![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
Postad 26 januari 2014 - 13:21
Postad 26 januari 2014 - 14:45
Postad 27 januari 2014 - 12:49

Postad 27 januari 2014 - 12:57
Glöm inte de som inte är Nintendofans, men ändå köpt konsolen! Typ jag.
De är få denna gången. Med Wii hade de en bra plan för att marknadsföra nya kontrollen till casuals.
De har missat det totalt denna gången. Om casuals hade köpt konsollen så hade de säkert nått sina mål också.
Nintendo har tappat ett helt marknadssegment och är tillbaka där de var med gamecuben.
Postad 27 januari 2014 - 12:59
Annars hatade jag nunchacken som wii hade, gillade inte deras vanliga dosa heller vilket inte motiverar direkt till wii u. Zelda har jag inte gillat sedan 3 kom till Snes.
Sedan har vi knappt något spel kvar ju, bayonetta verkar inte vara ett spel för mig och smash bothers gillade jag inte heller.
Nu låter jag säkert som en surgubbe men tycker så många pratar gott om Wii U och att det är konstigt att ingen köper den, så jag ville ge min sida på saken.
// Sat
Postad 27 januari 2014 - 13:50
Folk har inga problem att köpa dyra telefoner på detta sättet men väldigt få skulle få för sig att hosta upp 5000-6000 för en telefon kontant. De har dock inga problem med att betala några hundra i månaden för en telefon.
Postad 27 januari 2014 - 14:24
Nintendo själv globalt tror jag skulle bli allt för mycket krångel, vet inte vad som gäller i andra länder...
// Sat
Postad 27 januari 2014 - 16:02
För att det ju inte är samma sak, längre tid mellan släppen och mycket större förändringar. Men vad spelar det för roll vad det kallas när CoD ändå säljer bättre.När ex Cod släpper nytt så kallas det mjölkning och när Mario kommer med samma sak kallas det genialiskt.
I övrigt är det väl inte konstigt att du inte vill ha en Wii U när du inte gillar Nintendos spel.
Postad 27 januari 2014 - 16:09
I övrigt är det väl inte konstigt att du inte vill ha en Wii U när du inte gillar Nintendos spel.
Har ju växt upp med Nintendo och gillat dem. Haft nes, Snes, gamecube och wii. Tyckte allt föll med wii och efter några år gick jag över till Xbox och kändes som en helt ny värld öppnades, onlinespel osv.
Jag vet att Cod är en av de mest mjölkade spelen (om det har någon betydelse så är jag inge större fan av det) men det tillsammans med olika Mariospel har gemensamma nämnaren, det kommer inte med något nytt.
Hade gärna sett ett hederligt Zelda, starfox och lite tredjepartsspel med en hederlig dosa till...
// Sat
Postad 27 januari 2014 - 16:23
Har du spelat 3D World? Super Mario Galaxy?det tillsammans med olika Mariospel har gemensamma nämnaren, det kommer inte med något nytt.
Men du sa att du inte har gillat Zelda sedan A Link to the Past? Kan förstå om du inte gillade att vifta i Skyward Sword men Ocarina of Time, Majoras Mask och Twilight Princess använder man vanlig kontroll i.Hade gärna sett ett hederligt Zelda, starfox och lite tredjepartsspel med en hederlig dosa till...
Postad 27 januari 2014 - 16:26
De hade lite chansen att göra en "next gen" och braka på ordentligt, men missade den totalt, i stället släppte de något i paritet med det nuvarande utbudet som var påväg att ersättas.
Nu kanske jag pratar som en lite mer "hardcore" gamer, men även på Casualplanet har de ju felat, där ingen utanför kretsarna förstod det var en helt ny konsol som kom, utan många trodde nog att "Wii U, det är väl en ny handkontroll till Wii?". marknadsföringen var "mitt emellan", appelerade varken Core eller Casuall.
Jag förstår resonemanget om att de esklusiva titlarna är bra om man gillar "Nintendospel", problemet är väl de som vill spela "Allt annat nytt", man hamnar i sitsen att det blir en proprietär maskin för att spela Nintendos egna spel, och ingen universell grunka att "spela de senaste spelen" på.
Jag ser det snarare att man blir TVINGAD att köpa en Wii U för att spela Nintendos spel (För jag har inga argument mot att de skulle vara dåliga eller icke habegärliga). Inte som det skulle kunna varit, att Wii U är en intressant konsol som fightas med Sony och MS och samtidigt har ett riktigt utbud av intressanta ekslusiva titlar.
De spelar i en helt annan liga helt enkelt, "generation 7,2" om man så vill.....
Postad 27 januari 2014 - 18:19
Det är helt klart det som är det största problemet tillsammans med priset. Även om det inte finns någon konsol öht som man kan spela allt på, däremot två konsoler som åtminstone har tredjepartsspel.problemet är väl de som vill spela "Allt annat nytt", man hamnar i sitsen att det blir en proprietär maskin för att spela Nintendos egna spel, och ingen universell grunka att "spela de senaste spelen" på.
Går den ner i pris däremot kan nog många tänka sig den som en sekundär konsol om ett tag när folk har vant sig mer vid grafiken på de nya konsolerna och spelutbudet vuxit mer. Om man bara köper en konsol i nuläget så är den inte attraktiv såvida man inte gillar Nintendos egna titlar väldigt mycket.
Visst, men det gjorde de förra gången också med Wii. Och där var de överlägsna, så de trodde ju det skulle funka igen. Det är bara det att gamepadgrejen funkade inte denna gången, vilket jag visste när de presenterade den. Knappast lika stor dragningskraft som rörelsekontroll var på den tiden.De spelar i en helt annan liga helt enkelt, "generation 7,2" om man så vill.....
Dock, jag tror inte de hade kunnat ta MS/Sony i en kraftkamp, de är för mycket efter med gränssnitt/online för det i nuläget, plus att de får rejäla ekonomiska problem om de misslyckas, har inte lika många anställda etc. De hade även problem med övergången till HD, att då gå upp två generationer på en gång hade varit svårt.
Postad 28 januari 2014 - 01:33
Men kanske är fel, du som är programmeraren.
Postad 28 januari 2014 - 08:23
Affärsmässigt och organisatoriskt kanske det är svårare, men andra företag ju klarar att växa.
Postad 28 januari 2014 - 08:28
Har du spelat 3D World? Super Mario Galaxy?
Men du sa att du inte har gillat Zelda sedan A Link to the Past? Kan förstå om du inte gillade att vifta i Skyward Sword men Ocarina of Time, Majoras Mask och Twilight Princess använder man vanlig kontroll i.
Måste nog ransaka mig själv och känner mig besegrad. Super Mario galaxy har jag spelat och gillade det. Men känns kommer nog inte köra en ny konsol för fortsättningen.
Skyward sword var det sista som jag spelade och de andra har jag faktiskt missat. Ber därför om ursäkt att jag varit lite för aktiv med att bojkotta nintendo pga detta.
När jag läser att nytt Mario komner oavsett om det är Galaxy, bros eller smash (vet att det är olika spel) blir första känslan för mig "ett nytt mariospel (i stil med ett nytt cod)." Man har sett och spelat det förrut inget nytt under solen. Skulle jag sätta mig ner och verkligen spela det skulle jag nog ha ganska fel, men som sagt. Det är första känslan.
// Sat
Postad 28 januari 2014 - 10:17
Dock, jag tror inte de hade kunnat ta MS/Sony i en kraftkamp, de är för mycket efter med gränssnitt/online för det i nuläget, plus att de får rejäla ekonomiska problem om de misslyckas, har inte lika många anställda etc. De hade även problem med övergången till HD, att då gå upp två generationer på en gång hade varit svårt.
Jag förstår inte riktigt resonemanget, som att de på förhand ger up? "vi kommer ändå aldrig komma dit"
Hela min tanke med att de hade "sin chans" var ju att de släppte sin "generation 8" ett år före, gott om tid att testa ut en väl fungerande onlinetjänst (förutom Nintendostore som ju egentligen borde va en stor skattkista).
Förstapartsspelen till Wii U ÄR ju HD numera, så det är ju itne så att Nontendos förstapartsutveckling hade varit hämmad/de måste lära sig nytt om det varit en kraftigare grunka.
Att den har potionetial att bli en "sekundärkonsol" kan jag inse om priset är "lågt nog" och det finns några konsolbundna titlar som appelerar.
Frågan är bara, når man de volymerna man vill om man är en kompletteringsmaskin till de "riktiga"? Att ha fler konsoller är ju ändå en lyxkonsumption som nog inte är gemene mans/kvinnas/familjs grej.
Användare på detta forum speglar kanske en annan bild av "flerkonsolsägande", men de räknar jag inte med då jag anser att gaming är ett specialintresse i detta klientel (både när det gäller gamingintresse och prylkåthet ;-) )
Postad 28 januari 2014 - 20:27
Tror också det eftersom du har verkat gilla de tidigare spelen du spelat, du kanske blev bränd av kontrollerna på Wii.Skulle jag sätta mig ner och verkligen spela det skulle jag nog ha ganska fel, men som sagt.
Själv anser jag nog att Wii var deras sämsta konsol sett till spelutbudet.
Men jag förstår inte resonemanget varför de skulle göra en bättre onlinetjänst för att konsolen är starkare och de har ett år mindre på sig. De får ju mindre tid på sig, inte mer. De har ju haft ont med tid som det är, de har fått ta folk från de som utvecklar på bärbart för att utveckla på Wii U och ändå har de inte kunnat leverera nog med spel som exempel. Om de inte klarar det nu så ser jag inte varför de skulle klara det med ett år mindre.Hela min tanke med att de hade "sin chans" var ju att de släppte sin "generation 8" ett år före, gott om tid att testa ut en väl fungerande onlinetjänst (förutom Nintendostore som ju egentligen borde va en stor skattkista).
Men det är så de tänker. Jag kan förstå det.Jag förstår inte riktigt resonemanget, som att de på förhand ger up? "vi kommer ändå aldrig komma dit"
Inte "ge upp", men snarare inte "byta affärsmodell". Sätt dig in i deras situation. De har släppts tre apparater, 3DS, DS och Wii, alla svagare än sina konkurrenter, och det har varit en vinnande strategi. Självklart tror de det kommer funka igen. De kommer inte se på tre succéer och sedan ur det blå satsa på en helt annan strategi som är väldigt riskabel om den misslyckas. Man blöder pengar om man inte säljer med så kraftfull hårdvara. PS3 blödde en jäkla massa, de har skräpstatus nu. Även om Nintendo misslyckas med en svagare konsol så kommer de inte bli jättelidande för kostnaderna är mindre.
Och hade gamepaden slått igenom så hade det funkat. Det var precis samma sak med Wii, alla påpekade hur dumma de var som inte satsade på kraft. De fick fel den gången, nu säger alla samma sak igen och får rätt. Men de anpassar sig inte, de kommer alltid att tro att sämre hårdvara innebär given förlust. Men det är inte bara det det hänger på.
Är du säker på det? Här har du lite intressant läsningFrågan är bara, når man de volymerna man vill om man är en kompletteringsmaskin till de "riktiga"? Att ha fler konsoller är ju ändå en lyxkonsumption som nog inte är gemene mans/kvinnas/familjs grej.

http://www.theesa.co...esa_ef_2013.pdf
Postad 28 januari 2014 - 21:09
Som tex.Smarta bundlingar med kanske Mario Kart plus en extra handkontroll, marknadsföra den som bästa förfest paketet, en annan bundling med Bayonetta 2 osv.
Fasa ut den vita basic varianten och sedan uppdatera premiumvarianten med lite mer minne och med det nya batteriet med bättre kapacitet. Skulle kunna låta lite i stil med "Now with twice memory and extended battery". Smacka in en kaxig orange eller racinggrön konsol i limiterad utgåva.
Lite mer action skulle inte skada i vilket fall.
Postad 29 januari 2014 - 00:58
Det kommer, frågan är bara närLite mer action skulle inte skada i vilket fall.

Vet dock inte om det är smart att lägga in saker som kostar mer pengar för dem och inte sänker priset på själva enheten. Tror inte mervärde är något som folk är ute efter i nuläget, de vill ha det billigare. Och Nintendo behöver få ner paketkostnaderna, inte upp.
Mario Kart-bundle däremot har ju föreslagits ett tag, det är rätt troligt. Frågan är om det sker samtidigt som en prissänkning eller om de väntar tills allt bra som kommer i år och nyheter från E3 är ute (till jul).
Som man ser i undersökningen jag postar ovan köpte lite drygt hälften av alla jänkare spelkonsol förra generationen och i snitt har de två stycken per hushåll. Den har en chans som andrakonsol.
Postad 29 januari 2014 - 01:11
Tror ändå det blir svårt att få den såld för 199 dollar. Man kan hitta 360 i USA för 99 dollar ganska regelbundet. Hur konkurrerar man med det?
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 januari 2014 - 01:12.
Postad 29 januari 2014 - 16:05
Net Income: 9.60 billion JPY
Iwata ska sänka sin lön med hälften nu, Shiggy med 30 % och resten med 20 %.
Redigerat av Zoiler, 29 januari 2014 - 16:05.
Postad 31 januari 2014 - 14:22
Men jag förstår inte resonemanget varför de skulle göra en bättre onlinetjänst för att konsolen är starkare och de har ett år mindre på sig. De får ju mindre tid på sig, inte mer. De har ju haft ont med tid som det är, de har fått ta folk från de som utvecklar på bärbart för att utveckla på Wii U och ändå har de inte kunnat leverera nog med spel som exempel. Om de inte klarar det nu så ser jag inte varför de skulle klara det med ett år mindre.
Men det är så de tänker. Jag kan förstå det.
Inte "ge upp", men snarare inte "byta affärsmodell". Sätt dig in i deras situation. De har släppts tre apparater, 3DS, DS och Wii, alla svagare än sina konkurrenter, och det har varit en vinnande strategi. Självklart tror de det kommer funka igen. De kommer inte se på tre succéer och sedan ur det blå satsa på en helt annan strategi som är väldigt riskabel om den misslyckas. Man blöder pengar om man inte säljer med så kraftfull hårdvara. PS3 blödde en jäkla massa, de har skräpstatus nu. Även om Nintendo misslyckas med en svagare konsol så kommer de inte bli jättelidande för kostnaderna är mindre.
Ett års "försprång" till "next gen" hade de haft menar jag, de hade kunnat bygga upp en tjänst/bibliotehk av spel som hade varit överlägset PS4 och Xbox One vid lanseringen av dessa, samtidigt som det varit ett "likvärdigt" alternativ rent maskinellt.
Jo, jag har förstått att nintendo kollar på de tidigare framgånger med klenare hårdvara.
MEN! Då ska man ju inte komma och gnälla när tredjepartsutvecklarna inte utvecklar multititlar med dem i åtanke! =)
Varje gång det har varit generationsväxling så har alla reklamblad redan på 8-bitstiden sagt: "Play the latest games!", vilket man ju inte kommer kunna göra på Wii U som läget ser ut.
Redigerat av Unregistered40880, 31 januari 2014 - 14:23.
Postad 31 januari 2014 - 14:29
Redigerat av Unregistereddc471864, 31 januari 2014 - 14:36.
Postad 31 januari 2014 - 22:56
Men DS, 3DS och Wii var/är inte starkast och de utvecklade där ändå. Nintendo kunde ju inte veta att deras "gimmick" den här gången, plattan, inte skulle funka. Hade Wii U sålt lika bra som de andra klena maskinerna så hade tredjepart släppt till den också, de kollar bara på försäljning, inte grafik.Jo, jag har förstått att nintendo kollar på de tidigare framgånger med klenare hårdvara.
MEN! Då ska man ju inte komma och gnälla när tredjepartsutvecklarna inte utvecklar multititlar med dem i åtanke!
Tänk tillbaka till Gamecube, då satsade de på grafik och den gick inte bra. Då hängde jag inte med i försäljningssnacket men det kanske var liknande tongångar som nu, vi måste ändra något. Sedan dess har de struntat i grafik och kört på en "revolutionerande" grej som ska sälja konsolen istället för grafiken.
DS hade touch, Wii hade rörelsekänslighet, 3DS hade 3D och Wii U plattan. Wii U är t.ex. den enda konsol med NFC, vilket de tänker försöka utnyttja framöver.
Så de har alltid försök innovera, problemet är bara att den här gången funkade det inte, alla har redan sina plattor. Men för den sakens skulle kan man ju inte jämställa sämre grafik = inget tredjepartsstöd. De anstränger sig mer om det finns potential att sälja.
Edit: Skillnaden är förstås att om konsolen säljer bra så får man unika tredjepartsspel, men man kommer aldrig få bra versioner av ex Destiny eller Bioshock nej, det stämmer. Däremot är det möjligt att få nedbantade versioner, men what's the point.
Redigerat av Zoiler, 31 januari 2014 - 22:58.
Postad 10 februari 2014 - 21:57
http://www.nintendol...other_platforms
Får lite känslan av att detta blir sista Ubisoft spelet till Wii U

Redigerat av Svante Skoog, 10 februari 2014 - 21:59.
Postad 10 februari 2014 - 22:45
"Watch Dogs" blir försenat igen, fast bara på Wii U...
http://www.nintendol...other_platforms
Får lite känslan av att detta blir sista Ubisoft spelet till Wii U
Det har jag tagit för givet ganska länge nu.
Postad 12 februari 2014 - 17:37
Inga spel som känns lockande faktiskt, kanske nya Mario kart när det släpps.
Vad jag vill se som många andra är ett rejält nytt Super Metroid spel, det skulle locka mig till ett köp på en gång.
Får gärna göra remakes på gamla nes släppen med upphottad ljud/grafik men med samma stämning i spelet.
Varför inte samma upplägg som till New Super Mario Bros??
Postad 12 februari 2014 - 18:36
Får gärna göra remakes på gamla nes släppen med upphottad ljud/grafik men med samma stämning i spelet.
Varför inte samma upplägg som till New Super Mario Bros??
Ja, jag hade gärna sett ett nytt "Wrecking Crew", "Balloon Fight" (det i Nintendoland räcker inte), "Ice Climber" m.m.
Karaktärerna från "Ice Climber" och "Ballon Fight" dyker ju upp i Super Smash Bros serien, så varför inte helt nya spel med dom?
"Kid Icarus" till 3DS är ju suveränt, så varför inte göra ett nytt spel i serien även till Wii U.
Dom har massvis av material från NES/SNES tiden som dom kan göra nåt fräscht med, och ge Mario en liten paus nu.
Postad 12 februari 2014 - 22:37
Finns det någon möjlighet att folk den här gången inte peppar upp sig och sedan klagar efteråt att det inte var E3?
Jag menar, vad kan de ha? Mario kart.
Postad 12 februari 2014 - 23:09
Möjligtvis de försöker göra mer reklam för Wii Fit också. Annars blir det nog mest 3DS.
Postad 13 februari 2014 - 13:08
Redigerat av C A N N O N, 13 februari 2014 - 13:08.
Postad 13 februari 2014 - 19:35
Ursäkter och tomma löften, det är vad Iwata kommer med år efter år och jag finner det bara tragiskt att fansen går på det om och om igen. Nä, tacka vet jag Nintendos glansdagar, när Hiroshi Yamauchi bossade.
Screw u new guy! Och skaffa dig en Nintendorelaterad avatar, join the mob!

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 13 februari 2014 - 19:35.
Postad 13 februari 2014 - 22:57
Kl 23 imorgon, nytt Nintendo Direct med vårens spel till 3DS/Wii U.
Finns det någon möjlighet att folk den här gången inte peppar upp sig och sedan klagar efteråt att det inte var E3?
Jag menar, vad kan de ha? Mario kart.
2min kvar, nu kör vi!
Postad 13 februari 2014 - 22:59

Verkar som de har lite problem med streamen

X såg... tråkigt ut? Ingen strategi, såg ut som ett MMO. Men skenet måste bedra eftersom det bygger på Xenoblades stridssystem fast förbättrat.
In Bayonetta we trust.
Redigerat av Zoiler, 13 februari 2014 - 23:43.
Postad 13 februari 2014 - 23:44
Pokemon pusslespelet också. Det lär sälja apmycket.
Postad 13 februari 2014 - 23:49
Nya trailers, men för "X", "Smash" och "Bayonetta" fortfarande inget om när dom kommer att släppas.
Fick lite flashbacks från E3 förra året

Nåväl, Gameboy Advance är på gång till Wii U iaf, med höjdare som Metroid Fusion

Redigerat av Svante Skoog, 13 februari 2014 - 23:49.
Postad 13 februari 2014 - 23:50
http://www.youtube.com/watch?v=BdQg43n2OaM&feature=youtu.be
00:32 Super Smash Bros.
02:50 Mario Golf: World Tour
04:29 Kirby: Triple Deluxe
06:35 Yoshi's New Island
09:36 Steel Diver: Sub Wars
12:20 Rusty's Real Deal Baseball
15:40 Pokémon Battle Trozei
17:17 Professor Layton and the Azran Legacy
20:44 Monster Hunter 4 Ultimate
21:19 Weapon Shop de Omasse
22:39 Inazuma Eleven
24:11 Treasurenauts
24:33 Moon Chronicles
24:58 Shovel Knight
25:25 1001 Spikes
25:42 Retro City Rampage
26:28 Child of Light
27:23 Donkey Kong Country: Tropical Freeze
29:40 NES Remix 2
31:37 Game Boy Advance games on the Wii U Virtual Console
32:19 Mario Kart 8
34:52 Monolith Soft
37:40 Bayonetta 2
Redigerat av New Player, 13 februari 2014 - 23:54.
Postad 15 februari 2014 - 12:08
Redigerat av SweElite, 15 februari 2014 - 12:10.
Postad 15 februari 2014 - 12:12
Postad 15 februari 2014 - 13:14

Kul maskin detta. Uppskattas till tusan och mario är ju hur ball som helst!
läs på baksidan av fodralet, där står det vilka kontroller som kan användas.
Postad 15 februari 2014 - 14:01
Postad 15 februari 2014 - 15:53
I New Super Mario bros är det väl antingen Wii U gamepad (single player) eller remote+ ihop med pro controllern, eller om det tom. bara är ihop med remote+?men man ska allts¨kunna spela en med varsera fjärr?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar