndar processen och gör mig "normal" snabbare.

De dagar jag tränar med värk så kör jag lätta set. Inte för att bygga egentligen utan bara blöda igenom musklerna så de fylls med blod. Jag tror att det hjälper!

Jo, träning ger ju ökad blodcirkulation vilket påskyndar återhämtningen. Ska försöka röra mig rätt så mycket idag och imorgon och massera osv. Men hur är det med att köra tungt?

Postad 01 June 2011 - 14:52

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Jo, träning ger ju ökad blodcirkulation vilket påskyndar återhämtningen. Ska försöka röra mig rätt så mycket idag och imorgon och massera osv. Men hur är det med att köra tungt?

Varför köra tungt? Dels kommer du ju inte kunna köra så tungt som du egentligen orkar eftersom dina muskler är utmattade, dels är det väl onödigt att anstränga dom mer än nödvändigt när du uppenbarligen redan har ont i dom :D

Jag kan ha fel men som sagt när jag tränar muskler med värk är det endast rehab, ej byggning.

Postad 01 June 2011 - 15:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Varför köra tungt? Dels kommer du ju inte kunna köra så tungt som du egentligen orkar eftersom dina muskler är utmattade, dels är det väl onödigt att anstränga dom mer än nödvändigt när du uppenbarligen redan har ont i dom :D

Jag kan ha fel men som sagt när jag tränar muskler med värk är det endast rehab, ej byggning.

Varför köra tungt?
Jo jag vill testa att maxa i bänk. Skulle eventuellt kunna vänta tills på lördag, men då är det Träslaget så då kommer man nog vara där nästan hela dagen. Skulle kunna kolla med polaren ifall vi kan skjuta upp det till då.
Sedan på söndagen far jag till stockholm. Kommer hem tisdag natt, sedan är det konferens till den 18:e och under konferensen kommer jag nog inte hinna med ett enda pass.

Postad 01 June 2011 - 15:13

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Varför köra tungt?
Jo jag vill testa att maxa i bänk. Skulle eventuellt kunna vänta tills på lördag, men då är det Träslaget så då kommer man nog vara där nästan hela dagen. Skulle kunna kolla med polaren ifall vi kan skjuta upp det till då.
Sedan på söndagen far jag till stockholm. Kommer hem tisdag natt, sedan är det konferens till den 18:e och under konferensen kommer jag nog inte hinna med ett enda pass.

Men om du vill testa att maxa i bänk är det ju sämsta tänkbara tillfälle om du har träningsvärk i tuttarna :D
Bättre isåfall att vila muskeln en vecka och sen köra.

I ditt fall hade jag tränat lugnt och med lätta vikter idag så du får igenom musklerna och sen väntat till efter den 18e. Dock måste du väl kunna träna på något av de andra ställena om du verkligen vill? Ska du bo på hotell under konferens ex. brukar ju hotellen ha gym (jag tränar på ett hotellgym)

Postad 01 June 2011 - 15:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Men om du vill testa att maxa i bänk är det ju sämsta tänkbara tillfälle om du har träningsvärk i tuttarna :D
Bättre isåfall att vila muskeln en vecka och sen köra.

I ditt fall hade jag tränat lugnt och med lätta vikter idag så du får igenom musklerna och sen väntat till efter den 18e. Dock måste du väl kunna träna på något av de andra ställena om du verkligen vill? Ska du bo på hotell under konferens ex. brukar ju hotellen ha gym (jag tränar på ett hotellgym)

I stockholm bor jag på vandrarhem. Konferensen hålls här och jag ska vara värdfamilj och är även en av nio som håller i konferensen för ca 100 pers.

Postad 01 June 2011 - 16:11

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

I stockholm bor jag på vandrarhem. Konferensen hålls här och jag ska vara värdfamilj och är även en av nio som håller i konferensen för ca 100 pers.

Ok jag ändrar mig, du behöver inget gym!

Chinner 100%

:D

Postad 01 June 2011 - 16:19

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ok jag ändrar mig, du behöver inget gym!

Chinner 100%

:D

Jo, lite sånt där kan jag alltid klämma in om man har några minuter fritt här hemma :D

Postad 01 June 2011 - 16:21

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Jo, lite sånt där kan jag alltid klämma in om man har några minuter fritt här hemma :D

Såg du hela videon :D ?

Postad 01 June 2011 - 16:24

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Såg du hela videon :D ?

Japp :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.