Stay on topic!
Postad 26 June 2015 - 22:18
+ känns mycket bättre när vi fått distans på det
Postad 27 June 2015 - 07:49
Beklagar, livet är tufft ibland och orättvist.- två dagar sen vi lät kiwi somna in
+ känns mycket bättre när vi fått distans på det
+ Ledig och solen skiner
+ 1 vecka kvar till semester
- värden är grym, händer nästan alltid något som igår när 38 människor iskallt avrättas på stranden.
Postad 27 June 2015 - 08:16
Saknar fortfarande våran Golden retriever som vi tog bort efter jul, men nu ska föräldrarna hämta en ny valp.
Men det är inte rätt mot djuren att låta dom lida, konstigt nog tycker vi det om människor, borde finnas samma hjälp för människor som inte vill leva längre på grund av svåra sjukdomar.
På sitt sätt är vi mer värna om djuren än om människorna idag.
Postad 27 June 2015 - 08:45
+ Lördag, troligen grillen igen.
+Installerade G27 igår samt flera bilspel ![]()
-Lite skallebang
-Svårare än jag minns att köra NASCAR onykter ![]()
Postad 27 June 2015 - 11:55
Ursäkta ot, känner att jag behöver skriva av mig något någonannanstans.
Postad 27 June 2015 - 16:05
Ja, så är det verkligen. Jag tänker på sista dagen vi hade med honom, då var det verkligen att han var trött av sjukdomen. Eller, han åt inte bra när han var sjuk. Det var en jättefin dag vi hade tillsammans ändå och att han inte behövde lida är något som jag tar med mig. Det är vårt ansvar att ta hand om våra djur, och när dom inte går att göra friska så måste vi även ta vårt ansvar att ta bort dom så att dom slipper lida ;(
Ursäkta ot, känner att jag behöver skriva av mig något någonannanstans.
Det är en plus/minus tråd så för mig är det inte ot.
Jag har själv varit och tagit bort en labrador hos veterinären alldeles för tidigt och det var tufft och gjorde ordentligt ont i hjärtat.
Glömmer det aldrig ![]()
Postad 27 June 2015 - 16:10
Beklagar sorgen Zartok ![]()
---- Makulerade beställningen nu på Confidence C1 Platinum i Mocca Lack inkl stativ. Går ju inte att beställa från den butiken. Litar inte på dom längre. Seriöst..Hur tänker man?? Hur som helst! Nu ska jag ha mina armbandsur istället jag tänkte beställa innan dessa Confidence. Den högtalarbutiken var nog sista gången jag handlade hos ![]()
Dagens plus. Får spela musik på mina andra anläggningar tills vidare istället ![]()
Postad 27 June 2015 - 16:48
- Det finns ett fåtal personer på forumet som inte kan kommentera ens inlägg i vissa trådar utan att vara hånfulla. Jag är inte ensam om att utsättas för det, men det är det sista jag behöver i nuläget.
Postad 27 June 2015 - 17:02
Och ett extra plus är att både jag och min sambo känner att vi kommer att vilja ha en till hund, så vi ska börja kolla och leta lite försiktigt nu
Postad 27 June 2015 - 21:41
- Byråkratidioterna i EU planerar införa en lag som på grund av sin skitnödiga formulering kan resultera i förbud mot publicering av foton på byggnader inom EU:
http://www.forbes.co...-photos-online/
Foton skulle alltså bara vara okej om de Photoshoppas på samma sätt som Andreas Gursky's "Rhein II".
Exempel på vad som kan hända, utifrån redan liknande lagstiftning i Belgien:
https://en.wikipedia.org/wiki/Atomium
+ Om idiotlagen träder i kraft så kommer det nog i alla fall inte påverka foton tagna i Grekland framöver. ![]()
Redigerat av Zacabeb, 27 June 2015 - 21:47.
Postad 27 June 2015 - 21:49
- Grekland kommer troligtvis att gå i konkurs pga en skruvad vänsterregering och dra ner börsen. Kanske även poka hål på en ev bostadsbubbla?
- Skar mig i tummen när jag skulle till och fixa det som skulle på grillen... ![]()
+ Har omplacerat i min portfölj pga Greklandskrisen och låst bolåneräntorna på 3 år till 1,58% ränta.
+ Fyllde år och fick en rökig gammal ångbåt från Islay utav polarn ![]()
Postad 27 June 2015 - 22:42
+ kanon väder
+ Min lilla vovve Molly hoppade i sjön och badade för första gången :-)
+ Bettan II är äntligen sjösatt :-D
+ Sverige U21 är i EM-Final
Bifogad fil(er)
Postad 28 June 2015 - 02:03
+ Har hittat en ny hifi-butik att handla från i fortsättningen som dessutom är ÅF för Dynaudio,
Sonus mfl. Även Highend sortimentet ![]()
- Bye bye till den gamla butiken.
+ Hifiklubben finns ju alltid kvar dessutom med B&W bland annat
805 Diamond Mmm ![]()
804 är inte fel dom heller ![]()
+/- Körde av gräset med handjagaren i kväll. J..klar vad jobbigt det var.
Har inte kört av gräsmattan på tio dygn ![]()
Gräset var något högt kan man säga ![]()
+ Familjen hemma efter The Sun Trip ![]()
Redigerat av Unregistered2294, 28 June 2015 - 02:05.
Postad 28 June 2015 - 03:12
Ursäkta? Får mannen inte stanna första natten med barnet?
Var nog barn nummer 1 som behövde uppmärksamhet.
+Barn
-Sömnlöshet.
Redigerat av Unregistered31eb059f, 28 June 2015 - 08:32.
Postad 28 June 2015 - 06:42
På Mölndals sjukhus är nästan alla rum anpassade för två mammor och barn så det finns helt enkelt ingen plats för pappor (undantag för kejsarsnitt eller något annat akut som uppstått). Tråkigt att få reda på på plats.
+ Idag träffas hela familjen för första gången
- Dagen är ung men hittills inget.
Postad 28 June 2015 - 08:09
Ang barnafödandet så brukar det väl rent generellt vara som så att när andra barnet kommer, så får Pappan åka hem och sova. Oavsett plats har jag för mig här i Östersund iaf. Men gratulerar än en gång Poppler!
+++ Strålande solsken ![]()
Postad 28 June 2015 - 09:04
+ Äntligen lite sommar
+ Siljan runt igår (Orsa yran) , vilken upplevelse ![]()
+ 28 spydrar tillsammans
+ Mera mil idag och golf på agenda
+ Livet leker helt enkelt
- NADA
+ Grattis Poppler ![]()
Postad 28 June 2015 - 22:10
+ han tyckte det var superskoj
+ hittade en loppis när vi spanade fiskeställen , grabben tyckte även det var superskoj
*/- blev ingen fisk
+ yngsta grabben (1 1/2 år) kom med en pekbok och satte sig i knät. Viker upp första sidan, pekar på en hund och säger "ovov", viker upp en annan sida, pekar på en bil och säger "akta" och klappar sedan händerna
Med en sådan dag finns inga minus.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 28 June 2015 - 22:10.
Postad 28 June 2015 - 23:22
+ Slipper byta Hifi-butik ![]()
+ Familjens presenter till mig efter utlands semestern ![]()
- Tappade känseln i två fingrar efter vätske och salt brist.
Men efter 2 liter vatten, mat och extra salt intag med salt blandat med kallt vatten är jag nästan helt återställd ![]()
+++ Tack till brorsan för tipset om saltet i vattnet! Det gjorde faktiskt susen ![]()
Postad 30 June 2015 - 14:13
- Das Hyresvärd har informerat om att huvudsäkringen i lägenheten om den löser ut ska bytas av hyresgästen själv. Tidigare var det strikt förbjudet att öppna plomberingen på luckan där den sitter eftersom det krävdes en behörig elektriker. ![]()
- Ovanstående meddelades via ett brev med underexponerade foton på säkringsskåp och luckan för huvudsäkring, tagna med mobiltelefon med svag blixt, så att de ser ut som de vore från en övergiven byggnad i Prpjat. Proffsigt. ![]()
+ Det är en vanlig keramisk smältsäkring på 25A. Skulle den gå är det bara att slå av huvudbrytaren och byta.
- Jag vet inte om idioterna som drog om elen vid stambyte har kopplat säkringen före eller efter endera av de två huvudbrytare som nu finns... min hjärna säger att den borde sitta efter den gamla och före den nya, men så vet jag redan att de slarvat. ![]()
- Hyresvärden har också uppmärksammat oss på att jourutryckning för vattenläckage, strömavbrott och liknande utanför kontorstid ska debiteras hyresgästen, med en kostnad mellan 4000 och 9000 kr. ![]()
+ Den moderna klassikern The Soft Bulletin av The Flaming Lips. Balsam för själen.
Postad 30 June 2015 - 14:43
- Hyresvärden har också uppmärksammat oss på att jourutryckning för vattenläckage, strömavbrott och liknande utanför kontorstid ska debiteras hyresgästen, med en kostnad mellan 4000 och 9000 kr.
Då är det väl bara att låta vattnet rinna så ska hyresvärden få se på räkning sedan! ![]()
- Das Hyresvärd har informerat om att huvudsäkringen i lägenheten om den löser ut ska bytas av hyresgästen själv. Tidigare var det strikt förbjudet att öppna plomberingen på luckan där den sitter eftersom det krävdes en behörig elektriker.
Du behöver inte vara behörig för att byta en säkring. Däremot måste du vara behörig om du ska ändra ström på säkringen. Tex från 16 till 20 A.
Postad 30 June 2015 - 17:22
En sak till för dagen, om det är ett plus eller minus vet jag inte. Jag blev berörd.
existentiell_björne.jpg 210.95K
0 Antal nerladdningar
Kul att råka på honom igen (sist jag var på SVT för ett par år sedan satt han utanför studio 1 och såg väldigt anklagande ut). Men han verkar må lite grann som jag själv gör i nuläget.
Postad 30 June 2015 - 22:32
Postad 30 June 2015 - 22:59
+Att jag åker hem imorgon från jobbet
Inga minus idag
Postad 30 June 2015 - 23:21
+ Guldet !!! ![]()
+ Grillfest i trädgården, sen paj, kaffe och fotboll framför tv:n och stereon med polarna ![]()
+ Har bestämt mig för att uppgradera till ML Theos inom kort.
+/- Brorsans tjej vill inte att jag köper dom men det skiter jag i. Här ska det handlas!! ![]()
- Blev väldans mycket kaffe ikväll så nu är man bra pigg hela natten ![]()
++ Kom i mina Fjällräven sommar-byxor igen efter ett uppehåll på ca: 1 år ![]()
Redigerat av Unregistered2294, 01 July 2015 - 01:36.
Postad 01 July 2015 - 00:36
+Göööööööööööööööööööööööööld!!!!
- Kommentarerna på Aftonbladet, oavsett vad som händer så blir det alltid bråk ^^
Postad 01 July 2015 - 06:26
+ Idag funkade bussarna perfekt, var kanske 10 pers på bussen, hur skönt som helst.
- Kom fram en timma tidigt till jobbet, men måste åka så tidigt, för igår och i måndags var jag precis lagom till jobbet iom trafikolyckor osv.
+ Semester närmar sig!
+ Fick ihop pengarna till köks renovering!!! ![]()
- fick ihop pengar till.. köks renovering.. ![]()
Postad 01 July 2015 - 07:21
- måste skrapa, grunda och måla dem
+ redan skrapat klart dem!
Postad 01 July 2015 - 09:00
+ Snart semester
- Inga pengar så vi blir hemma
+ Bor man i Stockholm finns det alltid något att göra ändå
+ Första semestern på länge där jag skall vila och återhämta kropp och själ.
Postad 01 July 2015 - 09:03
+ Svägerskor som fattar
- Missbruk hos folk som inte fattar
Det där låter tungt.. Lycka till!
Postad 01 July 2015 - 10:15
Tyckte denna var rolig ang detta.+ Det är nu fastställt av högsta domstolen i USA att samtliga 50 delstater måste tillåta samkönade äktenskap.
Bifogad fil(er)
Postad 01 July 2015 - 16:48
+ Sol och värme
+ Ledig nästa vecka
- Redan inkallad på övertid nästa vecka
Tyckte denna var rolig ang detta.
Hahaha, bästa på länge ![]()
Postad 01 July 2015 - 23:29
Men... Du avskydde ju dina ml?
Ändå skillnad på dessa. Baselementet är av aluminium i Theos till skillnad från EM-ESL som är gjort av papper ![]()
+ Sommarvärmen. Var runt 25-30 plus redan kl: 09 i morse när jag tog en promenad ![]()
- Sov bort resten av dagen ![]()
Blir kaffe nu istället och lite radio lyssning ![]()
Postad 02 July 2015 - 15:26
+/- Nu är det över 30 plus i skuggan ![]()
+ Bara skönt att sitta inomhus och lyssna på musik där det är svalt och dricka ett glas kall öl, även om jag dricker mest vatten ![]()
+ Släkten kommer på besök men om dom kommer idag vet ingen...Ingen som har kollat
Har inte setts sen 2011 nån gång ![]()
Postad 02 July 2015 - 16:45
Hifi-Klubben beställde en ny åt mig med USB-modul och analog-modul efter mina önskemål, 31998:-
Gillar jag den inte så är det bara att lämna tillbaka den, (jag behöver inte betala för den när jag lånar den, endast vid köp). Bra Hifi-Klubben!
- Att det skall lyssnas på en digital förstärkare, har tänkt att byta till analog. Jag är inne på min andra digitala i rad just nu, kan kanske bli den tredje i rad... Men det som sagt, det återstår att se vad den går för.
+ VÄDRET!!!
Postad 02 July 2015 - 17:27
+ d-klass är på frammarsch igen. miljövänligt, om man ska vara sån dessutom =)
Postad 02 July 2015 - 17:37
+ Ännu mera sol!
+ Gött häng på gräsmattan efter jobbet
- Totalhavererad pump på jobbet idag, 8 timmar stopptid!
+ Jobbdagen gick fort
Postad 02 July 2015 - 17:44
+ 3 lediga dagar wooh!
- var tvungen att ställa in två tåg pga värmen
- smått rädd för reprimand för att jag gör mitt jobb...
Postad 02 July 2015 - 17:58
+ såg Arnold cykla i Santa Monica i förrgår :-))
- USA är dyrt..
Postad 02 July 2015 - 18:33
- jag trodde aldrig jag skulle säga det men...det är för varmt. 4 st Alvedon idag + mängder vatten hjälper inte motstå huvudvärken.
Postad 02 July 2015 - 19:24
+ Sista timmarna, sista minuterna, sista sekunden är arbetad innan semestern
+ Semestern börjar på måndag
+ sommaren har kommit med besked
+ Inte plannerat något direkt på semestern utan blir spontant, grabben vill till Göteborg så det är nog ända aktiviteten som vi vet.
+ Lustigt nog pigg och sitter och njuter av ett par kalla på altanen och har lite soft musik
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
18 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?